از کیش چی بخریم؟

از کیش چی بخریم؟ + معرفی بهترین سوغاتی‌های جزیره

جزیره زیبای کیش با جاذبه‌های تفریحی، پاساژها و جاهای دیدنی، سالانه میزبان گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور است. در کیش مراکز خرید و بازارهای مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها برای عزیزان‌تان سوغاتی‌های جذابی بخرید و با دیدن بازارچه‌های سنتی، مراکز خرید و پاساژهای معروف کیش، لذت سفرتان به این جزیره شگفت‌انگیز در جنوب کشور را بیشتر کنید. اگر این سوال برای‌تان پیش آمده که از کیش چی بخریم؟ تا پایان این مقاله همراه ما باشید؛ در این مقاله قصد داریم 15 تا از بهترین سوغاتی های کیش را معرفی کنیم. 

پاسپورت دومینیکا

برای خرید بلیط هواپیما کیش می‌توانید فقط به اندازه سه کلیک وقت بگذارید و سفرتان را شروع کنید!

کوزه‌های سفالی؛ اصلی‌ترین سوغات کیش

 از کیش چی بخریم؟

از مهم‌ترین سوغاتی های کیش کوزه‌های سفالی آن است که از خاک جزیره ساخته می‌شود. گِل مارن که تقریبا از عمق 30 متری خاک جزیره به دست می‌آید، از مرغوب‌ترین نوع گل برای ساخت انواع سفال است. هنرمندان با این گل و هم‌چنین مواد اولیه‌ای که از خاک‌های مرجانی کیش به دست می‌آید، کوزه‌هایی متنوع با رنگ‌ها، طرح‌ها و نقش‌های مختلف می‌سازند. به بازارچه‌های معروف کیش مانند بازار عرب‌ها بروید و کوزه‌ای مطابق با سلیقه‌تان بخرید.

چادر شب‌های معروف کیش

خرید چادر شب از کیش به عنوان یک سوغاتی، انتخابی بسیار هوشمندانه است؛ زیرا بافتن این چادرها یک هنر بومی محسوب می‌گردد و توسط خانم‌های خلاق جزیره انجام می‌شود. این پارچه‌ها با ابعاد دو در دو که معمولا زمینه‌ای قرمز دارد، با هنر دست این خانم‌ها و خلاقیت‌شان، به طرح‌هایی دلنشین مزین می‌شوند. چادر شب کاربردهای مختلفی دارد و می‌توانید به عنوان رومیزی و یا روانداز از آن‌ها استفاده کنید.

سبدهای حصیری؛ از سوغاتی های کیش

مهم‌ترین مزیت این دسته از سوغاتی های کیش این است که برای محیط‌زیست هیچ ضرری ندارد و در ضمن یک‌بارمصرف هم نیست. حصیربافی یا بافت بوریا از هنرهای اصیل و باستانی مردم کیش است که در بازارهای گوناگون می‌توانید انواع آن را پیدا کنید. زیرانداز، ظروف، کیف و سبد حصیری از جمله چیزهایی از این جنس است که می‌توانید برای خود و یا دوستان‌تان بخرید. جالب است بدانید که این ظروف در واقع از نوارهای نخل خرما ساخته می‌شود. 

رزرو تور کیش

نمد بافی دوست‌داشتنی کیش

نمد بافی دوست‌داشتنی کیش

این آثار هنرمندانه که توسط بومیان کیش بافته می‌شود، می‌تواند از بهترین سوغاتی‌هایی باشد که برای دوستان‌تان می‌برید. ظروف و وسایل آشپزخانه و کف‌پوش‌هایی نمدی، ترکیبی از تبحر و خلاقیت هنرمندان اهل کیش است. در بازارهای معروف کیش بگردید و آثار نمدی زیبا را برای خود یا هدیه به عزیزان‌تان، بخرید. 

همین الان میتوانید به رزرو هتل کیش اقدام کنید.

از کیش چی بخریم؟ شیریکی پیچ

زیراندازتان را از کیش بخرید. شیریکی پیج‌ها که در واقع گلیم‌های سوزنی هستند، با طرح‌ها و نقش‌های مختلف توسط بافندگان و طراحان خلاق و زبردست اهل کیش بافته می‌شود و انواع آن را می‌توانید در مراکز خرید کیش پیدا کنید. خوب است بدانید که ماده اصلی و اولیه بافت این گلیم‌ها، پشم‌های مرغوب ابریشمی است. 

از کیش چی بخریم؟ آثار گلابتون‌دوزی

اگر از طرفداران طرح‌های اسلیمی، محرابی و یا بته‌جقه هستید، اصیل‌ترین و خلاقانه‌ترین نوع این طرح‌ها را می‌توانید روی پارچه‌ها و شال‌ها در بازارهای کیش پیدا کنید. این طرح‌ها توسط هنرمندان کیش با ابزارهای مخصوص، روی انواع پارچه و لباس دوخته می‌شوند. به این هنر گلابتون‌دوزی می‌گویند که از قدیم در کیش رواج داشته است. اگر می‌خواهید دوستان‌تان را با یک هدیه چشم‌نواز غافل‌گیر کنید، شال گلابتون‌دوزی شده انتخابی عالی است.

یک سفر جذاب و هیجان انگیز را میتوانید با رزرو تور کیش تجربه کنید.

میناکاری

 از کیش چی بخریم؟

میناکاری و طراحی‌های خیره‌کننده روی سطوح فلزی از هنرهای دیگر اهالی کیش است. این آثار هنری توجه هر کسی که دنبال خرید یک سوغاتی خاص است را به خود جلب می‌کند. در سفرتان به کیش حتما به ظروف میناکاری شده که توسط هنرمندان خلاق کیش طراحی و تولید شده است، توجه کنید. این یکی واقعا از منحصربه‌فردترین سوغاتی های کیش است.  

از کیش چی بخریم؟ انواع ماهی خلیج فارس

به بازار ماهی‌فروشان کیش که از بازارهای سنتی جزیره است بروید و ماهی و میگوی تازه خلیج فارس را از آن‌جا تهیه کنید. در این بازار که در شمال‌غربی جزیره قرار دارد، دوازده غرفه برای فروش ماهی و دو غرفه هم برای پاک کردن آن در نظر گرفته شده است. در این بازار بگردید و از بین ماهی شیر، شوریده، جاش، هامور، سرخو و همچنین انواع میگوی تازه که به صورت روزانه از خلیج فارس صید می‌شوند، ماهی و میگوی موردعلاقه‌تان را بخرید.

بدلیجات دریایی کیش؛ خاص‌ترین سوغات کیش

اگر قبل از سفرتان به این فکر می‌کنید که از کیش چی بخریم؟ باید بگوییم که به غیر از چیزهایی که گفته شد، یک پاسخ عالی دیگر هم وجود دارد؛ نوعی خاص از صنایع دستی کیش، صنایع دستی دریایی آن است که توسط خانم‌ها و بومیان کیش با حلزون‌ها و صدف‌ها ساخته می‌شود. این نوع از صنایع دستی در واقع با طرح‌های خلاقانه و ایده‌هایی که سازندگان آن در ذهن دارند، به صورت‌های گوناگونی، مثل آویزها و لوسترها ساخته می‌شود و در بازارهای مختلف به خصوص بازارچه‌های سنتی و محلی کیش به فراوانی پیدا می‌شود. 

حنا؛ یک سوغات ساده 

حنا؛ یک سوغات ساده 

حکاکی و طراحی با حنا روی دست، از رسوم و هنرهای بومی این جزیره است بنابراین کیش حناهای مرغوبی  دارد که می‌توانید تهیه کنید و به عنوان یک سوغاتی ساده اما بسیار مفید و جالب، به عزیزان‌تان هدیه بدهید. پس اگر در سفرتان سوال از کیش چی بخریم؟ برای‌تان مطرح شد، بدانید که پاسخ ساده‌ای مثل حنا هم وجود دارد.

ادویه‌جات؛ طعم و مزه جنوبی

انواعی عالی از ادویه را از کیش بخرید و به غذاهای خود طعم و رنگی متفاوت ببخشید. یکی از بهترین سوغاتی های کیش ادویه‌جات مرغوب آن است که در همه فروشگاه‌ها به راحتی می‌توانید پیدا کنید. جوز هندی، کاری، فلفل سیاه و بادیان رومی را از کیش تهیه کنید. جالب است بدانید نوعی خاص از ادویه در کیش پیدا می‌شود که ادویه‌ای ترکیبی و مخصوص ماهی است. پس از سفر به کیش، ماهی شام‌تان را با ادویه مخصوص خودش بپزید.

از کیش چی بخریم؟ عسل

تنها مناطق کوهستانی نیست که عسل‌های مرغوبی دارد. جنوب کشور هم عسل‌های خاص با ویژگی‌های منحصربه‌فرد خودش را داراست. یکی از سوغاتی‌های شیرین کیش که به مذاق دوستان‌تان خوش می‌آید، عسل کیش است. حتما امتحان کنید.

از کیش چی بخریم؟ خرما

 از کیش چی بخریم؟

اگر به کیش بروید و خرما نخرید ضرر می‌کنید. کیش به خرماهای باکیفیتش بسیار معروف است و بهترین نوع خرما را در این منطقه گرمسیری که آب‌وهوایش برای پرورش خرما بسیار مناسب است، می‌توانید پیدا کنید. خرما خشک، خارک و رطب از بهترین انواع خرماهای کیش است که می‌توانید بخرید. چیپس خرما، عسل خرما و شیره خرما هم از محصولات دیگر خرما می‌باشد که می‌توانید به عنوان سوغات کیش، برای عزیزان‌تان تهیه کنید. 

پاسپورت دومینیکا

از کیش لباس بخریم؟

بله. البته که انواع پوشاک را از پاساژها و مراکز خرید محل زندگی خود هم می‌توانید به راحتی بخرید، اما از آن‌جا که کیش منطقه‌ای آزاد است، لباس‌ها را با قیمت مناسبی نسبت به سایر مناطق می‌توانید پیدا کنید. پس این سوغاتی خوب را از دست ندهید. برای خودتان هم هر لباسی که می‌خواهید از کیش بخرید.

شکلات و قهوه؛ از سوغاتی های کیش

به این مورد هم همان‌طور که در عنوان قبلی گفته شد فکر کنید. بله، انواع شکلات و قهوه در سراسر کشور در تمام فروشگاه‌ها به فراوانی پیدا می‌شود، اما به همان دلیلی که در مورد لباس گفتیم، قهوه سبز، ترک، اسپرسو و همچنین انواع شکلات‌تان را نیز می‌توانید با قیمتی مناسب از کیش تهیه کنید. خوب است بدانید یک فروشگاه معروف و باکیفیت شکلات و قهوه به نام آرتاکیش نیز در این جزیره وجود دارد که در شهرک پردیس، خیابان خیام واقع شده است.

سخن آخر

در این مقاله سعی کردیم به سوال «از کیش چی بخریم؟» پاسخی جامع بدهیم تا زمان سفرتان به کیش، در این مورد اطلاعات کافی داشته باشید و بتوانید برای عزیزان‌تان از کیش سوغاتی‌های بی‌نظیری ببرید و برای خود هم چیزهایی بخرید که سفر جذاب‌تان را به شما یادآوری کند.

شما کدام مورد را بیشتر دوست داشتید؟ برای ما بنویسید.

نظرات کاربران