ژاپن به چی معروفه

اوساکو ژاپن به چی معروفه؟

وقتی به فکر سفر به ژاپن می‌افتید، احتمالا تصویری از برج‌های زیبا و سواحل آرامش‌بخش آن در ذهن‌تان نقش می‌بندد. اما اگر به‌دنبال تجربه‌ای متفاوت و واقعی از ژاپن هستید، به اوساکو سفر کنید. احتمالا با خودتان می‌گویید اوساکو ژاپن به چی معروفه؟ مگر چه‌چیز خاصی دارد؟ باید بگوییم غذاهای خیابانی آن، فرهنگ مردم و جاذبه‌های متعدد آن علت معروف بودن این شهر شده است. با ما همراه باشید تا شما را به یک تجربه هیجان‌انگیز دعوت کنیم.

رزرو تور ژاپن

رزرو تور لوکس ژاپن با سه کلیک خوبه!

اوساکو ژاپن به چی معروفه؟ غذاهای خیابانی‌ش

اگر اوساکو ژاپن به یک چیز معروف باشد، آن غذاهای خیابانی‌ست. اوساکوها به فرهنگ غذایی خود بسیار اهمیت می‌دهند. معروف‌ترین غذاهای محلی آن‌ها نیز عبارت است از تاکویاکی و اوکونومیاکی. توکویاکی، توپ اختاپوس بوده که داخل خمیری از آرد گندم قرار می‌گیرد. اوکونومیاکی نیز، ترکیبی از آب، آرد، سبزیجات و گوشت بوده که روی ماهیتابه سرخ می‌شود.

 یک ضرب‌الامثل ژاپنی وجود دارد که می‌گوید: مردم کیوتو بیش‌ازحد برای لباس خرج می‌کنند، درحالی‌که مردم اوساکو بیش‌ازحد برای غذا پول می‌پردازند. جای تعجبی نیست که اوساکو با غذاهای خوشمزه خود به‌عنوان مرکز غذای خیابانی ژاپن شناخته شده است.

خیابان dotonbori

خیابان dotonbori

اوساکو ژاپن به خیابان dotonbori خود نیز معروف است. این خیابان، با چراغ‌های نئونی، غذاهای خیابانی و تفریحات شبانه خود شناخته می‌شود. تاریخچه خیابان dotonbori به قرن هدفهم برمی‌گردد؛ زمانی که تاجری به‌نام Yasui Doton تمام پول خود را در این‌جا سرمایه‌گزاری کرد تا آن را به منطقه‌ای تجاری تبدیل کند.

پاسپورت دومینیکا

 این مکان دیدنی که به‌عنوان یکی از پررفت‌وآمدترین مناطق توریستی اوساکو شناخته می‌شود، در تمامی ساعت‌های روز پرجنب‌وجوش است. اما شب‌ها رنگ دیگری به خود می‌گیرد؛ چرا که تابلوهای نئونی روشن شده و منظره‌ای رنگارنگ را در تاریکی شب پدید می‌آورد.

اوساکو ژاپن به چی معروفه؟ استندآپ کمدی Manzai

اوساکو به استندآپ کمدی سبک ژاپنی خود به‌نام Manzai معروف است. در این استندآپ کمدی، دیالوگ‌هایی با گویش‌ محلی ارائه می‌شود. Manzai دو مجری داشته که با یکدیگر تعامل می‌کنند. آن‌ها موضوعات روزمره زندگی و تلخی‌‌های آن را به شکلی خنده‌دار بیان می‌کنند. این دو نفر شخصیت‌ها و دیالوگ‌های متضادی از هم داشته و یکی‌شان شوخ و دیگری منطقی‌ست. همین علت سبب نشستن خنده بر لبان مردم می‌شود.

هنر نمایشی Bunraku

یکی دیگر از علت‌های معروف بودن اوساکو ژاپن، bunraku است. bunraku در کنار Nō و Kabuki، یکی از سه هنر نمایشی کلاسیک ژاپن به شمار می‌آید. در این تئاتر عروسکی، برخی از نوازندگان می‌نوازند و همراه با آن، بسیاری از نمایشنامه‌ها توسط عروسک‌ها اجرا می‌شود. این نمایش عروسکی در خانه تئاتر ملی bunraku برپا می‌شود.

اوساکو ژاپن به چی معروفه؟ قلعه اوساکا

قلعه اوساکا

یکی دیگر از علت‌های شهرت اوساکو ژاپن، قلعه زیبای هم‌نام آن است. این قلعه که روی بلوک‌های سنگی قرار گرفته، 30 متر از سطح آنان ارتفاع دارد. قلعه اوساکو 8 طبقه دارد. با وجود این‌که این قلعه در طول تاریخ بارها تخریب و بازسازی شده است، هم‌چنان سربرافراشته و زیبایی‌بخش است. پس‌زمینه و محیط اطراف این مکان دیدنی که با شکوفه‌های گیلاس صورتی تزئین شده، زیبایی منحصربه‌فردی را ایجاد می‌کند.

پله‌برقی‌

یکی از عجیب‌و‌غریب‌ترین علت‌های معروف بودن اوساکو ژاپن، آداب سوار شدن در پله‌برقی‌های آن است. اگر سوار پله‌برقی شدید حواستان باشد؛ باید در سمت چپ بایستید و سمت راست را خالی بگذارید. چرا که اگر کسی عجله داشت و می‌خواست بدود، به‌راحتی عبور کند. این قاعده در سایر شهرهای ژاپن برعکس است؛ آن‌ها در سمت راست پله‌برقی می‌ایستند و سمت چپ را باز می‌گذارند.

اوساکو ژاپن به چی معروفه؟ مردم برون‌گراش

ساکو ژاپن به چی معروفه؟ مردم برون‌گراش

اوساکو ژاپن به مردم برون‌گرای خود نیز معروف است. درست است که تعمیم دادن یک حقیقت درباره کل جامعه دشوار بوده، اما بسیاری معتقدند که مردم آن‌جا برون‌گرا هستند. ژاپنی‌ها می‌گویند: هرقدر که توکیویی‌ها درون‌گرا و محتاطند، اوساکاها به برون‌گرایی، شوخ‌طبعی و رک و راست بودن شناخته می‌شوند.

موزه Cup Noodles

اوساکو ژاپن به نودل‌های لیوانی خود نیز معروف است. این نوع نودل فوری با طعم مرغ، برای اولین بار در سال 1985 توسط مموفوکو آندو که بنیان‌گزار یک شرکت صنایع غذایی بود درست شد. پس از آن، طوفان به‌پا شد و شهر ایکدا اوساکا به‌عنوان زادگاه آن شناخته شد.

 در حال حاضر موزه Cup Noodles به تاریخچه این محصول و مخترع آن اختصاص دارد. یک مجسمه لیوان نودل بزرگ نیز با محتویات آن در آن‌جا قرار داشته که برای عکس گرفتن بامزه است. در این موزه علاوه‌بر این اطلاعات، نودل‌های لیوانی نیز قابل‌ سفارش خواهد بود.

اوساکو ژاپن به چی معروفه؟ شکوفه‌های گیلاس

اوساکو ژاپن به شکوفه‌های گیلاس خود نیز معروف است. در برخی از جاهای دیدنی این شهر، درختان پرشکوفه گیلاس روییده و بهترین مکان برای عکس‌برداری به شمار می‌آیند. برای مثال، باغ قلعه اوساکو حدود 3هزار درخت گیلاس در محوطه خود دارد. در پارک Kema Sakuranomiya نیز، حدود 5هزار درخت گیلاس در ساحل رودخانه Okawa ردیف شده است. پارک یادبود Expo 70، پارک Tsurumi Ryokuchi، معبد Meioji و پارک Daisen نیز از دیگر جاذبه ‌های دیدنی اوساکو به حساب می‌آیند.

Universal Studios Japan (USJ)

Universal Studios Japan (USJ)

اوساکو ژاپن به‌خاطر یکی دیگر از مکان ‌های دیدنی خود معروف شده است. Universal Studios Japan، یکی از بهترین پارک‌های تفریحی ژاپن به حساب می‌آید. این پارک هیجان‌انگیز، تعداد زیادی ترن‌ هوایی و انواع وسایل بازی را دارد. اگر تصویر  USJ را در اینترنت دیده باشید، فکر می‌کنید تصویری انیمیشنی‌ست؛ در‌حالی‌که کاملا واقعی‌ست.

این پارک جذاب شبیه خانه بازی‌های دوران کودکی‌مان بوده و اسباب‌بازی‌های زیبا دارد. برای مثال یکی از اسباب‌بازی‌های آن مرد قارچ‌خور یا ماریوست. علاوه‌بر این‌ها، رویدادهای ویژه‌ای هم‌چون جشن هالووین نیز در USJ برگزار می‌شود.

در آخر

اوساکو ژاپن به شکوفه‌های گیلاس، غذاهای خیابانی و جاذبه‌های شگفت‌انگیز خود معروف است. از غذاهای محلی گرفته تا خیابان dotonbori با چراغ‌های نئونی، شخصیت‌ رک مردم آن، هنر نمایشی Bunraku و قلعه زیبای اوساکو، این شهر را به مقصدی جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است.

نظرات کاربران