ژاپن به چی معروفه

ژاپن به چی معروفه ؟ از سامورایی ها تا گیشا و مایکو!

جالب است بدانید فقط در طول 6 سال میزان ورود گردشگران به ژاپن سه‌برابر بیشتر از قبل شد. به این صورت که از 10 میلیون گردشگر در سال 2013 به بیش ‌از 31 میلیون در سال 2019 رسید. این اتفاق به این دلیل افتاد که ژاپن جاذبه‌های دیدنی و تفریحات بسیاری برای دیدن و انجام دادن دارد. در این مقاله به شما می‌گوییم که ژاپن به چی معروفه. به عبارت دیگر، دلایل معروف بودن ژاپن را بررسی می‌کنیم و شما را با فرهنگ و آداب‌ورسوم تا غذاهای معروف ژاپن آشنا خواهیم کرد؛ تا برای سفر به ژاپن اطلاعات لازم و ضروری را داشته باشید. بنابراین برای شناخت بیشتر ادامه مطلب را بخوانید.

رزرو تور ژاپن

رزرو تور لوکس ژاپن با سه کلیک خوبه!

1. ژاپن به چی معروفه؟ شکوفه‌های گیلاس

ژاپن به چی معروفه

یکی از دلایل معروفیت ژاپن، شکوفه‌های گیلاس است. فصل بهار که این شکوفه‌ها شروع به جوانه‌‌زدن می‌کنند تا وقتی ‌که به اوج رشد خود می‌رسند، از زمان‌های مناسب برای سفر به ژاپن به‌ شمار می‌رود. رنگ صورتی آن‌ها، نشان از روزهای گرم‌تر و طولانی‌تر پیش‌رو می‌دهد. اگر می‌خواهید تماشای شکوفه‌های گیلاس را از دست ندهید، بهترین زمان سفر به ژاپن اواخر مارس تا اواسط آوریل است.

2. کوه فوجی 

کوه فوجی یکی از جذاب‌ترین دلایل شهرت ژاپن به شمار می‌رود. در بیشتر روزها این کوه پشت ابرها پنهان است و تقریبا 80 روز از سال نمایان می‌شود. اگر علاقه زیادی به تماشای طبیعت دارید، برنامه سفرتان را به‌گونه‌ای بچینید که این منظره زیبا را ببینید. احتمالا در فصول بهار و پاییز شانس بیشتری برای تماشای منظره زیبای کوه فوجی داشته باشید. 

3. ژاپن به چی معروفه؟ چشمه آب‌گرم اونسن 

یکی دیگر از دلایل معروف بودن ژاپن چشمه آب‌گرم اونسن است. شما می‌توانید برای تفریح و وقت‌گذراندن در این چشمه تنی به آب زده و از نمای مشرف به کوه فوجی نهایت لذت را ببرید. به‌دلیل گرمایی بودن زمین ژاپن،  onsen حاوی مواد معدنی است که افراد محلی معتقدند قدرت درمانی داشته و برای اختلالات عصبی و گردش خون، بیماری‌های مفصلی، عضلانی و هم‌چنین ناراحتی‌های پوستی‌ نیز مفید است. در ادامه باید چنین گفت، این چشمه‌ها قوانین خاصی دارند که حتی افراد محلی نیز باید رعایت کنند؛ از جمله این‌که تنها در صورتی می‌توانید حوله همراه خود ببرید که آن را روی سرتان بگذارید؛ چرا که جایی برای آویزان کردن حوله ندارد. 

پاسپورت دومینیکا

4.  غذاهای ژاپنی

رستوران سوشی ژاپنی

یکی دیگر از دلایل شهرت ژاپن غذاهای این کشور است. از جمله این غذاها که ممکن است اسم‌شان را شنیده باشید، می‌توان به سوشی، ساشیمی و تمپورا اشاره کرد. رامن یکی دیگر از محبوب‌ترین غذاهایی است که هر گردشگری در این کشور آن را امتحان می‌کند. از دیگر دلایل معروف بودن غذاهای ژاپنی می‌توان به غذاهای خیابانی مانند یاکیتوری که نوعی کباب است؛ سوبا و اودون که نوعی نودل بوده، موچی، کراکر برنج و گیوزا که نوعی کوفته است، اشاره کرد. هم‌چنین غذاهای دریایی تازه را می‌توانید در ژاپن امتحان کنید. در نهایت باید به بستنی‌های محبوب ژاپنی اشاره کرد که طعم و مزه آن‌ها چنان لذیذ است که هوش از سرتان می‌برد. برای مثال بستنی کاگاوری که از رنده کردن یخ و ترکیب آن با شربت، میوه و برگ چای آماده می‌شود، بسیار خوشمزه است.

5. ژاپن به چی معروفه؟ نوشیدنی و میان‌وعده

یکی دیگر از دلایل معروفیت ژاپن نوشیدنی و میان‌وعده‌های آن به شمار می‌رود. از جمله آن‌ها می‌توان به آبنبات نارگیلی، کیک موز توکیو و Pocky یا دسر تردی که از انواع میوه‌ها تشکیل می‌شود و بیش ‌از 50 سال پیش در ژاپن معرفی شد، اشاره کرد. هم‌چنین عجیب‌ترین میان‌وعده، آبنبات توالت  moko بوده که برخلاف اسمش طرفداران بسیاری دارد. نحوه خوردن این آبنبات چندش‌آور است: ابتدا آبنبات را با پودر حاوی آن در کاسه‌ای شبیه به کاسه توالت مقابل شما می‌گذارند. شما این دو را مخلوط کرده و سپس میل می‌کنید. اگر به ژاپن سفر کردید، این میان‌وعده‌ها را حتما امتحان کنید.  

6. دستگاه‌های فروش خودکار

ژاپن به چی معروفه

یکی دیگر از دلایل شهرت ژاپن، دستگاه‌های فروش خودکار به شمار می‌رود. این دستگاه‌ها تنوع بالایی در فروش دارند؛ از نوشیدنی و نودل گرفته تا جوراب و چتر و حتی کراوات. تقریبا 5 میلیون از این دستگاه‌ها در سرتاسر زمین وجود دارد. جالب است بدانید شما در خیابان‌های روستایی که سراسر پوشیده از جنگل‌های انبوه است یا حتی در اطراف کوه فوجی نیز دستگاه‌های فروش خودکار را خواهید دید.

7. ژاپن به چی معروفه؟ فروشگاه‌های رفاه

از دیگر دلایل معروف بودن ژاپن، فروشگاه‌های رفاه است که توسط مردم محلی به‌عنوان ‌ konbiniشناخته می‌شود. باتوجه‌به به وجود غذاهای خوشمزه در ژاپن، احتمالا رغبتی به خوردن ساندویچ مرغ یخچالی از فروشگاه رفاه شهر را نداشته‌ باشید؛ اما اشتباه نکنید؛ چرا که فروشگاه‌های رفاه ژاپن همه‌روزه غذاهای تازه را در منوی فروشگاه می‌گذارند و شما را برای خرید وسوسه می‌کنند. 

8. ربات‌ها

ربات‌ها

یکی از دلایل شهرت ژاپن، ربات‌هاست. ژاپن در زمینه فناوری و اتوماسیون، به‌خصوص در زمینه روباتیک، در جهان پیشرو به شمار می‌رود. کم‌تر از یک سال است که ربات انسان‌نما در این کشور شروع به کار کرد. این ربات می‌تواند با اشیا تعامل برقرار کند، افراد را درک کند و همین‌طور با مخاطب خود ژاپنی صحبت کند. همچنین سفارش غذای شما را بگیرد و به‌عنوان پیشخدمت رستوران بشقاب غذای‌تان را مقابلتان بگذارد.

9. ژاپن به چی معروفه؟ هتل‌ها

یکی دیگر از دلایل معروفیت ژاپن، هتل‌های آن است. ژاپن علاوه‌بر داشتن هتل‌های معمولی که در سراسر شهر وجود دارد، دارای اقامتگاه‌های متناسب با هر سلیقه‌ و بودجه‌ایست. از جمله می‌توان به هتل‌های کپسولی که برای اقامت یک‌‌شبه مناسب و ارزان قیمت هستند اشاره کرد. این هتل‌ها با دکورهای عجیب‌وغریب خود، مورد توجه علاقه‌مندان به عکاسی قرار گرفته‌اند. هم‌چنین می‌توان از ریوکان‌ها یا مسافرخانه‌هایی که به‌سبک سنتی ژاپنی بوده و دارای درهای کرکره‌ای هستند، نام برد. علاوه‌بر آن مینشوکوها یا هتل‌های دو یا سه‌ستاره اختصاصی نیز در ژاپن یافت می‌شود.

10. توالت‌های پیشرفته

ژاپن به چی معروفه

 یکی دیگر از دلایل شهرت ژاپن توالت‌های پیشرفته است. برخی از پیشرفته‌ترین توالت‌های روی زمین در این کشور یافت می‌شود. این توالت‌ها دارای صندلی‌های گرم‌شونده مناسب زمستان بوده و دکمه‌هایی برای پخش موسیقی هم دارد. جالب است بدانید که توالت‌های ژاپنی شیشه‌های شفافی دارند اما به‌محض ورود فرد برای حفظ حریم خصوصی مات می‌شوند. شما پیشرفته‌تر از این مورد سراغ دارید؟!

11. ژاپن به چی معروفه؟ مهمان‌نوازی و وقت‌شناسی

یکی دیگر از دلایل معروف بودن ژاپن مهمان‌نوازی ویژه آن‌هاست. وقت‌شناس بودن در این کشور نیز کار مهمی به‌شمار می‌آید؛ به‌طوری‌که دیر رسیدن به محل کار یا جلسه و منتظر نگه‌داشتن مردم بسیار امری بی‌ادبانه تلقی می‌شود. این امر، نه‌تنها تاخیر بلکه تعجیل را نیز شامل می‌شود؛ چرا که یک شرکت راه‌آهن ژاپنی، زمانی‌که قطار فقط 20 ثانیه زودتر از موعد حرکت کرده بود، با معذرت‌خواهی فراوان از مسافران همه را شگفت‌زده کرد.

12. وجود مذهب‌های متعدد

یکی دیگر از دلایل شهرت ژاپن وجود چند مذهب به شمار می‌رود. یعنی مردم می‌توانند از بیش‌از یک مذهب پیروی کنند. در گذشته ادیان بودایی و شینتو نمادهای مشترکی داشتند که در معابد استفاده می‌شد تا این‌که معبد میجی بازسازی شد و هریک از مردم نمادهای مختص خود را برگزیدند. 

13. ژاپن به چی معروفه؟ امنیت

ژاپن به چی معروفه؟ امنیت

یکی دیگر از دلایل معروف بودن ژاپن، امنیت آن محسوب می‌شود. ژاپن به‌مدت 13 سال در بین 10 کشور برتر صلح‌آمیز جهان قرار داشته است. این کشور مقصدی فوق‌العاده برای مسافرانی‌ است که به‌صورت انفرادی سفر می‌کنند؛ چرا که این افراد احساس ناامنی نخواهند کرد. برای مثال آن‌ها می‌توانند تنهایی در شهر قدم بزنند و یا شب‌ها با قطار سفر کنند.  بنابراین، ژاپن یکی از امن‌ترین کشورهای جهان محسوب می‌شود.

14. گیشا و مایکو

یکی دیگر از دلایل شهرت ژاپن گیشا و مایکو هستند. «گیشا» اصطلاحی عمومی است که معمولا توسط خارجی‌ها استفاده شده و به فرد هنری گفته می‌شود. «مایکو» هم شخصی است که در حال تمرین برای گیشاشدن است. این امر حدودا 5 سال زمان می‌برد. گیشا بانوهایی هستند که با پوشیدن لباس مخصوص می‌رقصند، در مراسم چای پذیرایی می‌کنند و با آواز و موسیقی هنر خود را به نمایش می‌گذارند.

15. ژاپن به چی معروفه؟ مراسم چای

ژاپن به چی معروفه

در پاراگراف قبلی از دلایل معروف بودن ژاپن به گیشاها اشاره کردیم. در این قسمت می‌خواهیم به‌طور ویژه‌تر درباره مراسم چای صحبت ‌کنیم. مراسم سنتی چای که برای ژاپنی‌ها بسیار ارزشمند است از دلایل معروفیت این کشور به شمار می‌رود. این مراسم، در قرن 16 در ژاپن رایج شد که بر چهار اصل «هماهنگی»، «احترام»، «خلوص» و «صلح» متمرکز است. ماچا ماده اصلی این مراسم بوده که پودری گرفته‌شده از چای سبز است. ماچا با فرچه‌ای که از نی ساخته شده به‌قدری هم زده می‌شود تا حباب‌هایی روی چای شکل بگیرد. چای سبزی را که در مراسم‌ها استفاده می‌شود اغلب از پایتخت ماچای ژاپن، یعنی اوجی می‌آورند.

16. کُشتی سومو

کشتی سومو یکی دیگر از دلایل شهرت ژاپن محسوب می‌شود. این کشتی به‌عنوان ورزش ملی ژاپن شناخته شده و از قرن شانزده به‌طور جدی و متوالی در این کشور انجام می‌شود، اما ریشه آن به قرن دوازده برمی‌گردد. سومو به معنی «جنگیدن» است. تماشاگران برای دیدن نمایش دو مردی که تلاش می‌کنند قدرت خود را به نمایش گذاشته و حریف خود را زمین بزنند، جمع می‌شوند. کشتی‌گیران سومو فقط 3 بار در سال در مسابقات توکیو شرکت می‌کنند. هرچند ممکن است به تماشای این مسابقات نرسید، اما می‌توان تمرینات صبحگاهی آن‌ها را در کنار یک فرد راهنما ببینید.

17. ژاپن به چی معروفه؟ سنت‌های هنری

ژاپن به چی معروفه؟ سنت‌های هنری

یکی دیگر از دلایل معروف بودن ژاپن سنت‌های هنری است. این کشور توانسته بسیاری از سنت‌های هنری را تا به امروز حفظ کند؛ از جمله سفالگری باستانی، اوریگامی، تئاتر و خوشنویسی. مهارت‌های مورد نیاز برای این فعالیت‌ها از نسل‌های مختلف گذشته به افراد منتقل می‌شود. شما می‌توانید سنت‌های هنری ژاپن را در گوشه‌به‌گوشه شهر، بناهای معماری، معابد و حتی روی ظروف آن ببینید.

18. سامورایی‌ها 

سامورایی‌ها از دلایل دیگر معروفیت ژاپن به شمار می‌روند. آن‌ها جنگجویان اشراف در ژاپن بوده که در قرن هشتم تا دوازدهم برای مبارزه با مغول‌ها وجود داشتند. سامورایی‌ها توسط امپراتور انتخاب شده و امتیازات ویژه‌ای مانند زمین به آن‌ها داده شد. آن‌ها زره‌هایی ساخته‌شده از چرم و فلز می‌پوشیدند و در شمار شمشیرزنان حرفه‌ای منطقه خود محسوب می‌شدند. امروزه ژاپنی‌ها معتقدند که افراد کشورشان مقداری خون سامورایی در رگ‌های خود دارند. 

19. ژاپن به چی معروفه؟ نینجاها

ژاپن به چی معروفه
Ninja run fast

یکی دیگر از  دلایل شهرت ژاپن نینجاها هشتند که قدمت آن‌ها به قرن چهاردهم برمی‌گردد. آن‌ها ماموران و مبارزان مخفی بوده که توسط اربابان فئودال استخدام می‌شدند و به فریب، خرابکاری و ترور اهدافشان می‌پرداختند. جالب است بدانید که نینجاها زن بودند. در حال حاضر ورزشی با نام نین جوتسو به وجود آمده که فنون و مهارت‌های نینجاها را آموزش می‌دهد.

20. قلعه‌ها

هیچ لیستی از دلایلی که ژاپن به آن معروف است بدون قلعه کامل نمی‌شود. قلعه‌های ژاپنی که برای دفاع از کشور و عمدتا با چوب و سنگ ساخته شده‌اند، منظره‌هایی چشم‌نواز را تشکیل می‌دهند. یکی از این قلعه‌ها، قلعه باشکوه هیمجی بوده که شبیه پرنده‌ای در حال پرواز است. قلعه هیمجی از زمان ساخت در قرن 14 تا الان مبارزات زیادی را سپری کرده اما هم‌چنان زیبایی خود را دارد. این قلعه یکی از دوازده قلعه اصلی ژاپن است. از دیگر قلعه‌های دیدنی این کشور می‌توان به ماتسوموتو، هیروساکی، هیکونه و اواجیما اشاره کرد.

21. ژاپن به چی معروفه؟ شینکانسن یا قطارهای گلوله

ژاپن به دلیل معروف بودن به قطارهای گلوله در میان برخی گردشگران محبوبیت پیدا کرده که نشان از پیشرفت تکنولوژی این کشور دارد. شینکانسن به‌معنی خط اصلی جدید بوده که هم برای قطار و هم برای خطوط راه‌آهن استفاده می‌شود. این قطارها از سال 1960 راه‌اندازی شده و با سرعت 300 کیلومتر بر ساعت سریع‌ترین قطار راه‌آهن محسوب می‌شود. این قطارها معمولا طول زیادی داشته و حدود 16 واگن دارند.

22. کاراکوئه

کاراکوئه

یکی دیگر از دلایل معروف بودن ژاپن کارائوکه است. کاراکوئه مکان‌هایی برای علاقه‌مندان به موسیقی و آوازخوانی هستند. به عبارت دیگر اتاق‌هایی وجود دارد که دارای یک صفحه نمایش و میکروفون بوده تا افراد مبتدی حین پخش موسیقی بی‌کلام، متن را از روی صفحه نمایش بخوانند و خوانندگی را تمرین کنند. این دستگاه برای نخستین بار توسط آمریکایی‌ها ساخته شد اما توسط ژاپنی‌ها و کره‌ای‌ها به‌روزرسانی شد.

23. ژاپن به چی معروفه؟ انیمه و مانگا

یکی دیگر از دلایل معروفیت ژاپن انیمه و مانگا به شمار می‌رود. انیمه و مانگا تقریبا بخش زیادی از فرهنگ عمومی ژاپنی را به خود اختصاص داده که انیمه پوکمون و ناروتو از محبوب‌ترین آن هستند. برای طرفداران انیمه، آکیهابارا یا ناکانو برادوی از بهترین انتخاب‌ها به شمار می‌رود. در این مکان‌ها می‌توانید هر چیزی را با طرح انیمه مورد نظر پیدا کنید؛ از مجسمه و کتاب‌ گرفته تا کالاهای دیگر.

24. معماری‌ قدیمی و مدرن

یکی دیگر از قشنگترین دلایل شهرت ژاپن بناهای قدیمی، جدید ومعماری شگفت‌انگیز آن است. معماری مدرنی مانند توکیو اسکای تری که معبد چوبی چند‌ساله مانند سنسوجی از آن دیده می‌شود. درصورت تماشای این معماری،ارتباط آن با گذشته و مردمی که سال‌ها پیش در آن کوچه و خیابان‌ها قدم می‌زده را می‌بینید. شهرهایی مانند شهر قدیمی کاواگو، سایتاما؛ محله تاریخی کوراشیکی بیکان، اوکایاما؛ گیون، کیوتو و تاکایاما از این قبیل شهرهایی است که می‌توانید از معماری آن‌ها دیدن کنید.

25. ژاپن به چی معروفه؟ کافه حیوانات

ژاپن به چی معروفه

یکی دیگر از دلایل معروفیت ژاپن کافه حیوانات است. ازآن‌جایی‌که ژاپن یکی از پرجمعیت‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود، مردم در خانه‌های آپارتمانی‌ امکان نگهداری حیوانات خانگی را ندارند. کافه‌های حیوانات برای علاقه‌مندان این امکان را فراهم آورده تا درحالی‌که از نوشیدن چای لذت می‌برند، گربه‌ها را در آغوش بگیرند. این کافه‌ها فراتر از حیواناتی مانند گربه و سگ رفته و حیوانات عجیبی مانند جغد، جوجه‌تیغی و حتی روباه را نگه‌داری می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر علاقه‌مند به حضور در کافه‌ حیوانات هستید، درباره چگونگی رفتار با حیوانات اطلاعات لازم را به دست آورید.

26. منطقه شیبویا

یکی دیگر از جالب‌ترین دلایل معروفیت شهر ژاپن منطقه شیبویا در توکیو به شمار می‌رود که همواره شلوغ است. شاید برای ایرانی‌ها ترافیک یکی از سخت‌ترین قسمت‌های رفت‌وآمد باشد، اما جالب است بدانید این شلوغی سازمان‌یافته و مدیریت بسیار بالایی دارد که افراد از بودن در آن کلافه نمی‌شوند. ایستگاه نزدیک شینجوکو یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌های قطار است که روزانه 3.5 میلیون نفر از آن عبور می‌کنند.

در آخر 

اگر قصد مسافرت به ژاپن را دارید و این سوال ذهن‌تان را مشغول کرده که ژاپن به چی معروف است، ما در این مقاله به این دلایل پرداختیم. از غذاها و خوراکی‌ها گرفته تا بناهای معماری، انیمه و مانگاها را مورد بررسی قرار دادیم. حال که با این دلایل آشنا شدید انتخاب راحت‌تری براساس معیارهایتان خواهید داشت. کدام دلیل برای شما جالب‌تر بود؟ نظرتان را برای ما بنویسید.

نظرات کاربران