bangkok thailand

سفر انفرادی به بانکوک؛ همه نکاتی که باید بدانید!

بانکوک قلب آسیای جنوب شرقی است. شهری پرجنب و جوش با معابد طلایی، بازارهای شناور، مراکز خرید مجلل و برخی از بهترین غذاهای خیابانی در آسیا، که گشت و گذار در آن می تواند لذت بخش باشد. اگر برای اولین بار است که در بانکوک هستید، در اینجا نکاتی برای سفر آورده شده است که به شما کمک می کند در سفر انفرادی  به بانکوک تجربه ای عالی داشته باشید.

بانکوک ،پایتخت تایلند و شاید پایتخت ترافیک این سیاره، شهری جذاب، هیجان انگیز و باورنکردنی برای بازدید است. بانکوک مانند بسیاری از پایتخت های دیگر هرگز نمی خوابد، زیرا مردم در مشاغل مختلف شبانه روزی کار می کنند .این یک پایتخت  شلوغ است، اما این شلوغی بخشی از چیزی است که آن را بسیار جذاب می کند.

معابد و سنت های باستانی تقریباً در هر خیابان دیده می شود. امروزه، این جنبه‌ها با شهری ترکیب شده‌اند که تأثیرات غربی را نشان می‌دهد. در یک خیابان معابد زیبای قدیمی را خواهید دید و درخیابان بعدی یک مرکز خرید امروزی. با هشت میلیون نفری که در شهر زندگی می‌کنند، شما با همه اقشار از فقیر تا فوق‌ثروتمند مواجه خواهید شد که همگی در یک شهر جمع می‌شوند و هر کدام مانند دیگری احساس می‌کنند که در خانه خود هستند.

Bangkok

بانکوک به چی معروفه؟

بانکوک به خاطر جیب برها بدنام است. همانطور که در خانه هستید، در سفر انفرادی به بانکوک مراقب وسایل با ارزش خود باشید. مهم ترین چیزی که باید به خاطر بسپارید این است که از عقل سلیم خود استفاده کنید و همیشه احتیاط کنید، اگرچه به اندازه سایر شهرهای بزرگ آسیا رایج نیست، اما جیب بری هنوز در بانکوک وجود دارد. بنابراین، هر جا که می روید، همیشه اشیاء با ارزش خود، به خصوص پول نقد خود را پنهان کنید. تمام پول خود را در یک مکان قرار ندهید، هرگز پول نقد خود را در ملاء عام یا در مکانی که سرقت آن برای کسی آسان باشد، نگذارید. از قرار دادن کیف پول در جیب خود، حتی در جیب جلو خودداری کنید.

  اگر در کنار جاده راه می‌روید، کیف خود را در سمت مقابل قرار دهید تا کسی نتواند آن را هنگام راه رفتن در جاده بگیرد. بهتر است آن را جلوی بدن خود قرار دهید. تا حد امکان از آوردن کیف های گران قیمت در هنگام قدم زدن در خیابان های بانکوک خودداری کنید. مواردی از جیب بران موتورسیکلت دیده می شود که کیف پول گردشگران ثروتمندی را که در خیابان های شلوغ قدم می زنند، می دزدند. در سفر انفرادی به بانکوک همیشه هوشیار باشید!

زندگی شبانه را در سفر انفرادی به بانکوک دست کم نگیرید!

بانکوک دارای زندگی شبانه پر جنب و جوش و هیجان انگیزی است، به خصوص در جاده Khao San، که به عنوان پایتخت کوله گردی جهان لقب گرفته است. خیابان پر از بارهای هیپی است و وقتی شب فرا می رسد، به نظر می رسد همه در حال و هوای مهمانی هستند.

اگر قصد دارید در سفر انفرادی به بانکوک شب بیرون بروید و صحنه زندگی شبانه در خیابان خائو سان را تجربه کنید، باید بیشتر مراقب باشید. اگرچه بانکوک نسبتا امن است، اما به دلیل وفور الکل ارزان در این منطقه، درست قبل از نیمه شب، جاده مملو از افراد مست خواهد بود.

مانند بسیاری از مکان‌ها، باید مراقب باشید که در مهمانی‌های ساحلی، به‌ویژه مهمانی‌های ماه کامل، نوشیدنی‌تان را با چه کسانی شریک می‌شوید. داستان های زیادی از مسافران بی خبر وجود دارد که از طریق نوشیدنی های خود مواد مخدر مصرف کرده اند و بعداً در منطقه مورد سرقت قرار می گیرند. مراقب نوشیدنی های خود باشید، روی آن ها را بپوشانید و از نوشیدن نوشیدنی های غریبه ها خودداری کنید.

در سفر انفرادی به بانکوک چه بپوشیم؟

Bangkok

هنگام قدم زدن در سفر انفرادی به بانکوک می توانید هر چیزی را که احساس راحتی می کنید بپوشید. با این حال، از پوشیدن لباس های بسیار برهنه  که توجه ناخواسته را به خود جلب می کند، خودداری کنید. آب و هوا در این نقطه از جهان بسیار گرم و مرطوب است، بنابراین لباس خود را عاقلانه انتخاب کنید. چیزی سبک و راحت بپوشید و از آنجایی که زیاد پیاده روی خواهید کرد، حتما یک جفت کفش پیاده روی راحت یا صندل  بپوشید. 

اگر قصد بازدید از معابد و سایر مکان‌های مذهبی را دارید، مطمئن شوید که به اندازه کافی پوشش دارید. همه زنان موظفند هنگام بازدید از هر یک از این اماکن مذهبی، پاها و شانه های خود را بپوشانند. بنابراین، نمی توانید شورت کوتاه و تاپ بپوشید. ممکن است به شما اجازه ورود بدهند، اما باید از آنها یک سارافون اجاره کنید تا از آن برای پوشش خود استفاده کنید.

بهترین زمان برای سفر انفرادی  به بانکوک چه زمانی است؟

بهترین زمان برای بازدید از بانکوک، نوامبر تا اوایل مارس است، زمانی که دما در پایین ترین حد است. روزهای نزدیک به کریسمس و سال نو یکی از شلوغ ترین زمان ها برای حضور در شهر است، زیرا در این زمان بسیاری از مردم برای تعطیلات زمستانی خود به تایلند می آیند. از ماه مه تا اکتبر، انتظار آب و هوای گرم و مرطوب را داشته باشید. برای بازدید از سایت های اصلی درسفر انفرادی  به بانکوک فقط سه تا چهار روز زمان نیاز دارید. ، بنابراین یک روز بیشتر به خود اختصاص دهید .

با دو فرودگاه اصلی بانکوک آشنا شوید!

فرودگاه بین المللی بانکوک (BKK) که با نام فرودگاه سووارنابومی نیز شناخته می شود، بزرگترین فرودگاه بانکوک است. این فرودگاه در 30 کیلومتری شرق بانکوک واقع شده است. برای ورود به شهر، می توانید از قطار فرودگاه (30 دقیقه، 45 بات)، اتوبوس عمومی (60+ دقیقه، 60 بات)، یا تاکسی (45-60 دقیقه، 250-400 بات) استفاده کنید.

فرودگاه بین المللی Don Mueang (DMK) قدیمی تر و کوچکتر از فرودگاه (BKK)بانکوک است و در 23 کیلومتری شمال شهر قرار دارد. برای ورود به شهر در سفر انفرادی  به بانکوک ، می توانید از تاکسی (30 دقیقه تا 1 ساعت، تقریباً 200 بات) یا اتوبوس شماره 29 (30 دقیقه تا یک ساعت، 18 بات) استفاده کنید.

تاکسی ها در بانکوک قیمت بسیار مناسبی دارند. وقتی وارد شدید می توانید از طبقه اول فرودگاه تاکسی  بگیرید اما همیشه اصرار داشته باشید که از تاکسی متراستفاده کنند .  هزینه سفر به مرکز شهر بین 300 تا 400 THB بات و عوارض 45 تا 25 THB است. زمان سفر در روز حدود 45-60 دقیقه است، در حالی که در شب می توانید در 30 دقیقه به جاده خائو سان برسید.

سیم کارت اعتباری تهیه کنید

Credit SIM card at Suvarnabhumi Airport

اینترنت تلفن همراه به شما آرامش و راحتی زیادی می دهد. بنابراین اولین کاری که باید درسفر انفرادی  به بانکوک هنگام ورود به فرودگاه  انجام دهید این است که یک سیم کارت اعتباری برای خود تهیه کنید.

سیم کارت های اعتباری به راحتی در سالن پذیرش فرودگاه Suvarnabhumi در دسترس هستند. 3 گیگابایت داده پرسرعت با اعتبار 30 روز از غرفه AIS با قیمت 549 بات دریافت کنید. آنها دوره های کوتاه تری مانند 7 روز با قیمت های پایین تر دارند، بنابراین اگر سفر شما خیلی طولانی نیست، به چنین کارت گران قیمتی نیاز ندارید. اگر نیاز به برقراری تماس در تایلند دارید، سیم کارت های اعتباری تایلندی نیز با مدت زمان تماس در دسترس هستند. این سیم کارت ها در فروشگاه های زنجیره ای در شهر نیز موجود است.

درست قبل از خروج از فرودگاه در محل ورود، به راحتی کیوسک هایی را پیدا خواهید کرد که می توانید سیم کارت را از آنجا تهیه کنید. اگر نتوانستید آنها را پیدا کنید، از پرسنل فرودگاه بپرسید که کارت را از کجا می توانید تهیه کنید. گذرنامه خود را ارائه دهید، پرداخت را انجام دهید و تلفن خود را به آنها بدهید تا سیم کارت را نصب  کنند و شماره شما را برای شما فعال  کنند. می توانید بلافاصله پس از دریافت گوشی خود از اینترنت استفاده کنید.

از Grab یا Uber استفاده کنید

برای خارج شدن از فرودگاه از Uber یا Grab استفاده کنید.  در فرودگاه سووارنابومی، پس از راه اندازی سیم کارت تایلندی، بلافاصله یک خودروی اوبر رزرو کنید. در برنامه، به شما می‌گوید یک در را درطبقه ورودی انتخاب کنید. باید بیرون بروید و ببینید کدام شماره در به شما نزدیکتر است و مطابق آن انتخاب کنید.

درسفر انفرادی  به بانکوک از Uber یا Grab برای رفتن به فرودگاه نیز می توانید استفاده کنید. برای رسیدن به  موقع بدون تاخیر مسیربزرگراه خوب است. البته در برنامه مبلغ 25 بات به صورت حساب شما اضافه می شود.  Uber و Grab می توانند شما را به همه جا ببرند. بانکوک به دلیل ترافیک در مرکز شهر معروف است. به یاد داشته باشید که زمان بیشتری نسبت به تخمین های برنامه درسفر انفرادی  به بانکوک محاسبه کنید!

مونوریل BTS Skytrain و مترو MRT

BTS Skytrain

2 گزینه حمل و نقل عمومی توسط قطار در بانکوک وجود دارد.مونوریل BTS Skytrain  که بالای سطح زمین حرکت  می کند و در بیشتر موارد شما بالاتر از ترافیک زیر قرار دارید و به شما منظره ای از شهر می دهد، قطار آسمان مستقیم ترین مسیر را نیز طی می کند و تقریباً در هر قسمت از بانکوک که می خواهید از آن بازدید کنید، یک ایستگاه قطار وجود دارد، سفر نمی تواند ساده تر از این باشد. قطار آسمان منطقه وسیعی در مرکز شهر بانکوک را پوشش می دهد. مترو MRT  قطارزیرزمینی است و منطقه محدودتری  از بانکوک را پوشش می دهد.

قطارهای بانکوک مدرن و راحت هستند و بهترین و امن ترین راه برای رفت و آمد درسفر انفرادی  به بانکوک استفاده از قطار هوایی مونوریل BTS است. این قطارها امن و راحت هستند و در عین حال خنک بودن دارای تهویه مطبوع  با سرعت در بالای سطح زمین حرکت می کنند . می‌توانید بلیط‌های تکی را در ایستگاه با استفاده از سکه یا باجه بلیط خریداری کنید، استفاده از کارت‌های خرگوش BTS راحت‌تر است، به خصوص اگر قصد دارید  یک هفته یا بیشتر در بانکوک بمانید. این کارت‌ها دارای ارزش فروشگاهی هستند که 100 بات به اضافه 50 بات سپرده قیمت دارند، وقتی کارت را در آخرین روز اقامت  برگردانید به شما 50 بات سپرده برگردانده میشود.

اطلاعات بیشتر

بلیط های یکبار مصرف مونوریل BTS در اندازه های کارت اعتباری هستند و می توان آنها را با استفاده از سکه در دستگاه های بلیت فروش اتوماتیک خریداری کرد. بلیط‌های یکبار مصرف مترو MRT، به شکل ژتون‌های دایره‌ای کوچکی  هستند که هنگام ورود، در دروازه اسکن می‌کنید (و نگه می‌دارید!) سپس (برای بازگشت) را هنگام خروج از دروازه در مقصد آن را وارد دستگاه می‌کنید. BTS Skytrain با طراحی آینده نگر خود یک سایت توریستی است که گشت و گذار بسیار راحت و سریع  درسفر انفرادی  به بانکوک ارائه می دهد. به‌عنوان یک قاعده کلی، دستگاه‌های فروش بلیت تنها سکه های 5/10 THB بات را می‌پذیرند، بنابراین مقداری از سکه ها را برای خرید بعدی ذخیره کنید. می‌توانید برای برنامه‌ریزی سفر خود نقشه‌هایی را در ایستگاه قطار پیدا کنید، و به آسانی مسیر خود را تعیین کنید.

قایق های سریع السیر

شما میتوانید درسفر انفرادی  به بانکوک  سوار یکی از قایق های سریع السیر در رودخانه چائو فرایا شوید وسیله ای که تایلندی ها به وفور از آن استفاده می کنند.

تاکسی

برای رفت و آمد می توانید از تاکسی نیز استفاده کنید، اما خطر گیر افتادن در ترافیک را دارید که در بانکوک بسیار رایج است. تاکسی ها در بانکوک همیشه از تاکسی متر استفاده نمی کنند، حتی زمانی که رانندگان قول می دهند.  درسفر انفرادی  به بانکوک قبل از سوار شدن باید از راننده در مورد تاکسی متر سوال کنید. همیشه اصرار به پرداخت با تاکسی متر داشته باشید. اگر راننده موافق نیست، سوار نشوید. هر چیزی را که می شنوید باور نکنید. بعضی رانندگان تاکسی  به شما می گویند که بازار شبانه یا جاذبه ای که به آن می روید امروز تعطیل است و جای دیگری را پیشنهاد می کنند که بتوانند شما را ببرند. حتما شک کنید.

توک توک 

knock knock

توک توک به نماد بانکوک و تا حدودی تایلند تبدیل شده است. آنها بسیار راحت و جادار هستند. اما مراقب باشید توک توک ها به هیچ وجه ارزان نیستند، در واقع آنها فقط کمی ارزان تر از تاکسی های بانکوک هستند.

رانندگان توک توک به دلیل رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی بدنام هستند. اگر قبلاً آن را امتحان نکرده‌اید، آن راتوصیه نمی‌کنیم مگر اینکه یک مسافر انفرادی ماجراجو باشید و بخواهید یک بار آن را درسفر انفرادی  به بانکوک تجربه کنید. آنها سریع می روند و در بین لاین ها به هر سو حرکت  می کنند، حتی گاهی اوقات در جاده در جهت مخالف می روند تا به شما هیجان بدهند.

اتوبوس های شهری

 اتوبوس های شهری نیز راهی بسیار ارزان برای سفر در بانکوک هستند. اکثر اتوبوس ها دارای صندلی های راحت و تهویه مطبوع هستند. چالش این است که اتوبوس مناسب به مقصد خود را پیدا کنید، زیرا مسیرها به زبان انگلیسی نوشته نشده اند و راننده ها خیلی کم انگلیسی صحبت می کنند. یک نکته حرفه ای این است که درسفر انفرادی  به بانکوک از Google Maps برای یافتن شماره اتوبوس و مسیرها استفاده کنید و برای برقراری ارتباط با راهبر، فقط نام تایلندی مقصد خود را نشان دهید.

 تاکسی موتور سیکلت 

از آنجایی که جاده های بانکوک بی اندازه شلوغ هستند، رفتن از یک مکان به مکان دیگر اغلب می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد. برای اکثر جاها می‌توانید سوار تاکسی موتور سیکلت شوید، بر خلاف تاکسی‌های سنتی یا توک‌توک، این بچه‌ها شما را با موتور سیکلت خود به هر جایی که بخواهید می‌برند. وقتی هزینه  خود را پرداخت کردید،  بنشینید و استراحت کنید، در حالی که راننده شما از ترافیک عبور می دهد تا شما را به مقصدتان برساند. مردم محلی نیز از خدمات موتور سیکلت به عنوان “تاکسی” خود استفاده می کنند.

بهترین رستوران ها در سفر انفرادی به بانکوک

Street food, Bangkok

با توجه به اینکه مردم تایلند تقریباً هر وعده غذایی را بیرون می خورند، محبوبیت غذاهای خیابانی بسیار زیاد است. هر جاده شلوغی دارای فروشندگان غذاهای خیابانی است که محصولات خود را به مردم محلی و گردشگران می فروشند،غذای خیابانی به طرز شگفت آوری ارزان است (هر ظرف 1 تا 2 دلار) و در سراسر شهر یافت می شود. در واقع، تقریباً غیرممکن است که درسفر انفرادی  به بانکوک در خیابانی در مرکز شهر قدم بزنید بدون اینکه با یک دکه غذا روبرو شوید. تایلندی ها نیز همین جا را برای خوردن وعده های غذایی خود انتخاب می کنند.

احتمالاً نام Pad Thai را شنیده‌اید،تنوع غذاهای خیابانی بسیار زیاد است و غرفه‌هایی را خواهید دید که انواع غذاها از سوم تام (سالاد پاپایا) تا ماهی مرکب را می‌فروشند که همگی در جلوی شما پخته شده و آماده مصرف می شوند.

در محله چینی ها غذا بخورید

محله چینی ها (همچنین Yaowarat نامیده می شود) مکانی عالی برای امتحان غذاهای خیابانی درسفر انفرادی  به بانکوک است. هر شهر بزرگ محله چینی های خود را دارد و بانکوک نیز از این امر مستثنی نیست، وقتی از دروازه های تشریفاتی چینی عبور می کنید و وارد محله چینی ها می شوید، گویا وارد چین شده اید. محله چینی ها مملو از غرفه‌های خیابانی و رستوران‌ است، وانتخاب مکان‌ برای غذا خوردن بی‌پایان به نظر میرسد. در هیچ کجای بانکوک  مخصوصاً با چنین قیمت‌هایی نمی‌توانید انواع مختلف غذاهای چینی را امتحان کنید.

رستوران  Banyan Tree Bangkok  

 رستورانی شگفت انگیز روی پشت بام  که در آن می توانید در میان ستاره ها و در حالی که  بانکوک زیر پای است شما غذا بخورید. غذاهای خوشمزه و خدمات دقیق، تجربه ای است که  فراموش نخواهید کرد. این رستوران در پشت بام هتلی مجلل در خیابان ساثورن جنوبی، ۶۱ طبقه بالاتر از شهر قرار دارد.با نشستن در طبقه 61 هتل Banyan Tree می توانید به بیرون نگاه کنید و افق زیبا را با شکوه تمام درسفر انفرادی  به بانکوک ببینید. طراحان بام را به گونه ای ساخته اند که بدون هیچ مانعی دید کاملی از شهر به صورت 360 درجه داشته باشید. پیدا کردن یک میز خالی در برخی از بارهای فضای باز ممکن است مشکل باشد، بنابراین اوایل عصر به انجا بروید.

رستوران  Eat Me Restaurant

منو رستوران Eat Me  مجموعه وسیعی ازغذاهای سراسر جهان را ترکیب می کند، مالک آن اهل استرالیا و سرآشپز اصلی آن از ایالات متحده است. غذاها با محصولاتی با کیفیت بالا که با در نظر گرفتن ذائقه مشتریان واستفاده از سال ها تجربه همراه با چاشنی های سبک و طعم های عالی  آماده و ارائه می شوند. 

رستوران  Royal Osha

Royal Osha

رستورانی تایلندی با ناهار خوب وارائه غذای مدرن  در وسط منطقه تجاری بانکوک در خیابان Wireless است. هدف شان حفظ غذاهای سنتی تایلندی است که طعمی منحصر به فرد  و  لذیذ را ارائه می دهد.

دوریان را امتحان کنید

احتمالاً قبل از دیدن آن بوی آن را حس خواهید کرد، اما دوریان به عنوان سلطان میوه ها شناخته می شود. مردم یا آن را دوست دارند یا از آن متنفرند، برخی از مناطق عمومی از آن متنفرند تا جایی که تابلوهایی را نصب می کنند که آن را کاملاً ممنوع می کند. میوه دوریان به دلایل زیادی متمایز است، اولاً ظاهرش، با پوست بیرونی سیخ دارش که شبیه نوعی سلاح قرون وسطایی است و وقتی پوست آن را جدا می کنند، داخل آن شبیه به یک  بافت کره ای کرمی است که برخی می گویند بهترین میوه است.

هتل خوب برای اقامت خود در سفر انفرادی به بانکوک 

ترکیب جدید و قدیمی، سنتی و مدرن، بانکوک را به مکانی فوق العاده برای گذراندن تعطیلات تبدیل کرده است. اگر به دنبال مکانی برای اقامت در سفر به بانکوک هستید، به پنج منطقه که در زیر اشاره شده است توجه کنید.

سوخومویت

Sukhumvit

سوخومویت بهترین منطقه برای اقامت در یک سفر انفرادی به بانکوک، پایتخت تایلند است، زیرا کافه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های زیادی در اطراف وجود دارد. چیزی که مسافران در مناطق سنتی بانکوک از دست می دهند، سوخومویت با زندگی شبانه هیجان انگیز جبران می کند. سوخومویت مکانی است که مردم با همه تمایلات، چه مردم محلی و چه گردشگران برای تفریح به آنجا می روند.

یکی دیگر از دلایلی که سوخومویت مکان محبوبی برای اقامت درسفر انفرادی به بانکوک، است، دسترسی آسان مسافران به سایر نقاط بانکوک است. MRT مترو / زیرزمینی و BTS مونوریل از سوخومویت عبور می کنند و حمل و نقل عمومی باعث می شود در مدت زمان کوتاهی از یک منطقه به منطقه دیگر بروید.

هتل گالری 10 

Galleria 10 Sukhumvit Bangkok  در جاده پرجنب‌وجوش سوخومویت ، 5 دقیقه پیاده تا ایستگاه قطار هوایی Asoke BTS و ایستگاه MRT سوخومویت واقع شده است. این هتل 4 ستاره دارای استخر روی پشت بام، 2 گزینه غذاخوری، و Wi-Fi رایگان است. 

اتاق ها دارای دکوراسیون مدرن و دید وسیعی از شهر هستند. هر اتاق مجهز به تلویزیون صفحه تخت 40 اینچی و حمام خصوصی با دوش بارانی است. مهمانان درسفر انفرادی به بانکوک می توانند در مرکز تناسب اندام ورزش کنند یا در کنار استخر استراحت کنند. رستوران لیپ فروگ روی پشت بام مشرف به شهر غذاهای غربی و نوشیدنی های با طراوت سرو می کند. غذاهای محلی و بین المللی در رستوران The Hub سرو می شود.

هتل LA49

این هتل آپارتمان دارای استخر روباز، مرکز تناسب اندام و سونا می باشد. Wi-Fi رایگان در مناطق عمومی، پارکینگ رایگان و شاتل رایگان نیز ارائه شده است. سایر امکانات عبارتند از تلویزیون صفحه تخت با کانال های کابلی، تراس روی پشت بام، حمام و آشپزخانه کوچک. برای کمی سرگرمی، تلویزیون های صفحه تخت دارای کانال های کابلی هستند و مهمانان درسفر انفرادی به بانکوک می توانند از امکاناتی مانند ماشین لباسشویی/خشک کن و یخچال نیز لذت ببرند. هتل دارای 25 اقامتگاه با تهویه مطبوع با ماشین لباسشویی/خشک کن و گاوصندوق است. اتاق ها رو به بالکن باز و تخت ها دارای ملافه درجه یک هستند. 

Thonglor  

Thonglor  

اگر برای اولین بار است که سفر انفرادی به بانکوک می کنید و اگر اهل ماجراجویی هستید، Thonglor می تواند مکان مناسبی برای اقامت شما باشد. این منطقه شیک ترین قسمت بانکوک و مقصدی برای جوانان و ثروتمندان  است. این منطقه همچنین دارای فروشگاه های سطح بالا برای کسانی است که به دنبال جدیدترین مد و رستوران های پنج ستاره و کوکتل بارهای خاص هستند.

Thonglor درست در شرق مرکز شهر بانکوک است. به لطف فضای منحصر به فرد خود، افراد هنرمند را از سراسر جهان به خود جذب می کند. این امر آن را به بخشی متنوع از بانکوک تبدیل می کند. از بازار خیابان W گرفته تا معبد Wat An، چیزهای زیادی برای کاوش وجود دارد. یافتن محل اقامت از هتل های چهار ستاره گرفته تا هتل های بوتیک و  Airbnb، در Thonglor  آسان است.

هتل و اقامتگاه Cabochon

 Cabochon Hotel  دارای یک تراس روی پشت بام است و با ماشین 15 دقیقه تا مرکز خرید ترمینال 21 فاصله دارد. استخر روباز مکانی عالی برای آب تنی است  و رستوران Indochinoise که غذاهای محلی و بین المللی سرو می کند و برای صبحانه، ناهار و شام باز است . این هتل تنها یک پیاده روی کوتاه تا حمل و نقل عمومی فاصله  دارد: تا ایستگاه Phrom Phong BTS   هفت دقیقه و ایستگاه Thong Lo BTS نه دقیقه است.

سیلوم

بهترین دلیل برای اقامت در سیلوم پارک لامفینی است. این پارک واحه ای از سرسبزی در یکی از شلوغ ترین شهرهای جهان است. با 142 هکتار درخت، چمن و دریاچه ،سیلوم  یک منطقه ایده آل در بانکوک برای اقامت در سفر انفرادی به بانکوک است زیرا این پارک به شما فرصت دویدن می دهد. پارک لومفینی تنها دلیل ماندن مردم در سیلوم نیست. بازار شبانه پاتپونگ در غروب آفتاب با انواع غذاهای تایلندی و سایر غذاهای آسیایی، مردم محلی و گردشگران را به خود جذب می کند. کلوپ های شبانه نیز پس از تاریک شدن هوا باز می شوند و Silom را به گزینه ای محبوب برای کسانی تبدیل می کند که به دنبال رقص و نوشیدنی در سفر انفرادی به بانکوک هستند. Silom به عنوان یک منطقه تجاری مهم، پر از هتل، رستوران و بار است.

هاستل خانه شهری Townhouse 

Townhouse 

اگر مسافر اقتصادی هستید و می خواهید در یک مکان عالی در قلب بانکوک اقامت کنید، نگاهی به خانه شهری بیندازید. این مکان کوچک به سبک خانه‌داری، اتاق‌های اولیه و قیمت‌های بسیار مقرون به صرفه را ارائه می‌دهد. اتاق ها هیچ چیز جالبی ندارند، اما تمیز، ساکت هستند و وای فای بسیار خوب کار می کند. آنها همچنین یک سرویس خشکشویی ارزان ارائه می دهند . خانه شهری در منطقه سیلوم بانکوک، در چند قدمی پارک لامفینی، مونوریل و مترو واقع شده است.

هتل سوکوتای 

سوکوتای بانکوک مجلل، بهشت باغی آرام در مرکز بانکوک، اتاق های بسیار بزرگی با مبلمان چوب ساج و ابریشم تایلندی ارائه می دهد. Wi-Fi و پارکینگ رایگان ،یک استخر روباز و هشت گزینه غذاخوری در انتظار مهمانان است. اتاق‌ها و سوئیت‌های دارای تهویه مطبوع مجهز به تلویزیون صفحه‌تخت بزرگ، پایه آی‌پاد، و اسپرسوساز هستند. با اسپا Botanica می توانید از حمام های مدرن خصوصی ان در سفر انفرادی به بانکوک لذت ببرید.. رستوران سلادون غذاهای خوشمزه تایلندی اصیل سرو می کند. در رستوران La Scala نیز می توانید از غذاهای ایتالیایی لذت ببرید. این هتل10 دقیقه پیاده تا ایستگاه Lumphini MRT،  از منطقه مالی بانکوک، رودخانه چائو فرایا و مراکز خرید فاصله کمی دارد.

سیام

سیام در نزدیکی جاده سوخومویت اما دورتر از مرکز بانکوک واقع شده است. این محله کنار رودخانه چائو فرایا واقع شده است، مکانی دوست داشتنی برای گذراندن یک روز پیاده روی، دویدن یا دوچرخه سواری. سیام مکانی برای خرید پر از مغازه ها، بوتیک ها و مراکز خرید گران قیمت است. MBK، Siam Paragon، Siam Discovery، Siam Center و Central World Mall و رستوران های پنج ستاره با غذاهای درجه یک جهانی را در این محله خواهید یافت.

انواع جاذبه های توریستی از جمله موزه مادام توسو و غیره در این منطقه وجود داردو به همین دلیل سیام یک منطقه بسیار محبوب برای اقامت در سفر انفرادی به بانکوک است و هتل ها به سرعت رزرو می شوند.

هتل ماندارین اورینتال

Mandarin Oriental Hotel

هتل ماندارین با بیش از ۱۰۰ سال قدمت، هاله جادویی خود را با سالن های زیبای خود حفظ کرده است، هر کدام به نام کاتبی که زمانی میزبان آنها بودند، از جمله افرادی مانند سامرست موام، جوزف کنراد و ارنست همینگوی نام گذاری شده اند.  این هتل مجلل در کنار رودخانه خوش منظره چائو فرایا واقع شده است. هتل یک قایق رایگان به ایستگاه قطار آسمانی Taksin BTS، مرکز خرید ICONSIAM، مجتمع خرید ریور سیتی و رستوران سالا ریم نام دارد.

همه اتاق ها با مبلمان چوب ساج و ابریشم تایلندی تزئین شده‌اند و دارای پنجره های کف تا سقف با منظره زیبای رودخانه  و مجهز به تلویزیون صفحه تخت، حمام خصوصی و توالت ژاپنی هستند. هتل  دارای یک استخر بزرگ در فضای باز است  و خدمات ماساژ، جکوزی و باشگاه ورزشی را در سفر انفرادی به بانکوک ارائه می دهد.

رستوران معروف Le Normandie غذاهای فرانسوی و China House غذاهای کانتونی اصیل و  رستوران کینو بای تاکاگی  شام سنتی ژاپنی را در محیطی شیک ارائه می دهد . غذاهای دریایی تازه را می توانید در لرد جیم میل کنید.

Siam at Siam Design Hotel Pattaya

این هتل در مرکز بانکوک واقع شده است و 5 دقیقه پیاده تا ایستگاه قطار هوایی BTS National Stadium فاصله دارد. هتل سیام دارای دکوراسیونی شیک و استخر بی نهایت زیبا مشرف به شهر است. وای فای رایگان در اتاق ها ارائه می شود و اتاق ها مجهز به تهویه مطبوع، مینی بار، کتری برقی و تلویزیون با کانال های بین المللی هستند. وان حمام، دمپایی و لوازم بهداشتی در حمام خصوصی موجود است.

رستوران Party House One غذاهای محلی و بین المللی سرو می کند. دیگر گزینه‌های غذاخوری در سفر انفرادی به بانکوک عبارتند از بار روی پشت بام، که غذاهای بین‌المللی و چشم‌انداز پانوراما از بانکوک ارائه می‌کند.

هتل آسیا

این هتل مکان خوبی برای اقامت در سفر انفرادی به بانکوک است. اگر عاشق غذا هستید، هتل آسیا دارای طیف وسیعی از غذاها با 6 گزینه غذاخوری مختلف است. اتاق ها واقعا جادار هستند و یخچال، مینی بار و تلویزیون صفحه تخت دارند. می توانید در حمام مرمرین خود حمام کنید یا پس از ورزش در سالن بدنسازی در جکوزی هتل استراحت کنید.  ایستگاه مونوریل به هتل نزدیک است.

هتل گلو GLOW  Hotel 

GLOW  Hotel 

این هتل برای اقامت درسفر انفرادی به بانکوک  عالی است! شما همیشه در اتاق‌ها احساس راحتی می‌کنید، و دقیقاً روبروی جاده Platinum Fashion قرار دارد. می توانید از آنجا به خرید بروید و پیاده به هتل خود بازگردید . لابی هتل گلو در طبقه هفتم واقع شده است. یک سالن ماساژ نیز در همآن طبقه وجود دارد که در واقع توسط یکی از مغازه های همان ساختمان اداره می شود.

هتل گلو دقیقا در کنار بازار پراتونام و همچنین نزدیک مکان معروف Wanton Mee (Sabx2 Wanton Mee) قرار دارد. همچنین مک دونالد و استارباکس در طبقه همکف این ساختمان قرار دارند.   در فاصله کمی پیاده روی، می توانید به میدان سیام،  CentralWorld Siam Paragon، بودای معروف 4 چهره  و معبد Erawan بروید.

نقطه ضعف هتل گلو این است که به هیچ ایستگاه قطار نزدیک نیست. نزدیکترین ایستگاه BTS سیام یا چیت لوم است که پیاده روی کوتاهی دارد .

خائو سان

اگر به دنبال بخش سنتی بانکوک برای اقامت خود هستید، Khao San  مکانی برای رزرو اقامتگاه در سفر انفرادی به بانکوک است. خائو سان شهر قدیمی بانکوک است و قدم زدن در خیابان شما را به گذشته می برد. برخی از بهترین و تاریخی ترین جاذبه های بانکوک مانند Wat Pho ،   Grand Palace و Wat Phra Kaew را می توانید در اینجا بیابید. خائو سان به عنوان منطقه تاریخی شهر، اقامتگاه های ارزان تری ارائه می دهد که در بین کوله گردها محبوب است. بارها و رستوران‌های زیادی برای کشف وجود دارد و زندگی شبانه اش بی‌نظیر است. برخی ادعا می کنند که Khao San بهترین زندگی شبانه را در تمام بانکوک دارد. این به دلیل مجموعه متنوعی از مردم از سراسر جهان است که این منطقه جذب می کند.

هتل خیابان سامسن

هتل سامسون استریت  دارای یک استخر روباز، سالن استراحت مشترک، رستوران و بار است. این هتل 4 ستاره دارای وای فای رایگان، سرویس اتاق و پذیرش 24 ساعته است. برخی از اتاق های این هتل  دارای بالکن با منظره شهر هستند. اتاق ها مجهز به تهویه مطبوع هستند .

هاستل یارد

Hostel Yard

 مجموعه ای جذاب  از خوابگاه ها و اتاق های کانتینری است که در یکی از کوچه پس کوچه های  یک محله مسکونی مدرن در نزدیکی بازار معروف آخر هفته چاتوچاک واقع شده است. باغ و مناطق مشترک ،این هاستل را به مکانی عالی برای معاشرت درسفر انفرادی به بانکوک تبدیل کرده است. وای فای رایگان در مناطق عمومی در دسترس است.  اتاق‌های خصوصی یا خوابگاهی دارای تهویه مطبوع هستند و مهمانان می‌توانند امکانات دوش را در حمام‌های مشترک پیدا کنند. هاستل یارد بانکوک دارای پذیرش 24 ساعته و بار در محل است.

منطقه اطراف دارای یک سوپرمارکت و طیف گسترده ای از رستوران های بین المللی و محلی، و همچنین یک بازار محلی است. بازار محبوب آخر هفته چاتوچاک ازطریق ایستگاه قطار هوایی Ari BTS  در فاصله کوتاهی از هاستل یارد قرار دارد.

هاستل Once Again 

یکی از بهترین هاستل ها برای مسافرانی  که می خواهند سفر انفرادی به بانکوک  داشته باشند. این هاستل فوق‌العاده شیک تنها 15 دقیقه پیاده تا جاده Koh Sang و 20 دقیقه تا معابد فاصله دارد و در خیابانی آرام با پشت بام‌های زیبا واقع شده است.

آنها فعالیت های روزانه و همچنین اجاره دوچرخه را ارائه می دهند و پذیرش 24 ساعته دارند، بنابراین می توانید با یک پرواز دیرهنگام به بانکوک برسید و همچنان بتوانید وارد شوید. اتاق ها تمیز با تخت های راحت با پرده شخصی برای حفظ حریم خصوصی بیشتر هستند. همه اتاق ها دارای بالکن با چشم انداز هستند.

برترین کارهایی که در سفر انفرادی به بانکوک باید انجام داد

از میان تمام مکان‌های دیدنی بانکوک ، کاخ بزرگ بدون شک مشهورترین مکان خیره کننده در سفر انفرادی به بانکوک  است. این کاخ زمانی خانه پادشاه و همچنین مکانی بود که دولت تایلند در آن کار خود را انجام می داد. سفر به کاخ می تواند ساعت ها طول بکشد زیرا بیش از 214000 متر مربع برای گردش وجود دارد.  این بنا در سال 1782 ساخته شد و به مدت 150 سال اقامتگاه پادشاه تایلند و دربار سلطنتی بود. کاخ بزرگ بانکوک در واقع یک شهر بزرگ قدیمی است که همچنان با معماری زیبا و جزئیات پیچیده خود بازدیدکنندگان را متحیر می کند و همه اینها ادای احترام به خلاقیت و هنرمندی مردم تایلند است. در داخل دیوارهای آن وزارت جنگ تایلند، ادارات دولتی و حتی ضرابخانه قرار داشت. امروزه این مجموعه همچنان قلب معنوی پادشاهی تایلند است.

چندین ساختمان چشمگیر در مجموعه کاخ وجود دارد، از جمله Wat Phra Kaew (معبد بودای زمرد)، که حاوی بودای زمردی کوچک اما معروف و بسیار مورد احترام است که قدمت آن به قرن چهاردهم بازمی‌گردد. لباس های بودا طی مراسمی مهم در تقویم بودایی توسط پادشاه تایلند با تغییر فصول تغییر می کند،. پادشاهان تایلند در اوایل قرن بیستم زندگی در این کاخ را متوقف کردند، اما مجموعه کاخ هنوز برای نشان دادن انواع دیگر مراسم و رویدادهای فرخنده استفاده می شود.

در ادامه..

مجموعه قصر، بسیار شبیه به کاخ های آیوتایا، پایتخت باشکوه سیام است که توسط برمه ای ها مورد تهاجم قرار گرفت. دربار بیرونی، نزدیک در ورودی، ادارات دولتی که شاه مستقیماً در آن دخالت داشت، مانند اداره مدنی، ارتش و خزانه داری را در خود جای می داد. معبد بودای زمردی در گوشه ای از این حیاط بیرونی قرار دارد. ساختمان مرکزی محل سکونت شاه و تالارهایی است که برای امور حکومتی استفاده می شد.

تنها 2 تا از اتاق‌های تاج و تخت به روی عموم باز است، اما در سفر انفرادی به بانکوک  می‌توانید از جزئیات بدیع در نمای این سازه‌های چشمگیر شگفت زده شوید. حیاط داخلی محل زندگی زنان سلطنتی و دختران شاه است. ساختمان داخلی مانند یک شهر کوچک بود که تماماً زنان و پسران زیر سن بلوغ در آن ساکن بودند. اگرچه در حال حاضر هیچ حق امتیازی در داخل وجود ندارد، اما هنوز به روی عموم بسته است.

. کاخ بزرگ، با معبد بودای زمرد، مقدس ترین مکان تایلند است و درآن یک کد لباس سخت اعمال می شود. در سفر انفرادی به بانکوک  باید قبل از ورود به معبد لباس مناسب بپوشید. مردان باید شلوار و پیراهن آستین بلند بپوشند (بدون تاپ). اگر صندل یا دمپایی می پوشید، حتماً باید جوراب بپوشید (به عبارت دیگر، بدون پاهای برهنه)  زنان نیز باید لباس با پوشش متواضعانه داشته باشند. بدون لباس های کوتاه، شانه های برهنه، و غیره. اگر با لباس های نامناسب در دروازه کاخ حضور پیدا کنید، در نزدیکی ورودی غرفه ای وجود دارد که می توانید لباس هایی مناسب را برای پوشاندن خود تهیه کنید.

بلیط های کاخ بزرگ از ساعت 8:30 صبح تا 3:30 بعد از ظهر فروخته می شود و شامل ورود به کاخ ویمانماک و تالار تخت Abhisek Dusit است.

به  Wat Phra Kaew  معبد وات فرا کائو یا معبد بودای زمردی بروید  

Wat Phra Kaew

Wat Phra Kaew یا معبد بودای زمردی (به طور رسمی با نام Wat Phra Sri Rattana Satsadaram شناخته می شود) یکی از معروف ترین و مقدس ترین آثار در تایلند است و اعتقاد بر این است که بیش از 2000 سال پیش در هند ساخته شده است. در قرن 1400 در معبد Wat Chedi Luang چیانگ مای ثبت شد، سپس به لائوس منتقل شد و در نهایت به تایلند بازگشت. درمحوطه کاخ بزرگ واقع در مرکز تاریخی بانکوک، Phra Kaew Morakot (بودای زمردی) مجسمه بسیار مورد احترام بودا که با دقت از یک بلوک یشم حک شده است را در خود جای داده است.

امروزه از فضای داخلی چشمگیر آن برای مراسم مهم تشریفاتی مانند تاجگذاری استفاده می شود. همچنین شامل یک تخت عتیقه است که قبل از تاج و تخت به سبک غربی استفاده می شد. شما در سفر انفرادی به بانکوک  مجاز به ورود به اتاق پذیرایی بزرگ به سبک اروپایی یا تالار کاخ بزرگ (چاکری ماها پراسات) هستید. سپس می توانید وارد تالار چشمگیر دوزیت  شوید که شاید به عنوان بهترین ساختمان معماری در این سبک رتبه بندی می شود.

بودای دراز کشیده (وات فو) باورنکردنی به نظر می رسد

بازدید از Wat Pho وات فو در سفر انفرادی به بانکوک  ضروری است، این بودای دراز کشیده است که پانزده متر ارتفاع و چهل و شش متر طول دارد و پاها به تنهایی بیش از پنج متر طول دارند. کل مجسمه با ورق طلا پوشانده شده است و وقتی  نزدیک می روید باورنکردنی به نظر می رسد. 108کاسه داخل معبد وجود دارد و می توانید در مسیر رسیدن به معبد برای کاسه ها سکه بخرید. تاریخچه پشت این داستان این است که بودا 108 عمل مثبت را در راه رسیدن به کمال انجام داد. هنگامی که در معبد هستید، می توانید برای یک ماساژ سنتی تایلندی توقف کنید.

از معبد  وات آرون دیدن کنید

بیش از 31000 معبد بودایی در سرتاسر تایلند پراکنده شده است و این یکی از معبدهایی است که در سفر انفرادی به بانکوک  از بازدید از آن لذت خواهید برد. این معبد به نام آرونا، خدای سپیده دم نامگذاری شده است. این معبد زیبا با ۷۹ متر ارتفاع در ساحل رودخانه چائو فرایا قرار دارد. وات آرون یک معبد طلایی است که در بالای یک تپه قرار دارد. برای رسیدن به قله باید 320 پله را طی کنید. قدمت این مکان دیدنی که معبد کوه طلایی نیز نامیده می شود به دوره آیوتایا باز می گردد .

وات آرون با کاشی های سرامیکی و چینی رنگی پوشانده شده است که وقتی در نور مناسب دیده می شود منظره ای باورنکردنی را به نمایش می گذارد. خود معبد توسط یک جفت غول افسانه ای که از محوطه معبد مراقبت می کنند محافظت می شود.. دیگر چیزهای جالب برای دیدن در معبد شامل بسیاری از آثار بودایی، تصاویر بودا، تالار کتاب مقدس، بتکده، سالن معبد و درخت سری ماها بودی است.

در پارک لومپینی قدم بزنید

Lumpini Park

پارک لومپینی با مساحتی بیش از 500000 متر مربع، استراحتی ضروری را برای مردم بانکوکی از شلوغی و شلوغی شهر فراهم می کند. نام این پارک برگرفته از بودا متولد نپال است.

وقتی در پارک قدم می زنید، دیدن تایلندی های نسل قدیمی در حال تمرین چی تایلندی یا زوج رمانتیکی که در کنار دریاچه استراحت می کنند، غیرعادی نیست. در تعطیلات آخر هفته، پارک مملو از افرادی است که در انواع فعالیت ها شرکت می کنند، بنابراین در سفر انفرادی به بانکوک  صبح زود یا درست قبل از غروب آفتاب زمان خوبی برای رفتن به پارک لومپینی است.

تماشای کیک بوکسینگ (موی تای) در سفر انفرادی به بانکوک

کل تایلند پر از استادیوم های کیک بوکسینگ است، اما بزرگترین مبارزات در بانکوک معمولا در ورزشگاه های لومپینی یا راچادامنوئن برگزار می شود. موی تای ورزش ملی تایلند است و همه جا درباره آن صحبت می شود. تعداد بینندگان تلویزیون برای هر برنامه ای که پخش می شود چند میلیونی است. مطمئناً در سفر انفرادی به بانکوک  شب پر جنب و جوشی را در استادیوم خواهید داشت زیرا مردم محلی برای تماشای این مبارزه جمع می شوند.

از باغ وحش Dusit دیدن کنید

باغ وحش Dusit قدیمی ترین باغ وحش تایلند است و بیش از 60 سال است که باز است. طیف گسترده ای از حیوانات در داخل باغ وحش وجود دارد (تقریباً 1600) از جمله میمون ها، کروکودیل ها، شیرها، ببرها، پنگوئن ها و کانگوروها.

این باغ وحش یک باغ وحش بسیار فعال است و دارای یک بیمارستان حیوانات است که از تمام ساکنان باغ وحش مراقبت می کند و همچنین یک مرکز آموزشی، موزه و قطار دارد.

در جشن  آب پاشی Songkran  شرکت کنید

Songkran

سال نو Songkran هر سال بین 13 تا 15 آوریل جشن گرفته می شود و هیچ کس از خیس شدن در امان نیست. در بودیسم اعتقاد بر این است که با پاشیدن آب، گناهان و بدشانسی شما پاک می شود. امروزه، پاشیدن آب به یک مبارزه تمام عیار آبی تبدیل شده است که کل کشور را درگیر می کند. با ازدحام عظیم بانکوک، جایی بهتر برای تجربه این فستیوال در سفر انفرادی به بانکوک  وجود ندارد زیرا شهر به یک جشواره بزرگ تبدیل می شود.

زندگی شبانه را در سفر انفرادی به بانکوک  تجربه کنید

بانکوک به خاطر صحنه زندگی شبانه اش مشهور است و در طول سال ها رشد زیادی داشته است. کلوپ های شبانه هیجان انگیز، بارهای شگفت انگیز روی پشت بام، بارهای کوکتل مرسوم، مد روز و موارد دیگربرای رفتن در سفر انفرادی به بانکوک  وجود دارد. سوئی کابوی و پاتپونگ با تم بزرگسالان، صحنه پارتی های  شبانه در خیابان خائو سان و کلوب‌های زیادی برای رقصیدن از ابتدای  شب تا سپیده صبح فعال هستند.

از خانه جیم تامپسون دیدن کنید

ابریشم تایلندی در سرتاسر جهان معروف است و جایی بهتر برای آشنایی با تاریخچه این صنعت پیدا نخواهید کرد. همانطور که در خانه قدم می زنید، نه تنها تاریخ شرکت ابریشم تایلندی، بلکه تاریخچه جذاب خود جیم تامپسون را نیزدر سفر انفرادی به بانکوک  خواهید آموخت. خود خانه عمدتاً مجموعه ای از شش سازه سنتی چوب ساج است. او همچنین به عنوان پادشاه ابریشم تایلند شناخته می شد زیرا زمان زیادی را صرف احیای این ماده و کار با آن کرد.  اوبه طور مرموزی، در سال 1967 در جایی در مالزی ناپدید شد و از آن زمان مجموعه هنری و خانه اش به عنوان موزه نگهداری می شود.

از معبد آراوان، در سفر انفرادی به بانکوک  دیدن کنید

Aravan Temple

معبد Erawan که در یکی از شلوغ ترین مناطق بانکوک واقع شده است، یک معبد برهمن است و بازدیدکنندگان زیادی را به خود جذب می کند و همین امر باعث محبوبیت آن نسبت به بسیاری از معابد دیگر شده است. این زیارتگاه که در دهه 1950 ساخته شد، به این دلیل ساخته شد که کارگران ساختمانی در هتل مجاور آنقدر خرافاتی بودند که نمی‌توانستند به کار ادامه دهند، زیرا احساس می‌کردند ارواح زمین ناراضی هستند و باعث ایجاد مشکل در محل ساخت و ساز می‌شوند.

معبد آراوان زیارتگاه خدای بودایی برهمای  چهار چهره است و مردم در آنجا جمع می شوند و به امید برآورده شدن آرزوهایشان گلدسته های گل  می گذارند.

از عمارت ویمانمک  Vimanmek Mansion  دیدن کنید

عمارت ویمانمک بزرگترین ساختمان چوب ساج در جهان است. این اقامتگاه که به طور رسمی یک اقامتگاه سلطنتی بود، تنها چند سال مورد استفاده قرار گرفت و سپس برای چندین دهه خالی ماند. این عمارت اکنون موزه ای است که بسیاری از آثار باستانی و حتی برخی از عکس های اهدایی اعلیحضرت پادشاه را در خود جای داده است.

در حالی که درسفر انفرادی به بانکوک  در بیرون ساختمان هستید می توانید هر تعداد عکسی که می خواهید بگیرید، اما اجازه نخواهید داشت دوربین خود را به داخل موزه ببرید و قوانین لباس پوشیدن سختگیرانه اعمال می شود، بنابراین مطمئن شوید که  لباس مناسب  پوشیده اید.

در امتداد رودخانه چائو فرایا با قایق سفر کنید

برخی از مردم بانکوک را به دلیل رودخانه چائو فرایا که از بانکوک می گذرد و همه کانال های کوچکی که آن را تغذیه می کند، به عنوان “ونیز شرق” می نامند. این رودخانه رگ حیات بانکوک است، حتی امروزحدود 50000 نفر  در کشتی های متعددی که  بروی رود بالا و پایین می روند سر کار می روند.

سفر با قایق به پایین رودخانه بسیار جذاب است زیرا در یک قسمت آپارتمان های مرتفع و هتل های شیک و در قسمت های دیگر کلبه های چوبی و کودکانی را خواهید دید که در آب بازی می کنند. با خیال راحت در هر یک از توقف‌هایی که کشتی‌ها برای کاوش بیشتر در سفر انفرادی به بانکوک  دارند، سوار و پیاده شوید.

از موزه ملی بانکوک دیدن کنید

Bangkok National Museum

موزه ملی بانکوک بزرگترین مجموعه هنر تایلندی در کل تایلند را در خود جای داده است. این موزه برای اولین بار توسط پادشاه راما پنجم افتتاح شد تا تمام هدایایی که پدرش به او داده بود را به نمایش بگذارد.

چیزهای جالب زیادی برای دیدن در موزه وجود دارد، مانند سلاح های چینی، سنگ های قیمتی، عروسک ها، لباس ها و منسوجات و ماسک های خون. اگر پنجشنبه به موزه می روید، می توانید یک تور به زبان انگلیسی داشته باشید تا درک بهتری از همه چیز در موزه پیدا کنید.

اگر عاشق خرید کردن هستید به بازار چاتوچاک سری بزنید

اگر عاشق خرید کردن هستید، حتما باید این مکان را در سفر انفرادی به بانکوک  تجربه کنید. اگر از خرید متنفرید، باز هم باید به این بازارکه یک اسکله وسیع است بروید. با بیش از 8000 غرفه که 27 جریب فضا را پوشش می دهد، این یکی از بزرگترین بازارهای جهان است. اگر به اندازه کافی خوش شانس هستید که در آخر هفته در بانکوک باشید، حتما زمانی را برای رفتن به بازار آخر هفته چاتوچاک اختصاص دهید.

هر شنبه و یکشنبه بازار چاتوچاک باز است و نزدیک به 200000 بازدید کننده در روز جذب می کند، هر چیزی را که می توانید تصور کنید برای فروش در اینجا پیدا خواهید کرد از لباس و جواهرات گرفته تا سوغاتی و حتی لوازم الکترونیکی و بیشتر با قیمت های محلی به جای قیمت توریستی، مطمئناً ارزش دارد ساعت ها در بازاربگردید قبل از رفتن یک نقشه بردارید تا گم نشوید.

برای تجربه ای رنگارنگ و عجیب و غریب، از یک بازار شناور دیدن کنید

تعداد زیادی بازار شناوربرای امتحان کردن در سفر انفرادی به بانکوک  وجود دارد و برخی از آنها محبوب تر از دیگران هستند. در مرکز شهر بانکوک، Khlong Lad Mayom و Taling Chan محبوب ترین هستند. با حمل و نقل عمومی می توانید به آنجا برسید. این بازارها فقط صبح های شنبه و یکشنبه برگزار می شوند.

برای تجربه نمادین بازار شناور،میتوانید از بانکوک به دامنوئن سادواک سفر کنید. اینجا جایی است که رودخانه ای پر از قایق های چوبی و مردمی که گل ها و غذاهای رنگارنگ می فروشند را خواهید دید  و با تحسین لباس های رنگارنگ و انواع میوه ها و سبزیجات عجیب و غریب، هم گردشگران و هم تایلندی ها را پشت سر خواهید گذاشت. فقط صبح ها کار می کند، بنابراین مطمئن شوید که زود بیدار شوید تا آن را از دست ندهید

در سیام پاراگون  Siam Paragonخرید کنید

Siam Paragon

این بهشت خریداران لوکس، یک مرکز خرید بسیار محبوب است که دارای انواع فروشگاه های طراحان سطح بالا، بزرگترین آکواریوم آسیای جنوب شرقی، سینمای مولتی پلکس عظیم و رستوران های کافی برای تغذیه شما در طول  سفر انفرادی به بانکوک است.

در داخل این مرکز خرید بیش از 250 مغازه وجود دارد که اکثرا تایلندی های خوش پوش و خارجی در آن تردد می کنند. خودروسازان مختلف، از جمله فراری و لامبورگینی، نمایشگاه هایی نیز در داخل مجموعه دارند، بنابراین اگر در سفر انفرادی به بانکوک جیب های پر از پول نقد دارید، مطمئناً آنچه را که به دنبالش هستید پیدا خواهید کرد.

با یک ماساژ تایلندی آرامش بخش شاداب شوید

مهم نیست که از کجا آمده اید، تقریباً به طور قطع نام ماساژ تایلندی را شنیده اید، و شاید حتی قبلاً ماساژ تایلندی را تجربه کرده باشید، اما در هیچ جای دیگری نمی توانید ماساژ سنتی مانند تایلند دریافت کنید.

تجربه ماساژ تایلندی در سفر انفرادی به بانکوک شما را سرحال و در عین حال شادابی و تعادل می بخشد. ماساژ تایلندی در همه جای بانکوک وجود دارد، بنابراین ارزش آن را دارد که کمی تحقیق کنید تا مکانی خوب در نزدیکی هتل خود پیدا کنید. یک ماساژ معمولی یک ساعته تایلندی باید حدود 300 بات (12 دلار سنگاپور / 9 دلار آمریکا) هزینه داشته باشد.

در آخر

این شهر پر جنب و جوش در تایلند مسافران زیادی را به خود جذب می کند. برخی برای دیدن مکان های تاریخی و معنوی که شهر دارای تعداد زیادی از آنها است به اینجا می آیند و برخی می خواهند درباره فرهنگ تایلند بیشتر بدانند. دلیل شما برای سفر به تایلند هرچه که باشد، اگر قصد سفر انفرادی به بانکوک را دارید، با ما تماس بگیرید تا توصیه های خود را در مورد آنچه که در سفر انفرادی  به بانکوک باید ببینید و انجام دهید با شما به اشتراک  بگذاریم.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

نظرات کاربران