سفر به پوکت در بهار

تجربه‌ای به یادماندنی از سفر به پوکت در بهار

جزیره پوکت در جنوب تایلند یک مقصد گردشگری محبوب است که به سواحل خیره‌کننده، زیست شبانه پر جنب‌وجوش و میراث فرهنگی غنی‌اش شهرت دارد. آب‌های شفاف دریای آندامان در کنار فضای همیشه سرسبز جزیره و آب‌وهوای گرمسیری هر ساله میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند. با این حال انتخاب زمان مناسب برای سفر به پوکت امری مهم و تا اندازه‌ای دشوار است. برای داشتن یک سفر خوب و به یادماندنی باید درباره آب‌وهوا و مناطق مناسب بازدید در آن فصل اطلاعات خوبی داشته باشید. بسیاری از گردشگران سفر به پوکت در بهار را پیشنهاد می‌کنند. پوکت در این فصل آب‌وهوایی گرم و مطبوع دارد و هنوز تا شروع فصل باران‌های موسمی کمی باقی مانده و شرایط برای گردش در جزیره کاملا مهیا است. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات لازم برای سفر به پوکت در بهار را با هم بررسی کنیم.

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

سفر به پوکت در بهار و لذت بردن از آب‌وهوای مطبوع بهاری

سفر به پوکت در بهار

پوکت در منطقه‌ای استوایی قرار دارد و آب‌وهوای آن عموما گرمسیری است و دو فصل اصلی خشک و مرطوب دارد. فصل خشک پوکت از ماه نوامبر تا آوریل طول می‌کشد  و این زمان با توجه به شرایط آب‌وهوایی ایده‌آل بهترین فرصت برای بازدید از پوکت است. در این فصل هوای جزیره گرم، رطوبت کم و آسمان آن صاف و بدون ابر است. اگر به فعالیت‌های خارج از خانه علاقه دارید این فصل بهترین فرصت برای انجام این فعالیت‌ها و ماجراجویی در سواحل و جنگل‌های زیبای پوکت است. با شروع ماه مارس بهار در پوکت از راه می‌رسد و تا ماه می طول می‌کشد. در این زمان فصل خشکی کم‌کم به پایان می‌رسد و از نظر برخی گردشگران پوکت در فصل بهار بهترین شرایط آب‌وهوایی را دارد. هوا گرم می‌شود اما گرمای آن طاقت‌فرسا نیست و بین 20 تا 30 درجه سانتیگراد متغیر است. از طرفی میزان رطوبت و بارندگی نیز کمتر می‌شود و فرصت گردش در اماکن دیدنی و فضای باز را فراهم می‌کند. در سفر به پوکت در بهار بدون نگرانی برای بارش‌های سنگین موسمی یا گرمای طاقت‌فرسای فصل خشک می‌توانید از گردش در جزیره لذت ببرید. 

سفر به پوکت در بهار و هزینه کم اقامتگاه‌ها

از ماه نوامبر تا فوریه اوج ورود گردشگران به پوکت است. در این مدت تعداد زیادی از گردشگران را در پوکت می‌بینید و قیمت اقامتگاه‌ها و فعالیت‌های تفریحی نیز به مراتب بیشتر می‌شود. یکی از مزیت‌های سفر به پوکت در بهار قیمت‌های پایین است. بسیاری از اقامتگاه‌ها و هتل‌های پوکت در فصل بهار برای جذب مهمان قیمت‌های خود را تا حد زیادی پایین می‌آورند. این یعنی در فصل بهار می‌توانید از تخفیفات عالی بهره‌مند شوید و نسبت به فصل‌های دیگر با هزینه کمتری سفر کنید. هزینه فعالیت‌های تفریحی مثل غواصی و پاراسل و اسنورکلینگ در پوکت در فصل بهار به شدت پایین می‌آید. برای استفاده از این فرصت توصیه می‌کنیم همه چیز را از قبل رزرو کنید. علاوه‌براین بسیاری از اقامتگاه‌ها و موسسه‌های گردشگری پوکت در فصل بهار تخفیفات لحظه آخری ارائه می‌دهند و با استفاده از این فرصت می‌توانید بیشتر از قبل در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید.

سفر به پوکت در بهار و غرق شدن در شکوفه‌های رنگی

سفر به پوکت در بهار و غرق شدن در شکوفه‌های رنگی

درست است که پوکت را به سواحل زیبا و شگفت‌انگیزش می‌شناسیم اما نباید از فضای سرسبز و تماشایی آن غافل شد. سفر به پوکت در بهار بهترین فرصت برای گردش در طبیعت زیبای پوکت و تماشای شکوفه‌های رنگی درختان است. پوکت در فصل بهار در زیباترین حالت خود قرار دارد و از تماشای زیبایی‌های آن سیر نمی‌شوید. در این فصل درختان میوه شکوفه می‌دهند و هر طرف را که نگاه کنید بازی رنگ‌ها را در میان سرسبزی چشم‌نواز جزیره می‌بینید. پوکت در بهار پر می‌شود از گیاهان گلدار مثل ارکیده، هیبیسکوس و فرانجیپانی. این گیاهان فصل بهار پوکت را تبدیل به بهشتی برای عاشقان طبیعت می‌کنند. در فصل بهار در پوکت هر طرف را که نگاه کنید شاهد رنگ‌های شاد و زنده هستید و عطر شکوفه‌های بهاری از هر گوشه به مشام می‌رسد. پارک ملی خائو پرا تائو، آبشار بانگ په از بهترین جاذبه‌های گردشگری که در سفر به پوکت در فصل بهار حتما باید ببینید. در پارک ملی خائو پرا تائو طیف وسیعی از گونه‌های گیاهی و جانوری را می‌توانید ببینید و در آبشار بانگ په نیز می‌توانید در آب‌های خنک شیرجه بزنید و در فضای سرسبز اطراف آن بگردید.

میتوانید به راحتی به رزرو بلیط هواپیما سه کلیک اقدام کنید.

فرار از شلوغی در سفر به پوکت در فصل بهار

پوکت به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب در فصل شلوغی مملو از گردشگرانی می‌‌شود که از سرتاسر دنیا برای تماشای زیبایی‌های آن می‌آیند. اما پوکت در فصل بهار خلوت‌تر از فصل‌های دیگر است و بدون نگرانی از برخورد با ازدحام جمعیت و معطل شدن در صف‌های شلوغ می‌توانید از تماشای جاذبه‌های دیدنی پوکت در فصل بهار لذت ببرید. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به پوکت در بهار به سراغ سواحل و جاذبه‌هایی بروید که کمتر معروف هستند. سواحلی مثل کاتا و پاتونگ حتی در فصل بهار ممکن است شلوغ و پر از جمعیت باشند. ساحل آزادی از جمله سواحل خلوت و آرامی است که در سفر به پوکت باید از آن بازدید کنید. 

جشنواره‌ طعم‌های پوکت در فصل بهار

سفر به پوکت در بهار

پوکت تنها جایی برای لذت بردن از مناظر طبیعی و سواحل نیست، این جزیره بهشت عاشقان غذا است. پوکت را به غذاهای لذیذش که ترکیبی از طعم‌های تایلندی، چینی، مالایی و هندی است می‌شناسند. فصل بهار در پوکت بهترین زمان برای لذت بردن از غذاهای لذیذ تایلندی است. پوکت در فصل بهار میزبان جشنواره غذای پوکت است و بازدیدکنندگان این جشنواره می‌توانند طیف وسیعی از غذاهای محلی، خیابانی و غذاهای دریایی پوکت را امتحان کنند. در جشنواره غذای پوکت میراث آشپزی جزیره به نمایش گذاشته می‌شود و افرادی که به دنبال چشیدن طعم‌های منحصربه‌فرد غذاهای سنتی هستند می‌توانند دستپخت بهترین سرآشپزهای محلی پوکت را بچشند.

تفریحات ساحلی پوکت در فصل بهار

همانطور که پیش‌تر هم اشاره کردیم پوکت به سواحل خیره‌کننده‌اش شهرت دارد و سفر به پوکت در بهار به شما این فرصت را می‌دهد که از شرایط ایده‌آل آب‌وهوایی نهایت استفاده را ببرید و به ورزش‌های آبی بپردازید. هوای گرم، آسمان صاف و نسیم خنکی که می‌وزد شرایط را برای یک آب‌تنی مفرح یا آفتاب گرفتن در ساحل فراهم می‌کند. حتی اگر به ورزش‌های آبی علاقه ندارید تنها تماشای شن‌های سفید رنگ سواحل و آب‌های زلال و نیلگون دریای آندامان می‌تواند لذت‌بخش باشد. فرقی نمی‌کند سواحل شلوغ و پر رفت‌وآمد مثل پاتونگ را دوست دارید یا سواحل آرام مثل کاتا نوی، قطعا در پوکت ساحلی را پیدا خواهید کرد که مطابق سلیقه شما باشد. آب‌های جزیره پوکت در فصل بهار آرام و دمای آن مطلوب است و شرایط ایده‌آل را برای شنا و غواصی فراهم می‌کند. آب این مناطق آنقدر شفاف است که به راحتی می‌توانید کوچکترین جانوران دریایی را در بین صخره‌های مرجانی ببینید.

فعالیت‌های بهاری در سفر به پوکت 

فعالیت‌های بهاری در سفر به پوکت 

اگر اهل ماجراجویی در خارج از خانه هستید سفر به پوکت در بهار بهترین فرصت برای ماجراجویی در طبیعت است. از آنجا که پوکت در فصل بهار آنقدرها هم گرم نیست می‌توانید به پیاده‌روی‌های طولانی کنار ساحل یا حتی جنگل‌نوردی بپردازید. پوکت چندین مسیر پیاده‌روی فوق‌العاده زیبا دارد. مسیر تپه خائو رانگ و مسیر رسیدن به مجسمه بودای بزرگ از بهترین مسیرهای پیاده‌روی در پوکت هستند. همچنین دریای آرام و دمای مناسب فرصت خوبی برای گردش در خط ساحلی و پرداختن به تفریحات آبی است.

حیات وحش دیدنی پوکت

سفر به پوکت در بهار بهترین زمان برای عاشقان طبیعت و حیات وحش است. طیف وسیعی از گونه‌های گیاهی و جانوری در جزیره پوکت زندگی می‌کنند و فصل بهار و وضعیت مناسب هوا شرایط مناسب را برای تماشای این گونه‌ها فراهم می‌کند. یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های پوکت در فصل بهار تماشای نهنگ‌ها است. گونه‌های مختلفی از نهنگ‌ها مثل نهنگ براید و گوژپشت از ماه مارس تا می در مسیر مهاجرت خود از دریای آندامان می‌گذرند. گردشگران می‌توانند با قایق‌های موتوری به دریا بروند و این موجودات باشکوه را در زیستگاه طبیعی خود ملاقات کنند. پوکت زیستگاه طیف وسیعی از گونه‌های مختلف پرندگان است و در سفر به پوکت نباید از این گونه‌های دیدنی غافل شوید. از جمله گونه‌های پرندگان می‌توان به کینگفیشر، هورنبیل و حواصیل اشاره کرد. هنگام گردش در طبیعت سرسبز جزیره این پرندگان را می‌بینید که لابلای درختان و گیاهان از این شاخه به آن شاخه می‌پرند. 

فستیوال‌های پوکت در فصل بهار

سفر به پوکت در بهار

جزیره پوکت در فصل بهار فستیوال‌ها و رویدادهای فرهنگی و سنتی بسیاری را میزبانی می‌کند. شرکت در این فستیوال‌ها به شما این امکان را می‌دهد که با فرهنگ غنی و سنت مردم محلی آشنا شوید. در ادامه به بعضی از فستیوال‌هایی که در سفر به پوکت در بهار می‌توانید ببینید اشاره می‌کنیم.

فستیوال سونگ کران پوکت در بهار

فسیتوال سونگ کران یکی از جذابیت‌های پوکت در فصل بهار است. در این جشن زیبا سال نوی تایلندی را جشن می‌گیرند. نبردهای آبی، رژه‌های هیجان‌انگیز و چند مراسم سنتی از جمله برنامه‌های این فستیوال هستند. در فستیوال سونگ کران با بخشی از آداب‌ و رسوم و سنت‌های محلی آشنا می‌شوید. گردشگران می‌توانند در این جشن شرکت کنند و روی هم آب بپاشند و از فضای پر جنب‌وجوش جشنواره لذت ببرند. 

فستیوال گیاه‌خواری

یکی دیگر از رویدادهای فرهنگی پوکت در فصل بهار فستیوال گیاه‌خواری است. این فستیوال 9 روز طول می‌کشد و عموما چینی‌های مقیم پوکت این فستیوال را جشن می‌گیرند. مردم در این فستیوال راهپیمایی می‌کنند و در آیین‌های خاص این روز شرکت می‌کنند. چندین غرفه نیز در این فستیوال غذاهای گیاهی و سالم می‌فروشند. فستیوال گیاه‌خواری بینشی منحصر‌به‌فرد از فرهنگ و سنت‌های محلی چین به نمایش می‌گذارد. اگر به فرهنگ مردم شرق آسیا علاقه دارید حتما در این فستیوال شرکت کنید.

جشنواره شهر قدیمی

سفر به پوکت در بهار

جشنواره شهر قدیمی نیز در فصل بهار در پوکت برگزار می‌شود. در این جشنواره میراث فرهنگی غنی جزیره به زیبایی جشن گرفته می‌شود و به نمایش در می‌آید. در جشنواره شهر قدیمی رژه‌ها و نمایش‌های سنتی برگزار می‌شوند و بازارهای خیابانی جذاب و دیدنی برپا می‌شوند. این جشنواره بهترین فرصت برای آشنایی به فرهنگ و سنت‌های مردم جزیره پوکت است. اگر از آن دست افرادی هستید که هدفتان از سفر تنها گردش و تفریح نیست و دوست دارید با فرهنگ مردم منطقه آشنا شوید شرکت در این جشنواره‌ها هنگام سفر به پوکت در بهار بهترین فرصت است.

ماساژ و اسپا از ملزومات سفر

قطعا با شنیدن اسم پوکت و تایلند یکی از اولین چیزهایی که به ذهن می‌رسد اسپا و ماساژ تایلندی است. پوکت را به صنعت آبگرمش می‌شناسند و یکی از چیزهایی که در سفر به پوکت در بهار حتما باید تجربه کنید یک اسپای آرامش‌بخش در فضایی آرام و بهاری است. جزیره پوکت مراکز اسپا و ماساژ مجلل و استراحتگاه‌های درمانی زیادی دارد. در این استراحتگاه طیف وسیعی از خدمات درمانی برای کمک به آرامش روان و بازیابی توان جسمی ارائه می‌شود. سفر به پوکت در فصل بهار بهترین فرصت برای استفاده از خدمات درمانی آبگرم است. در این فصل آب دمای مناسبی دارد و جمعیت نیز کمتر است. در مراکز اسپا و ماساژ هم می‌توانید از ماساژ سنتی تایلندی استفاده کنید هم یک جلسه آروماتراپی و ماساژ جوان‌کننده صورت. بعضی از این مراکز مشرف به دریا هستند و مناظر خیره‌کننده‌ای از دریا یا باغ‌های سرسبز اطراف دارند. مهمتر از همه اینکه در این مراکز از مواد طبیعی و تکنیک‌های درمانی سنتی استفاده می‌شود.

کلام پایانی

پوکت یک بهشت گرمسیری است و مناسب با هر سلیقه‌ای چیزی برای ارائه دارد. از سواحل خیره‌کننده و گردش در طبیعت گرفته تا غرق شدن در زندگی شبانه پرجنب‌وجوش مردم و گردش در میراث فرهنگی و طبیعی، قطعا کاری برای انجام دادن در جزیره پیدا می‌کنید. انتخاب زمان مناسب برای بازدید از پوکت اهمیت زیادی دارد و بهار یکی از بهترین فصل‌ها برای مسافرت به این جزیره است. در سفر به پوکت در بهار این امکان را دارید که در یک شرایط آب‌وهوایی بسیار مطبوع و ایده‌آل و با حداقل بارندگی از طبیعت و فعالیت‌ها هیجان‌انگیز پوکت لذت ببرید. مهمترین مزیت جزیره پوکت در فصل بهار تعداد کمتر گردشگران است و به همین دلیل به راحتی و بدون برخورد با شلوغی می‌توانید در این جزیره زیبا و دیدنی بگردید. امیدواریم به کمک این راهنمای کوتاه سفر خوبی به پوکت داشته باشید و خاطراتی به‌ یادماندنی با خود به خانه ببرید.

نظرات کاربران