سفر به پوکت در فروردین ماه

سفر به پوکت در فروردین ماه، تجربه یک تعطیلات رویایی

فروردین ماه بهترین زمان برای سفر به پوکت است. این جزیره که بزرگترین جزیره تایلند در دریای آندامان به حساب می‌آید هر ساله گردشگران بسیاری را میزبانی می‌کند. با از راه رسیدن فروردین ماه در پوکت فصل گرما شروع می‌شود. بارش کم، آفتاب فراوان، آسمان و دمای گرم و مطبوع از مزایای سفر به پوکت در فروردین ماه است. در این ماه به دلیل شرایط ایده‌آل آب‌وهوایی می‌توانید در آرامش از فعالیت‌های فضای باز و تفریحات آبی و ساحلی لذت ببرید. در سواحل آفتاب بگیرید، نوشیدنی خنک بنوشید و با از راه رسیدن شب به شهر پوکت بروید و در زیست شبانه مردم محلی غرق شوید. فرقی نمی‌کند به دنبال سفری آرام هستید یا یک ماجراجویی پرجنب‌وجوش را ترجیح می‌دهید سفر به پوکت در فروردین ماه بهترین انتخاب است. در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل انتخاب ماه فروردین برای سفر به پوکت را بررسی کنیم.

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

سفر به پوکت در فروردین ماه و آب‌وهوای مطبوع این فصل

 سفر به پوکت در فروردین ماه

همانطور که گفتیم با شروع فروردین ماه فصل گرما در پوکت آغاز می‌شود. در این ماه هوا گرم و مرطوب است و میانگین دما روزها به 29 درجه سانتیگراد و شب‌ها به 24 درجه سانتیگراد می‌رسد. رطوبت هوای پوکت در فروردین ماه بین 75 تا 80 درصد است و این میزان رطوبت می‌تواند باعث شدیدتر شدن گرما شود. با این حال اغلب نسیمی خنک از سمت دریا می‌وزد و تحمل گرما را به مراتب راحت‌تر می‌کند. اگر از آن دست افرادی هستید که از سرما فراری هستند و هوای گرم را ترجیح می‌دهند سفر به پوکت در فروردین ماه بهترین انتخاب برای شما است. در این ماه آب دریا گرم و دلپذیر است و دمای آن به طور متوسط به 29 درجه سانتیگراد می‌رسد و شرایط ایده‌ال را برای شنا، غواصی و سایر ورزش‌های آبی فراهم می‌کند. از طرفی میزان بارش در جزیره پوکت در فروردین ماه کم است و میانگین بارندگی در طول این ماه به حدود 50 میلی‌متر می‌رسد. ممکن است گاهی رگبارهای کوتاه به همراه رعد و برق را تجربه کنید اما طولانی نیستند و آسمان پس از این رگبارها صاف و آفتابی می‌شود. به طور کلی به دلیل دمای مطبوع و بارندگی کم سفر به پوکت در فروردین ماه را توصیه می‌کنیم. در این شرایط ایده‌آل به راحتی می‌توانید سرتاسر جزیره را بگردید و از تماشای جاذبه‌های گردشگری آن لذت ببرید. به این موضوع نیز باید دقت کنید که فروردین ماه در پوکت اوج فصل خشکی است و تعداد گردشگران بیشتر از همیشه می‌شود.

سفر به پوکت در فروردین ماه و شرکت در فستیوال‌ها

فستیوال سونگکران پوکت در فروردین ماه

فستیوال سونگکران پوکت در فروردین ماه

فستیوال سونگکران یکی از دیدنی‌ترین فستیوال‌های پوکت در فروردین ماه است. در این فستیوال که بزرگترین جشن سال در تایلند به حساب می‌آید سال نوی تایلندی را جشن می‌گیرند. فستیوال سونگکران از 25 تا 27 فروردین ماه در پوکت برگزار می‌شود و در آن نبردهای آبی، رژه و چند مراسم سنتی دیگر برپا می‌شود. اگر تصمیم گرفتید در سفر به پوکت در فروردین ماه به فستیوال سونگکران بروید توجه داشته باشید که به مناسبت این فستیوال سه روز کامل در تایلند تعطیل رسمی است و بسیاری از مغازه‌ها و مشاغل تعطیل هستند.

رزرو بلیط هواپیما سه کلیک در کسری از ثانیه!

هفته دوچرخه پوکت

اگر به دوچرخه و موتور سیکلت علاقه دارید حتما باید در سفر به پوکت در فروردین ماه به فستیوال هفته دوچرخه بروید. در این فستیوال دوچرخه‌سواران نمایش اجرا می‌کنند و چندین مسابقه موتورسواری نیز برگزار می‌شود. برای اهداف خیریه نیز یک مسابقه دوچرخه‌سواری ترتیب می‌دهند.

فستیوال شناور قایق خائو له

از دیگر فستیوال‌هایی که در سفر به پوکت در فروردین ماه باید ببینید فستیوال قایق خائو له است. این فستیوال توسط کولی‌های دریا یا مردم خائو له که ساکن دریای آندامان تایلند هستند جشن گرفته می‌شود. این فستیوال در ششمین ماه قمری و در زمان ماه کامل برگزار می‌شود و بر اساس گردش تقویم قمری این روز معمولا در فروردین ماه است. در این فستیوال دیدنی قایق‌هایی را به گل‌ها و هدایای گوناگون تزئین می‌کنند و با آنها به دریا می‌روند.

در سفر به پوکت در فروردین ماه چی بپوشیم؟

 سفر به پوکت در فروردین ماه

فروردین ماه در پوکت اوج فصل خشکی است و در انتخاب لباس مناسب باید دقت کنید. بهتر است با خود لباس‌های سبک و خنک ببرید. لباس‌هایی را انتخاب کنید که پارچه‌های ظریف و سبک دارند و هوا از میان تار و پود آنها رد می‌شود. بهتر است از بردن لباس‌های تنگ و چسبان خودداری کنید چرا که جزیره پوکت در فروردین ماه رطوبت زیادی دارد و تحمل لباس‌های تنگ سخت می‌شود. لباس‌هایی را انتخاب کنید که دارای پوشش UPF هستند و از بدن شما در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کنند. پیراهن‌های آستین‌بلند و شلوار بهترین انتخاب هستند. به یاد داشته باشید که شاخص UV در فروردین ماه بسیار بالا است پس کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی را فراموش نکنید. در صورتی که قصد شنا کردن دارید لباس شنا و مایو با خود ببرید. بهتر است برای جلوگیری از تابش آفتاب به صورت خود از کلاه‌های لبه پهن استفاده کنید. از آنجا که در سفر به پوکت در فروردین ماه پیاده‌روی‌های زیادی انجام خواهید داد پس حتما کفش‌های راحت با خودتان ببرید، صندل و دمپایی خنک هم پیشنهاد می‌شود. گرچه پوکت در فروردین ماه بارش‌های زیادی را تجربه نمی‌کند اما بد نیست یک بارانی یا پانچوی سبک همراه خود ببرید. به یاد داشته باشید که در بازدید از اماکن مذهبی و معابد باید لباس مناسب و پوشیده بپوشید. پوشاندن شانه‌ها و زانوها در این اماکن ضروری است. در صورتی که هرکدام از این لوازم را فراموش کردید نگران نباشید، پوکت مراکز خرید مجهز و خوبی دارد و می‌توانید از آنها خرید کنید.

در سفر به پوکت در فروردین ماه کجا بریم؟

 سفر به پوکت در فروردین ماه

گردش در جزایر و سواحل زیبای پوکت در فروردین ماه

شرایط آب‌وهوایی پوکت در فروردین ماه بهترین فرصت برای گردش در سواحل و انجام ورزش‌های آبی مثل شنا و غواصی است. ساحل پاتونگ و کاتا از جمله سواحلی هستند که برای آفتاب گرفتن یا غواصی و جت‌اسکی مناسبند. علاوه‌بر سواحل زیبا نباید از جزایر اطراف پوکت غافل شوید. از جمله جزایری که در سفر به پوکت در فروردین ماه باید ببینید جزیره فی‌فی و جزیره جیمز باند است.

گردش در ساحل پاتونگ در سفر به پوکت در فروردین ماه

پاتونگ یکی از معروف‌ترین سواحل پوکت است و بدون شک محبوب‌ترین خط ساحلی جزیره به شمار می‌رود. این ساحل که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به پوکت در فروردین ماه ببینید 2.5 کیلومتر طول دارد و با وجود وسعت زیادی که دارد باز هم ازدحام جمعیت در آن به چشم می‌آید. در اطراف این ساحل رستوران‌ها و هتل‌های عالی بسیاری وجود دارد و تفریحات شبانه همیشه در آن به راه است. آب‌وهوای گرم فروردین ماه در پوکت بهترین فرصت برای گشت‌وگذار در این ساحل است.

ساحل کاتا

ساحل زیبای کاتا یک نوار 1.5 کیلومتری از شن‌های طلایی و درخشان است و زیبایی آن نگاه هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. اگر قصد دارید در یک روز گرم و آفتابی در ساحل کاتا استراحت کنید سفر به پوکت در فروردین ماه بهترین فرصت برای انجام این کار است. این ساحل محبوب امکانات زیادی دارد و فعالیت‌های آبی بسیاری را در آن می‌توانید انجام دهید. ساحل کاتا جزو سواحل شلوغ به حساب می‌آید اما این شلوغی همیشگی نیست و قطعا زیبایی‌های آن ارزش تحمل کمی شلوغی را دارد.

بازدید از جزیره فی‌فی پوکت در فروردین ماه

 سفر به پوکت در فروردین ماه

جزیره فی‌فی یکی از دیدنی‌ترین جزایری است که در سفر به پوکت در فروردین ماه حتما باید از نزدیک ببینید. برای رفتن به این جزیره باید سوار قایق شوید. وقتی به آن نزدیک می‌شوید مانند یک قلعه دریایی سبز رنگ به نظر می‌رسد. فی‌فی به دلیل وجود خلیج‌های بکر و سواحل ماسه‌ای سفید و ساحل زیبای بامبو یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری جنوب تایلند به حساب می‌آید. 

جزیره جیمز باند

قطعا نام جزیره معروف جیمز باند را شنیده‌اید. این جزیره یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری پوکت است که در خلیج فانگ نگا قرار دارد. این جزیره از زمانی که دو فیلم از سری فیلم‌های جیمز باند در آن ساخته شد به شهرت رسید. صخره‌های آهکی سبز رنگ که به شکل عمودی سر از آب بیرون آورده‌اند از زیبایی‌های خاص این جزیره هستند.

جاذبه‌های گردشگری پوکت

پوکت علاوه بر جاذبه‌های دیدنی و طبیعی جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. این جاذبه‌ها که در سفر به پوکت در فروردین ماه حتما باید ببینید بخش مهمی از میراث فرهنگی غنی این کشور هستند. از جمله جاذبه‌های گردشگری پوکت می‌توان به معابد باستانی مثل معبد وات چالونگ و مجسمه بودای بزرگ اشاره کرد. 

معبد وات چالونگ

معبد وات چالونگ

معبد وات چالونگ یکی از مهمترین معابدی است که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به پوکت در فروردین ماه حتما از آن بازدید کنید. سالانه هزاران نفر از این معبد مهم بازدید می‌کنند. مردم محلی قرن‌هاست که برای دعا و نیایش به این معبد می‌روند و به معجزات بودا در این معبد اعتقاد دارند. یکی از مهمترین مجسمه‌های بودای پوکت به نام پو تان خائو وات در این معبد نگهداری می‌شود. برجسته‌ترین ویژگی فضای داخلی این معبد نقاشی‌های دیواری پیچیده‌ای است که داستان زندگی بودا را به زیبایی به تصویر می‌کشد.

بودای بزرگ

یکی از جاذبه‌هایی که حتما باید ببینید و احتمالا از همه جای جزیره دیده می‌شود مجسمه بودای بزرگ است. این مجسمه 45 متری نشسته یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های پوکت است و بالای یک تپه قرار دارد. در مجاورت این مجسمه یک زیارتگاه نیز وجود دارد که مردم برای عبادت به آن می‌روند. در مسیر رسیدن به بودای بزرگ از میان جنگل‌های زیبا می‌گذرید و وقتی به بالای تپه می‌رسید منظره فوق‌العاده‌ای از نواحی جنوبی پوکت را می‌بینید.

کلام پایانی

جزیره پوکت در جنوب تایلند در منطقه‌ای استوایی و گرمسیری قرار دارد. جاذبه‌های طبیعی و گردشگری این جزیره هر سال گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. یکی از بهترین ماه‌ها برای سفر به پوکت فروردین ماه است. هوای گرم و مطبوع در کنار کمترین میزان بارش بهترین فرصت برای گردش در جزیره و لذت بردن از ورزش‌های آبی است. اگر با گرما و رطوبت مشکلی ندارید پیشنهاد می‌کنیم سفر به پوکت در فروردین ماه را امتحان کنید. در این مقاله کوتاه به بعضی از نکات مهمی که برای این سفر نیاز دارید اشاره کردیم. امیدواریم سفری به‌ یادماندنی به پوکت و جنوب تایلند داشته باشید.

نظرات کاربران