Travel to Japan in winter

سفر به ژاپن در زمستان؛ آب‌وهوا، جاذبه‌ها و جشنواره‌ها

کشور ژاپن به‌دلیل شکوفه‌های گیلاس در فصل بهاروهمچنین برگ‌های رنگارنگ پاییزی در بین گردشگران محبوبیت فراوانی دارد. اما از آنجا که به کشور چهار‌فصل معروف است، سفر به ژاپن در زمستان نیز خالی از لطف نیست. ژاپن در زمستان مناظر زیبا و منحصربه‌فردی دارد؛ همچنین تعداد زیادی از فعالیت‌های سرگرم‌کننده و غذاهای خوشمزه در آن وجود دارد که تنها در این فصل می‌توان از آن‌ها لذت برد. اگر در حال برنامه‌ریزی برای یک سفر زمستانی هستید در این مقاله با ما همراه شوید تا شما را با زیباترین مقصد‌های زمستانی در ژاپن آشنا کنیم. 

رزرو تور ژاپن

رزرو تور لوکس ژاپن با سه کلیک خوبه!

آب‌وهوای ژاپن در زمستان

سفر به ژاپن در زمستان

ژاپن در زمستان سرد است و در بسیاری از نقاط کشور برف می‌بارد. فصل زمستان در ژاپن معمولا از دسامبر شروع شده و تا فوریه ادامه دارد. در زمستان دمای روز در گردنه‌های مرتفع به 5 تا 10 درجه سانتی‌گراد و در مناطق پست و کم‌ارتفاع به 13 تا 17 درجه سانتی‌گراد می‌رسد. ‌هنگام عصر و شب نیز دما در زمستان حدود صفرتا 9 درجه سانتی‌گراد می‌شود.

مکان ‌های دیدنی زمستانی در ژاپن

تا اینجای مطلب با آب‌وهوای زمستان ژاپن آشنا شده‌اید. در ادامه نیز مکان‌های دیدنی این کشور را به شما معرفی می‌کنیم تا در سفر به ژاپن در زمستان از تماشای این جاذبه‌ها لذت برده و تفریحات مهیجی را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. ما در معرفی این جاذبه‌ها تمامی طیف سلیقه‌ها را در نظر گرفته و از چشمه‌های آب گرم تا دهکده و پارک و مسیرهای پیاده‌روی را به شما معرفی می‌کنیم.

Zao Snow Monsters, Yamagata

Zao Onsen  یک چشمه آب گرم و پیست اسکی شناخته‌شده در کوه‌های استان یاماگاتاست. این یکی از معدود مکان‌های ژاپن است که  juhyoیا همان درختان یخی را در آنجا می‌توان دید. این درختان که به‌عنوان «هیولاهای برفی» نیز شناخته می‌شوند، به‌دلیل بارش برف سنگین و بادهای یخ‌بندان، شکل‌های عجیبی به خود می‌گیرند. این پدیده طبیعی که یکی از جاذبه ‌های دیدنی ژاپن در زمستان محسوب می‌شود، در واقع درختانی همیشه سبز هستند که با برف پوشانده شده و منظره زمستانی خیره‌کننده‌ای را ایجاد می‌کنند. این درختان پوشیده از برف و یخ در اطراف پیست اسکی Zao شکل می‌گیرند و معمولا در اواسط فوریه بسیار دیدنی هستند. این درختان برفی و یخی را به‌هنگام اسکی‌ یا تله‌کابین‌سواری می‌توانیم ببینیم. اگر قصد سفر به ژاپن در زمستان را دارید، تماشای این درختان را از دست ندهید.

پاسپورت دومینیکا

 Shirakawa-go, Gifu

 Shirakawa-go, Gifu

دهکده ژاپنی Shirakawa-go در کنار دره رودخانه Shogawa در کوه‌های دورافتاده از گیفو تا استان‌های  Toyamaقرار دارد. این دهکده در سال 1995 به‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد. Shirakawa-go به‌خاطر خانه‌های مزرعه‌ای سنتی Gasho-zukuri که قدمتشان به بیش از 250 سال می‌رسد، شهرت دارد.  Gasho-zukuriبه‌معنای «ساخته شده مانند دست در نماز» است؛ زیرا سقف‌های شیب‌دار کاهگلی خانه‌های مزرعه شبیه دست‌های راهبان بودایی در نماز، به‌هم‌فشرده شده‌اند. این خانه‌ها به‌لحاظ معماری به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که در برابر بارش برف زیاد که در طول زمستان در منطقه می‌بارد، تخریب نشوند. همین ویژگی، این دهکده را به یکی از مشهورترین جاذبه ‌های دیدنی ژاپن در زمستان تبدیل کرده است. بهترین راه برای لذت بردن از زیبایی خیره‌کننده Shirakawa-go در زمستان، اقامت شبانه در یکی از خانه‌های آن است. امروزه بسیاری از خانه‌های مزرعه به‌عنوان Minshuku عمل می‌کنند که پانسیون‌هایی به‌سبک ژاپنی هستند که در آن‌ها یک اتاق به‌همراه یک وعده صبحانه به مسافران داده می‌شود.

Kamakura Snow Hut Village, Nagano

دهکده کلبه برفیKamakura  که در استان ناگانو قرار دارد، در واقع یک رستوران جادویی است که هر زمستان برای مدت محدودی از اواخر ژانویه تا اواخر فوریه باز می‌شود. رستوران دهکده Kamakura از 20 کلبه برفی تشکیل شده که در کوه‌های برفی آلپ ژاپن در شهر کوچک آییاما قرار گرفته‌ است. هر کلبه برای چهار نفر گنجایش داشته و در آن با غذای محلی Noroshi Nabe که یک قابلمه داغ بر پایه ناگانو میسو و سبزیجات محلی است، از مهمانان پذیرایی می‌شود. در وسط منظره سفید و پهن برفی دهکده دروازه توری قرمز روشن زیارتگاه Shinto Kamakura قرار دارد که ورود به آن برای عموم آزاد است. اگر قصد سفر به‌ ژاپن در زمستان را دارید، این رستوران را از قبل رزور کنید و از سورتمه‌بازی در فضای باز آن که یکی از تفریحات جذاب زمستانی است، لذت ببرید.

Yunishigawa Onsen, Tochigi

سفر به ژاپن در زمستان

یک شهر کوچک با چشمه آب گرم که در دره‌ای دورافتاده در کوه‌های استان توچیگی واقع شده،  Yunishigawa Onsen نام دارد. زمستان‌ها در Yunishigawa مقدار زیادی برف می‌بارد و به‌خاطر حمام‌های روباز رودخانه‌ای که اطراف آن را برف احاطه کرده، هر سال گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. یکی از جاهای دیدنی ژاپن در زمستان که در این منطقه محبوب است،  Yunishigawa Kamakura Festival بوده که در طی آن صدها خانه برفی با اندازه‌های مختلف در اطراف شهر و در کنار رودخانه ساخته شده و روشن می‌شوند. این جشنواره هر سال از حدود 26 ژانویه تا 25 فوریه در چندین مکان در سراسر شهر برگزار می‌شود. 

Jigokudani Monkey Park, Nagano

پارک Jigokudani Monkey که در استان ناگانو  قرار دارد، تجربه منحصربه‌فردی را از دیدن میمون‌های وحشی در‌حال حمام کردن در یک چشمه آب گرم طبیعی به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد. این پارک محل سکونت میمون‌های‌های ژاپنی است که به میمون‌های برفی نیز معروف هستند. پارک Jigokudani Monkey در تمام طول سال باز است اما دیدن این میمون‌ها در حال حمام کردن بین ژانویه و فوریه، زمانی که منطقه پوشیده از برف می‌شود، یکی از جاهای دیدنی ژاپن در زمستان به‌شمار می‌رود. 

Otaru, Hokkaido

Otaru, Hokkaido

شهر بندری کوچک Otaru در شمال غربی ساپورو در استان هوکایدو قرار دارد. این شهر با بناهای تاریخی فراوان خود یکی از مقاصد محبوب گردشگران در سفر به ژاپن در زمستان محسوب می‌شود. Otaru هر سال به‌دلیل میزبانی جشنواره Snow Light Path در ماه فوریه، به یکی از مکان‌ های دیدنی ژاپن در زمستان تبدیل می‌شود که صدها چراغ و مجسمه برفی در آن روشن می‌شود. سه مکان اصلی در این شهر وجود دارد که در طول جشنواره بازدیدکنندگان می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند؛ از جمله Otaru Canal،  Former Temiya  Railway Line و Asarigawa Onsen Village. در زمستان به‌ویژه منظره چراغ‌های شناور در امتداد کانال اصلی Otaru که در نزدیکی منطقه مدرن Warehouse District قرار دارد، تماشایی است. 

Kenrokuen, Ishikawa

باغ Kenrokuen که کنار قلعه کازاناوا و در استان Ishikawa واقع شده است، یکی از سه باغ بزرگ ژاپن به‌لحاظ چشم‌انداز زیبای سنتی محسوب می‌شود. نام این باغ در لغت به معنای «باغ شش تعالی» است که به وسعت، انزوا، مصنوعی بودن، قدمت، آب فراوان و مناظر وسیع اشاره می‌کند. طبق نظریه چشم‌انداز چینی، باغ Kenrokuen  شش ویژگی اساسی که یک باغ کامل را تشکیل می‌دهند را در خود جای داده است. این باغ سرشار از آب‌نماها، پل‌ها، چای‌خانه‌ها، درختان، گل‌ها، سنگ‌ها و گوشه‌های پنهان بوده و در طول فصل زمستان در ژاپن زیبایی خاصی به خود می‌گیرد. هنگام بارش برف، باغ  Kenrokuenظاهر فصلی متفاوت و جذابی به خود گرفته و به فضایی واقعا آرام که یکی از مکان‌ های دیدنی ژاپن در زمستان است، تبدیل می‌شود. 

Ginzan Onsen, Yamagata

سفر به ژاپن در زمستان

شهر Ginzan Onsen که معنی آن «چشمه آب گرم کوه نقره‌ای» است، یکی از زیباترین شهرهای تفریحی در کوه‌های یاماگاتا بوده که در سفر به ژاپن در زمستان باید از آن دیدن کنید. این شهر در ابتدا اطراف یک معدن نقره توسعه یافت، اما امروزه به‌عنوان یکی از زیباترین شهرهای ژاپن با ریوکان‌ها یا کاروان‌سراهای تاریخی در کنار رودخانه شناخته می‌شود. ریوکان‌ها در این شهر به‌سبک سنتی و از ساختمان‌های چوبی سه و چهارطبقه ساخته شده‌اند که با چوب‌کاری‌های زیبا و دیوارهای گچی سفید، معماری سنتی ژاپن را به نمایش می‌گذارند.

معروف‌ترین ریوکان در مرکز این شهر  Fujiya ryokanنامیده می‌شود که توسط معمار مشهور مدرن Kuma Kengo بازسازی و در طراحی آن از چوب نما و گچ سفید استفاده شده است.  Ginzan Onse در زمستان که برف بر بالای پشت‌بام‌ها و در سطح خیابان‌های آن جمع می‌شود، به یکی از زیباترین مکان‌ های دیدنی ژاپن در زمستان تبدیل می‌شود. منظره این شهر با خیابان‌های باریک آن که تنها برای پیاده‌روی مناسب است، به‌ویژه در عصرها که ریوکان‌ها، خیابان‌ها و پل‌ها با چراغ‌های گازی روشن می‌شوند، خیره‌کننده خواهد بود. 

Misotsuchi Icicles, Saitama

پدیده طبیعی Misotsuchi Icicles در چیچیبو، بخش غربی استان Saitama واقع شده است. این دیوار یخی که بیش از 30 متر عرض و 10 متر ارتفاع دارد در اثر یخ زدن آب چشمه‌ای که از رودخانه آراکاوا به سطح سنگ‌‌ها سرازیر می‌شود، به‌وجود می‌آید. Misotsuchi Icicles که یکی از جا‌های دیدنی ژاپن در زمستان است در دو ماه ژانویه و فوریه به بهترین شکل ممکن ظاهر می‌شود. در شب‌های زمستان، یخ‌ها روشن می‌شوند و چراغ‌ها هر 20 دقیقه رنگ عوض می‌کنند تا حالتی زیبا و خیره‌کننده ‌به خود بگیرند. 

Tateyama Kurobe Alpine Route, Toyama

Tateyama Kurobe Alpine Route, Toyama

مسیر Tateyama Kurobe، مسیری منحصربه‌فرد و دیدنی از میان کوه‌های آلپ شمالی ژاپن است که با وسایل حمل‌و‌نقل مختلف ازجمله تله‌کابین و واگن‌ برقی طی می‌شود. این مسیر در سال 1971 تکمیل شد و شهر تویاما در استان تویاما را به شهر اوماچی در استان ناگانو متصل کرد. مسیر آلپی Tateyama Kurobe، قابل‌توجه‌ترین راهروی برفی خیره‌کننده ژاپن در زمستان است که تجمع برف در آن می‌تواند به ارتفاع 20 متر برسد. به‌دلیل خطر ریزش، راهروی برفی فقط از 15 آوریل تا 30 نوامبر باز است و در زمستان غیر قابل دسترسی است. اما مسیر کوهستانی Tateyama Kurobe، مناظر باشکوه رشته‌کوه Tateyama و بخشی از پارک ملی Chubu Sangaku از جاذبه‌های اصلی این مسیر آلپی است که بازدیدکنندگان می‌توانند در فصول مختلف سال از مناظر زیبای آن‌ها لذت ببرند.

جشنواره‌های زمستانی در ژاپن

تا اینجای مقاله شما با جاهای دیدنی ژاپن در زمستان آشنا شده‌اید. از تماشای کلبه‌های برفی گرفته تا پیاده‌روی در مسیرهای کوهستانی و حمام کردن در چشمه‌های آب گرم را تجربه کرده‌اید. حالا وقت آن رسیده که با جشنواره‌های زمستانی ژاپن نیز آشنا شدهو در آن‌ها شرکت کنید.

Nabana no Sato Illuminations, Mie

چراغانی  Nabana no Satoدر باغ گیاه‌شناسی جزیره کوچک ناگاشیما در استان Mie برگزار می‌شود. این نورپردازی یکی از شناخته‌شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری در ژاپن است که بازدیدکنندگان در تمام طول سال می‌توانند از آن دیدن ‌کنند. در این جشنواره زمستانی ژاپن میلیون‌ها LED، تاریکی شب سرد زمستانی را با جاذبه‌های نورانی همچون تونل و ابر نور روشن می‌کند. همچنین برخی حمام‌های آب گرم رایگان در فضای باز و رستوران‌های فرانسوی، ایتالیایی، چینی، ژاپنی و فروشگاه‌های سنتی در اطراف دریاچه مرکزی باغ وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن‌ها دیدن کنند. 

سفر به ژاپن در زمستان
@‚R”N‚Ô‚è‚ÌŠJÃ‚Æ‚È‚Á‚½–kŠC“¹‚Ì“~‚Ì•—•¨Žu‚³‚Á‚Û‚ëá‚܂‚èv‚ðŠy‚µ‚ސl‚½‚¿‚S“úŒß‘OAŽD–yŽs‚Ì‘å’ÊŒö‰€

Sapporo Snow Festival, Hokkaido

جشنواره برف Sapporo هر سال در ماه فوریه به‌مدت یک هفته در ساپورو، پایتخت هوکایدو برگزار می‌شود که یکی از محبوب‌ترین رویدادهایی است که در سفر به ژاپن در زمستان باید از آن دیدن کرد.  Sapporo در طول جشنواره به سرزمین افسانه‌های زمستانی تبدیل شده و یکی از زیباترین جاذبه ‌های دیدنی ژاپن در زمستان است. این جشنواره برای اولین‌بار در سال 1950، زمانی که دانش‌آموزان دبیرستانی شروع به ساخت مجسمه‌های برفی در پارک Odori کردند، آغاز شد. این جشنواره امروزه به یک رویداد تجاری بزرگ تبدیل شده که شامل مجسمه‌های برفی و یخی تماشایی است که هر سال تعداد زیادی از بازدیدکنندگان را به خود جذب می‌کند. Sapporo در سه مکان Odori، Susukino و Tsu Dome برگزار می‌شود. 

در آخر

ما در این مقاله شرایط آب‌و‌هوایی ،مکان‌های دیدنی و جشنواره‌هایی که در سفر به ژاپن در زمستان می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید را به شما معرفی کردیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله سفر لذت‌بخشی را برای خود رقم بزنید. خوشحال خواهیم شد اگر تجربه سفر زمستانی خود به ژاپن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران