سفر به ژاپن در تابستان

سفر به ژاپن در تابستان؛ از دل طبیعت تا میان طعم غذاهای سنتی!

ژاپن در تابستان، مملو از جشنواره‌ها، مکان‌های دیدنی و تفریحات متنوع است. این فصل گرم و مرطوب از ژوئن شروع می‌شود و تا آگوست ادامه می‌یابد. بااین‌حال که دمای هوا در تابستان ژاپن حدود 40 درجه سانتی‌گراد بوده، اما هنوز هم عده زیادی از گردشگران به اینجا سفر می‌کنند. ما در این مقاله شما را با تفریحاتی که می‌توانید در سفر به ژاپن در تابستان انجام دهید، آشنا می‌کنیم. در ادامه مطلب همراه ما باشید.

رزرو تور ژاپن

رزرو تور لوکس ژاپن با سه کلیک خوبه!

در فصل تابستان ژاپن قله‌نوردی کنید

سفر به ژاپن در تابستان

یکی از مکان‌های دیدنی که در سفر به ژاپن در تابستان می‌توانید از آن دیدن کنید، کوه فوجی است. این کوه که 3776 متر ارتفاع دارد، بلندترین کوه ژاپن بوده و در مرز دو استان شیزوکا و یاماناشی قرار دارد. کوه فوجی، نماد ژاپن به حساب می‌آید. به عبارت دیگر، نقشی اساسی در فرهنگ و سنت معنوی این کشور ایفا کرده؛ به‌طوری که در بیشتر تابلوهای نقاشی آن‌ها به چشم می‌خورد. صعود از این کوه متقارن، حدود 6 ساعت طول می‌کشد. البته بسیاری از کوهنوردان این مسیر را به‌آرامی و طی دو روز طی می‌کنند. اگر شما هم به‌دنبال صعود از کوه فوجی هستید و یا از علاقه‌مندان به کوهنوردی هستید، می‌توانید از اول جولای تا 30 آگوست برای این کار اقدام کنید.

در مسیرهای جذاب پیاده‌روی کنید 

یکی دیگر از جاهای دیدنی در سفر به ژاپن در تابستان Nakasendo Samurai Trail یا مسیر ناکاسندو است. این مسیر سنگفرش‌شده مملو از خانه‌های مسکونی قدیمی، موزه‌ها، چایخانه‌ها، سوغاتی‌فروشی‌ها و پنجره‌های مشبک است که نشان از تاریخچه ژاپن دارد. شما در مسیر تاریخی ناکاسندو به عصر سامورایی‌ها قدم می‌گذارید و در دیدنی‌ترین بخش آن که با نام جاده کیسو شناخته می‌شد، در میان جنگل‌های سرسبز زیبا، روستاها و مزارع بکر، آبشارهای کوچک و در میان درختان بلند کاج و زیر نور درخشان آفتاب، مسافتی معادل 7.3 کیلومتر را پیاده‌روی می کنید. بعد از آن نیز می‌توانید به چایخانه Ichikokutochi Tatebachaya بروید و خستگی‌تان را با نوشیدن یک لیوان چای معطر و اصیل ژاپنی در کنید.

از طبیعت ژاپن در تابستان لذت ببرید

سفر به ژاپن در تابستان

یکی دیگر از تفریحاتی که می‌توانید در تابستان ژاپن انجام دهید، بازدید از مزارع گل‌وگیاه هوکایدو است. ژاپن از اواسط جولای تا اوایل آگوست، فصل رشد اسطوخودوس به شمار می‌آید. در فصل تابستان ژاپن، مزارع اسطوخودوس Furano، رنگی بنفش به خود گرفته و زیبایی منحصربه‌فردی را به وجود می‌آورند. همچنین از اواخر ژوئن تا اواسط جولای نیز گیاهان دیگری همچون لوپین نیز می‌رویند و با رویش خود، منظره‌ای قرمز، آبی و زردرنگ پدید می‌آورند. پیشنهاد می‌کنیم به مزرعه Tomita رفته و از مناظر زیبای لوپین‌ها دیدن کنید. همچنین می‌توانید از کافه‌ها و مغازه‌های اطراف، محصولات گیاهی مرتبط با اسطوخودوس را بخرید و بعد از رسیدن به هتل، آن‌ها را امتحان کنید.

پاسپورت دومینیکا

در شهر Biei بگردید

یکی دیگر از جاهای دیدنی ژاپن در تابستان، Biei  است. این شهر به‌خاطر مناظر زیبا و دیدنی با تپه‌های پرفرازونشیب و مزارع رنگارنگ خود شناخته می‌شود. جاده Patchwork نیز که در همین شهر قرار دارد، شما را به دل مناطق زیبا دعوت می‌کند. Aoiike نیز یک برکه آب طبیعی با مناظری جادویی است که آب آن به‌قدری شفاف بوده که انعکاس زیبایی را به شما هدیه می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم به این شهر بروید و علاوه‌بر جاذبه‌های دیدنی بالا، از حمام‌های بخار، کوه‌های آتشفشانی و گیاهان و جانوران بومی دیدن کنید. تفریحی جذاب‌تر از این سراغ دارید؟

در فستیوال‌های تابستانی ژاپن شرکت کنید

سفر به ژاپن در تابستان

یکی دیگر از تفریحاتی که در سفر به ژاپن در تابستان می‌توانید انجام دهید، شرکت در فستیوال‌هاست. یکی از این جشنواره‌ها Bon Odori بوده که در هر منطقه از ژاپن در مکانی متفاوت همچون پارک‌ها و معابد برگزار شده و در آن، رقاص‌ها لباس‌های کیمونوی نخی پوشیده و روی صحنه می‌رقصند. این جشنواره، در بعضی از نقاط کشور از 13 تا 15 آگوست و در برخی نقاط بین 13 تا 15 جولای برگزار می‌شود. علاوه‌بر رقص رقاص‌ها در این جشنواره غذاهای خوشمزه سرو شده و مراسم آتش‌بازی انجام می‌شود.

غذاهای اصیل ژاپنی را نوش جان کنید

یکی دیگر از تفریحاتی که در سفر به ژاپن در تابستان لذت‌بخش بوده، غذا خوردن است. ژاپن، غذاهای خوشمزه بسیاری داشته که برای فصل تابستان مناسب است. از جمله این‌ها می‌توان رشته‌فرنگی سرد با رامن سبزیجات، موچی با میوه‌های تازه و مارماهی را نام برد. علاوه‌بر این‌ها، ناگاشی سامن نیز که یکی دیگر از غذاهای تابستانی ژاپن به حساب می‌آید، یک نوع رشته‌فرنگی نازک بوده که داخل ظرفی که از درختان بامبو بریده شده، سرو می‌شود. این رشته‌ها همراه با سس سرو می‌شود. 

در آخر

در این مقاله شما را با جاذبه‌های دیدنی و تفریحات سفر به ژاپن در تابستان آشنا کردیم. شما می‌توانید در سفر خود همه یا حتی برخی از این تفریحات را امتحان کنید. امیدواریم که از خواندن این مقاله لذت برده باشید. حالا شما بگویید: در سفر به ژاپن در تابستان، دوست دارید کدامیک از موارد بالا را تجربه کنید؟ مشتاق شنیدن نظرات‌تان در بخش کامنت‌ها هستیم. سفر خوشی را برای‌تان آرزومندیم.

نظرات کاربران