Tokyo summer

کامل‌ترین راهنمای سفر به توکیو در سال 2023

توکیو نه تنها در ژاپن بلکه در کل جهان یکی از هیجان‌انگیزترین شهرها برای سفر است. کلان‌شهری بزرگ با یک لیست بلندبالا از کارهای سرگرم‌کننده‌ای که تمامی ندارد. همین برنامه‌ریزی برای سفر به توکیو را کمی سخت می‌کند، اینکه چکارکنید، کجا بروید و در کدام هتل اقامت داشته باشید، شما را با گزینه‌های زیادی روبرو خواهد کرد. اما نگران نباشید ما اینجا هستیم تا قبل از رزرو بلیط هواپیما یک برنامه جالب و همه‌چیزتمام به شما ارائه کنیم تا بهترین سفر را پشت سر بگذارید. آماده‌اید با راهنمای سفر به توکیو سفری کوتاه به این شهر داشته باشیم!؟ 

رزرو تور ژاپن

توکیو در یک نگاه 

travel guide to Tokyo

توکیو پایتخت ژاپن، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان با جمعیتی بیش از 38.5 میلیون نفر است. جالب است بدانید که توکیو قبل از تبدیل‌شدن به یک مرکز سیاسی برجسته (پایتخت)، در قرن هفدهم یک دهکده ماهیگیری بیش نبود که نامش در آن زمان ادو بود. در سال 1868، امپراطور میجی، کرسی امپراتوری را از کیوتو به ادو منتقل کرد و نام شهر را به توکیو به معنای “پایتخت شرقی” تغییر داد.

امروزه توکیو یک شهر بزرگ و مرکز مالی، فناوری و فرهنگی کشور ژاپن است. حتی در زمینه هنر، رسانه، مد و صنایع سرگرمی نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این شهر دارای موزه‌ها، معابد و باغ‌های بسیار عالی است و سیستم راه‌آهن وسیع آن امکان سفرهای یک‌روزه به استان‌های همسایه را فراهم می‌کند. پس شاید بتوانید به‌غیراز توکیو به چند شهر اطراف هم‌سفر یک روزه داشته باشید. 

بهترین زمان سفر به توکیو

احتمالا در مقالات دیگر زیاد دیده باشید که می‌گویند توکیو مقصدی در تمام طول است. این گفته تا حدی درست است اما برخی از ماه‌ها قطعا بهتر از ماه‌های دیگر هستند.

اگر بخواهیم بهترین زمان را در راهنمای سفر به توکیو به شما بگوییم، قطعا فصل بهار و پاییز است. آب‌وهوا ایده آل و عالی است. سفر این فصول به شما این امکان را می‌دهد تا در شکوفه‌های گیلاس غرق شوید و در برگ‌های رنگارنگ پاییز قدم بزنید.

پاسپورت دومینیکا

پاییز توکیو خیلی زیباست

بهترین زمان سفر به توکیو

پاییز توکیو (سپتامبر تا نوامبر) یکی از زیباترین زمان‌های سفر به این شهر است. هوا خوب است هنوز آن‌چنان‌که باید سرد نشده و رنگ‌های پاییزی درختان دیدنی هستند. اگر این فصل را انتخاب کردید، قدم زدن در پارک کویشیکاوا کوراکوئن را فراموش نکنید.

زمستان توکیو برای ورزش‌های زمستانی خوب است

توکیو در فصل زمستان واقعاً سرد است و برای قدم زدن و گشت‌وگذار گزینه مناسبی نخواهد بود. اما اگر بخواهید در ژاپن به اسکی یا اسنوبورد بروید، زمستان بهترین زمان برای رفتن است.

سفر در بهار به توکیو، سفر به بهشت است

آب‌وهوای توکیو در بهار عالی است و همه‌چیز برای یک سفر ایده آل محیا است. درختان در حال شکوفه دادن هستند و اوایل اردیبهشت بهترین زمان برای دیدن یک بهشت واقعی است. 

تابستان فصل شلوغ و گرم توکیو است

زمان سفر به توکیو

 تابستان فصل شلوغ و البته گرم توکیو است. گردشگران زیادی در شهر هستند و برخی از روزها هم بارندگی شدید خواهد بود. گرم، مرطوب، شلوغ، شاید فصل خوبی برای سفر به توکیو نباشد. 

راهنمای سفر به توکیو و پیدا کردن محل اقامت

سیستم متروی گسترده توکیو امکان اقامت در مناطق مختلف را فراهم می‌کند و مشکلی برای رفت‌وآمد نخواهید داشت. چند محله مناسب برای اقامت در توکیو وجود دارد که ما برخی از آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم:

  • شینجوکو
  • گینزا
  • براون
  • آکیهابارا
  • آساکوسا
  • سومیدا
  • روپونگی
  • اودایبا

اما اگر به دنبال بهترین منطقه برای اقامت هستید، شینجوکو از آن جاهایی است که با داشتن هزاران رستوران، فروشگاه، کافه و بار و از همه مهم‌تر مرکز اصلی حمل و نقل، یکی از بهترین محله‌های توکیو برای اقامت است. روزهای‌شلوغ و پرجنب‌وجوش آن عالی است، اما شب‌ها با روشن شدن تعداد زیادی تابلوی نئونی، عالی‌تر خواهد شد. اصلاً شاید تمام مدت اقامتتان را در همین‌جا گذراندید. در این منطقه هتل‌های زیادی وجود دارد که ما در راهنمای سفر به توکیو چند مورد را برای شما مشخص ‌کرده‌ایم:

  • هتل لوکس: کیو پلازا هتل توکیو
  • هتل متوسط: صد اقامت توکیو 
  • هتل با بودجه محدود: اویادو کوکوچی

جاهای دیدنی در سفر به توکیو

یکی از مهم‌ترین موارد در راهنمای سفر به توکیو، معرفی جاهای دیدنی و بی‌نظیر این شهر است. ما برخی از زیباترین‌ها را به شما ارائه می‌کنیم تا با سلیقه خودتان در برنامه سفرتان قرار دهید. 

از باغ ملی Shinjuku Gyoen دیدن کنید

راهنمای سفر به توکیو

توکیو در میان آسمان‌خراش‌های بلند و زندگی شهری شلوغ، باغ‌های زیبایی را در دل خود جای داده است که باغ ملی Shinjuku Gyoen یکی از آن‌ها است. طراحی منظره و تکنیک باغداری در این مکان شما را شگفت‌زده خواهد کرد، همه چیز دقیق، زیبا و سرسبز است. البته باید ذوق‌زده شوید، چه کسی از دیدن 20 هزار درخت گیلاس در کنار هم حیرت‌زده نمی‌شود!؟

به آساکوسا و معبد سنسوجی بروید

در سفر به توکیو، از آساکوسا و معبد سنسوجی دیدن کنید. معبدی که با ظاهر جالب و زیبای خود ساعت‌ها وقت شما را خواهد گرفت. احتمالاً این معابد را در فیلم‌های ژاپنی دیده باشید، حالا وقت آن رسیده که از نزدیک هم تماشا کنید. در این معبد فروشگاه‌های صنایع‌دستی زیادی وجود دارد که می‌توانید یادگاری خود را از سفر به توکیو از آن‌ها بخرید.

با دیدن کاخ امپراتوری توکیو به گذشته ژاپن سفر کنید

یکی از زیباترین جاهای دیدنی توکیو کاخ امپراتوری آن است. کاخی که متعلق به قرن هفدهم است و در باغی بسیار بزرگ و وسیع قرارگرفته است. تماشای این کاخ کلاً به یک روز زمان نیاز خواهد داشت، به حدی زیبا و دیدنی است که شما را به گذشته‌های ژاپن می‌برد. راستی برای دیدن آن باید یکی از دو روز دوم ژانویه (بهمن) یا 29 آوریل (اردیبهشت) را انتخاب کنید. به غیر از این روزها بازدیدی برای عموم وجود ندارد. 

در موزه ملی علوم و طبیعت از نزدیک با تکنولوژی‌های ژاپنی آشنا شوید

جاهای دیدنی توکیو

یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های زاپن، همین موزه علوم و طبیعت است که در زمینه‌های مختلف تکنولوژی مانند انرژی هسته‌ای، حمل‌ونقل و… نمایشگاه‌های دیدنی جالبی دارد. اگر می‌خواهید از تاریخ و تمدن ژاپن و فناوری‌های و علوم پیشرفته آن بیشتر بدانید، این موزه مختص شما است. 

قدم زدن در گذرگاه عابر پیاده‌ شیبویا را از دست ندهید

یکی از مناطق باحال و هیجان‌انگیز شهر توکیو، گذرگاه عابر پیاده‌ شیبویا است که شب و روز ندارد. در این عابر پیاده در شلوغی قدم بزنید و از دیدن تابلوهای بزرگ نئونی ئ هزاران چراغ چشمک‌زن  شگفت‌زده شوید. به احتمال زیاد این منطقه را در فیلم و مستند زیادی دیده باشید، چون از بهترین جاهای دیدنی این شهر به حساب می‌آید.

معبد میجی، زیبا و قدیمی است

دوست دارید از نزدیک گنجینه سلطنتی را ببینید، پس به معبد میجی بروید. این معبد متعلق به امپراتور میجی و همسرش است که در سال 1926 احداث شده و در سال 1958 بعد از جنگ جهانی دوم دوباره آن را بازسازی کردند. در این معبد به غیر از آثار ارزشمند، باغی با 120 هزار درخت وجود دارد که شما را با گونه‌های جدید گیاهی آشنا می‌کند. 

مگر می‌شود هاچیکو را ندید!

راهنمای سفر به توکیو

نگویید که تابحال فیلم هاچیکو، آن سگ افسانه‌ای را ندیده‌اید. اگر هم ندیده باشید، باید بگوییم که هاچیکو مجسمه‌ای در ایستگاه قطار در خیابانی در شیبویا است که هنوز هم منتظر است تا صاحب آن از سرکار برگردد. این سگ متعلق به یک استاد دانشگاه بوده که سال‌های طولانی هر روز در جلوی درب ایستگاه قطار منتظر صاحب خود می‌نشسته تا روزی که شابرو اوئنو استاد دانشگاه توکیو در دانشگاه سکته کرد و دیگری برنگشت. اما هاچیکو تا آخرین لحظه عمرش در جلوی استگاه قطار منتظر ماند. 

به دیزنی لند و دیزنی سی بروید

در سفر به توکیو سری به دیزنی لند و دیزنی سی بروید. از آن دست پارک‌های موضوعی که براساس شخصیت‌های دیزینی بنا شده و اولین دیزنی لند در آسیا است. دیدن این پارک درصورتی‌که با خانواده و فرزندانتان به توکیو سفر می‌کنید، می‌تواند سفرتان را به‌یادماندنی کند. 

راهنمای سفر به توکیو و شکم‌گردی

از بخش‌های اصلی راهنمای سفر به توکیو، همان شکم‌گردی است. اصلاً سفر رفتن با غذا خوردن عجین شده و یکی از کارهای لذت‌بخش محسوب می‌شود. خودتان را برای خوردن غذاهای جدید و خوشمزه در ژاپن آماده کنید. غذاهایی که حتی شهرتی جهانی دارند؛ بله، سوشی! 

سوشی: یکی از مشهورترین غذاهای ژاپنی و البته در دنیا، سوشی است که حتی رستوران‌های زیادی هم در کشور خودمان با این غذا پیدا می‌شود. این غذا یک از برنج، ماهی خام و سبزیجات تهیه می‌شود با سس‌های مخصوص سرو می‌شود. 

ساشیمی: این غذا با گوشت یا غذاهای دریایی طبخ می‌شود و با سویا سس سرو می‌شود. از غذاهای سنتی توکیو و ژاپن که طرفداران زیادی هم دارد. 

خوراک Chankonabe: اگر دوست ندارید چاق شوید به سراغ این غذا نروید. چون برای اضافه وزن کشتی‌گیران سومو از این غذا استفاده می‌شود. در آن سبزیجات، ماهی، عصاره مرغ، برنج و… می‌ریزند و سرشار از پروتئین است. 

تمپورا: در این غذا انواع موجودات دریایی مانند ماهی و میگو را در آرد و تخم‌مرغ می‌زنند و سرخ می‌کنند. غذایی لذیذ و دلچسب است. 

رامن: از غذاهای سنتی توکیو و ژاپن، رامن است که در آن نودل‌های باریک با آب مرغ، تخم‌مرغ، اسفناج و…. ریخته می‌شود. از آن غذاهای ارزان، جدید و خوشمزه که ارزش امتحان کردن را دارد. 

راهنمای سفر به توکیو؛ مبادله ارز

راهنمای سفر به توکیو  و مبادله ارز

از مهم‌ترین بخش‌های سفر تبدیل ارز است، همان‌طور که می‌دانید واحد پول در ژاپن ین ژاپن (JPY) است و برای تبدیل آن چندین راه پیش روی شماست.

بانک یا دفاتر پست: بانک‌ها و دفاتر پست از مطمئن‌ترین مکان‌ها برای مبادله ارز در ژاپن هستند. اما کمی زمان‎بر هستند.

صرافی‌های دارای مجوز: صرافی‌های قابل اعتماد هستند و نرخ‌های معمولا متفاوت است که احتمالاً بتوانید با یک قیمت خوب ارز مبادله‌کنید.

دستگاه‌های مبادله ارز: احتمالاً زیاد در اطراف خود با این دستگاه‌ها روبرو نشوید ولی نحوه کار به این صورت است که ارز خارجی را وارد کنید و معادل آن ین ژاپن دریافت می‌کنید. به همین راحتی! 

راهنمای سفر به توکیو و رفت‌وآمد در شهر

حمل‌ونقل عمومی در توکیو دل‌گرم‌کننده است و شما را به همه جای شهر می‌برد. اما توصیه می‌کنیم کمتر از تاکسی استفاده کنید، چون قیمت‌های گران هستند. در کل سیستم حمل‌ونقل توکیو به صورت زیر است:

تاکسی: تاکسی‌های در سفر به توکیو در همه جای شهر در دسترس هستند و هیچ محدودیتی هم ندارند. به این معنی که به هرکجا بخواهید شما را می‌رسانند.

مترو: اگر تحمل ایستگاه‌های فوق‌العاده شلوغ توکیو را دارید، مترو می‌تواند شما را به هر نقطه از شهر ببرد. جالب است بدانید که متورهای توکیو روزانه 3 میلیون نفر را جابجا می‌کنند. 

اتوبوس: توصیه می‌کنیم از اتوبوس استفاده کنید هم خلوت‌تر است و هم بیشتر یا شهر توکیو آشنا می‌شوید. برنامه رفت‌و‍‌آمد آن نیز در وب‌سایت حمل‌ونقل توکیو موجود است. 

قطار سریع‌السیر: تندترین شبکه ریلی در جهان که سرعتی بالغ بر 320 کیلومتر بر ساعت دارد. توصیه می‌کنیم بلیط را حتماً به صورت آنلاین رزرو کنید.   

فستیوال‌های توکیو

فستیوال های توکیو

جشنواره‌های در توکیو مهیج و مفرح هستند. حتی خیلی از گردشگران به خاطر همین فستیوال‌ها به توکیو سفر می‌کنند. 

  • جشن‌های سنتی توکیو شامل کاندا، سانئو، فوکاگاوا و سانجا است که برای مثال جشن کاندا هر دوسال یکبار در ماه مه (اوایل اردیبهشت تا اوایل خرداد) برگزار می‌شود. 
  • جشن هانامی همان جشن دیدن شکوفه‌ها در سفر به توکیو است در اردیبهشت انجام می‌شود.
  • مراسم آتش‌بازی در آخرین شنبه ماه جولای (اوایل تیر تا اوایل مرداد) بر روی رود سومیدا انجام می‌شود و میلیون‌ها بازدیدکننده دارد. 

اطلاعات مورد نیاز در راهنمای سفر به توکیو

ژاپن رسمی: ژاپنی

واحد پول: ین (JPY)

اختلاف ساعت با تهران: ساعت تهران 5 ساعت و نیم از توکیو عقب‌تر است.

کد کشور:81+

تعداد فرودگاه: دو فرودگاه بین‌المللی هانه‌دا و ناریتا

کلام آخر

بیایید به جای مقصدهای اروپایی، به شهری در آسیای شرقی سفر کنیم. شهری که روز‌به‌روز در حال پیشرفت است و نظم و زیبایی آن زبانزد خاص و عام در جهان است. ما راهنمای سفر به توکیو پایتخت ژاپن را برای شما ارائه کردیم تا شما را تا حدی برای رزرو تور ژاپن آشنا کنیم. خودتان را برای یک تجربه به‌یادماندنی آماده کنید. 

نظرات کاربران