راهنمای سفر به سالزبورگ در سال 2024

راهنمای سفر به سالزبورگ در سال 2024

سالزبورگ شهری دیدنی در کشور اتریش است. این شهر کوچک معمولا یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در اروپا محسوب می‌شود و جاهای دیدنی زیادی دارد. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک با جزئیات سفر به سالزبورگ آشنا می‌شویم و روش‌هایی برای داشتن یک سفر مقرون‌به‌صرفه اما خاطره‌انگیز به شما پیشنهاد می‌دهیم؛ همراه ما باشید با راهنمای سفر به سالزبورگ در سال 2024

برای رزرو بهترین تور اروپا، سه کلیک همراه شماست!

سفر به سالزبورگ

کلیسای جامع سالزبورگ

یکی از مهم‌ترین جاهای دیدنی سالزبورگ کلیسای جامع است که به سبک معماری باروک ساخته شده است و برای علاقه‌مندان به تماشای آثار تاریخی و مذهبی بسیار جالب خواهد بود. 

خیابان گت ردی گاس (Getreidegasse) 

یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین خیابان‌های سالزبورگ خیابان گت ردی گاس است که در بافت قدیمی شهر قرار دارد. در این خیابان فروشگاه‌های متعددی وجود دارد که هر یک محصولات متنوعی را به فروش می‌رساند. 

خانه شماره 9

معروف‌ترین خانه‌ای که در سفر به سالزبورگ خواهید دید خانه شماره 9 است که در واقع محل تولد موتزارت بوده است. معمولا در طول روز مسافران و گردشگران در اطراف این خانه دیده می‌شوند و صفی طولانی ایجاد می‌شود. نمای خارجی این خانه به رنگ نارنجی و کاملا مشخص است. یادتان باشد اگر کارت سالزبورگ داشته باشید بازدید خانه شماره 9 کاملا رایگان خواهد بود. 

قلعه هوهن؛ یکی از بهترین جاهای دیدنی سالزبورگ

قلعه هوهن؛ یکی از بهترین جاهای دیدنی سالزبورگ

قلعه هوهن یکی از قدیمی‌ترین و خاص‌ترین ساختمان‌های قرون وسطایی در سالزبورگ است که اگر وقت کمی دارید باید حتما به دیدن این قلعه بروید چراکه از فراز این قلعه می‌توانید کل شهر سالزبورگ را تماشا کنید. برای دسترسی به این قلعه تاریخی می‌توانید از راه‌آهن استفاده کنید و در ایستگاه راه‌آهن فونیکولار پیاده شوید. قیمت بلیط ورودی قلعه هوهن سالزبورگ 12.9 یورو است اما اگر کارت سالزبورگ داشته باشید کاملا رایگان است. 

با بلیط هواپیما سه کلیک، فرصت سفر فوق العاده را از دست ندهید.

کاپوزینربرگ

اگر دوست دارید شهر سالزبورگ را از فراز بام شهر تماشا کنید پیشنهاد ما این است که به کاپوزینربرگ بروید به‌خصوص موقع غروب آفتاب. یادتان باشد که برای رسیدن به کاپوزینربرگ باید حدود 250 پله را پشت سر بگذارید. بهترین عکس‌ها را می‌توانید در کاپوزینربرگ بگیرید. 

باغ و کاخ میرابل 

یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی سالزبورگ برای عکاسی باغ و کاخ میرابل است. کاخ میرابل بخش‌های دیدنی زیادی دارد که یکی از خاص‌ترین آن‌ها تالار مرمر است که در گذشته تالار عروسی بود. اما باغ میرابل در هر فصلی زیبایی خاص خودش را به نمایش می‌گذارد. حواستان باشد بازدید از تالار مرمر کاملا رایگان است. این تالار با دیوارهای بلند، طلایی و مبلمان قرمز کلاسیک یکی از بهترین جاهای دیدنی سالزبورگ برای ثبت عکس‌های زیباست پس حتما بازدید از این کاخ زیبا را در برنامه سفر به سالزبورگ قرار دهید. 

کاخ هلبرون

سفر به سالزبورگ

کاخ هلبرون یکی از محبوب‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی سالزبورگ است. قدمت این کاخ به 400 سال قبل برمی‌گردد. اگر به تماشای کاخ‌های تاریخی علاقه داشته باشید باید بازدید از این کاخ زیبا را در برنامه سفر به سالزبورگ قرار دهید. یادتان باشد بازدید از باغ هلبرون کاملا رایگان است اما برای بازدید از کاخ باید بلیط ورودی تهیه کنید. قیمت بلیط ورودی کاخ 13.5 یورو است که اگر کارت سالزبورگ داشته باشید کاملا رایگان خواهد بود.

راهنمای سفر به سالزبورگ؛ بخش خوشمزه سفر

گردش و خوش‌گذرانی بدون رفتن به کافه و رستوران بی‌معناست. اگر برای سفر به سالزبورگ برنامه‌ریزی می‌کنید بهتر است با بهترین کافه‌ها و رستوران‌های این شهر نیز آشنا باشید. در ادامه تعداد از بهترین گزینه‌ها را بررسی خواهیم کرد.

کافه توماسلی

کافه توماسلی به علت تراس بزرگ و دلبازش بسیار شهرت یافته است و از نظر اهالی سالزبورگ یکی از بهترین کافه‌ها برای نوشیدن قهوه و خوردن یک کیک شکلاتی خوشمزه است. معمولا تراس طبقه اول و میزهای مشرف به بازار سالزبورگ پرطرفدارتر است و برای رزرو آن‌ها باید چند روز قبل‌تر اقدام کنید. شاید جالب باشد بدانید که اگر از منوی کافه توماسلی کیک لیدی را سفارش دهید گارسون سینی بزرگ این کیک را می‌آورد تا خودتان یکی از برش‌ها را انتخاب کنید. پس اگر به کیک و نوشیدن قهوه و در کل به کافه‌گردی علاقه دارید توماسلی را در برنامه سفر به سالزبورگ قرار دهید. 

آدرس: سالزبورگ، آلتر مارکت، پلاک 9

کافه 220 درجه

اگر می‌خواهید در سفر به سالزبورگ یک صبحانه عالی و یا یک ناهار سبک نوش جان کنید کافه رستوران 220 درجه بهترین پیشنهاد ماست. این کافه در حومه شهر سالزبورگ قرار دارد و ساختمان آن در گذشته یک کارگاه مکانیک بود که حالا بعد از بازسازی به کافه تبدیل شده است. در منوی کافه 220 درجه می‌توانید انواع صبحانه، ناهار، کیک، پای و قهوه قابل سفارش است. 

آدرس: سالزبورگ، جاده اصلی 9A

کافه کیمیا

کافه ها در سفر به سالزبورگ

این کافه با محیطی جوان‌پسند و دوست‌داشتنی برای صرف یک قهوه داغ بسیار عالی است. کارکنان این کافه مهربان و باحوصله هستند و از سوی دیگر ان‌قدر شلوغ نیست که معطل شوید. یکی از بهترین قهوه‌های کافه کیمیا اسپرسو ماکیاتو است که ارزش امتحان کردن دارد. 

آدرس: سالزبورگ، خیابان رودلفسکای، پلاک 38

رستوران باغ سبز

اگر اهل غذاهای گیاهی باشید رستوران باغ سبز بهشت شماست. در این رستوران از واد اولیه تازه و ارگانیک استفاده می‌شود. کارکنان با حوصله و خوش اخلاق هستند و منظره رستوران هم بسیار زیبا و دوست‌داشتنی است. این رستوران برای وعده ناهار و شام با منوی گیاهی میزبان شما خواهد بود. 

آدرس:سالزبورگ، خیابان اصلی، پلاک 16

سایر کافه‌ها و رستوران‌های سالزبورگ

از دیگر کافه‌ها و رستوران‌های سالزبورگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کافه رستوران آفریقایی (Afro Café): این کافه رستوران با فضایی رنگارنگ و جوان‌پسندانه برای علاقه‌مندان به کافه‌گردی و عکاسی بسیار مناسب است. منوی ناهار و قهوه‌های این کافه رستوران یکی از بهترین‌هاست.

رستوران سنتی سنت پیتر: یکی دیگر از رستوران‌های سالزبورگ رستوران سنتی سنت پیتر است که در محوطه کلیسای سنت پیتر واقع شده است. 

رستوران استیگلر: استیگللر در واقع یک رستوران سنتی است که منوی متنوعی از غذاهای سنتی سالزبورگ و نوشیدنی‌های متفاوت دارد. منظره این رستوران بسیار زیباست و به همین دلیل در فهرست بهترین رستوران‌های سالزبورگ قرار دارد.

کو اند کو (KO & CO): کو اند کو یک رستوران مدرن با فضای زیباست که انواع غذاهای سنتی و لذیذ سالزبورگ را تهیه می‌کند. 

لودویگ برگر: لودویگ برگر یک رستوران فست‌فود است انواع برگرها را در اندازه‌های مختلف تهیه می‌کند. این رستوران برای برگرهای بزرگ شناخته شده است. همچنین اگر گیاه‌خوار هستید می‌توانید به لودویگ برگر بروید و غذاهای گیاهی سفارش دهید. 

خوراکی‌های معروف سالزبورگ

سفر به سالزبورگ

نمی‌توانید سفر به سالزبورگ را بدون چشیدن طعم خوردنی‌های سنتی این شهر تمام کنید. یکی از خوردنی‌های لذیذ و البته جالب سالزبورگ موتزارتکوگل است. این شکلات توپی خوشمزه به عنوان یکی از نمادهای شهر سالزبورگ شناخته می‌شود و از پسته، عسل، پودر بادام، نوقا و شکلات تلخ تهیه می‌شود. این شکلات ابتدا با نام موتزارت – بنبون شناخته می‌شد اما در سال 1890 به موتزارتکوگل تغییر کرد. این توپ‌های شکلاتی خوشمزه بدون دخالت دستگاه و با دست تهیه می‌شود و هر دانه از آن 1.4 یورو قیمت دارد. بهترین موتزارتکوگل را در خیابان برودگاسه، پلاک 13 می‌توانید پیدا کنید. 

یکی دیگر از خوراکی‌های محبوب و مشهور سالزبورگ سوفله هرمی است. این سوفله‌ها به شکل هرم ساخته می‌شود و نماد کوه‌های معروف سالزبورگ به نام مونچسبرگ، کاپوزینربرگ، گایزبرگ است. سوفله‌های هرمی خوشمزه را باید حداقل یک‌بار امتحان کنید. 

راهنمای سفر به سالزبورگ؛ بهترین زمان سفر

بهترین زمان سفر به سالزبورگ کاملا به شما بستگی دارد و هر فصلی را می‌تانید برای سفر انتخاب کنید. اما پیشنهاد ما سفر به سالزبورگ در بهار، پاییز و تعطیلات کریسمس است. پس با توجه به شرایط و علایق خودتان زمان سفر به سالزبورگ را تعیین کنید. 

چند نکته مهم در راهنمای سفر به سالزبورگ

سالزبورگ شهر شلوغی نیست اما هر سال به تعداد گردشگران آن اضافه می‌شود. پس اگر قصد دارید برای سفر به سالزبورگ برنامه‌ریزی کنید باید بدانید که این شهر مانند دیگر شهرهای اتریش پر از مسافر نیست و می‌توانید سفر خوبی را تجربه کنید. 

نکته بعدی درباره کارت سالزبورگ است. خیلی از مسافران معمولا می‌پرسند که آیا کارت سالزبورگ ارزش دارد یا نه؟ در واقع کارت سالزبورگ بسته به نوع کارت انتخابی شما تا 24، 48 و 72 ساعت اعتبار دارد و طی این زمان به هر یک از دیدنی‌ها و موزه‌های سالزبورگ که بروید نیاز به پرداخت بلیط ورودی ندارید. همچنین با کارت سالزبورگ حمل‌ونقل عمومی نیز برای شما رایگان خواهد بود.

راهنمای سفر به سالزبورگ و اقامت!

سفر به سالزبورگ

اگر قرار باشد یک هتل خوب و باکیفیت برای سفر به سالزبورگ پیشنهاد بدهیم قطعا بوتیک هتل غاز آبی (Arthotel Blaue Gans) خواهد بود. این بوتیک هتل در مرکز شهر واقع شده است و در یک ساختمان قدیمی و تاریخی واقع شده است. صبحانه بوفه هم در این هتل وجود دارد. قیمت بوتیک هتل بلو گانس یا غاز آبی کمی بالاتر از هتل‌های معمولی سالزبورگ است اما ارزشش را دارد. 

سخن پایانی سه کلیک درباره راهنمای سفر به سالزبورگ

سالزبورگ یکی از زیباترین شهرهای اتریش است که علاوه‌بر جاهای دیدنی زیبا، مناظر طبیعی بی‌نظیر و آثار تاریخی خاصی دارد. این شهر به شکلات‌های توپی مخصوصش شهرت دارد و برای کسانی که عاشق تاریخ و هنر هستند بهترین مقصد سفر است. در این مقاله جزئیات سفر به سالزبورگ را بررسی کردیم. چنان‌چه به مشاوره احتیاج دارید با مشاوران سه کلیک همراه باشید.

نظرات کاربران