راهنمای سفر به شهر کرابی، کشف زیبایی های طبیعی و فرهنگی

راهنمای سفر به شهر کرابی، کشف زیبایی های طبیعی و فرهنگی

کرابی در غرب کشور تایلند به عنوان یکی از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری این کشور شناخته می‌شود. استان کرابی را به صخره‌های آهکی، جزایر کوچک دیدنی و آب‌های فیروزه‌ای می‌شناسند. این استان باوجود طبیعت فوق‌العاده‌اش هر ساله گردشگران بسیاری را میزبانی می‌کند. سواحل سفید و براق با صخره‌های آهکی سفر به فلک‌ کشیده این استان را به یکی از زیباترین مکان‌های گردشگری این کشور تبدیل کرده است. کرابی زیبا علاوه بر زیبایی‌های طبیعی جاذبه‌های فرهنگی زیادی دارد. معابد خیره‌کننده این استان علاقمندان به اماکن مذهبی و باستانی را به خود جذب می‌کند. برای اینکه تجربه‌ای به یادماندنی از سفر به شهر کرابی داشته باشید باید تا حدی با این استان کوچک آشنا باشید و بتوانید بهترین برنامه‌‌ را برای خود بچینید. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم در راهنمای سفر به شهر کرابی چه کارهایی می‌توانید انجام دهید.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

نکات مهمی که قبل از سفر به شهر کرابی باید بدانید

راهنمای سفر به شهر کرابی

مردم کرابی به زبان تایلندی یا سیامی صحبت می‌کنند و واحد پول رسمی در این استان بات است. استان کرابی فرودگاهی به همین نام دارد و پروازهای زیادی از این فرودگاه انجام می‌شود. در صورتی که سفر به شهر کرابی را برای تعطیلات انتخاب کردید باید بدانید که باید تایلند پاس بگیرید و برای آن نیاز به پاسپورت، بلیط پرواز و بیمه‌نامه کوید 19 دارید. مسافرانی که واکسینه شده‌اند باید گواهی واکسیناسیون را ارائه دهند و حداقل باید دو دوز واکسن زده باشند. مسافرانی که واکسینه نشده‌اند باید حداقل 72 ساعت قبل از حرکت یا رزرو هتل برای قرنطینه نتیجه آزمایش PCR منفی ارائه دهند.

بهترین زمان برای سفر به شهر کرابی

تایلند در منطقه‌ای گرمسیری و استوایی قرار دارد و آب‌وهوای آن معمولا در تمام طول سال برای سفر مناسب است. اگر از آن دست افرادی هستید که هوای گرم را ترجیح می‌دهند سفر به شهر کرابی از ماه نوامبر تا مارس برای شما مناسب است. آب‌وهوای کرابی در این زمان معتدل و آفتابی است و به راحتی می‌توانید در سواحل و جزایر بگردید و از زیبایی‌های آنها لذت ببرید. 

راه‌های سفر به شهر کرابی

راهنمای سفر به شهر کرابی، راه‌های سفر

مهمترین بخش راهنمای سفر به کرابی راه‌ها و مسیرهای سفر است. مسافران بین‌المللی معمولا با هواپیما به فرودگاه سووارنابومی در بانکوک می‌روند و سپس از آنجا به فرودگاه کرابی پرواز می‌کنند. در صورت نیاز می‌توان از فرودگاه‌های نزدیک دیگر مثل فرودگاه پوکت و ناخون سی تامارات نیز استفاده کرد. گردشگران کشورهای مجاور مثل مالزی و کامبوج می‌توانند از طریق زمینی وارد تایلند شوند و به کرابی بروند.

راهنمای سفر به کرابی، کجا بمانیم؟

مکان های دیدنی کرابی بسیار است و باید اقامتگاهی انتخاب کنید که در زمان رفت‌وآمد شما صرفه‌جویی شود. انتخاب محل اقامت مناسب در کرابی کمی سخت است اما چند منطقه توریستی معمولی موجود دارد که برای مسافرانی که برای اولین بار به این شهر سفر می‌کنند مناسب هستند. در ادامه راهنمای سفر به کرابی به این مناطق اشاره می‌کنیم.

شهر کرابی

شهر کرابی مرکز استان کرابی، شهری کوچک و آرام است. اگر قصد دارید به راحتی در کرابی بگردید یا جزایر اطراف را ببینید این شهر بهترین منطقه برای اقامت در سفر به شهر کرابی است. شهر کرابی کمی از ساحل فاصله دارد و بسیاری از گردشگران ترجیح می‌دهند در نواحی نزدیک به سواحل اقامت داشته باشند. اما وجود جاذبه‌های فرهنگی و تجاری عالی، فروشگاه‌ها، معابد و موزه‌ها این شهر را به یکی از ایده‌آل‌ترین نقاط برای اقامت در کرابی تبدیل کرده است. اگر به زندگی شبانه و شبگردی علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم در سفر به کرابی تایلند یکی از اقامتگاه‌های داخل شهر را انتخاب کنید. سری به بازار شبانه بزنید و غذاهای مطبوع محلی را امتحان کنید. در داخل شهر کرابی اقامتگاه‌های متنوع را با قیمت‌های مختلف می‌توانید پیدا کنید. هتل براون، هتل دی‌ آندامان و هتل سینس از بهترین هتل‌های شهر کرابی هستند.

اقامت در منطقه آئونانگ در سفر به شهر کرابی

راهنمای سفر به شهر کرابی

منطقه آئونانگ نیز یکی از بهترین مناطق برای اقامت در سفر به شهر کرابی است. این شهر به سواحل طلایی رنگ و صخره‌های آهکی بلندش شهرت دارد. سواحل شنی و نرم ساحل آئونانگ بیننده را در یک نگاه عاشق خود می‌کند. اگر به غواصی و اسنورکلینگ علاقه دارید در سواحل آئونانگ امکانات مناسب برای علاقمندان به این ورزش‌ها وجود دارد. غذاخوری‌های محلی و تفریحات شبانه این شهر را به یک مقصد گردشگری پرجنب‌وجوش تبدیل کرده است. شهر آئونانگ را به عنوان قطب اصلی گردشگری در کرابی می‌شناسند و هتل‌ها، استراحتگاه‌ها و خوابگاه‌های متعددی در این منطقه وجود دارد. مطمئن باشید در سفر به کرابی تایلند می‌توانید متناسب با هر بودجه‌ای اقامتگاه مورد نظر خود را پیدا کنید. استراحتگاه و اسپای ساحلی سنتارا آئوناگ و ریزورت پانان کرابی آئونانگ از جمله اقامتگاه‌های معروف این منطقه هستند.

ساحل ریلای

ساحل ریلای در حقیقت یک شبه جزیره کوچک بین شهر کرابی و آئونانگ است. صخره‌های آهکی این منطقه آن را از مناطق دیگر جدا می‌کند و حتما باید با استفاده از قایق و کشتی به ساحل ریلای بروید. ساحل ریلای در حقیقت چهار ساحل اصلی دارد: ساحل سفید غربی، خلیج صخره‌نوردی تون سای، سایت حرا در شرق و ساحل شنی سفید پرانانگ. این شبه ‌جزیره توریستی یکی از محبوب‌ترین مکان های دیدنی کرابی است. امکانات تفریحات ساحلی و آبی مثل شنا، حمام آفتاب، کایاک‌سواری و صخره‌نوردی در این ساحل برای علاقمندان فراهم است. برخی از مسافران با استفاده از تورهای یک روزه از آئونانگ به این ساحل می‌شوند. در صورتی که قصد دارید در سفر به شهر کرابی در ساحل ریلای اقامت داشته باشید می‌توانید در هتل رایاوادی، اقامتگاه و اسپا ریلای بِی و استراحتگاه آواتار ریلای بمانید.

راهنمای سفر به کرابی، کجا غذا بخوریم؟

راهنمای سفر به کرابی، کجا غذا بخوریم؟

یکی از مهمترین بخش‌های سفر به شهر کرابی انتخاب غذا و غذاخوری مناسب است. کرابی بسته به نوع غذایی که انتخاب می‌کنید رستوران‌ها و غذاخوری‌های متنوعی دارد. در ادامه راهنمای سفر به کرابی بعضی از بهترین رستوران‌های کرابی را معرفی می‌کنیم.

رستوران روئن مای (کلانگ چیلات)

رستوران روئن مای یکی از محبوب‌ترین و دنج‌ترین رستوران‌های کرابی است. در روئن مای می‌توانید انواع غذاهای تایلندی و محلی کرابی را میل کنید. از جمله غذاهای محبوب این رستوران که در سفر به شهر کرابی حتما باید امتحان کنید می‌توان به خورشت کاری، انواع غذاهای دریایی و سوپ نام‌یام‌نام‌سای‌گای اشاره کرد. گیاهان و سبزیجاتی که در این غذاها به کار می‌رود از یک باغ محلی متعلق به خود رستوران برداشت می‌شوند.

آدرس: تایلند، کرابی، منطقه موئنگ کرابی، سای تای 117.

ساعت ارائه خدمات: روزهای دوشنبه، سه‌شنبه، جمعه و یکشنبه از 10:30 صبح تا 3 عصر و از 5 عصر تا 21:30 شب. روزهای چهرشنبه و پنج‌شنبه از 10:30 صبح تا 3 عصر، شنبه‌ها از 5 عصر تا 21:30 شب.

رستوران جِناز فاین بیسترو اند واین

راهنمای سفر به شهر کرابی؛ رستوران جِناز

این رستوران که در آئونانگ قرار دارد یکی از شیک‌ترین رستوران‌های کرابی است. در رستوران جِناز فاین بیسترو اند واین می‌توانید انواع غذاهای محلی و بین‌المللی خوشمزه را امتحان کنید. این رستوران طیف گسترده‌ای از غذاهای فرانسوی، ایتالیایی، آمریکایی و آسیایی را سرو می‌کند. اگر غذاهای تایلند را نمی‌پسندید در سفر به شهر کرابی سری به این رستوران بزنید. از جمله غذاهای محبوب این رستوران می‌توان به استیک گوشت گاو آنگوس، اردک کاری قرمز و انواع غذاهای گیاهی اشاره کرد. 

آدرس: تایلند، کرابی، منطقه موئنگ مرابی، آئونانگ

ساعت ارائه خدمات: همه روزه از ساعت 5 عصر تا 11 شب

جِکو کابان

جکو کابان نیز یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های شهر کرابی است. این رستوران فرانسوی-تایلندی با غذاهای تلفیقی خود جایگاه ویژه‌ای بین مردم محلی و گردشگران دارد. از جمله غذاهای محبوب این رستوران که در سفر به شهر کرابی حتما باید امتحان کنید می‌توان به کاری خرچنگ با گوشت بره اشاره کرد که طرفداران بسیاری دارد. فضای این رستوران به شکل سنتی و روستایی طراحی شده و قیمت غذاها نیز مناسب است.

آدرس: تایلند، کرابی، سوی روئام جیت تامبون پاک نام

ساعت ارائه خدمات: هر روز از ساعت 5 عصر تا 10 شب.

کارهای جذاب در سفر به شهر کرابی

راهنمای سفر به شهر کرابی؛ سواحل

در سفر به شهر کرابی طیف وسیعی از فعالیت‌ها را می‌توانید انجام دهید. فرقی نمی‌کند طرفدار کارهای هیجان‌انگیز هستید یا فقط استراحت در محیطی آرام را ترجیح می‌دهید، شک نکنید که کرابی مقصد خوبی برای شما خواهد بود و می‌توانید مناسب با سلیقه خود اوقات فراغتتان را بگذرانید. در ادامه به بعضی از کارهایی که می‌توانید در سفر به کرابی تایلند انجام دهید اشاره می‌کنیم.

راهنمای سفر به کرابی و گردش در سواحل

سواحل از اصلی‌ترین مکان های دیدنی کرابی هستند. آب‌های شفاف و زلال در کنار شن‌های نرم و سفید رنگ ساحل پرانانگ زیباترین منظره‌ای است که در سفر به شهر کرابی می‌بینید. اگر هوس صخره‌نوردی کردید ساحل معروف ریلای مخصوص شما است. بسیاری از صخره‌نوردان حرفه‌ای برای تمرین به این ساحل می‌روند. از دیگر سواحل محبوب و زیبای کرابی می‌توان به ساحل آئونانگ و ساحل توکائک اشاره کرد.

گردش در جزایر در سفر به کرابی تایلند

راهنمای سفر به شهر کرابی؛ جزایر

بعضی از زیباترین سواحل کرابی در جزایر کوچک اطراف هستند. به همین دلیل بسیاری از گردشگران برای دیدن این سواحل راهی جزایر کوچک اطراف می‌شوند. خلیج مایا که با فیلم ساحل به شهرت رسید یکی از محبوب‌ترین نقاط گردشگری در اطراف کرابی است. از دیگر جزایر دیدنی که در سفر به شهر کرابی حتما باید ببینید می‌توان جزیره بامبو، جزیره هُنگ، کُه پودا و جزیره فی‌فی را نام برد.

کایاک‌سواری از جاذبه‌های سفر به شهر کرابی

کایاک‌سواری یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحاتی است که در سفر به شهر کرابی باید تجربه کنید. این تفریح محبوب و سرگرم‌کننده بهترین راه برای گشت‌وگذار در سواحل، جزایر و جنگل‌های حرای کرابی است. این کایاک‌ها را می‌توانید به صورت ساعتی اجاره کنید و بهترین مکان‌ها برای کایاک‌سواری خلیج تالان، خلیج فانگ نگا و تونگ یی پنگ هستند.

غواصی و اسنورکلینگ

صخره‌های آهکی اطراف کرابی بهترین نقطه برای کاوش در دنیای زیر آب و تماشای موجودات دریایی از نزدیک است. این ورزش محبوب بسیاری از گردشگران را به سواحل می‌کشاند. بهترین نقاط برای غواصی در کرابی جزیره فی‌فی و جزیره پودا هستند.

کلام پایانی

همانطور که در این مقاله خواندید کرابی یکی از زیباترین جزایر و مقصدهای گردشگری تایلند است و گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا این شهر را برای تعطیلات انتخاب می‌کنند. آب‌وهوای گرمسیری این منطقه باعث شده تقریبا در تمام طول سال برای مسافرت مناسب باشد. مناظر طبیعی و جزایر زیبا از اصلی‌ترین جاذبه های دیدنی کرابی هستند اما نباید از فضای شلوغ و زنده شهر کرابی نیز غافل شد. بازارهای پرجنب‌وجوش شبانه و معابد نیز از دیگر جاذبه‌های کرابی هستند. برای داشتن تجربه‌ای فوق‌العاده از سفر به شهر کرابی نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید. در مقاله‌ای که برایتان فراهم کردیم بخشی از نکاتی که برای این سفر نیاز دارید با شما به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم خاطره‌ای به یادماندن ای کرابی با خود به خانه ببرید.

نظرات کاربران