Tokyo Summerland

بهترین پارک ‌های آبی توکیو؛ 8 سرزمین رویایی!

فصل شکوفه‌های گیلاس در ژاپن به پایان رسیده و ماه‌های گرم تابستان نزدیک است. با فرارسیدن فصل تابستان، رستوران‌ها و کافه‌ها برای سرو غذاها، نوشیدنی‌ها و دسرهای خنک تابستانی آماده می‌شوند. برای مثال، بستنی و دسر خرمالو، جزء جدایی‌ناپذیر منوی آن‌ها به شمار می‌رود. همزمان با آماده‌شدن کافه‌ها، برخی از جاهای تفریحی توکیو نیز خدماتی هم‌چون کمپینگ و اتراق در کنار ساحل را ارائه می‌کنند. با این حال، پارک ‌های آبی توکیو، بهترین استراحت‌گاه تابستانی به حساب می‌آیند. این پارک‌ها، مورداستقبال بسیاری از خانواده‌های ژاپنی و گردشگران قرار گرفته است.

رزرو تور ژاپن

 شاید تصور کنید که پارک ‌های آبی توکیو، تنها و تنها یک استخر معمولی دارند، اما اشتباه نکنید! آن‌ها مجهز به سرسره‌های آبی مارپیچ، استخرهای موّاج، فواره‌های زیبا و آبشارهای مصنوعی هستند. پارک ‌های آبی توکیو، برای هر طیف مخاطب، از کودک گرفته تا سالمندانی که به آرتروز مبتلا هستند، مناسب است. اگر در فصل تابستان، قصد سفر به توکیو را دارید و می‌خواهید که از گرمای هوا نیز در امان باشید، در این مطلب همراه ما باشید. ما 8 مورد از بهترین پارک‌ های آبی توکیو را که برای فرار از گرمای تابستان مناسب است، به شما معرفی می‌کنیم.

رزرو تور لوکس ژاپن با سه کلیک خوبه!

Yomiuriland – Pool WAI

Yomiuriland – Pool WAI

یکی از بهترین پارک‌ های آبی توکیو Yomiuriland – Pool WAI است. Yomiuriland، 5 استخر روباز دارد. کناره‌های این استخرها نیز، ساحلی شنی دارد و حس رفتن به دریا را برای شما تداعی می‌کند. در آن‌جا سرسره‌های آبی مارپیچی نیز وجود دارد که شما را از ارتفاع 25 متری و با طول 386 متر، با شتاب به داخل استخر پرتاب می‌کند. درختان سرسبز اطراف و چشم‌اندازی که از روی سرسره نسبت به مناظر دارید نیز، به شما این احساس را منتقل می‌کند که گویی در دل جنگل هستید. این پارک آبی خارق‌العاده، هیجان‌انگیزترین جاذبه تفریحی توکیو برای افراد و به‌خصوص کودکان به شمار می‌رود. چرا که کودکان در آن‌جا ساعت‌ها آب‌بازی کرده و هیجان خود را تخلیه می‌کنند.

آدرس:

پاسپورت دومینیکا

4015-1 Yanokuchi, Inagi, Tokyo 206-8566, Japan

روزها و ساعت فعالیت:

اول سپتامبر تا 10 جولای باز است.

جمعه‌ها: تعطیل

سه‌شنبه تا پنج‌شنبه از 10 صبح تا 5 بعدازظهر

شنبه تا دوشنبه از 9 صبح تا 8:30 شب

3ام تا 7ام و 10ام تا 14ام جولای و 7 سپتامبر: تعطیل

شماره تماس:

1111 966 44 81+

وب‌سایت:

https://www.yomiuriland.com/wai/

Tokyo Summerland

یکی دیگر از معروف ‌ترین پارک‌ های آبی توکیو Tokyo Summerland است. این‌جا ‌نه‌تنها یک پارک آبی در توکیو، بلکه شهربازی نیز هست. این شهربازی آبی محبوب، در حاشیه غربی شهر قرار دارد. پارک Tokyo Summerland، دارای یک شهربازی، استخر سرپوشیده، استخرهای روباز متعدد، سرسره‌های آبی، فواره‌ها، بازی‌های آبی و آبشارهای مصنوعی‌ست. در این مکان، شما و دوستان‌تان از داخل یک تونل مارپیچ سیاه عبور می‌کنید تا به سرسره مورب گورخری برسید. سپس از آن‌جا با سرعت زیاد دور می‌خورید و از مرکز سرسره به داخل تونلی دیگر هدایت می‌شوید و داخل استخر پشتی می‌افتید. جذاب‌ترین ویژگی این پارک آبی، وجود چشمه آب گرم onsen به حساب می‌آید. آب گرم برای آن دسته از افراد و سالمندانی که بدن‌درد یا گرفتگی عضلات دارند مناسب است. بنابراین اگر شما همراه با دوستان یا پدر و مادر سالمند خود به توکیو آمده‌اید، از این چشمه آب گرم غافل نشوید.

 فراموش نکنید که روی یک تیوپ بنشینید و عکس دسته‌جمعی یادگاری بگیرید. چه در روشنی روز به Tokyo Summerland بروید و چه در شب فرقی نمی‌کند؛ چرا که این مکان به چراغ‌های پرنوری مجهز است که به‌هنگام شب روشن می‌شوند. پس با خیال راحت آب‌بازی‌تان را کنید و نگران هیچ‌چیز نباشید. 

امکان سقوط آزاد یا بانجی‌جامپینگ نیز از ارتفاع 40 متری وجود دارد.

آدرس:

600 Kamiyotsugi, Akiruno, Tokyo 197-0832, Japan

روزها و ساعت فعالیت:

تا 24 سپتامبر باز است.

چهارشنبه‌ها و پنج‌شنبه‌ها: تعطیل

جمعه، دوشنبه و سه‌شنبه از 10 صبح تا 5 بعدازظهر

شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها از 9 صبح تا 6 بعدازظهر

شماره تماس:

6511 558 42 81+

وب‌سایت:

https://www.summerland.co.jp/

Tobu Zoo – Tobu Super Pool

Tobu Zoo – Tobu Super Pool

یکی دیگر از بهترین پارک ‌های آبی توکیو Tobu Zoo – Tobu Super Pool است. همان‌طور که از نام این پارک پیداست، یک باغ‌وحش دارد. بنابراین این مجموعه آبی برای یک گردش خانوادگی روزانه کاملا مناسب است. چشمان‌تان را ببندید تا با هم آن‌جا را تصور کنیم. لباس شنا‌ی‌تان را می‌پوشید، در استخر شنا می‌کنید و همزمان چشمه‌های آب را تماشا می‌کنید. سرانجام به سرسره مارپیچ می‌رسید و با هیجان زیاد داخل آب پرتاب می‌شوید، یک سطل آب نیز هر 5 دقیقه یک‌بار به شما آب می‌پاشد و شما را خنک می‌کند. پس از آن نیز می‌توانید از باغ‌وحش دیدن کنید و شاهد غذاخوردن حیوانات درنده باشید.

آدرس:

425 Tsumetagaya, Shiraoka, Saitama 349-0222, Japan

روزها و ساعت فعالیت:

اول و دوم، 8ام و 9ام و 22ام تا 31ام جولای، اول تا 31ام آگوست و 2ام و سوم و 9ام و 10ام سپتامبر باز است.

دوشنبه تا جمعه از 9:30 صبح تا 6 بعدازظهر

شنبه‌ها و یک‌شنبه‌ها از 9:30 صبح تا 7 بعدازظهر

شماره تماس:

1200 93 480 81+

وب‌سایت:

http://www.tobuzoo.com/

Seibuen Yuenchi

یکی دیگر از معروف ترین پارک ‌های آبی توکیو Seibuen Yuenchi است. این پارک محبوب که درست در شمال مرز سایتاما-توکیو واقع شده، تنها 50 دقیقه با قطار از Shinjuku فاصله دارد. استخر روباز پارک Seibuen Yuenchi که فقط ‌و فقط در تابستان باز است، مساحت وسیعی را پوشش می‌دهد. این پارک، دارای حداقل 4 سرسره آبی لوله‌ای، استخر پرموج و نقاط کم‌عمق برای کودکان است. شما پس از استراحت و بازی در آب می‌توانید به رستوران، بار یا غرفه‌های آن‌جا بیایید و انواع غذاهای تابستانی ژاپنی را بخورید. این غذاها عبارتند از: یاکی‌سوبا یا نودل سرخ‌شده، نودل سرد و تاکویاکی یا کوفته هشت‌پا. علاوه‌بر همه این‌ها، این مکان دارای جاذبه‌ های دیدنی بسیار مانند درختان چراغانی‌شده، شهربازی کودکان و فروش‌گاه ماهی‌های تازه صیدشده است. راستی، هزینه یک روز شنا در استخر 20 دلار است. فروش بلیط‌ها نیز به‌صورت آنلاین از تاریخ 23 ژوئن آغاز شده است؛ بجنبید!

آدرس:

2964 Yamaguchi, Tokorozawa, Saitama 359-1145, Japan

روزها و ساعت فعالیت:

از 14 جولای تا 3ام سپتامبر باز است.

شماره تماس:

5354 2929 4 81+

وب‌سایت:

https://www.seibu-leisure.co.jp/amusementpark/index.html

kawagoe aquatic park

kawagoe aquatic park

یکی دیگر از بهترین پارک ‌های آبی نزدیک توکیو kawagoe aquatic park است. این پارک، به یک استخر تابستانی، یک دریاچه با قایق‌های قوشکل، سایه‌بان‌های بسیار، تیوپ‌های بادی و وسایل بازی مجهز است. تصور کنید که با دوستان‌تان مسابقه می‌گذارید تا همزمان با هم از سرسره‌های پیچ‌پیچی به داخل استخر سر بخورید. سپس با امواجی به ارتفاع 2 متر برخورد می‌کنید و حسابی خنک می‌شوید. توجه داشته باشید که سرسره فقط برای کودکان قابل استفاده است، اما شما نیز می‌توانید آن‌ها را همراهی کنید. یعنی در حالی که در آغوش شما هستند، با هم سر بخورید و به داخل آب پرتاب شوید. بعد از آن نیز می‌توانید زیر سایه‌بان‌ها استراحت کنید و یا در دریاچه، قایق‌سواری کنید.

آدرس:

880 Ikenobe, Kawagoe, Saitama 350-1171, Japan

روزها و ساعت فعالیت:

از 15 جولای تا 3 سپتامبر باز است.

از 18ام تا 21ام جولای تعطیل است.

شماره تماس:

2241 241 49 81+

وب‌سایت:

https://www.parks.or.jp/kawagoesuijo/

Oiso Long Beach

یکی دیگر از معروف ‌ترین پارک‌ های آبی توکیو Oiso Long Beach است. این پارک آبی که در واقع چشم‌انداز هتل Oiso Prince بوده، شبیه یک استراحتگاه گرمسیری به نظر می‌رسد. درختان نخل سرسبز، استراحتگاه‌های سایه‌بان‌دار و چشم‌اندازهای خارق‌العاده، از ویژگی‌های این استراحتگاه‌ها به شمار می‌آید. سرسره‌های آبی مارپیچ به طول 140 متر، استخر موج‌دار، پرش از ارتفاع و اسکی روی آب، از دیگر امکانات Oiso Long Beach در توکیو به حساب می‌رود. 

آدرس:

546 Kokufuhongo, Oiso, Naka District, Kanagawa 259-0111, Japan

روزها و ساعت فعالیت:

از اول جولای تا 10ام سپتامبر باز است.

همه‌روزه از 9 صبح تا 5 بعدازظهر

شماره تماس:

1111 61 463 81+

وب‌سایت:

https://www.princehotels.co.jp/pool/oiso/

Jabujabu Paradise

Jabujabu Paradise

یکی دیگر از بهترین پارک‌ های آبی نزدیک توکیو Jabujabu Paradise است. این پارک، ویژه کودکان طراحی شده و المان‌های کودکانه دارد. سرسره‌های آبی به‌شکل گورخر، فیل، زرافه، دایناسور و دیگر حیوانات طراحی شده است. فیل‌های بادی آب را با خرطوم خود روی هوا پرتاب می‌کنند و بچه‌ها را حین بازی خیس می‌کنند. این کار، خنده را بر روی لبان آن‌ها می‌نشاند. 7 استخر بادی نیز دارای سرسره‌های رنگارنگند که طول بزرگترین آنان به 15 متر می‌رسد. این سرسره‌ها، امکان بازی کردن حداکثر 6 کودک را به طور همزمان فراهم می‌کند.

آدرس:

Sagamiko Resort Pleasure Forest: 1634 Wakayanagi, Midori-ku, Sagamihara: Kanagawa

روزها و ساعت فعالیت:

از 24 ژوئن تا 27 آگوست باز است.

از ساعت 9 صبح تا 4 بعدازظهر

وب‌سایت:

https://www.sagamiko-resort.jp/jyabupara/index.html

Spa World

Spa World

یکی دیگر از معروف‌ ترین پارک‌ های آبی توکیو Spa World است. این پارک شگفت‌انگیز، با تمامی پارک‌های لیست بالا تفاوت دارد. Spa World، دارای 2 طبقه است که هر دو طبقه، استخرها و چشمه‌های آب گرم دارد. اگر برای رفع خستگی‌تان به سفر آمده‌اید یا آرتروز دارید، به Spa World بیایید. شما می‌توانید بچه‌ها را به استخر بازی سرپوشیده آن‌جا ببرید، اجازه دهید که آن‌ها سرسره‌بازی کنند و خودتان نیز به سالن دیگر بروید و در حوض آب گرم بنشینید. بعد از آن نیز، به رستوران‌ بروید و غذا بخورید، در سالن‌های ورزشی ورزش کنید و پس از استراحت، به اتاق‌هایی که هتل آن‌جا ارائه می‌دهد بروید و یک خواب راحت داشته باشید.

آدرس:

3 Chome-4-24 Ebisuhigashi, Naniwa Ward, Osaka, 556-0002, Japan

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 10 صبح تا 8:45 شب

شماره تماس:

0001 6631 6 81+

وب‌سایت:

http://www.spaworld.co.jp/

پیش از رفتن به پارک ‌های آبی توکیو به این نکات توجه کنید

اگر روی بدن‌تان خالکوبی دارید، آن را با یک باند ضدآب بپیچید.

ضدآفتاب بزنید تا از سوختگی نور خورشید در امان باشید.

حمام بروید و بهداشت را رعایت کنید تا بدن‌تان پاکیزه باشد.

یک بطری آب همراه داشته باشید. شما می‌توانید آن را از آب‌سردکن پارک پر کنید.

قبل از شنا غذا نخورید. بهتر است که به‌هنگام شناکردن معده‌تان خیلی پر نباشد.

پیش از شناکردن، نرمش کنید تا بدن‌تان گرم شود. در این صورت بعد از شنا، هرگز احساس بدن‌درد نخواهید کرد.

بلدنبودن شنا، مانع از رفتن شما به پارک‌ های آبی توکیو نمی‌شود، فقط لازم است که از غریق نجات‌های پارک درخواست جلیقه نجات کنید.

از آویختن زیورآلات به خود خودداری کنید و آنان را داخل هتل بگذارید. ممکن است حین تفریح از دست یا گردن‌تان باز شوند؛ دل‌تان نمی‌خواهد که اشیای گران‌قیمت‌تان را گم کنید؟

هیچ‌گونه تنقلاتی همراه‌ خود نبرید. تمامی پارک‌ های آبی توکیو، مجهز به دستگاه‌های فروش خودکار هستند.

در آخر

در این مقاله، به معرفی 8 مورد از بهترین پارک ‌های آبی توکیو پرداختیم. این پارک‌ها، به استخرهای پرموج، سرسره‌های مارپیچی، شهربازی، باغ‌وحش، سایه‌بان، هتل، استراحتگاه و رستوران مجهز است. در واقع شما با رفتن به بهترین پارک ‌های آبی توکیو، هم از گرمای این شهر دور می‌مانید و هم تفریح می‌کنید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. شما کدام‌یک از معروف ترین پارک‌ های آبی توکیو را دوست داشتید؟ نام آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

پرسش‌های رایج

بهترین پارک‌های آبی توکیو کدامند؟

Yomiuriland – Pool WAI، Tokyo Summerland، Tobu Zoo – Tobu Super Pool، Seibuen Yuenchi، kawagoe aquatic park، Oiso Long Beach، Jabujabu Paradise و Spa World.

کدام‌یک از پارک‌های آبی این شهر، ویژه کودکان طراحی شده است؟

Jabujabu Paradise، به‌طور ویژه برای کودکان طراحی شده است. اما دو پارک kawagoe aquatic park و kawagoe aquatic park نیز سرسره‌ها و شهربازی‌های مخصوص کودکان و استخرهای کم‌عمق دارند.

کدام‌یک از پارک‌های آبی توکیو مناسب تفریحات تابستانی سالمندان هستند؟

پارک Tokyo Summerland و Spa World را به‌دلیل وجود چشمه‌های آب گرم، برای دردهای مفاصل و انواع آرتروزهای سالمندان به شما پیشنهاد می‌کنیم.

امکانات تفریحی این پارک‌ها کدام است؟

آب‌بازی، شنا، تیوپ‌سواری، استخرهای سرپوشیده، اسکی روی آب، سرسره‌بازی، سقوط آزاد، شهربازی، باغ‌وحش، غرفه‌های غذا، رستوران و بار.

نظرات کاربران