بهترین پارک ‌های ملی توکیو

بهترین پارک ‌های ملی توکیو؛ از Nikko تا Ogasawara

توکیو، پایتخت ژاپن، کلان‌شهری مدرن و از بزرگ‌ترین شهرهای اقتصادی دنیاست که علاوه‌بر آسمان‌خراش‌های بسیار، 36 درصد مساحتش را فضای سبز، پارک‌های ملی و چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد تشکیل می‌دهد. این مناطق سرسبز و پارک‌ های ملی در قلب و اطراف توکیو، بخشی از شگفتی‌ها و بهترین مناظر دیدنی جهان به شمار می‌روند. به‌همین جهت، هرساله گردشگران بسیاری جذب آن شده و با بازدید از آن‌‌ علاوه‌بر رهایی کوتاه‌مدت از زندگی پر‌مشغله، از تماشای طبیعت چشم‌نواز و حیات‌وحش بی‌بدیلش لذت می‌برند. در این مقاله از میان چندین باغ و پارک، بهترین پارک ‌های ملی توکیو را گلچین کرده‌ایم و از آن‌ها سخن گفته‌ایم تا شما با بازدید از آنان، تجربه سفری به‌‌یاد‌ماندنی و پرهیجان داشته باشید.

رزرو تور ژاپن

رزرو تور لوکس ژاپن با سه کلیک خوبه!

Nikko National park

بهترین پارک ‌های ملی  توکیو

اگر به‌دنبال یک جاذبه طبیعی-گردشگری محبوب هستید، حتما به Nikko National park که از بهترین پارک‌ های ملی توکیو و مقصدی باشکوه و پرهیجان‌ به شمار می‌رود، سر بزنید. این پارک که در 3 شهر Tochigi، Gunma و Fukushima گسترده شده، در فاصله 140 کیلومتری از شمال توکیو قرار دارد. این پارک در مساحتی بیش‌از 1100 کیلومتر مربع، مناظر دیدنی مختلفی هم‌چون کوه‌ها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها، چشمه‌های آب‌ گرم، آبشار‌ها و جنگل‌ها را در بر می‌گیرد. این پارک ملی، علاوه‌بر مناظر چشم‌نواز، پارک زیبایTobu World ، دریاچه Chūzenji، باغ گیاه‌شناسی، معابد تاریخی بودایی و زیارتگاه‌های بسیاری را شامل می‌شود. هم‌چنین در آن، محیط‌های مخصوص اسکی، گلف، مجسمه سه میمون خردمند، سرزمین عجایب، میمون‌های وحشی، استراحتگاه‌های تاریخی و مسیرهای پیاده‌روی خوش‌منظری به چشم می‌خورد. به‌همین جهت این پارک را می‌توان در شمار بهترین پارک ‌های ملی توکیو نام برد که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌ است.

آدرس:

 Japan،Tochigi 321-1662 ،Nikko ،Yumoto

پاسپورت دومینیکا

شماره تلفن:

 076 541 288 81+ 

Ogasawara National Park 

یکی دیگر از بهترین پارک ‌های ملی که در فاصله هزار کیلومتری جنوب توکیو واقع شده،Ogasawara National Park نام دارد. این پارک ملی، با مساحتی حدود 79 کیلومتر مربع از کوچک‌ترین و بهترین پارک ‌های ملی ژاپن به شمار می‌رود که در میان Bonin Islands قرار دارد. تنها راه دسترسی به این پارک ملی، گرفتن قایق از توکیو یا هواپیما‌ست. با این‌که قایق‌سواری یک روز طول می‌کشد، اما با تماشای زیبایی‌های مسیر و آب‌های فیروزه‌ای رنگ غرق لذت خواهید شد. در این پارک، انواع گونه‌های جانوری و گیاهان منحصربه‌‌فرد و مختص این منطقه به چشم می‌خورد. این پارک با داشتن امکانات تفریحی چون غواصی، ورزش‌های آبی، ماهیگیری و… امکان گردش و سفری مفرح را برای بازدید‌کنندگان به ارمغان می‌آورد.

آدرس: 

Tokyo 100-2101، Ogasawara، Chichijima

تلفن:

 516 000 486 81+

shinjuku gyoen national garden

shinjuku gyoen national garden

در این قسمت به معرفی پارک و باغ ملی زیبای Shinjuku gyoen national garden می‌پردازیم. این باغ ملی که در قلب توکیو و منطقه شینجوکو واقع شده، در ابتدا به‌عنوان باغ خصوصی و محل اقامت خاندان نایتو، یکی از خاندان‌های سامورایی در ژاپن، ساخته شد. اما درنهایت در سال 1949 به‌عنوان یک باغ عمومی و پارک ملی برای گردش و تفریح مورد استفاده قرار گرفت. این باغ به‌خاطر وجود چای‌خانه‌های سنتی یکی از بهترین باغ‌ های ملی توکیو است که به گردشگران و بازدیدکنندگان تجربه‌ای اصیل از مراسم چای ژاپنی ارائه می‌دهد. در چای‌خانه‌های باغ ملی Shinjuku gyoen، اغلب برای بازدیدکنندگان فرصتی مهیا می‌شود تا در این مراسم که بر هماهنگی، احترام، پاکی و آرامش تاکید دارد، شرکت کنند و یا شاهد آماده‌سازی و پذیرایی چای باشند. 

از دیگر مکان‌های پربازدید این باغ ملی در ژاپن می‌توان به گلخانه آن اشاره کرد. در این گلخانه، انواع گیاهان گرمسیری و نیمه‌گرمسیری از جمله ارکیده، سرخس، بگونیا و درختان میوه استوایی مختلف خودنمایی می‌کند. هدف این گلخانه ارائه یک محیط کنترل شده برای رشد گیاهان در خارج از زیستگاه‌های طبیعی آن‌هاست. هم‌چنین به‌خاطر وجود هزاران درخت گیلاس در این پارک ملی، هرساله در فصل بهار جشن هانامی برگزار می‌شود. به‌همین دلیل این باغ از شلوغ‌ترین و بهترین پارک ‌های ملی توکیو به شمار می‌رود.

آدرس:

Japan،Tokyo 160-0014 ،Shinjuku ،11 Naitomachi

تلفن:

 151 500  333 81+

chichibu tama kai national park 

یکی ‌دیگر از بهترین‌ پارک ‌های ملی ژاپن،chichibu tama kai national park  نام دارد. این پارک کوهستانی و ملی قسمت‌هایی از توکیو، استان‌های سایتاما، ناگانو و یاماناشی را شامل می‌شود. پارک ملی چیچیبو تاما کای با مساحتی بیش‌از هزار کیلومتر مربع، کوه‌های معروف، دره‌های خوش‌منظر و رودخانه‌های مهمی را فراگرفته‌ است. دامنه کوهای این پارک که پوشیده از جنگل‌های انبوه بوده، زیستگاه گونه‌های جانوری مختلفی مانند خرس سیاه آسیایی، گوزن سیکا، گراز ژاپنی، گراز وحشی، میمون، راسو، سنجاب پرنده غول‌پیکر ژاپنی و خرگوش به شمار می‌رود. کمپینگ، پیاده‌روی، ماهیگیری، کوهنوردی و دوچرخه‌سواری نیز از بهترین تفریحات این پارک است که اوقات پرهیجان و شادی را برای شما و کودکانتان رقم می‌زند.

آدرس:

Kushu ، 404-0021 Yamanashi،Japan

تلفن:

 516 000 406 81+

Fuji-Hakone-Izu National Park 

بهترین پارک ‌های ملی  توکیو

یکی دیگر از بهترین پارک ‌های ملی که در غرب توکیو و استان‌های یاماناشی، شیزوئوکا و کاناگاوا واقع شده، Fuji-Hakone-Izu National Park نام دارد. این پارک ملی در 2 فوریه 1936 در مساحتی بیش از هزار کیلومتر مربع تأسیس شد و با افزودن جزایر ایزو در سال 1950 به پارک فوجی هاکونه، نام آن به پارک ملی فوجی هاکونه ایزو، تغییر کرد.

این پارک، یکی از بهترین پارک ‌های ملی ژاپن به شمار می‌رود که جاذبه‌های دیدنی زیادی از جمله کوه فوجی، پنج دریاچه فوجی هاکونه، شبه‌جزیره ایزو و جزایر ایزو را پوشش می‌دهد. هم‌چنین چندین مکان‌ پرطرفدار از قبیل چشمه‌های آب‌گرم طبیعی، خطوط ساحلی، مناطق کوهستانی و بیش‌از هزار جزیره آتشفشانی را در خود جای داده ا‌ست. در این پارک، درختان مختلفی مانند راش، بلوط، افرا، سرو، صنوبر ژاپنی، نخل و کاملیا وجود دارد. همین‌طور این پارک گونه‌های جانوری گوناگونی هم‌چون جرثقیل تاج قرمز، ماکاک، بز، سمندر غول‌پیکر، لاک‌پشت برکه‌ای، سنجاب ژاپنی و دیگر پستانداران، پرندگان، خزندگان و دوزیستان را در خود جای داده است. به‌دلیل نزدیکی این پارک به کلان‌شهر توکیو و حمل‌ونقل آسان، از پربازدیدترین و بهترین باغ‌ های ملی توکیو نیز محسوب می‌شود.

آدرس:

Motohakone، Hakone، Ashigarashimo District، Kanagawa 250-0522

تلفن:

 727 848 460 81+

Meiji no Mori Takao Quasi-National Park

در اطراف کوه تاکائو در هاچی اوجی و استان اوزاکا، یکی‌دیگر از بهترین پارک ‌های ملی توکیو به‌نام Meiji no Mori Takao Quasi-National Park قرار دارد. این پارک، ‌کوچک‌ترین پارک شبه‌ملی ا‌ست که در سال 1967 برای بزرگداشت جشن صدمین سالگرد به‌قدرت‌رسیدن امپراتور میجی تأسیس شد. باتوجه‌به شرایط اقلیمی جنگل‌های موجود در اطراف کوه تاکائو گونه‌های جانوری متعددی مانند گوزن سیکا، ماکاک ژاپنی، گراز وحشی و سنجاب پرنده غول‌پیکر در این منطقه زندگی می‌کنند. هم‌چنین این پارک، زیستگاه مشهور انواع پرندگان از قبیل دارکوب، قرقاول و جغد و انواع حشرات محسوب می‌شود. از تفریحات این پارک شبه‌ملی می‌توان به کوهنوردی، تله‌کابین و کمپینگ اشاره کرد. خانه‌های اجاره‌ای موجود در اطراف این پارک نیز با داشتن امکاناتی چون پارکینگ و وای‌فای تفریح و سفری راحت را برای شما فراهم می‌کنند.

آدرس:

Japan ،Tokyo 193-0844 ،Hachioji ، Takaomachi

تلفن:

 111 211 353 81+

در آخر

همان‌‌طور که مطالعه کردید، در این مقاله به معرفی بهترین پارک ‌های ملی توکیو و اطراف آن پرداختیم. از جذابیت‌‌های این پارک‌ها، پوشش‌های گیاهی و جانوری و امکانات تفریحی هریک سخن گفتیم. چه به‌دنبال ماجراجویی باشید و چه به‌دنبال لمس تاریخ و فرهنگ ژاپن، این پارک‌ها تجربیات بی‌شماری را در میان شکوه طبیعت ارائه می‌دهند. امیدواریم سفر خوب و راحتی تجربه کنید، در پایان منتظر تجربیات ارزشمندتان در قسمت نظرات هستیم.

نظرات کاربران