Tokyo Imperial Palace

جاهای دیدنی توکیو؛ معابد، آسمان خراش و یا محله‌های عجیب؟

توکیو شهری است که هر سلیقه‌ای را پوشش می‌دهد؛ اگر به دنبال تجربه‌ای هیجان‌انگیز از تماشای مسابقات کُشتی سومو یا کشف فرهنگ ایزاکایا توکیو، یا در پی درک عمیق‌تری از تاریخ طولانی ادو هستید، یا می‌خواهید از جاذبه‌ای زیبا دیدن کنید، توکیو بهترین مقصد برای سفر شما است. هر بار به توکیو سفر می‌کنید، مجذوب طیف گسترده‌ای از تجربیات فراموش‌نشدنی این کلان‌شهر می‌شوید. بزرگ‌ترین شهر جهان منظره شهری مدرن و جذابی دارد که توسط آسمان‌خراش‌هایی با سازه‌های سنتی پرقدمت و خیابان‌های مملو از جمعیت و فروشگاه‌های پرجنب‌وجوش و جاذبه‌های دیدنی توکیو ایجاد شده‌است.بازدید از هر یک از بهترین جاهای دیدنی توکیو در زیر به شما این امکان را می‌دهد تا با تفریحات متنوع از زمان خود در توکیو، نهایت استفاده را ببرید. در این‌جا فهرستی از چند جاذبه گردشگری توکیو آمده که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

رزرو تور ژاپن

معرفی جاذبه‌‌های دیدنی توکیو

1.گذرگاه Shibuya؛ بهترین جاذبه گردشگری و دیدنی توکیو

Shibuya

اولین جاذبه‌ دیدنی توکیو که قصد داریم آن را به شما معرفی کنیم، شیبویا است. شیبویا بهشت عاشقان خرید خرید، خانم‌ها و دختران جوان است؛ چند مرکز خرید غول‌پیکر در این نقطه قرار دارند. البته شیبویا بیشتر به خاطر عابر پیاده‌اش شناخته می‌شود؛ گذرگاه Shibuya  شلوغ‌ترین گذرگاه جهان است که هرروزه جمعیتی حدود 3 هزار نفر در ساعات اوج شلوغی از آن‌جا عبورومرور می‌کنند. توصیه می‌کنیم پس از بازدید از شیبویا، از Harajuku و Omotesando نیز دیدن کنید. پیشنهاد می‌کنیم حوالی ساعت 16 به گذرگاه شیبویا بروید.

2. منطقه شینجوکو Shinjuku  

یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی توکیو شینجوکو است. شینجوکو منطقه‌ای است که در قلب کلان‌شهر توکیو واقع شده و مملو از جاهای دیدنی است. این منطقه برای کسانی که به زندگی شبانه و فرهنگ بارهای ایزاکایا در ژاپن علاقه دارند گزینه خوبی است؛ بنابراین شما تعداد بی‌شماری از بارهای کوچک اما دنج و پرجنب‌وجوش ایزاکایا را خواهید یافت. همچنین می‌توانید طیف وسیعی از مکان‌های سرگرم‌کننده مانند سالن‌های سینما و بارهای کارائوکه را بیابید که شبانه‌روزی باز هستند.

اگر می‌خواهید در طول روز از شینجوکو لذت ببرید، از Gyoen، که در آن پارک‌هایی با گل‌های فصلی و مکان‌های غذاخوری مانند رستوران‌ها و کافه‌ها وجود دارند دیدن کنید. اگر به‌تازگی ازدواج کرده‌اید، شینجوکو گزینه خوبی برای ساختن یک سفر عاشقانه است، به‌شرطی‌که یک شب عاشقانه را با همسر خود در رصدخانه دولتی متروپولیتن توکیو بگذرانید و با تماشای مناظر خیره کننده و دیدنی‌ شهر توکیو که به‌صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد در آسمان سیر کنید!

3. هاراجوکو Harajuku؛ محله عجیب‌وغریب توکیو

محله هاراجوکو یکی دیگر از جاهای دیدنی توکیو است. این محله در میان خیابان Shibuya و Shinjuku قرار گرفته‌است و تعداد زیادی مغازه مدرن در این خیابان باریک قرار دارد. هاراجوکو به دلیل فروشگاه‌های شیک و لباس‌های عجیب‌و‌غریبش معروف شده‌است و شما به‌راحتی می توانید سبک معروف دختران هاراجوکو را در همه‌جا مشاهده کنید. هم‌چنین می‌توانید آب‌نبات‌های رنگارنگ را در کارخانه توتی کندی امتحان کنید، یا ساعت‌‌ها وقت خود را صرف خرید لباس‌های مد روز در Cube Harajuku یا Lafort Harajuku کنید. اگر می‌خواهید از برخی مکا‌ن‌های تاریخی هاراجوکو دیدن کنید، باید حدود 13 دقیقه از ایستگاه هاراجوکو تا مقبره مخفی توگو پیاده‌روی کنید تا مقبره این قهرمان نیروی دریایی ژاپن را ببینید.

پاسپورت دومینیکا

4. Akihabara

Akihabara

آکی‌هابارا یکی از بهترین جاهای دیدنی توکیو برای دوستداران انیمه و مانگا به شمار می‌رود. این منطقه منحصربه‌فرد در شمال شرقی توکیو واقع شده و دارای فروشگاه‌های لوازم الکترونیکی و انیمه‌ها است؛ به همین علت این منطقه به محلی جذاب برای اوتاکوها یا علاقه‌مندان به مانگا، بازی‌های ویدئویی و دوستداران انیمه‌ تبدیل شد‌ه‌است. Yodobashi Akihabara یک مجموعه خرید بزرگ تخصصی در زمینه الکترونیک، لوازم خانگی، دوربین، کامپیوتر شخصی و دیگر وسایل الکترونیکی است. اگر شما هم از دوستداران صنعت انیمه هستید، پیشنهاد می‌کنیم به مجموعه‌های بی‌پایان بازی‌های ویدیویی کلاسیک ژاپنی که در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسند سر بزنید یا به رادیو Kaikan سر بزنید تا خود را در دنیای انیمه‌ها غرق کنید. 

5. آسمان‌خراش توکیو Tokoyo Skystreet

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی توکیو، آسمان‌خراش توکیو است. این آسمان‌خراش از سال 2012 افتتاح شده و با ارتفاع ۶۳۴ متر بلندترین برج جهان شناخته می‌شود. این برج دارای دو عرشه دیده‌بانی است؛ یکی از عرشه‌ها که در ارتفاع 350 متری از سطح دریا قرار دارد، نمای پانورامای کاملی از توکیو را نشان می‌دهد؛ اگر هوا آفتابی باشد، شانس به شما رو کرده و می‌توانید کوه فوجی را نیز ببینید؛ و دیگری گالری تمبو که در ارتفاع 450 متری از سطح دریا قرار دارد. شما می‌توانید در کافه دنج آسمان‌خراش استراحت کنید و یک فنجان قهوه بنوشید و در‌حالی‌که از دیواره‌های شیشه‌ای به بیرون می‌نگرید، عکس یادگاری بگیرید.

بالا رفتن از راهروی ماریپیچ و شیب‌دار آسمان‌خراش توکیو که شما را به بلندترین نقطه آسمان‌خراش می‌رساند، در کنار دیواره‌های شیشه‌ای به گونه‌ای است که شما احساس می‌کنید در حال راه رفتن در میان ابرها هستید. این عرشه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب باز هستند و آخرین پذیرش در ساعت ۸ شب صورت می‌گیرد و می‌توان به طور جداگانه یا ترکیبی از آن‌ها بازدید کرد. 

6. Roppongi

روپونگی خانه تعدادی از مراکز خرید لوکس، رستوران‌های مجلل، موزه‌های هنری مشهور جهان و بسیاری موارد دیگر است. این منطقه یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی توکیو که تعدادی کلوب شبانه و بار دارد و دی‌جی‌ها و هنرمندان بین‌المللی اغلب برای اجرای برنامه به آن‌جا می‌آیند؛ بنابراین مملو از سرگرمی و جنب‌وجوش است. هم‌چنین موزه هنرMori در همین منطقه قرار دارد. 

شما می‌توانید به موزه بروید و از  آثار و هنرهای معاصر چشمگیر که در طبقه 53 برج Roppongi Hills Mori  به نمایش درآمده‌اند دیدن کنید و علاوه بر آن از ارتفاع 250 متری توکیو را ببینید. در این منطقه، جاذبه‌های دیدنی دیگری نیز برای دیدن  وجود دارد؛ مرکز هنر ملی توکیو و موزه هنر سانتوری از آن جمله هستند. اگر به این منطقه سفر کردید، پیشنهاد می‌کنیم در باغ موری که میان تپه‌های روپونگی و دفتر مرکزی تلویزیون Asahi قرار دارد استراحت کنید. اگر قصد خرید دارید، بازدید از دو مجتمع خرید بزرگ Roppongi Hills و Tokyo Midtown را از دست ندهید؛ به‌خصوص در دسامبر که بابه درختان کریسمس و نورپردازی مزین می‌شوند.

7. گینزا  Ginza؛ شهر جاذبه‌های لوکس و دیدنی  توکیو

جاذبه‌های توکیو به همین‌جا ختم نمی‌شود؛ شهر زیبای گینزا ساختمان‌های بلند معماری، گالری‌های هنری، مجتمع‌های خرید لوکس و بوتیک‌های فروش برندهای معروف ژاپنی و بین المللی را در خود جای داده‌است. بهترین زمان برای بازدید از گینزا بعدازظهرهای آخر هفته است؛ زیرا که خیابان اصلی برای رفت‌و‌آمد بسته است. اگر شما به تماشای یک نمایش سنتی ژاپنی به نام کابوکیزا علاقه‌مند هستید، یک تئاتر کابوکی در این بخش از شهر واقع شده‌است. کابوکیزا خارجی‌ترین تئاتر نمایش کابوکی با یک مانیتور اجاره‌ای است که زیرنویس انگلیسی دارد. اگر از شهر گینزا بازدید کردید، پیشنهاد می‌کنیم به موزه Police، بازارTsukiji  و باغ hamarikyu که مشرف به خلیج توکیو است سر بزنید. این باغ به‌عنوان یک باغ عمومی در محل ویلای خاندان توکوگاوا بازسازی شده‌است و در فصل پاییز درخشش ویژه‌ای دارد.

8. برج توکیو  Tokyo Tower

Tokyo Tower

برج توکیو یکی از نمادین‌ترین جاهای دیدنی توکیو است که با رنگ قرمز و سفید خود جلوه خاصی به خیابان‌های توکیو بخشیده است. این برج به عنوان اولین پخش‌کننده تلویزیونی توکیو به شمار می‌رود و از زمان تکمیل، در سال ۱۹۵۸، هر ساله هزاران بازدیدکننده دارد. برج توکیو از برج ایفل پاریس الهام گرفته‌است و دارای دو عرشه دید‌ه‌بانی است: عرشه اصلی، 150 متر بالاتر از سطح دریا و عرشه بالایی، 250 متر. در عرشه اصلی می‌توانید به 145 متر پایین‌تر بنگرید.

در این تجربه هیجان‌انگیز، می‌توانید افراد و ماشین‌ها را در مشت خود بگیرید؛ بس‌که کوچک‌اند. در عرشه 250 متری نیز  چشم‌اندازی 360 درجه از توکیو را می‌بینید. برج توکیو هر پنج سال یک‌بار با رنگ قرمز و سفید رنگ‌آمیزی می‌شود؛ فرآیند رنگ‌آمیزی یک‌سال به طول می‌انجامد. راستی، برج توکیو بسته به رویدادهای مختلف و در تم‌های رنگی متنوع نورافشانی می‌شود؛ بنابراین پیشنهاد می‌کنیم پیش از سفر به توکیو و بازدید از این جاذبه دیدنی برنامه‌ریزی کنید.

9. معبد Sensoji

معبد شگفت‌انگیز سنسوجی یک معبد بودایی مشهور در جهان است که در خیابان آساکوسا واقع شده و یکی از رنگارنگ‌ترین و محبوب‌ترین معابد توکیو به شمار می‌آید. در افسانه‌ها آمده که در سال ۶۲۸، دو برادر مجسمه ای از Kannon، الهه رحمت، را از رودخانه سومیدا بیرون کشیدند و با وجودی‌که هربار این مسجمه را به رودخانه می‌انداختند، بار دیگر به سوی آن‌ها بازمی‌گشت؛ ازهمین‌رو معبد سنسوجی در نزدیکی الهه کنون ساخته شده‌است؛ این معبد در سال ۶۴۵ تکمیل شد و آن را به قدیمی ترین معبد توکیو تبدیل کرده‌است. بازدیدکنندگان هنگام نزدیک شدن به معبد، ابتدا از طریق دروازه کامیناریمون (Thunder Gate)، دروازه بیرونی معبد سنسوجی و نماد آساکوسا و توکیو وارد می‌شوند. این معبد سالانه بیش از ۳۰ میلیون نفر را به خود جذب می‌کند و قدمت آن به بیش از ۱۳۰۰ سال پیش برمی‌گردد. 

10. Odaiba

اودایبا یکی دیگر از جاهای سرگرمی و مدرن توکیو است که در جزیره‌ای دست‌ساز در خلیج توکیو واقع شده‌است. رسیدن به جزیره خود یک تجربه سرگرم کننده است؛ می‌توانید سوار قطار بدون سرنشین yurikamome شوید که از پل رنگین‌کمان می‌گذرد یا از آساکوسا سوار قایق شوید و از منطقه خلیج لذت ببرید. پارک دریایی اودایبا مناظری عالی از نقاط دیدنی نمادین اطراف را ارائه می دهد؛ از جمله مجسمه آزادی و پل رنگین‌کمان که هر دو در شب روشن می‌شوند.

فراموش نکنید قدم زدن در ساحل شنی یا انجام فعالیت‌های ورزشی مانند موج‌سواری، راهی عالی برای گذراندن یک روز به یاد ماندنی در تابستان گرم توکیو خواهند بود. در صورتی که هوا بارانی باشد جای نگرانی نیست؛ می‌توانید به یکی از محبوب‌ترین موزه‌های توکیو یعنی MORI Building DIGITAL ART MUSEUM teamLab Borderless سر بزنید. این موزه دنیای خارق‌العاده‌ای که به واسطه تاسیسات رنگارنگ هنر دیجیتال سه بعدی ایجاد شده‌اند را به نمایش می‌گذارد. Diver City Tokyo Plaza نیز یک مرکز خرید عظیم است که با مجسمه غول پیکر گاندام در در مقابل خود منتظر ملاقات با شما است!

11. کونجی Koenji؛ جاذبه‌ نوستالژیک و دیدنی توکیو

اگر می‌خواهید یک آخر هفته آرامش‌بخش و به دور از خیابان های شلوغ  توکیو سپری کنید یا به دنبال محلی برای استراحت هستید، کونجی مکان مناسبی برای شما است. این محله آرام، فروشگاه‌های کوچک، فروشگاه‌های لباس دست‌دوم و کافه‌ها را در خود جای داده است. کونجی محله‌ای با 200 مغازه سنتی است که بافت دهه 1930 را دارد؛ ازهمین‌رو جوانان توکیویی خیلی به این منطقه سر نمی‌زنند. در تابستان، این منطقه آرام مرکز جشنواره مشهور کونجی اوا – اودوری است، یک جشنواره رقص که یک میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند. همچنین در این منطقه، تعدادی زیارتگاه و معابد سنتی وجود دارد؛ از جمله مقبره هیکاوا یا مقبره کیشو که به خدای آب‌و‌هوا معروف است. در سفر به توکیو و بازدید از کونجی، از سایر جاذبه‌های گردشگری مانند حمام‌های sento نیز دیدن کنید و این بار به سبک ژاپنی‌ها حمام کنید!

12. بازار ماهی تسوکیجی Tsukiji Fish Market؛ جاذبه‌ فرهنگی و دیدنی توکیو

Tsukiji Fish Market

تسوکیجی یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی توکیو است. این بازار در مرکز توکیو واقع شده و حدود ۴۰۰ مغازه در خود جای داده‌است. بیشتر مغازه‌ها و رستوران‌های بازار ماهی تسوکیجی در ساعت‌های اولیه صبح باز و در ساعت‌های اولیه بعد‌از‌ظهر تعطیل هستند. برای این‌که بیش‌ترین لذت را از این بازار ببرید، بهترین زمان بازدید از تسوکیجی صبح است. قبل از ساعت ۹، بازار عمده‌فروشی تسوکیجی اوگاشی باز می‌شود؛ بنابراین اگر می‌خواهید در این بازار عمده فروشی قدم بزنید، توصیه می‌کنیم قبل از ساعت ۹ به آن‌جا بروید، در تسوکیجی صبحانه‌ای خوش‌مزه بخورید، برای یادگیری فرهنگ آشپزی ژاپنی در بازار قدم بزنید و برای ناهار، غذاهای دریایی هم‌چون سوشی را برای اولین‌بار امتحان کنید. پس از بازدید از جاذبه‌های دیدنی توکیو، بازدید از معبد زیبای بودایی sukiji Honganji که قدمتی 400 ساله داشته و تنها ۳ دقیقه با بازار فاصله دارد را فراموش نکنید. 

13. Kichijoji

یکی دیگر از بهترین جاهای دیدنی توکیو که در سمت غربی این کشور واقع شده، Kichijoji است. Kichijoji طیف وسیعی از تجربیات مدرن و سنتی را ارائه می‌دهد؛ از پارک بزرگ Inokashira، اولین پارک حومه‌ای ژاپن با گل‌های فصلی زیبا و فضای سبز آن گرفته  تا ساکورا که در آن می‌توانید با قایق‌هایی قوشکل شنا کنید، موزه گیبلی که برای هر کسی که از تماشای فیلم‌های گیبلی لذت می‌برد خوشایند است و مرکز خرید Kichijoji که مرکزی عالی برای خرید است و فقط 4 دقیقه تا ایستگاه JR Kichijoji فاصله دارد. بدون شک، Kichijoji یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی توکیو بوده که بیشترین تعداد گردشگران را به این نقطه می‌کشاند. راستی، فراموش نکنید در Harmonica Yokocho Alley، خیابانی باریک که مملو از بارها و رستوران‌های محلی است گردش کنید.

14. Ikebukuro

اگر برنامه سفر خود را به‌گونه‌ای بطراحی کرده‌اید که  آخر هفته در توکیو باشید، Ikebukuro گزینه خوبی برای شماست. ایستگاه Ikebukuro دروازه استان همسایه Saitama است و یکی از شلوغ‌ترین ایستگاه‌ها در تمام توکیو به حساب می‌آید. Sunshine City که مجموعه‌ای عظیم از امکانات سرگرم کننده و غذاخوری‌ها را در خود جای داده‌است و آکواریوم Sunshine نیز در همان‌جا قرار دارد که شما را با زندگی جانوران دریایی و نمایش‌ پنگوئن‌ها و شیرهای دریایی شگفت‌زده می‌کند. Pokemon Center MEGA TOKYO نیز به معنای واقعی کلمه بهشتی برای طرفداران پوکمون است که در آن می‌توانید مجموعه بزرگی از کالاهایی با تصاویر شخصیت‌های زیبای پوکمون را بیابید. هنگام بازدید از جاذبه‌های دیدنی توکیو، از این مکان جالب نیز دیدن کنید.

15. کوه Takao؛ جاذبه‌ای در توکیو برای دوستداران ورزش

کوه تاکائو یک مکان کوهنوردی برای علاقه‌مندان به ورزش در طبیعت است. این کوه پس از پیمودن یک‌ساعت‌ونیم با قطار از مرکز توکیو، قابل دسترسی است. برای افرادی که فقط می‌خواهند از منظره بالای کوه لذت ببرند، ماشین‌هایCable  به‌راحتی شما را به نقطه میانی کوه می‌رسانند. پیشنهاد می‌کنیم پس از کوه‌نوردی، از معبد بودایی که در سال 744 تاسیس شده و در آن منطقه قرار دارد نیز بازدید کنید. ارتفاع کوه تاکائو به ۵۹۹ متر می‌رسد و سالانه بیش از ۳ میلیون بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند.

16. پارک اونو Ueno؛ از جاذبه‌های دیدنی توکیو

Ueno Park

اونو مکان‌های تفریحی متعددی برای بازدید دارد که یکی از آن‌ها پارک اونو است. پارک اونو یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های توکیو است که شامل باغ‌وحش معروف اونو، موزه‌های هنری و معابد و زیارتگاه‌ها می‌شود. در فصل بهار، این پارک یکی از شلوغ‌‌ترین و محبوب‌ترین نقاط دیدنی شکوفه‌های گیلاس در توکیو است که افراد زیادی را به خود جذب می‌کند. پارک اونو موزه‌های بسیاری در خود جای داده‌است؛ موزه ملی توکیو، موزه ملی طبیعت و علوم، موزه ملی هنر غرب، موزه هنر متروپولیتن توکیو، موزه سلطنتی اونو و چندین موزه دیگر. اگر عاشق هنر باشید، یک روز زمان کافی برای بازدید از موزه‌ها نخواهد بود؛ شما به فرصت بیشتری احتیاج دارید.

پس از گشت‌و‌گذار در پارک اونو، به Ameya Yokocho که با نام Ameyoko نیز شناخته می‌شود، بروید. Ameyoko یکی از مشهورترین شوگون‌سالاری‌ها (حکومت‌سالاری‌) در توکیو است که در خیابانی باریک به طول ۵۰۰ متر بین ایستگاه جی آر اونو و اوکاچیماچی واقع شده‌است. حدود ۴۰۰ فروشگاه کوچک در این خیابان پر‌جنب‌و‌جوش قرار دارند و محصولات متنوعی را با قیمت مناسب به فروش می‌رسانند؛ از جمله غذاهای دریایی تازه، مواد غذایی آماده، لوازم آرایشی، پوشاک، کفش، لوازم جانبی و بسیاری موارد دیگر. بازدید از دو منطقه Ameyoko و Ueno در کنار یکدیگر یک فعالیت سرگرم‌کننده است که سفر به توکیو را چندین برابر مهیج‌تر می‌کند.

17. Shimokitazawa

شیموکیتازاوا یک محله منحصر‌به‌فرد، واقع در شهر آرام Setagaya است که به‌راحتی از Shibuya و Shinjuku قابل دسترسی است. این محله مکانی محبوب برای خرید اجناس دست‌دوم و اجناس قدیمی است. در این منطقه شما می‌توانید اجناس برند و لباس‌هایی که زمانی در فروشگاه‌های لوکس به فروش می‌رسیده را با قیمتی پایین‌ترخریداری کنید، لباس‌های نظامی، کیمونوها و هر آن‌چه که در حال حاضر دمده شده را خریداری کنید و علاوه بر آن به حفظ محیط زیست کمک کنید. اما چنان‌چه به خرید این اجناس علاقه‌ای ندارید، پیشنهاد می‌کنیم در محله‌های کوچک که مملو از مغازه‌های مخفی است قدم بزنید و سپس خودتان را به نوشیدن یک فنجان قهوه مهمان کنید.

18. ریوگوکو Ryogoku؛ شهر کشتی‌گیران سومو 

یکی دیگر از جاهای دیدنی توکیو، ریوگوکو، خانه سومو‌ها است. سومو یک سبک کشتی ژاپنی است که در آن کشتی‌گیران یا سوموها چیزی به غیر از یک شورت –ماواشی- بر تن ندارند. وقتی از ایستگاه JR Ryogoku خارج می‌شوید، تصاویر بزرگ و دست‌نوشته های کشتی‌گیران معروف سومو را می‌بینید. هم‌چنین در نزدیکی ایستگاه، یک میدان سومو وجود دارد که مسابقات بزرگ سومو در آن برگزار می‌شود. بسیاری از زورخانه‌های سومو نیز در این منطقه واقع شده‌اند؛ بنابراین ممکن است هنگام راه رفتن یا حتی در فروشگاه‌های ریوگوکو با کشتی‌گیران و کارآموزان سومو مواجه شوید. همچنین مجسمه‌های کوچک سومو را در خیابان‌ها مشاهده می‌کنید. اگر در ماه‌های ژانویه، مارس یا سپتامبر در توکیو هستید، می‌توانید مسابقات گراند سومو را ببینید. فراموش نکنید غذای معروف کشتی‌گیران سومو به نام Chanko-nabe را امتحان کنید.

19. کاخ امپراطوری توکیو  Tokyo Imperial Palace

Tokyo Imperial Palace

برای درک تاریخچه کاخ امپراطوری توکیو، باید به دوره ادو که توسط توکوگاوا –امپراطور گو یوزی- در سال ۱۶۰۳ آغاز شد، سفر کنیم. تا پایان دوره ادو، خانواده امپراطوری در توکیو ساکن بودند، با این حال خانواده توکوگاوا در ادو اقامت گزیدند و ادو به مرکز سیاسی و اقتصادی جدید ژاپن تبدیل شد. توکوگاوا در قرن هجدهم نفوذ و قدرت خود را از دست داد و در سال ۱۸۶۸، پس از آن‌که توکوگاوا بیش از ۲۶۰ سال بر کل کشور حکومت کرد، سرانجام سرنگون شد. این سرنگونی به انقلاب میجی شناخته می‌شود. پس از انقلاب میجی، خانواده امپراطوری ژاپن رسما در سال ۱۸۶۹ به کاخ امپراطوری نقل مکان کردند.

محل فعلی کاخ امپراطوری قبلا به عنوان محل قلعه ادو، قلعه اصلی توکوگاوا شناخته می‌شد. ساختمان اصلی کاخ امپراطوری متاسفانه در طول جنگ جهانی دوم تخریب شد، اما پس از آن به‌طور کامل به سبکی مشابه با ساختمان اصلی بازسازی شد. اگرچه بازدید از کاخ برای عموم ممکن نیست، اما بخش‌هایی از کاخ امپراطوری توکیو قابل دسترسی است؛ از جمله باغ‌های شرقی کاخ امپراطوری در کنار مجموعه دلربایی از گل‌های فصلی، بقایای قلعه ادو، پارک Kitanomaru، پل Nijubashi و پارک Chidorigafuchi.

 20. اوکوتاماOkutama؛ از جاذبه‌های تماشایی توکیو

بی‌راه نیست اگر اوکوتاما را بهشت طبیعت بنامیم. اوکوتاما یکی از بهترین جاهای دیدنی توکیو است که با جنگل‌ها، دریاچه‌ها، کوه‌ها و دره‌ پر شده است. اوکوتاما یکی از این دریاچه‌ها است که با نام اوگواوچی نیز شناخته می‌شود. اوگواوچی دریاچه‌ای ساخت دست بشر بوده که در اطراف توکیو واقع شده و حدود ۲ ساعت با مرکز آن فاصله دارد. این دریاچه در سال 1975 میلادی، در پی ایجاد سد اوگواوچی بر روی رود تاما ساخته شده‌است و منبع مهم آب توکیو به شمار می‌رود. بر روی این دریاچه مسیرهای پیاده‌روی طراحی شده که شما می‌توانید از روی آن عبور کنید؛ هم‌چنین تفریحات آبی هم‌چون قایق‌سواری و کایاک‌سواری را انجام دهید. حتی تصور گذر از پل پیاده‌روی و قایق‌سواری در دل دریاچه و در میان مناظر سرسبز و دل‌انگیز هوش از سر آدم می‌برد؛ به‌ویژه اگر فصل پاییز باشد و درختان لباس نارنجی و زرد تن کرده باشند. 

در آخر

امیدواریم از معرفی بهترین جاذبه‌های دیدنی توکیو لذت برده باشید. با صرف چند ساعت وقت در هر یک از این مکان‌ها می‌توانید از سفر به توکیو لذت ببرید. گاهی اوقات انتخاب یک جاذبه در یک منطقه سخت است؛ چون کل منطقه خود یک جاذبه دیدنی است؛ بنابراین نمی‌توانید تصمیم بگیرید که کدام جاذبه را انتخاب کنید. اما از آن‌جایی که سیستم حمل‌و‌نقل عمومی در توکیو وجود دارد، می‌توانید به‌راحتی در یک روز از چندین مقصد دیدن کنید. همین حالا بلیط هواپیما آنلاین را از سه‌کلیک بخرید!

نظرات کاربران