بهترین فستیوال های ژاپن

بهترین فستیوال های ژاپن؛ به مراسم آتش‌بازی دعوتید!

وقتی از کشور ژاپن صحبت می‌کنیم، همگی به یاد جشنواره ‌های ژاپن می‌افتید. ژاپن میزبان فستیوال‌های زیبا و جذابی است که به‌طور سالانه در این کشور جشن گرفته می‌شود. فستیوال ‌های ژاپن غنی شده با سنت هستند و به بازدیدکنندگان این امکان را می‌دهند که با فرهنگ این کشور آشنایی پیدا کنند. این فستیوال‌ها یک جشن اجتماعی و بسیار مهم هستند که دیدن آن‌ها بسیار ارزشمند است. ما در ادامه مقاله شما را با تعدادی از آن‌ها آشنا می‌کنیم.

رزرو تور ژاپن

رزرو تور لوکس ژاپن با سه کلیک خوبه!

Aomori Nebuta Festival, Aomori

بهترین فستیوال های ژاپن

یکی از فستیوال‌ های تابستانی ژاپن Aomori Nebuta Festival است. این کارناوال ژاپنی در سال ۱۹۸۰ به‌عنوان دارایی مهم فرهنگی این کشور شناخته شد. افرادی که در این فستیوال شرکت می‌کنند، حداقل ۲۰ شناور حامل فانوس‌های بزرگ، با رنگ‌های مختلف که به nebuta شهرت دارند را در خیابان‌های Aomori در شمال Honshu به رژه درمی‌آورند. در ساخت این شناور‌ها از تئاترهای سنتی و داستان‌های افسانه‌ای ژاپن الهام گرفته شده است و در زمان رژه عصرانه روشن می‌شوند که زیبایی خاص و بی‌نظیری دارند. این مراسم جزو جشنواره ‌های ژاپن بوده که به جشنواره آتش نیز معروف است. در این جشن سنتی ژاپن، رقصندگان nebuta به‌همراه نوازندگانی که فلوت می‌نوازند و طبل می‌زنند، رژه را همراه می‌کنند. هرساله تعداد شگفت‌انگیزی مهمان برای شرکت در این فستیوال به Aomori می‌روند؛ به‌طوری که تعداد این شرکت‌کنندگان به سه میلیون نفر می‌رسد. در روز پایانی جشن، شناورهای nebuta روی قایق‌ها قرار می‌گیرند و در اطراف خلیج Aomori حرکت می‌کنند که باعث خلق صحنه‌ای زیبا و چشم‌نواز از مراسم آتش‌بازی می‌شود. اگر در فصل تابستان به کشور ژاپن سفر کردید، حتما در این جشن شرکت کنید.

زمان برگزاری:

بین 2 تا 7 آگوست 

پاسپورت دومینیکا

Kanda Matsuri, Tokyo

یکی‌ دیگر از جشنواره ‌های ژاپن Kanda Matsuri نام دارد. این فستیوال در دوره ادو در سال‌های ۱۶۰۳ تا ۱۸۶۸ به‌عنوان نمایشی از شکوفایی ادو (Tokyo کنونی) هنگام استقرار اولین شوگون توکوگاوا، بنیان‌گذار حکومت فئودال، آغاز شد. Kanda Matsuri در اطراف معبد Tokyo’s Kanda برگزار می‌شود. در واقع این جشن به‌همراه دو فستیوال Kyoto Gion و Osaka’s Tenjin Matsuri به‌عنوان سه جشنواره برتر ژاپن شناخته می‌شوند. مدت زمان برگزاری این جشن، یک هفته بوده و مهم‌ترین قسمت آن رژه یک‌روزه در مناطق مرکزی توکیو، کانادا، نیهون‌باشی، Otemachi و Marunouchi است؛ همچنین این رژه توسط mikoshi (زیارتگاه‌های سیار) همراهی می‌شود. ناگفته نماند این مراسم که جزو فستیوال ‌های ژاپن است، به جشن خوش‌اقبالی و سعادت معروف است و مردم این کشور معتقدند کسی که خوش‌شانس باشد می‌تواند در این جشن شرکت کند. همچنین زمان اجرای این جشن بسیار خاص بوده و فقط در سال‌های فرد برگزار می‌شود. با تماشای این جشن زیبا در فصل بهار، سفری به‌یادماندنی از ژاپن را تجربه کنید.

زمان برگزاری:

اواسط ماه می سال‌های فرد

Chichibu Yomatsuri, Saitama

Chichibu Yomatsuri, Saitama

از دیگر فستیوال ‌های ژاپن Chichibu Yomatsuri است. این مراسم به جشنواره شب Chichibu هم معروف است. این جشنواره در زمستان، در معبد Saitama’s Chichibu برگزار می‌شود و بیش ‌از ۳۰۰ سال قدمت دارد. Chichibu Yomatsuri به‌عنوان میراث فرهنگی این کشور شناخته شده و نکته قابل توجه آن شناورهایی است که در برگزاری این جشن استفاده می‌شود و با طرح‌های بسیار خاص و چشم‌نواز پوشانده شده است. زمان برگزاری این جشن شما چهار شناور بزرگ همراه با چهار شناور کوچک را مشاهده می‌کنید که kasaboko نام دارند. همچنین نوازنده‌های طبل و فلوت این مراسم را که یکی از فستیوال ‌های زمستانی ژاپن است، همراهی می‌کنند و در روز آخر با برگزاری آتش‌بازی‌های شگفت‌انگیز و برپایی غرفه‌های غذا و نوشیدنی به پایان می‌رسد. اگر به توکیو سفر کردید، به‌همراه دوستانتان به تماشای این جشن بروید.

زمان برگزاری:

همه‌ساله در 2 و 3 دسامبر 

Sendai Tanabata Matsuri, Miyagi

یکی دیگر از جشنواره ‌های ژاپن Sendai Tanabata Matsuri نام دارد. این مراسم به جشنواره ستاره معروف بوده و در مرکز شهر Sendai برگزار می‌شود. این مراسم، یکی از بزرگ‌ترین فستیوال ‌های ژاپن است که با نام Tanabata هم شناخته می‌شود. از برجسته‌ترین نشانه‌های این جشن می‌توان به شناورهای رنگارنگ اشاره کرد که طول آن‌ها به ۵ متر می‌رسد و در مرکز خرید اصلی شهر راه‌اندازی می‌شود. همچنین علاوه‌بر تماشای این جشنواره‌ ژاپنی می‌توانید از اجرای زیبای موسیقی زنده، رقص‌های سنتی و خوردن غذاهای محلی لذت ببرید. جالب است بدانید این تزئینات زیبا و سنتی توسط مغازه‌های محلی، مشاغل، مدارس و گروه‌های اجتماعی برپا می‌شود. اگر قصد سفر به کشور ژاپن را دارید، حتما در این فستیوال شرکت کنید و خوش بگذارنید.

زمان برگزاری:

همه‌ساله از 6 تا 8 آگوست در ساعت 5 عصر

Tokushima Awa Odori, Tokushima

بهترین فستیوال های ژاپن

یکی از جذاب‌ترین فستیوال ‌های تابستانی ژاپن Tokushima Awa Odori است. دلیل جذابیت این جشن، رقص آن بوده که به رقص احمق‌ها نیز معروف است. Tokushima Awa Odori که به‌طور سالانه در توکوشیما برگزار می‌شود، بیش‌از ۴۰۰ سال قدمت دارد و هزاران نفر برای تماشای آن به این شهر سفر می‌کنند. در عصر روز برگزاری، این جشن دیدن دارد؛ زیرا رقصندگان با آلات موسیقی سنتی که ضرب‌آهنگ را تنظیم می‌کنند مراسم را همراهی کرده و صحنه‌ای زیبا خلق می‌کنند. طی این مراسم که یکی از جشن ‌های سنتی ژاپن است، خانم‌ها یوکاتای رنگارنگ که لباس‌هایی نخی با تزئینات شابلونی است می‌پوشند، درحالی‌که مردان لباس شاد و کت‌های سبک‌وزن با آستین‌های راسته بر تن می‌کنند. از دیگر جذابیت‌های این جشن می‌توان به غرفه‌های بازی و غذای آن اشاره کرد، حتی این امکان وجود دارد که با رقصندگان همراهی کنید و خوش بگذرانید.

زمان برگزاری:

همه‌ساله از 12 تا 15 آگوست 

Kyoto Gion Matsuri, Kyoto

یکی دیگر از جشن ‌های سنتی ژاپن Kyoto Gion Matsuri نام دارد. این فستیوال با قدمت ۱۱۰۰ ساله، به‌طور سالانه اجرا می‌شود و به جشنواره زیارتگاه Yasaka نیز معروف است. این فستیوال ژاپنی به این صورت برگزار می‌شود که ۳۳ شناور بزرگ که به yamahoko معروف است، با ترتیب در یک صف قرار می‌گیرند و در خیابان‌های توکیو حرکت می‌کنند. تقریبا تمام شناورهایی که در این کارناوال استفاده می‌شوند و یا حداقل ۲۹ عدد از آن‌ها جزو دارایی‌های فرهنگی این کشور به حساب می‌آیند. این جشنواره ژاپنی شامل دو راهپیمایی بزرگ و کوچک است و به‌مدت یک ماه برگزار می‌شود. زمانی که شما در ماه جولای در این کشور باشید، می‌توانید به خیابان‌ها بروید و از تماشای شناور‌های تزئین شده و نمایش‌های زیبا لذت ببرید. 

زمان برگزاری:

در طول ماه جولای 

Tenjin Matsuri, Osaka

Tenjin Matsuri, Osaka

یکی دیگر از مشهورترین و بزرگ‌ترین فستیوال ‌های ژاپن Tenjin Matsuri است. در واقع این جشنواره به معبد Osaka’s Tenmangu ارتباط دارد و نمادی برای گرامیداشت Sugawara no Michizane، خدای علم و دانش است. روال برگزاری این جشنواره‌ ژاپنی به این صورت است که در روز اول، مراسمی در محوطه معبد برگزار می‌شود و در روز دوم دو راهپیمایی اجرا می‌شود؛  یکی در خشکی و دیگری ‌روی آب. راهپیمایی در خشکی به این صورت است که تعدادی از افراد با لباس‌های رنگارنگ که برخی از آن‌ها لباس افراد مشهور است در خیابان‌ها رژه می‌روند؛ همچنین تعدادی به‌عنوان رقصنده که لباس شیر می‌پوشند و نوازنده‌ها نیز این مراسم را همراهی می‌کنند. دومین راهپیمایی که ‌روی آب برگزار می‌شود به این صورت است که mikoshi که همان زیارتگاه‌های قابل حمل است، از طریق خیابان‌ها به رودخانه Okawa هدایت می‌شوند و بعد از اینکه روی قایق‌ها قرار گرفتند، به‌‌روی آب حرکت می‌کنند و یک نمایش آتش‌بازی زیبا و دیدنی را به اجرا می‌گذارند. اگر دوست دارید یکی از زیباترین جشن ‌های سنتی ژاپن را تماشا کنید، کنار رودخانه Okawa بروید و از دیدن قایق هایی که حامل noh  که نوعی تئاتر عروسکی است لذت ببرید.

زمان برگزاری:

همه‌ساله روزهای 24 و 25 جولای 

Karatsu Kunchi Festival, Saga

یکی از فستیوال ‌های پاییزی ژاپن، Karatsu Kunchi Festival  نام دارد. این جشنواره در شهر کاراتسو، استان ساگا و در جنوب غربی فوکوئوکا برگزار می‌شود. این مراسم به‌منظور جشن گرفتن یک سال پربار برگزار می‌شود. نحوه برگزاری این کارناوال‌ ژاپنی به این صورت است که افرادی در این مراسم شناورهای بزرگ hikiyama که با فانوس‌های زیادی پوشیده شده‌اند را به خیابان‌ها می‌آورند و از معبد Karatsu تا ساحل Nishino با آن‌ها حرکت می‌کنند و یک نمایش زیبا را به اجرا در‌می‌آورند. ساخت این شناور‌ها می‌تواند تا ۳ سال طول بکشد و برخی از آن‌ها تزئیناتی از جنس طلا و نقره دارند. ناگفته نماند شناور‌هایی که در این مراسم استفاده می‌شود مانند، شناورهای دیگر ژاپن است و بعضی از آن‌ها در شکل‌های مختلف تا ۷ متر ارتفاع دارند. برای دیدن این شناورهای منحصربه‌فرد، خودتان را به تماشای این جشن زیبا دعوت کنید.

زمان برگزاری:

همه‌ساله از 2 تا 4 نوامبر

Hakata Dontaku Matsuri, Fukuoka

بهترین فستیوال های ژاپن

یکی از بزرگ‌ترین جشنواره ‌های ژاپن Hakata Dontaku Matsuri است. این فستیوال را 30هزار نفر همراهی می‌کنند و با دو رژه بزرگ به‌نام Hakata  و Matsubayashi که در خیابان‌های فوکوئوکا اجرا می‌شود به نهایت زیبایی خود می‌رسد. این فستیوال‌ ژاپنی، بیش ‌از ۸۰۰ سال قدمت دارد و زمان برگزاری آن، مردم فوکوئوکا و کیوشو را مشاهده می‌کنید که در خیابان‌ها به رقص و شادی می‌پردازند. همچنین گروه‌های موسیقی و نوازنده، غرفه‌های غذا و نوشیدنی، شرکت‌کنندگانی که لباس‌های روشن بر تن دارند و شش شناور بزرگ که با گل‌های طبیعی تزئیین شده‌اند این مراسم را همراهی می‌کنند. دیدن این فستیوال ارزش این را دارد که به فوکوئوکا سفر کنید و شاهد اجراهای جذاب و زنده روی صحنه باشید.

زمان برگزاری:

همه‌ساله در روزهای 3 و 4 می 

Sapporo Snow Festival, Hokkaido

از مشهورترین فستیوال ‌های زمستانی ژاپن می‌توانیم به Sapporo Snow Festival  اشاره کنیم. این جشن به‌طور سالانه در شمال ساپورو، پایتخت هوکایدو و در پارک Odori برگزار می‌شود. طی برگزاری این مراسم، تعدادی مجسمه برفی و یخی در اطراف شهر به نمایش گذاشته می‌شود. از دیگر آیین این مراسم که یکی از جشن ‌های سنتی ژاپن است نیز می‌توانیم به مجسمه کوچک‌تر برفی و اجرای کنسرت اشاره کنیم که نقش بسیار بزرگی در جذابیت این مراسم دارند. در منطقه ساپورو، بیش از 100 مجسمه برفی در شکل‌های گوناگون کارتنی، انسان و حیوان به نمایش گذاشته می‌شود و در قسمتی دیگر از این منطقه، برای سرگرمی از سرسره های برفی استفاده می‌شود.این مراسم که جزو فستیوال ‌های ژاپن است، هم در روز ارزش دیدن دارد و هم در شب؛ چرا که از ساعت 10 شب به بعد چراغ‌های مجسمه‌ها روشن می‌شود و زیبایی این مراسم را دوچندان می‌کند.

زمان برگزاری:

در ماه فوریه به‌مدت یک هفته 

در آخر

در این مقاله کوشیدیم ۱۰ مورد از فستیوال ‌های ژاپن را برای شما جمع آوری کنیم. این فستیوال‌ها با آیین و سنت اصیل این کشور همراه هستند و به همین دلیل جزو دارایی‌های فرهنگی این کشور محسوب می‌شوند. هرساله برگزاری این جشن‌ها باعث جذب افراد زیادی از مناطق و کشور‌های مختلف می‌شود. به شما توصیه می‌کنیم اگر به ژاپن سفر کردید، حتما از این مراسم‌های زیبا و سنتی دیدن کنید. خوش بگذرد.:

نظرات کاربران