بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی؛ تابستان یا زمستان؟

چه برای لذت بردن از سافاری راهی آفریقای جنوبی شوید یا برای دیدن حیوانات وحشی و حتی ملاقات قبایل آفریقایی، بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی متفاوت خواهد بود. آفریقای جنوبی کشوری بزرگ و متنوع با آب‌وهوایی متفاوت در هر بخش از کشور است. به طور کلی، تابستان در آفریقای جنوبی از دسامبر تا مارس ادامه دارد. به عبارت دیگر تابستان در آفریقای جنوبی طولانیست. 

پاسپورت دومینیکا

رزرو ارزان ترین بلیط هواپیما به راحتی !

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی چه موقع است؟

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی

بهترین زمان برای سفر به آفریقای جنوبی به برنامه تفریحی شما و اینکه می‌خواهید تعطیلات را کجا بگذرانید بستگی دارد. اغلب مسافران برای تجربه سافاری راهی آفریقای جنوبی می‌شوند. بهترین زمان برای رفتن به آفریقای جنوبی برای سافاری از ماه می تا اکتبر است. این ماه‌ها برای تماشای حیوانات در کوه پیلانسبرگ و استان کوازولو ناتال عالی است زیرا حیوانات برای استفاده از منابع آب گرد هم می‌آیند و راحت‌تر دیده می‌شوند. 

اگر هم قصد دارید به کیپ تاون بروید باید درباره این منطقه در آفریقای جنوبی اطلاعات کافی داشته باشید. کیپ تاون و کیپ غربی در فصل سرما بارندگی فراوان و در فصل گرما آب‌وهوای گرم و خشک دارد. بیشتر نقاط دیگر کشور، از جمله منطقه پارک کروگر، آب‌وهوای خشکی دارد اما با باران‌ فراوان و رعد و برق تابستانی همراه است. 

یادتان باشد برای تعطیلات ساحلی در کیپ تاون، نمی‌توانید ماه‌های گرم تابستان یعنی نوامبر و مارس را به عنوان بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی انتخاب کنید زیرا هوا بسیار گرم است. از سوی دیگر سواحل کوازولو ناتال زمستان و تابستان معتدل‌تری دارد و خبری از آفتاب سوزان نیست، بنابراین گزینه خوبی برای ساحل‌گردی در تابستان خواهد بود. همچنین اگر می‌خواهید به تماشای نهنگ‌ها در ساحل نهنگ آفریقای جنوبی بنشینید، ماه‌های ژوئن و نوامبر را به عنوان بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی انتخاب کنید. 

بلیط هواپیما

بهترین زمان برای سفر به آفریقای جنوبی؛ تجربه سافاری

سافاری آفریقا

برای تجربه سافاری در آفریقای جنوبی باید به زمان سفرتان دقت داشته باشید. به طور معمول در بازه زمانی ژوئن تا آگوست یا به عبارت دیگر زمستان، هزینه سافاری بیشتر از تابستان است. همچنین طی زمستان به دلیل تقاضای زیاد برای سافاری باید حتما از قبل رزرو کنید اما در تابستان نیازی به رزرو از قبل نیست. از سوی دیگر در فصل تابستان هوا گرم و خشک است و برای سافاری کاملا مناسب است اما در فصل زمستان آب‌وهوای مرطوب و گاهی بارندگی و رعدوبرق ممکن است در برنامه سافاری اختلال ایجاد کند. همچنین در فصل زمستان به دلیل بارندگی ممکن است نتواند به راحتی حیوانات وحشی را تماشا کنید ولی در تابستان چنین مشکلی وجود ندارد. در نهایت اگر مشکلی با صف طولانی سافاری در تابستان ندارید و عاشق سافاری هستید، بهترین زمان برای سفر به آفریقای جنوبی و تجربه سافاری، تابستان خواهد بود. 

سفر به آفریقای جنوبی از ژانویه تا مارس

ژانویه معادل با 11 دی ماه تا 11 بهمن را می‌توان بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی در نظر گرفت. این ماه برای تعطیلات و گردش ساحلی در هر نقطه از سواحل آفریقای جنوبی عالی است. اگر چه ساحل کوازولو ناتال می‌تواند گرم و مرطوب باشد اما بقیه مناطق نسبتا خنک است. از سوی دیگر ژانویه برای سافاری و تماشای حیوانات وحشی خیلی مناسب نیست زیرا به علت بارندگی ممکن است کمی چالش برانگیز باشد زیرا بارش باران می‌تواند دید را کاهش دهد. 

فوریه معادل با 12 بهمن تا 10 اسفند یکی از خوش‌آب‌وهواترین ماه‌های سال در منطقه کیپ تاون آفریقای جنوبی است، این در حالیست که دیگر شهرهای ساحلی معمولاً با نسیم خوشایند دریا خنک می‌شوند. اگر می‌خواهید از شلوغی جشن سال نو دوری کنید، بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی فوریه خواهد بود. 

مارس معادل با 11 اسفند تا 12 فروردین آخرین ماه تابستان است اما هنوز زمان خوبی برای سفر به آفریقای جنوبی در نظر گرفته می‌شود. با شروع تابستان و سرسبز شدن طبیعت و کاهش بارندگی‌ها نیز امکان دیدن حیوانات وحشی افزایش می‌یابد. بنابراین مارس با آب‌وهوای نسبتا خنک و امکان انجام تفریحات مختلف می‌تواند به عنوان بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی شناخته شود. 

خرید تور مسافرتی خارجی به راحتی !

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی؛ آوریل تا ژوئن

آوریل تا ژوئن

آوریل معادل 13 فروردین تا 11 اردیبهشت یکی از شلوغ‌ترین ماه‌ها برای سفر به آفریقای جنوبی محسوب می‌شود زیرا بلافاصله بعد از تعطیلات عید پاک و جشن سال نو است. آب‌وهوای آوریل در اکثر نقاط آفریقای جنوبی گرم و خشک است، به این معنی که می‌توانید از بیشتر سواحل آفریقا دیدن کنید. بنابراین اگر ترجیح می‌دهید در گرمای تابستان راهی آفریقا نشوید، آوریل بهترین زمان برای سفر به آفریقای جنوبی است.

در ماه می، معادل 12 اردیبهشت تا 11 خرداد به زمستان نزدیک می‌شویم. پس اگر تحمل گرمای زیاد را ندارید ماه می هم انتخاب خوبیست. همچنین ماه می زمان مناسبی برای گردش در خط ساحلی کوازولو ناتال اقیانوس هند است. در نهایت اگر می‌خواهید نهنگ‌ها را در امتداد سواحل آفریقای جنوبی ببینید، ماه ژوئن بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی برای شماست. طی ماه ژوئن در شهر ساحلی هرمانوس در کیپ تاون غربی این پستانداران دریایی باشکوه را می‌توانید تماشا کنید. طی ماه ژوئن در طول روز هوا خیلی گرم نیست و به همین دلیل می‌تواند انتخاب خوبی برای سفر به آفریقای جنوبی باشد. 

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی؛ جولای تا سپتامبر

جولای معادل با 11 تیر تا 10 مرداد را هم می‌توان بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی در نظر گرفت اگر به تماشای نهنگ‌ها علاقه داشته باشید. این نهنگ‌ها مسیری طولانی را از قطب شمال به سمت سواحل آفریقای جنوبی طی کرده‌اند تا بچه‌های خود را در آب‌های گرم‌ آفریقا به دنیا بیاورند. همچنین در ماه جولای می‌توانید برای تجربه سافاری به پارک ملی کروگر آفریقای جنوبی بروید از دیدن حیوانات وحشی شگفت‌زده شوید. طی ماه جولای روزها نسبتا گرم است و احتمال گزیدگی با پشه مارالیا زیاد نیست. 

ماه آگوست معادل با 11 مرداد تا 10 شهریور با تغییرات عمده در طبیعت آفریقا همراه است و علاوه‌بر گرم شدن هوا، شکوفایی گل‌ها را طی این ماه شاهد خواهید بود. بنابراین سفر به ساحل غربی در آگوست برای دیدن گل‌های وحشی می‌تواند سرگرمی خوبی باشد. ماه سپتامبر معادل 11 شهریور تا 9 مهر آخرین ماه زمستانی در آفریقای جنوبی است و کم‌کم به تابستان آفریقا نزدیک می‌شویم پس می‌تواند بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی محسوب شود. ماه سپتامبر برای تجربه سافاری در پارک ملی کروگر، اقامت در مجموعه جنگلی فیندا و شرکت در مجموعه تفریحی سرگرمی شاموری در کیپ شرقی زمان مناسبی است. 

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی؛ اکتبر تا دسامبر

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی

اکتبر معادل 10 مهر تا 10 آبان یکی از پرجنب‌وجوش‌ترین ماه‌ها در طی سال است زیرا تابستان و گرمای دلپذیر آفریقا شروع خواهد شد. معمولا در اکتبر دمای هوا در سراسر کشور شروع به گرم شدن می‌کند و بعدازظهرها معمولا با بارش باران همراه است. در نهایت اکتبر بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی محسوب می‌شود زیرا با وجود هوای تابستانی شرکت در تفریحاتی مانند سافاری جذاب‌تر خواهد بود.

در ماه نوامبر، معادل 11 آبان تا 10 آذر، بارش باران در شمال منطقه کوازولو ناتال و گوتنگ آغاز می‌شود. از سوی دیگر در کیپ غربی نهنگ‌ها آماده سفر به سوی قطب شمال می‌شوند و نوامبر آخرین فرصت برای تماشای این موجودات جذاب خواهد بود. در نهایت ماه دسامبر معادل 11 آذر تا 11 دی یکی از شلوغ‌ترین ماه‌ها برای سفر به آفریقای جنوبی و تجربه ساحل‌گردی است. البته باید یادتان باشد که طی ماه دسامبر برای رفتن به رستوران‌های ساحلی باید حتما از قبل میز رزرو کنید زیرا به علت جشن سال نو و عید پاک رستوران‌ها بسیار شلوغ‌تر خواهد بود. 

سخن پایانی درباره بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی

آیا برای سفر به آفریقای جنوبی آماده‌اید؟ در این مقاله از مجله سه کلیک به این سوال پرداختیم که بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی چه زمانیست؟ با توجه به برنامه شما برای تفریح و میزان بودجه سفرتان باید بهترین زمان برای سفر به آفریقای جنوبی را انتخاب کنید. انتخاب شما برای سفر به آفریقایی جنوبی کدام است؟ تابستان یا زمستان؟

رزرو هتل خارجی به راحتی !

سوالات متداول درباره بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی

تابستان و زمستان در آفریقای جنوبی چه موقع است؟

ماه‌های تابستان از دسامبر تا مارس است و زمستان آفریقای جنوبی نیز از ژوئن تا سپتامبر طول می‌کشد.

فصل بارانی آفریقای جنوبی چه زمانی است؟

منطقه کیپ تاون در طول ماه‌های زمستان بارندگی زیادی را تجربه خواهد کرد. این کشور در تابستان نیز ممکن است روزهای بارانی داشته باشد. بیشترین میزان بارندگی نیز تا ماه مارس رخ می‌دهد.

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی برای داشتن سفری اقتصادی چه موقع است؟

با توجه به تفریحات مورد علاقه شما و اینکه می‌خواهید در چه نوع هتلی اقامت داشته باشید هزینه سفر ممکن است متفاوت باشد اما در حالت کلی زمستان یعنی از ماه ژوئن تا سپتامبر بهترین زمان برای داشتن سفری اقتصادی است. 

نظرات کاربران