بهترین معبدهای تایلند

بهترین معبد های تایلند؛ در میان نور، رنگ و روحانیت!

اگر جمع‌آوری اطلاعات در مورد سایر ادیان را دوست دارید و دانستن درباره آن‌ها از علاقه‌مندی‌های شماست، پیشنهاد می‌کنیم تایلند را به عنوان مقصد بعدی گردشگری خود در نظر بگیرید و برای دیدن بهترین معبد های تایلند برنامه‌ریزی کنید؛ این کشور پر از از معابد بودایی باشکوه و خیره‌کننده است که قدمتی طولانی دارند و البته تعدادی از آن‌ها نیز جدید هستند. جالب است بدانید برخی از این معابد از بطری‌های بازیافتی نوشیدنی‌ها ساخته شده‌اند! برای آگاهی از بهترین معبد های تایلند، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

حرم حقیقت؛ از بهترین معبد های تایلند

بهترین معبدهای تایلند

این معبد تایلندی که در پاتایا قرار گرفته است، ساختاری چوبی با کنده‌کاری پیچیده دارد و با تزئینات سنتی بودایی و هندو، جلوه ویژه‌ای به خود گرفته است. ساخت بنای این معبد در سال 1981 آغاز شد و احتمالا در سال 2050 تکمیل می‌شود! هدف اصلی معبد حقیقت تایلند، ارج نهادن به ارزش‌های سنتی و باستانی زمین، دانش و فلسفه شرق و هم‌چنین آموزش در مورد مسئولیت انسان و چرخه زندگی است. 

وات فرا دت لمپنگ لووینگ

از مقدس ترین معابد تایلند می‌توان وات فرا دت لمپنگ لووینگ را نام برد که تار مویی از بودا در آن نگهداری می‌شود. این زیارتگاه یکی از بهترین نمونه‌های معماری لاناست و قدمت آن به قرن سیزدهم برمی‌گردد. وات فرا دت لمپنگ لووینگ، یک گلدسته مخروطی شکل دارد که ارتفاع آن به بیش از 400 متر می‌رسد. 

معبد یک میلیون بطری

یکی از منحصربه‌فردترین معابدی که در تایلند خواهید یافت؛ دوربین عکاسی‌تان را بردارید و از معبدی که در طراحی بنایش از حدود 1.5 میلیون بطری شیشه‌ای بازیافتی استفاده شده است، عکس بگیرید. خوب است بدانید که این بطری‌ها به طوری کلی بطری های هاینکن سبز و چانگ قهوه‌ای هستند و از  درهای‌شان هم برای ساخت موزاییک استفاده می‌شود. این مجموعه حدود 20 ساختمان دارد که نمازخانه و برج آب، از جمله آن‌هاست.

معبد بودا زمرد؛ از مقدس‌ترین معابد تایلند

بهترین معبدهای تایلند؛ معبد بودا زمرد

اگر برای بازدید این زیارتگاه که از بهترین معبدهای تایلند است بروید، یک مجسمه بودای 66 سانتی‌متری ساخته شده از سنگ جاسپر یا یشم را در جایگاه اختصاصی خود می‌بینید که در محوطه کاخ بزرگ معبد قرار گرفته است. در قرن پانزدهم اعتقاد بر این بود که این مجسمه از طلا پوشیده شده است. اگر به تایلند رفتید، حتما از معبد بودا زمرد دیدن کنید. 

وات ماهاتات تماشایی

این معبد خیره‌کننده باستانی در پارک تاریخی سوکوتای در شمال تایلند واقع شده است. حدود 168 مجسمه از شاگردان بودایی با دست‌های بسته، پایه استوپای اصلی را تزئین می‌کند که برای نگهداری آثار متعلق به بودا ساخته شده است. معنی نام این معبد که از بهترین معبد های تایلند است، معبد یادگاری بزرگ است. وقتی وارد تالار وات ماهاتات شوید، یک مجسمه بزرگ بودای نشسته را می‌بینید که یک مجسمه بودای بزرگ ایستاده هم در نزدیکی آن قرار دارد. 

وات آرون؛ از بهترین معبد های تایلند 

وات آرون یا  معبد سپیده‌دم زیارتگاهی باشکوه بر فراز رودخانه چائو فرایا در بانکوک است و روزها با آفتاب صبحگاهی می‌درخشد و شب‌ها نیز به همان اندازه خیره‌کننده است. اگر برای سفر به تایلند برنامه‌ریزی می‌کنید، بازدید از وات آرون و عکس گرفتن با این معبد و ساختمان‌های اطراف آن که با صدف‌های دریایی پوشیده شده‌اند را در اولویت‌تان بگذارید. 

وات چایواتانارام؛ مجموعه‌ای خاص از معابد تایلند 

بهترین معبدهای تایلند

وات چایواتانارام مجموعه‌ای از معابد چشمگیر و تماشایی در آیوتایا، پایتخت باستانی تایلند، است که در سواحل رودخانه چائو فرایا قرار دارد. این مجموعه معابد که در واقع برای احترام به مادر یک پادشاه ساخته شده است، پربازدیدترین مکان در آیوتایا است. به آیوتایا بروید و بازدید از این زیارتگاه‌ها را از قلم نیندازید.

وات فرا دت دوی سوتپ

اگر به شمال تایلند رفتید، هنگام بازدید از چیانگ مای، به این معبد که از بهترین معبد های تایلند است هم بروید. این معبد یا صومعه بودایی، به اختصار دوی سوتپ نامیده می‌شود؛ نام کوهی که معبد روی آن واقع شده است. قدمت وات فرات دت دوی سوتپ به قرن چهاردهم برمی‌گردد.  بالای معبد با گلدسته طلایی تزیین شده است و دورتادور آن را نقاشی‌های دیواری احاطه کرده است. 

معبد بودای دراز کشیده

معبد بودای درازکشیده بانکوک، بزرگ‌ترین مجسمه‌های بودا در کل تایلند را در خود جا داده است که از جمله آن‌ها، بودای دراز کشیده به طول 45 متر است. این مجموعه معبد که در جزیره‌ای نزدیک به کاخ بزرگ ساخته شده است، بهترین معبد سلطنتی است و عبادتگاهی بسیار قدیمی به حساب می‌آید.

معبد سفید

بهترین معبدهای تایلند؛ معبد سفید

یکی از جدیدترین معابد تایلند، معبد سفید است که در سال 1997 در 15 کیلومتری مرکز شهر چیانگ رای ساخته شده است. این معبد که مشابه یک قلعه افسانه‌ای برفی است، مجسمه‌هایی با ظاهر ترسناک و عجیب دارد. یکی از ویژگی‌های برجسته این معبد، پلی به نام چرخه تولد دوباره است که در کنار معبد سفید قرار گرفته است. 

سخن پایانی سه کلیک راجع‌به بهترین معبدهای تایلند

تایلند کشوری است با اماکن دیدنی فراوان که عبادتگاه‌هایش، یکی از مهم‌ترین این جاذبه‌هاست. در بهترین معبد های تایلند می‌توانید مجسمه‌های بودا، معماری خاص معبدها و تزئینات جالب به سبک آیین بودایی را ببینید و با آموزه‌های بودا بهتر آشنا شوید. پس اگر به بازدید از اماکن دینی علاقه دارید، معابد تایلند را هم در لیست گردشگری خود بنویسید. نظرتان چیست؟ دوست دارید کدام یک از این زیارتگاه‌های تایلند را ببینید؟ برای ما بنویسید. 

نظرات کاربران