طعم متفاوت غذاهای تایلندی در بهترین رستوران های پوکت

طعم متفاوت غذاهای تایلندی در بهترین رستوران های پوکت

پوکت به عنوان یک مقصد گردشگری محبوب هر ساله گردشگران بسیاری را در سواحل و استراحتگاه‌های دنج خود میزبانی می‌کند. غذاهای متنوع و مطبوع تایلندی خود می‌تواند دلیلی برای جذب گردشگر باشد. معروف است که بهترین غذاهای تایلندی را در پوکت می‌توان پیدا کرد. پوکت را مهد میراث آشپزی منحصربه‌فرد تایلندی می‌دانند. این سبک آشپزی ترکیبی از مواد اولیه تازه، دستور‌العمل‌های و سنت‌های چینی، جنوب تایلند و حتی بعضی کشورهای خارجی دیگر می‌شود. مغازه‌های پرتغالی چینی قدیمی که یادگار دوران استعمار در این جزیره بودند حال تبدیل به کافه‌های شیک، رستوران‌های معروف و فست‌فودهای پرطرفدار شده‌اند. در کنار این رستوران‌های مدرن که بعضی از آنها از بهترین رستوران های پوکت هستند غرفه‌های فروش نودل یا مغاره‌های کوچک کاری فروشی و ماشین‌های غذاهای خیابانی نیز به چشم می‌خورند. در مناطق ساحلی معمولا تعداد زیادی غرفه‌های کاری فروشی، رستوران‌های مخصوص مسلمانان، نودل فروشی چینی و رستوران‌های کوچک گریل پریدا می‌کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با صنعت غذا و بعضی از بهترین رستوران های پوکت آشنا شویم.

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

معرفی بعضی از بهترین رستوران های پوکت

بهترین رستوران های پوکت

نام یوی از بهترین رستوران های پوکت

نام یوی مکانی جذاب و خانگی است که به عنوان یکی از معروف ترین رستوران های پوکت شناخته می‌شود. بسیاری از مردم محلی مادربزرگ خود را در روز تولدشان به این رستوران قدیمی می‌برند. فضای معمولی، روستایی و صمیمی این روستا در کنار قیمت‌های پایین و آشپزی فوق‌العاده شما را ترغیب می‌کند که به این رستوران برگردید. از دلایلی که نام یوی را به عنوان یکی از بهترین رستوران های پوکت معرفی می‌کنیم این است که هم غذاهای سبک پوکت را طبخ می‌کند و هم غذاهای سبک تایلندی را. از جمله غذاهای این رستوران می‌توان به میگوهای ترد با سس چیلی و سوپ شیر نارگیل معطر اشاره کرد. با اینکه نام یوی یک رستوران سنتی و قدیمی به حساب می‌آید اما منوی آن به زبان انگلیسی است و عکس‌ غذاها نیز داخل آن قرار دارد و کار را برای افرادی که با غذاهای سبک پوکت و جنوب تایلند آشنا نیستند راحت کرده است. 

روتی چائوفا

جامعه مسلمانان جنوب تایلند غذاهای متمایزی دارد که عموما تحت تاثیر غرب و جنوب آسیا هستند. یکی از بهترین رستوران های پوکت که غذاهایش با این سبک طبخ می‌شوند رستوران روتی چائوفا است. با اینکه روتی چائوفا به عنوان یکی از معروف ترین رستوران های پوکت شناخته می‌شود اما در ظاهر یک غذاخوری ساده و معمولی است. اگر این رستوران را برای صرف غذا انتخاب کردید پیشنهاد می‌کنیم روتی به همراه کنگ پاء (نوعی کاری بز) یا روتی پرشده با تخم مرغ و گوشت چرخ‌کرده را امتحان کنید. بریانی به سبک مسلمانی تایلندی، تارت و سوپ گوشت گاو و مرغ تند و سالاد بادام زمینی از دیگر غذاهای خوشمزه در منوی این رستوران هستند.

می تون‌پوئه از معروف ترین رستوران های پوکت

می تون‌پوئه از معروف ترین رستوران های پوکت

معروف‌ترین غذای پوکت نودل می هوکین یا نودل به سبک هوکین است. این غذا که در بسیاری از بهترین رستوران های پوکت یافت می‌شود از نودل گندم زرد رنگ، گوشت خوک، غذاهای دریایی و سبزیجات سرخ شده درست می‌شود و پس از طبخ مواد اولیه روی آن را یک سس ملایم و خوش‌طعم و یک تخم مرغ تازه تزئین می‌شود. می تون‌پوئه یکی از برترین رستوران های پوکت است و نودل می هوکین آن طرفداران زیادی دارد. اگر به دوست دارید در یکی از معروف ترین رستوران های پوکت غذا بخورید بهترین انتخاب می تون‌پوئه است چون در سراسر جزیره چند شعبه دارد و دسترسی به آن کار سختی نیست.

رزرو بلیط هواپیما سه کلیک را برای تورهای نوروزی از دست ندهید.

رستوران رایا

قطعا رایا معروف ترین رستوران پوکت است. دلیل این شهرت یکی از غذاهای منوی این رستوران است که از گوشت خرچنگ به همراه کاری و شیر نارگیل تشکیل می‌شود. این کاری تند و معطر با گوشت خرچنگ با رسته‌های استوانه‌ای و نازک برنج سرو می‌شود. بسیاری دیگر از غذاخوری‌های پوکت این سبک غذا را به تقلید از این رستوران در منوی خود قرار داده‌اند. از دیگر دلایل قرار گرفتن نام رایا در بین رستوران های معروف پوکت فضای دلنشین و صمیمی آن است. ساختمان فعلی این رستوران در گذشته یک عمارت قدیمی بوده است. اگر به این رستوران رفتید گوشت خوک بخارپز با فلفل و سیر را حتما امتحان کنید. 

یک وعده خانوم جین در رستوران پا مای

غذای محبوب مردم جنوب تایلند خانوم جین است که از نودل و کاری درست می‌شود. اگر قصد دارید این غذا را امتحان کنید یکی از بهترین رستوران های پوکت را به شما معرفی می‌کنیم. رستوران پا مای که یکی از معروف ترین رستوران های پوکت نیز به شمار می‌رود بهترین مکان برای خوردن خانوم جین است. وقتی وارد رستوران می‌شوید با بشقاب‌هایی از رشته‌های نازک نودل از شما پذیرایی می‌شود و می‌توانید برای روی آن از بین کاری‌های مختلف انتخاب کنید. از دیگر چاشنی‌هایی که در کنار این غذا سرو می‌شود می‌توان به سبزیجات پخته‌شده در شیر نارگیل و آنچوی سرخ‌شده ترد اشاره کرد.

لاک تین از بهترین رستوران های پوکت

بهترین رستوران های پوکت

این فودکورت که فضایی نیمه‌باز دارد در مرکز شهر پوکت قرار دارد. در لاک تین که از معروف ترین رستوران های پوکت است می‌توانید انواع غذاهای محلی را امتحان کنید. یکی از غرفه‌های این فودکورت لوه با می‌فروشد که حتما باید امتحان کنید. لوه با تکه‌های گوشت سرخ‌شده است که با یک سس دیپ شیرین و معطر سرو می‌شود. در فودکورت لاک تین می هوکین را هم می‌توانید امتحان کنید. در انتها بد نیست با دسر او آیی که از دسرهای معروف پوکت است از خود پذیرایی کنید. 

رستوران سومچیت نودل سوپ

رستوران سومچیت که به عنوان یکی از بهترین رستوران های پوکت شناخته می‌شود چندین دهه قدمت دارد. اگر می‌خواهید نودل سبک هوکینی غرق در آبگوشت به همراه دامپلینگ و کوفته ماهی امتحان کنید سومچیت مقصد خوبی برای شما است. در کنار کاسه نودل خود ماهی بخارپز با خمیر کاری بگیرید. این غذا در واقع کاری ماهی بخار پز به همراه برگ موز است.

رستوران گو بنز 

رستوران دیگری که نامش را در فهرست معروف ترین رستوران های پوکت می‌بینیم گو بنز است. در این رستوران که از محبوب‌ترین و معروف ترین رستوران های پوکت است سوپ برنج بسیار شور و نمکی به همراه تکه‌های گوشت آب‌پز سرو می‌شود.

رو با مائه یا ننگ

رو با مائه یا ننگ از  رستوران های پوکت

لوه با یکی از خوشمزه ترین غذاهای پوکت است که از تکه‌های گوشت، توفو یا نشاسته سرخ‌شده به همراه خیار و ادویه‌های معطر تشکیل می‌شود. این غذا در بعضی کشورهای دیگر مثل سنگاپور، ملاکا و پنانگ به همراه پِرِناکان یا بابا نیونیا سرو می‌شود. قطعا امتحان کردن این غذای لذیذ تایلندی یکی از بایدهای سفر به پوکت است چرا که این غذا تنها در پوکت پیدا می‌شود. رو با مائه یا ننگ یکی از بهترین رستوران های پوکت است که این غذای لذیذ را سرو می‌کند.

بهترین رستوران های پوکت در اطراف جزیره

رستوران غذاهای دریایی لائم هین

لائم هین یکی از بهترین رستوران های پوکت برای غذاهای دریایی است که بر روی یک اسکله مشرف به خلیج فانگ نگا قرار دارد. این رستوران کلاسیک به سرو بهترین غذاهای دریایی تایلندی شهرت دارد و یک سر و گردن در رقبای خود بالاتر است. لائم هین که از معروف ترین رستوران های پوکت نیز به شمار می‌رود انواع غذاهای دریایی، غذاهای سبک چینی، غذاهای محلی تایلندی و غذاهای سبک پوکت را سرو می‌کند. 

رستوران مور مو دونگ

اگر از مردم محلی سراغ بهترین رستوران های پوکت را بگیرید قطعا نام مور مو دونگ را خواهید شنید. دلیل اینکه مور مو دونگ را یکی از رستوران های معروف پوکت می‌دانند فضای خاص و متفاوت آن است. مور مو دونگ از چندین آلاچیق مرتفع بر روی یک مرداب درختان حرا تشکیل شده است. بسیاری از مردم محلی برای امتحان کردن غذاهای خاص و عجیب به این رستوران می‌روند. در مور مو دونگ برای طبخ غذا از گیاهان تازه و محلی استفاده می‌شود. از جمله غذاهای محبوب این رستوران می‌توان به ماهی خال مخالی شکم‌پر با خمیر کاری، سالاد انگور دریایی به همراه جلبک دریایی ترد و برنج با گل‌های نخود پروانه‌ای اشاره کرد.

پراجکت آرتیسان یکی از رستوران های معروف پوکت

بهترین رستوران های پوکت

وقتی صحبت از بهترین رستوران های پوکت به میان می‌آید پراجکت آرتیسان یکی دیگر از نام‌های درخشان این فهرست است. پراجکت آرتیسان علاوه بر رستوران، بار و نانوایی هم دارد. در این رستوران که از رستوران های معروف پوکت نیز به شمار می‌رود می‌توانید انواع غذاهای تایلندی را در کنار غذاهای غربی سفارش دهید. از جمله غذاهای محبوب این رستوران می‌توان به پوک و بروشتا اشاره کرد. فضای دلنشین این رستوران در کنار غذاهای خوش‌طعم شبی به یادماندنی برای شما رقم خواهد زد.

لاد پوکت از بهترین رستوران های پوکت

یکی از معروف ترین رستوران های پوکت متعلق به یک آمریکایی است. این رستوران پر زرق و برق در مرکز جزیره قرار دارد اما سبک آشپزی و غذاهای آن عمدتا مربوط به پوکت و جنوب تایلند است. در این رستوران در کنار خوشمزه ترین غذاهای پوکت بعضی غذاهای کشورهای دیگر هم سرو می‌شود. دسرهای خلاقانه و جذاب این رستوران از جمله موارد محبوب بین مشتریان است.

هوم

هتل اینترکانتیننتال پوکت با به کار گیری یک سرآشپز پرتغالی و یک متخصص تخمیر تایلندی یکی از بهترین رستوران های پوکت را راه‌اندازی کرده است. این رستوران با تکیه بر مصرف محصولات محلی یک منوی ده کورسی فوق‌العاده ارائه می‌دهد. این منو مجموعه‌ای از غذاها و نوشیدنی‌های مطبوع و خاص است که به شکلی غافلگیرکننده و زیبا در ظرف‌ها با هم ترکیب شده‌اند.

بهترین کافه های پوکت

بهترین کافه های پوکت

بوخمیان

شهر پوکت علاوه بر رستوران کافه‌های فراوانی هم دارد. بسیاری از آنها فضایی خاص و متفاوت دارند و با مضامین خاصی طراحی شده‌اند. جالب است بدانید که کافه‌های پوکت حتی بر اساس استانداردهای غربی نیز گران به حساب می‌آیند. کافه بوخمیان یکی از بهترین کافه های پوکت است که در یک خانه ویلایی قدیمی قرار دارد. دانه‌های قوه متعلق به تایلند هستند و به خوبی برای فرآیند دم‌آوری آماده می‌شوند. غذاهای این کافه با غذای بعضی از بهترین رستوران های پوکت برابری می‌کنند.

کافه گود وایبز

کافه گود وایبز که یکی از بهترین کافه های پوکت است در فضای باز یکی کوچه قرار دارد. تعداد میزهای این کافه کم و فضای آن بسیار صمیمی و دوستانه است. این کافه با کافه‌هایی که کاملا به سبک پوکت یا غربی ساخته شده‌اند تفاوت زیادی دارد. صاحبان این کافه از ترکیب چندین نوشیدنی و ماده اولیه بهترین کوکتل‌ها را برای مهمانان آماده می‌کنند. یک کوکتل استوایی و خوش‌طعم سفارش دهید و حین امتحان کردن طعم‌های جدید از نوای موسیقی زنده لذت ببرید.

دیبوک هاوس یکی از بهترین کافه های پوکت

بهترین رستوران های پوکت

دیبوک هاوس یکی از بهترین کافه های پوکت است که در یک بنای تاریخی و باشکوه در شهر پوکت قرار دارد. این کافه شیک شبیه به میخانه‌های قدیمی طراحی شده و کوکتل‌ها و نوشیدنی‌های خلاقانه و جدید ارائه می‌دهد. به گفته بسیاری از افرادی که به این کافه رفته‌اند شما هر بار با چشیدن طعم‌های جدید شگفت‌زده می‌شوید و هیچ دو نوشیدنی طعم شبیه به هم ندارند.

بیچ پیگ

اگر به دنبال یک کافه ساحلی هستید بیایید تا شما را به یکی از بهترین کافه های پوکت ببریم. کافه بیچ پیگ بین افراد محلی نیز طرفداران بسیاری دارد. این کافه در ساحل بنگ تائو در غرب جزیره واقع شده است و فضایی خانوادگی، دوستانه و راحت دارد. غذاهای این کافه اغلب به سبک غربی هستند اما غذاها و نوشیدنی‌های تایلندی هم در منوی آن پیدا می‌شود. 

بعضی از خوشمزه ترین غذاهای پوکت

غذاهای جنوب تایلند از تندترین غذاهای این کشور هستند و در اکثر غذاهای از فلفل تازه، فلفل سیاه و زنجبیل استفاده می‌کنند. از دیگر مواد اولیه رایج در غذاهای جنوب تایلن می‌توان به زردچوبه تازه و شیر نارگیل و صیدهای تازه اشاره کرد. این مواد اولیه در انواع سس‌ها، سوپ‌ها، کاری و حتی روی سیب‌زمینی سرخ‌کرده به کار می‌روند. غذا در پوکت به شکل قابل توجهی متفاوت است. پوکت از دیرباز بخشی از مستعمرات بریتانیا بوده و با کشورهای مستمعره دیگر مثل سنگاپور و مالزی امروزی ارتباط نزدیکی داشته است. این رابطه نزدیک باعث رد و بدل شدن دستورالعمل‌ها و شیوه‌های منحصربه‌فرد آشپزی بین این کشورها شد. اما سبک آشپزی پوکت بیش از همه تحت تاثیر آشپزی اسلامی، سبک آشپزی جنوب آسیا و بخش‌هایی از اروپا است. این تبادل فرهنگ غذایی از قرن نوزدهم و همزمان با رواج استخراج قلع در پوکت به اوج خود رسید. در آن زمان کارگران معمولا اهل استان فوجیان چین بودند و بسیاری از آنها نتوانستند خودشان را با عادات غذایی تایلندی وفق دهند و غذاهای محلی خود را ترجیح می‌دادند. حتی امروزه هم بسیاری از غذاهایی که در بهترین رستوران های پوکت طبخ می‌شود مربوط به مردم جنوب چین و پنانگ است و حتی بعضی از آنها بیشتر از غذاهای شهرهای بزرگ مثل بانکوک طرفدار دارند. غذاهای جنوب تایلند به تند بودن معروف هستند اما در آشپزی به سبک پوکت چیلی و فلفل در حد اعتدال استفاده می‌شود. بسیاری از خوشمزه ترین غذاهای پوکت حال و هوای چینی دارند؛ مثلا به جای سس سویا از سس ماهی در غذاها استفاده می‌شود. 

بابا

سبک بابا از غذاهای پوکت

حضور مهاجران هوکین چینی در کنار تایلندی‌ها منجر به ایجاد یک سبک آشپزی ترکیبی شد که در تایلند به بابا معروف است. امروزه تنها تعداد انگشت‌شماری از غذاها و خوراکی‌های سبک بابا در خانه‌ها و رستوران‌ها دیده می‌شوند. در حال حاضر بعضی از شیرینی‌ها و تنقلات سبک بابا را می‌توانید در بازار چم-چا پیدا کنید. 

غذاهای گیاهی

بر اساس گفته‌ها در سال 1825 وبا در پوکت شیوع پیدا کرد. در آن زمان یک گروه تئاتر چینی در این جزیره اجرا داشتند و اعضای آن برای در امان ماندن از این بیماری یک سبک زندگی زاهدانه را در پیش گرفتند و از خوردن گوشت و سایر خوراکی‌های دامی خودداری کردند. امروزه دو هفته از ماه سپتامبر یا اکتبر جشنواره گیاه‌خواری برگزار می‌شود. در این مدت بسیاری از بهترین رستوران های پوکت غذاهای گوشتی را از منوی خود حذف می‌کنند و به جای آن غذاهای گیاهی سرو می‌کنند. 

مو هوانگ از خوشمزه ترین غذاهای پوکت

مو هوانگ یکی از معروف‌ترین و خوشمزه ترین غذاهای پوکت است. این غذا از گوشت خوک چرب غرق در سس سویا، سیر و فلفل سیاه تهیه می‌شود. این غذا از جمله غذاهایی است که به سبک بابا پخته می‌شوند و آن را در بعضی از بهترین رستوران های پوکت می‌توانید پیدا کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای تجربه خوشمزه‌ترین مو هوانگ به رستوران رایا بروید.

کونگ سیاپ

بهترین رستوران های پوکت

کونگ سیاپ در واقع گوشت میگو است که به آرامی بر روی زغال خشک شده و به همراه سیر، فلفل دلمه‌ای و خمیر میگو سرو می‌شود. این غذا یکی از خوشمزه ترین غذاهای پوکت است و سبک غذاهای تایلندی به خوبی در آن احساس می‌شود. کونگ سیاپ را معمولا به همراه سبزیجات میل می‌کنند. برای یک کونگ سیاپ عالی به رستوران نام یوی بروید.

خانوم جین

خانوم جین یکی دیگر از بهترین و خوشمزه ترین غذاهای پوکت است. این غذا که از نودل‌های گرد برنجی به همراه کاری تهیه می‌شود یکی از محبوب‌ترین غذاهای پوکت به شمار می‌رود. خانوم جین را معمولا در اکثر رستوران‌ها و غذاخوری‌های پوکت می‌توانید پیدا کنید؛ اما بهترین خانوم جین پوکت را در رستوران پا مای که از بهترین رستوران های پوکت است امتحان کنید.

هتل های نزدیک به بهترین رستوران های پوکت

مموری ات آن آن هتل

این هتل که به عنوان یکی از بهترین هتل‌های پوکت شناخته می‌شود و قدمت آن حدود یک قرن پیش باز می‌گردد. هتل آن آن در فیلم «ساحل» در سال 2000 به عنوان هتلی ارزان قیمت ظاهر شد. در سال 2012 یک بازسازی عمده در این هتل انجام شد و این تغییرات آن را به یک هتل میانرده و جذاب تبدیل کرد. این هتل در مرکز جزیره قرار گرفته است و فاصله کمی از بعضی از بهترین رستوران های پوکت دارد.

هتل سینائه نزدیک به بهترین رستوران های پوکت

هتل سینائه نزدیک به بهترین رستوران های پوکت

اگر دوست دارید اقیانوس را از پنجره اتاق خود ببینید و در عین حال بتوانید به راحتی به رستوران‌های پوکت دسترسی داشته باشید هتل سینائه پوکت انتخاب مناسبی است. این استراحتگاه در کیپ ژکو قرار دارد و تنها 6 کیلومتر از مرکز شهر پوکت فاصله دارد. سینائه پوکت در دامنه یک تپه ساحلی قرار دارد و مجموعه‌ای از اتاق‌ها و ویلاهای خصوصی بزرگ است. منظره فوق‌العاده اقیانوس و نزدیکی به مرکز شهر و بعضی از بهترین رستوران های پوکت از ویژگی‌های مثبت و قابل توجه این هتل است.

هتل پوکت اسلیت

هتل پوکت اسلیت یکی از زیباترین هتل‌های پوکت است. در طراحی هتل از لوازم چوبی دست‌ساز، رنگ‌های فیروزه‌ای، اشیای زنگ‌زده و نقش‌های گرافیکی تایلندی استفاده شده است. هل پوکت اسلیت در شمال غربی جزیره پوکت و در ساحل نای یانگ قرار دارد. هنگام اقامت در این هتل می‌توانید به بعضی از بهترین رستوران های پوکت که در نزدیک آن قرار دارند بروید و از طعم فوق‌العاده غذاهای پوکت لذت ببرید.

هتل کیمالا در فاصله کم از بهترین رستوران های پوکت

هتل کیمالا در نزدیکی ساحل کامالا در غرب پوکت قرار دارد و مناظر سرسبز و زیبا از نقاط قوت این هتل به شمار می‌روند. ویلاهای این هتل حیاط و استخر خصوصی دارد و بعضی از ویلاها دو طبقه هستند و چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای از مناظر اطراف دارند. این هتل نیز فاصله چندانی تا شهر و بعضی از بهترین رستوران های پوکت ندارد و به راحتی می‌توانید در این رستوران‌ها غذا میل کنید.

کلام پایانی

جزیره پوکت یکی از بهترین جزایر تایلند برای سفر و گردش به شمار می‌رود. این جزیره علاوه بر دیدنی‌های گردشگری و طبیعی رستوران‌های فوق‌العاده‌ای دارد. در این رستوران‌ها می‌توانید انواع غذاهای تایلندی و غذاهای ملایم پوکت را میل کنید. در بعضی از آنها غذاهای غربی هم سرو می‌شود و اگر با غذاهای تند تایلندی یا غذاهای دریایی پوکت میانه خوبی ندارید می‌توانید آنها را انتخاب کنید. در این مقاله کوتاه بعضی از بهترین رستوران های پوکت را به شما معرفی کردیم. امیدواریم به کمک این راهنما مقصد مناسب خود را انتخاب کنید و از طعم متفاوت غذاهای تایلندی لذت ببرید.

نظرات کاربران