بهترین رستوران های کرابی، تجربه طعم تند و تیز غذاهای تایلندی

بهترین رستوران های کرابی، تجربه طعم تند و تیز غذاهای تایلندی

همانطور که شاید شنیده باشید کرابی یکی از بهترین مقصدهای گردشگری در تایلند است. این بهشت ساحلی در جنوب تایلند به دلیل ترکیبی زیبا از مناظر طبیعی و فرهنگ در بین مردم سرتاسر دنیا شهرت بسیاری دارد. با وجود ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز و طبیعت تماشایی و غذاهای خوش‌طعم محلی تجربه‌ای فراموش نشدنی از سفر به کرابی خواهید داشت. غذاها اصیل تایلندی به صورت تخصصی در کرابی طبخ می‌شود و یکی از جاذبه‌های گردشگری این شهر به شمار می‌رود. اگر قرار باشد فهرستی از کارهایی که باید در کرابی انجام دهید تهیه کنیم امتحان کردن غذاهای تایلندی در بهترین رستوران های کرابی در ابتدای فهرست قرار می‌گیرد. اگر قصد سفر به این شهر را دارید بهتر است بعضی از بهترین رستوران های کرابی را بشناسید. با ما همراه باشید تا با این رستوران‌ها آشنا شویم.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

رستوران روئن مای از بهترین رستوران های کرابی

بهترین رستوران های کرابی

روئن مای در فهرست بهترین رستوران های کرابی رتبه اول را به خود اختصاص می‌دهد. این رستوران به این معروف است که بهترین غذاهای محلی تایلندی را سرو می‌کند. اگر برای اولین بار قصد دارید یک غذای تایلند امتحان کنید حتما سری به روئن مای بزنید این رستوران از معروف ترین رستوران های کرابی نیز به شمار می‌رود. این رستوران در خارج از شهر کرابی قرار دارد و آنقدر غذاهای آن خوشمزه است که بسیاری از مردم و گردشگران دوری راه را به جان می‌خرند تا بهترین غذاهای تایلندی را در این رستوران میل کنند. روئن مای فضای باز دارد و بخش‌هایی از سقف حیاط با چوب‌های بامبو پوشانده شده است. یکی از دلایلی که این نام را در بین معروف ترین رستوران های کرابی می‌بینیم سبزیجات و گیاهان تازه است که در حیاط همین رستوران کاشته می‌شوند. از محبوب‌ترین غذاهای این رستوران که حتما باید امتحان کنید می‌توان به پاد پاک میئنگ، کاری پانائنگ و گونگ ماخام اشاره کرد. رستوران روئن مای همه روزه از ساعت 10:30 صبح تا 3 بعدازظهر و از ساعت 5 عصر تا 10 شب آماده پذیرایی از مهمانان است.

رستوران تون ما یوم تای

این غذاخوری کوچک و دنج یکی از بهترین رستوران های کرابی است. این رستوران در واقع یک خانه کوچک است و فضای زیادی ندارد اما می‌توانید فضای داخلی یا حیاط را برای نشستن انتخاب کنید. بشقاب‌های غذا بزرگ هستند و میزان غذا نیز زیاد است و با توجه به قیمت‌ها یک گزینه مقرون‌به‌صرفه در بین معروف ترین رستوران های کرابی به شمار می‌رود. در رستوران تون ما یوم تای که از محبوب ترین رستوران های کرابی است غذاهای تایلند با ادویه‌های محلی طبخ می‌شود. این رستوران کوچک به یک خانواده محلی تعلق دارد و توسط اعضای خانواده اداره می‌شود. هنگام غذا خوردن در رستوران تون ما یوم تای احساس می‌کنید در خانه هستید. شاید رستوران تون ما یوم تای یک رستوران کوچک به نظر برسد اما حتما باید از قبل رزرو انجام دهید در غیر این صورت باید در صف منتظر بمانید. کاری سبز، سالاد پاپایا تند و برنج همراه با انبه از غذاهای خوشمزه این رستوران هستند که حتما باید امتحان کنید. رستوران تون ما یوم تای همه روزه از 8 صبح تا 2 بعدازظهر و از 5 عصر تا 21:30 شب آماده پذیرایی از گردشگران و مهمانان است.

بازار شبانه چائو فاه

بهترین رستوران های کرابی؛ بازار شبانه چائو فاه

نام بازار شبانه چائو فاه نیز در بین بهترین رستوران های کرابی به چشم می‌خورد. شاید این بازار خیلی استانداردهای ظاهری دیگر نام‌های فهرست معروف ترین رستوران های کرابی را نداشته باشد اما مطمئن باشید که خوشمزه‌ترین غذاهای تایلندی را در این بازار می‌توانید نوش جان کنید. وقتی وارد بازار می‌شود ردیف میزها و صندلی‌های پلاستیکی را می‌بینید که در کنار اسکله چائو فاه ردیف شده‌اند و افراد بسیاری در حال خوردن غذا هستند. با فاصله کمی از این میزها چندین غرفه فروش غذا وجود دارد که غذاهای محلی تایلندی را سرو می‌کنند. کافیست بوی این محیط به مشامتان برسد تا احساس گرسنگی کنید و یک پرس غذای خوش‌طعم تایلندی سفارش دهید. این بازار محبوب معمولا در تمام طول روز شلوغ است و پیشنهاد می‌کنیم پیش از غروب آفتاب به آنجا بروید تا با صف‌های طولانی روبرو نشوید. از غذاهای خوشمزه‌ای که حتما باید در بازار چائو فاه امتحان کنید می‌توان به رشته فرنگی سرخ‌شده، غذای دریایی کبابی، سوپ میگو و پیازچه و سالاد پاپایای سبز تند اشاره کرد. این رستوران همه روزه از ساعت 17:30 عصر تا 12:30 شب آماده پذیرایی از مهمانان است.

رستوران محلی ریلای از معروف ترین رستوران های کرابی

برای امتحان کردن بهترین غذاهای محلی تایلندی طبیعتا باید به یکی از بهترین رستوران های کرابی بروید. این رستوران کوچک محلی در ساحل ریلای قرار دارد و در فضای داخلی و خارجی آن چند میز چوبی و صندلی پلاستیکی چیده شده است. در فصل‌های گرم پنکه‌های چرخان سقفی هوا را خنک می‌کنند. بهترین غذاهای دریایی تایلندی در رستوران ریلای که از محبوب ترین رستوران های کرابی است امتحان کنید. ماهی‌های کبابی این رستوران همیشه تازه و از صید همان روز هستند. برنج انبه شیرین، کدو تنبل سرخ‌شده و شاه‌ میگو کبابی از خوشمزه‌ترین غذاهای این رستوران هستند. رستوران ریلای که از معروف ترین رستوران های کرابی به حساب می‌آید همه روزه از 9 صبح تا 10 شب آماده پذیرایی از شما است.

لائه لی گریل از بهترین رستوران های کرابی

بهترین رستوران های کرابی

لائه لی گریل یکی دیگر از بهترین رستوران های کرابی است که معرفی می‌کنیم. این رستوران در محله شلوغ آئونانگ قرار دارد و خوشمزه‌ترین غذاهای دریایی تایلندی را سرو می‌کند. ماهی‌ها و غذاهای دریایی همه از صید همان روز آماده می‌‌شوند و به همین دلیل لائه لی گریل از محبوب ترین رستوران های کرابی است. می‌توانید صندلی‌های بالکن را برای نشستن انتخاب کنید و حین غذا خوردن از تماشای مناظر فوق‌العاده غروب خورشید بر فراز دریا لذت ببرید. این رستوران برای وقت گذرانی با خانواده یا یک شام رمانتیک دونفره بسیار مناسب است. در صورتی که غذاهای گیاهی مصرف می‌کنید حتما سری به لائه لی گریل بزنید، این رستوران غذاهای گیاهی خوبی سرو می‌کند. آندامان پلاتر، سفیدبرفی و هفت کوتوله و موهونگ لائه لی گریل از غذاهایی هستند که حتما باید امتحان کنید. این رستوران همه روزه از ساعت 11 صبح تا 10 شب باز است.

غذاهای لذیذ جکو کابان یکی از بهترین رستوران های کرابی

این غذاخوری دنج و کوچک که از بهترین رستوران های کرابی است به غذاهای محلی خوشمزه‌اش شهرت دارد. فضای آرام و دکوراسیون عجیب جکو کابان نیز توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند. غذاها همه ساده، لذیذ و خانگی هستند و این یکی از دلایلی است که جکو کابان عنوان یکی از محبوب ترین رستوران های کرابی را به خود اختصاص داده است. بعضی از غذاهای تایلندی منو با غذاهای غربی ترکیب شده‌اند و دلیل این موضوع ملیت فرانسوی مالک این رستوران است. با این حال هنوز هم طعم اصیل غذاهای تایلندی به خوبی احساس می‌شود. کاری ماسامان، کاری فیله خوک هنگ لی و برنج سرخ‌شده با آناناس را حتما امتحان کنید. رستوران جکو کابان با غذاهای خوشمزه‌اش از ساعت 11 صبح تا 11 شب منتظر شما است.

کافه چالیتا یکی از محبوب ترین رستوران های کرابی

بهترین رستوران های کرابی؛ کافه چالیتا

این خانه چوبی قدیمی کنار رودخانه به دلیل موقعیت مکانی جذاب و غذاهای خوش‌طعم و سیرکننده‌اش جای خود را در فهرست بهترین رستوران های کرابی باز کرده است. در کافه رستوران چالیتا ترکیبی از غذاهای ایتالیایی و تایلندی را می‌توانید امتحان کنید. هر دو سبک غذاهای این رستوران به یک اندازه محبوب هستند. چالیتا معمولا شلوغ نیست مگر در ساعت‌های خاص نهار و شام. کارکنان این رستوران رفتاری دوستانه دارند و با حوصله و مودبانه در مورد غذاها برای شما توضیح می‌دهند. از خوشمزه‌ترین غذاهای چالیتا که از محبوب ترین رستوران های کرابی است می‌توان به پد تای، ماسامان کاری و بادام هندی استیر فرای اشاره کرد. رستوران چالیتا همه روزه از 10 صبح تا 12 شب آماده پذیرایی از مهمانان است.

کلام پایانی

غذاهای تایلندی خاص و محبوب هستند و پیدا کردن رستورانی که این غذاها را به خوبی طبخ کند بخش مهمی از سفر به کرابی است. این شهر کوچک ساحلی با جاذبه‌های گردشگری فراوانش هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. بسیاری از گردشگران همیشه درگیر این مساله هستند که غذاهای خوش‌طعم تایلندی را کجا امتحان کنند. در این مقاله کوتاه تعدادی از بهترین رستوران های کرابی را به شما معرفی کردیم. امیدواریم به کمک این راهنما رستوران مناسب خود را پیدا کنید و از طعم لذیذ غذاها لذت ببرید.

نظرات کاربران