بهترین محله های پراگ
23 شهریور 1403
پراگ

بهترین محله‌ های پراگ؛ سفری به دل قدیمی‌ترین محله‌های اروپایی

پراگ پایتخت جمهوری چک، یک شهر تاریخی با ‌معماری‌های خیره‌کننده و فرهنگ غنی است. این شهر از مناطق مختلفی تشکیل شده که هر کدام از آن‌ها دارای ظواهر خاص و ویژگی‌های منحصربه‌فردی است (در مجموع 22 منطقه، از استاره مستو تا اوهرژینیوس). برای مثال منطقه پراگ1، شکوه و عظمت دنیای قدیم را نشان می‌دهد. محله پراگ5 نمایانگر جاذبه‌های صنعتی این شهر است. حتی می‌توان گفت تجربه شب‌گردی در منطقه پراگ7، کاملا با شب‌گردی در پراگ2 متفاوت است. 

در این مقاله بهترین مناطق و محله های پراگ را به شما معرفی و پیشنهاد می‌کنیم. حتی اگر قصد اقامت هم نداشتید، از این محله‌های محبوب بازدید کنید تا با تاریخ، فرهنگ و جلوه مدرن پایتخت چک آشنا شوید. خوشبختانه پراگ یکی از بهترین شبکه‌های حمل‌ونقل عمومی را در قاره اروپا دارد؛ به همین دلیل برای اقامت در هر منطقه از این شهر، هیچ محدودیتی برای شما وجود ندارد. چه در داخل شهر و چه در خارج از آن اقامت کنید، دسترسی به جاذبه‌های گردشگری پراگ برای شما امکان‌پذیر است. انتخاب محلی برای اقامت در این شهر، آن هم با وجود بهترین محله های پراگ، کاری لذتبخش و فوق‌العاده است. پس با مجله گردشگری سه‌کلیک همراه شوید تا به شما کمک کنیم بهترین انتخاب را داشته باشید

خرید بلیط هواپیما ارزان به راحتی !

منطقه وینوهرادی Vinohrady؛ یکی از بهترین محله های پراگ

بهترین محله های پراگ

یکی از بهترین مناطق و محله های پراگ، منطقه وینوهرادی به معنای باغ‌های انگور است. این محله با فضاهای سرسبز و ساختمان‌های نئورنسانس، یکی از مقاصد محبوب گردشگران محسوب می‌شود. این محله آرام و زیبا یکی از معروف‌ترین پارک‌های جهان یعنی پارک راجگری را در خود جای داده است. مردم این منطقه به غیر از تفریح در این پارک معروف و دیگر فضاهای سرسبز، به کافه‌ها و رستوران‌های شیک این محله نیز می‌روند. 

یکی از جاذبه‌های وینوهرادی که یکی از بهترین محله های پراگ به شمار می‌رود، وجود کلیسای قلب مقدس عیسی مسیح است. این کلیسا با معماری خیره‌کننده و برج ساعتش یکی از دیدنی‌های محبوب وینوهرادی است. وجود بوتیک‌ها و بازارهای محلی نیز یکی از دلایل محوبیت این محله است. در کل، محله وینوهرادی به دلیل داشتن فضایی آرام و برخورد با مردم محلی به بازدیدکنندگان این فرصت را می‌دهد تا کمی از محیط شهری دور شوند.

محله مالا استرانا(Mala Strana)

محله مالا استرانا، یکی از خاص ترین و بهترین محله های پراگ به شمار می‌رود که به معنای سمت کوچک است. این منطقه زیبا به دلیل معماری باروک، خیابان‌های سنگ‌فرش شده و خانه‌های رنگارنگش، نمایانگر صورت افسانه‌ای و تاریخی پراگ است. با قدم زدن در کوچه‌های پرپیچ‌وخم مالا استرانا، از زمان حال فاصله گرفته و در گذشته غرق می‌شوید. 

این کوچه‌های منحصربه‌فرد که روی تپه‌ها واقع شده، راه اتصالی بین قلعه پراگ و پل چارلز است و چشم‌انداز زیبایی از رودخانه ولتاوا دارد. از دیگر جاذبه‌های این منطقه که یکی از بهترین محله های پراگ به شمار می‌رود، وجود کلیسای سنت نیکلاس و دیوار جان لنون است که نماد صلح و عشق به شمار می‌رود. برای رفع خستگی، می‌توانید به کافه‌ها و رستوران‌های مالا استرانا بروید و غذاهای سنتی پراگ را نوش جان کنید. با وجود تردد گردشگران در طول روز، این محله هنگام شب یک مکان آرام و دنج است.

محله زیژکوف(Zizkov)؛ یکی از بهترین محله های پراگ

محله زیژکوف(Zizkov)

محله زیژکوف به دلیل وجود فضاهای هنری و شبانه، یکی از مناطق محبوب جوانان و هنردوستان است. این محله که یکی از بهترین مناطق و محله های پراگ محسوب می‌شود، کافه‌ها و بارهای مدرن و خیابان‌های پرجنب‌وجوشی دارد. نام این محله از قهرمان ملی چک، یان ژیژکا گرفته شده است. یکی از جاذبه‌ها و نمادهای برجسته این محله، وجود برج تلوزیون زیژکوف است که طراحی مدرن و چشم‌انداز جذابی دارد. 

زیژکوف به‌ دلیل وجود گالری‌های هنری، تئاترهای کوچک و فضاهای فرهنگی، یک منطقه ایده‌آل برای دوستداران فرهنگ و هنر است. زیژکوف، از اطراف میدان Jiriho z Podebrad شروع شده و تا لبه شرقی نقشه‌های توریستی امتداد می‌یابد. اگر برای چندمین بار است که به پراگ سفر می‌کنید، یا به دنبال بازدید از یک مکان خاص و محلی هستید تا تماشای یک بنای تاریخی، به این منطقه بروید؛ زیرا زیژکوف که یکی از خاص ترین و بهترین محله های پراگ است، به جای داشتن معماری تاریخی و کلاسیک و یا ساختمان‌های رنگارنگ، چهره‌ای خشن دارد. مثلا قسمت‌هایی از ساختمان‌های آن با بلوک‌های بتنی ساخته شده و نمایی مدرن و خلاقانه دارد.

محله هولشوویتسه Holesovice

این محله صنعتی سابق مانند بسیاری از محله‌های مشابه در سراسر دنیا با تغییر کاربری انبارها و کارخانه‌ها بسیار معروف شده است. به این صورت که این مکان‌ها به فضاهای خلاقانه و هنری و مرکزی برای تجمع هنرمندان و افراد خلاق تبدیل شده است. هولشوویتسه که یکی از بهترین محله های پراگ محسوب می‌شود، در نزدیکی رودخانه ولتاوا و در فاصله‌ای نه‌چندان دور از قلعه پراگ واقع شده است. 

می‌توان گفت این محله نمایانگر این است که شهر پراگ با وجود دیدگاه جدیدی به آینده، ارزش‌های تاریخی خود را نیز حفظ کرده است. محله هولشوویتسه با تغییراتی که در آن صورت گرفته، هم به رشد و تحول شهری پرداخته و هم میراث فرهنگی پراگ را پابرجا نگه داشته است. از دیگر جاذبه‌های این منطقه که یکی از خاص‌ترین و بهترین محله های پراگ به شمار می‌رود، پارک بزرگ استروموفکا، مرکز هنرهای معاصر DOX ، بازارهای محلی و رستوران‌های شیک است. در کل برای تجربه یک زندگی مدرن آن هم در قلب تاریخی پراگ و بازدید از گالری‌های هنری و استودیوهای خلاقانه به محله هولشوویتسه بروید.

خرید تور خارجی به راحتی !

یکی از بهترین محله های پراگ؛ منطقه کارلوو نامستی(Karlovo Namesti )

بهترین محله های پراگ

محله کوچک کارلوو نامستی به طور رسمی بخشی از منطقه بزرگ‌تر شهر نو و یکی از بهترین محله های پراگ است. این منطقه به دلیل موقعیتش در نزدیکی میدان چارلز، فضای مسکونی و آرام‌تر نسبت به قسمت‌های دیگری از شهر نو دارد؛ مانند میدان ونسلاس و میدان جمهوری. 

در حالی که این دو میدان نام‌برده، بیشتر به دلیل فعالیت‌های تجاری و توریستی شناخته می‌شود، کارلوو نامستی با وجود نزدیکی به این مناطق و فضای آرام و مسکونی، گزینه مناسب‌تری برای اقامت به شمار می‌رود. کارلوو نامستی که یکی از بهترین مناطق و محله های پراگ محسوب می‌شود، به مکان‌هایی برای شب‌نشینی و سرگرمی نزدیک است. همچنین به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی رودخانه ولتاوا، امکان انجام تفریحات آبی و تماشای یک چشم‌انداز زیبا را نیز دارد. فضای آرام این محله به خصوص هنگام خوابیدن در شب، آن را به یک فضای دنج برای ساکنانش تبدیل کرده است. به این ترتیب می‌توان گفت محله کارلوو نامستی، ترکیبی از دسترسی به جاذبه‌های شهری و آرامش شبانه است.

به دنبال جایی فوق‌العاده برای اقامت در پراگ هستید؟

بعد از سقوط دیوار برلین، بسیاری از ساختمان‌های مسکونی در مرکز تاریخی پراگ سریعا به هتل تبدیل شد. امروزه این تغییر باعث شده است تا مسافران و گردشگران با تنوع گسترده‌ای از هتل‌ها و اقامتگاه‌ها روبه‌رو شوند؛ از هتل‌های شیک و لوکس گرفته که در نزدیکی جاذبه‌های اصلی و بهترین محله های پراگ قرار دارد، تا هتل‌های اقتصادی‌تر و ساده‌تر که در سایر نقاط این شهر واقع شده است. به جیب خود نگاه کنید و با توجه به هزینه‌های سفرتان تصمیم بگیرید که می‌خواهید در کدام یک از این هتل‌ها اقامت کنید. بنابراین چه به دنبال یک اقامت مجلل باشید چه یک انتخاب کم‌خرج‌تر، پراگ گزینه‌های زیادی را برای شما دارد.

رزرو بهترین هتل خارجی به راحتی !

حرف آخر

در این مقاله شما را با بهترین مناطق و محله های پراگ آشنا کردیم تا هنگام سفر به این شهر پرطرفدار و محبوب، بهترین مکان را برای اقامت خود انتخاب کنید. از محله وینوهرادی و پارک معروفش گفتیم، از کوچه‌های پرپیچ‌وخم و قدیمی مالا استرانا گذر کردیم و به محله فرهنگی-هنری زیژکوف رسیدیم. 

چشم‌انداز مدرن محله‌ تاریخی هولشوویتسه را معرفی کردیم که تلفیقی از اصالت و مدرنیته است و به مکان آرام و مسکونی کارلوو نامستی رسیدیم؛ محله کوچکی که در نزدیکی جاذبه‌های شهری و طبیعی قرار دارد. به‌طور کلی، پراگ با تلفیقی از معماری قدیمی و مدرن، هم سنت و تاریخش را حفظ کرده و هم زندگی شیک و مدرنی را برای مردم و گردشگران فراهم کرده است. بهترین محله های پراگ، شبکه حمل‌ونقل عمومی گسترده و در نهایت وجود هتل‌های مناسب برای همه سلیقه‌ها، این شهر را به یکی از مقاصد محبوب بین گردشگران تبدیل کرده است. از اینکه با مجله گردشگری سه‌کلیک همراه بودید، مچکریم. از شما می‌خواهیم تجربه خود را از رفتن به این مکان‌ها با ما به‌اشتراک بگذارید.  

نظرات کاربران