Tokyo Metropolitan Waterworks Science Museum

بهترین موزه های توکیو؛ برای شناخت گذشته دور

فرض کنید که برای تفریح به توکیو سفر کرده‌اید. در نظر دارید که از جاذبه‌ هایی دیدنی آن‌جا بازدید کنید، اما ممکن است رفتن به هر مکانی به مذاق شما و خانواده 4نفره‌تان خوش نیاید. بهترین راه آن است که از جاهایی دیدن کنید که عامه‌پسندتر باشد؛ موزه‌ های توکیو همین حکم را دارند. این موزه‌ها، با موضوعاتی هم‌چون هنر اوریگامی، موزه آتشنشانی و موزه انیمیشن به‌ترتیب با هدف آموزش و شناساندن پلیس و شخصیت‌های انیمیشنی به کودکان، موزه‌های ملی با هدف نشان دادن تاریخ و فرهنگ ژاپن و بسیاری از دیگر موزه‌ ها، بهترین گزینه برای تفریح در توکیو به شمار می‌آیند. در این فهرست به معرفی 19 مورد از بهترین موزه ‌های توکیو می‌پردازیم. همراه ما باشید.

رزرو تور ژاپن

رزرو تور لوکس ژاپن با سه کلیک خوبه!

Tokyo National Museum

Tokyo National Museum

یکی از بهترین موزه‌ های توکیو Tokyo National Museum یا موزه ملی توکیو به شمار می‌آید. این موزه با ظاهر پرشکوه خود، قدیمی‌ترین موزه ژاپنی‌ست که در سال 1872 افتتاح شده است. موزه ملی توکیو، مملو از اسناد، اشیا و هنرهای آسیایی‌ست که شما را به سفری احساسی به تاریخ ژاپن و دیگر کشورهای شبه‌قاره آسیای جنوب شرقی می‌برد. هم‌چنین، بخش دیگری از موزه نیز به هنرهای یونانی-بودایی تعلق دارد. اگر علاقه‌مند به دیدن هنرها و اشیا قیمتی قدیمی هستید، به موزه ملی توکیو بروید.

آدرس:

13-9 Uenokoen, Taito City, Tokyo 110-8712, Japan

پاسپورت دومینیکا

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها: تعطیل

سه‌شنبه‌ تا یک‌شنبه از 9:30 صبح تا 5 بعدازظهر

شماره تماس:

8600 5541 50 81+

وب‌سایت:

https://www.tnm.jp

National Museum For Nature And Science

یکی دیگر از بهترین موزه‌ های توکیو National Museum For Nature And Science یا موزه علوم و طبیعت توکیو به شمار می‌آید. این موزه، مملو از بقایای فراوانی از گیاهان و جانوران است. برخی از این جانوران عبارتند از: بز شاخ‌دار کوهی، گرگ هونشو، نهنگ، هاچیکو و اسکلت دایناسور. اگر به‌همراه فرزندانتان به توکیو سفر کرده‌اید، فرصت آشنایی با جانوران وحشی و اهلی و طیف وسیعی از گیاهان را از آنان دریغ نکنید.

آدرس:

7-20 Uenokoen, Taito City, Tokyo 110-8718, Japan

شماره تماس:

8600 5541 50 81+

وب‌سایت:

https://www.kahaku.go.jp

National Museum Of Modern Art 

National Museum Of Modern Art 

یکی دیگر از معروف ‌ترین موزه ‌های توکیو National Museum Of Modern Art یا موزه ملی هنر مدرن است. این موزه زیبا، با هنر مدرن و معاصر ژاپن سروکار دارد. در واقع در این موزه، فرهنگ‌های هنری ژاپنی و غربی با هماهنگی جذابی درهم‌آمیخته و در قالب مجسمه‌ها، تابلوها و سازه‌ها به نمایش گذاشته می‌شود. اگر به هنر علاقه‌مندید، بازدید از موزه ملی هنر مدرن توکیو بهترین پیشنهاد برای شما خواهد بود.

آدرس:

3-1 Kitanomarukoen, Chiyoda City, Tokyo 102-8322, Japan

شماره تماس:

8600 5541 50 81+

وب‌سایت:

https://www.momat.go.jp

national museum of emerging science and innovation

یکی دیگر از موزه ‌های برتر توکیو national museum of emerging science and innovation یا موزه ملی علوم و نوآوری‌های نوظهور است. این موزه، جنبه‌های متفاوتی از رابطه ما با علم، طبیعت و فناوری را به نمایش می‌گذارد. برای مثال، یک کره زمین از سقف آویزان شده که الگوهای آب‌ و هوای شناور را که روزانه توسط ماهواره‌های هواشناسی گرفته می‌شود، روی یک صفحه نشان می‌دهد. در بخش دیگری از موزه ملی علوم و نوآوری‌های نوظهور نیز منظومه شمسی، چگونگی شکل‌گیری زمین‌لرزه‌، فوران‌های آتشفشانی و سایر بلایای طبیعی و تاثیر آن بر انسان مدرن بررسی و نمایش داده می‌شود. در بخش سوم این موزه توکیویی نیز، شما با ساکنان آن، یعنی ربات‌ها، روبه‌رو خواهید شد. این ربات‌ها که بر اساس هوش مصنوعی ساخته شده‌اند، برخی‌شان قدرت حرکت دارند و در کنار شما راه می‌روند و برخی دیگر روی پایه ثابتی ایستاده‌اند. راستی، اگر به حوزه علم و فناوری علاقه‌مندید، می‌توانید در بهترین کارگاه‌ها یا سخنرانی‌هایی که در همین موزه برگزار می‌شود شرکت کنید. 

آدرس:

2 Chome-3-6 Aomi, Koto City, Tokyo 135-0064, Japan

ساعت فعالیت:

سه‌شنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته از  10 صبح تا 5 بعدازظهر

شماره تماس:

9151 3570 3 81+

وب‌سایت:

https://www.miraikan.jst.go.jp

Samurai Museum

Samurai Museum

یکی دیگر از موزه‌ های برتر توکیو Samurai Museum یا موزه سامورایی‌هاست. این موزه، جنگجویان باستان، پوشش آن‌ها، ابزار و آلات و به‌طور کلی سبک زندگی جنگجویان سامورایی را به نمایش می‌گذارد. شما در این موزه، شاهد مجسمه‌هایی با شکل‌های عجیب و غریب هستید که کلاه جنگی به سر دارند، زره پوشیده‌اند، در حالی که روی اسب نشسته‌اند نیزه در دست دارند و و یا با چهره‌ای خشمگین شمشیربه‌دست ایستاده‌اند. مواظب باشید به آنان نخورید!

آدرس:

Japan, 〒160-0021 Tokyo, Shinjuku City, Kabukicho, 2 Chome−25−6 1F・2F ホライズン・ビルディング

شماره تماس:

6411 6457 3 81+

وب‌سایت:

https://www.samuraimuseum.jp/en

Fire Museum

یکی دیگر از معروف ‌ترین موزه‌ های توکیو Fire Museum یا موزه آتشنشانی‌ست. این موزه که از سال 1920 افتتاح شده، چیزهایی مانند ماشین آتشنشانی، هلیکوپتر، شیلنگ آتشنشانی و دیگر ابزارهای اطفای حریق را به‌‌شکلی کودکانه به نمایش می‌گذارد. اگر با کودکان‌تان به توکیو سفر کرده‌اید، بازدید از Fire Museum را در برنامه گردشگری خود قرار دهید؛ چرا که فرزندان‌تان در این موزه با شغل آتشنشانی آشنا خواهند شد.

آدرس:

Japan, 〒160-0004 Tokyo, Shinjuku City, Yotsuya, 3 Chome−10

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته از 9:30 صبح تا 5 بعدازظهر

شماره تماس:

9119 3353 3 81+

وب‌سایت:

https://www.tfd.metro.tokyo.lg.jp/hp-hkkan/museum.html

Intermediatheque

Intermediatheque

یکی دیگر از بهترین موزه ‌های توکیو Intermediatheque است. این موزه که در داخل مرکز خرید Kitte، روبه‌روی ایستگاه توکیو قرار دارد، آمیزه‌ای از فرهنگ، تاریخ و علم را به نمایش می‌گذارد. موزه Intermediatheque، نمونه‌‌های علمی، مصنوعات فرهنگی، پرندگان و حیوانات جنگلی تاکسیدرمی‌شده، اسکلت‌هایی در اندازه‌های مختلف مانند اسکلت قورباغه و نهنگ مینکی تا چیزهای عجیب و غریب را در خود جای داده است. جذاب‌ترین بخش این موزه، جایی‌ست که سیر تکاملی انسان‌ها از اجداد میمون گرفته تا تغییر در اسکلت استخوان‌بندی روایت می‌شود. اگر به زیست‌شناسی علاقه‌مندید، به موزه Intermediatheque در توکیو بروید. سالن‌های کم‌نور این موزه نیز، شما را به یاد کتاب‌خانه هاگوارتز که در فیلم هری‌پاتر نشان داده شد، می‌اندازد.

آدرس:

Japan, 〒100-7003 Tokyo, Chiyoda City, Marunouchi, 2 Chome−7−2 KITTE

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته از 11 صبح تا 6 بعدازظهر

شماره تماس:

8600 5777 3 81+

وب‌سایت:

http://www.intermediatheque.jp/

Meiji University Museum

یکی دیگر از بهترین موزه‌ های توکیو Meiji University است. این موزه زیرزمینی، در ساختمان بزرگ دانشگاه میجی قرار دارد. موزه میجی، در سه بخش وسایل، جنایی و باستان‌شناسی دسته‌بندی می‌شود. در بخش وسایل، شما شاهد صنایع دستی سنتی ژاپنی مانند سفالگری، رنگ‌رزی، بامبوکاری، کاغذ واشی و ظروف لاکی خواهید بود. بخش جنایی نیز، جایی‌ست که شیوه‌های شکنجه‌گری را که در نیمه دوم قرن هجدم برای مجازات مجرمان به‌کار می‌رفت، نشان می‌دهد؛ از جمله آنان می‌توان به هاریتسو یا به‌صلیب‌کشیدن، گوکومون یا نمایش سر در ملأعام پس از سربریدن و ایشیداکی گوگو یا قرار دادن سنگ‌های بزرگ بر روی زانوهای یک فرد نشسته اشاره کرد. در بخش بعدی این موزه توکیویی نیز، برخی از بهترین مجسمه‌های باقی‌ماننده از دوران قدیم نگهداری شده است.

آدرس:

Japan, 〒101-8301 Tokyo, Chiyoda City, Kanda Surugadai, 1 Chome−1, 明治大学 駿河台キャンパス アカデミーコモン地階

ساعت فعالیت:

یک‌شنبه‌ها و دوشنبه‌ها: تعطیل

شنبه‌ها از 10 صبح تا 4 بعدازظهر

سایر روزهای هفته از 10 صبح تا 5 بعدازظهر

شماره تماس:

4448 3296 3 81+

وب‌سایت:

https://www.meiji.ac.jp/museum

Meguro Parasitological Museum

Meguro Parasitological Museum

یکی دیگر از بهترین موزه‌ های توکیو Meguro Parasitological Museum است. این موزه، در سال 1953، توسط آقای دکتر Satoru Kamegai تاسیس شد. او که تحت‌تاثیر بیماران مبتلا به انگل ناشی از شرایط بد بهداشتی بر اثر جنگ قرار گرفته بود، این سرمایه‌گذاری را انجام داد. او در این پروژه، حدود 300 نمونه از 45هزار انگل را جمع‌آوردی کرد و در این موزه به نمایش گذاشت. در طبقه دوم Meguro Parasitological Museum نیز، کرمی نواری به‌طول 8.8 متر نشان داده شده که از بدن یک مرد 40ساله گرفته شده است؛ برای بیان حقیقت این متراژ باورنکردنی، متر قرمزرنگی در کنار آن قرار گرفته که اندازه 8.8 متر را تایید می‌کند. عجیب و غریب‌ترین نکته‌ای هم که درباره این موزه صدق می‌کند آن است که آنان برخی از انگل‌های نگهداری‌شده را به‌شکل جاکلیدی‌های پلاستیکی به بازدیدکنندگان می‌فروشند؛ شما حاضرید یکی از آنان را بخرید؟!

آدرس:

4 Chome-1-1 Shimomeguro, Meguro City, Tokyo 153-0064, Japan

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها و سه‌شنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته از 10 صبح تا 5 بعدازظهر

شماره تماس:

1264 3716 3 81+

وب‌سایت:

https://www.kiseichu.org

Tokyo Waterworks Historical Museum

یکی دیگر از بهترین موزه ‌های توکیو Tokyo Waterworks Historical است. این موزه، تاریخچه آبرسانی توکیو را که قدمتی بیش‌از 400 سال دارد، به نمایش می‌گذارد. نمایشگاه‌های طبقه اول، تاریخچه و جنبه‌های فنی آب‌سازی مدرن را از دوران میجی –یعنی از سال 1868_ تاکنون به تصویر می‌کشد. این بخش دارای چاه‌های عمومی مختلف و نمونه‌ای از بزرگ‌ترین لوله چدنی ژاپن است. در طبقه دوم موزه نیز، نقشه‌های باستانی سیستم اصلی آب -که در ژاپنی به‌نام josui شناخته می‌شود- و لوله‌های چوبی آن را خواهید دید. علاوه‌بر آن، ماکت‌ها نیز گواه همین سازوکار است. 

آدرس:

2 Chome-7-1 Hongo, Bunkyo City, Tokyo 113-0033, Japan

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 9:30 صبح تا 5 بعدازظهر

شماره تماس:

9040 5802 3 81+

وب‌سایت:

https://www.suidorekishi.jp

Police Museum

Police Museum

یکی دیگر از بهترین موزه‌ های توکیو Police Museum یا موزه پلیس است. این موزه، در 6طبقه ساخته شده و هدف از ساخت آن، شناساندن تاریخچه و نحوه کار اداره پلیس متروپولیتن توکیو به مردم است. موزه پلیس توکیو، بهترین مکان دیدنی و گردشگری برای کودکان به شمار می‌آید؛ چرا که آن‌ها به‌محض ورود، لباس‌های پلیسی را می‌پوشند، کنار ماشین‌های گشت واقعی پلیس ژست می‌گیرند، روی موتورسیکلت هوندا با چراغ‌های چشمک‌زن یا کابین خلبان هلیکوپتر می‌نشینند و عکس می‌گیرند. در طبقات دوم و سوم نیز، کودکان بهترین نکات را درباره پیشگیری از جرم و ایمنی ترافیک، از طریق شبیه‌ساز دوچرخه‌سواری، می‌آموزند. هم‌چنین نمایشگاه‌های تعاملی و ماکت ایستگاه پلیس در یک محله کوچک نیز، کودکان و والدین‌شان را قادر به درک کار یک افسر پلیس می‌کند. بسیاری از این نمایشگاه‌ها که دارای راهنمای صوتی به زبان انگلیسی، کره‌ای و ماندارین هستند، زیرنویس انگلیسی دارند.

آدرس:

3 Chome-5-1 Kyobashi, Chuo City, Tokyo 104-0031, Japan

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته از 9:30 صبح تا 4 بعدازظهر

شماره تماس:

4321 3581 3 81+

وب‌سایت:

https://www.keishicho.metro.tokyo.lg.jp/about_mpd/welcome/welcome/museum_tour.html

Yokohama Chocolate Factory & Museum

یکی دیگر از بهترین موزه‌ های توکیو Yokohama Chocolate Factory & Museum است. این مکان چندمنظوره، در مرکز تفریحی شهر، یعنی در یوکوهاما، قرار دارد. شما در این‌جا با فرهنگ و تاریخچه شکلات آشنا می‌شوید، مراحل تولید شکلات را از صفر تا صد مشاهده می‌کنید و پس از گشت‌وگذار در کارخانه و موزه، می‌توانید به کافه بروید و بهترین نوشیدنی‌های گرم و تازه بخورید، یا این‌که به مغازه‌ای که در آن‌جا قرار دارد بروید و شکلات‌هایی با شکل‌های جذاب و متنوع را به‌عنوان سوغاتی بخرید. بازدید از این مجموعه رایگان است.

آدرس:

Japan, 〒231-0023 Kanagawa, Yokohama, Naka Ward, Yamashitacho, 97 フロア 2階

ساعت فعالیت:

همه‌روزه از 11 صبح تا 5:30 بعدازظهر

شماره تماس:

5588 681 45 81+

وب‌سایت:

https://www.daska.jp/yokohama-chocolate

Ochanomizu Origami Kaikan

Ochanomizu Origami Kaikan

یکی دیگر از معروف ‌ترین موزه‌ های توکیو Ochanomizu Origami Kaikan است. این موزه، به اوریگامی که هنر تاکردن کاغذ بوده اختصاص دارد. شما در فروشگاه این موزه، صدها کتاب آموزش اوریگامی و هزاران بسته کاغذ اوریگامی را خواهید دید که فروشی‌اند. البته برای ساختن یک اوریگامی خلاقانه، الزامی به دست کردن در جیب‌تان نیست؛ چرا که طبقه دوم موزه اوریگامی توکیو، یک گالری کوچک است که در آن امکان ساخت اوریگامی و خلاقیت‌های کاغذی وجود دارد، طبقه چهارم نیز به ساخت اوریگامی با کاغذ واشی اختصاص یافته است. بازدید از موزه اوریگامی توکیو را به تمامی والدین توصیه می‌کنیم؛ این بازی خلاقانه سبب تقویت تجسم هنری، پرورش خلاقیت، تقویت تمرکز و مهار استرس، هماهنگی چشم و دست و افزایش صبر کودک می‌شود.

آدرس:

 1 Chome-7-14 Yushima, Bunkyo City, Tokyo 113-0034, Japan

ساعت فعالیت:

یکشنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته از 9:30 صبح تا 4:30 بعدازظهر

شماره تماس:

4025 3811 3 81+

وب‌سایت:

http://www.origamikaikan.co.jp/

Currency Museum

یکی دیگر از بهترین موزه‌ های توکیو Currency Museum است. این موزه که توسط بانک ژاپن اداره می‌شود، تاریخچه طولانی پول در این کشور را به شما نشان می‌دهد. این موزه، از به‌کارگیری سکه‌های وارداتی چینی در اواخر قرن دوازدهم تا پیدایش ین و ایجاد بانک مرکزی در نیمه دوم سال 2018 را به نمایش می‌گذارد. علاوه بر آن، شما شاهد ورق‌های خوشنویسی‌شده دوره ادو، یادداشت‌های دوران اشغال اندونزی و فیلیپین، پول چرمی سیبری و سکه‌های زالو تایلندی خواهید بود. هم‌چنین، 100 میلیون ین نیز در بخشی از نمایشگاه نگهداری می‌شود که با چیدمانی زیبا، شبیه به ورق دفترچه یادداشت، در محفظه‌ای شیشه‌ای قرار گرفته است.

آدرس:

Japan, 〒103-0021 Tokyo, Chuo City, Nihonbashihongokucho, 1 Chome−3−1 日本銀行分館内

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته از 9:30 صبح تا 4:30 بعدازظهر

شماره تماس:

3037 3277 3 81+

وب‌سایت:

http://www.imes.boj.or.jp/cm/index.html

Glico Museum

Glico Museum

یکی دیگر از موزه‌ های برتر توکیو Glico Museum است. این موزه خوش‌مزه، مملو از آبنبات‌های کوچک و بزرگ و رنگارنگ است. شما در این‌جا می‌توانید روند تولید آبنبات‌های Pocky و Pretz را ببینید، در تورهای رایگان آن شرکت کنید و با مراحل ساخت آشنا شوید و یا بعد از پرداخت 3 دلار، خودتان نیز آبنبات‌هایی خوش‌مزه بسازید. هم‌چنین در این تورها که مدت‌زمان آن 70 دقیقه است می‌توانید از اطراف کارخانه نیز بازدید کنید، ویدئویی که تاریخچه ساخت آبنبات را به شما نشان می‌دهد ببینید و از غرفه‌های آبنبات آن‌جا، آبنبات‌های کوچک و بزرگی را برای فرزندانتان بخرید. فرصت این گردش شیرین، رنگارنگ و خوش‌مزه را در موزه Glico توکیو از کودکان‌تان نگیرید!

آدرس:

4 Chome-6-5 Utajima, Nishiyodogawa Ward, Osaka, 555-8502, Japan

شماره تماس:

8257 6477 6 81+

وب‌سایت:

https://www.glico.com/jp/enjoy/experience/ezakikinenkan

Bosaikan

توکیو، یکی از زلزله‌خیزترین شهرهای ژاپن به شمار می‌آید. از همین رو، سازمان آتش‌نشانی این شهر، به‌فکر آموختن اقدامات ایمنی حین و پس از زلزله به شهروندان بوده است. موزه Bosaikan که یکی از بهترین موزه ‌های توکیو به شمار می‌آید، به همین منظور ساخته شده است. شما می‌توانید به این موزه بروید تا در عرض 2 ساعت، با شبیه‌سازی زلزله در اتاق لرزان، استرس و اضطراب وقوع زمین‌لرزه، استفاده از کپسول آتشنشانی و تمامی چالش‌های حین وقوع زلزله و آموزش‌های لازم آشنا شوید.

آدرس:

2-37-8 Nishi-Ikebukuro, Toshima-ku, Tokyo

شماره تماس:

6565 3590 03

Mitaka Picture Book House 

Mitaka Picture Book House 

یکی دیگر از بهترین موزه‌ های توکیو Matika Picture Book House است. این موزه، که پیش‌تر دفتر ستاره‌شناسان برجسته بوده است، در حال حاضر به مرکز اجتماعی کودکان تبدیل شده است. این مرکز، در محوطه بزرگ رصدخانه ملی نجوم میتاکا قرار دارد. پیشنهاد می‌کنیم همراه با کودکان‌تان به این جاذبه دیدنی بروید تا مادامی‌که شما در حال بازدید از رصدخانه‌ها یا کتاب‌های مصور آن‌جا هستید، آن‌ها را در کارگاه‌های سرگرم‌کننده و آموزنده موزه شرکت دهید.

آدرس:

Japan, 〒181-0015 Tokyo, Mitaka, Osawa, 2 Chome−21−3 星と森と絵本の家

ساعت فعالیت:

سه‌شنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته از 10 صبح تا 12 ظهر و از 1 تا 5 بعدازظهر

شماره تماس:

3401 39 422 81+

وب‌سایت:

https://www.city.mitaka.lg.jp/ehon

Suginami Animation Museum

یکی دیگر از بهترین موزه‌ های توکیو Suginami Animation Museum است. این موزه، هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان تماشایی‌ست. بزرگسالان در این موزه با تاریخچه انیمیشن ژاپنی آشنا می‌شوند، اگر علاقه‌مند به ساخت انیمیشن هستند می‌توانند در کارگاه‌های آموزشی یا سخنرانی‌های آموزشی موزه شرکت کنند و کودکان نیز می‌توانند شخصیت‌های انیمیشنی موردعلاقه‌شان را از نزدیک ببینند، به کتاب‌خانه بروند تا کتاب‌های کمیک را بخوانند و یا یک تئاتر انیمه را در آن‌جا تماشا کنند.

آدرس:

Japan, 〒167-0043 Tokyo, Suginami City, Kamiogi, 3 Chome−29−5 杉並会館

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته از 10 صبح تا 6 بعدازظهر

وب‌سایت:

http://sam.or.jp/

Tokyo Metropolitan Waterworks Science Museum

آخرین موزه‌ای که آن را به‌عنوان یکی از بهترین موزه‌ های توکیو معرفی می‌کنیم Tokyo Metropolitan Waterworks Science Museum است. این موزه، «آب» را با استفاده از نمایشگرهای بزرگ و بازی‌های هیجان‌انگیز، به موضوعی سرگرم‌کننده و جذاب تبدیل می‌کند. به‌محض ورود به موزه Tokyo Metropolitan Waterworks Science، صخره واکوواکو و استخر Ukiuki از شما استقبال می‌کنند؛ جایی که بچه‌ها می‌توانند با تفنگ‌های اسپری بازی کنند و با یک حباب، بدون این‌که خیس شوند، به زیر آب سفر کنند.

در سینمای کوچک طبقه سوم این موزه توکیویی نیز، دیوارها و سقف همگی با LCDها پوشیده شده است. فضای این طبقه به گونه‌ای‌ست که گویی اطراف شما را آب گرفته است. شما در این طبقه، همراه با تصاویر نمایشگرها، مسیر آب در طبیعت و جنگل را دنبال می‌کنید و نحوه استفاده از آب را در زندگی روزمره می‌بینید. احتمالا بعد از بازدید از این موزه، قدر آب را بیشتر خواهید دانست.

آدرس:

3 Chome-1-8 Ariake, Koto City, Tokyo 135-0063, Japan

ساعت فعالیت:

دوشنبه‌ها: تعطیل

سایر روزهای هفته از 9:30 صبح تا 5 بعدازظهر

شماره تماس:

2366 3528 3 81+

وب‌سایت:

http://www.mizunokagaku.jp/

در آخر

هریک از بهترین موزه‌ های توکیو، متمایز از دیگری‌ست. یکی از آنان تاریخچه و فرهنگ هنری ژاپن را می‌نماید، دیگری سیر تکاملی انسان را از اجداد قبلی‌اش، یعنی میمون‌ها، تا زمان حال بررسی می‌کند و دیگری نیز دنیای ساخت انیمیشن را به روی ما می‌گشاید. ما در این مقاله، انواع و اقسام موزه ‌ها را آورده‌ایم؛ حتی موزه‌ هایی را برای بازدید با کودکان در این فهرست در نظر گرفته‌ایم. مطمئن باشید که انتخاب 19 موزه از میان موزه ‌های توکیو کار آسانی نیست؛ اما ما سه‌کلیکی‌ها این کار را انجام دادیم تا خیال شما را بابت یک سفر لذت‌بخش راحت کنیم. با توجه به علایق خود، دوست دارید از کدام‌یک از معروف ترین موزه‌ های بالا بازدید کنید؟

نظرات کاربران