بهترین شهرهای تایلند

بهترین شهرهای تایلند که توریست‌ها نمی‌شناسند!

تایلند کشوری است که جاذبه‌های تاریخی، اماکن تفریحی، بازارچه‌های شلوغ و دیدنی، معابد جذاب و خیره‌کننده و همین‌طور طبیعتی بکر با آبشارهایی زیبا دارد، بنابراین، گزینه خوبی برای گذراندن تعطیلات است. اگر تایلند مقصد بعدی‌تان است، همراه ما باشید تا در این مقاله با بهترین شهرهای تایلند برای گشت‌وگذار، آشنا شوید. در این مقاله از مجله گردشگری سه کلیک قصد داریم در مورد 15 مورد از شهرهای زیبای تایلند و امکانات آن‌ها، برای‌تان بنویسیم تا با آگاهی بیشتری برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید. 

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

شهر کرابی؛ از بهترین شهرهای تایلند

بهترین شهرهای تایلند

برای این‌که با فرهنگ بومیان تایلند بهتر آشنا شوید، به کرابی که از شهرهای دیدنی تایلند است و در شبه‌جزیره مالایی قرار دارد، بروید. در این شهر بازارهای تماشایی محلی که شب‌هنگام برپا می‌شود را ببینید و خرید کنید. هم‌چنین می‌توانید در مراکز ماساژ، آرامش را با ماساژهای حرفه‌ای تایلندی تجربه کنید. به طور کلی خدماتی که در شهر کرابی ارائه می‌شود، ارزان‌قیمت است و می‌توانید با خیال راحت، از امکاناتش استفاده کنید و لذت ببرید. خوب است بدانید که در هشت کیلومتری خارج از شهر هم یک معبد چشمگیر روی یک تپه قرار گرفته که مناظری سراسرنما از منطقه اطراف را ارائه می‌دهد.

شهرسورین

اگر برای‌تان جذاب است که از خرابه‌های جنگی بازدید کنید، به سورین که شهری کوچک است بروید. از دیدنی‌های جالب این مورد از شهرهای دیدنی تایلند، فیل‌هایی است که در خیابان‌ها رژه می‌روند و نمایشی را به اجرا می‌گذارند. هم‌چنین خوب است بدانید که در اطراف این شهر، جنگل‌هایی نیز وجود دارد که با دیدن آن‌ها می‌توانید لحظاتی جذاب را برای خود رقم بزنید. 

شهر اوبون راتچاتانی؛ از شهرهای زیبای تایلند

اگر برای بازدید از معابد خیره‌کننده تایلند برنامه‌ریزی می‌کنید، شهر اوبون راتچاتانی، در نزدیکی رودخانه مون، را در اولویت بگذارید؛ به ویژه اگر در ماه جولای به تایلند می‌روید. لازم به ذکر است که معبد وات‌نانگ‌بوآ برجسته‌ترین معبد این ناحیه است. 

دو فستیوال مهم نیز از دیدنی‌های این شهر زیبای تایلند است؛ جشنواره شمع که در جولای برگزار می‌شود و طی این جشنواره تماشایی، راهبان با شمع‌های بزرگ درخشان در پارک تونگ سی موانگ در مرکز اوبان گرد هم جمع می‌شوند، و جشنواره دوم که در آن، قایق‌هایی که شمع‌های زیادی را حمل می‌کنند، نقش اصلی را ایفا می‌کنند. 

شهر چنتابوری؛ طبیعت‌گردی در بهترین شهرهای تایلند

بهترین شهرهای تایلند؛ چنتابوری

اگر عاشق طبیعت هستید، چنتابوری که از بهترین شهرهای تایلند است، منتظر شماست. این شهر آبشارها و جنگل‌های زیادی دارد. هم‌چنین پارک ملی نمتاکفلیو که گونه‌های جانوری و پوشش گیاهی سرسبز و آب‌وهوای کوهستانی دارد، در این شهر زیبا قرار گرفته است. در ضمن از طریق شهر چنتابوری می‌توانید به جزیره کوه‌چانگ که از زیباترین جزایر تایلند است، بروید. 

شهر نونگ‌خی؛ از بهترین شهرهای تایلند

شهری در نزدیکی وینتیان که می‌تواند اوقات خوش و مفرحی را برای‌تان رقم بزند. راستی، در سواحل رودخانه مکونگ، جشنواره‌های فرهنگی محلی هم برگزار می‌شود که می‌توانید از آن‌ها دیدن کنید و درباره فرهنگ تایلند چیزهای زیادی یاد بگیرید. هم‌چنین می‌توانید به پارک پر از مجسمه سالاکائوکو نیز در نونگ‌خی بروید و با مجسمه‌های بزرگ بودا، ویشنو و شیوا عکس بگیرید. 

شهر هوا هین؛ از بهترین شهرهای تایلند

این یکی از شهرهای دیدنی تایلند تاریخچه جالبی دارد؛ در قدیم هوا هین تنها یک دهکده کوچک ماهی‌گیری بود تا این‌که در دهه 1920، پادشاه راما هفتم آن‌جا را به عنوان اقامتگاهی سلطنتی انتخاب کرد و از آن زمان به بعد، هوا هین به اولین استراحتگاه ساحلی در تایلند تبدیل شد. بسیاری از ساکنان بانکوک در تعطیلات خود به هوا هین می‌روند و با بازی در زمین‌های گلف و تفریح در پارک‌های آبی خوش‌گذرانی می‌کنند. 

پس اگر قصد سفر به هوا هین را دارید، بدانید که آن‌جا می‌توانید با این تفریحات اوقات خوشی داشته باشید. هم‌چنین تعدادی آبشار و غار زیبا نیز در نزدیکی این شهر وجود دارد. علاوه‌بر این‌ها یادتان باشد که بازدید از تپه خائو تکیاب در شهر هوا هین که معابد و زیارتگاه هایی برای ​​بازدیدکنندگان دارد را هم در برنامه‌های خود بگذارید.

شهر سورات ثانی

بهترین شهرهای تایلند

اگر در ساحلی رو به خلیج تایلند اقامت کردید، به شهر سورات ثانی هم سفر کنید تا از طریق این شهر به جزایر زیبایی برسید. خود سورات ثانی هم جاذبه‌های دیدنی فراوانی مثل کوه سامویی، کو فانگان و کوه تائو دارد و دیدن پارک ملی دریایی آنگ تانگ در این شهر که از بهترین شهرهای تایلند است هم خالی از لطف نیست. اگر اهل خرید هستید، بازارهای شبانه که محصولات اصیل تایلندی را عرضه می‌کنند را هم در سورات ثانی می‌توانید پیدا کنید. 

شهر سوکوتای؛ تماشای طلوع خورشید از خرابه‌های باستانی

اگر تاریخ‌گردی از علایق شماست، سوکوتای زیبا اماکن تاریخی فراوانی برای کاوش دارد. در این شهر آرام می‌توانید به دیدن ویرانه‌های تاریخی و مکان‌های باستان‌شناسی در پارک تاریخی شهر بروید و تاریخ تایلند را ورق بزنید. خوب است بدانید که سوکوتای در لغت به معنای طلوع خوشبختی است. مجسمه‌ها و معابد شگفت‌انگیز این شهر باستانی را هم از دست ندهید. 

شهر ناخون راچاسیما

این شهر بزرگ یک نام دیگر هم دارد؛ کورات. اگر به کورات بروید حتما هنگام پرسه زدن در خیابان‌ها، غرفه‌های خیابانی و بازارهای بزرگ را خواهید دید. پس به این شهر دیدنی بروید و برای عزیزان‌تان سوغاتی بخرید. پارک ملی کائویای هم در نزدیکی این شهر است. خانه فیل‌های آسیایی، گیبون‌ها و ویرانه‌های باشکوه انگکور وات از دیگر جاذبه‌های ناخون راچاسیما، از بهترین شهرهای تایلند، است. 

شهر پاتایا

بهترین شهرهای تایلند، شهر پاتایا

در کافه‌های پاتایا خوشمزه‌ترین خوراک‌های تایلندی را امتحان کنید و در سالن‌های ماساژ، با گرفتن یک ماساژ لذت‌بخش، آرامش را در تمام بدن خود تجربه کنید. ورزش‌های آبی و مراکز خرید بزرگ و دیدنی نیز از دیگر امکانات پاتایا، از شهرهای زیبای تایلند، برای گردشگران پر شور و مشتاق است. 

شهر کانچانابوری

کانچانابوری در سواحل رودخانه‌های کوای نوی و کوای یای قرار گرفته است و اگر می‌خواهید پل رودخانه کوای را ببینید و از راه‌آهنی موسوم به راه‌آهن مرگ که در جنگ جهانی دوم باعث کشته شدن عده بی‌شماری از مردم شد بازدید کنید، به کانچانابوری، از شهرهای دیدنی تایلند، بروید. 

هم‌چنین کانچانابوری موزه‌ها و معابد جذابی دارد که می‌توانید با دیدن آن‌ها، سفری خاطره‌انگیز برای خود بسازید. لازم است بدانید که در میان شهرهای مختلف تایلند، این شهر به دلیل داشتن طبیعتی خاص و دلپذیر، بهترین جا برای پیاده‌روی است. پیشنهاد می‌کنیم به شهر کانچانابوری بروید و در مسیرهای اطراف آبشارهای سای یوک نوی و ایروان که در نزدیکی پارک ملی ایروان واقع شده است، در هوایی مطلوب پیاده‌روی کنید.

شهر چیانگ رای؛ از شهرهای زیبای تایلند

این شهر شمالی تایلند بیشتر به خاطر معابد خیره‌کننده با معماری منحصربه‌فردش مشهور است و بنابراین بهتر است اگر به چیانگ رای می‌روید، دوربین عکاسی خود را جا نگذارید. یک دیدنی متفاوت هم در این شهر وجود دارد؛ تالار تریاک. این تالار در واقع یک موزه بزرگ است که به طور کلی به نقش مواد مخدر در این منطقه و البته کل جهان می‌پردازد. از دیگر جاذبه‌های تماشایی چیانگ رای، آبشار خون کورن است. 

آیوتایا؛ خرید آبی در بهترین شهرهای تایلند

بهترین شهرهای تایلند

آیوتایای تاریخی در نزدیکی شهر بانکوک، در سال 1700 بزرگ‌ترین شهر جهان بود. متاسفانه بسیاری از قسمت‌های شهر ویران شد، اما حالا همین بقایا و ویرانه‌های باشکوه از دیدنی‌های این شهر به شمار می‌رود و بازدید از آن، گذشته درخشان این شهر را به همگان یادآوری می‌کند. 

راستی اگر به این یکی از شهرهای دیدنی تایلند رفتید، حتما کاوش در دو مکان باستانی و مسحورکننده به نام‌های وات فرا سی سنپت و وات فو خائو تانگ را هم در برنامه‌هایتان بگذارید. اما یک جای جالب تماشایی در آیوتایا، بازار شناور شهر است که برای خرید، باید سوار قایق شوید و یک بازارگردی متفاوت را تجربه کنید. 

چیانگ مای؛ از شهرهای زیبای تایلند

پرتنوع‌ترین شهر از نظر تعداد معابد در تایلند، چیانگ مای است که بیشتر از 300 معبد دارد. مراکز ماساژ که ماساژهای حرفه‌ای تایلندی ارائه می‌دهند و هم‌چنین غرفه‌های خیابانی که با غذاهای خوش‌طعم تایلندی از شما پذیرایی می‌کنند، دو مورد از جاذبه‌های چیانگ مای زیبای تایلند است. خوب است بدانید که  معروف‌ترین معبد این شهر وات فراتات دوی سوتپ است که  درست خارج از شهر بر روی یک تپه مشرف به چیانگ مای قرار دارد.

بانکوک؛ از شهرهای دیدنی تایلند

بهترین شهرهای تایلند؛ بانکوک

دیدنی‌های زیادی، از آسمان‌خراش‌ها گرفته تا بازارها و زیارتگاه‌ها، در بانکوک وجود دارد که دلیل اصلی سفر بسیاری از گردشگران به این شهر که از شهرهای زیبای تایلند محسوب می‌شود است. اگر به بانکوک رفتید بازدید از کاخ بزرگ و معبد چشمگیر وات فو را از دست ندهید. 

خوب است بدانید یک منطقه توریستی به نام کئو سن در بانکوک وجود دارد که بسیاری از گردشگران به آن‌جا می‌روند تا از مناظر دیدنی‌اش بازدید کنند، عکس بگیرند و در مراکز تفریحی آن، خوش بگذرانند. هم‌چنین اگر اهل شکم‌گردی هستید، در بانکوک می‌توانید رستوران‌های متعددی را پیدا کنید که انواع غذاهای اصیل تایلندی را طبخ می‌کنند. 

کلام آخر سه کلیک درباره بهترین شهرهای تایلند

در این مقاله 15 تا از بهترین شهرهای تایلند را نام بردیم و امکانات تفریحی هر کدام را شرح دادیم. تایلند دیدنی‌های بسیاری دارد و اگر مقصد بعدی شماست، لازم است پیش از سفر درباره بهترین شهرهای آن اطلاعات کافی داشته باشید تا بتوانید در سفرتان بهتر زمان خود را مدیریت کنید و برنامه‌ریزی خوبی داشته باشید.

نظر شما چیست؟ اهل تاریخ‌گردی و بازدید از معابد و آثار باستانی هستید یا خوردن غذاهای اصیل تایلندی در مجلل‎ترین رستوران‌های بانکوک؟ برای‌مان بنویسید کدام شهر بیشتر نظر شما را به خود جلب کرد. 

نظرات کاربران