بهترین شهرهای کنیا

بهترین شهرهای کنیا؛ از پایتخت تا بزرگ‌ترین بندر

اگر می‌خواهید به کنیا سفر کنید، احتمالاً دغدغه شما این است که کدام یک از شهرهای کنیا برای سفر و تفریح بهترین خواهد بود؟ دو شهر آن نایروبی و مومباسا، پایتخت و بزرگ‌ترین بندر کنیا است. به‌طورکلی کنیا 5 شهر بزرگ دارد که علاوه بر نایروبی و مومباسا، کیسومو، ناکورو و الدورت در این لیست جای دارند. در این مقاله هر شهر را به تفکیک به شما معرفی خواهیم کرد، امیدواریم که این مقاله در سفر به کشور کنیا به شما در انتخاب مقصد مناسب کمک کند.

پاسپورت دومینیکا

خرید بلیط هواپیما ارزان به راحتی !

بهترین شهرهای کنیا

کشور کنیا به‌خاطر پارک‌ها، مناطق حفاظت شده و حیات‌وحش مشهور است. این کشور شهرهای زیادی دارد که دو تا از آنها بین همه شناخته‌شده‌تر و محبوب‌تر است، اما از بقیه شهرهای کنیا نیز غافل نشوید. کیسومو، الدورت و ناکور این کشور نیز بی‌نظیر است. این کشور پنج شهر بزرگ دارد. از بین پنج شهر، دو شهر معروف و محبوب کنیا، نایروبی و مومباسا هستند. 

نایروبی پایتخت کنیا، بزرگ‌ترین شهر در بین ژوهانسبورگ (آفریقای جنوبی) و قاهره (مصر) است. یک کلان‌شهر شلوغ و زنده با فرهنگی غنی. رستوران‌هایی با خوردنی‌های متنوع و پارک ملی نایروبی می‌توانند سفر شما را به‌یادماندنی کنند. در واقع، نایروبی چهارمین «World Hub» سازمان ملل متحد و یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری در قاره آفریقا است.

مومباسا دومین شهر بزرگ کنیا با 1.5 میلیون نفر جمعیت است. این بندر که در سواحل جنوب شرقی اقیانوس هند واقع شده است، به‌عنوان مرکز تجاری بوده و از جهانی‌ترین بندر تجاری آفریقا به‌حساب می‌آید. سواحل مرواریدی و امواج ملایم مومباسا این شهر را تبدیل به یک مقصد عالی برای تعطیلات کرده است. علاوه بر این مومباسا، میزبان مناسبی برای گردشگران با هر سلیقه و بودجه‌ای خواهد بود. بیشتر بازدیدکنندگان مجذوب جذابیت‌های عجیب مومباسا می‌شوند و قطعاً مومباسا یکی از بهترین شهرهای کنیا برای بازدید است.

بلیط هواپیما

در ادامه هر شهر از کنیا را به شما معرفی خواهیم کرد تا در سفر به کنیا با دیدی کامل از هر شهر کنیا دیدن کنید.

نایروبی؛ پایتخت کنیا

 بهترین شهرهای کنیا

نایروبی، پایتخت و بزرگ‌ترین شهر کنیا، به‌عنوان یکی از پویاترین شهرهای آفریقا شناخته می‌شود. این شهر که در دشت‌های وسیع کنیا واقع شده، ترکیبی جذاب از فرهنگ‌های مختلف، طبیعت بکر و آسمان‌خراش‌های مدرن را در خود جای‌داده است. بیشتر سافاری‌های کشور کنیا، از این شهر شروع می‌شود و در همین شهر پایان می‌یابد. این شهر دارای یک فرودگاه بین‌المللی به نام Jomo Kenyatta است که روزانه پذیرای پروازهایی از سراسر جهان خواهد بود. جدای از آن فرودگاه Wilson نایروبی با چندین پرواز در روز گردشگران را به بهترین مکان‌ها برای سافاری کنیا مثل Masai Mara، Laikipia و Samburi می‌رساند.  

پیش از آن که این شهر تبدیل به یک مرکز در قلب کنیا شود، در سال 1899 تنها به‌عنوان کمپ کوچک راه‌آهن شناخته می‌شد. در آن زمان بریتانیایی‌ها در حال ساخت یک راه‌آهن جدید بودند که اوگاندا را به مومباسا متصل کند که نایروبی به عنوان مرکزی برای شبکه راه‌آهن انتخاب شد. علاوه‌براین، رودخانه‌هایی با آب خنک و شیرین باعث ساخت شهری به نام نایروبی شدند. در واقع اسم نایروبی برگرفته از نام محلی Enkare Nyrobi به معنای محل آب خنک است.

نایروبی پس از استقلال در سال 1963 پایتخت کنیا باقی ماند و به یکی از مهم‌ترین شهرهای قاره آفریقا تبدیل شد. در این شهر بیش از 100 سازمان، شرکت بین‌المللی فعال هستند.

کارهایی که در نایروبی می‌توانید انجام دهید

نایروبی

نایروبی جاذبه‌های بی‌شماری دارد. چه در مرکز شهر و چه در حومه و اطراف آن. از خیابان‌های شلوغ و پر از فروشگاه گرفته تا آسمان‌خراش‌های زیبای شهر، همگی می‌توانند خاطراتی ماندگار در ذهن شما ثبت کنند. از تفریحاتی که می‌توانید در نایروبی داشته باشید، دیدن موزه ملی نایروبی، موزه راه‌آهن و بازار بزرگ ماسایی است.

در جنوب غربی نایروبی حومه شهری واقع شده به نام Karen که از نام نویسنده دانمارکی به نام کارن بلیکسن گرفته شده است. این منطقه با جنگل Ngong هم مرز بوده که زیبایی این حومه شهر را با وجود باغ‌های زیبا دوچندان می‌کند. در این منطقه می‌توانید سری به خانه سابق کارن بلیکسن، موزه کارن بلیکسن، مرکز حیات‌وحش Sheldrick زده و از حیواناتی که تحت مراقبت هستند، دیدن کنید. 

علاوه بر این کارن، حومه شهر دیگری به نام Lang’ata قرار دارد که یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های نایروبی در آنجا واقع شده است. مرکز زرافه، پناهگاهی برای زرافه روچیلد در حال انقراض که در سال 1979 افتتاح شد و همچنان فعال است. زرافه روچیلد فقط در علفزارهای شرق آفریقا یافت می‌شود. در این منطقه اگر خوش‌شانس باشید می‌توانید در خانه سابق Leslie-Melvilles اقامت داشته باشید تا از نزدیک در کنار زرافه‌ها زندگی را تجربه کنید.

همچنین اگر از فضای شهری و آسمان‌خراش‌ها در نایروبی خسته شدید، می‌توانید به پارک ملی نایروبی سر بزنید. در این پارک می‌توانید شیر، کرگدن، گورخر و گونه‌های مختلف آنتلوپ را دیده و از سافاری لذت ببرید. اندازه پارک ملی نایروبی نسبتاً کوچک (در مجموع 117 کیلومترمربع) و از سه طرف حصارکشی شده و از ضلع چهارم باز است تا حیات‌وحش به دشت‌های Kitengela اطراف مهاجرت کند. در این منطقه احتمال دیدن کرگدن سیاه زیاد خواهد بود. علاوه بر این‌ها، تالاب‌هایی در این پارک ملی هستند که خانه بیش از 400 گونه حیات پرنده است و گذراندن یک بعدازظهر با تماشای پرندگانی که در میان درختان پرواز می‌کنند، می‌تواند قابی خیره‌کننده برای گردشگران باشد. 

خرید تور مسافرتی خارجی به راحتی !

اقامت در نایروبی

قبل از سفر انتخاب محل اقامت در شهر مقصد از جمله کارهای مهم است. چه برای کار و چه برای تفریح به نایروبی سفرکرده باشید، می‌توانید در هتل‌های مدرن شهر تا مهمان‌خانه‌ها و عمارت‌های قدیمی اقامت داشته باشید. در ادامه چند محل اقامت پیشنهادی در نایروبی را برای شما لیست خواهیم کرد. 

  • هتل Hemingways در کارن یکی از بهترین هتل‌های شهر است. دارای فضایی بسیار آرام و پر از زیبایی‌های سنتی و قدیمی با رستورانی فوق‌العاده. 
  • هتل Eka در مرکز شهر است. هتلی مدرن و نزدیک به دو فرودگاه نایروبی و جاذبه‌های دیدنی شهر.
  • مرکز زرافه، Lang’ata، یک مهمان‌خانه در کنار زرافه‌ها.
  • Emakoko در پارک ملی نایروبی، فاصله‌ای 45 دقیقه‌ای تا فرودگاه بین‌المللی، دارای 10 کلبه زیبا. 
  • اقامتگاه‌ها در کارن، مجموعه‌ای از خانه‌های استعماری و ویلاهای مدرن که در باغ‌های سرسبز قرار گرفته‌اند.

مومباسا؛ بهترین شهرهای کنیا

 بهترین شهرهای کنیا

یکی از مهم‌ترین بندرهای تجاری جهان در اقیانوس هند از قرن دوازدهم میلادی، مومباسا است. اعراب و ایرانیان مسیرهای تجاری را در این شهر ایجاد کردند که از این مسیر، شیشه، برنج، مس، آهن و شاخ کرگدن را به کشورهای دور می‌فرستادند و این روند همچنان ادامه دارد. بندر معروف Kilindini باعث پیوندی قوی بین آفریقا و سایر نقاط جهان است. علاوه‌برآن تانزانیا و اوگاندا نیز صادرات و واردات آفریقا را قدرت بخشیده‌اند.

مومباسا در طول سال‌ها، صحنه نبردهای وحشیانه بر سر قدرت بوده و بر اساس همین نام سواحیلی شهر Kisiwa Cha Mvita گذاشته شده که به معنای «جزیره جنگ» است. در مومباسا شما شاهد فرهنگی غنی و ترکیبی از اعراب، پارس‌ها، پرتقالی‌ها و بریتانیایی‌ها هستید. این تأثیرات بیشتر در سطح شهر و معماری‌ها دیده می‌شود. خانه‌های سفید، بالکن‌های زیبا و درهای چوبی کنده‌کاری شده از جمله این تأثیرات هستند. 

علاوه بر این، این مناظر تاریخی همراه با سواحل شنی سفید و فضایی آرام و استوایی آن گردشگران زیادی را از سراسر جهان به مومباسا جذب می‌کند. وجود فرودگاه بین‌المللی Moi رفت‌وآمد به بهترین شهر کنیا، مومباسا آسان می‌کند. 

در مومباسا چه باید کرد

مومباسا شهری قدیمی است که یکی از تفریحات ویژه آن پیاده‌روی در سطح شهر خواهد بود. Fort Jesus جای دیدنی فوق‌العاده در مومباسا که نمایی زیبا از بندر را به شما نشان خواهد داد. این بنا در سال 1953 توسط پرتقالی‌ها برای محافظت از خود در شرق آفریقا ساخته شد و یکی از قدیمی‌ترین ساختمان‌‌های اروپایی در این قاره بوده که در سال 2011 به‌عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت گردید. علاوه بر این، دیدن مسجد Mandhry را در سفر به یکی از بهترین شهرهای کنیا، مومباسا از دست ندهید. این مسجد در سال 1570 ساخته شده که البته امکان بازدید از آن وجود ندارد، بااین‌حال دیدن نمای آن می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد. گردش شما با قدم‌زدن در بازار ادویه مومباسا تکمیل خواهد شد. 

سواحل مومباسا

سواحلی از شمال و جنوب مومباسا را احاطه کرده‌اند. استراحت در این سواحل رو با اقیانوس با رنگ آبی روشن و شن‌های سفید را به شما پیشنهاد می‌کنیم. شناخته‌شده‌ترین سواحل جنوبی، سواحل Shelly و Tiwi هستند. اگر هم دنبال ساحلی خلوت برای استراحت در جنوب مومباسا هستید، ساحل Diani مناسب خواهد بود. برخی از مکان‌ها برای اقامت هتل Kenyaways است. اگر هم می‌خواهید از مناظر ساحلی لذت ببرید Kite Village برای شما مناسب خواهد بود. اگر هم دنبال محل اقامت تجملی هستید، سری به Kinondo Kwetu بزنید. در شمال یکی از بهترین شهرهای کنیا، مومباسا، Nyali قرار دارد (محل رستوران معروف Tamarind) که از آنجا سواحل Bamburi و Shanzu را خواهید دید. در سواحل شمالی تفریحاتی چون ورزش‌های آبی و گلف را تجربه خواهید کرد. همچنین این سواحل شامل استراحتگاه‌های بزرگ خانوادگی است.

علاوه بر این، دیدن پارک دریایی مومباسا می‌تواند تجربه‌ای متفاوت برای شما باشد. در زیر آب‌های ساحل شمالی، منطقه‌ای قرار دارد که به‌تازگی موردتوجه قرار گرفته، یک پارک ملی و یک ذخیره‌گاه ملی برای محافظت از صخره‌های شکننده. این سواحل است که کنیا را به یک مکان غواصی مشهور بین‌المللی تبدیل کرده و علاوه بر غواصی شما می‌توانید با قایق‌هایی شیشه‌ای از منظره زیر دریا لذت ببرید. 

محل اقامت در مومباسا

در مومباسا استراحتگاه‌های مناسب خانواده بو بوتیک هتل‌های قدیمی واقع شده که می‌توانند محلی مناسب برای اقامت شما باشند. در زیر چند موزد را به شما خواهیم گفت.

  • Serena Beach Resort  و  Spa، یک استراحتگاه بزرگ و دوست‌داشتنی در ساحل شمالی با چندین رستوران.
  • هتل ساحلی Tijara، این هتل تنها چهار کلبه راحت دارد که همگی در یک مکان ایده‌آل در کنار صخره قرار گرفته‌اند و مناظر شگفت‌انگیزی از سراسر اقیانوس را به شما نشان می‌دهند.
  • استراحتگاه ساحلی Voyager با چهار استخر و فعالیت‌های متنوع، استراحتگاه مناسب برای خانواده خواهد بود که در چندقدمی ساحل نیالی واقع شده است.

شهرهای دیگر کنیا

دیگر شهرهای کنیا به‌اندازه نایروبی و مومباسا شناخته‌شده نیستند و در سراسر کشور کنیا پراکنده شده‌اند. این شهرها را در ادامه مقاله معرفی خواهیم کرد.

کیسومو

 بهترین شهرهای کنیا

کیسومو، سومین شهر بزرگ کنیا که در ساحل شمال شرقی دریاچه ویکتوریا، بزرگ‌ترین دریاچه قاره قرار دارد. این شهر پایتخت غیررسمی کنیا غربی و دارای ارتباطات حمل‌ونقل عالی با شرق آفریقا است. این دریاچه به‌خاطر صنعت ماهیگیری برجسته و گردشگرانی که برای استراحت در سواحل به این شهر سفر می‌کنند، ستون فقرات اقتصادی کنیا است.

ناکورو

شهر بعدی در لیست شهرهای بزرگ کنیا ناکورو نام دارد. این شهر با جمعیتی بیش از 500000 نفر، چهارمین شهر بزرگ کشور و پایتخت منطقه زیبای Great Rift Valley است. در طول سال‌های ریاست‌جمهوری جومو کنیاتا و دانیل آراپ موی این شهر یک کانون سیاسی به‌حساب می‌آمد و امروزه این شهر به دلیل نزدیکی به پارک ملی دریاچه ناکورو، به خانه کرگدن سیاه‌وسفید و تنوع باورنکردنی پرندگان شهرت دارد.

الدورت

آخرین شهر بزرگ کنیا الدورت نام دارد که در غرب کنیا و نزدیک به مرز اوگاندا واقع شده است. الدورت یکی از مناطق شهری درحال‌رشد کنیا به شمار می‌آید و ترکیبی از سنت و مدرنیته است. با قدم‌زدن در این شهر شما شاهد تأثیرات استعماری خواهید بود و زمانی که هوای این شهر مطلوب باشد، مهاجران زیادی را در سطح شهر خواهید دید.  

کلام آخر سه کلیک درباره بهترین شهرهای کنیا

کنیا کشوری شگفت‌انگیز برای روبه‌روشدن با طبیعت و حیات‌وحش است. از اقیانوس گرفته تا جنگل، از شیر و پلنگ گرفته تا زرافه و کرگدن همگی می‌توانند کنیا را به مقصدی عالی برای سفر تبدیل کنند. در این مقاله از بهترین شهرهای کنیا نام بردیم که در این فهرست دو شهر از بقیه شناخته‌تر و دیدنی‌تر بودند، مومباسا و نایروبی. دیگر شهرهای کنیا به‌اندازه دو شهر نام‌برده، معروف نیستند؛ اما از نظر تجاری، سیاسی و اقتصادی در کنیا تأثیرگذار هستند، مانند شهرهای الدورت، ناکوروو کیسومو. شما برای سفر به کنیا کدام شهر را انتخاب خواهید کرد؟

رزرو بهترین هتل خارجی به راحتی !

نظرات کاربران