جاهای دیدنی کوش آداسی
10 شهریور 1403
ترکیه

معرفی 10 تا از جاهای دیدنی کوش آداسی که بازدید از آن‌ها برای‌تان جذاب خواهد بود

کوش آداسی به‌عنوان یک مقصد توریستی محبوب که سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر است، جاذبه‌های معروف بسیاری دارد که می‌تواند هر بازدیدکننده‌ای را به وجد بیاورد. بهتر است پیش از سفرتان، در مورد جذاب‌ترین جاهای دیدنی کوش آداسی بدانید تا بتوانید سفر خود را بهتر مدیریت کرده و در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید. در این مقاله 10 مورد از بهترین اماکن دیدنی کوش آداسی را برای‌تان معرفی کرده‌ایم. برای اطلاع بیشتر و دقیق‌تر، تا پایان با ما همراه باشید. 

فرصت رزرو بلیط اینترنتی ارزان هواپیما از سه کلیک را از دست ندید

خرابه‌های باستانی افسس؛ از جاهای دیدنی کوش آداسی

جاهای دیدنی کوش آداسی

افسس یکی از جاذبه‌های اصلی کوش آداسی است که گردشگران بسیاری را مجذوب خود می‌کند. این منطقه در واقع ویرانه‌های دومین شهر بزرگ رومی است. برخی از بناهای تاریخی بازسازی‌شده آن شامل کتابخانه سلسیوس، معبد هادریان، خیابان کوراتس و خانه‌های باستانی تراس است. 

خانه مریم باکره

خانه مریم باکره خانه‌ای سنگی و کوچک در تپه‌های سبز سلجوک، واقع در نزدیکی افسس است که به‌عنوان یک زیارتگاه مهم برای پیروان مسیحیت از مذهب کاتولیک و هم‌چنین مسلمانان در نظر گرفته می‌شود. راهبان و راهبه‌هایی مسئول مراقبت از این بنای مذهبی هستند. طبق روایات، حضرت مریم آخرین روزهای خود را در این خانه گذرانده است. 

دیدیما؛ از بهترین اماکن دیدنی کوش آداسی

اگر برای بازدید از کوش آداسی برنامه‌ریزی می‌کنید، به منطقه دیدیما هم بروید؛ معبد آپولو که معبد مشهور دیدیماست و دومین معبد بزرگ و مهم یونان باستان و دومین معبد دلفی است، هنوز آخرین برج‌های بلند باقی‌مانده خود را دارد. تعداد این برج‌ها زمانی به 122 عدد هم می‌رسید. بازدید از این ناحیه و معبد معروف دیدیما، برای علاقه‌مندان اساطیر یونانی بسیار جذاب خواهد بود. 

پرین

پرین

پرین، از بهترین و متفاوت‌ترین اماکن دیدنی کوش آداسی، زمانی جزو شهرهای بندری تاریخی و پرجمعیت محسوب می‌شد و منطقه‌ای شلوغ و تجاری بود. نهایتا رودخانه میاندر این شهر بندری را نابود کرد، تا جایی که پرین در سال دوم پس از میلاد، کاملا متروکه شد. زمان سفرتان به کوش آداسی، دیدن پرین را که از برجسته‌ترین شهرهای ویران‌شده باستانی است، از دست ندهید. 

سلجوک؛ از بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی

کل منطقه سلجوک کوش آداسی را طی مدت زمان دو تا سه ساعت هم می‌توانید کامل بگردید و از بهترین جاذبه‌های آن از جمله خانه معبد آرتمیس، کلیسای سنت جان و عیسی بی کامی بازدید کنید. در سلجوک می‌توانید در هم آمیختن سه تمدن مختلف یونانی، رومی و اسلامی را ببینید. 

پارک ملی دیلک؛ یکی از بهترین اماکن دیدنی کوش آداسی

اگر دوست دارید در سفرتان برای طبیعت هم وقت بگذارید و در فضای سبز گشت‌وگذار کنید و از جاذبه‌های طبیعی لذت ببرید، به پارک ملی دیلک که چهار ساحل دل‌انگیز، نوار ساحلی ناهموار اما زیبای دریای اژه و غار زئوس را در خود جا داده است، بروید. پارک ملی دیلک به خاطر تنوع در پوشش گیاهی و جانوری خود هم بین مردم محلی و توریست‌ها بسیار معروف است. راستی به یاد داشته باشید که در نزدیکی غار زئوس، جایی که گفته می‌شود زئوس از برادرش پوزیدون پنهان شده بود، یک مکان جذاب با آبی بسیار سرد و یخی وجود دارد که اگر شنا دوست داشته باشید، می‌توانید مهارت خود را در آن امتحان کنید.

روستای سیرینس

جاهای دیدنی کوش آداسی

در بالای تپه‌های سرسبز سلجوک، روستایی به نام سیرینس وجود دارد که توسط بردگان اروپایی آزادشده از افسس، پایه‌گذاری شد. این روستا که به‌خاطر نوشیدنی‌های میوه‌ای خانگی خود معروف است، خانه‌های باستانی، ساختمان‌ها و کلیساهای دوران روم را دارد که تماشای این اماکن تاریخی خالی از لطف نیست. روستای سیرینس در زمره بهترین اماکن دیدنی کوش آداسی است. 

تجربه ماساژ ترکی در کوش آداسی

در کوش آداسی ترکیه می‌توانید برای گرفتن یک ماساژ عالی به سبک ترکی، به اسپا بروید. در حین ماساژ ذهن خود را از دغدغه‌ها رها کرده و خود را آرام نمایید تا تاثیر شگفت‌انگیز این مورد از خدمات خوب درمانی را روی بدن‌تان ببینید. یادتان نرود که پیش از رفتن، حتما رزرو کنید.

رزرو آنلاین هتل با سه کلیک خوبه

مراکز خرید کوش آداسی

مراکز خرید کوش آداسی که اجناسی با برندهای اصل بین‌المللی و هم‌چنین برندهای متفرقه و غیره را عرضه می‌کند، بسیار معروف و البته دوست‌داشتنی است؛ به خیابان‌های نزدیک بندر اصلی بروید و اجناسی با برندهای مختلف مثل دیزل، یونایتد کالرز بنتون و زارا را بخرید. 

کاروانسرای قدیمی؛ از بهترین جاهای دیدنی شهر کوش آداسی

کاروانسرای قدیمی

کاروانسرای قدیمی مکانی تاریخی است که در نزدیکی بندر مرکزی کوش آداسی قرار دارد و قدمت آن به دوران عثمانی در سال 1618 باز می‌گردد. کاروانسرای قدیمی با وجود مدرن‌سازی سریع، هم‌چنان حال‌وهوا و محیط قدیمی خود را حفظ کرده است. در زمان عثمانیان از این کاروانسرا به‌عنوان مهمان‌خانه استفاده می‌شد و بازدید از آن می‌تواند چشم‌اندازی از فرهنگ عثمانی را به شما نشان دهد. 

کلام آخر سه کلیک درباره جاهای دیدنی کوش آداسی

کوش آداسی شهری بندری و جذاب است که نقش مهمی در اقتصاد گردشگری ترکیه ایفا می‌کند. اگر برای سفر به این شهر جذاب برنامه‌ریزی می‌کنید، خوب است از قبل با برخی از جاهای دیدنی کوش آداسی که اهمیت تاریخی و طبیعی دارد، آشنا شوید تا بتوانید سفر خود را بهتر مدیریت کنید. در این مقاله به 10 تا از این اماکن دیدنی پرداختیم و امیدواریم مفید بوده باشد. پیشنهاد می‌کنیم بازدید از این جاذبه‌ها را در سفر خود از دست ندهید.

نظر شما چیست؟ بیشتر دوست دارید کدام یک از این جاذبه‌ها را ببینید؟ در قسمت نظرات دیدگاه خود را با ما به اشتراک بگذارید. 

رزرو تورخارجی با سه کلیک و با بهترین کیفیت!

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی شهر کوش آداسی

بهترین جاهای دیدنی کوش آداسی کدام است؟

آدالند، ساحل بانوان، پارک آبی تورتوگا، اوزون پلاژ، باشگاه ساحلی کاپلو، پارک ملی دیلک، پارک گازی بگندی و قلعه و مرکز خرید کوش آداسی.

بهترین تفریح در فضای باز در شهر کوش آداسی چیست؟

بی‌تردید با بازدید از پارک آبی تورتوگا، خرید از بازارهای محلی، امتحان غذاهای اشتهابرانگیز ترکی در رستوران‌های خاص شهر و قدم زدن در خیابان‌های زیبا، لذت فراوانی خواهید برد. 

تفریحات شبانه کوش آداسی چیست؟

لذت از نمایش شبانه ترکی، شام خوردن در رستوران‌های مختلف شهر و خرید از بازارهای پرجنب‌وجوش کوش آداسی، از بهترین تفریحات شبانه این شهر بندری است. 

نظرات کاربران