جاهای دیدنی ژوهانسوبرگ

جاهای دیدنی ژوهانسبورگ؛ خانه ماندلا یا تپه مقدس؟

ژوهانسبورگ که به‌عنوان «شهر طلا» محبوب است، بزرگ‌ترین شهر آفریقای جنوبی است که بیشتر به‌خاطر خانه نلسون ماندلا یا موزه‌های شگفت‌انگیزش شناخته شده است. اما در شهر چیزهای بیشتری از آنچه به چشم می‌آید و درباره‌اش صحبت می‌کنند، وجود دارد. جاهای دیدنی ژوهانسبورگ مانند دریاچه باغ‌وحش و تئاتر بازار، نظر هر کسی را به خود جلب می‌کند. در ادامه همراه ما باشید تا شما را با این جاذبه‌ها آشنا کنیم.

رزرو تور آفریقا

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

معرفی 15 تا از جاهای دیدنی ژوهانسبورگ

جاهای دیدنی ژوهانسوبرگ

اکنون وقت آن رسیده است که به جاهای دیدنی ژوهانسبورگ که ثابت می‌کند این شهر به همان اندازه که برای عاشقان تاریخ جذاب است، مرکزی برای رمانتیک‌ها، هنردوستان و کرکس‌ها است!

تئاتر بازار

درحالی که در ژوهانسبورگ نقاط زیادی وجود دارد که موردتوجه گردشگران قرار گرفته، اما مجموعه تئاتر بازار نیز مکانی است که نمی‌توانید از دستش بدهید. این مکان که در یک ساختمان بازار تغییریافته قرار دارد، فرهنگ پر جنب‌وجوش شهر را با نمایش برخی از بهترین محصولات در تئاترهایش به تصویر می‌کشد. نه فقط این، بلکه این تئاتر که یکی از جاهای دیدنی ژوهانسبورگ است، دارای یک کتابفروشی، یک گالری هنری و عکس، تعدادی رستوران و موارد دیگر است که می‌توانید حتی پس از غروب خورشید وارد آنجا شوید.

هزینه ورودی: 30 ZAR

پاسپورت دومینیکا

زمان: 9:00 صبح تا 5:00 بعدازظهر در روز دوشنبه و 8:00 صبح تا 10:00 بعدازظهر از سه‌شنبه تا یکشنبه

مکان: 56 خیابان مارگارت مکینگانا، نیوتاون، ژوهانسبورگ

پارک شیر

جاهای دیدنی ژوهانسوبرگ؛ پارک شیر

پارک شیر که در استان گاوتنگ واقع شده است، یکی از ضروری‌ترین جاهای دیدنی ژوهانسبورگ در آفریقای جنوبی برای بازدید است. درحالی که شیرهای ترانسوال در اینجا نقطه اصلی موردتوجه بازدیدکنندگان هستند، این پارک تعدادی دیگر از حیوانات بومی آفریقا را نیز در خود جای داده است. جدای از تعامل با شیرها، می‌توانید فعالیت‌های سرگرم‌کننده‌ای مانند سفر سافاری، گشت‌و‌گذار در کمپ‌های four lion pride و غیره را نیز انجام دهید.

هزینه ورودی: 195 ZAR برای بزرگسالان، 100 ZAR برای سالمندان و ورود رایگان برای کودکان

زمان: همه روزها از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر

مکان: R512 Pelindaba Rd، Hartbeespoort، Broederstroom

تپه مقدس؛ از زیباترین جاهای دیدنی ژوهانسبورگ

یکی از زیباترین جاهای دیدنی ژوهانسبورگ، تپه مقدس است که قطعا ارزش دیدن دارد. این مکان نه‌چندان محبوب که در مرکز شهر واقع شده است، روح‌انگیزترین مناظری را ارائه می‌دهد که قطعا شما را شگفت‌زده خواهد کرد. می‌توانید ساعت ها در آنجا بنشینید و لحظاتی را ثبت کنید و هرگز خسته نشوید. به‌هرحال، تعطیلات بدون دیدن این مناظر نفس‌گیر چه ارزشی دارد؟

هزینه ورودی: برای بازدید از این مکان هزینه ورودی وجود ندارد.

موزه هنر ویتس

جاهای دیدنی ژوهانسوبرگ

موزه هنر Wits که در سال 2012 افتتاح شد، مجموعه‌ای عالی از هنر آفریقایی را در خود جای داده است که آن‌جا را به یکی از جالب‌ترین جاهای دیدنی ژوهانسبورگ تبدیل می‌کند. این مکان که بخشی از محوطه فرهنگی دانشگاه ویتز است، نمایشگاه‌های موقتی نیز درون خود دارد که می‌توانید ساعت‌ها آنجا بمانید و آثار دروش را تحسین کنید.

 هزینه ورودی: برای بازدید از این مکان هزینه ورودی وجود ندارد.

زمان: 10:00 صبح تا 4:00 بعدازظهر از چهارشنبه تا یکشنبه (دوشنبه و سه‌شنبه تعطیل است)

مکان: نبش دانشگاه، خیابان جوریسن و خیابان برتا، ژوهانسبورگ

موزه آپارتاید

از میان تمام جاذبه‌های ژوهانسبورگ، موزه آپارتاید مکانی است که ممکن است خسته‌کننده به نظر برسد، اما درواقع اینطور نیست. این موزه که یکی از جاهای دیدنی ژوهانسبورگ است، داستان آپارتاید را از طریق عکس‌ها، مصنوعات، بریده‌های روزنامه، فیلم‌ها و موارد دیگر به تصویر می‌کشد و یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای بازدید است. اگر تا‌به‌حال دلتان می‌خواست در مورد مبارزات آزادی آفریقای جنوبی بدانید، از این مکان دیدن کنید.

هزینه ورودی: 95 ZAR برای بزرگسالان و 80 ZAR برای بازنشستگان، دانشجویان و کودکان

زمان: همه روزها از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر

مکان: پارک وی شمالی و جاده گلد ریف، اورموند، ژوهانسبورگ

شهر صخره طلا؛ از مشهورترین جاهای دیدنی ژوهانسبورگ

شهر صخره طلا؛ از مشهورترین جاهای دیدنی ژوهانسبورگ

شهر گلدریف که در 8 کیلومتری مرکز شهر قرار دارد، یکی از مشهورترین جاهای دیدنی ژوهانسبورگ است. از سفرهای هیجان انگیز پارک موضوعی گرفته تا نمایشگاه های تاریخی، چیزهای زیادی در آنجا وجود دارد که شما را به روزهای طلایی این کشور می ‌رد. همچنین می‌توانید گشتی در Crown Mines  بزنید تا نگاهی اجمالی به استعدادهای معدنچیان طلا داشته باشید.

هزینه ورودی: هزینه‌ها به تجربه‌ای که انتخاب می‌کنید، بستگی دارد.

زمان: همه روزها از ساعت 9:30 صبح تا 17:00 بعدازظهر

مکان: شفت 14، پارک وی شمالی، ژوهانسبورگ

خانه ماندلا؛ از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی ژوهانسبورگ

این موزه که در خیابان سووتو قرار دارد، زمانی محل زندگی نلسون ماندلا، قهرمان جنبش آزادی‌بخش بود. صرف‌نظر از اینکه اهل تاریخ هستید یا نه، این مکان یک جاذبه جذاب برای بازدید در جوبورگ است. چهار اتاق خانه مجموعه‌ای از عکس‌ها، نقاشی‌ها و موارد دیگر از خانواده ماندلا را به نمایش می‌گذارد. نه فقط این، بلکه جوایز و تقدیرنامه‌های نلسون ماندلا را نیز می‌توانید در آنجا که یکی از جاهای دیدنی ژوهانسبورگ است، مشاهده کنید.

هزینه ورودی: 40 ZAR برای گردشگران داخلی (بزرگسالان)، 60 ZAR برای خارجی‌ها (بزرگسالان) و 20 ZAR برای کودکان

زمان: 9:00 صبح تا 5:00 بعدازظهر

مکان: 8115 Vilakazi St & Ngakane St, Johannesburg

دریاچه باغ وحش

جاهای دیدنی ژوهانسوبرگ

اگر به‌دنبال مکان‌های رمانتیک در ژوهانسبورگ هستید، نگران نباشید، این شهر ناامیدتان نمی‌کند؛ چراکه دریاچه باغ‌وحش سورئال را در خود جای داده است. این مکان که همیشه مورد علاقه ساکنان جوبورگ است، برای لذت بردن از قدم زدن با هم، قایق‌سواری و حتی شیرجه‌زدن در استخر، ایده‌آل است. اگر احساس می‌کنید هیچ کاری در آنجا نیست که انجام بدهید، می‌توانید فقط در کنار چشمه بنشینید و در شادی آرامشش غوطه‌ور شوید.

هزینه ورودی: در حالی که هزینه ورودی وجود ندارد، فعالیت‌هایی مانند قایق‌سواری و شنا هزینه دارند.

زمان: همه روزها از ساعت 9 صبح تا 5 بعدازظهر

مکان: Lower Park Dr Parkview، ژوهانسبورگ

میدان مری فیتزجرالد

میدان مری فیتزجرالد که به افتخار اولین زن اتحادیه‌گرای کشور نامگذاری شده، یکی از بهترین جاهای دیدنی ژوهانسبورگ است که بازدیدی رایگان دارد. این میدان همچنین آغازی برای پیاده‌روی مشاهیر جاز است که مسیری را برای ادای احترام به برجسته‌ترین نوازندگان جاز کشور طی می‌کنند.

هزینه ورودی: برای بازدید از این مکان هزینه ورودی وجود ندارد.

زمان: NA

مکان: 120 خیابان لیلیان نگوی، نیوتاون، ژوهانسبورگ

تپه Constitution

جاهای دیدنی ژوهانسوبرگ؛ تپه Constitution

تپه Constitution یکی از تماشایی‌ترین جاهای دیدنی ژوهانسبورگ است؛ زیرا می‌توان از آنجا به مناظر شگفت‌انگیزی از کل شهر خیره شد. این سایت که زمانی یک زندان بود، اکنون اطلاعات روشنگری در مورد تاریخ آفریقای جنوبی ارائه می‌دهد. این زندان سابق که نمایانگر رفتار وحشیانه با زندانیان سیاسی و جنایتکاران در آن زمان است، نمایشگاه‌های نسبتاً تحریک‌آمیزی در موزه‌هایش مانند شماره چهار، زندان زنان و قلعه قدیمی دارد. زندانیان سابق این زندان حتی شامل نلسون ماندلا و مهاتما گاندی در آن زمان بودند. علاوه بر تبدیل این زندان به موزه، ساختمان قدیمی آن  به دادگاه قانون اساسی آفریقای جنوبی تبدیل شده است که نمادی از آزادی است و با هدف حمایت از حقوق مردم این کشور فعالیت می‌کند.

مکان: خیابان کوتزه 11، ژوهانسبورگ، 2017، آفریقای جنوبی

زمان: 9 صبح الی 5 بعدازظهر

منطقه مابوننگ

منطقه شادMaboneng ، زمانی محله‌ای نسبتاً معمولی و فرسوده بود. Maboneng در لغت به معنای “مکان نور” است و آنچه اکنون به آن تبدیل شده است، دقیقاً نشان‌دهنده این است. این سایت روشن و پر از شور زندگی، اکنون دارای کافه‌های شیک، رستوران‌ها، گالری‌های هنری، هتل‌ها، فروشگاه‌ها و مراکز سرگرمی مختلف است که همگی در یک ترکیب کاملاً هوشمندانه کنار هم  قرار گرفته‌اند تا این قسمت از شهر را به‌روز کند و در فهرست جاهای دیدنی ژوهانسبورگ قرار بدهد. یکی از جاذبه‌های برتر در آنجا بازار هفتگی Main  است که می‌توانید در آنجا از هر نقطه‌ای از قاره غذا تهیه کنید. عاشق هنر هستید؟ به Arts on Main and Revolution House سری بزنید؛ جایی که انبارهایی را خواهید دید که به استودیوهای هنری تبدیل شده‌اند، همراه با فروشگاه‌هایی که می‌توانید از آنجا آثار هنری بخرید. از جمله جاذبه‌های دیگر می ‌وان به سینما بیوسکوپ، هتل‌های درجه‌بک، مرکز اجتماعی و بوتیک‌های مختلف اشاره کرد. آنجا مکان فوق‌العاده‌ای برای جوانان است که در میان فضایی پر جنب‌وجوش و درحالی که غذاها و نوشیدنی‌های آفریقایی مورد علاقه‌شان را می‌خورند، قرار دارد.

مکان: خیابان فاکس 276، شهر و حومه، ژوهانسبورگ، 2094، آفریقای جنوبی

زمان: 9 صبح الی 11 شب

موزه خانه ویکتوریایی لیندفیلد؛ از عجیب‌ترین جاهای دیدنی ژوهانسبورگ

جاهای دیدنی ژوهانسوبرگ

این «موزه زنده» یکی از عجیب‌ترین و در عین حال هیجان‌انگیزترین جاهای دیدنی ژوهانسبورگ است. چیزی که بازدیدکنندگان را در آنجا خوشحال می‌کند، این واقعیت است که صاحب فعلی موزه، کاترین لاو، لباس ویکتوریایی می‌پوشد تا با حال‌وهوا و هدف موزه مطابقت داشته باشد و بسیار مودبانه تمام مکان را به بازدیدکنندگان نشان می‌دهد و آ‌نها را از اتاقی به اتاق دیگر این موزه هدایت می‌کند. 

خانه ویکتوریایی طبقه متوسط را به تصویر می‌کشد که به‌طرز درخشانی حفظ شده است. یکی از بهترین موزه‌ها و جاذبه‌های ژوهانسبورگ، مجموعه‌ای چشمگیر از مبلمان، هنر و وسایل معمول خانه ویکتوریایی قرن 19 و 20 را در خود جای داده است که همگی حکایت از تأثیر این فرهنگ و میراث بر ژوهانسبورگ را دارند. پس از گشت‌وگذار دوساعته خود در داخل این موزه، می‌توانید در ایوان و در حین تماشای شهر ژوهانسبورگ، یک فنجان چای بنوشید و بازدید از این موزه را در فهرست به‌یادماندنی‌ترین جاهای دیدنی که رفته‌اید، در ذهنتان ثبت کنید.

مکان: خیابان ریچموند 72، پارک اوکلند، ژوهانسبورگ

زمان: 10 صبح الی 5 بعد از ظهر

هزینه ورودی: 250 INR

موزه ملی تاریخ نظامی آفریقای جنوبی

موزه تاریخ نظامی آفریقای جنوبی با بازخوانی داستان درگیری‌های نظامی آفریقا در طول سال‌ها، یکی از جذاب‌ترین موزه‌ها و جاهای دیدنی ژوهانسبورگ برای کسانی است که عاشق شنیدن داستان‌های جنگ هستند. از نکات برجسته این موزه می‌توان به هواپیماهای جنگنده جنگ جهانی دوم، تانک‌ها، اسلحه و مهمات، بمب‌افکن‌ها و حتی مدال‌ها اشاره کرد. بخش موردعلاقه بازدیدکنندگان شامل نمایشگاه پزشکی در جنگ است که جزئیاتی از روش درمانی سنتی زولوها در طول جنگ انگلیس و زولو را به‌همراه درمان‌های مدرن امروزی در میدان جنگ به‌نمایش می‌گذارد.

مکان: 22 Erlswold Way، ژوهانسبورگ، 2132، آفریقای جنوبی

زمان: 9 صبح الی 16:30

هزینه ورودی: 125 INR  بزرگسالان، INR 75 کودکان

پارک ملی پیلانسبرگ؛ از جاهای دیدنی ژوهانسبورگ

پارک ملی پیلانسبرگ؛ از جاهای دیدنی ژوهانسبورگ

پارک ملی Pilanesberg که تنها 2.5 ساعت با ماشین از مرکز شهر ژوهانسبورگ فاصله دارد، یکی از مشهورترین ذخیره‌گاه‌های بازی در آفریقای جنوبی است. این پارک علاوه بر اینکه به علاقه‌مندان به حیات‌وحش فرصتی برای دیدن Big Five آفریقا می‌دهد، به دلیل اکوسیستم‌های شگفت‌انگیز غنی، مجموعه وسیعی از حیات‌وحش و موقعیت سرسبزش در وسط لوولد، به‌عنوان یکی از دیدنی‌ترین مکان‌های ژوهانسبورگ نیز عمل می‌کند. پوشش گیاهی صحرای کالاهاری به‌غیر از شیر، کرگدن، فیل، گاومیش و پلنگ، سگ‌های وحشی آفریقایی، گورخرها، بزهای سمور و بیش از 300 گونه پرنده را در این پارک مقابل چشمانتان قرار می‌دهد. برای اینکه مطمئن شوید اکثر حیوانات را در مکان و زمان مناسب می‌توانید ببینید، باید تور خصوصی پارک ملی پیلانسبرگ را که با یک راهنمای سافاری باتجربه همراه است، انتخاب کنید.

مکان: بوجانالا، شمال غرب، آفریقای جنوبی

زمان: 6 صبح الی 19 بعد از ظهر

هزینه ورودی: 400 INR/-

جمع‌بندی

در این مقاله، به معرفی جاهای دیدنی ژوهانسبورگ در آفریقایی جنوبی پرداختیم. همانطور که خواندید، این شهر برای هر سلیقه‌ای، چیزی درنظر دارد. می‌توانید در پارک ملی پیلانسبرگ حیواناتی را تماشا کنید که شاید هیچوقت آن‌ها را ندیده باشید. در موزه خانه ویکتوریایی به قرن‌های 19 و 20 سفر کنید و با فرهنگ آن زمان آشنا شوید. در موزه اپارتاید با بریده جراید از مبارزات آزادی‌خواهی آفریقای جنوبی باخبر شوید. از خانه ماندلا و تقدیرنامه‌هایش بازدید کنید. در کنار دریاچه باغ‌وحش قدم‌بزنید و قایق‌سواری کنید. بر فراز تپه مقدس زیباترین مناظر را تجربه کنید. از گشت‌وگذار در منطقه مابوننگ لذت ببرید و از دیگر جاهای دیدنی ژوهانسبورگ که در این مقاله آورده‌ایم، بازدید کنید. اگر به هر یک از این جاذبه‌های گردشگری رفته‌اید، مشتاقیم که تجربیاتتان را در قسمت نظرات این مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران