جاهای دیدنی کیپ تاون

جاهای دیدنی کیپ تاون؛ از کوه‌های تیبل تا آسیاب بیسکوئیت

کیپ تاون یکی از زیباترین شهرهای جهان است که در نقطه‌ای خوش‌منظره در امتداد سواحل جنوب غربی آفریقای جنوبی قرار دارد. این شهر ترکیبی از مکان‌های طبیعی نمادین و محله‌های فریبنده است که گردشگران را به سوی خود جذب می‌کند.

رزرو تور آفریقا

با گذشت سال‌ها این شهر به آرامی به دومین شهر بزرگ کشور رنگین کمان (آفریقای جنوبی) تبدیل شد و اکنون به‌عنوان پایتخت قانون‌گذاری آن عمل می‌کند. جمعیت متنوع و فرهنگ‌های زیادی که در آن وجود دارد، تاثیر عمیقی روی تاریخ و فرهنگ، معماری و غذاهای آن گذاشته است.

از جاهای دیدنی جذاب کیپ تاون می‌توانیم به محله‌های رنگارنگی مانند Bo-Kaap اشاره کنیم که در کنار جوامع ساحلی منزوی و آب‌نمای شیک V&A قرار دارد. این شهر به همان اندازه که دارای صحنه‌های هنری غنی است، طبیعت درخشانی نیز در خود جای داده است. علاوه بر پیاده‌روی در کوه‌ها و تپه‌های معروف، از دیگر کارهایی که می‌توان در کیپ تاون انجام داد، دیدن پنگوئن‌های بامزه یا غواصی در قفس با کوسه‌ها است. علاوه بر این، جاذبه‌های توریستی جزیره معروف روبن را نیز به آن اضافه کنید. در ادامه همراه ما باشید تا جاهای دیدنی کیپ تاون را به شما معرفی کنیم.

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

بازار خلیج هاربر

جاهای دیدنی کیپ تاون

بازار شلوغ خلیج هاربر که با نیم ساعت رانندگی از جنوب مرکز شهر فاصله دارد، برای گشت‌وگذار بسیار سرگرم‌کننده است. در کنار غذاهای لذیذ و صنایع‌دستی لذت‌بخش، منظره‌های باورنکردنی و موسیقی زنده را به رخ بازدیدکنندگان می‌کشد.

پاسپورت دومینیکا

100 غرفه آن در کارخانه ماهیگیری سابق در کنار خلیج هاوت واقع شده است و به کوچه‌ها و حیاط‌های سرپوشیده منتهی می‌شود. این بازار از زمان تأسیس در سال 2011، پاتوق موردعلاقه مردم محلی و گردشگران در شب جمعه بوده است.

به‌غیر از امتحان کردن  غذاهای دریایی تازه و نوشیدنی‌های آفریقای جنوبی، می‌توانید همه چیز را از کیک و بستنی گرفته تا جواهرات دست ساز، کنده‌کاری و لباس در آنجا پیدا کنید. این بازار که یکی از جاهای دیدنی کیپ تاون است، شنبه‌ها و یکشنبه‌ها باز است و دارای فضایی آرام با اجرای موسیقی محلی است که اغلب توسط اهالی خلیج اجرا می‌شود.

Bloubergstrand Beach

وقتی به سمت بازار می‌رویم، ساحل خیره‌کننده Bloubergstrand Beach را می‌بینیم که در امتداد سواحل خلیج تیبل قرار دارد. این ساحل، بهترین مناظر از کوه تیبل را ارائه می‌دهد.

این ساحل که یکی از جاهای دیدنی کیپ تاون است، در زبان آفریکانسی به معنای «ساحل کوه آبی» است که نامش از تپه‌ای در نزدیکی‌اش گرفته شده است. Bloubergstrand Beach که به دو بخش معروف خلیج بزرگ و خلیج کوچک تقسیم شده است، دارای هزاران فعالیت هیجان‌انگیز در فضای باز است.

در حالی که بادهای تند اولی، بادبادک‌بازان و موج سواران را به خود جذب می‌کند، شن‌های سفید دومی برای گذراندن اوقات آرامشبخش مناسب است. همچنین می‌توانید از پیک‌نیک در آنجا لذت ببرید یا استخرهای صخره‌ای و ذخیره‌گاه طبیعی اطراف آن را کشف کنید. این ساحل خانه بسیاری از جانوران و گیاهان محلی با تعدادی رستوران غذاهای دریایی عالی است که در نزدیکی‌اش یافت می‌شود.

گروت کنستانتیا؛ از جاهای دیدنی تاریخی کیپ تاون

جاهای دیدنی کیپ تاون

گروت کنستانتیا تنهاده دقیقه با ماشین از خلیج هاوت و باغ گیاه‌شناسی ملی کرستنبوش فاصله دارد. این سایت دارای یک موزه و چند رستوران است. این ملک قدیمی جذاب که در مکانی بسیار زیبا در میان زمین‌های چشم‌نواز و تاکستان‌ها قرار گرفته است، در سال 1685 تأسیس شد. خانه عمارت باشکوه کیپ داچ که در آنجا قرار دارد، شامل نمایشگاه‌های جالبی از زندگی مزرعه‌ای در در طول قرن‌ها است. گروت کنستانتیا که یکی از جاهای دیدنی کیپ تاون استکه به زندگی اربابان و بردگانشان و گیاه‌شناسی دره کنستانتیا نگاهی می‌اندازد.

به غیر از بررسی مصنوعات، مبلمان و آثار هنری قدیمی آنجا، می‌توانید در زیرزمین‌ها و تاکستان‌هایش نیز گشت بزنید. پس از آن، حتما برای یک وعده غذایی مجلل در رستوران Jonkershuis یا Simon’s توقف کنید.

Sea Point 

برای دیدن مناظر دیدنی‌تر از شهر، اقیانوس و کوه‌ها، به آرامی در امتداد تفرجگاه Sea Point قدم بزنید. این مسیر پرپیچ‌وخم که کوه Lion’s Head  و تپه سیگنال دز اطرافش قرار دارد، بین دوندگان، دوچرخه‌سواران و سگ‌گردان‌ها بسیار محبوب است.

این تفرجگاه زیبا که اقیانوس اطلس وحشی را در آغوش گرفته است، در مجموع هفت کیلومتر امتداد دارد و شما را از خلیج Bantry به منطقه موییل پوینت می‌رساند. در طول مسیر، از چندین ساحل، تاسیسات هنری در فضای باز و یک استخر آب شور عبور می‌کنید. همچنین می توانید از فانوس دریایی تاریخی گرین پوینت 1824 و پارک دوست‌داشتنی‌ای به همین نام دیدن کنید.

علاوه بر لذت بردن از ورزش و لذت بردن از مناظر خیره‌کننده، می‌توانید در برخی از کافه‌ها و رستوران‌های متعددی که در مسیر قرار دارند، توقف کنید. سی پوینت، یکی از ثروتمندترین و انحصاری‌ترین حومه‌ها و جاهای دیدنی کیپ تاون است که درست در جنوب CBD آن واقع شده است.

باغ‌هایCompany

جاهای دیدنی کیپ تاون؛ باغ‌هایCompany

باغ‌های Company که واح‌ ای از صلح و آرامش است، نقطه برجسته و زیبایی را درست در مرکز شهر اشغال می‌کند. این شهر که با بسیاری از مهم‌ترین موزه‌ها و گالری‌های هنری هم مرز است، دارای فضاهای سبز، گل‌زارهای رنگارنگ و بناهای تاریخی خیره‌کننده‌ای است که بازدیدکنندگان در اطراف آن‌ها گشت‌وگذار می‌کنند.

قدیمی‌ترین باغ در تمام آفریقای جنوبی، در دهه 1650 توسط شرکت هند شرقی هلند ایجاد شد. باغ‌های سبز آن علاوه بر ارائه محصولات تازه برای این شهرک نوپا، کشتی‌های اطراف کیپ را دوباره پر کردند.

امروزه، طیف قابل توجهی از گیاهان، گل‌ها، درختان و درختچه‌ها با مجسمه‌های تاریخی در این باغ‌ها وجود دارد. این باغ‌ها شامل یک بنای یادبود توپخانه، مجسمه سیسیل رودز و دروازه شیر 1805 است. کوه تیبل نیز به طرز چشمگیری بر فراز شاخ و برگ‌های سرسبز آنجا قرار دارد و موزه آفریقای جنوبی ایزیکو در محوطه آن واقع شده است. با تمام این‌ توضیحات، بدیهی است که باغ‌های شرکت، یکی از جاهای دیدنی کیپ تاون به‌شمار بیاید.

غواصی با تماشای کوسه‌های سفید بزرگ!

اگر بعد از پیاده‌روی‌های آرام و تماشای باغ‌ها، می‌خواهید قلبتان را به تپش بی‌اندازید، غواصی در قفس با کوسه‌های سفید بزرگ باید در فهرست کارهایی که باید در کیپ تاون‌ها انجام دهید، قرار بگیرد. از مرکز شهر، شرکت‌های متعددی سفرهای فراموش نشدنی‌ای را برای دیدن موجودات باشکوه از نزدیک برگزار می‌کنند.

بیشتر آن‌ها شما را دو ساعته از دماغه به Gansbaai ، پایتخت بزرگ کوسه سفید جهان، منتقل می‌کنند. در راه رسیدن به محل غواصی، حدود پانزده دقیقه دور از ساحل، راهنمای آگاه به شما خواهد گفت که چه چیزی در انتظارتان است. پس از آشنایی با کوسه‌های معروف و پوشیدن لباس‌های مخصوص، درنهایت می‌توانید وارد قفس شناور محکمی شوید.

بازدیدکنندگان ماجراجو تقریباً همیشه می‌توانند تعدادی کوسه سفید بزرگ را ببینند که در زیر امواج می‌چرخند. بهترین زمان سال برای غواصی در قفس از ژوئن تا سپتامبر است. این زمانی است که دید واضح‌تر است، آب سردترین است و تعداد زیادی از کوسه‌های سفید بزرگ به منطقه مهاجرت می‌کنند.

موزه یهودیان آفریقای جنوبی

جاهای دیدنی کیپ تاون

در مرکز شهر در کنار باغ‌های شرکت، موزه یهودیان آفریقای جنوبی قرار دارد. گشت‌وگذار در آن بسیار جالب است؛ چراکه آثار و نمایشگاه‌های موجود در آن، تاریخ یهودیت و زندگی یهودیان در این کشور را در طی 150 سال گذشته بررسی می‌کند.

گالری‌های آن که معماری شگفت‌انگیز مدرن را به نمایش می‌گذارد، نمایش‌های بی‌شماری از خاستگاه، هویت و تأثیر جامعه بر آفریقای جنوبی را در خود جای داده است. عکس‌های تاریخی، اینستالیشن‌های سمعی و بصری نیز نقش مهم آن‌ها در مقابله با آپارتاید و کمک به نلسون ماندلا را روشن می‌کنند.

در این موزه که یکی از جاهای دیدنی کیپ تاون است، می‌توانید قدیمی‌ترین و چشمگیرترین کنیسه Rainbow Nation را ببینید. همچنین مجموعه‌ای زیبا از مینیاتورهای ژاپنی وجود دارد که می‌توانید قبل از بازدید از مرکز متحرک هولوکاست، آن‌ها را مطالعه کنید. آن‌ها داستان خانواده‌هایی را روایت می‌کند که در طول جنگ جهانی دوم در اروپا اقوامی داشتند و بازماندگانی که به SA رفتند.

ساحل خلیج کمپ؛ از جاهای دیدنی و رویایی کیپ تاون

یکی دیگر از مکان‌های عالی برای گذراندن وقت و از جاهای دیدنی کیپ تاون، ساحل کمپ است. شن‌های سفید آنجا که هم بین مردم محلی و هم برای گردشگران بسیار محبوب است، فعالیت‌های سرگرم‌کننده و منظره‌های شگفت‌انگیزی از کوه ارائه می‌دهد. این حومه کوچک منزوی به‌خاطر نوشیدنی‌ها و رستوران‌های فوق‌العاده‌اش نیز شهرت دارد.

در جنوب سی پوینت، این خلیج کوچک و ساحل زیبایش قرار دارد. به‌غیر از شنا و آفتاب گرفتن، می‌توانید از حوضچه‌های جزر و مدی آنجا دیدن کنید و از صخره‌های خنکش بالا بروید. 

بعد از اینکه برنزه کردید، می‌توانید رستوران‌های عالی مانند Codfather، PRIMI و Tiger’s Milk را نیز امتحان کنید.

مرکز خرید Canal Walk

جاهای دیدنی کیپ تاون؛ مرکز خرید Canal Walk

بزرگ‌ترین مرکز خرید شهر، Canal Walk، مکانی ایده‌آل برای خرده‌فروشی است. 400 فروشگاه، رستوران و سینمای آن با ده دقیقه رانندگی در شمال شرقی مرکز شهر قرار دارد.

این مجموعه مجلل که اولین بار در سال 2000 در معرض دید عموم قرار گرفت، معماری خیره‌کننده «کیپ ونیزی» را به‌نمایش می‌گذارد. پس از عبور از ورودی بزرگ و محوطه‌های زیبا و آب‌نماهای آن، تعداد زیادی ستون آهنی، ستون‌های زیبای کورنت و سقف‌های آتریوم‌مانندی را خواهید دید که فضای داخلی آن را تزئین می‌کنند.

پس از خرید و زمانی که به فروشگاه‌هایی مانند H&M، Nike و Skechers مراجعه کردید، از فودکورت غارنشین آن دیدن کنید و نوشیدنی‌های خوش‌طعم را بنوشید. این مرکز خرید عظیم دوطبقه همچنین دارای یک سالن سینما است که آخرین نسخه‌های منتشر شده را نمایش می‌دهد. در بیرون این مرکز خرید که یکی از جاهای دیدنی کیپ تاون است نیز برکه‌ها و گل‌های زیبایی دارد که لذت پیاده‌روی را برایتان دوچندان می‌کند.

Zeitz MOCAA

Zeitz MOCAA، خانه مجموعه‌ای باورنکردنی از آثار هنری معاصر آفریقایی است. نمایشگاه‌های جذاب آن که زمانی یک سیلو غلات عظیم و تاریخی بود، فضای فوق‌العاده‌ای را برای هنرمندان فراهم می‌کند.

اینخانه که یکی از جاهای دیدنی کیپ تاون است، تنها در سال 2017 تأسیس شد و مجموعه پیشرفته آن اکنون در هفت طبقه گسترده شده است. همه چیز از چاپ و نقاشی‌های خارق‌العاده گرفته تا منسوجات و کنده‌کاری‌ها، قابل تامل است. بسیاری از گالری‌ها آثاری از آفریقای جنوبی را به نمایش می‌گذارند و برخی دیگر بر شاهکارهای مدرن هنرمندان مالی، کنگو و کنیایی تمرکز دارند. به همان اندازه که طیف آثار هنری در آنجا چشمگیر است، خود ساختمان نیز قابل‌توجه است. آتریوم‌ها و فضاهای رویداد عظیم، پلکان‌های مارپیچ و راهروهای بتنی، همگی برای کاوش بسیار جذاب است. کافه بالای پشت‌بام آن نیز دارای مناظر خیره‌کننده‌ای از شهر و کوه‌های اطراف است.

میدان گرین مارکت؛ از جاهای دیدنی کیپ تاون

جاهای دیدنی کیپ تاون

میدان گرین مارکت همراه با اسکله، یکی از دوست‌داشتنی‌ترین و سرزنده‌ترین محله‌ها برای قدم زدن در کیپ تاون است. در خیابان‌های اطراف آن ده‌ها مغازه و رستوران وجود دارد، در حالی که بازاری که عمدتاً هنرهای آفریقایی، صنایع دستی و سوغاتی می‌فروشد، در سنگفرش‌های قدیمی‌اش پراکنده شده است.

این میدان تاریخی که یکی از جاهای دیدنی کیپ تاون است، درست در مرکز منطقه سیتی‌بول قرار دارد. گرین مارکت از سال 1696 وجود داشته است و در طول قرن‌ها، به‌عنوان بازار برده‌فروشی، بازار سبزیجات و پارکینگ عمل کرده است. بسیاری از اعتراضات سیاسی مهم نیز در زمان آپارتاید در آنجا رخ داده است.

در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیپ تاون است که ردیفی از غرفه‌های رنگارنگ، جواهرات، لباس‌ و مجسمه‌های محلی را می‌فروشد. برخی از بناهای تاریخی مهم مانند خانه قدیمی شهر مشرف به آن است. این سازه به سبک روکوکو است، اکنون مجموعه‌ای عالی از آثار هنری عصر طلایی هلند را در خود جای داده.

آسیاب بیسکویت قدیمی

مکان دیگری که مردم برای خوردن، خرید، نوشیدن و شادی به آنجا می‌روند، کارخانه قدیمی بیسکویت در وودستاک است؛ یک جامعه بسیار پرجنب‌وجوش، شامل تعداد زیادی فروشگاه طراحی خلاقانه، بوتیک‌های منحصربه‌فرد و رستوران‌های درجه‌یک که غذاهای خوشمزه سرو می‌کنند.

این فضا با کاربری مختلط، جایی را که زمانی کارخانه بیسکویت‌سازی در اوایل دهه 1900 بود، اشغال کرد. بیش از ده سال پیش که به یک مرکز هنری پویا تبدیل شد، مغازه‌های کوچکش طرح‌های جذابی از صنعتگران محلی را به نمایش گذاشت. در حالی که برخی از غرفه‌ها، مبلمان منحصر‌به‌فرد و اقلام مد می‌فروشند، برخی دیگر بر روی نقاشی، عکس، مجسمه و چاپ تمرکز دارد.

علاوه بر این، خانه تعدادی رستوران برنده جایزه است. پیشنهاد می‌کنیم غذاهای کاری، تاکو و همبرگر خوشمزه و بازار سرگرم‌کننده‌ای که آخر هفته‌ها برگزار می‌شود را در آنجا از دست ندهید. نمایش و موسیقی زنیده از دیگر برنامه‌های این آسیاب است که یکی از جاهای دیدنی و جذاب کیپ تاون به‌شمار می‌رود.

Lion’s Head & Signal Hill

جاهای دیدنی کیپ تاون؛ Lion’s Head & Signal Hill

دو تا از بهترین جاهای دیدنی کیپ تاون، Lion’s Head  و  Signal Hill است که هر دو مناظر خارق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کنند؛ مناظری همراه با چشم‌انداز کوه تیبل و کوه‌های mighty.

این دو تپه بزرگ که با Bo-Kaap، Sea Point  و V&A Waterfront هم مرز است، زمانی که در کنار یکدیگر دیده می‌شوند تا حدودی شبیه ابوالهول به نظر می‌رند. در حالی که برج اولی در مجموع 699 متر ارتفاع دارد و نوک تیزتر است، برج دوم بسیار طولانی‌تر، پایین‌تر و صاف‌تر است. در گذشته پرچم‌های سیگنالی در آنجا به اهتزاز در می‌آمد تا به کشتی‌های درمورد آب‌وهوا هشدار دهد و دستورالعمل‌های لنگر انداختن را ابلاغ کند.

از بالای هر دوی آن‌ها می‌توانید از مناظر جذاب شهر و ساحل در زیر پایتان لذت ببرید. افراد جویای آدرنالین جدا از پیاده‌روی یا رانندگی به سمت تپه‌ها، می‌توانند برای تجربه‌ای به یاد ماندنی‌تر، پاراگلایدر سوار شوند.

Cape Winelands

از آنجایی که ملت رنگین‌کمان به‌خاطر رنگ‌های قرمز، سفید و رز معروف است، بازدید از Cape Winelands ضروری است. تاکستان‌های حاصلخیز آن که بخش عظیمی از کیپ غربی را می‌پوشاند، تنها در فاصله 40 دقیقه رانندگی از شرق شهر پیش رویتان ظاهر می‌شوند.

قرن‌ها است که به لطف تابستان‌های گرم و خشک و زمستان‌های مرطوب و خنک، انگور در آنجا کشت می‌شود. دشت‌های زیبای آن تعداد زیادی کارخانه برجسته را در بر می‌گیرد و شهر دانشگاهی تاریخی استلنبوش در قلب آن قرار دارد.

آکواریوم دو اقیانوس؛ از جاهای دیدنی جذاب کیپ تاون

جاهای دیدنی کیپ تاون

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری برتر و از جاهای دیدنی جذاب کیپ تاون در امتداد ساحل ویکتوریا و آلفرد، آکواریوم دو اقیانوس است. همانطور که از نام آن پیدا است، مخازن بزرگ آن حاوی دسته‌های درخشانی از ماهی، کوسه و لاک‌پشت‌های دریایی از اقیانوس‌های اطلس و هند است که هم‌مرز با آفریقای جنوبی است.

این آکواریوم پیشرفته که موردعلاقه خانواده‌ها است، در سال 1995 افتتاح شد و بیش از 8000 ماهی در نمایشگاه‌های آن زندگی می‌کردند. در میان بیش از 300 گونه دریایی آن، اسب‌های دریایی و ستاره‌های دریایی، مارماهی‌های شگفت‌انگیز و پنگوئن‌های آفریقایی، بسیار زیبا هستند.

به‌غیر از دیدن جنگل‌های سرسبز کلپ و اختاپی استتار شده، بازدیدکنندگان می‌توانند درباره اکوسیستم‌های ساحلی و اقیانوسی این کشور اطلاعات کسب کنند. علاوه بر جلسات آموزنده و سرگرم‌کننده درباره تغذیه پنگوئن‌ها و کوسه‌ها، نکته برجسته بدون شک نمایشگاه عظیم I&J Ocean آن است. تماشای پرتوهای مانتا و لاک‌پشت‌های دریایی که در اطراف دیواره عظیم آب آکواریوم می‌چرخند، واقعاً یک تجربه حماسی را شکل می‌دهد.

موزه District Six

موزه  District Six  که یکی از جاهای دیدنی کیپ تاون است، نگاهی ارزشمند به منطقه تحت آپارتاید ارائه می‌دهد. مصنوعات، عکس‌ها و نمایشگاه‌های آن جزئیاتی را نشان می‌دهد که چگونه دولت وحشیانه ملی‌گرا، محله چند نژادی پرجنب‌وجوش را در دهه 1970 ویران کرد.

این موزه در یک پیاده‌روی کوتاه از جنوب شرقی مرکز خود، یک کلیسای قدیمی متدیست را در منطقه‌ای که زمانی منطقه شش بود، اشغال می‌کند. از آنجایی که ساکنانش‌ برای تبدیل آن به منطقه‌ای برای فقط سفیدپوستان مقاومت کردند، ارتش در نهایت 60000 نفر از آن‌ها را بیرون کرد و ساختمان‌های آن با بولدوزر تخریب شد تا دیگر نتوانند به آنجا برگردند.

پوشش کف آن نقشه بزرگی از محله است که طرح آن و جایی که جاده‌ها و خانه‌ها بوده است را نشان می‌دهد. یادداشت‌های دست‌نویس ساکنان سابق و عکس‌های تاریخی نیز به حفظ خاطره آن و آنچهدر آنجا روی داده است، کمک می‌کند. در کنار موزه آپارتاید در ژوهانسبورگ، این موزه بهترین موزه‌ای در این زمینه است که در آفریقای جنوبی با آن برخورد می‌کنید.

Chapman’s Peak Drive  

جاهای دیدنی کیپ تاون؛ Chapman’s Peak Drive  

Chapman’s Peak Drive  که در امتداد ساحل غربی شبه جزیره کیپ قرار گرفته، یکی از دیدنی‌ترین جاده‌های جهان است. با اقیانوس بی‌پایان در یک طرف و کوه‌های صخره‌ای در سمت دیگر، گشت‌وگذار در امتداد Chappies در کیپ تاون به‌راحتی در دسترس است.

یک دستاورد مهندسی باورنکردنی آن، مسیر پر پیچ‌وخم‌اش است که بین سال‌های 1915 و 1922 در کنار صخره‌ها ایجاد شد. این جاده که از جاهای دیدنی کیپ تاون است، نه کیلومتر طول دارد و خلیج هاوت را به نوردوک متصل می‌کند. بر فراز آن قله برجسته ای است که جاده به‌خاطر آن نامگذاری شده است.

همانطور که در طول مسیر دریایی می‌پیچید و می‌پیچید، می‌توانید در مناظر لذت‌بخش ساحل و دماغه غرق شوید. غروب خورشید بسیار خیره‌کننده‌ای است؛ چراکه به‌طور جادویی از امواج درخشان و رویایی می‌درخشد. حتماً در برخی از مکان‌های پیک‌نیک و تماشای نهنگ توقف کنید تا عکس بگیرید و خاطره‌ای رویایی برای خود ثبت کنید.

 مویزنبرگ؛ از جاهای دیدنی و ساحلی کیپ تاون

ساحل مویزنبرگ یک حومه ساحلی و یکی از جاهای دیدنی کیپ تاون است. این ساحل شنی خیلی طولانی نیست، اما آب برای شنا گرم‌تر از سایر سواحل کیپ است. با این حال، بزرگ‌ترین جذابیت آن ممکن است امواجی باشد که آنجا را در بین موج سواران محبوب کرده است. مویزنبرگ جایی است که موج‌سواری در آفریقای جنوبی را آغاز کرد. این ساحل مکان خوبی برای یادگیری موج‌سواری است.

این منطقه در اواخر قرن بیستم رو به ویرانی رفت، اما اکنون در حال عقب‌نشینی به شکوه سابق خود است. از جاذبه‌های غیرساحلی آن می‌توان به خانه‌ای که سیسیل رودز ساخت و جایی که در سال 1902 در آن درگذشت، اشاره کرد.

شبه‌جزیره کیپ پوینت

جاهای دیدنی کیپ تاون

اگرچه کیپ پوینت درواقع جنوبی‌ترین قسمت نوک قاره نیست، اما افراد بسیاری به آنجا م‌ روند تا کیپ آگولهاس در قسمت پایینی ساحل را ببینند. دلیل این امر آن است که سردر صخره‌ای آن بسیار دراماتیک به نظر می‌رسد و مناظر و طبیعت بسیار چشم‌گیری را می‌توان در  نزدیکی‌اش پیدا کرد.

دماغه دندانه‌دار که اکنون به ‌نوان بخشی از حفاظت‌گاه طبیعی به همین نام است، در میان آب‌های وحشی اقیانوس اطلس بیرون آمده است. بر فراز صخره‌های پرتگاه آن، دو فانوس دریایی تنها برای عکس‌برداری قرار دارد؛ یکی قدیمی و دیگری جدید. فونیکولار محبوب Flying Dutchman ، شما را به سمت آن‌ها و چشم‌انداز خارق‌العاده این نقطه می‌برد.

کیپ پوینت که یکی از جاهای دیدنی کیپ تاون است، با سواحل بکر و رستوران‌های عالی و چشم‌اندازهای پرچینش  قطعاً نباید از لیست بازدیدتان خارج شود.

کلونی پنگوئن بولدرز ساحل

مکان های زیادی در دنیا وجود ندارد که بتوان در کنار آن در ساحل قدم زد، حمام آفتاب گرفت یا با پنگوئن ها شنا کرد، اما ساحل بولدرز یکی از آن‌ها است.

در سال 1982، دو پنگوئن در این ساحل مستقر شدند. اکنون بیش از 2000 پنگوئن این ساحل را خانه خود می‌دانند. آن‌ها پنگوئن های آفریقایی هستند که گاهی اوقات به آنها پنگوئن “جکاس” می‌گویند؛ زیرا صدای جیر جیرشان بیشتر شبیه صدای خر است تا پرنده!

مسیر منتهی به منطقه پنگوئن‌ها به بازدیدکنندگان اجازه می‌دهد تا از فاصله چند فوتی، پنگوئن‌ها را تماشا ‌کنند. در حالی که پنگوئن ها به انسان عادت دارند، بازدیدکنندگان باید نگاه کنند، اما آنها را لمس نکنند؛ زیرا ممکن است اگر بترسند، آن‌ها را بگیرند.

قلعه Good Hope؛ از جاهای دیدنی کیپ تاون

قلعه Good Hope؛ از جاهای دیدنی کیپ تاون

قلعه Good Hope که به شکل پنج ضلعی است، قدیمی‌ترین ساختمان استعماری باقی‌مانده در آفریقای جنوبی است. شرکت هند شرقی هلند ساخت‌وساز آن را در سال 1666 برای تکمیل منابع کشتی ها آغاز کرد. طراحی دروازه آن شامل نشان‌هایی از چند شهر هلند است.

امروزه آنجا تاسیسات نظامی است و همچنین موزه نظامی قلعه و موزه‌های ایزیکو کیپ تاون را در خود جای داده است. موزه نظامی، تاریخ کیپ را بیان می‎‌کند، در حالی که موزه ایزیکو نقاشی‌های تاریخی و مبلمان عتیقه‌ای را به‌نمایش می‌گذارد که به مجموعه ویلیام فهر معروف است.

سواحل کلیفتون

کیپ تاون دارای برخی از بهترین سواحل شهری در جهان است. ساحل کلیفتون که یکی از جاهای دیدنی کیپ تاون است، مطمئناً شیک‌ترین آن‌ها است و در سمت غرب اقیانوس اطلس تنها ده دقیقه با مرکز شهر فاصله دارد. کلیفتون درواقع مجموعه‌ای متشکل از چهار ساحل است که توسط تخته‌سنگ‌های گرانیتی از هم جدا شده‌اند.

همه سواحل تقریباً ماسه سفید خالص دارد و مناظر زیبا و غروب خورشید را ارائه می‌دهد. متأسفانه اگرچه آبی و جذاب به نظر می‌رسد، اما همیشه بسیار سرد است و میانگین دمای آن حدود 12 تا 16 درجه سانتیگراد است. می‌توانیم بگوییم فقط در یک روز گرم تابستان قابل تحمل است.

Kirstenbosch؛ از جاهای دیدنی و زیبای کیپ تاون

جاهای دیدنی کیپ تاون

Kirstenbosch  که به‌خاطر گل‌های رنگارنگ و مناظر فریبنده‌اش مشهور است، مطمئناً یکی از باشکوه‌ترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان و یکی از جاهای دیدنی کیپ تاون است. در دامنه شرقی کوه تیبل قرار گرفته است و عاشقان طبیعت و علاقه‌مندان به فضای باز را شگفت‌زده می‌کند.

این مکان دارای گیاهان، گل‌ها، درختان و درختچه‌هایی است که تقریباً تک تک زیست‌های متفاوت و لذت‌بخش آفریقای جنوبی را در منطقه‌ای عظیم در خود است. در حالی که برخی از قسمت‌های باغ به‌طور بی‌نظیری مراقبت می‌شود، برخی دیگر وحشی و آزاد است.

چمن‌های آراسته‌شده و بخش‌های سرسبز آن، مسیرهای بسیار زیبایی برای بازدید مهمانان دارد. گذشته از قدم زدن در کنار مجسمه‌های سنگی یا در امتداد مسیر سایه‌بان، همیشه می‌توانید وارد هنرستان شیشه‌ای بزرگش شوید. چند رستوران و کافه نیز مانند یک آمفی‌تئاتر در فضای باز که میزبان کنسرت‌ها و نمایش است، در آنجا پراکنده شده.

Bo-Kaap

Bo-Kaap رنگارنگ که به‌نام محله مالایی نیز شناخته می‌شود، مطمئنا یکی از معروف‌ترین جاهای دیدنی کیپ تاون است. همه خانه‌های با رنگ‌آمیزی درخشان و خیابان‌های سنگ‌فرش شده جذاب، درست بالای مرکز، در دامنه‌های سیگنال هیل، مناظر شگفت‌انگیزی برای عکاسی ایجاد می‌کنند.

این محله منحصربه‌فرد که در دهه 1760 تأسیس شد، از نظر تاریخی محل زندگی بسیاری از کیپ مالایی‌ها بود که بردگان را از جنوب شرق آسیا آزاد کرد. از آنجایی که آن‌ها اکثرا مسلمان بودند، این منطقه به‌خاطر مساجد و زیارتگاه‌هایش نیز مشهور است. به‌عنوان مثال، مسجد اوال، قدیمی‌ترین مسجد در تمام آفریقای جنوبی است. در موزه جذاب ایزیکو بو-کاپ م‌ توانید درباره تاریخچه و میراث جذاب آن بیشتر بدانید.

اما جذابیت اصلی آن قدم زدن در میان ساختمان‌های سنتی آن است که با رنگ‌های صورتی و زرد، قرمز، آبی و سبز پوشیده شده‌اند. همراه با کوه‌های زیبا که منظره‌ای جذاب در پس‌زمینه ساخته‌اند، خیابان‌های شاد آن واقعاً رویای یک عکاس است.

ویکتوریا و اسکله آلفرد؛ از جاهای دیدنی کیپ تاون

جاهای دیدنی کیپ تاون؛ ویکتوریا و اسکله آلفرد

یکی دیگر از محبوب‌ترین جاهای دیدنی کیپ تاون، آب‌نمای سرزنده ویکتوریا و آلفرد است. این مجموعه شیک خرید و سرگرمی که در مرکز و در کنار اقیانوس قرار دارد، مشرف به کوه بلند تیبل است.

این اسکله تنها به‌عنوان یک اسکله کوچک در سال 1654 شروع به کار کرد. هنوز بخشی از قدیمی‌ترین بنادر کاری آفریقای جنوبی است که از آن زمان به یک مرکز شگفت‌انگیز با کاربری ترکیبی تبدیل شد. اکنون صدها فروشگاه مجلل و رستوران‌های فریبنده، یک آکواریوم سرگرم‌کننده و موزه هنر را در آنجا خواهید یافت. همچنین یک بازار صنایع دستی آفریقایی وجود دارد که سوغاتی‌های منحصربه‌فردی می‌فروشد، در حالی که اجرای موسیقی زنده نیز فضایش را شاد  و سرزنده می‌کند.

احتمالا از پرسه زدن در امتداد اسکله بی‌نقص و تماشای قایق‌های رنگارنگ لذت خواهیدبرد. از آنجا می‌توانید از گشت‌وگذارهای دریایی در امتداد ساحل استفاده کنید یا با کشتی به جزیره روبن بروید.

جزیره روبن

این جزیره در طول سه قرن، به‌عنوان یک پایگاه نظامی، بیمارستانی برای مبتلایان به بیماری‌های غیرقابل قبول اجتماعی مانند جذام و به‌عنوان زندانی برای زندانیان سیاسی مورد استفاده قرار گرفت.

مشهورترین زندانی آن بدون شک نلسون ماندلا بود که 18 سال در آنجا زندانی شد. او پس از آزادی رئیس جمهور آفریقای جنوبی شد. امروزه جزیره روبن یکی از جاهای دیدنی کیپ تاون است و می‌توان با کشتی از V&A Waterfront به آنجا رسید.

کوه‌های تیبل؛ از جاهای دیدنی کیپ تاون

جاهای دیدنی کیپ تاون

بدون شک نماد و منظره برجسته شهر، کوه تیبل بر فراز کیپ تاون و خط ساحلی دوست‌داشتنی آن است. این کوه‌ها که در سراسر جهان به دلیل فلات مسطح معروف خود شناخته شده است، دارای تعداد بی‌شماری از مسیرهای پیاده‌روی، صخره‌نوردی و فرصت‌هایی برای تماشای حیات‌وحش است و در فهرست جاهای دیدنی کیپ تاون قرار می‌گیرد.

این کوه که از دو طرف توسط قله شیطان و سر شیر احاطه شده است، اکنون به‌عنوان یک پارک ملی محافظت می‌شود. در حالی که صخره‌های شیب‌دار و سنگلاخی در فلات هزار متری آن قرار گرفته‌اند، طیف وسیعی از گیاهان و درختان نیز دامنه‌های آن را پوشانده‌اند. مسیرهای پرپیچ‌وخم به سمت قله سر‌به‌فلک کشیده و مناظر افسونگر آن، تعدادی مسیر پیاده‌روی ایده‌آل اما دشوار در خود جای داده است.

وقتی به بالای این کوه‌ها بروید، علاوه بر خیره شدن به  شهر کیپ تاون و خلیج درخشان زیر آن، می توانید نگاهتان را بر کل ساحل و جزیره روبن در دوردست‌ها بدوزید.

کلام پایانی

در این مقاله به معرفی 27 تا از جاهای دیدنی شهر کیپ تاون پرداختیم. همانطور که خواندید، این شهر علاوه بر ساحل‌های شنی جذاب، دارای چشم‌اندازهای خیره‌کننده بر فراز کوه‌ها و دره‌ها، موزه، بازار، آب‌نما، مرکز خرید و…است که تجربه سفری رویایی برایتان رقم می‌زند. اگر تاکنون به این شهر سفر کرده‌اید، مشتاقیم تا نظراتتان را درمورد جاهای دیدنی‌اش برایمان بنویسید.

نظرات کاربران