جاهای دیدنی بوداپست، از ساختمان پارلمان تا قایق‌سواری روی دانوب

جاهای دیدنی بوداپست، از ساختمان پارلمان تا قایق‌سواری روی دانوب

بودا و پست در واقع دو شهر مجزا هستند و رودخانه دانوب از وسط آنها می‌گذرد؛ شهری که ما با نام بوداپست می‌شناسیم. بودا در کرانه غربی رودخانه دانوب و پست در کرانه شرقی آن قرار دارد. هر دو بخش دیدنی‌ها و جاذبه‌هایی دارند که انتخاب را سخت می‌کند. دو شهر بودا و پست به واسطه چندین پل به هم متصل می‌شوند که اولین و معروف‌ترین آنها پل زنجیری است که قدمت آن به سال 1849 می‌رسد. زیباترین کافه جهان، ساختمان معروف پارلمان و سفرهای کروز بر روی رودخانه دانوب تنها گوشه‌ای از جاهای دیدنی بوداپست هستند. در ادامه با ما همراه باشید تا سری به جاهای دیدنی بوداپست بزنیم و بیشتر با این شهر تاریخی آشنا شویم.

برای رزرو بهترین تور اروپا، سه کلیک همراه شماست!

قبل از سفر به بوداپست بیشتر با این شهر تاریخی آشنا شویم

جاهای دیدنی بوداپست

شهر بوداپست که به دو بخش اصلی بودا و پست تقسیم می‌شود به عنوان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری در اروپا شناخته می‌شود. جالب است بدانید به این شهر لقب «پاریس شرق» و «مروارید دانوب» را داده‌اند. تاریخ غنی بوداپست، غذاهای محلی و منحصربه‌فرد، ویرانه‌های تاریخی و حمام‌های آب گرم مسافران بسیاری را جذب این شهر زیبا می‌کنند. برای اینکه به راحتی از جاهای دیدنی بوداپست دیدن کنید باید با این دو بخش آشنایی داشته باشید. در ادامه هر دو بخش شهر بوداپست را معرفی می‌کنیم.

بودای سبز و تپه‌ای

بودا پایتخت باستانی پادشاهی مجارستان بود و در بخش تپه‌ای و مرتفع بوداپست قرار دارد و پهنه‌ای وسیع از رودخانه دانوب و مناطق اطراف آن را در برمی‌گیرد. گرچه بودا در مقایسه با پست جاذبه‌های کمتری دارد اما کاخ‌های امپراتوری تاریخی، سالن‌های اسپای ترکی و تپه‌های جنگلی این قسمت بخشی از جاهای دیدنی بوداپست هستند. از جمله معروف‌ترین جاذبه های دیدنی بوداپست در این بخش عبارتند از باستیون ماهیگیر، قلعه بودا، کلیسای ماتیاس، تپه گلرت و پارک ممنتو. اگر به مناظر طبیعی و فضاهای سرسبز علاقه دارید بودا انتخاب خوبی برای شماست.

خرابه‌های پست

بخش پست از شهر بوداپست مجارستان کمی بزرگتر است و بیشتر جاهای دیدنی بوداپست در این منطقه قرار گرفته‌اند. بازارهای خیابانی شلوغ و حمام‌های آب گرم از جمله جاذبه های دیدنی بوداپست در بخش پست هستند. این شهر پرجنب‌وجوش و زنده می‌تواند تا پاسی از شب شما را سرگرم نگهدارد. در سفر به بوداپست برای خرید مواد غذایی تازه حتما سری به بازار مرکزی پست بزنید. از دیگر دیدنی های بوداپست در بخش پست گورستان کنیسه خیابان دوهانی است، اگر به کمی هیجان و ماجراجویی علاقه دارید قدم زدن شبانه بین قبرهای قدیمی می‌تواند برایتان هیجان‌انگیز باشد. از دیگر جاذبه های گردشگری بوداپست در بخش پست می‌توان به پارلمان بوداپست، قلعه واداهانیارد، خانه وحشت و کلیسای زنت ایستوان اشاره کرد. 

چرا سفر به بوداپست؟

جاهای دیدنی بوداپست

در سفر به بوداپست متوجه می‌شوید که تعادل بی عیب‌ونقصی بین زندگی پرجنب‌وجوش و آرام ایجاد شده است. بخش پست پرنشاط و زنده است و بسیاری از کافه‌ها و بارهای آن تا نیمه شب باز هستند و زیست شبانه در آن جریان دارد. در حالی که بخش بودا محیطی آرام‌تر دارد و برای یک پیاده‌روی آرام و لذت بردن از مناظر طبیعی مناسب است. این دوگانگی به مسافران این امکان را می‌دهد که بدون خارج شدن از شهر از هر دو فضا لذت ببرند.

بعضی از جاهای دیدنی بوداپست

حتی اگر تنها یک روز برای سفر به بوداپست فرصت داشته باشید باز هم کارهای زیادی هست که در این شهر دیدنی می‌توانید انجام دهید. در ادامه به چند مورد از جاذبه های دیدنی بوداپست اشاره می‌کنیم.

ساختمان پارلمان مجارستان از جاهای دیدنی بوداپست

اولین نام در فهرست جاهای دیدنی بوداپست ساختمان پارلمان است. ساختمان پارلمان کشور مجارستان در شهر بوداپست واقع شده است و به عنوان یکی از دیدنی‌ترین ساختمان‌های دنیا شناخته می‌شود. تا سال 1843 مجارستان ساختمان پارلمان نداشت. پس از اینکه پایتخت از براتیسلاوای فعلی به بوداپست منتقل شد ساخت یک ساختمان برای دولت در دستور کار قرار گرفت. این ساختمان با معماری چشمگیر و پیشینه تاریخی غنی یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بوداپست است.

بلیط هواپیما سه کلیک برای سفرها به ویژه سفرهای نوروزی از دست ندهید.

حمام‌ها آبگرم بوداپست

بوداپست به نام شهر حمام‌ها نیز شهرت دارد. این شهر مملو از چشمه‌های آب گرم است و حمام‌های آب گرم مجهزی در این شهر ساخته‌اند. رفتن به این حمام‌ها به اندازه رفتن به سوپرمارکت‌ها در شهر بوداپست رواج دارد و می‌توانید از بین 150 حمام آب گرم این شهر مقصد خود را انتخاب کنید. این حمام‌ها که به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری بوداپست شناخته می‌شوند بسیار بین مردم محبوب هستند. مردم بوداپست خستگی‌های یک هفته کار و زندگی پر مشغله را در این حمام‌ها از تن خود بیرون می‌کنند. به عقیده مردم محلی این حمام‌ها بهترین درمان برای مشکل مکسکاجاج (ناله گربه) است. این حمام‌ها از بهترین جاهای دیدنی بوداپست هستند و پیشنهاد می‌کنیم در سفر به بوداپست حتما سری به یکی از آنها بزنید. در ادامه به بعضی از این حمام‌ها اشاره می‌کنیم: 

حمام زیچینی از دیدنی های بوداپست 

جاهای دیدنی بوداپست

حمام زیچینی یکی از حمام‌های مجبوب بوداپست است. این حمام به عنوان بزرگترین حمام درمانی در اروپا شناخته می‌شود. 15 حمام آبگرم مجلل و 3 استخر شنا دارد که آب آنها از دو چشمه آب گرم تامین می‌شود. حمام زیچینی با مساحتی حدود 6220 متر مربع در پارک شهر بوداپست قرار دارد.

حمام گلرت

نام بعدی در فهرست جاهای دیدنی بوداپست حمام گلرت است. این حمام بیش از یک قرن قدمت دارد و یکی از باشکوه‌ترین حمام‌های بوداپست است. این حمام بخشی از هتل معروف گلرت در بخش بودای شهر بوداپست است. از قرن سیزدهم به بعد آب این منطقه به عنوان آبی با خواص دارویی شناخته شد. این حمام یکی از محبوب‌ترین جاذبه های گردشگری بوداپست به شمار می‌رود و محبوبیت بسیاری بین گردشگران دارد. بلیط حمام گلرت قیمت بالایی دارد و آن را هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری می‌توانید تهیه کنید.

حمام روداس

حمام روداس یک حمام به سبک ترکی است که قدمت آن به سال 1550 برمی‌گردد. این حمام یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین حمام‌های بوداپست است و جزئیات و ویژگی‌های حمام‌های ترکی به خوبی در آن به چشم می‌خورد. آب این حمام به دلیل خواص درمانی که دارد بین گردشگران بسیار محبوب است. 

کروز بر روی رودخانه دانوب

تفریح بر روی رودخانه دانوب یکی از بهترین جاذبه های گردشگری بوداپست است. تماشای مناظر شهر بوداپست از زاویۀ این آبراه افسانه‌ای تجربه‌ای بی‌نظیر برای شما خواهد بود. مردم محلی معتقدند بهترین انتخاب برای یک قرار عاشقانه سوار شدن بر کشتی‌های کروز رودخانه دانوب است. این کشتی‌های تفریحی امکانات خوبی دارند و با غذا و نوشیدنی و موسیقی زنده از مهمانان خود پذیرایی می‌کنند.

دانوب بِند از جاهای دیدنی بوداپست

دانوب بِند از جاهای دیدنی بوداپست

رودخانه دانوب یکی از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری بوداپست است که در سفر به این شهر زیبا می‌بینید. این رودخانه از جنگل سیاه آلمان سرچشمه می‌گیرد و حدود صد مایل طول دارد. رودخانه دانوب در نزدیک مجارستان یک خمیدگی شدید دارد و جهت جریان رودخانه که پیش از آن از غرب به شرق بود تغییر می‌کند و از سمت شمال به جنوب سرازیر می‌شود. این بخش که به دانوب بند معروف است قله‌های زیبا و سواحل سرسبزی دارد و به عنوان یکی از زیباترین جاهای دیدنی بوداپست شناخته می‌شود. برای بازدید از دانوب بند تورهای یک روزه‌ای برگزار می‌شود که بین مردم محلی و گردشگران محبوب است و بسیاری از مردم برای گذراندن یک روز تعطیل در طبیعت این منطقه را انتخاب می‌کنند.

سنتندره از دیدنی های بوداپست

سنتندره یکی از روستاهای نزدیک به بوداپست است که تنها 25 دقیقه از این شهر فاصله دارد. این روستا که یکی از جاهای دیدنی بوداپست است به لطف هنرمندان برجسته‌ای که در دهه 30 در آن ساکن بودند به نام دهکده هنرمندان نیز شهرت دارد. وجود فروشگاه‌ها و موزه‌های کوچک، خانه‌هایی به سبک باروک، کوچه‌های سنگفرش روستایی و رودخانه آرامی که از میان آن می‌گذرد باعث شده سنتندره به عنوان یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری بوداپست شناخته شود. سنتندره رستوران‌ها و غذاخوری‌های محلی فوق‌العاده‌ای دارد. اگر قصد دارید طعم لذیذ غذاهای سنتی مجارستان را بچشید حتما سری به روستای سنتندره بزنید. بهترین لانگوس مجارستانی را می‌توانید در این روستا امتحان کنید. 

گردش با اتوبوس‌های هاپ آن هاپ آف

جاذبه های گردشگری بوداپست فراوان و متعدد است و شاید مسیریابی بعضی از آنها در این شهر برای گردشگران سخت باشد. بهترین گزینه برای بازدید از جاهای دیدنی بوداپست استفاده از اتوبوس‌های گردشگری هاپ آن هاپ آف است. با استفاده از این اتوبوس‌ها می‌توانید به راحتی در شهر بگردید و از دیدنی های بوداپست بازدید کنید. اتوبوس‌های دو طبقه روباز در شهر بوداپست می‌گردند و گردشگران را در نقاط دیدنی شهر پیاده و سوار می‌کنند. از جمله جاهای دیدنی بوداپست که با این اتوبوس‌ها می‌توانید ببینید می‌توان به ساختمان پارلمان، خانه اپرای دولتی، خیابان آندراسی، میدان قهرمانان و ارگ بوداپست اشاره کرد. این اتوبوس‌ها به راهنماهای صوتی نیز مجهز هستند و اطلاعات خوبی را درمورد شهر در اختیار گردشگران می‌گذارند.

کسل هیل از جاهای دیدنی بوداپست

جاهای دیدنی بوداپست

کسل هیل قلعه‌ای بر فراز یک تپه آهکی به طول یک کیلومتر است که در ارتفاع 170 متری از سطح رودخانه دانوب ساخته شده است. کسل هیل به عنوان یکی از مهمترین جاهای دیدنی بوداپست دیدنی‌های تاریخی بسیاری را از جمله برخی از مهمترین بناهای تاریخی و موزه‌های قرون وسطایی در خود جای داده است. کسل هیل در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد. زیر این جاذبه شبکه‌ای از غارهای به هم متصل وجود دارد که طول آنها به 28 کیلومتر می‌رسد. کسل هیل به دو بخش شهر قدیمی در شمال و کاخ سلطنتی در جنوب تقسیم می‌شود. شهر قدیمی جایی بود که مردم عادی در آن زندگی می‌کردند و کاخ سلطنتی محل اصلی قلعه بود که توسط بِلای چهارم در قرن سیزدهم ساخته شده بود. کسل هیل به عنوان یکی از مهمترین جاهای دیدنی بوداپست چند مکان جذاب تاریخی را در خود جای داده است. از جمله قلعه ماهیگیران قرون وسطایی و کلیسای ماتیاس که از مهمترین اماکن تاریخی بوداپست به شمار می‌روند. از بالای این تپه و محوطه قلعه منظره فوق‌العاده تماشایی شهر را به صورت 360 درجه می‌توانید ببینید و عکس‌های زیبایی را از این مناظر ثبت کنید.

شرکت در فستیوال‌های بوداپست

هر ساله به مناسبت‌های مختلف فستیوال‌های بسیاری در بوداپست برگزار می‌شود. این فستیوال‌ها از جاذبه های گردشگری بوداپست به شمار می‌رود. در تمام طول سال فستیوال‌های موسیقی، نمایشگاه‌های غذای محلی، فستیوال‌های ملی و نمایش‌های هنری در این شهر برگزار می‌شود. در صورتی که قصد دارید در سفر به بوداپست در این فستیوال‌ها شرکت کنید باید با زمان برگزاری و موضوع آنها آشنا باشید. بوداپست سالانه شش فستیوال با نام‌های فستیوال سیگت، فستیوال بهار بوداپست، فستیوال هنر معاصر، فستیوال شراب بوداپست، فستیوال پالینکا بوداپست و فستیوال غرور بوداپست را میزبانی می‌کند. فستیوال موسیقی یکی از مهمترین و بزرگترین فستیوال‌های بوداپست است. اگر به سبک‌ها مختلف موسیقی و نمایش‌های موزیکال علاقه دارید حتما در سفر به بوداپست در این فستیوال شرکت کنید. این فستیوال بزرگ تلفیقی از موسیقی، تئاتر، سیرک، هنر و فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی است. هر فستیوال وبسایت مخصوص به خود را دارد که زمان و محل دقیق برگزاری آنها را می‌توانید در این وبسایت‌ها بررسی کنید.

بهترین زمان برای بازدید از جاهای دیدنی بوداپست

بهترین زمان برای بازدید از جاهای دیدنی بوداپست

بهترین زمان برای سفر به مجارستان و بازدید از جاهای دیدنی بوداپست بین ماه آوریل تا سپتامبر است. در این زمان دمای هوا بین 14 تا 21 درجه سانتیگراد تغییر می‌کند و آب‌وهوا برای دیدن جاذبه های گردشگری بوداپست کاملا مناسب است. با این حال بوداپست در فصل تابستان بارش‌های سنگینی را تجربه می‌کند اگر این فصل را برای سفر به بوداپست انتخاب کردید حتما یک کت بارانی همراه خود ببرید. در ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست رویدادها و جشن‌های بسیاری در این شهر برگزار می‌شود و جمعیت زیادی از گردشگران را به خود جذب می‌کند. دمای هوای بوداپست در فصل زمستان به شدت پایین می‌آید و گاهی یخبندان‌های شدیدی را تجربه می‌کند. سفر به بوداپست در این فصل اصلا توصیه نمی‌شود. با این دمای هوای پایین و یخبندان نمی‌توانید به خوبی از جاهای دیدنی بوداپست بازدید کنید. این شهر در ماه‌های مارس، آوریل و می در فصل بهار هوای فوق‌العاده مطبوعی دارد و تابش ملایم نور خورشید و وزش نسیم بهاری بازدید از جاذبه های دیدنی بوداپست را لذت‌بخش‌تر می‌کند. در فصل پاییز نیز با کمتر شدن گرما هوا رو به خنکی می‌رود و بارش باران‌های ملایم و ریزش برگ‌ها بهترین فرصت برای یک پیاده‌روی فوق‌العاده بر روی سنگ‌فرش‌های این شهر دیدنی است.

هزینه یک روز گردش در جاهای دیدنی بوداپست

برای یک روز گردش در بوداپست بین 36 تا 275 دلار پول نیاز دارید. در صورتی که سخت‌گیر نیستید و می‌خواهید تا حد زیادی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید می‌توانید با حداقل 36 دلار در این شهر دیدنی بگردید و از گردش در جاهای دیدنی بوداپست لذت ببرید. اگر می‌توانید کمی بیشتر هزینه کنید و محدودیت بودجه کمتری دارید با حدود 100 دلار می‌توانید یک روز کامل به گردش در بوداپست بپردازید. گردشگرانی که محدودیت بودجه ندارند و به دنبال سفری لوکس هستند می‌توانند با صرف روزانه حدود 275 دلار یک گردش لوکس در بوداپست داشته باشند.

استفاده از حمل‌ونقل عمومی برای بازدید از جاهای دیدنی بوداپست

جاهای دیدنی بوداپست

فرودگاه بین‌المللی فرنس لیست بوداپست در 16 کیلومتری شرق این شهر قرار دارد. این فرودگاه بین اروپا، آمریکای شمالی، خاورمیانه، آفریقا و بخش‌هایی از شرق آسیا ارتباط برقرار می‌کند. فرودگاه بین‌المللی فرنس لیست امکانات خوبی دارد و به دستگاه‌های خودپرداز، وای‌فای رایگان، رستوران، فروشگاه‌های معاف از مالیات و موسسه اجاره خودرو مجهز هستند. پس از خروج از فرودگاه هم با استفاده از اتوبوس‌های شاتل و هم با استفاده از تاکسی‌های مخصوص فرودگاه که به فوتاکسی معروف هستند می‌توانید به محل اقامت خود بروید. بلیط شاتل‌های فرودگاهی را هم به صورت آنلاین می‌توانید تهیه کنید و هم می‌توانید از پیشخوان فرودگاه بخرید. این موضوع را به یاد داشته باشید که هزینه تاکسی‌های فرودگاه خیلی نسبت به هزینه شاتل‌های فرودگاهی بیشتر است. در صورتی که قصد استفاده از سیستم حمل‌ونقل عمومی را دارید می‌توانید از قطارهای راه‌آهن دولتی مجارستان که به سمت مرکز شهر می‌روند استفاده کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از اتوبوس‌های فرودگاه خودتان را به ایستگاه متروی کوبانیا کیسپست برسانید. یکی از نکاتی که هنگام گردش در بوداپست باید بدانید این است که با داشتن کارت حمل‌ونقل عمومی می‌توانید به صورت رایگان و نامحدود از سیستم حمل‌ونقل عمومی این شهر استفاده کنید. همچنین با داشتن این کارت می‌توانید بعضی موزه‌ها و جاهای دیدنی بوداپست را به صورت رایگان ببینید. نکته مهم دیگر در مورد سیستم حمل و نقل بوداپست این است که اکثر آنها از اتوبوس و تراموا گرفته تا مترو ساعت 11 شب تعطیل می‌شوند و از این زمان به بعد فقط می‌توانید از تاکسی استفاده کنید که هزینه بالایی نیاز دارد. چند خط اتوبوس شبانه در این شهر وجود دارد اما به تمام نقاط شهر دسترسی ندارند. در صورتی که بدون بلیط سوار وسائل حمل‌ونقل عمومی شوید باید بین 6000 تا 10000 هاف جریمه بدهید. 

در سفر به بوداپست کجا غذا بخوریم؟

پس از پیاده‌روی‌های طولانی در جاهای دیدنی بوداپست قطعا برای ذخیره انرژی نیاز به یک وعده غذای خوش‌طعم دارید. غذاهای مجارستانی بسیار خوشمزه و مطبوع هستند و در سفر به بوداپست حتما باید بعضی از غذاهای محلی مجارستان را امتحان کنید. قطعا یکی از لذت‌های سفر به هر کشوری امتحان کردن غذاهای خیابانی مخصوص آن کشور است. پیشنهاد می‌کنیم در سفر به بوداپست سری به چرخ دستی‌های خیابانی که غذاهای محلی می‌فروشند بزنید. اکثر این چرخ دستی‌های لانگوس می‌فروشند. لانگوس یکی از غذاهای معروف مجارستانی است. این میان وعده مقوی در حقیقت یک برش نان مسطح سرخ‌شده است که رویش را با پوره سیب‌زمینی، ماست ترش، پنیر رنده شده، ژامبون یا سوسیس پوشانده‌اند. بعضی از رستوران‌ها در بوداپست منوی توریستی دارند و معمولا غذاهای ارزانی سرو می‌کنند. از دیگر غذاخوری‌های محبوبی که در سفر به بوداپست حتما باید امتحان کنید غذاخوری‌های بازار مرکزی بوداپست هستند. این غذاخوری‌ها به میزهای بخار معروف هستند و انواع غذاهای محلی و غیرمحلی را سرو می‌کنند. 

نکاتی برای سفر مقرون‌به‌صرفه به بوداپست

نکاتی برای سفر مقرون‌به‌صرفه به بوداپست

تهیه کارت شهر برای بازدید از جاهای دیدنی بوداپست

با تهیه کارت بوداپست تا حد زیادی می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. این کارت سه نوع 24، 48 و 72 ساعته دارد و با در دست داشتن آن هنگام گردش در بوداپست علاوه بر هزینه‌ها در زمان نیز صرفه‌جویی خواهید کرد. با این کارت‌ها می‌توانید به صورت رایگان از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید و در بازدید از بسیاری از جاهای دیدنی بوداپست شامل تخفیف شوید.

استفاده از اتوبوس‌های هاپ آن هاپ آف

در صورتی که برای رفت‌وآمد بین جاهای دیدنی بوداپست از اتوبوس‌های هاپ آن هاپ آف استفاده کنید تا حد زیادی می‌توانید در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید. شما با خرید یک کارت 22 یورویی می‌توانید با این اتوبوس‌ها تمام شهر را بگردید.

بازدید از دیدنی های رایگان بوداپست

بسیاری از جاذبه های گردشگری بوداپست نیازی به هزینه ورودی ندارند. اگر بودجه زیادی ندارید به سراغ این دیدنی های بوداپست بروید. برخی از جاهای دیدنی بوداپست که نیاز به ورودی ندارند عبارتند از: کلیسای سنت استفان، جزیره مارگارت، سکوی ماهیگیران، میدان قهرمانان و پل زنجیری. علاوه‌براین ساختمان پارلمان بوداپست و کسل هیل را نیز می‌توانید از بیرون ببینید. بازدید از بسیاری از موزه‌های بوداپست در بعضی روزها رایگان است. وب سایت موزه‌ها را قبل از سفر به بوداپست بررسی کنید تا از روزهای رایگان بازدید مطلع شوید.

مثل مردم محلی زندگی کنید

اگر قصد دارید در سفر به بوداپست در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید بهتر است به سبک زندگی مردم محلی روی بیاورید. از رستوران‌های توریستی و لوکس اجتناب کنید و در رستوران‌های محلی غذا بخورید. هزینه غذا در این رستوران‌ها به مراتب کمتر است و همین تا حدی هزینه‌های سفر به بوداپست را کاهش می‌دهد. خریدهای ضروری خود را از بازار مرکزی بوداپست انجام دهید. در این بازار می‌توانید خواربار و مواد غذایی تازه پیدا کنید.

اقامت در بوداپست

جاهای دیدنی بوداپست

شهر بوداپست هم هتل‌های لوکس و گران‌قیمت دارد، هم هتل‌های مقرون‌به‌صرفه و هم هاستل‌های ارزان. در صورتی که بودجه زیادی ندارید می‌توانید در ردیسون بلو بک هتل، آرکادیا هتل بوداپست، کارولی کرنر رزیدنس یا پالز هاستل اقامت کنید. هزینه اقامت در این هتل‌ها به ازای هر شب بین 17500 تا 35100 هاف متغیر است. از هتل‌های معمولی‌تر می‌توان به اوتو لاکژری سویتز، آکواورلد ریزورت بوداپست، دانوبیوز هتل ارزبت سیتی سنتر و کانتیننتال هتل بوداپست اشاره کرد. برای این هتل‌ها به ازای هر شب متوسط بین 35100 تا 52700 هاف باید بپردازید. از جمله هتل‌های لوکس بوداپست که گران‌تر هستند می‌توان بوداپست ماریوت هتل، فایو کورینتیا بوداپست، آتلانتیس اینترکانتیننتال و ریتز کارلتون بوداپست را نام برد.

کلام پایانی

بوداپست یک گنجینه معماری ارزشمند است که هماهنگی فوق‌العاده‌ای از عناصر طبیعی و سازه‌های ساخت بشر را به نمایش می‌گذارد. فرهنگ پررونق این شهر با داستان‌های حماسی تاریخی در هم آمیخته شده و این موضوع به زیبایی از جاذبه‌های تاریخی بوداپست پیداست. هر ساله گردشگران بسیاری برای تماشای این جاذبه‌ها به بوداپست سفر می‌کنند. در  مقاله‌ای که از نظر گذراندید بخشی از جاهای دیدنی بوداپست را به شما معرفی کردیم و نکاتی که برای گردش در این شهر نیاز بود با شما در میان گذاشتیم. امیدواریم از سفر به بوداپست خاطره‌ای به یادماندنی برای خود بسازید.

نظرات کاربران