جاهای دیدنی براتیسلاوا؛ از موزه دوپراوی تا شهر قدیمی!

شهر براتیسلاوا در کشور اسلواکی در امتداد رودخانه دانوب قرار دارد و دورتادور آن با تاکستان‌های وسیع احاطه شده است. قدمت این شهر به قرن هجدهم می‌رسد و یکی از بهترین شهرهای اسلواکی برای زندگی است. خیابان‌ها و جاده‌های تمیز و مرتب این شهر بهترین مکان برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی هستند. از دیدنی‌های این شهر می‌توان به قلعه براتیسلاوا اشاره کرد. این قلعه با وجود بازسازی‌های انجام‌شده هنوز هم یکی جذاب‌ترین نقاط شهر به شمار می‌رود. رودخانه دانوب نیز یکی دیگر از محبوب‌ترین جاهای دیدنی براتیسلاوا است که جایگاه ویژه‌ای بین مردم شهر و گردشگران دارد. به طور کلی این شهر را به عنوان شهری آرام و بدون حاشیه می‌شناسند. در ادامه با ما همراه باشید تا سری به جاهای دیدنی براتیسلاوا بزنیم.

برای رزرو بهترین تور اروپا، سه کلیک همراه شماست!

شهر قدیمی از جاهای دیدنی براتیسلاوا

جاهای دیدنی براتیسلاوا

این شهر قدیمی که از جاهای دیدنی براتیسلاوا به شمار می‌رود حوادث تاریخی بسیاری را در طول تاریخ از سر گذرانده است. در این شهر تاریخی کاخ‌ها و املاک مجارستانی را که به خوبی حفظ شده‌اند می‌بینید. در این نقطه از شهر کلیساهای بسیاری وجود دارد که بعضی از آنها قدمت زیادی دارند و به خوبی از آنها نگهداری می‌شود. از دیگر جاهای دیدنی براتیسلاوا در شهر قدیمی می‌توان به بناهای تاریخی قدیمی و باشکوه اشاره کرد که پس از گذشت قرن‌ها هنوز زیبایی خود را حفظ کرده‌اند. چیزی که هنگام قدم زدن در خیابان‌های شهر قدیمی توجه شما را به خودش جلب می‌کند مجسمه‌های مفرغی متعددی هستند که در گوشه و کنار می‌بینید. معروف‌ترین مجسمه مفرغی شهر قدیمی کارگر فاضلابی است که سرش را از دریچه فاضلاب بیرون آورده و دنیا را تماشا می‌کند. مجسمه سرباز ارتش ناپلئون که روی یک نیمکت خم شده نیز یکی از محبوب‌ترین جاذبه های دیدنی براتیسلاوا در شهر قدیمی است.

آدرس: شهر قدیمی براتیسلاوا، براتیسلاوا، اسلواکی

قلعه دِوین از دیدنی های شهر براتیسلاوا

این قلعه که از جاذبه های دیدنی براتیسلاوا به شمار می‌رود در فاصله چند کیلومتری از شهر قرار دارد. این قلعه در گذشته بخشی از مرز اسلواکی با امپراتوری روم بود. قدمت قلعه دوین به قرن نهم می‌رسد و قطعا یکی از قدیمی‌ترین جاذبه های گردشگری براتیسلاوا به حساب می‌آید. قلعه دوین را در نقطه‌ای که رودخانه‌های دانوب و موراوا به هم‌ می‌رسند و بر بالای صخره‌ای به ارتفاع 212 متر ساخته‌اند. این قلعه در اواسطه دهه 800 و قرن پانزدهم میلادی بازسازی‌های بسیاری را پشت سر گذاشت. قلعه دوین طی بمباران‌های ارتش ناپلئون بمباران و ویران شد. این قلعه منظره‌ای بسیاری عالی و دیدنی دارد و برای یک سفر کوتاه یک روزه کاملا مناسب است. حتما این قلعه را در برنامه خود برای بازدید از جاهای دیدنی براتیسلاوا بگنجانید. منظره غروب شهر براتیسلاوا از این قلعه یکی از زیباترین مناظری است که در این شهر می‌توانید ببینید.

آدرس: اسلواکی، براتیسلاوا 10 841، مورانسکا اولیچا

ساعت بازدید: از 10 صبح تا 4 عصر.

اسلاوین از جاهای دیدنی براتیسلاوا

جاهای دیدنی براتیسلاوا

اسلاوین یکی از بهترین جاهای دیدنی براتیسلاوا است. یادبود اسلاوین بر روی تپه‌ای مشرف به شهر براتیسلاوا واقع شده است و باغ‌های زیبا و دیدنی اطراف آن را احاطه کرده‌اند. موقعیت مکانی آن یکی از زیباترین مناظر شهر را به شما نشان می‌دهد. اسلاوین در واقع بزرگترین یادبود جنگ جهانی دوم در اسلواکی است. حدود 6845 سرباز کشته‌شده در خلال جنگ جهانی دوم در این نقطه از شهر دفن شده‌اند. بنای اسلاوین یک برج ابلیسک 42 متری است که مجسمه یک سرباز به همراه پرچمی در دست بر بالای آن به چشم می‌خورد. در پایه این برج یک اتاق یادبود وجود دارد که چندین مجسمه و یک تابوت خالی به عنوان نمادی از زندگی‌های از دست‌رفته در خلال جنگ در آن نگهداری می‌شود. وجود یادبود این سربازان حال و هوایی احساسی به این مکان بخشیده است. این مکان به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه های دیدنی براتیسلاوا شناخته می‌شود و بسیاری از مردم شهر تنها برای بازدید از این یادبود و تماشای مناظر فوق‌العاده اطراف به اسلاوین می‌روند. بر روی تابلوی بزرگی تاریخچه این مکان درج شده است. 

آدرس: اسلواکی، براتیسلاوا

هِویزدوسلاوو نامستیه

یکی از جاذبه های دیدنی براتیسلاوا که نباید از دست بدهید هِویزدوسلاوو نامستیه است. در این نقطه از شهر تعداد زیادی مغازه و فروشگاه‌ وجود دارد که اجناس مختلفی را به فروش می‌رسانند. هِویزدوسلاوو نامستیه در کریسمس و جشن سال نو تبدیل به یکی از زیباترین جاهای دیدنی براتیسلاوا می‌شود. دکور تمام مغازه‌ها متناسب با کریسمس تغییر می‌کند و هر طرف را که نگاه کنید چراغ‌های رنگی و تزئینات کریسمسی نگاه شما را خیره می‌کنند. هرگاه از گردش خسته شدید می‌توانید در یکی از کافه‌ها یا رستوران‌های این منطقه بنشینید و ضمن لذت بردن از غذاها و نوشیدنی‌های محلی استراحت کنید. هِویزدوسلاوو نامستیه بیشتر حکم یک مرکز خرید بزرگ را برای مردم شهر براتیسلاوا دارد اما نوع بافت منطقه و مناظر زیبا باعث شده نام آن در فهرست جاهای دیدنی براتیسلاوا قرار بگیرد.

آدرس: اسلواکی، براتیسلاوا، مرکز شهر براتیسلاوا

فیلهارمونیک اسلواکی از دیدنی های شهر براتیسلاوا

جاهای دیدنی براتیسلاوا

نام دیگری که در فهرست بهترین جاهای دیدنی براتیسلاوا به چشم می‌خورد ارکستر فیلهارمونیک اسلواکی است. فیلهارمونیک اسلواکی به اجراهای مختلف ارکسترش شهرت دارد و اجراهای زندۀ فوق‌العاده‌ای در این مکان برگزار می‌شود. ارکستر فیلهارمونیک در سال 1949 و به همت واتسلاو تالیچ و ژودویت راجتر تاسیس شد. می‌توانید برنامه اجراها را به صورت آنلاین بررسی کنید و برای اجرای هنرمند و سبک مورد علاقه خود بلیط رزرو کنید.

 بلیط هواپیما سه کلیک را در کمترین زمان میتوانید رزرو کنید.

آدرس: اسلواکی، براتیسلاوا 02 811، پالاچکو 2

کلیسای آبی سنت الیزابت

کلیسای آبی سنت الیزابت بدون شک یکی از زیباترین جاذبه های دیدنی براتیسلاوا است. این کلیسا به رنگ آبی دیده می‌شود و قدمت آن به سال 1913 برمی‌گردد. تمام دیوارهای این کلیسا با رنگ آبی روشن رنگ‌آمیزی شده است و به همین دلیل نام کلیسای آبی را بر روی آن گذاشته‌اند. کلیسای آبی سنت الیزابت به سبک معماری آرت نوویو ساخته شده است. سبک خاص معماری و رنگ این کلیسا باعث شده شبیه به کلیسایی در افسانه‌های کودکانه به نظر برسد. این رنگ آبی در طراحی داخلی آن نیز دیده می‌شود. این کلیسا محوطه وسیعی دارد و دورتادور آن پر از درختان سربه‌فلک کشیده است. در این باغ‌ زیبا گل‌ها و گیاهان متنوعی وجود دارند و از آنها به خوبی نگهداری می‌شود. کلیسای آبی توسط معماری به نام اودون لخنر طراحی شده است و یکی از زیباترین دیدنی های شهر براتیسلاوا به شمار می‌رود.

آدرس: اسلواکی، براتیسلاوا 09 811، بزروکوا 2

زمان بازدید: از ساعت 7 تا 7:30 صبح و عصرها از ساعت 5:30 تا 7 غروب.

تئاتر ملی اسلواکی از جاذبه های گردشگری براتیسلاوا

جاهای دیدنی براتیسلاوا

تئاتر ملی اسلواکی یکی از قدیمی‌ترین جاهای دیدنی براتیسلاوا است. این ساختمان معروف توسط معماران مشهوری طراحی شده است و برای اولین بار در سال 1886 افتتاح شد. مجموعه تئاتر ملی اسلواکی سه ساختمان اصلی بسیار بزرگ دارد و در 7 طبقه ساخته شده است. در این مجموعه یک رستوران بزرگ هم وجود دارد که با غذاهای خوش‌طعم محلی از مهمانان پذیرایی می‌کند. بر دیوارهای این سالن تئاتر قدیمی تعدادی نقاشی و اثر هنری بسیار قدیمی نیز به چشم می‌خورد. هنگامی که این سالن تئاتر برای اولین بار افتتاح شد تنها اجراهای مجارستانی و آلمانی در آن برگزار می‌شد و پس از پایان جنگ جهانی دوم اجراهای اپرا با زبان‌های دیگر نیز در این سالن برگزار شد. همین موضوع آن را به یکی از بهترین جاذبه های گردشگری براتیسلاوا مخصوصا برای علاقمندان به اجراهای موزیکال تبدیل کرده است.

آدرس: اسلواکی، براتیسلاوا 09 811، پریبینووا 17

ساعت بازدید: همه روزه از 8 صبح تا 7 شب.

خیابان سنت مایکل از جاهای دیدنی براتیسلاوا

این خیابان یکی از معروف‌ترین خیابان‌ها و جاهای دیدنی براتیسلاوا است. بر اساس گفته‌ها این خیابان در گذشته یکی از ورودی‌های اصلی شهر بوده است. در سرتاسر خیابان تعداد زیادی کافه و رستوران وجود دارد و در صورت نیاز می‌توانید در این کافه‌های محلی بنشینید و از فضای آنها لذت ببرید. بسیاری از مردم شهر این خیابان را برای یک پیاده‌روی عصرگاهی انتخاب می‌کنند. خیابان سنت مایکل یکی از محبوب‌ترین جاذبه های دیدنی براتیسلاوا به شمار می‌رود. از دیدنی‌های این خیابان می‌توان به پل عابر پیاده‌ آن اشاره کرد که قدمت آن به قرن هفدهم برمی‌گردد. در خیابان سنت مایکل چند گالری هنری وجود دارد که بازدید از آنها هم می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

آدرس: اسلواکی، براتیسلاوا 01 811، مایکلسکا یولیکا 22

موزه دوپراوی از جاذبه های دیدنی براتیسلاوا

جاهای دیدنی براتیسلاوا

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی براتیسلاوا موزه دوپراوی است. در این موزه مجموعه‌ای از ماشین‌ها و دوچرخه‌های قدیمی به نمایش گذاشته شده است. اگر به تماشای وسایل نقلیه قدیمی علاقه دارید حتما سری به این موزه بزنید. این موزه به زیبایی تاریخچه دنیای موتورها را در اسلواکی به نمایش می‌گذارد. در موزه دوپراوی انواعی از برخی از مدل‌های هارلی دیویدسون را می‌توانید ببینید. به واسطه تلاش‌های متعدد از دهه 1970 تا کنون تجهیزات بسیاری که توسعه حمل و نقل راه‌آهن و جاده‌ای را نشان می‌دهد در این موزه جمع‌آوری شده است. این موزه که یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی براتیسلاوا است بسیاری از اولین نمونه‌های ساخته شده در کارخانه‌های خودروسازی اسلواکی که پس از جنگ جهانی دوم ساخته شده‌اند را در خود جای داده است. خودروهای نظامی باقی مانده از جنگ جهانی دوم یکی دیگر از جاذبه‌های این موزه هستند.

آدرس: اسلواکی، براتیسلاوا 05 811، سانکووا 1/A

اورووِئا گالریا

اورووِئا گالریا یک مرکز خرید فوق‌العاده و مدرن در شهر براتیسلاوا است. این مرکز خرید امکانات رفاهی و تفریحی فراوانی دارد و به همین دلیل به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی براتیسلاوا شناخته می‌شود. بسیاری از مردم براتیسلاوا برای وقت‌گذرانی و تفریح به این مرکز خرید می‌روند. در اورووِئا گالریا مغازه‌های بسیاری وجود دارد که برای خرید سوغاتی مناسب هستند. در داخل و اطراف آن چندین کافه، بار و رستوران وجود دارد که مقصد مناسبی برای رفع خستگی پس از یک روز گردش طولانی هستند. فودکورت این مرکز خرید نیز غذاهای محلی و بین‌المللی خوب و لذیذی سرو می‌کند.

آدرس: اسلواکی، براتیسلاوا 09 821، پریبینووا

کلام پایانی

براتیسلاوا یکی از مهمترین شهرهای اسلواکی به شمار می‌رود و جاذبه‌های گردشگری و دیدنی فراوانی دارد. با وجود اینکه این شهر در اروپا شهری کوچک به حساب می‌آید اما توانسته به ماهیت و زیبایی خود را به خوبی حفظ کند. جاذبه‌های گردشگری این شهر هر ساله گردشگران بسیاری را از گوشه و کنار جهان به خود جذب می‌کند. بسیاری از مردم اسلواکی براتیسلاوا را برای گذراندن تعطیلات انتخاب می‌کنند. در این مقاله کوتاه تنها بخش کوچکی از جاهای دیدنی براتیسلاوا را بررسی کردیم امیدواریم به کمک این راهنما سفر خوبی به این شهر دیدنی و زیبا داشته باشید.

نظرات کاربران