جشنواره ای از زیبایی های پوکت در اردیبهشت ماه

پوکت در اردیبهشت ماه؛ در میان ساحل، آسمان آبی و تفریح!

پوکت به عنوان یکی از پربازدیدترین جزایر جنوب تایلند شناخته می‌شود و هر ساله گردشگران بسیاری برای تعطیلات و استراحت در سواحل نیلگون این جزیره به آن سفر می‌کنند. پوکت در هر فصل و هر ماه زیبایی‌های خاص خود را دارد. پوکت در اردیبهشت ماه در زیباترین و ایده‌آل‌ترین حالت خود قرار دارد. در این ماه هوای پوکت گرم و مرطوب است و میزان بارش کمی بیشتر می‌شود. یکی از مهمترین مزایای پوکت در اردیبهشت ماه میزان کمتر مسافران و گردشگران است. در این ماه جزیره نسبت به ماه‌هایی که اوج ورود گردشگران هستند خلوت‌تر است. این سکوت نسبی و خلوتی جزیره فرصت مناسب برای تجربه زیبایی‌های پوکت و گردش در مناظر سرسبز و طبیعی و شنا در آب‌های زلال و گرم را فراهم می‌کند. علاوه‌بر مناظر و جاذبه‌های طبیعی شهر پوکت چیزهای زیادی برای سرگرم‌ کردن شما در اردیبهشت ماه دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم چرا اردیبهشت ماه زمان مناسبی برای سفر به پوکت است.

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

آب‌وهوای پوکت در اردیبهشت ماه

 پوکت در اردیبهشت ماه

با از راه رسیدن اردیبهشت ماه در پوکت فصل بارش شروع می‌شود. در این ماه رطوبت جزیره بالاتر می‌رود و بارش‌های پراکنده اتفاق می‌افتد. میانگین دمای پوکت در اردیبهشت ماه حدود 29 درجه سانتیگراد است؛ این دما در روز به 33 درجه سانتیگراد و شب‌ها به 25 درجه سانتیگراد می‌رسد. دمای آب دریا نیز به طور متوسط حدود 30 درجه سانتیگراد است. میزان بارندگی در پوکت در اردیبهشت ماه تا حد قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند و میانگین میزان بارش در طول ماه به 316 میلی‌متر می‌رسد. البته این بارش‌ها به صورت رگبار و کوتاه مدت هستند و قرار نیست تمام روز شما را خانه نشین کنند. یکی دیگر از مزایای سفر به پوکت در اردیبهشت ماه تعداد کم گردشگران است. بنابراین به خیال راحت و بدون برخورد با جمعیت گردشگران می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری بازدید کنید و از همه مهمتر هزینه کمتری بابت اقامتگاه و تفریحات ساحلی پردازید. بسیاری از هتل‌ها، استراحتگاه‌ها و موسسات تفریحی پوکت در این ماه قیمت‌های خود را پایین می‌آورند و می‌توانید از این فرصت استفاده کنید و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید.

فستیوال‌های پوکت در اردیبهشت ماه

پوکت در اردیبهشت ماه میزبان فستیوال‌ها و رویدادهای فرهنگی و تفریحی زیادی می‌شود که در ادامه به بعضی از این فستیوال‌ها اشاره می‌کنیم.

جشن شخم‌زنی سلطنتی

یکی از فستیوال‌های جذابی که در سفر به پوکت در اردیبهشت ماه حتما باید در آن شرکت کنید مراسم شخم‌زنی سلطنتی است. مردم محلی معتقدند که این آیین باستانی بِرَهمَن که در اولین روز فصل کاشت برگزار می‌شود برداشت باقی سال را پیش‌بینی می‌کند. حتی مقامات دولتی نیز در این مراسم شرکت می‌کنند و به کمک یک جفت گاو مقدس و به صورت نمادین بخشی از یک مزرعه را شخم می‌زنند.

جشن شخم‌زنی سلطنتی

روز ویساخا بوچا

روز ویساخا بوچا یکی از مهمترین تعطیلات بودایی‌ها و مصادف با ماه کامل در ششمین ماه قمری ماه است. روز ویساخا بوچا طبق تقویم شمسی تقریبا اواسط اردیبهشت ماه است. این روز به تولد، روشنگری و مرگ بودا اختصاص دارد. مردم جزیره در این روز به زیارت معابد می‌روند، با شمع‌های روشن راهپیمایی برگزار می‌کنند و سایر رسومات مذهبی آیین بودا را برگزار می‌کنند.

فستیوال یوگا پوکت در اردیبهشت ماه

فستیوال یوگا در پوکت یک رویداد سالانه است که هر سال مربیان یوگا را از سرتاسر جهان دور هم جمع می‌کند. در این فستیوال دیدنی که در اردیبهشت ماه در پوکت برگزار می‌شود مربیان یوگا کلاس‌های مختلفی در ساحل پاتونگ برگزار می‌کنند و به علاقمندان آموزش می‌دهند. اگر به این ورزش آرامش‌بخش علاقه دارید در سفر به پوکت در اردیبهشت ماه حتما در این فستیوال شرکت کنید.

در سفر به پوکت در اردیبهشت ماه چی بپوشیم؟

 پوکت در اردیبهشت ماه

مهمترین نکته‌ای که در سفر به پوکت در اردیبهشت ماه باید به آن توجه کنید بارش‌های رگباری و ناگهانی است. پس باید متناسب با چنین آب‌وهوایی چمدان خود را ببندید. پیشنهاد می‌کنیم حتما کفش‌های ضد آب و مقاوم در برابر رطوبت با خود ببرید، هنگام بارش‌های شدید زمین لغزنده می‌شود و پوشیدن صندل و دمپایی می‌تواند باعث لیز خوردن شما شود. برای اطمینان از چند لایه لباس نازک استفاده کنید که در صورت گرم یا سرد شدن هوا بتوانید آنها را کم و زیاد کنید. یک کت بارانی یا پانچوی سبک نیز همراه خود ببرید. لباس‌هایی ببرید که پارچه آنها سریع خشک می‌شود. جنس‌هایی مثل پلی‌استر یا نایلونی مناسب هستند. به دلیل رطوبت بالا مدت زیادی طول می‌کشد تا لباس‌های پارچه‌ای و پنبه‌ای خشک شوند. 

جزیره پوکت در اردیبهشت ماه به دلیل رطوبت بالا پر از پشه می‌شود پس بهتر است لباس‌هایی که مواد دافع پشه مثل پِرمِترین دارند با خود ببرید، یا از اسپری‌هایی که پشه‌ها را دفع می‌کنند بر روی لباس و پوست خود استفاده کنید. چتر یادتان نرود! در روزهای بارانی قطعا به چتر نیاز پیدا می‌کنید. به دلیل بارش‌های شدید بهتر است از کیف یا کوله پشتی‌های ضد آب استفاده کنید تا لوازم داخل آنها خیس نشود. گرچه پوکت در اردیبهشت ماه مرطوب و بارانی است اما باز هم شاخص اشعه ماوراء بنفش همچنان بالا است پس کرم ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی همراه خود ببرید. لباس شنا را فراموش نکنید، مهمترین کاری که در سفر به پوکت باید انجام دهید شنا در آب‌های زلال دریای آندامان است. نکته مهمی که در سفر به پوکت نباید فراموش کنید پوشیدن لباس مناسب و پوشیده هنگام بازدید از معابد و زیارتگاه‌ها است. برای ورود به این مکان‌ها باید شانه‌ها و زانوهای خود را بپوشانید. در صورتی که هر یک از این وسایل را فراموش کردید نگران نباشید می‌توانید از مراکز خرید پوکت هرچه نیاز داشتید تهیه کنید.

بهترین کارهایی که در سفر به پوکت در اردیبهشت ماه باید انجام داد

سفر به پوکت در اردیبهشت ماه

سفری به یادماندنی به جزایر فی‌فی

جزایر زیبای فی‌فی به دلیل آب‌های درخشان و فیروزه‌ای و صخره‌های آهکی خیره‌کننده شهرت دارد. این چند جزیره کوچک که پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر به پوکت در اردیبهشت ماه از آنها بازدید کنید یکی از مهمترین جاذبه‌های گردشگری پوکت هستند. در سواحل این جزایر انواع ورزش‌ها و فعالیت‌های هیجان‌انگیز آبی مثل غواصی، اسنورکلینگ و شنا انجام می‌شود. بسیاری از صخره‌نوردان حرفه‌ای بر روی صخره‌های آهکی جزایر فی‌فی صخره‌نوردی می‌کنند. یک روز کامل را برای دیدن تمام زیبایی‌های این جزایر اختصاص دهید و در انتهای روز با قایق‌های سنتی و دم‌بلند به پوکت برگردید و از تماشای بازی رنگ‌ها در غروب جزیره لذت ببرید.

بازدید از کارون ویوپوینت

یکی از دیدنی‌ترین مناطق پوکت در جنوب ساحل کاتا نوی قرار دارد. از بالای این تپه که به کارون ویوپوینت شهرت دارد زیباترین مناظر جنوب پوکت را می‌توانید ببینید. گردشگران و عکاسان حرفه‌ای بسیاری برای گرفتن عکس‌های دیدنی به این تپه می‌روند. پس از رسیدن به بالاترین نقطه سواحل کاتا نوی، کاتا یای و ساحل کارون را می‌توانید ببینید.

ماساژ تایلندی در ساحل پاتونگ

قطعا یکی از اولین چیزهایی که با شنیدن نام تایلند به ذهن می‌رسد ماساژ تایلندی است. قطعا در سفر به پوکت در اردیبهشت ماه باید برای یک بار هم که شده ماساژ تایلندی را تجربه کنید. کافیست پس از یک روز شلوغ و پر ماجرا بدن خسته خود را به دستان قوی و حرفه‌ای ماساژورهای تایلندی بسپارید. پوکت مراکز ماساژ و اسپای بسیاری دارد که بعضی از آنها در تمام تایلند حرف اول را می‌زنند. تعدادی از بهترین مراکز ماساژ پوکت در ساحل پاتونگ واقع شده‌اند. با کمی گشتن در ساحل پاتونگ مرکز ماساژ مناسب خود را انتخاب کنید و از خدمات بی‌نظیر این مراکز لذت ببرید.

گردش در شهر قدیمی پوکت در اردیبهشت ماه

 پوکت در اردیبهشت ماه

شهر قدیمی یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های گردشگری است که در سفر به پوکت در اردیبهشت ماه می‌بینید. این شهر قدیمی بهترین نقطه برای آشنایی با زندگی و فرهنگ مردم محلی و گذشته پوکت است. تمام خانه‌ها و ساختمان‌های شهر قدیمی به سبک چینی-پرتغالی هستند. با قدم زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌های این شهر رد پای استعماری آن دوره را به خوبی مشاهده می‌کنید. مغازه‌ها، اقامتگاه‌ها، معابد و زیارتگاه‌های شهر قدیمی به خوبی حفظ شده‌اند.

سفر به پوکت در اردیبهشت ماه و بازدید از پناهگاه فیل‌ها 

فیل‌ها حیوانات ملی تایلند هستند و جایگاه ویژه‌ای بین مردم دارند. تماشای این موجودات بزرگ و دوست داشتنی می‌تواند یکی از بهترین خاطرات شما از سفر به پوکت در اردیبهشت ماه باشد. اگر به همراه خانواده و فرزندانتان سفر می‌کنید بازدید از پناهگاه فیل‌ها را حتما در برنامه خود قرار دهید. در این پناهگاه می‌توانید به فیل‌ها نزدیک شوید و با این حیوانات غول‌پیکر تعامل داشته باشید. حمام کردن و غذا دادن به فیل‌ها از جمله فعالیت‌های محبوب این پناهگاه برای بچه‌ها است.

خلیج فانگ نگا

خلیج زیبای فانگ نگا همیشه در صدر فهرست بهترین جاهای دیدنی پوکت قرار دارد. برای بازدید از این خلیج زیبا در سفر به پوکت باید قایق اجاره کنید و یک روز کامل را برای گردش در این خلیج صرف کنید. صخره‌های آهکی که به صورت عمودی سر از آب بیرون آورده‌اند از جمله زیبایی‌های این خلیج هستند. جزیره جیمز باند و کُه پانیی نیز دو مورد از دیدنی‌های معروف این خلیج هستند. 

گردش در دهکده کُه پانیی در سفر به پوکت در اردیبهشت ماه

 پوکت در اردیبهشت ماه

کُه پانیی یک دهکده ماهیگیری وسط خلیج فانگ نگا است. دلیلی که پیشنهاد می‌کنیم حتما در سفر به پوکت در اردیبهشت ماه حتما از این دهکده بازدید کنید ساختار منحصربه‌فرد آن است. دهکده کُه پانیی بر روی پایه‌هایی در داخل آب ساخته شده است. این دهکده که در گذشته نقطه‌ای دورافتاده حساب می‌شد امروزه حکم یک جاذبه گردشگری را در پوکت دارد. هنگام قدم زدن در خیابان‌های باریک این روستا از لابلای شکاف‌های چوبی می‌توانید آب دریا را ببینید. اگر به غذاهای دریایی علاقه دارید خودتان را به یک نهار خوشمزه دریایی در یکی از رستوران‌های محلی مهمان کنید. 

کلام پایانی

پوکت را به عنوان یکی از جذاب‌ترین جزایر جنوب تایلند می‌شناسند. این جزیره تماشایی جاذبه‌های گردشگری طبیعی و دیدنی بسیاری دارد. امکان ندارد در سفر به پوکت احساس خستگی کنید یا حوصله‌تان سر برود. از آنجا که پوکت در منطقه‌ای گرمسیری قرار دارد بهارهای گرمی را تجربه می‌کند. این گرمای هوا بهترین فرصت برای شیرجه زدن در آب‌های زلال جزیره انجام فعالیت‌های آبی است. در این مقاله کوتاه سعی کردیم نکاتی را که ممکن است برای سفر به پوکت در اردیبهشت ماه نیاز داشته باشید با شما به اشتراک بگذاریم. امیدواریم از این سفر خاطرات بی‌نظیری با خود به خانه ببرید.

نظرات کاربران