پوکت در خرداد ماه

پوکت در خرداد ماه؛ فستیوال ماه کامل یا عروسی پوکت بابا؟

جزیره زیبای پوکت در جنوب تایلند در هر ماهی از سال جذابیت خاص خود را دارد. یکی از بهترین ماه‌ها برای بازدید از پوکت خرداد ماه است. در خرداد ماه فصل بارش در پوکت آغاز می‌شود اما با این حال هوا در این ماه هنوز مطبوع و دلنشین است. آفتاب ملایم‌تر می‌تابد و بارندگی‌های رگباری و گاه‌به‌گاه به سرتاسر جزیره طراوت می‌بخشد. یکی از دلایلی که سفر به پوکت در خرداد ماه پیشنهاد می‌شود تعداد کم مسافر و قیمت پایین اقامتگاه‌ها و فعالیت‌های تفریحی است. اگر حوصله شلوغی را ندارید خرداد ماه بهترین زمان برای سفر به پوکت است. فرقی نمی‌کند به دنبال استراحت در سواحل بکر هستید یا دوست دارید در شهر بگردید و خوش گذرانی کنید، مطمئن باشید در این جزیره حوصله‌تان سر نمی‌رود. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم پوکت در خرداد ماه چگونه است و چه کارهایی می‌توان انجام داد.

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

آب‌وهوای پوکت در خرداد ماه

پوکت در خرداد ماه

با از راه رسیدن خرداد ماه در پوکت فصل باران هم آغاز می‌شود و تا مهرماه ادامه دارد. میانگین دمای پوکت در خرداد ماه حدود 28 درجه سانتیگراد است، بیشترین میزان دما در طول روز 31 درجه سانتیگراد و کمترین میزان آن 25 درجه سانتیگراد است. در این فصل رطوبت هوا بالا می‌رود و به حدود 80 درصد می‌رسد. این افزایش رطوبت باعث می‌شود گرمای هوا را بیشتر احساس کنید. دمای آب دریا نیز به حدود 29 درجه سانتیگراد می‌رسد و در صورت آرام بودن شرایط جوی این دما برای شنا و غواصی بسیار مطلوب است. همچنین میزان بارندگی در خرداد ماه در پوکت بیشتر از ماه‌های قبل است و حدودا به 220 میلی‌متر می‌رسد. با این حال بارش‌ها در این فصل طولانی نیستند و معمولا با یک رگبار کوتاه مدت اما شدید تمام می‌شوند. پس نگران نباشید در سفر به پوکت در خرداد ماه قرار نیست به خاطر بارش‌های طولانی خانه نشین شوید و هنوز هم می‌توانید از فعالیت‌های خارج از خانه لذت ببرید. گرچه آب‌وهوای پوکت در خرداد ماه تقریبا متعادل به حساب می‌آید اما میزان تابش آفتاب کمتر است و معمولا آسمان را با ابرهای پراکنده می‌بینید. اگر به هدف آفتاب گرفتن به پوکت سفر می‌کنید احتمالا در این ماه به هدف خود نمی‌رسید. گرچه در خرداد ماه جزیره یک سره به رنگ سبز دیده می‌شود و اوج زیبایی‌های پوکت را در این ماه می‌توانید ببینید.

فستیوال های پوکت در خرداد ماه

در خرداد ماه در پوکت فستیوال‌ها و رویداد‌های جالبی برگزار می‌شود. در ادامه به بعضی از این رویدادها اشاره می‌کنیم.

ماراتن بین‌المللی لاگونا پوکت

این ماراتن محبوب یکی از جذاب‌ترین فستیوال‌های پوکت در خرداد ماه است. بسیاری از دوندگان حرفه‌ای از سرتاسر دنیا در این ماراتن شرکت می‌کنند. در این فستیوال مسابقات دوندگی در مسافت‌های مختلف برگزار می‌شود. ماراتن کامل، یک نیمه ماراتن و یک مسابقه دوی تفریحی از جمله مسابقات این فستیوال است. ماراتن لاگونا در روزهای 21 و 22 خرداد برگزار می‌شود.

عروسی پوکت بابا

عروسی پوکت بابا

این رویداد منحصربه‌فرد فرهنگی قطعا یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های پوکت در خرداد ماه است. در این رویداد فرهنگ سنتی چینیِ پراناکان را جشن می‌گیرند و یک مراسم عروسی ساختگی برگزار می‌شود. در این مراسم زوج‌ها لباس سنتی می‌پوشند و آداب و رسوم و آیین‌های مختلف این روز را انجام می‌دهند. این فستیوال توسط انجمن تایلندی پراناکان در شهر قدیمی پوکت برگزار می‌شود. خیابان تالانگ از زیبایی‌های این رویداد است که در سفر به پوکت در خرداد ماه حتما باید ببینید. سرتاسر این خیابان به فانوس‌های چینی و تزئینات رنگی مزین می‌شود. 

فستیوال پور تور پوکت در خرداد ماه

فستیوال پور تور پوکت در خرداد ماه برگزار می‌شود. این فستیوال را با عنوان فستیوال روح گرسنه نیز می‌شناسند. این رویداد تائوئیستی در اواسط خرداد ماه در پوکت برگزار می‌شود و مراسمی برای ادای احترام به اجداد است. در این مراسم غذاهای محلی تایلندی سرو می‌شود و همه جا را گل‌آرایی می‌کنند. در معابد عود روشن می‌کنند و یک رژه رنگارنگ هم راه می‌اندازند.

مسابقه موج‌سواری پوکت

شاید پوکت در خرداد ماه به دلیل مواج بودن دریا خیلی برای شنا کردن مناسب نباشد اما بهترین فرصت برای موج‌سواری است. این فستیوال فوق‌العاده دیدنی هر ساله به هدف نشان دادن مکان‌های معروف موج‌سواری در پوکت برگزار می‌شود و موج‌سواران حرفه ای بسیاری از سرتاسر دنیا در این رویداد شرکت می‌کنند. در این فستیوال در کنار برگزاری مسابقات موج‌سواری غذاهای اصیل تایلندی سرو می‌شود و صدای موسیقی از هرجایی شنیده می‌شود. فضای شاد و هیجان‌انگیز این فستیوال توجه گردشگران را به خود جلب می‌کند پیشنهاد می‌کنیم در سفر به پوکت در خرداد ماه حتما در فستیوال دیدنی موج‌سواری پوکت شرکت کنید.

فستیوال ماه کامل پوکت در خرداد ماه

پوکت در خرداد ماه

در زمان ماه کامل در ششمین ماه قمری فستیوال ماه کامل در پوکت برگزار می‌شود. این روز تقریبا در تقویم شمسی مصادف با روزی در اواخر خرداد ماه است. در این فستیوال مردم فانوس‌ روشن می‌کنند و قایق‌های کاغذی را بر روی دریا رها می‌کنند. این فستیوال در مناطق ساحلی پوکت محبوبیت زیادی دارد. در این جشنواره دیدنی بازدیدکنندگان می‌توانند از فعالیت‌های سرگرم‌کننده مختلف لذت ببرند. 

فعالیت‌های محبوب برای بچه‌ها در پوکت

در سفر به پوکت در خرداد ماه باید فکری هم برای روزهای بارانی بکنید، به خصوص اگر به همراه فرزندتان سفر می‌کنید. در ادامه بعضی از جاذبه‌های محبوب برای کودکان را معرفی می‌کنیم.

آکواریا پوکت

آکواریا پوکت یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های جزیره برای کودکان است. این آکواریوم بسیار بزرگ در زیرزمین سنترال فلورستا قرار دارد. 25000 جانور دریای از 300 گونه مختلف در آکواریا پوکت زندگی می‌کنند. آکواریا پوکت چهار از چهار بخش میستیک فارست، کاستان هِوِن، سوث چاینا و استیشن آکواریوس تشکیل شده است. در این آکواریوم ماهی‌های غول‌پیکر آب‌های شیرین، سمورها، انواع پنگوئن، کوسه‌های پلنگی و انواع دیگری از کوسه‌ها را می‌توانید ببینید. تماشای این موجودات دریایی برای کودکان جالب و خاطره‌انگیز است و پیشنهاد می‌کنیم در سفر به پوکت در خرداد ماه حتما از آن بازدید کنید.

بازدید از خانه وارونه پوکت در خرداد ماه

بازدید از خانه وارونه پوکت در خرداد ماه

خانه وارونه پوکت یکی از شگفت‌انگیزترین جاذبه‌های جزیره است که در روزهای بارانی پوکت در خرداد ماه می‌توانید از آن بازدید کنید. این خانه صورتی رنگ به صورت وارونه و بر روی سقف ایستاده است و انگار یک بچه غول بعد از بازی آن را همانجا رها کرده است. تماشای این خانه یک سرگرمی عالی برای بچه‌ها به حساب می‌آید. در این خانه شما به جای کف از پشت بام وارد اتاق زیر شیروانی می‌شوید و از طریق پله‌ها به سمت نشیمن اصلی می‌روید. ممکن است در بدو ورود دچار سردرگمی شوید چون همه چیز وارونه است. مبل‌ها، میز، کتابخانه و هرچیزی که در یک خانه معمولی می‌بینید در خانه وارونه نیز وجود دارد اما همه به صورت وارونه به سقف چسبیده‌اند. چند عکس بامزه در این خانه می‌تواند خاطره شما از سفر به پوکت در خرداد ماه را ماندگار کند.

پارک بازی فروگی

پارک بازی فروگی در مرکز خرید جانگسیلون یکی دیگر از اماکن جذاب برای بچه‌ها است. در این پارک چیزهای سرگرم‌کننده زیادی وجود دارد. از بازی‌های کامپیوتری گرفته تا ترامپولین‌های غول‌پیکر. این ترامپولین‌ها کاملا ایمن هستند و بچه‌ها با خیال راحت می‌توانند روی آنها بازی کنند و این طرف و آن طرف بپرند. مارپیچ آینه‌ای، نبرد ماکس و تئاتر اکس‌دی از دیگر سرگرمی‌های این پارک هستند. 

نکات مهم درباره شنا در سواحل پوکت در خرداد ماه

در طول ماه‌های بارانی و مرطوب شنا در سواحل پوکت پیشنهاد نمی‌شود. در این زمان موج‌های دریا از همیشه بلندتر هستند و جریان‌های قوی دریایی اجازه شنا کردن نمی‌دهند. معمولا در خرداد ماه در پوکت پرچم‌های قرمز رنگ هشدار را در سواحل می‌بینید. حتی برای رعایت مسائل ایمنی ورود به بعضی از سواحل ممنوع می‌شود. با این حال بعضی از سواحل هستند که از جریان‌های شدید در امان می‌مانند و می‌توانید با خیالی آسوده در آنها شنا کنید. ساحل کاتا نوی و کامالا از جمله این سواحل هستند. 

در سفر به پوکت در خرداد ماه چی بپوشیم؟

پوکت در خرداد ماه

از آنجا که خرداد ماه در پوکت آغاز فصل بارش‌های مکرر و رعد‌وبرق است باید چمدان خود را متناسب با این آب‌وهوا ببندید. از آنجا که آب‌وهوای پوکت در خرداد ماه عموما بارانی است حتما کفش‌های مقاوم در برابر آب و رطوبت با خودتان ببرید. پوشیدن صندل و دمپایی در روزهای بارانی می‌تواند باعث لیز خوردن شما شود و کمی خطرناک است. سعی کنید چند لایه لباس نازک و خنک بپوشید تا در صورت گرم‌تر شدن هوا بتوانید آنها را کم کنید. محض احتیاط حتما یک بارانی یا پانچوی سبک با خودتان ببرید. لباس‌هایی از جنس پلی‌استر یا نایلون با خودتان ببرید. این جنس لباس‌ها خیلی زودتر از لباس‌های نخی و پنبه‌ای خشک می‌شوند. جزیره پوکت در ماه‌های مرطوب پشه زیاد دارد. یا لباس‌هایی بپوشید که مواد دافع پشه مثل پرمترین دارند یا از مواد دفع پشه بر روی لباس‌ها و پوست بدن خود اسپری کنید. برای در امان ماندن از باران چتر همراه خود ببرید. از کیف‌ و کوله پشتی ضد آب استفاده کنید تا لوازم شما در روزهای بارانی خیس نشوند. با اینکه هوای پوکت در خرداد ماه بارانی است اما باز هم گرم به حساب می‌آید پس لباس‌های خنک و سبک با خود ببرید. کرم ضد آفتاب، عینک و کلاه آفتابی و لباس شنا هم فراموش نکنید. نکته دیگری که در سفر به پوکت نباید فراموش کنید پوشیدن لباس مناسب در معابد و اماکن مذهبی است. برای ورود به این مکان‌ها باید شانه‌ها و زانوهای خود را بپوشانید. در صورتی که چیزی را فراموش کردید می‌توانید از مراکز خرید پوکت تهیه کنید.

جاذبه‌های دیدنی پوکت در خرداد ماه

گردش در شهر قدیمی پوکت در خرداد ماه

شهر قدیمی یکی از معروف‌ترین جاذبه‌هایی است که در سفر به پوکت در خرداد ماه حتما باید بازدید کنید. خانه‌ها و ساختمان‌ها به سبک چینی-پرتغالی ساخته شده‌ و به خوبی حفظ شده‌اند. قدم زدن در کوچه‌های باریک شهر قدیمی حتی در باران هم می‌تواند لذت‌بخش باشد. از موزه‌های محلی، گالری‌های هنری و کافه‌های سنتی دیدن کنید و در تاریخ و فرهنگ غنی این شهر غوطه‌ور شوید.

قدم زدن در سواحل شنی

قدم زدن در سواحل شنی پوکت

سواحل یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری پوکت هستند. این سواحل حتی در روزها مرطوب و بارانی پوکت در خرداد ماه جذابیت خاص خود را دارند. پوکت سواحل متعددی دارد اما بعضی از آنها برای گردش در خرداد ماه بهتر از بقیه هستند. ساحل پارادایس یکی از بهترین سواحلی است که در سفر به پوکت در خرداد ماه می‌توانید در آن بگردید. این ساحل برای شنا هم مناسب است و در نزدیکی ساحل پاتونگ قرار دارد. ساحل تری ترانگ یا ساحل آئو نیز برای گردش در خرداد ماه مناسب هستند. اگر شرایط جوی مناسب باشد می‌توانید در این سواحل شنا کنید.

بازدید از معابد چینی پوکت در خرداد ماه

جمعیت زیادی از ساکنان پوکت را چینی‌ها تشکیل می‌دهند. این چینی‌ها از نسل مهاجرانی هستند که در پی دوران استخراج قلع به جنوب تایلند مهاجرت کردند. فرهنگ و سنت غنی آنها را در معابد و زیارتگاه‌های عجیب چینی در سرتاسر جزیره می‌توان دید. مذهب این افراد عموما بودیسم یا تائوئیسم است. آنها رنگ‌های قرمز و زرد را به عنوان رنگ‌های خوش‌شناسی می‌شناسند و این رنگ‌ها در معابد چینی به وفور دیده می‌شود. حیواناتی مقل اژدها، شیر و میمون نیز از نمادهای مهم برای آنها هستند. روزهای بارانی خرداد ماه در پوکت بهترین فرصت برای گشتن در معابد چینی است. اگر دوست دارید با فرهنگ محلی چینی آشنا شوید حتما در سفر به پوکت در خرداد ماه سری به این معابد بزنید.

کلام پایانی

جزیره زیبای پوکت در جنوب تایلند به عنوان یکی از دیدنی‌ترین جزایر این کشور شناخته می‌شود. این جزیره به واسطه طبیعت فوق‌العاده دیدنی و جاذبه‌های گردشگری فراوان هر ساله میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا است. با شروع خرداد ماه در پوکت فصل بارش‌ آغاز می‌شود. اما این به این معنا نیست که نمی‌توان در فعالیت‌های خارج از خانه شرکت کرد یا از طبیعت زیبای آن لذت برد. پوکت حتی در فصل باران‌های موسمی هم می‌تواند جذاب و دیدنی باشد. در مقاله‌ای که خواندید بخشی از نکات مهمی که برای سفر به پوکت در خرداد ماه نیاز داشتید در اختیارتان گذاشتیم. سفر خوبی به این نگین درخشان دریای آندامان داشته باشید. 

نظرات کاربران