سفر پوکت در تیر ماه

پوکت در تیر ماه؛ از گردش در بازار تا فستیوال کاتو!

جزیره زیبای پوکت در هر فصل و هر ماهی از سال جذابیت منحصربه‌فرد خود را دارد. تیر ماه می‌تواند بهترین زمان برای بازدید از پوکت باشد. با اینکه تیر ماه فصل باران‌های موسمی است اما باز هم می‌توان از روزهای گرم و آفتابی نهایت لذت را برد. به علاوه بارش‌های پراکنده و رگباری باعث کمتر شدن گرما می‌شود و تحمل دمای بالا را راحت‌تر می‌کند. یکی از مزایای سفر به پوکت در تیر ماه تعداد کمتر گردشگران است. در این ماه به دلیل جمعیت کمتر قیمت هتل‌ها و اقامتگاه‌ها کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید بدون برخورد با تعداد زیاد گردشگران از گردش در سواحل خلوت لذت ببرید. دوست دارید در طبیعت زیبای جزیره بگردید یا در زندگی پر جنب‌وجوش شبانه مردم غرق شوید فرقی نمی‌کند جزیره پوکت در تیر ماه قطعا چیزی برای سرگرم کردن شما دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم در تیر ماه در پوکت چه خبر است و چه کارهایی می‌توان انجام داد.

رزرو تور ارزان با سه کلیک خوبه!

آب‌وهوای پوکت در تیر ماه

پوکت در تیر ماه

پوکت در تیر ماه مرطوب‌ترین و گرم‌ترین آب‌وهوای خود را تجربه می‌کند. میانگین دمای پوکت در این ماه بین 25 تا 31 درجه سانتیگراد تغییر می‌کند. سطح رطوبت در تیر ماه بالا است و به 84 درصد نیز می‌رسد. این رطوبت بالا باعث می‌شود هوا گرمتر از آنچه که هست احساس شود. دمای آب دریا نیز در حدود 29 درجه سانتیگراد است و به راحتی می‌توان به فعالیت‌های آبی پرداخت. میزان بارندگی پوکت در تیر ماه بالا است و میانگین میزان بارش به حدود 260 میلی‌متر می‌رسد و تقریبا 19 روز از ماه هوا بارانی است. رگبارهای شدید به طور ناگهانی و مکرر اتفاق می‌افتند اما کوتاه هستند و زود تمام می‌شوند. در این ماه هنگام بیرون رفتن از خانه باید چتر یا بارانی به همراه داشته باشید و همچنین کفش‌های مقاوم در برابر رطوبت به پا کنید. با وجود این بارش‌های ناگهان طبیعت جزیره و سواحل هنوز هم زیبا و دیدنی هستند. علاوه بر این می‌توانید در روزهای بارانی از دیگر جاذبه‌های گردشگری پوکت دیدن کنید.

فستیوال‌های پوکت در تیر ماه

به دلیل هوای بارانی تیر ماه در پوکت تعداد فستیوال‌ها نسبت به ماه‌های دیگر کمتر است. با این حال در این ماه چند فستیوال و رویداد دیدنی در پوکت برگزار می‌شود که در ادامه به بعضی از آنها اشاره می‌کنیم.

آسارنها بوچا

آسارنها بوچا پوکت

این تعطیلات مذهبی در اواخر تیر ماه در پوکت برگزار می‌شود و نشان نزدیک شدن به دوره روزه‌داری بودایی است. در این مراسم مردم در حالی که شمع به دست دارند راهپیمایی می‌کنند و چندین مراسم مذهبی در معابد پوکت برگزار می‌شود. شرکت در مراسم مذهبی آسارنها بوچا بهترین فرصت برای آشنایی با بخشی از مذهب بودا و آیین‌های آن است.

فستیوال خیابانی کاتو پوکت در تیر ماه

این رویداد پر جنب‌وجوش و رنگارنگ فرهنگی در تیر ماه در پوکت برگزار می‌شود و فرهنگ و سنت‌های جامعه محلی پوکت را به نمایش می‌گذارد. در این فستیوال گروه‌های مختلف موسیقی زنده اجرا می‌کنند و غرفه‌های متعدد غذاهای محلی و خوشمزه تایلندی می‌فروشند.

تعطیلات خائو پانسا پوکت در تیر ماه

خائو پانسا یک تعطیلات بودایی است که در آن دوره سه‌ماهه روزه‌داری آغاز می‌شود. این دوره در هشتمین ماه قمری و یک روز پس از ماه کامل آغاز می‌شود. در این مدت راهبان برای مراقبه به معابد می‌روند. در روز شروع دوره بسیاری از تایلندی‌ها روزه می‌گیرند و از مصرف الکل، تنباکو و گوشت اجتناب می‌کنند. علاوه‌براین یک جشنواره پر‌جنب‌وجوش و رنگارنگ نیز برگزار می‌شود و بسیاری از مردم شمع‌های زیبا و حکاکی‌شده روشن می‌کنند.

روز آسالها پوجا

روز آسالها پوجا با ماه کامل هشتمین ماه قمری مصادف است. این روز از تعطیلات بودایی به حساب می‌آید و سالگرد اولین خطبه بودا را جشن می‌گیرند. مردم در این روز به معبد می‌روند و عبادت می‌کنند. راهبان معابد سرود می‌خوانند و اولین خطبه بودا را زمزمه می‌کنند. در محوطه معابد شمع‌های بزرگ روشن می‌شود و حال و هوایی عرفانی به محیط می‌بخشد. 

نکات مهم درباره شنا در سواحل پوکت در تیر ماه

پوکت در تیر ماه

در فصل مرطوب سال به دلیل موج‌های بلند و جریان‌های دریایی شدید شنا در سواحل پوکت پیشنهاد نمی‌شود. در تیر ماه در بسیاری از سواحل پرچم‌های هشدار نصب می‌شود و حتی ورود به بعضی از سواحل پوکت در تیر ماه ممنوع است. با این حال بعضی از سواحل خاص پوکت از طوفان‌‌های دریایی در امان هستند و آب این سواحل آرام‌تر است و بدون استرس می‌توانید در آنها شنا کنید. ساحل کاتا نوی و ساحل کامالا از جمله این سواحل هستند.

در سفر به پوکت در تیر ماه چی بپوشیم؟

از آنجا که تیر ماه در پوکت اوج فصل باران‌های موسمی است باید متناسب با یک هوای بارانی با خود وسیله ببرید. برای راه رفتن در این هوای بارانی باید کفش‌های ضد آب همراه خود ببرید. به دلیل لغزنده بودن زمین پوشیدن دمپایی و صندل توصیه نمی‌شود. با توجه به اینکه با وجود بارندگی باز هم هوا گرم می‌شود بهتر است چند لایه لباس نازک بپوشید تا در صورت لزوم بتوانید آنها را کم و زیاد کنید. یک بارانی یا پانچوی سبک همراه خود ببرید تا در صورت بارندگی بپوشید. لباس‌هایی از جنس پلی‌استر یا نایلون انتخاب کنید تا در صورت خیس شدن سریعتر خشک شوند. از آنجا که پوکت در تیر ماه مرطوب است تعداد پشه‌ها هم بیشتر می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم از لباس‌هایی که مواد دافع پشه مثل پرمترین دارند استفاده کنید یا از مواد دافع پشه بر روی لباس و بدن خود اسپری کنید. مهمترین وسیله‌ای که در سفر به یک منطقه بارانی باید با خود ببرید چتر است، پس یک چتر سبک همراه خود ببرید. از کیف و کوله پشتی ضد آب استفاده کنید تا لوازم داخل آنها خیس نشود. گرچه پوکت در تیر ماه معمولا بارانی است اما باز هم شاخص UV در روزهای آفتابی بالا است، بنابراین کرم ضد آفتاب، عینک و کلاه آفتابی فراموش نکنید. مورد دیگری که نباید فراموش کنید پوشیدن لباس مناسب در معابد و اماکن مذهبی است. در این اماکن باید شانه‌ها و زانوها کاملا پوشیده باشند. و در آخر اگر هر وسیله‌ای را فراموش کردید با خود ببرید نگران نباشید پوکت مراکز خرید مجهز و خوبی دارد که می‌توانید از آنها خرید کنید.

جاذبه‌های گردشگری پوکت در تیر ماه

پوکت در تیر ماه

گردش در ساحل کاتا نوی در سفر به پوکت در تیر ماه

ساحل کاتا نوی یکی از بهترین سواحلی است که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به پوکت در تیر ماه حتما از آن بازدید کنید. این ساحل کوچک کمی کمتر از 700 متر طول دارد اما زیبایی‌های آن توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می‌کند. اگر در سفر به پوکت در تیر ماه به دنبال ساحلی آرام برای گردش هستید حتما سری به کاتا نوی بزنید. آب‌های آرام این ساحل حتی در تیر ماه امکان موج‌سواری و غواصی را برای علاقمندان فراهم می‌کند.

ساحل کامالا 

ساحل کامالا یکی دیگر از سواحلی است که در سفر به پوکت در تیر ماه می‌توانید بدون نگرانی از طوفان‌های ساحلی از آن بازدید کنید. این ساحل در 9.5 کیلومتری شمال پاتونگ قرار دارد و در روزهای آفتابی تیر ماه در پوکت بهترین مکان برای آفتاب گرفتن است. به علاوه از آنجا که ساحل کامالا در فصل‌های مرطوب سال آب‌های آرامی دارد می‌توانید از انجام فعالیت‌های آبی لذت ببرید. با این حال به هشدارهای مقامات محلی دقت کنید و زمانی که ارتفاع امواج بالا می‌رود دریا را به موج‌سواران حرفه‌ای بسپارید.

ماساژ و اسپا

یکی از بهترین کارهایی که در روزهای بارانی پوکت در تیر ماه می‌توانید انجام دهید رفتن به سالن‌های ماساژ و اسپا است. پوکت بهترین مراکز ماساژ و آبگرم تایلند را به خود اختصاص داده است. این سالن‌ها با تمرکز بر استفاده از مواد و روغن‌های طبیعی و فراهم کردن محیطی آرام به مهمانان کمک می‌کنند سلامت جسمی و روانی خود را باز گردانند. 

بازدید از کُه سیری در سفر به پوکت در تیر ماه

پوکت در تیر ماه

کُه سیری یک دماغه کوچک در شرق شهر پوکت است که وسعت آن به حدود 20 کیلومتر مربع می‌رسد. در روزهای بارانی تیر ماه در پوکت سری هم به این روستای کوچک بزنید و از رانندگی در جاده ساحلی سرسبز آن و طراوت هوا لذت ببرید. ساخت و سازهای بسیار کمی در این روستا انجام شده و به نحوی پوکت چند دهه پیش را به ذهن می‌آورد. در امتداد این منطقه یک مزرعه پرورش ماهی وجود دارد که یکی از بهترین رستوران‌های غذاهای دریایی پوکت در آن واقع شده است. در این رستوران خوش‌طعم‌ترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی را می‌توانید امتحان کنید.

گردش در بازارهای شبانه پوکت در تیر ماه

بازارهای شبانه پوکت از دیدنی‌ترین جاذبه‌های این جزیره هستند. این بازارها گاهی حس و حال یک فستیوال شبانه را دارند. در گوشه و کنار گروه‌هایی را می‌بینید که نمایش اجرا می‌کنند و صدای موسیقی زنده در محیط می‌پیچد. اگر در سفر به پوکت در تیر ماه قصد خرید سوغاتی و یادگاری دارید این بازارها بهترین مکان برای خرید هستند. قطعا خرید از مردم محلی می‌تواند جذاب و سرگرم‌کننده باشد. در کنار سوغاتی و صنایع دستی زیبا می‌توانید از غرفه‌های غذاهای خیابانی غذاهای محلی پوکت و تایلند را تهیه کنید. بعد از یک روز بارانیِ تیر ماه در پوکت بهترین جاها برای گردش بازارهای شبانه هستند. از جمله بازارهای شبانه پوکت می‌توان به بازار چیلوا، بازار ویکند پوکت و بازار شبانه ایندی پوکت اشاره کرد.

کلام پایانی

جزیره زیبای پوکت به عنوان یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری تایلند چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد. این جزیره حتی در ماه‌های بارانی هم می‌تواند جذاب و سرگرم‌کننده باشد. تیر ماه یکی از بهترین زمان‌ها برای بازدید از پوکت است. در این ماه علاوه بر تماشای طبیعت باطراوت و سرسبز جزیره می‌توانید از قیمت پایین هتل‌ها و اقامتگاه‌ها نهایت استفاده را ببرید. در راهنمای کوتاهی که از نظر گذراندید نکاتی مهمی که برای سفر به پوکت در تیر ماه نیاز دارید در اختیارتان گذاشتیم. امیدواریم تجربه فوق‌العاده‌ای از سفر به این جزیره زیبا داشته باشید.

نظرات کاربران