Mount Suphan

صعود در سفر به کوه های ترکیه؛ از آرارات تا سوفان!

ترکیه کشوری است که هم آسیا و هم اروپا را دربرمی‌گیرد و به عنوان یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در جهان شناخته می‌شود. ویژگی‌های جغرافیایی بسیار خوب و مکان‌های زیبا برای بازدید، یکی از بزرگ‌ترین دلایلی است که گردشگران از سراسر جهان به ترکیه سفر می‌کنند. یکی از بارزترین جلوه‌های طبیعی این کشور رشته کوه‌های آن است، ترکیه خانه برخی از بلندترین کوه‌های جهان است. کوه های ترکیه از جاذبه‌های طبیعی پرطرفدار بین گردشگران و خصوصاً کوهنوردان است. سالانه گروه‌های کوهنوردی زیادی برای صعود به این رشته کوه‌ها راهی ترکیه می‌شوند تا صعودی ماجراجویانه را در کارنامه خود ثبت کنند. حتی برخی تورهای گردشگری برنامه سفرهای کوهپیمایی سبک و شب‌مانی در کوه را نیز به برنامه گشت‌ها در سفر به ترکیه افزوده‌اند که بسیار مورد استقبال مسافران قرار گرفته است. 

رزرو تور استانبول با سه کلیک خوبه!

بهترین کوه های ترکیه که باید از آن‌ها بازدید کرد

Mount Ararat

کوه های ترکیه

آرارات یکی از مهم‌ترین رشته کوه های ترکیه است. در واقع این رشته کوه پوشیده از برف که خانه آرارات کوچک و آرارات بزرگ، دو مخروط آتشفشانی خفته است، مرتفع‌ترین کوه در کل کشور ترکیه شناخته می‌شود. آرارات بزرگ بلندترین قله ترکیه بوده و زیبایی فریبنده‌ای دارد. یکی از زیباترین و مسحورکننده‌ترین مناظر را در صعود به آرارات خواهید دید که اگر در سفر به استانبول از آن بگذرید، بی‌شک سفرتان ناقص خواهد ماند. بر بلندای ارتفاعات آرارات بایستید و چشم‌اندازی وسیع و سرسبز از ترکیه را زیرپایتان از نظر بگذرانید. 

موقعیت: Iğdır and Ağrı provinces, Turkey

Mount Suphan

یکی دیگر از رشته کوه‌های بسیار مهم در ترکیه، سوفان است. این کوه دومین قله بلند ترکیه بوده که به دریاچه وان بسیار نزدیک است. سوفان رشته کوهی آتشفشانی و پوشیده از برف است که گردشگران برای دیدن شکوه و زیبایی آن به ترکیه سفر می‌کنند. اگر به ترکیه و یا وان سفر کردید، فرصت کوهپیمایی در یکی از بلندترین کوه های ترکیه را از دست ندهید تا شاهد زیبایی‌های آن باشید. همچنین می‌توانید در کنار کوهنوردی از دریاچه وان نیز بازدید کنید. 

موقعیت: Bitlis Province, Turkey

Kackar Dagi

Kackar Dagi

کاکار با ارتفاع 3937 متر، مرتفع‌ترین قله در کوه‌های کاکار است که از از مسیر خط‌الراس شمال شرقی در روستای یواکری کاورون می‌توانید صعود به آن را شروع کنید. دامنه کوه فضای سبز زیبایی دارد که اگر قصد صعود ندارید، می‌توانید همان‌جا اوقات خوشی را بگذرانید و از آب‌وهوای عالی لذت ببرید. بهترین زمان برای بازدید از این مکان در تابستان است که برف روی قله ها آب شده‌‌اند. کاکار یکی دیگر از کوه های ترکیه بوده که هنگام سفر نمی‌توانید از آن چشم‌پوشی کنید.

موقعیت: Rize, Turkey

Erciyes

این کوه Argaeus نیز نامیده می‌شود و یکی از آتشفشان‌های ترکیه است. این قله آتشفشانی در میان رشته کوه های ترکیه به دلیل این‌که مستعد فوران‌های آتشفشانی است و چندین گنبد گدازه‌ای فعال دارد، برای صعود خطرناک بوده و امکان نزدیک‌شدن به قله وجود ندارد. اما این از زیبایی کوه چیزی کم نمی‌کند و از فاصله دور می‌توانید این غول آتشفشانی منحصربه‌فرد را نظاره کنید و عکس‌های زیبایی از پای کوه برای اشتراک‌گذاری با دوستان‌تان ثبت نمایید. 

موقعیت: Kayseri Province, Turkey

Buyuk Demirkazik

کوه های ترکیه

این کوه بخشی از رشته کوه‌های توروس در ترکیه و یکی از زیباترین رشته کوه‌ها برای بازدید است. شکل مخروطی این کوه بین کوهنوردان معروف بوده و گردشگران زیادی برای کوهنوردی در سفر به ترکیه، به سراغ آن می‌روند. توجه داشته باشید صعود به این قله نیازمند آموزش‌های کوهنوردی و حضور راهنمای محلی است. شاید این بلندترین قله در ترکیه نباشد اما قطعاً یکی از محبوب‌ترین قله‌ها است. به‌طورخلاصه می‌توان گفت این یکی از بهترین کوه‌های نزدیک استانبول است که می‌توانید از آن دیدن کنید.

Mount Tendurek

این آتشفشان در استان‌های وان و آگری واقع شده و یکی از کوه های ترکیه بوده که در واقع مکان توریستی نیست. در واقع برای بازدید از آن باید یک تور هلیکوپترسواری رزرو کنید و از روی آسمان این کوه آتشفشانی را ببینید. اگرچه ممکن است کمی سخت به نظر بیاید ولی تجربه‌ای خاص خواهد بود که می‌توانید با دوستان‌تان به سراغ این ماجراجویی بروید.

موقعیت: Ağrı and Van provinces, Turkey

Medetz

Medetz

این یکی از محبوب‌ترین مسیرها برای کوهنوردان است. اگر می‌خواهید کوهنوردی در سفر به ترکیه را امتحان کنید، حتماً باید از این مکان دیدن کنید. منظره زیبای کوه چیزی است که بین مردم محلی و گردشگران بسیار طرفدار دارد. کوهنوردان تقریباً در هر زمان از سال راهی صعود به این کوه می‌شوند. این قله در کوه‌های توروس یکی از بهترین مناطق کوهستانی برای بازدید در ترکیه است.

موقعیت: akınlar Mahallesi, 33580 Çamlıyayla/Mersin Province, Turkey

Hasan Dagi

این کوه شاید زیباترین قله در میان رشته کوه های ترکیه باشد که خواهید دید. Hasan Dagi در واقع یک آتشفشان غیرفعال در استان آکسارای است که در دامنه آن یک دشت مسحورکننده و زیبا می‌بینید. اگر می‌خواهید عکس‌های زیبایی از کوه‌ها بگیرید، این‌جا می‌تواند نقطه ایده‌آلی برای شما باشد زیرا چشم‌انداز سرسبز پای کوه جاذبه اصلی این مکان است. به‌طورخلاصه می‌توان گفت که در سفر به ترکیه به سادگی نمی‌توانید این مکان را از دست بدهید.

موقعیت: Aksaray Province, Turkey

Madra Mountains

کوه های ترکیه

این کوه خاص به دلیل شکل‌گیری زمین‌شناسی از نوع horst معروف بوده و تپه‌های مایا بلندترین نقطه کوه است. Madra یکی دیگر از رشته کوه های ترکیه است که در منطقه غربی این کشور واقع شده و کوهنوردان زیادی در طول سال برای بازدید و فتح قله به آن صعود می‌کنند.

موقعیت: Aegean Region of Turkey

Mount Honaz

Honaz نه تنها یک کوه بلکه یک پارک ملی در منطقه جنوب غربی ترکیه است. زیبایی خاص این منطقه و سرسبزی اطراف آن قطعاً شما را مجذوب خواهد کرد. در بازدید از این کوه حتما دوربین همراه داشته باشید تا مناظر باشکوهی را که می‌بینید ثبت کنید. Honaz بی‌شک یکی از زیباترین کوه های ترکیه است که در سفر خواهید دید. 

موقعیت: Southwestern Turkey

جمع‌بندی

این‌ها برخی از بهترین و زیباترین رشته کوه های ترکیه هستند که زیبایی طبیعت و سرسبزی واقعی ترکیه را به رخ گردشگران می‌کشند. بدون اغراق می ‌توان گفت اگر علاقمند به طبیعت‌گردی هستید، بدون بازدید از این کوه‌ها ترک کردن ترکیه، به معنای ناقص ماندن بخش اعظمی از سفرتان خواهد بود. بنابراین اگر قصد سفر به ترکیه را دارید تجهیزات کوهنوردی‌تان را همراه‌تان ببرید تا حداقل یکی از کوه‌های این لیست را صعود کنید و از آن‌چه برای‌تان نوشتیم از نزدیک لذت ببرید. 

نظرات کاربران