ژاپن در فروردین ماه

جاذبه های گردشگری ژاپن در فروردین ماه

بهار در ژاپن محبوب‌ترین فصل برای مردم است. فصل بهار در این کشور یعنی سفر به دنیای شکوفه‌های گیلاس و تنفس آب‌وهوایی فوق‌العاده. همین که برف‌های کوهستانی شروع به آب شدن می‌کنند درختان برهنه پر می‌شوند از شکوفه‌های رنگارنگ و برگ‌های سبز و حس زندگی تمام شهرها را فرا می‌گیرد. بسیاری از گردشگران این زمان را برای سفر به ژاپن انتخاب می‌کنند. بسیاری از مردم ژاپن در فروردین ماه از خانه‌ها بیرون می‌زنند تا در خیابان‌ها و پارک‌هایی که پر شده از شکوفه‌های گیلاس قدم بزنند. پارک‌های محلی، باغ‌ها و فضاهای سبز پر می‌شود از مردمی که به همراه هم به پیک‌نیک آمده‌اند و پس از یک زمستان سخت نهایت استفاده را از آب‌وهوای بهاری می‌برند. در این زمان دمای هوا حدود 12 درجه سانتیگراد است. اگر دوست دارید با زیبایی‌های ژاپن در فروردین ماه آشنا شوید با ما همراه باشید.

رزرو تور ژاپن

رزرو تور لوکس ژاپن با سه کلیک خوبه!

آب‌وهوای ژاپن در فروردین ماه

ژاپن در فروردین ماه

زمستان که به پایان می‌رسد با شروع فصل بهار و در اوایل فروردین ماه دمای هوا کم‌کم بالا می‌رود. گرچه برخی از بخش‌های شمالی ژاپن دیرتر از مناطق دیگر فصل بهار را تجربه می‌کنند. بارندگی ژاپن در فروردین ماه کم است و کم‌کم بیشتر می‌شود. فصل بهار و به خصوص فروردین ماه بهترین زمان برای سفر به ژاپن است. در این زمان دمای هوا حداقل 2 درجه سانتیگراد و حداکثر 22 درجه سانتیگراد است. شهر ساپورو کمترین میزان دما و اوکیناوا بیشترین میزان دما را در این ماه تجربه می‌کنند.

بهترین فعالیت‌های بهاری در ژاپن

سفر به ژاپن در فروردین ماه و اسکی در هوکایدو

در حالی که بخش‌های بسیاری از ژاپن در فصل بهار شروع به گرم شدن می‌کند، شمالی‌ترین جزیرۀ این کشور که هوکایدو نام دارد همچنان سرد باقی می‌ماند. بسیاری از اسکی‌بازان برای اسکی در ژاپن در فروردین ماه به این شهر می‌روند. در این زمان هنوز در این منطقه می‌توان برف‌های پودری و تازه پیدا کرد که برای اسکی مناسب هستند. بهترین برف مناسب برای اسکی را در مسیرهای نیسکو، فورانو یا روسوتسو می‌توان پیدا کرد. نیسکو چهار استراحتگاه دارد که به هم مرتبط هستند و همین باعث شده از محبوب‌ترین مکان‌ها برای اسکی در ژاپن در فصل بهار باشد. این استراحتگاه تنها دو ساعت از فرودگاه نیو چیتوز فاصله دارد و دسترسی به آن ساده‌ است. با 30 دقیقه فاصله از نیسکو یکی دیگر از بهترین مکان‌ها برای گردش در ژاپن در فروردین ماه قرار دارد. تفرجگاه مسیرهای اسکی مناسبی دارد. از دیگر امکانات این تفرجگاه می‌توان به شهربازی مجهز و چشمه‌های آب گرم اشاره کرد. 

تماشای شکوفه‌های گیلاس در سفر به ژاپن در فروردین ماه

تماشای شکوفه‌های گیلاس در سفر به ژاپن در فروردین ماه

رشد شکوفه‌های گیلاس از انتهای جنوبی شهر کیوشو در اوایل فروردین ماه در ژاپن شروع می‌شود و کم‌کم به هونشو و هوکایدو می‌رسد و تا اوایل اردیبهشت به سمت شمال ژاپن گسترش پیدا می‌کند. این شکوفه‌ها در فصل بهار در ژاپن مثل سیلی سفید و صورتی هستند که کوچه‌ها، خیابان‌ها، پارک‌ها و کوه‌ها را پر می‌کنند و به شهرهای زمستان زده روح می‌بخشند. بسیاری از مردم ژاپن در فروردین ماه برای تفریح و تماشای شکوفه‌های گیلاس از خانه بیرون می‌آیند و به تفریح می‌پردازند. کمی غذا و لوازم پیک‌نیک با خود می‌برند و به همراه دوستان و خانواده لحظات شادی را سپری می‌کنند. اگر بهار را برای سفر به ژاپن انتخاب کردید از این فرصت استفاده کنید و مثل مردم محلی از این مناظر فوق‌العاده رویایی لذت ببرید. از بهترین نقاطی که در فصل بهار در ژاپن می‌توانید شکوفه‌های گیلاس را ببینید پارک نیشی، باغ گیاه‌شناسی شیرانو یا پارک کاتسویاما است. اگر در منطقه کانسای هستید برای تماشای شکوفه‌های گیلاس به سمت معابد باستانی در دامنه تپه‌های مشرف به شهر بروید. شکوفه‌هایی که همراه باد به اینطرف و آنطرف می‌روند در کنار معابدی که صدها سال قدمت دارند منظره‌ای رویایی و شگفت‌انگیز است. اگر شهر توکیو را برای اقامت در ژاپن در فروردین ماه انتخاب کردید برای تماشای شکوفه‌های گیلاس به باغ ملی شینجوکو گیون و پارک اونو بروید. مهم نیست کدام منطقه و شهر را برای اقامت در ژاپن در فروردین ماه انتخاب می‌کنید هر طرف را که نگاه کنید می‌توانید رقص شکوفه‌های سفید و صورتی گیلاس را در هوا ببینید.

پاسپورت دومینیکا

پیاده‌روی در مسیر کوهستانی تاتیاما کوروبه

بسیاری از گردشگران مناظر سوئیس یا ایتالیا را به عنوان بهترین مناظر کوهستانی معرفی می‌کنند. در حالی که نمی‌دانند ژاپن در بهار زیباترین مناظر کوهستانی را به نمایش می‌گذارد. مرکز جزیره هونشو ژاپن در فروردین ماه با منظر فوق‌العاده‌ از قله‌های پوشیده از برف و دریاچه‌ها و رودخانه‌های دیدنی کوهنوردان بسیاری را به خود جذب می‌کند. یکی از محبوب‌ترین مسیرهای راهپیمایی ژاپن در فروردین ماه مسیر آلپاین تاتیاما کوروبه است. این مسیر حدود 37 کیلومتر طول دارد و از کوه‌های تاتیاما، آکازاواداکه در استان‌های تویاما و ناگانو عبور می‌کند. راهپیمایی در این مسیر از اواسط فروردین ماه میسر می‌شود.

توت فرنگی بچینیم

ژاپن در فروردین ماه

چیدن دستی میوه‌ یکی از فعالیت‌های متداول و محبوب در ژاپن است. مزرعه‌داران بسیاری در سرتاسر کشور در فصل میوه‌چینی درب مزارع خود را به روی مردم محلی و گردشگران خارجی باز می‌کنند. میوه‌چینی یک از تفریحات مردم ژاپن به شمار می‌رود. فصل میوه چینی از آذر شروع می‌شود و تا اواخر فروردین ماه در ژاپن ادامه دارد. جالب است بدانید بیش از 300 نوع توت‌فرنگی در ژاپن پرورش داده می‌شود. فصل چیدن این توت‌فرنگی‌های خوشمزه و آبدار بهار است. مزرعه‌داران در قبال مبلغ کمی از شما استقبال می‌کنند و می‌توانید در مزرعه آنها توت‌فرنگی بچینید. بازدید از بعضی از این مزارع را به صورت آنلاین می‌توانید رزرو کنید. دقت داشته باشید که با توجه به شهری که در آن اقامت دارید ممکن است زمان چیدن توت فرنگی متفاوت باشد. 

بهترین فستیوال‌های ژاپن در فروردین ماه

فستیوال فلورال ژاپن در فروردین ماه

فستیوال فلورال یکی از زیباترین فستیوال‌های ژاپن در فروردین ماه است. این فستیوال را با نام هانا ماتسوری نیز می‌شناسند. هانا ماتسوری در واقع مراسم یادبودی است که در معابد سراسر ژاپن در تاریخ 29 فروردین به مناسبت جشن تولد بودا برگزار می‌شود. هانا ماتسوری به معنای جشن گل است و قدمت این فستیوال به اوایل قرن بیستم باز می‌گردد. اگر سفر شما به ژاپن در فروردین ماه با این تاریخ همزمان شد حتما در این فستیوال شرکت کنید. اگر در توکیو اقامت دارید خودتان را به معبد گوکوکو-جی در نزدیکی ایکبوکورو برسانید. در این معبد کودکان خردسال با لباس‌های تاریخی و سنتی پر زرق و برق بر روی مجسمه‌های بودا آماچا می‌ریزند. معبد دیگری که می‌توانید برای تماشای این فستیوال به آنجا بروید معبد سوکیجی هونگانگ-جی است. این معبد به سبک باروک است و در حیاط آن یک فیل سفید رنگ به نمایش گذاشته می‌شود. برای شرکت در فستیوال هانا ماتسوری در شهر اوساکا به معبد شیتنو-جی بروید. در این معبد نمازگزاران در صف می‌ایستند و به ترتیب بر روی مجسمه بودا که وسط حیاط معبد قرار گرفته آماچا می‌پاشند. اگر در کیوتو اقامت دارید برای دیدن این فستیوال به معبد نیشی هونگان-جی در نزدیکی ایستگاه قطار کیوتو بروید. در این معبد کودکان رژه می‌روند و یک ویل سفید بر روی یک گاری بزرگ حمل می‌شود. شرکت در این فستیوال در سفر به ژاپن در فروردین ماه یکی از بایدهای این سفر به شمار می‌رود و مطمئنا خاطره آن را تا مدت‌ها فراموش نخواهید کرد.

شرکت در فستیوال کاماکورای ژاپن در بهار

شرکت در فستیوال کاماکورای ژاپن در بهار

از دیگر فستیوال‌های ژاپن در فروردین ماه فستیوال کاماکورا است. این فستیوال معمولا در معبد تسوروگاکا هاچیمانگو در شهر کاماکورا برگزار می‌شود. از جاذبه‌های اصلی این فستیوال می‌توان به رقص شیزوکانومای و رقص یابوسام که از رقص‌‌های سنتی ژاپنی هستند اشاره کرد. در رقص یابوسام فردی که در مهارت‌های سامورایی و تیراندازی مهارت دارد در حالی که بر روی اسب سوار است و لباس جنگجویان سامورایی را بر تن دارد به سمت اهداف ثابت تیراندازی می‌کند. رقص شیزوکانومای در واقع داستان لیدی شیزوکا، شخصیت مشهور تاریخ و ادبیات ژاپن را روایت می‌کند. لیدی شیزوکا عاشق جنگ سالاری به نام میناموتو نو یوشینسون بود. میناموتو توسط جنگ سالار دیگری که رقیب عشقی او محسوب می‌شد دستگیر شد و طبق روایت‌های مختلف یا کشته شد یا در زندان خودکشی کرد. فستیوال کاماکورا در اطراف تسوروگائوکا هاچیمانگو برگزار می‌شود و تنها 10 دقیقه از ایستگاه کاماکورا فاصله دارد.

فستیوال شکوفه‌های آلو

آلو در کنار شکوفه‌های گیلاس یکی دیگر از میوه‌های نمادین است که فرا رسیدن فصل بهار در ژاپن را نشان می‌دهد. آلوها کمی زودتر از گیلاس شروع به شکوفه دادن می‌کنند. از اواسط ماه فوریه به بعد می‌توانید گل‌های کوچک صورتی تیره را بر روی شاخه‌ها ببینید. جشنواره آلو اینابه یکی از جشنواره‌های معروف ژاپن در فروردین ماه است که در استان میه برگزار می‌شود. یکی از بزرگ‌ترین مزارع آلو در این استان قرار دارد که مساحت آن به 38 هکتار می‌رسد. در این مزرعه بیش از 4000 درخت آلو کاشته شده و در فصل بهار سرتاسر این منطقه پر می‌شود از گل‌های صورتی رنگی که مثل فرش بر روی زمین پهن شده‌اند. در سفر به ژاپن در فصل بهار تماشای این مزرعه زیبا را از دست ندهید و عکس‌های فوق‌العاده‌ای به عنوان یادگاری بگیرید.

فستیوال هیناماتسوری 

ژاپن در فروردین ماه

هیناماتسوری یکی دیگر از فستیوال‌های بهاری ژاپن است. هیناماتسوری در وقاع یک جشن مذهبی شینتو است که هر سال در تاریخ سوم مارس و با گرم‌تر شدن هوا در ژاپن برگزار می‌شود. مردم در تمام شهرها این مناسبت را جشن می‌گیرند و از محبوب‌ترین فستیوال‌ها در شهر ساحلی کاتسورا است. در این روز گروه‌های بزرگی از مردم دور هم جمع می‌شوند و برای برکت، سلامتی، سعادت و خوشبختی دختران جوان دعا می‌کنند. عروسک‌های سنتی هانی از زیبایی‌های این فستیوال است. این عروسک‌ها در واقع نمادی از محافظت از دختران جوان هستند. در طول این فستیوال یک هفته‌ای بیست و پنج هزار عروسک هانی در سرتاسر شهر کاتسورا به نمایش درمی‌آید. از دیگر زیبایی‌های این جشن می‌توان به اجرای رقص‌های سنتی ژاپنی، مراسم چای سنتی و نمایشگاه‌های صنایع دستی اشاره کرد. 

بهترین جاذبه‌های گردشگری ژاپن در فروردین ماه

باغ گیاه‌شناسی هاندایاما در اوکایاما

اگر در سفر به ژاپن در فروردین ماه اوکایاما را برای اقامت انتخاب کردید یکی از جاذبه‌های دیدنی این شهر که حتما باید ببینید باغ گیاه‌شناسی هاندایاما است. این باغ در فصل بهار بهشت عاشقان طبیعت می‌شود. هاندایاما بر رو تپه‌ای مشرف به شهر اوکایاما قرار دارد و منظرۀ زیبایی از این شهر را به شما نشان می‌دهد. این تپه در فصل بهار پر می‌شود از شکوفه‌های گیلاس. یکی از دیدنی‌های این باغ حوض زیبای آن است که روی آن با سوسن‌های بزرگ و شناور زینت پیدا کرده است. در گلخانۀ این باغ می‌توانید گیاهان نادر مناطق استوایی را از نزدیک ببینید. هاندایاما چند مسیر پیاده‌روی بسیار زیبا دارد و فصل بهار در ژاپن بهترین زمان برای پیاده‌روی در این مسیرهای دیدنی است.

بازدید از کاماکورای ژاپن در فروردین ماه

بازدید از کاماکورای ژاپن در فروردین ماه

از دیگر شهرهایی که پیشنهاد می‌کنیم در سفر به ژاپن در فروردین ماه حتما از آن بازدید کنید شهر ساحلی کاماکورا است. این شهر به دلیل داشتن زیارتگاه‌ها و معابد بودایی متعدد از جاذبه‌های گردشگری ژاپن به شمار می‌رود. محبوب‌ترین جاذبۀ این شهر مجسمه بودای برنزی در معبد کوتوکو است که ارتفاع آن به  13 متر می‌رسد. در فصل بهار سواحل شنی و زیبای کاماکورا به یکی از شلوغ‌ترین اماکن تفریحی شهر‌ تبدیل می‌شود. بسیاری از مردم برای شنا، حمام آفتاب و موج‌سواری به این سواحل می‌روند. از یکی از کافه‌های داخل ساحل یک لیوان نوشیدنی خنک بگیرید و از گرمای ملایم آفتاب و وزش نسیمی که از سمت دریا می‌زود لذت ببرید.

آساکوزا تایتو

 آساکوزا یکی از شهرهای نزدیک توکیو است که به جاذبه‌های فرهنگی‌اش شهرت دارد. از زیبایی‌های این شهر که در سفر به ژاپن در فروردین ماه حتما باید ببینید معبد بودایی سنسو-جی است. این معبد بیش از هزار سال شهرت دارد و یکی از معروف‌ترین معابد ژاپن به حساب می‌آید. اگر دوست دارید فرهنگ و تاریخ غنی ژاپن را از نزدیک ببینید حتما سری به آساکوزا بزنید. یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی این شهر بازار ناکامیس است که ورودی آن به دروازه اصلی معبد سنسو-جی متصل می‌شود. این خیابان در فصل بهار در ژاپن مملو از شکوفه‌های گیلاس است و منظره فوق‌العاده‌ای را در کنار غرفه‌هایی که صنایع دستی ژاپنی می‌فروشند به نمایش می‌گذارد. اگر دوست دارید از سفر به ژاپن در فروردین ماه با خود یک سوغاتی سنتی به خانه ببرید این بازار بهترین فرصت است. بسیاری از این غرفه‌ها صنایع دستی سنتی ژاپنی می‌فروشند و کیفیت و قیمت آنها بسیار مناسب است. علاوه‌براین در این بازار می‌توانید غذاهای خیابانی ژاپنی را امتحان کنید.

گردش در یوشینو در سفر به ژاپن در فروردین ماه

ژاپن در فروردین ماه

یکی دیگر از زیباترین مناطق ژاپن در فروردین ماه منطقه یوشینو است. این منطقه با مناظر خیره‌کننده و شگفت‌انگیزش برای قرن‌ها الهام‌بخش شاعران و هنرمندان بوده است. اگر دوست دارید دریایی از شکوفه‌های گیلاس را از نزدیک ببینید خودتان را به منطقه یوشینو برسانید. این منطقه بیش از سی هزار درخت گیلاس دارد و با فرا رسیدن بهار در ژاپن به دریایی صورتی رنگ تبدیل می‌شود. این منطقه یکی از پربازدید‌ترین جاذبه‌های ژاپن در فروردین ماه است. این شهر کوچک در دره‌های کوه‌های یوشینو قرار دارد و زیباترین مناظر دیدنی ژاپن را در این منطقه می‌توانید ببینید. دریاچه شفاف و زیبای تسوبورو نگین درخشان این منطقه است. در این دریاچه هم می‌توانید شنا کنید و هم قایق‌رانی. بسیاری از مردم محلی یا علاقمندان به ماهیگیری در این دریاچه ماهیگیری می‌کنند. در صورتی که به منطقه آشنا نیستید از یک راهنمای محلی کمک بگیرید و با خیالی آسوده مناطق زیبای شهر یوشینو را از نزدیک ببینید.

بازدید از منطقه دوتونبوری ژاپن در فصل بهار

اگر از علاقمندان به شبگردی و تفریحات شبانه هستید ما محله دوتونبوری را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این منطقه در شهر اوساکا واقع شده و بین گردشگران طرفداران بسیاری دارد. خیابان‌ها پر از کافه و رستوران‌های متنوع است و فضای پرجنب‌وجوش و زندۀ آن می‌تواند تا پاسی از نیمه شب شما را سرگرم کند. در فصل بهار در ژاپن این منطقه کنسرت‌ها و فعالیت‌های فضای باز زیادی را میزبانی می‌کند. با غروب خورشید چراغ‌های نئونی و رنگارنگ مغازه‌ها کم‌کم روشن می‌شود و منظره‌ای تماشایی به منطقه می‌بخشد. ویژگی برجسته این منطقه چرخ و فلک غول پیکر دوتونبوری ابیسو است. اگر دوست دارید این منطقه روشن و شلوغ را با چراغ‌های رنگارنگش از بالا ببینید حتما سوار این چرخ و فلک شوید. منطقه دوتونبوری در گذشته به سالن‌های تئاتر متعددش شهرت داشت و از نظر فرهنگی و هنری بین جامعه هنردوستان اهمیت بسیاری داشت. امروزه فرهنگ تئاتر در دوتونبوری رو به افول گذاشته است. علاوه‌براین در خلال جنگ جهانی دوم تمام سالن‌های تئاتر به جز شوچیکوزا نابود شدند. در حال حاضر تنها چند کلاب کمدی کوچک در این منطقه وجود دارد. اما در سالن تئاتر شوچیکوزا همچنان نمایش‌های کلاسیک کابوکی، اپرا و موزیکال برگزار می‌شود. اگر به این سبک تئاترها علاقه دارید حتما در سفر به ژاپن در فروردین ماه سری به این سالن نمایش قدیمی در اوساکا بزنید.

کلام پایانی

ژاپن یکی از جذاب‌ترین و دیدنی‌ترین کشورهای شرق دور است. در این کشور هر طرف را که نگاه کنید چیزی برای شگفت‌زده شدن وجود دارد. از مناظر طبیعی و معابد باستانی گرفته تا مردمی که به سبک کاملا سنتی و قدیمی لباس پوشیده‌اند و هنوز سنت‌های اجداد خود را حفظ کرده‌اند. زیبایی‌های ژاپن در فروردین ماه بسیاری از گردشگران را از سراسر دنیا به این کشور می‌کشاند. تماشای شکوفه‌های گیلاس که همه جا را رنگی می‌کنند و با وزش باد در هوا شناور می‌شوند چیزی نیست که هرجایی از دنیا بتوانید ببینید. در این مقاله کوتاه سعی کردیم بخشی از زیبایی‌های این ژاپن را در فصل بهار برای شما به تصویر بکشیم. امیدواریم با کمک این راهنما سفری به یادماندنی به ژاپن زیبا داشته باشید.

نظرات کاربران