Air France

همه چیز را درباره شرکت هواپیمایی ایر فرانس بخوانید!

امروزه سفرهای هوایی تغییرات زیادی داشته و شرکت‌های هواپیمایی درتلاشند تا میزان رضایت مسافرین خودشان را بدست آورند و جزو بهترین‌ها باشند. برخی خدمات متنوعی ارائه می‌کنند، برخی جدیدترین هواپیماها را به کار می‌گیرند و برخی دیگر به سراغ امکانات جدید و مدرن می‌روند. یکی از این ایرلاین‌ها که سعی کرده تا از قافله عقب نماند، شرکت هواپیمایی ایر فرانس است. پرچم‌دار فرانسه و یکی از بهترین‌های جهان که به مقاصد زیادی در دور دنیا پرواز دارد. بریم کمی با این شرکت آشنا شویم و از خدمات آن اطلاعات بیشتری کسب کنیم! 

تاریخچه مختصری از ایرفرانس

Air France

ایرلاین ایر فرانس (AF) نتیجه ادغام چندین مؤسسه (شرکت‌های ایریونیون، ایراورینت، ترابری آرینه، ناوبری فرانسه و پرتال هوایی عمومی) در سال 1933 بود. این ایرلاین نقشی حیاتی در طول دوره جنگ سرد ایفا کرد و یکی از سه شرکت هواپیمایی برنامه‌ریزی شده متفقین بود. قبل از اینکه این شرکت با KLM (شرکت هلدینگ هواپیمایی فرانسوی-هلندی) یکی شود، در طول هفت دهه سابقه خود، خدمات بسیاری به خطوط هوایی کشور فرانسه کرد. مرکز اصلی این شرکت هواپیمایی در فرودگاه شارل دوگل است. البته فرودگاه‌های دیگری هستند که به این ایرلاین خدمت‌رسانی می‌کنند که برخی از آن‌ها عبارت‌اند از: فرودگاه تولوز، فرودگاه نیس، فرودگاه مارسی پروانس و غیره. در خصوص هواپیمایی ایر فرانس بد نیست بدانید که: 

  • ایرفرانس (AF) در سال 2015 در جوایز سفر جهانی عنوان برجسته کلاس اقتصادی خطوط هوایی اروپا را به‌دست آورد. 
  • این شرکت هواپیمایی یکی از شرکت‌های تابعه گروه مشهور ایرفرانس-کی ال ام است. 
  • ایرفرانس همچنین به عنوان یکی از اعضای موسس اتحاد بین‌المللی هواپیمایی SkyTeam شناخته می‌شود. 

مقصدهایی که ایرفرانس به آن‌ها پرواز می‌کند

خطوط هوایی بین المللی ایرفرانس (AF) به بیش از 204 مقصد در 93 کشور جهان به طور منظم خدمات رسانی می‌کند. در لیست پروازهای این شرکت بیش 40 مورد مختص مسیرهای داخلی است و مابقی به خارج از کشور هستند. شرکت هواپیمایی ایر فرانس یکی از ایرلاین‌های محبوب هند است و بیشترین تقاضاها را از این کشور دارد. البته، این ایرلاین با خطوط هوایی بین المللی مانندAeroflot، Alaska Airlines، Delta Air Lines، Etihad Airways و Singapore Airlines در میان چندین شرکت دیگر قراردادهای اشتراک کد دارد.

مقاصد قاره آمریکا ایر فرانس

مکزیک، ونزوئلا، ایالات متحده آمریکا، کلمبیا، برزیل، آرژانتین، کوبا، پرو، اروگوئه، کانادا، شیلی، جمهوری دومینیکن، پاناما، هائیتی، گوادلوپ

مقاصد قاره آفریقا ایر فرانس

شرکت هواپیمایی ایر فرانس

آفریقای مرکزی، آفریقای جنوبی،گینه، بنین، سنگال، تونس، گینه استوایی، لیبریا، چاد، نیجر، کنگو، کامرون، مارتینیک فرانسه، سیرالئون، موریتانی، بورکینافاسو، موریس، گابن، آنگولا، ساحل عاج، نیجریه، الجزایر، ماداگاسکار، مالی

مقاصد قاره آسیا ایر فرانس

ژاپن، کره‌جنوبی، سنگاپور، تایلند، چین، ویتنام، هندوستان، اندونزی، مالزی

مقاصد قاره اروپا ایر فرانس

لهستان، مجارستان، ایرلند، ایتالیا، پولینزی فرانسه، سینت مارتن، گویان فرانسه، بریتانیا، هلند، سوئد، ترکیه، اوکراین، پرتغال، اسلوونی، جمهوری چک، رئونیون فرانسه، مالت، نروژ، یونان، اسپانیا، سوئیس، آلمان، دانمارک، بلغارستان، اتریش، ارمنستان،کرواسی، رومانی،

مقاصد خاورمیانه ایر فرانس

امارات متحده عربی، عربستان سعودی، ایران، مصر، اردن، لبنان

ناوگان شرکت هواپیمایی ایر فرانس

Air France

ناوگان ایرفرانس (AF) از مدل‌های مختلف هواپیماهای ایرباس و بوئینگ تشکیل شده‌است. این شرکت معمولا برای مسیرهای کوتاه از هواپیماهای ایرباس A320 و برای مسیرهای طولانی از بوئینگ‌ها و ایرباس‌های پهن‌پیکر استفاده می‌کند. ناوگان ایرفرانس با بهترین و شیک‌ترین متریال و امکانات، راحت‌ترین پرواز را برای مسافران و مهمانان خود به ارمغان می‌آورد. اغلب کابین‌های بیزینس و فرست کلاس، فضایی عالی دارند که به امکانات رفاهی خیلی خوبی مجهز شده‌اند. برخی از این ناوگان عبارت‌اند از:  

  • بوئینگ 777-200ER: 27 فروند
  • بوئینگ 777-300ER: 43 فروند
  • بوئینگ 777F: 2 فروند
  • ایرباس A380-800: ۱۰ فروند
  • ایرباس A340-300: ۱۱ فروند
  • ایرباس A330-200: ۱۵ فروند
  • ایرباس A321-200: ۱۵ فروند
  • ایرباس A321-100: ۵ فروند
  • ایرباس A320-200: ۴۳ فروند
  • ایرباس A319-100: ۳۸ فروند
  • ایرباس A318-100: ۱۸ فروند

کلاس های پروازی شرکت هواپیمایی ایر فرانس

هواپیمایی ایر فرانس خدمات خود را در قالب چهار کلاس پروازی اکونومی، پریمیوم اکونومی، بیزنس کلاس و فرست کلاس (لا پریمیر) ارائه می‌کند که هر کدام از سرگرمی‌ها و امکانات رفاهی و خدماتی متفاوتی برخوردارند. 

کلاس پروازی اکونومی ایرفرانس

شرکت هواپیمایی ایر فرانس

فضای نشستن و صندلی‌ها در اکونومی ایرلاین ایر فرانس راحت است. صندلی‌ها قابلیت خم‌شدن دارند و می‌توان برخی تنظیمات را برای نشستن بهتر انجام داد. در پشت هر صندلی یک مانیتور تعبیه شده تا در طول سفر از فیلم، موسیقی و کارتون برای فرزندانتان استفاده کنید. معمولا وزن بار مجاز اکونومی در حدود 23 کیلوگرم است و شما می‌توانید یک کیف دستی سبک که احتمالا لپ‌تاپتان در آن قرار دارد، به همراه داشته باشید. 

کلاس پروازی پریمیوم اکونومی ایرفرانس

در این کلاس پروازی فضای صندلی‌های بیشتر بوده و با استفاده از یک دیواره کوتاه جدا شده‌است. البته در پریمیوم اکونومی معمولا تعداد صندلی‌ها محدود است و در برخی از هواپیماها می‌توانید از این کلاس پروازی استفاده کنید. اما امکانات رفاهی خوبی برای مسافرین در آن درنظر گرفته شده‌است. در مقابل شما یک مانیتور بزرگ قرار دارد که می‌توانید انواع فیلم‌ها را تماشا کنید. از طرفی، هدفون نویزگیر، پورت یو اس بی و پریز برای شارژ کردن در اطراف شما تعبیه شده تا در هنگام سفر به کارهای شخصی خود بپردازید. اضافه کنیم که یک کیت رفاهی نیز که حاوی لوازم مراقبتی و بهداشتی است، در طول پرواز در اختیارتان قرار می‌گیرد. 

کلاس پروازی بیزینس کلاس ایرفرانس

Air France

کابین‌های بیزینس کلاس ایرفرانس دارای صندلی‌های بزرگی هستند که به تخت تبدیل می‌شوند و به همراه کیت رفاهی شامل: پتو، بالش، لوازم بهداشتی امکانات رفاهی مناسب را برای شما فراهم می‌کنند. در کنار صندلی نیز پریز برق، چراغ مطالعه، هدفون، فضایی برای گذاشتن وسایل اضافه و… وجود دارد. شما در مانیتورهای 16 اینچی مقابلتان می‌توانید برنامه‌های مختلف را برای 12 زبان دنیا تماشا کنید. منو غذا نیز به صورت فصلی ارائه می‌شود که از بهترین و باکیفیت‌ترین مواد اولیه تهیه شده و سرو خواهد شد.  

کلاس پروازی فرست کلاس (لا پریمایر) ایرفرانس

امکانات در فرست کلاس شکلی دیگر دارد و یک فضای مجزا برای هر نفر در نظر گرفته شده‌است. صندلی از جنس پرم هستند و قابلیت تخت‌شو دارند. منو غذاها تنوع بیشتری دارد و در سه وعده سرو می‌شود. کیت‌های رفاهی وسایل بهداشتی را با بهترین کیفیت در اختیارتان می‌گذارند تا در طول پرواز احساس راحتی بیشتری داشته باشید. در کل فرست کلاس ایرفرانس فراتر از تصور شماست!

خدمات ارائه شده توسط ایرفرانس به بیانی دیگر

شرکت هواپیمایی ایر فرانس را از بهترین و معتبرترین ایرلاین‌های دنیا می‌دانند و البته این بی‌دلیل نیست، خدمات عالی و درجه یک این شرکت هواپیمایی موجب شده تا در جایگاه بسیار خوبی در مقایسه با رقیبان خود قرار گیرد. در ادامه برخی از این خدمات را به صورت مجزا بیان می‌کنیم: 

کابین‌های ایرفرانس درجه یک هستند! 

شرکت هواپیمایی ایر فرانس

کابین La Première Class صندلی‌های خوابیده از چوب و چرم را به شما ارائه می‌دهد. این صندلی‌ها به صفحه نمایش لمسی شخصی نیز مجهز هستند. از طرفی،کسانی که پروازهای کلاس تجاری ایرفرانس را رزرو می‌کنند، این شانس را خواهند داشت که در یکی از مجلل‎‌ترین کابین‌های تاریخ سفر کنند. شما در کابین بیزینس از صندلی‌های تخت‌شو، تلویزیون صفحه لمسی شخصی، سه وعده غذایی و خدمات بی‌شماری دیگر لذت خواهید برد. کابین‌های پریمیوم اکونومی و کلاس اقتصادی نیز مجهز به خدماتی هستند که شامل تلویزیون صفحه لمسی شخصی، پشتی‌های راحت و سرگرمی‌های متنوع دیگر می‌شوند.

لانچ فرودگاهی یا سالن‌های آن انتظار را آسان می‌کنند

سالن‌های ایرفرانس (AF) با نام Le Salon شناخته می‌شوند. این لانچ فرودگاهی برای همه مسافران به جز کلاس اکونومی قابل دسترسی است. لازم به ذکر است که فرودگاه‌های بین‌المللی در تمام قاره‌ها دارای سالن‌های ایرفرانس هستند تا مسافران زمان قبل از پرواز را با امکانات بهتری سپری کنند. 

سرگرمی‌های حین پرواز در ایرفرانس راضی‌کننده هستند

در بین تمام هواپیماهایی که برای سفرهای طولانی در نظر گرفته شده‌اند، ایرفرانس (AF) یک سیستم سرگرمی باورنکردنی را ارائه می‌دهد که به عنوان ویدیوی صوتی بر حسب تقاضا (AVOD) شناخته می‌شود. به این معنی که مسافران می‌توانند از طیف گسترده‌ای از بازی‌ها، فیلم‌ها، صدا و موسیقی لذت ببرند. برای کسانی که ترجیح می‌دهند در هواپیما مطالعه کنند، این شرکت هواپیمایی مجله Air France را در اختیار این افراد قرار خواهد داد. همچنین اتصال Wi-Fi این امکان را فراهم می‌کند تا با تلفن همراه، لپ تاپ و تبلت خود به راحتی کار کنند. 

خدمات پرواز آبی از پاداش‌های ایرفرانس است

La Première Class cabin

این برنامه پروازهای مکرر خطوط هوایی است که با درنظرگرفتن کلاس پروازی، به مسافرانی تعلق می‌گیرد که میزان مسافت بیشتری را طی کرده باشند. در واقع نوعی پاداش است که می‌تواند یک سفر رایگان برای شما به ارمغان بیاورد. این برنامه به سطوح مختلف تقسیم می‌شود و پس از ثبت نام، وارد ابتدایی‌ترین سطح خواهید شد.  

سرویس غذای داخل هواپیما شما را راضی نگه می‌دارد

شرکت هواپیمایی ایر فرانس (AF) بسته به مدت زمان پرواز، زمان‌بندی، مقصد و کلاس سفر، خدمات غذای داخل هواپیما خود را به مسافران ارائه می‌دهد. براساس فاکتورهای فوق، میان وعده، صبحانه، ناهار یا شام وعده‌های پذیرایی از مسافران خواهد بود. 

سرویس کمک سفیر برای معلولین 

این یکی از بهترین خدمات ارائه شده توسط ایرفرانس (AF) است. این برنامه برای کمک به مسافرانی که با مشکلات حرکتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و به کمک ویژه نیاز دارند، فراهم شده‌است. کارکنان خطوط هوایی به این‌گونه مسافران قبل و بعد از پرواز کمک خواهند کرد. 

سفری خوش با ایرفرانس داشته باشید

شرکت هواپیمایی ایر فرانس

شرکت هواپیمایی ایر فرانس یکی از محبوب‌ترین ایرلاین‌ها دنیا است که خدمات ویژه‌ای به مسافران خود ارائه می‌کند. این شرکت در طول سال‌ها فعالیت خود توانسه افتخارات زیادی کسب کند که همین‌ها دلایل کافی بر معتبر بودن این ایرلاین هستند. ما هر آنچه را که لازم بود درباره ایرفرانس بدانید، در این مقاله عنوان کردیم. امیدواریم در هنگام رزرو بلیط هواپیما این ایرلاین با سه کلیک، سفری راحت، آسوده و خوشی را سپری کنید. 

سوالات متداول

ایرلاین ایرفرانس چند کلاس پروازی دارد؟

چهار کلاس پروازی: اکونومی، پریمیوم اکونومی، بیزینس و فرست کلاس

آیا ایرفرانس امن است؟

با داشتن گواهینامه IOSA و عضو SkyTeam Alliance می‌توان گفت که ایرفرانس جزو شرکت‌های هواپیمایی امن است.

میزان بار دستی در ایرفرانس چقدر است؟

در کلاس اکونومی این میزان 12 کیلوگرم و در پریمیوم اکونومی، بیزینس و فرست کلاس، 18 کیلوگرم است.

نظرات کاربران