هزینه سفر به آفریقای جنوبی

هزینه سفر به آفریقای جنوبی؛ از بلیط تا سوغاتی‌ها!

کشور آفریقای جنوبی در جنوب آفریقا قرار گرفته است. این کشور از دو سو با دو اقیانوس اطلس و هند همجواری دارد. مساحت این کشور بالغ‌بر 1,220,000 کیلومتر مربع است. آفریقای جنوبی دو کشور به نام‌های Lesotho و  Estaniرا در خاک خود جای داده است. جمعیت این کشور ۶۲ میلیون نفر بوده و سومین کشور پرجمعیت آفریقا به حساب می‌آید. همان‌طور که از مساحت پهناور آفریقای جنوبی پیداست به‌خاطر شرایط اقلیمی و طبیعی خود یکی از قطب‌های مهم گردشگری جهان نیز به شمار می‌آید. به همین علت بسیاری از گردشگران این کشور را جزو لیست آرزوهای سفر خود قرار ‌داه‌اند. اما در بیشتر مواقع ندانستن قیمت‌ سفر به آفریقای جنوبی باعث می‌شود که بسیاری از توریست‌های که قصد سفر دارند، از سفر به این کشور منصرف شوند. اما اگر شما هم از آن دسته از توریست‌های جهان‌گردی هستید که دوست دارید این سفر برای شما و عزیزان‌تان آرزوی محال نباشد؛ با ما در این مقاله همراه شوید، تا از ریز هزینه سفر به آفریقای جنوبی مطلع شوید.

رزرو تور آفریقا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

هزینه بلیط سفر به آفریقای جنوبی

هزینه سفر به آفریقای جنوبی؛ بلیط

وقتی که صحبت از سیروسفر می‌شود، اولین مسئله‌‌ای که به ذهن ما گردشگران می‌رسد این است که هزینه رفت‌و‌برگشت به مناطق داخلی‌وخارجی چقدر برای او تمام می‌شود. البته یکی از راه‌هایی که می‌توان برای اطلاع از قیمت دقیق و به‌روز حاصل کرد، تماس گرفتن با آژانس‌های مسافرتی و ایرلاین‌ها است. اما این نکته را هم نباید فراموش کرد که هزینه بلیط هواپیمایی با قیمت مناسب برای رفت‌وبرگشت بیشتر به شرکت هواپیمایی که برای سفر انتخاب می‌کنید بستگی دارد؛ همین‌طور دو عامل دیگر هم می‌تواند تعیین‌کننده قیمت بلیط شما باشد که یکی کشور مقصد و دیگری فصل سفر شما به آن کشور است. اما اگر بخواهید که هزینه تقریبی سفر به آفریقای جنوبی را بدانید، باید بگوئیم که، برای بلیط یک‌طرفه باید حدود 500 تا 2000 دلار بپردازید. همچنین برای بلیط‌های دوطرفه هم مبلغی حدود 800 تا 4000 دلار باید پرداخت کنید. توجه داشته باشید که قیمت‌ها وابسته به نرخ دلار آمریکا متفاوت خواهد بود.

هزینه رفت‌و‌آمد درون‌شهری در سفر به آفریقای جنوبی

یکی از چالش‌هایی که تمام گردشگران و مسافران هنگام ورود به شهر و یا کشورها تجربه می‌کنند، دغدغه‌ رفت‌‌‌وآمد در سطح شهر است. اما خوشبختانه کشور آفریقای جنوبی دارای سیستم حمل‌ونقل بسیار خوبی است که شما می‌توانید با خیال راحت با هریک از وسایلی که در ادامه مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم، ساعت‌های خوشی را در این کشور داشته باشید. همراه ما باشید.

 با قطار 

یکی از وسایل حمل‌ونقل عمومی که شما می‌توانید در سفر خود به آفریقای جنوبی از آن استفاده کنید، قطار است. شما در طول سفر امنی که با قطار تجربه می‌کنید، می‌توانید از دیدن مناظر طبیعی و سرسبز هم لذت ببرید. قیمت این سفر هیجان‌انگیز با قطار در آفریقای جنوبی بسته به مسافت و خدماتی که به شما می‌دهد بین 5 تا 50 دلار متغییر است.

پاسپورت دومینیکا

با مترو

یکی دیگر از وسایل حمل‌ونقل عمومی دیگری که در سفر به آفریقای جنوبی می‌توانید از آن استفاده کنید، مترو است. اما آفریقای جنوبی مانند کشورهای پیشرفته دنیا دارای سیستم متروی گسترده‌ای نیست. شما فقط می‌توانید در دو شهرCape Town و Johannesburg از مترو استفاده کنید. قیمت این سفر درون‌شهری با مترو در آفریقای جنوبی معمولا بین 0.5 تا 2 دلار متغییر است.

هزینه سفر به آفریقای جنوبی؛ حمل و نقل

با تاکسی

یکی دیگر از وسایل حمل‌ونقل عمومی که تا حد زیادی از هزینه‌های سفر شما به آفریقای جنوبی می‌کاهد، تاکسی است. تاکسی برعکس مترو مخصوصا در تمامی مناطق شهری به‌خوبی در دسترس عموم قرار دارد. کرایه آن معمولا بستگی به مسافت و زمان سفر شما دارد. مثلا یک سفر کوتاه در سطح شهر بین 3 تا 5 دلار هزینه در بردارد. اما سفرهای طولانی‌تر از 10 تا 30 دلار متغیر خواهد بود.

با اتوبوس

یکی دیگر از وسایل نقلیه حمل‌و‌نقل عمومی که برای مسافت‌های طولانی و کوتاه در آفریقای جنوبی بین مردم محلی محبوبیت دارد، اتوبوس است. هزینه سفر در مسافت‌های کوتاه با اتوبوس در آفریقای جنوبی از حدود 0.5 دلار شروع می‌شود. اما برای مسافت‌های بین‌شهری بسته به مسافت از 5 تا 30 دلار متغیر می‌شود.

با ماشین کرایه‌ای

یکی دیگر از وسایل حمل‌‌و‌نقلی که شما می‌توانید در آفریقا جنوبی از آن استفاده کنید، ماشین کرایه‌ای است. اجاره ماشین این امکان را به گردشگران می‌دهد که آزادانه هر منطقه‌ای که دوست دارند با سرعت مد‌نظر خودشان بروند. خوب است این نکته را هم بدانید که هزینه سفر با ماشین کرایه‌ای در آفریقای جنوبی به شرکت اجاره ماشین، اندازه و ویژگی‌های خودرو بستگی دارد. اما به‌طور تقریبی، هزینه اجاره برای یک ماشین جمع‌و‌جور از 20 دلار شروع می‌شود. 

هزینه اقامتگاه‌ها در سفر به آفریقای جنوبی

هزینه سفر به آفریقای جنوبی؛ اقامتگاه

یکی از چالش‌هایی که در هنگام سفر به آفریقای جنوبی با آن روبه‌رو می‌شوید، هزینه اقامتگاه یا هتلی است که در آنجا به استراحت و تجدید قوا خواهید پرداخت. البته اگر شما با تورهای مسافرتی سفر کرده باشید، نباید نگران اقامتگاه خودتان باشید؛ زیرا  پیدا کردن یک هتل مناسب جزوی از تعهدات این شرکت‌ها است. اما اگر شما به‌صورت انفرادی یا همراه با شخص دیگری خصوصی بار سفر بسته‌اید  و به آفریقای جنوبی آمده باشید نگرانی به دل خودتان راه ندهید؛ زیرا در آفریقای جنوبی همانند دیگر کشورها، هتل‌ها و اقامتگاه‌های بسیاری برای توریست‌ها در نظر گرفته شده است. اما این نکته را هم در نظر بگیرید که هزینه هتل‌ها در مراکز شلوغ و پرجمعیت شهری مانند Cape Town و  Johannesburg and Durban همیشه گران‌تر از مناطق روستایی و دورافتاده‌تر است. نکته دیگری که در مورد هتل‌ها در مناطق شهری صدق می‌کند این است که این هتل‌ها در طیف‌های گسترده‌تر؛ یعنی با امکانات مختلف و با مبالغ متفاوت، از ارزان تا گران در دسترس شما خواهند بود.

برای مثال، اگر در شهر Cape Town بخواهید در هتلی ساده و رو به متوسط‌ اقامت کنید، حدودا شبی 80 تا 150 دلار باید هزینه بپردازید. اما اگر نظر شما به‌سمت هتل‌های لوکس‌تر باشد، هزینه اقامت در چنین هتل‌هایی در سفر به آفریقای جنوبی از شبی 200 تا 500 دلار متغیر است. حال اگر در دو شهر پرجمعیت Johannesburg و  Durbanدنبال هتل در محدوده قیمت‌های مشابه هستید،  اقامتگاه‌های متوسطشان از شبی 70 تا 130 دلار متغیر هستند؛ همچنین هتل‌های لوکس در این دو شب هم از شبی 180 تا 400 دلار هزینه دارند. اما اگر دوست دارید در مناطق روستایی یا دورافتاده‌تر به سیروسفر بپردازید، این را باید بدانید که هزینه اقامت در هتل‌های آن‌ها به‌صرفه‌تر است. مثلا می‌توانید اتاق‌های هتل‌های آنان را با قیمت کمتر از 50 تا 100 دلار برای یک شب اجاره کنید. به‌طور کلی تمامی قیمت‌های اقامتگاه‌ها در سفر به آفریقای جنوبی بستگی به فصل و زمان سفر شما به این کشور داشته و امکان تغییر آنها بسیار زیاد است.

هزینه غذا در سفر به آفریقای جنوبی 

هزینه سفر به آفریقای جنوبی؛ غذاها

یکی دیگر از چالش‌هایی که یک گردشگر در سفر به آفریقای جنوبی با آن روبه‌رو می‌شود بحث هزینه‌ غذا است. این مسئله هم مانند  هزینه هتل بستگی به مکانی داردکه شما در آنجا غذایتان را نوش جان می‌کنید. مثلا اگر اهل غذاهای خیابانی باشید، می‌توانید برای هر وعده غذایی حدود 2 تا 5  دلار بپردازید. یا اگر از آن دسته گردشگرانی باشید که اهل غذاها و رستوران‌های محلی هستید، می‌توانید با محدوده قیمت 5 تا 15 دلار هر وعده غذایی که دوست دارید را بخرید. در سفر به آفریقای جنوبی‌ گزینه‌‌های بسیار عالی برای کسانی که به دنبال میان‌وعده‌های لذیذ و متنوع‌تری هستند هم وجود دارد و شما می‌توانید با صرف هزینه‌ حدودی 15تا 30 دلار از خوردن این میان‌وعده‌ها در ناهار‌خوری‌های راحتی که برای‌ سرو در نظر گرفته شده، لذت ببرید. همچنین اگر از آن دسته از گردشگرانی هستید که طرفدار امکانات لوکس‌تری هستید، باید خودتان را برای خوردن غذا در رستوران‌ها آماده کنید. قیمت هر وعده غذا در رستوران‌های آفریقای جنوبی بیش از 30 دلار خواهد بود. توجه داشته باشید که انعام‌دادن در آفریقای جنوبی مرسوم است؛ به عبارت دیگر شما باید 10 تا 15 درصد صورتحسابتان را به‌عنوان انعام پرداخت کنید.

هزینه گشت‌وگذار در سفر به آفریقای جنوبی

یکی دیگر از تفریحات بسیار مهم در سفر به آفریقای جنوبی گشت‌وگذار در جاذبه‌های دیدنی این کشور است. همه ما این را خوب می‌دانیم که آفریقا با پیشینه تاریخی قوی که دارد، دارای جاذبه‌های بسیار زیادی است. چه در حال گشت‌وگذار در شهرهای شلوغ باشید، چه در حال سافاری هیجان‌انگیز؛ یا محو تماشای میراث فرهنگی غنی، آفریقای جنوبی برای تمام طیف‌ها و سلیقه‌ها، جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. در ادامه با چند تا از این جاذبه‌ها و قیمت‌های آن در سفر به آفریقای جنوبی آشنا می‌شوید.

پارک ملی Kruger 

هزینه سفر به آفریقای جنوبی

یکی از جاذبه‌های تفریحی که در سفر به آفریقای جنوبی می‌توانید از آن دیدن کنید، پارک ملی Kruger است. اگر بخواهید یک سافاری هیجان‌انگیز را تجربه کنید و در دل طبیعت وحشی قدم بزنید،‌ می‌توانید با پرداخت هزینه برای تورهای راهنما که بین 50 تا 200 دلار به ازای هر نفر است، از طبیعت‌گردی در پارک ملی Kruger در سفر به آفریقای جنوبی لذت ببرید.

موزه apartheid 

یکی دیگر از جا‌های توریستی در آفریقای جنوبی که می‌تواند از آن دیدن کنید، موزه apartheid است. شما با پرداخت هزینه‌ای بین 10 تا 15 دلار می‌توانید از این موزه که در شهر Johannesburg قرار دارد، با تاریخ و تمدن آفریقای جنوبی در سفر به این کشور آشنا شوید.

موزه جزیره Reuben 

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی در سفر به آفریقای جنوبی، موزه جزیره Reuben است. این موزه در خلیج Table در ۶.۹ کیلومتری غرب ساحل Bleubergstrand در شمال Cape Town قرار دارد. شما می‌توانید با پرداخت هزینه 25 تا 35 دلار بلیط تهیه کنید و همراه با تورها، سوار کشتی شوید و در جزیره قدم‌زنان به دیدن زندان بدنامی بروید که نلسون ماندلا در آن اسیر بوده‌ است.

قیمت خرید سوغاتی در سفر به آفریقای جنوبی

هزینه سفر به آفریقای جنوبی؛ سوغاتی

بالاخره وقت آن رسیده که برای خرید سوغاتی به گردش در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای پرجمعیت آفریقا برویم. فرقی نمی‌کند که در کدام شهر یا منطقه این شهر پرهیاهو باشید، تمامی بازارها، مغازه‌ها، فروشگاه‌ها و حتی دست‌فروشان‌ از سنگ‌های قیمتی گرفته تا جواهرات، مجسمه‌ها و بسیاری سوغاتی‌های ریزودرشت دیگر را با قیمت‌های مختلف؛ بسته به جنس و متریال ساخت با هزینه‌های مختلف به شما می‌فروشند. مثلا اگر شما به‌دنبال سپرهای سنتی Zulu هستید، می‌توانید برحسب اندازه و طراحی آن با هزینه‌ای بالغ‌بر 50 تا 150 دلار آن را تهیه کنید. یا اگر از طرفداران تابلوهای نقاشی آفریقای جنوبی هستید، می‌توانید بوم نقاشی‌شده دستی یک نقاش مشهور یا آماتور را با پرداخت مبلغی حدود 100 تا 500 دلار تهیه کرده و برای خود یا عزیزانتان به یادگار ببرید.

کلام آخر سه کلیک در مورد هزینه سفر به آفریقای جنوبی

کشور آفریقای جنوبی در جنوب آفریقا بین دو اقیانوس اطلس و هند واقع شده است. این کشور دارای جاذبه‌ها و مناطق گردشگری بسیار زیادی بوده و همین امر باعث شده که سالانه تعداد زیادی از گردشگران داخلی خارجی به این کشور بروند. اما به‌خاطر نوسانات قیمت دلار بسیاری اطلاعات دقیقی درباره هزینه سفر به آفریقای جنوبی ندارند. ما در این مقاله درباره قیمت‌ها صحبت کردیم. اما شما خوانندگان عزیز اگر قصد سفر به این کشور را دارید، با ما در تماس باشید. آیا دوست دارید به آفریقای جنوبی سفر کنید؟

نظرات کاربران