بهترین زمان سفر به روسیه
22 شهریور 1403
روسیه

بهترین زمان سفر به روسیه | آب‌وهوا، رویدادها و جدول زمانی

اگر به یک ماجراجویی بزرگ و اعجاب‌انگیز در روسیه فکر می‌کنید این مقاله برای شماست. این کشور پهناور در هر فصل از سال جذابیت‌های خاصی دارد؛ از مناظر پوشیده از برف در زمستان تا روزهای گرم در تابستان که وادارتان می‌کند به بستنی‌ فروشی‌های معروف شهر سر بزنید. حتی می‌توانید به دیدن گنبدهای نمادین مسکو بروید و در خیابان‌های تاریخی سن پترزبورگ قدم بزنید. اما یادتان باشد انتخاب بهترین زمان سفر به روسیه روی تجربه سفرتان تاثیر دارد و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم این مقاله از مجله سه کلیک را تا انتها بخوانید زیرا به شما کمک می‌کند بهترین زمان سفر به روسیه را که مطابق با سلیقه و بودجه شما باشد انتخاب کنید. 

تور اروپا

رزرو بلیط هواپیما به راحتی !

بهترین زمان سفر به روسیه

بهترین زمان سفر به روسیه

به طور کلی انتخاب بهترین زمان سفر به روسیه بستگی به این دارد که شما هدفتان از سفر چیست و می‌خواهید چه چیزهایی را امتحان کنید و حتی در چه فصلی برای سفر کردن راحت‌ترید. اگر می‌خواهید در شرایط آب‌وهوایی مطبوع سفر کنید و بتوانید بیشتر تفریحات را انجام دهید بهترین زمان سفر به روسیه، اواخر بهار و اوایل پاییز خواهد بود. طی این بازه زمانی آب‌وهوای روسیه معتدل است و ازدحام نیز کم‌تر خواهد بود. همچنین اواخر بهار و اوایل پاییز طبیعت روسیه نیز دیدنی‌تر است.

البته اگر به شکوفه‌های بهاری و برگ‌های پاییزی علاقه دارید. در ضمن سفر به روسیه در اواخر بهار و اوایل پاییز این امکان را فراهم می‌کند که بتوانید انواع مختلفی از ورزش‌ها و تفریحات آبی و غیر آبی را امتحان کنید. از طرفی هزینه سفر طی بهار و پاییز کمتر از دیگر فصول سال است زیرا تقاضا برای سفر به روسیه کمتر است. از سوی دیگر به علت کم بودن تقاضا برای سفر به روسیه در پاییز و بهار می‌توانید راحت‌تر در شهرهای مهم روسیه مثل مسکو و سن پترزبورگ بگردید، البته اگر با دمای پایین هوا در پاییز و یا کوتاه بودن روز مشکلی ندارید. 

در ادامه جدولی از بهترین زمان سفر به روسیه آورده‌ایم که می‌تواند راهنمای خوبی برای انتخاب زمان سفرتان به روسیه باشد.

ماه میلادیماه شمسیآب‌وهوامیانگین تعداد روزهای بارندگیمیانگین دما (F/C)هزینه‌ هتل
ژانویه11 دی تا 11 بهمنخشک1021/-6بالا
فوریه12 بهمن تا 9 اسفندخشک823/-5بالا
مارس10 اسفند تا 11 فروردینخشک934/1متوسط
آوریل12 فروردین تا 10 اردیبهشتمعتدل1246/8متوسط
می11 اردیبهشت تا 10 خردادبارانی1560/16متوسط
ژوئن11 خرداد تا 9 تیربارانی1768/20بالا
جولای10 تیر تا 10 مردادبارانی1673/23بالا
آگوست11 مرداد تا 9 شهریوربارانی1570/21بالا
سپتامبر10 شهریور تا 8 مهرمعتدل1359/15متوسط
اکتبر9 مهر تا 9 آبانخشک1245/7متوسط
نوامبر10 آبان تا 9 آذرخشک1134/1کم
دسامبر10 آذر تا 10 دیخشک104-/25بالا
سفر به روسیه در تابستان پیشنهاد 3 کلیک
سفر به روسیه در تابستان؛ با شنا و سایر تفریحات مهیج تابستانی، سفری کامل داشته باشید

روسیه در ژانویه؛ بهترین زمان سفر به روسیه 

روسیه در ژانویه

انتخاب ماه ژانویه به عنوان بهترین زمان سفر به روسیه به معنای تجربه سرزمین عجایب آن هم از نوع زمستانی است. روسیه معمولاً پوشیده از برف و خنک است، البته اگر یخبندان نباشد. بنابراین سفر در ژانویه به روسیه انتخاب مناسبی برای تجربه تفریحات زمستانی روسیه و لذت بردن از زیبایی چشمگیر مناظر برفی است.

میانگین دما روسیه در ژانویه: 10- درجه سانتیگراد / 14 درجه فارنهایت

تعداد روزهای بارندگی: 2 روز

آب‌وهوا: سرد و خشک

هزینه: متوسط

تفریحات: اسکیت روی یخ در پارک گورکی، شرکت در جشنواره‌های زمستانی روسیه، بازدید از موزه ارمیتاژ و تجربه جشن‌های کریسمس ارتدکس.

روسیه در فوریه

سفر به روسیه در ماه فوریه مانند ژانویه همزمان با فصل سمای این کشور است. در این ماه نیز روسیه پوشیده از برف است و مناظری زیبا می‌بینید که با هر زمان دیگر از سال متفاوت خواهد بود. در فوریه هوا سرد است و باید لباس گرم بپوشید اما زیبایی شهرهای پوشیده از برف مانند مسکو و سن‌پترزبورگ و جذابیت جشن‌های زمستانی، روسیه را به مکانی منحصربه‌فرد برای سفر زمستانی تبدیل کرده است.

میانگین دما روسیه در فوریه: 6- درجه سانتیگراد / 21 درجه فارنهایت

تعداد روزهای بارندگی: 2 روز

آب‌وهوا: سرد و خشک

هزینه: متوسط

تفریحات: اسکیت روی یخ، شرکت در جشنواره‌های زمستانی، بازدید از موزه ارمیتاژ و گردش در پارک‌ها

روسیه در ماه مارس؛ بهترین زمان سفر به روسیه

بهترین زمان سفر به روسیه

اگر هنوز برای انتخاب بهترین زمان سفر به روسیه تردید دارید به ماه مارس فکر کنید. سفر به روسیه در ماه مارس همزمان با پایان زمستان و شروع بهار است. انتظار نداشته باشید روسیه در مارس برفی نباشد پس هوا در ماه مارس ممکن است کاملاً سرد باشد و احتمال بارش برف وجود داشته باشد، به خصوص در اوایل ماه مارس. اما به همین اندازه ماه مارس زمان مناسبی برای تجربه آخرین جشن‌های زمستانی روسیه و تماشای شکوفایی اولین شکوفه‌ها در مناطق جنوبی روسیه است. همچنین اگر می‌خواهید موزه‌های روسیه را تماشا کنید و با شلوغی مواجهه نشوید، ماه مارس می‌تواند بهترین زمان سفر به روسیه برای شما باشد.

میانگین دما در ماه مارس: 1- درجه سانتیگراد / 30 درجه فارنهایت

تعداد روزهای بارندگی: 8 روز

فصل: انتقال از زمستان به بهار

هزینه: متوسط

تفریحات: اسکیت روی یخ در پارک‌های یخی، حضور در جشنواره ماسلنیتسا (Maslenitsa)، بازدید از موزه ارمیتاژ

روسیه در ماه آوریل

بازدید از روسیه در ماه آوریل یک تجربه عالی است زیرا بهار در روسیه شروع شده و هوا از سرد و خشک به معتدل بهاری تغییر کرده است. بنابراین اگر اهل گردش و تفریح در هوای سرد زمستانی نیستید ماه آوریل می‌تواند بهترین زمان سفر به روسیه باشد. هر چند هوای روزهای او بهاری می‌تواند سرد باشد پس طی سفرتان به روسیه در آوریل حتما یک دست لباس گرم همراهتان داشته باشید. آوریل می‌تواند بهترین زمان سفر به روسیه باشد زیرا تعداد تقاضا برای سفر به روسیه در این ماه هنوز زیاد نیست و از سوی دیگر سفرتان کم‌هزینه‌تر خواهد بود.

میانگین دما در ماه آوریل: 5 درجه سانتیگراد / 41 درجه فارنهایت

تعداد روزهای بارندگی: 10 روز

فصل: انتقال از زمستان به بهار

هزینه: متوسط

تفریحات: جشن عید پاک با رویدادهای سنتی، بازدید از پارک‌ها برای دیدن اولین شکوفه‌های بهاری، بازدید موزه‌ها

رزرو تور ارزان به راحتی !

روسیه در ماه می

روسیه در ماه می

بازدید از روسیه در ماه می که با اردیبهشت در ایران مصادف است یک تجربه لذت‌بخش از بهار در روسیه خواهد بود زیرا هوا دیگر سرد نیست. پس اگر از سرما فراری هستید و به آب‌وهوا و مناظر بهاری علاقه دارید ماه می بهترین زمان سفر به روسیه برای شما خواهد بود. همچنین در ماه می می‌توانید از طبیعت و باغ‌های گیاه‌شناسی روسیه نهایت استفاده را ببرید و با شلوغی تابستان هم مواجهه نشوید. 

میانگین دما در ماه می: 10 درجه سانتیگراد / 50 درجه فارنهایت

تعداد روزهای بارندگی: 8 روز

فصل: انتقال از فصل مرطوب به خشک

هزینه: متوسط

تفریحات: جشن‌های روز پیروزی، تورهای پیاده‌روی شهری، بازدید از باغ‌های گیاه‌شناسی

روسیه در ژوئن؛ بهترین زمان سفر به روسیه

اگر به قایق‌سواری و گردش در طبیعت علاقه دارید ماه ژوئن بهترین زمان سفر به روسیه برای شماست. هوای روسیه در ماه ژوئن گرم‌تر از ماه می است و زمان مناسبی برای گردش در دل طبیعت روسیه خواهد بود. همچنین می‌توانید در خیابان‌های مهم مسکو بگردید و از پاساژگردی لذت ببرید. از سوی دیگر به سواحل دریاچه بایکال بروید یا بر روی رودخانه مسکو قایق‌سواری را تجربه کنید. 

میانگین دما در ماه ژوئن: 20 درجه سانتیگراد / 68 درجه فارنهایت

تعداد روزهای بارندگی: 8 روز

فصل: فصل خشک

هزینه: متوسط

تفریحات: جشنواره شب‌های سفید در سن پترزبورگ، گردش در پارک‌های ملی، بازدید از میدان سرخ و کرملین، قایق‌سواری روی رودخانه مسکو.

روسیه در ماه جولای؛ بهترین زمان سفر به روسیه

بهترین زمان سفر به روسیه

اگر هنوز بهترین زمان سفر به روسیه را انتخاب نکرده‌اید به ماه جولای فکر کنید. بازدید از روسیه در ماه جولای یک تجربه لذت‌بخش خواهد بود اگر از گرمای هوا فاری نیستید و اهل گردش در تابستان هستید. روسیه در ماه جولای میزبان فستیوال‌ها و جشنواره‌های خیابانی زیادی است. اگر انتخاب شما ماه جولای است می‌توانید به جشنواره شب‌های سفید سن پترزبورگ و گردش با راه‌آهن ترانس سیبری فکر کنید. همچنین به یاد داشته باشید به علت بالا بودن تقاضا برای سفر به روسیه در این ماه، هزینه‌ها افزایش می‌یابد.

میانگین دما در جولای: 20 درجه سانتیگراد / 68 درجه فارنهایت

تعداد روزهای بارندگی: 8 روز

فصل: فصل خشک

هزینه: بالا

تفریحات: جشنواره شب‌های سفید در سن پترزبورگ، سفرهای راه آهن ترانس سیبری.

ماه آگوست

آگوست در ایران مصادف است با 10 مرداد تا 9 شهریور که قطعا گردش در روسیه در این ماه می‌تواند تجربهه متفاوتی باشد به‌ویژه اگر از آب‌وهوای سرد فراری هستید. همچنین آگوست در روسیه نسبت به جولای خنک‌تر است بنابراین گردش در باغ‌های ملی و طبیعت روسیه در ماه آگوست پیشنهاد می‌شود. همچنین می‌توانید به دیدن شهرهای تاریخی روسیه نیز بروید. در ضمن می‌توانید از جشنواره‌های تابستانه روسیه نیز نهایت استفاده را ببرید. 

میانگین دما در آگوست: 18 درجه سانتیگراد / 64 درجه فارنهایت

تعداد روزهای بارندگی: 10 روز

فصل: فصل خشک

هزینه: متوسط

تفریحات: شرکت در جشنواره‌های تابستانی، گردش در طبیعت روسیه، کاوش در پارک‌های طبیعی و باغ‌های ملی، شرکت در تورهای پیاده‌روی 

روسیه در ماه سپتامبر؛ بهترین زمان سفر به روسیه

روسیه در ماه سپتامبر

اگر هنوز برای انتخاب بهترین زمان سفر به روسیه تردید دارید به ماه سپتامبر فکر کنید. سپتامبر در تقویم شمسی برابر است با 10 شهریور تا 8 مهر. بنابراین اگر فرزندانتان به مدرسه می‌روند و در عین حال می‌خواهید سفری مقرون‌به‌صرفه در بهترین بازه زمانی به روسیه داشته باشید سپتامبر بهترین زمان سفر به روسیه خواهد بود. طی ماه سپتامبر هوا معتدل است، بنابراین می‌توانید از روسیه در سپتامبر لذت ببرید و از جشنواره‌های متعدد این ماه غافل نشوید.

میانگین دما در سپتامبر: 10 درجه سانتیگراد / 50 درجه فارنهایت

تعداد روزهای بارندگی: 8 روز

فصل: انتقال از فصل مرطوب به خشک

هزینه: متوسط

تفریحات: حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو، کاوش در طبیعت روسیه، بازدید از باغ‌های سیب 

ماه اکتبر در روسیه

9 مهر تا 9 آبان در تقویم شمسی مصادف است با ماه اکتبر در روسیه بنابراین اگر دانش‌آموز ندارید و می‌توانید در پاییز سفر کنید، اکتبر بهترین زمان سفر به روسیه خواهد بود. طی این ماه دمای هوا به 5 درجه سانتیگراد می‌رسد و به هوای خنک پاییزی نزدیک‌تر است. اکتبر با میانگین 12 روز بارانی می‌تواند سفری منحصربه‌فرد برایتان رقم بزند چرا که تقریبا نیمی از سفرتان با بارندگی همراه خواهد بود پس لباس گرم و بارانی را حتما در چمدانتان قرار دهید. البته اگر از سرمای روسیه در زمستان فراری هستید و به همان میزان به آب‌وهوای پاییزی علاقه دارید اکتبر بهترین زمان سفر به روسیه برای شما خواهد بود. در ضمن پیشنهاد می‌کنیم در ماه اکتبر سراغ تفریحات سرپوشیده مثل بازدید از موزه‌ها و تماشای نمایش باله و اپرا بروید.

میانگین دما در اکتبر: 5 درجه سانتیگراد / 41 درجه فارنهایت

تعداد روزهای بارندگی: 12 روز

فصل: انتقال به فصل خشک

هزینه: متوسط

تفریحات: تماشای نمایش‌های باله و اپرا، شرکت در جشنواره‌های پاییزی، بازدید از موزه‌ها و گالری‌ها

روسیه در نوامبر

بهترین زمان سفر به روسیه

اگر اهل اسکی و برف‌بازی باشید نوامبر و در کل زمستان روسیه می‌تواند برای شما جذاب باشد. 10 آبان تا 9 آذر همزمان با ماه نوامبر در روسیه است و آب‌وهوای شهرهای روسیه به نسبت ایران بسیار سردتر است. اولین منظره‌های زمستانی روسیه را در این ماه خواهید دید که در شمال روسیه بیشتر شاهد آن خواهید بود. میانگین دما در نوامبر منفی یک درجه سانتیگراد است و با بارش برف همراه است. اگر انتخاب شما برای بهترین زمان سفر به روسیه نوامبر است پس لباس گرم و داشتن برنامه گردشی شامل بازدید موزه‌ها و گالری‌ها را فراموش نکنید.

میانگین دما در نوامبر: 1- درجه سانتیگراد / 30 درجه فارنهایت

تعداد روزهای بارندگی: 12 روز

فصل: فصل خشک

هزینه: متوسط

تفریحات: بازدید از موزه‌ها و گالری‌ها، تماشای نمایش‌های باله یا اپرا، رفتن به مکان‌ها و خانه‌های تاریخی.

روسیه در ماه دسامبر؛ بهترین زمان سفر به روسیه

بازدید از روسیه آن هم در دسامبر که در تقویم شمسی برابر با 10 آذر تا 10 دی ماه است می‌تواند شبیه به گردش در یک پیست اسکی بزرگ باشد. بارش باران و برف و هوای سرد شاید موردعلاقه همه مسافران نباشد اما بزرگ‌ترین نماد روسیه است. اسکیت روی یخ، شکت در فستیوال‌های زمستانی و تماشای موزه‌ها برای سفر به روسیه در دسامبر گزینه‌های جذابی خواهد بود. 

میانگین دما در دسامبر: 5- درجه سانتیگراد / 23 درجه فارنهایت

روزهای بارندگی: 2 روز

فصل: فصل خشک

هزینه: متوسط

تفریحات: اسکیت روی یخ، شرکت در جشنواره‌های زمستانی روسیه، بازدید از مراحل آماده‌سازی میدان سرخ برای جشن سال نو، گردش در کاخ‌های سلطنتی سن‌پترزبورگ.

رویدادهای ویژه روسیه 

رویدادهای ویژه روسیه 

طی سال تعداد زیادی رویداد و جشن در روسیه برگزار می‌شود که در ادامه به لیستی از این فستیوال‌ها اشاره می‌کنیم. از مهم‌ترین رویدادهای روسیه می‌توان به فستیوال شب‌ های سفید، جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو و جشنواره زمستانی روسیه اشاره کرد. 

جشنواره ماسلنیتسا: این جشنواره طی 6 روز از تاریخ 20 فوریه تا 26 فوریه برگزار می‌شود. طی این جشنواره سنتی پایان زمستان و رسیدن بهار و سال نو را جشن می‌گیرند. از مهم‌ترین کارهایی که در این جشنواره انجام می‌دهند پختن و خوردن پنکیک و انجام ورزش‌های سنتی روسیه مانند سورتمه‌سواری و آتش‌بازی است. 

روز پیروزی: جشن روز پیروزی (Victory Day) در تاریخ 9 می برابر با هفته دوم اردیبهشت برگزار می‌شود. این جشن برای بزرگداشت پیروزی روسیه به آلمان نازی در جنگ جهانی دوم برگزار می‌شود. این جشن شامل رژه نظامی در میدان سرخ مسکو و آتش‌بازی در سراسر روسیه است. بنابراین اگر بهترین زمان سفر به روسیه از نظر شما اردیبهشت است شرکت در این جشن یک‌روزه را در برنامه‌تان قرار دهید. 

فستیوال شب‌ها سفید: جشنواره شب‌های روشن (White Nights Festival) اواخر می تا جولای ادامه دارد و یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های روسیه به حساب می‌آید. محل برگزاری فستیوال شب‌های سفید شهر سن پترزبورگ است. در این جشنواره رقص باله کلاسیک، اپرا، نمایش‌ موزیکال، نمایش ستارگان و تعدادی رویداد بین‌المللی برگزار می‌شود. 

بادبان‌های اسکارلت: فستیوال بادبان‌های اسکارلت (Scarlet Sails) یک جشن جادویی است که در سن پترزبورگ زیبا برگزار می‌شود. طی این جشنواره پایان سال تحصیلی را جشن می‌گیرند و شامل نمایش کشتی‌های بادبانی قرمز که از رودخانه نوا عبور می‌کنند، آتش‌بازی و کنسرت موسیقی است. این جشن اوایل ماه ژوئن برگزار می‌شود. 

روز ایوان کوپالا: این جشن تابستانه در تاریخ 7 جولای برگزار می‌شود و طی آن مردم از روی آتش می‌پرند، آواز می‌خوانند و می‌رقصند. مردم روسیه معتقدند این جشن برای پاکسازی روح و سلامتی مفید است و به همین دلیل هر سال در 7 جولای را به جشن و پایکوبی اختصاص می‌دهند.

مسابقه موتور سواری روی یخ: مسابقه TatNeft Cup Ice Speedway یا موتورسواری سرعتی روی یخ یکی از عجیب‌ترین رویدادهای روسیه است. اگر به موتورسواری علاقه دارید و برای انتخاب بهترین زمان سفر به روسیه تردید دارید فوریه زمان مناسبی برای شما خواهد بود زیرا این مسابقه به طور معمول در فوریه برگزار می‌شود. طی این مسابقه که در شهر کازان روسیه برگزار می‌شود، موتورسواران با سرعت روی یخ مسابقه می‌دهند.

جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو: اگر به سینما علاقه دارید این جشنواره برای شماست. جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو اواخر دسامبر شروع می‌شود و تا اوایل ژانویه ادامه دارد. مرکز اصلی این جشنواره مسکو است و بهترین فیلم‌ها از سینمای روسیه و دنیا را به نمایش می‌گذارند. 

جشنواره زمستانی روسیه: روسیه به زمستانش شهرت دارد و جشنواره زمستانی روسیه نیز به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. اگر هنوز هم برای انتخاب بهترین زمان سفر به روسیه تردید دارید اواخر دسامبر تا اوایل ژانویه انتخاب خوبی برای شما خواهد بود چراکه در جشنواره زمستانی روسیه می‌توانید شرکت کنید. در این فستیوال زمستانه می‌توانید از نمایش‌های سنتی روسیه، ترویکا سواری، بازی‌های محلی و نمایش مجسمه‌های یخی لذت ببرید. 

چند نکته برای انتخاب بهتری زمان سفر به روسیه

بهترین زمان سفر به روسیه

قبل از انتخاب بهترین زمان سفر به روسیه به این نکات دقت داشته باشید تا سفرتان از هر نظر ایمن و عالی پیش برود. 

پول نقد: در حالی که در شهرهای بزرگ روسیه می‌توانید به راحتی از کارت اعتباری استفاده کنید اما اگر بخواهید به روستاهای اطراف بروید باید حتما پول نقد همراهتان داشته باشید. 

انعام دادن: اجباری برای انعام دادن وجود ندارد. پس اگر خدمات رستوران یا هتل خوب بود و راضی بودید انعام بدهید. همچنین انعام دادن به راننده‌های تاکسی در روسیه رایج نیست اما اگر این کار را انجام دهید بی‌احترامی تلقی نمی‌شود.

حمل‌ونقل عمومی: اگر مسافر شهرهای بزرگی مثل سن پترزبورگ و مسکو هستید پیشنهاد می‌کنیم از مترو استفاده کنید چرا که کارآمد و اقتصادی است. 

هنجارهای فرهنگی: در روسیه نباید به غریبه‌ها لبخند بزنید و اگر این کار را انجام دهید ممکن است دچار سوء‌تفاهم شوند. پس قبل از سفرتان به این نکته دقت داشته باشید.

غذاهای محبوب روسیه: بعد از انتخاب بهترین زمان سفر به روسیه به این فکر کنید که چه غذاهایی را در روسیه امتحان کنید. پیشنهاد ما امتحان کردن سوپ چغندر، بلینی یا همان پنکیک روسی و بلمنی یا کوفته روسی است. 

 برقراری ارتباط: معمولا در شهرهای بزرگ مثل سن پترزبورگ و مسکو نیازی نیست روسی حرف بزنید چرا که اغلب انگلیسی بلد هستند اما در مناطق روستایی و شهرهای کوچک‌تر لازم است از مترجم آنلاین استفاده کنید و یا عبارت‌های ضروری روسی را یاد بگیرید.

لباس مناسب در کلیسا: برای بازدید از کلیساها و مکان‌های مذهبی لباس مناسب بپوشید و خانم‌ها حتما از روسری استفاده کنند و آقایان شلوار بپوشند.

عکاسی در مکان‌های عمومی: در مکان‌های عمومی، تاریخی و موزه‌ها قبل از عکاسی حتما از متصدی مربوطه بپرسید که آیا اجازه عکاسی دارید یا نه. 

خرید سیم کارت: پیشنهاد می‌کنیم برای ارتباط راحت‌تر حتما در فرودگاه یک سیمکارت محلی بخرید. 

رزرو هتل ارزان به راحتی !

سخن پایانی درباره بهترین زمان سفر به روسیه

در این مقاله از مجله سه کلیک آب‌وهوای روسیه در تک‌تک ماه‌های سال را بررسی کردیم تا برای انتخاب بهترین زمان سفر به روسیه دچار اشتباه نشوید. اگر از سرمای زمستان فراری هستید سفر به روسیه در تابستان شاید گزینه بهتری باشد. اما اگر دوست دارید شاهد مناظر برفی در روسیه باشد، بهترین انتخاب برای شما فصل زمستان است. حالا شما برای ما بنویسید، انتخاب شما چیست؟ اگر تجربه سفر به روسیه را دارید برای ما بنویسید که کدام فصل برای گردش بهتر است؟

سوالات متداول

آیا برای سفر به روسیه به ویزا نیاز دارم؟

بله، مسافران بیشتر کشورها برای سفر به روسیه به ویزا نیاز دارند. قبل از سفر باید از کنسولگری یا سفارت روسیه در ایران برای ویزا درخواست بدهید. گرفتن ویزا ممکن است چند هفته طول بکشد، بنابراین بهتر است که زودتر برای دریافت ویزا اقدام کنید. در نهایت با توجه به نوع سفرتان بهترین ویزا را انتخاب کنید.

در سفر به روسیه چه ارزی باید داشته باشیم؟

واحد پول روسیه روبل (RUB) است. بهتر است برای هزینه‌های روزمره مثل حمل‌ونقل و سفر به روستاها مقداری پول نقد در اختیار داشته باشید، زیرا ممکن است کارت‌های اعتباری در همه جا پذیرفته نشود، به خصوص در شهرهای کوچک‌تر یا مناطق روستایی که کارتخوان ندارند.

بهترین زمان سفر به روسیه چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به روسیه بستگی به سلیقه و علایق شما دارد. سفر به روسیه در تابستان (ژوئن تا آگوست) به دلیل آب‌وهوای گرم و روزهای طولانی محبوب کسانی است که از سرمای زمستان فراری‌اند. در تابستان می‌توانید به فعالیت‌های تفریحی در طبیعت نیز بپردازید. سفر به روسیه در زمستان (از دسامبر تا فوریه) با سرمای زیاد و برف همراه است اما به همان میزان می‌توانید مناظر زیبایی را تجربه کنید پس برای تجربه مناظر برفی و جشنواره‌هایی مانند جشنواره زمستانی روسیه بهترین زمان سفر به روسیه خواهد بود. 

نظرات کاربران