حتی اگر یک هفته تمام در توکیو وقت بگذرانید، هنوز هم جاذبه‌هایی وجود دارد که از قلمتان بیفتد. اما بهتر است حداقل چهار روز را در شهر بگذرانید تا از دیدن جاذبه‌های اصلی غافل نشوید.

بهترین زمان سفر به توکیو؛ از خلوت ترین تا ارزان ترین زمان!

میلیون‌ها بازدیدکننده داخلی و بین‌المللی به توکیو هجوم می‌آورند تا از این کشور مدرن در کنار فرهنگ سنتی ژاپن دیدن کنند. چه علاقه‌مند به دیدن Studio Ghibli باشید و چه علاقه‌مند به دیدن کاخ سلطنتی، گشت‌و‌گذار در توکیو راهی عالی برای گذراندن تعطیلات شما است. پاسخ به سوال بالا به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ آب‌وهوایی که با شرایط بدن‌تان سازگار است، بودجه‌ای که برای این سفر در نظر گرفته‌اید و جاذبه‌های دیدنی که می‌خواهید ببینید؛ ممکن است شما سفر در فصل شکوفه‌های گیلاس را ترجیح بدهید یا از سفر کردن در هوای بارانی و مرطوب تابستان لذت ببرید و یا ترجیحتان دیدن مناظر پاییزی و زمستانی باشد؛ به‌هرحال، ما این‌جا هستیم تا شما را برای انتخاب بهترین زمان سفر به توکیو راهنمایی کنیم.

رزرو تور ژاپن

چرا باید به توکیو سفر کنیم؟

Tokyo

توکیو به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. بدین معنا که جاذبه‌ها و تفریحات زیادی برای دیدن و انجام دادن دارد؛ استادیوم‌ها، رستوران‌ها و موزه‌ها در صدر فهرست جاذبه‌‌های دیدنی این شهر قرار دارند. هم‌چنین توکیو شهر فوق العاده‌ای برای ورزش است. معروف‌ترین ورزش ژاپنی سومو است؛ اگر می‌خواهید کشتی‌گیران نمادین سومو را در مسابقات ببینید، پیش از موعد بلیط بخرید، چون این مسابقه‌ها فقط در زمان‌های خاصی از سال برگزار می‌شوند. از رستوران‌های معروف گرفته تا غذاهای خیابانی، توکیو مرکز گردشگری غذا است؛ شما این شهر را از طریق غذاهایش می‌شناسید. موزه‌ها و گالری‌های توکیو نیز بسیار گسترده هستند. یکی از بهترین آن ‌موزه  Ghibliاست که نگاهی به چگونگی تولید برخی از ارزشمندترین فیلم‌های ژاپنی می‌پردازد.

بهترین زمان سفر به توکیو بر اساس آب ‌‌و هوا

بهترین زمان سفر به توکیو اواخر ماه مارس تا اوایل آوریل، یعنی فصل بهار است. در این مدت شکوفه‌های زیبای گیلاس می‌شکفند و مسافران از سراسر کشور و جهان برای دیدن این درختان گل‌دار صورتی و سفید به پارک‌های ژاپن می‌آیند. بهار با دمای مناسب بین 20 تا 25 درجه سانتی‌گراد و بارش کم‌تر نسبت به سایر فصل‌ها، بهترین زمان مناسب برای سفر به این شهر است. آب‌و‌هوای معتدل و شکوفه‌های گیلاس، بر تعداد گردشگران در این فصل می‌افزاید. حتی اگر علاقه‌ای به تماشای شکوفه‌های گیلاس ندارید، بهار زمان خوبی برای گردش در پارک‌های متعدد توکیو فراهم می‌کند. 

یادتان نرود که در اواخر ماه مارس، بلیط هواپیما آنلاین را به مقصد توکیو رزرو کنید!

خلوت ترین زمان سفر به توکیو

زمستان خلوت‌ترین زمان سفر به توکیو است؛ دمای هوا به 5 درجه سانتی‌گراد می‌رسد و همین مسئله سبب کاهش متقاضیان سفر به توکیو می‌شود. اگر به بازدید از موزه‌ها و معابد علاقه‌مندید، زمستان می‌تواند گزینه خوبی برای سفر باشد. اما از سفر به توکیو در روزهای تعطیلات سال نو اجتناب کنید؛ چرا که به علت مناظر زیبای شکوفه‌های گیلاس در پارک‌ها، بر تعداد مسافران افزوده می‌شود. تابستان هوا گرم‌تر است و همین گرمای هوا سبب شده که افراد کمتری خواهان سفر به این کشور باشند. در فصل پاییز نیز شاهد تغییر رنگ شاخ‌وبرگ درختان خواهیم بود؛ می‌توان نتیجه گرفت که جمعیت در این فصل نیز افزایش می‌یابد.

پاسپورت دومینیکا

بهترین زمان سفر به توکیو بر اساس هزینه‌ها

Tokyo

سفر به این شهر در تمام طول سال گران است، اما زمستان ارزان‌ترین زمان برای سفر به توکیو است. هتل‌های سنتی در توکیو به‌ندرت نوسان قیمت دارند، اما راه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر به این شهر وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • در فصل بهار و پاییز که شلوغ‌ترین زمان سفر به توکیو است از سفر خودداری کنید.
  • در اقامتگاه‌ها و هتل‌هایی با هزینه‌های پایین‌تر اقامت گزینید؛ هتل‌های کپسولی، هتل‌های تجاری یا مهمان‌پذیرها تا حد زیادی از هزینه‌های اضافی این سفر می‌کاهند.
  • بلیط‌های اواسط هفته را خریداری کنید؛ این بلیط‌ها از قیمت پایین‌تری برخودارند؛ بنابراین دیگر لازم نیست نگران هزینه بلیط هواپیمای توکیو باشید؛ سه‌کلیک ارزان‌ترین بلیط هواپیما را به شما معرفی می‌کند.
  • از سیستم حمل‌و‌نقل عمومی ژاپن برای جابه‌جایی در سراسر شهر استفاده کنید. 
  • به جای غذا خوردن در رستوران‌ها و غذاخوری‌ها می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز خود را از فروشگاه تهیه کنید یا در فست‌فودهای خیابانی غذاهای ژاپنی میل کنید. به‌طورکلی در توکیو نگران هزینه‌ها نباشید؛ در شهرهایی با جمعیت زیاد می‌توانید گزینه‌های زیادی در هر محدوده قیمتی پیدا کنید.

نکاتی که در سفر به توکیو باید در نظر بگیریم

سیستم حمل‌و‌نقل در توکیو

حالا که تصمیم به سفر به توکیو گرفته‌اید، به جابه‌جایی در شهر بیندیشید؛ رانندگی برای گردشگران چالش‌برانگیز خواهد بود، به‌ویژه اگر نتوانند علائم راهنمایی را درک کنند؛ بنابراین استفاده از سیستم حمل‌و‌نقل عمومی در این شهر پیشنهاد خوبی خواهد بود.

سیستم مترو در توکیو

Subway in Tokyo

نزدیک به سیصد ایستگاه مترو در سراسر شهر وجود دارد که این امکان را فراهم کرده به هر نقطه‌ای از توکیو دسترسی داشته باشید.

راه‌آهن JR 

راه‌آهن شرق ژاپن، توکیو را پوشش می‌دهد؛ گذرگاه‌های ریلی ژاپن برای مسافران در دسترس هستند. یکی از این گذرگاه‌ها را برای سفر خود انتخاب کنید، این گذرگاه‌ها به شما اجازه می‌دهد به سراسر کشور سفر کنید.

قطار سریع‌السیر

قطار شهری یا قطار سریع‌السیر، بهترین گزینه برای سفر از شهری به شهر دیگر است. برای تجربه سریع حمل‌و‌نقل در سراسر کشور، باید از قبل بلیط رزرو کنید.

اتوبوس‌ها

اتوبوس‌ها در توکیو عمدتا برای حمل‌و‌نقل برون‌شهری و رفتن به مکان‌های کم تردد مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر می‌خواهید از شلوغی‌های صف ایستگاه قطار در امان باشید، حمل‌و‌نقل با اتوبوس را تجربه کنید.

پارک‌ها و باغ‌‌های توکیو

Tokyo Gardens

بسیاری از گردشگران به پارک‌های توکیو هجوم می‌آورند تا شاهد زیبایی شکوفه‌های گیلاس باشند، اما برای لذت بردن از این مناظر نیازی به بازدید در فصل بهار نیست؛ زیرا این پارک‌ها به خودی خود زیبا هستند.

پارک ملی Fuji-Hakone-Izu؛ تماشایی‌ترین جاذبه توکیو

این پارک ملی در خارج از توکیو منطقه وسیعی را تشکیل می‌دهد که در آن بازدیدکنندگان چشمه‌های آب گرم، کوه‌ها و دریاچه‌هایی را در امتداد خط ساحلی تماشا می‌کنند. چندین جزیره آتشفشانی در این پارک ملی قرار دارد، اما نقطه برجسته پارک کوه فوجی است؛ هم‌چنین شما می‌توانید در طول مسیر از تماشای آبشارها لذت ببرید.

مقبره Meiji و باغ بیرونی 

یکی از بهترین جاذبه‌ها برای دیدن درختان چنار رنگارنگ در پاییز، مقبره میجی و باغ بیرونی است که سبک‌های مختلف باغ را به نمایش می‌گذارد؛ باغ بیرونی از سبک غربی‌تری پیروی می‌کند، در‌حالی‌که داخل آن زیبایی سنتی ژاپنی دارد. فضای داخلی این مقبره امکانات ورزشی زیادی را در خود جای داده‌است.

باغ ملی Shinjuku Gyoen

Shinjuku Gyoen

این باغ زمانی خانه اعضای طبقه اجتماعی ممتاز ژاپن در دوره ادو بوده‌است. امروزه این باغ به یک منطقه سبز زیبا تبدیل شده که هر کسی می‌تواند از آن بازدید کند. این باغ دارای سه منطقه مجزا است که انواع مختلف باغ از جمله فرانسوی، انگلیسی و ژاپنی سنتی را به نمایش می‌گذارد.

جاذبه‌های دیدنی توکیو در زمستان

چه به مد علاقه داشته باشید و چه به علم؛ موزه‌ها و گالری‌های زیادی در توکیو وجود دارد که به این موضوعات پرداخته‌اند. توجه داشته باشید که این‌ها فقط گوشه‌ای از جاذبه‌های دیدنی توکیو در فصل زمستان هستند. 

موزه معماری هوایی Edo-Tokyo

به این موزه سفر کنید تا با پیشینه معماری ژاپنی آشنا شوید. برای بازدید از خانه‌های مشهوری که زمانی به شخصیت‌های برجسته تاریخی تعلق داشتند، در این منطقه قدم بزنید. در این موزه روباز، شما همه‌چیز را خواهید دید؛ از یک خانه ییلاقی Edo-era گرفته تا یک خانه مدرن با شیشه پنجره به سبک ژاپنی.

موزه شمشیر ژاپنی

موزه شمشیر ژاپن به حفظ هنر ساخت شمشیر اختصاص دارد. نزدیک به 200 شمشیر سنتی ژاپنی در این موزه نگهداری می‌شود. اگر به شمشیرها علاقه‌مندید، برای بازدید از این موزه کوچک وقت بگذارید.

موزه miraikan

Miraikan Museum

موزه ملی علوم و نوآوری‌های نوظهور که از آن با نام miraikan یاد می‌شود، نگاهی اجمالی به پیشرفت‌های علمی کشور توکیو انداخته‌است.

موزه ملی؛ دیرینه‌ترین جاذبه توکیو

موزه ملی توکیو یکی از مشهورترین و قدیمی‌ترین موزه‌های هنری توکیو است که آثار هنری و گنجینه‌های باستان‌شناسی بسیار خوبی را در خود جای داده‌است. بیشتر اشیا و هنرهایی که در این‌جا می‌بینید از ژاپن یا دیگر کشورهای مجاور گردآوری شده‌اند.

در آخر

هرچند که بهار و پاییز بهترین زمان سفر به توکیو خواهند بود، اما به نظر می‌رسد که پاسخ به این سوال در گرو عوامل مختلفی است؛ این‌که چه فصلی با شرایط بدنی شما سازگار است، تا چه اندازه می‌خواهید هزینه کنید و بازدید از چه مناظر و جاذبه‌‌های دیدنی توکیو و انجام چه نوع فعالیت‌هایی مد نظر شما است مهم است. در ابتدا وضعیت خود را در نظر بگیرید و سپس برای انتخاب بهترین زمان سفر به توکیو با کارشناسان سه‌کلیک در ارتباط باشید؛ سپس بلیط هواپیمای توکیو را رزرو کنید.

پرسش‌های متداول

بهترین زمان سفر به توکیو چه زمانی است؟

بهترین زمان سفر به این کشور فصل بهار و پاییز خواهد بود؛ آب‌و‌هوای این ایام، همراه با شکوفه‌های گیلاس آن را به تجربه‌ای فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کند؛ روپوش پاییزی درختان نیز مناظر بدیعی در شهر پدید می‌آورد. البته این شهر با داشتن پارک‌ها و موزه‌های فراوان، غذاهای خوش‌مزه و بهترین سیستم‌های حمل‌و‌نقل عمومی در هر زمانی آماده استقبال از بازدیدکنندگان خواهد بود.

بدترین زمان سفر به توکیو چه زمانی است؟

ژاپن از نرخ جرم‌و‌جنایت پایینی برخوردار است و در تمام ایام سال برای سفر ایمن است. تنها زمانی که ممکن است نخواهید به ژاپن بروید، زمانی است که این کشور در حال تجربه بلایای طبیعی است. ژاپن سیستم‌هایی برای ردیابی طوفان‌ها، فعالیت‌های آتشفشانی و دیگر خطرات دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این شرایط آب‌وهوایی با کارشناسان سه‌کلیک در تماس باشید.

آیا سفر به توکیو پرهزینه است؟

بلیط هواپیما بخش زیادی از هزینه سفر به توکیو را تشکیل می‌دهد. قیمت بلیط براساس میزان مسافت، متفاوت است. هنگامی که مسافران به توکیو می‌رسند، متوجه خواهند شد که قیمت‌ها بالاتر از سفر به شهرهای دیگر ژاپن است؛ این اختلاف قیمت مبلغ قابل توجهی است. اما نگران نباشید؛ می‌توانید بلیط‌های اواسط هفته را رزرو کنید که از قیمت پایین‌تری برخوردارند

بهترین منطقه توکیو برای اقامت کدام است؟

محله گینزا یکی از لوکس‌ترین مکان‌ها برای اقامت محسوب می‌شود. 

چند روز برای دیدن توکیو کافی است؟

حتی اگر یک هفته تمام در توکیو وقت بگذرانید، هنوز هم جاذبه‌هایی وجود دارد که از قلمتان بیفتد. اما بهتر است حداقل چهار روز را در شهر بگذرانید تا از دیدن جاذبه‌های اصلی غافل نشوید.

نظرات کاربران