Ueno Summer Festival

فستیوال ‌های تابستانی توکیو 2023 و مراسم آتش‌بازی!

تابستان توکیو، با گرمای سوزان همراه است. با این حال، این فصل، پرجنب‌وجوش‌ترین فصل این شهر به شمار می‌رود. فستیوال‌ های تابستانی توکیو، چراغ شهر را روشن نگه داشته‌اند. در این فستیوال‌ها، از گل‌های آفتابگردان زرد در مزرعه گرفته تا نمایش هنری، اجرای گروه‌های موسیقی محلی و بین‌المللی، جشنواره‌های غذا با خوراکی‌های رنگارنگ، مراسم آتش‌بازی، فشفشه‌بازی و رقص و پایکوبی در معرض نمایش قرار داده می‌شود. مطمئنا این رویدادهای مهیج، حواس شما را از گرمای هوا پراکنده می‌کنند. دوست دارید با آن‌ها آشنا شوید؟ اگر پاسختان مثبت است، در فهرست 13تایی فستیوال ‌های تابستانی جذاب توکیو همراه ما باشید. ما در این فهرست، به‌روزترین فستیوال ‌های پیش روی توکیو، یعنی فستیوال ‌های 2023 را به شما معرفی کرده‌ایم. تا دیر نشده، برای رزرو آن‌ها بجنبید!

رزرو تور ژاپن

فستیوال‌ های توکیو در ماه ژوئن 

art aquarium ginza

art aquarium ginza

یکی از بهترین فستیوال‌ های تابستانی توکیو art aquarium ginza است. این آکواریوم هنری، در موزه هنر مدرنی به همین نام قرار دارد. مطمئنا به‌محض ورود به این موزه، شما آکواریوم‌ها را با چراغ‌های رنگی اشتباه خواهید گرفت، چرا که تمامی آکواریوم‌ها با رنگ‌های متنوعی نورپردازی شده و حرکت ماهی‌های رنگارنگ در تاریکی فضا، درخششی خارق‌العاده پدید آورده است. در حال حاضر هرساله مردم و گردشگران زیادی از art aquarium ginza بازدید می‌کنند.

تاریخ برگزاری:

 اواخر آوریل تا 27 ژوئن 2023

وب‌سایت رویداد:

پاسپورت دومینیکا

https://artaquarium.jp/news/detail/20230426944/

Ajisai Matsuri 

شهر بونکیو که در مرکز توکیو قرار دارد، فضایی جذاب و قدیمی دارد . این شهر، به‌خاطر طبیعت غنی و گل‌های زیبایش شهرت یافته است. بونکیو همه‌ساله پنج فستیوال تابستانی مهم گل برگزار می‌کند که یکی از جذاب‌ترین آن‌ها Ajisai Matsuri است. در این جشنواره، بیش‌از 3هزار گل ادریسی بنفش در اطراف معبد هاکوسان-جینجا و پارک هاکوسان شکوفا می‌شود. هم‌چنین، در معبد هاکوسان-جینجا نیز تعدادی غرفه خیابانی برگزار می‌شود که در آن گلدان‌های زیبا به فروش می‌رسد؛ عده‌ای این گلدان‌ها را می خرند تا به‌عنوان هدیه به صاحب معبد تقدیم کنند. 

تاریخ برگزاری:

10ام تا 18ام ژوئن

وب‌سایت رویداد:

https://www.shimoda-city.com/#we-page-entry?spot=122469&type=spot&cat=11056&theme=theme-9

جذاب ‌ترین فستیوال ‌های توکیو در ماه جولای 

mitama matsuri

mitama matsuri

یکی از بهترین فستیوال‌ های تابستانی توکیو mitama matsuri است. این جشن که برای اولین بار در سال 1947 برپا شد، بیشتر به‌خاطر 30هزار فانوس خود شناخته می‌شود. جشنواره mitama matsuri، همه‌ساله در معبد یاسوکونی برگزار می‌شود. در این جشن، 10 هزار فانوس بزرگ، نزدیک به معبد روشن می‌کنند و 20هزار فانوس دیگر در محوطه داخلی معبد روشن می‌شود. در این فستیوال تابستانی، علاوه‌بر روشن کردن فانوس‌ها، رقص و اجرای درام نیز صورت می‌گیرد. 

تاریخ برگزاری:

 13 تا 16 جولای 2023

ساعت برگزاری:

 6 بعدازظهر تا 9:30 شب

هزینه بازدید:

 رایگان

وب‌سایت رویداد:

www.yasukuni.or.jp/english/festivals.html

Ueno Summer Festival

یکی دیگر از بهترین فستیوال ‌های تابستانی توکیو Ueno Summer Festival است. این فستیوال بزرگ که همه‌ساله در پارکی به همین نام برگزار می‌شود، امسال، هفتادودومین رویداد خود را جشن می‌گیرد. این فستیوال تابستانی جذاب، برنامه‌ای دوهفته‌ا‌یست که مجموعه‌ای از رویدادهای سنتی، اجراهای زنده، جشن‌های فصلی، مراسم فانوس شناور روی آب و رقص سنتی Bon Odori در آن برگزار می‌شود. گفته می‌شود این جشنواره، فراتر از دیگر جشن‌های کلاسیک ژاپنی‌ست؛ چرا که بازار عتیقه شامل گنجینه‌ها و یادگاری‌های کوچک نیز در آن برگزار می‌شود.

 هم‌چنین غرفه‌های غذا و نوشیدنی نیز، غذاهای تابستانی و خنک مانند یاکی‌سوبا و کاکیگوری را می‌فروشند. توجه داشته باشید که مراسم اجرای رقص سنتی Bon Odori در 22 و 23 جولای برگزار می‌شود. از ساعت 7 شب 17 جولای نیز، مردم فانوس‌های خود را روشن کرده و آن‌ها را در تاریکی شب، روی آب شناور می‌کنند. این منظره خیره‌کننده را از دست ندهید!

تاریخ برگزاری:

 15 تا 30 جولای 2023

هزینه بازدید:

 رایگان

وب‌سایت رویداد:

ueno.or.jp/summerfes2023/#page-top

Adachi Fireworks

Adachi Fireworks

یکی دیگر از بهترین فستیوال‌ های تابستانی توکیو Adachi Fireworks است. قدمت برگزاری این نمایش آتش‌بازی به سال 1924 برمی‌گردد. این جشنواره پرطرفدار که در امتداد سواحل رودخانه آراکاوا برگزار می‌شود، در 4 سال گذشته به‌دلیل همه‌گیری بیماری کرونا تعطیل شد، اما دوباره به شور و هیجان سابق خود بازگشته است. در این رویداد یک‌ساعته، 15هزار آتش‌بازی در آسمان انجام می‌شود. برای تماشای فشفشه‌های رنگی در آسمان، می‌توانید آنان را از سمت Nishi-Arai یا Senju از رودخانه آراکاوا تماشا کنید.

تاریخ برگزاری:

 23 جولای 2023

ساعت برگزاری:

7:20 تا 8:20 شب

هزینه بازدید:

 رایگان

وب‌سایت رویداد:

www.adachikanko.net/news/archives/58196

Sumida River Fireworks Festival

یکی دیگر از جذاب ‌ترین فستیوال ‌های تابستانی توکیو Sumida River Fireworks Festival یا جشنواره آتش‌بازی رودخانه سومیداست. این فستیوال، قدیمی ترین رویداد آتش‌بازی ژاپن است که قدمت آن به سال 1733 باز می‌گردد؛ زمانی که این کار به‌عنوان بخشی از مراسمی برای دعاکردن برای قربانیان قحطی شدید سال قبل برگزار شد. این فستیوال، در سال 1978 به یک رویداد سالانه تبدیل شد و در حال حاضر، نزدیک به یک میلیون نفر را به خود جذب کرده است. این نورافشانی با حدود 20هزار فشفشه رنگی، در نزدیکی پل Umaya و پل Sakurabashi برگزار می‌شود و سراسر آسمان بالای رودخانه سومیدا را روشن می‌کند.

تاریخ برگزاری:

 29 جولای 2023

ساعت برگزاری:

7 شب تا 8:30 

هزینه بازدید:

 رایگان

وب‌سایت رویداد:

sumidagawa-hanabi.com

Kiyose Sunflower Festival

Kiyose Sunflower Festival

یکی دیگر از جشنواره‌ های تابستانی توکیو Kiyose Sunflower Festival است. این جشنواره، در میان مزرعه‌ای با 100هزار گل آفتابگردان زردرنگ برگزار می‌شود. بسیاری از مردم همه‌ساله با قطار سریع‌السیر به  Ikebukuro می‌آیند تا منظره شگفت‌انگیز گل‌های زردرنگ و آسمان آبی را تماشا کنند. در این جشنواره که از تاریخ 23ام تا 30ام جولای برگزار می‌شود، در روز 23ام، در ساعت‌های 10 صبح و 3 بعدازظهر، میزبان گروه‌های رقص Polynesian  و  Tahitian danceاست. هم‌چنین در ساعت 14:30 آخرین روز خود نیز، یک گروه موسیقی محلی به آن‌جا آمده و اجرا می‌کند. خودتان تصور کنید: منظره نواختن باد و موسیقی در مزرعه‌ای مملو از گل‌های آفتابگردان رقصان چشم‌نواز نیست؟

تاریخ برگزاری:

 22 تا 30 جولای 2023

ساعت برگزاری:

9 صبح تا 4 بعدازظهر

هزینه بازدید: 

رایگان است، اما فراموش نکنید که از قبل آن را از طریق وب‌سایت رزرو کنید.

وب‌سایت رویداد:

www.city.kiyose.lg.jp/bunkasportskankou/shinaimidokoro/himawari.html

Taiwan Festa

یکی دیگر از بهترین فستیوال‌ های تابستانی توکیو Taiwan Festa است. این جشنواره، با هدف سرو غذا برگزار می‌شود. تایوانی‌ها، همه‌چیز از کرپ تخم‌مرغ صبحانه گرفته تا گوشت خوک بریان‌شده روی برنج، دمنوش‌ها و یخمک‌های میوه‌ای خوشمزه را به فروش می‌رسانند. علاوه‌بر آن، نمایش و رقص‌های گروهی نیز در آن‌جا برگزار می‌شود؛ بنابراین شما می‌توانید در حال تماشای این نمایش‌ها، نوشیدنی یا خوراکی خود را بخورید و از این کار لذت ببرید. هم‌چنین می‌توانید به غرفه‌های این فستیوال سر بزنید و با انواع غذاهای تایوانی، روش‌های پخت و مواد اولیه آن‌ها آشنا شوید.

تاریخ برگزاری:

 28 تا 30 جولای 2023

ساعت برگزاری:

10 صبح تا 8 شب

هزینه بازدید: 

رایگان

وب‌سایت رویداد:

taiwan-festa.com/

فستیوال ‌های توکیو در ماه آگوست 

Edogawa Fireworks Festival

Edogawa Fireworks Festival

یکی دیگر از فستیوال‌ های تابستانی توکیو Edogawa Fireworks Festival است. این جشنواره، با پرتاب 1000 فشفشه رنگی به آسمان، در پنج ثانیه اول شروع می‌شود و شروعی نفس‌گیر و جذاب دارد. تا انتهای نمایش نیز، بیش‌از 14هزار فشفشه به آسمان پرتاب می‌شود و جنگلی از نورهای رنگی را در پس‌زمینه سیاه شب به‌جا می‌گذارد. Edogawa Fireworks Festival، به‌علت همه‌گیری بیماری کرونا و لغوشدن به‌مدت چهار سال، امسال در سواحل رودخانه Edogawa، در نزدیکی پارک شینوزاکی برگزار می‌شود. این پارک، تنها و تنها 20 دقیقه از ایستگاه شینوزاکی فاصله دارد.

تاریخ برگزاری:

 5 آگوست 2023

ساعت برگزاری:

7:15 تا 20:30 شب

هزینه بازدید: 

رایگان

وب‌سایت رویداد:

www.city.edogawa.tokyo.jp/hanabi/index.html

Koenji Awa-Odori

یکی دیگر از جذاب ‌ترین فستیوال‌ های توکیو Koenji Awa-Odori است. این فستیوال رقص باشکوه، در اطراف خیابان خرید شوتنگای شمال-جنوب ایستگاه کوئنجی برگزار می شود و 164 گروه رقاص در همان حوالی رژه می‌روند و می‌رقصند. سنت Awa-Odori را می‌توان به توکوشیما در شیکاگو نسبت داد. در افسانه‌ها آمده است که بزرگان قدرتمند ژاپنی، در سال 1586 برای جشن گرفتن تکمیل قلعه محلی، به شهروندان خود مشروبات الکی می‌دادند؛ در نتیجه مردم مست شده و در خیابان‌ها می‌رقصیدند. از راست یا دروغ بودن این داستان، اطلاعاتی در دسترس نیست، اما هرچه که بود، بنای برگزاری رقص و پایکوبی را از سال 1957 در این مکان بنا نهاد.

تاریخ برگزاری:

 26 و 27 آگوست 2023

ساعت برگزاری:

5 بعدازظهر تا 8 شب

هزینه بازدید: 

رایگان

وب‌سایت رویداد:

www.koenji-awaodori.com/

fukagawa hachiman festival

fukagawa hachiman festival

یکی دیگر از کارناوال ‌‌های تابستانی توکیو fukagawa hachiman festival است. این جشنواره که به‌مدت 5 روز برپا بوده، بخش اصلی آن در روز یک‌شنبه برگزار می‌شود. در روز یک‌شنبه، در حالی که عده‌ای آب را با فشار زیادی پخش می‌کنند، 53 معبد قابل حمل از وسط این شلوغ‌بازی‌ها عبور می‌کند. بچه‌ها و بقیه افرادی که معبدها را بر روی شانه خود حمل می‌کنند خیس می‌شوند و خنک می‌شوند.

تاریخ برگزاری:

15 تا 20 آگوست 2023

وب‌سایت رویداد:

http://www.tomiokahachimangu.or.jp/htmls/maturih1.html

Summer Sonic

یکی دیگر از جذاب ‌ترین فستیوال ‌های تابستانی توکیو Summer Sonic است. Summer Sonic، بزرگ‌ترین جشنواره موسیقی ژاپن به حساب می‌آید. این کارناوال در سال‌های اخیر، میزبان برخی از بزرگ‌ترین هنرمندان جهان، گروه‌های موسیقی محلی و بین‌المللی از جمله گروه راک Red Hot Chili Peppers، گروه پاپ-راک THE 1975، گروه راک Coldplay، گروه دونفره The Chainsmokers و گروه راک Weezer بوده است. هر ساله، هزاران گردشگر و مردم محلی برای رقصیدن و هم‌خوانی با آهنگ‌ها در این فستیوال شرکت می‌کنند.

تاریخ برگزاری:

19 و 20 آگوست 2023

Hello Kitty in Sweets Gallery

یکی دیگر از کارناوال ‌های تابستانی توکیو Hello Kitty in Sweets Gallery است. هتل هیلتون توکیو، با همکاری شخصیت Hello Kitty، بوفه‌هایی رنگاوارنگ از شیرینی‌ها و دسرهای اشتهاآور و خوشمزه را برپا می‌کند. جالب است بدانید دکوراسیون و کیک و شیرینی‌ها همگی از تم کیتی الهام گرفته است؛ بنابراین اگر کودک بداشتهایی دارید که هرچیزی را نمی‌خورد، به فستیوال Hello Kitty in Sweets Gallery بیایید؛ مطمئنا اشتهایش باز می‌شود.

تاریخ برگزاری:

 12 می تا 31 آگوست

ساعت برگزاری:

2:30 تا 5 بعدازظهر

وب‌سایت رویداد:

https://tokyo.hiltonjapan.co.jp/restaurants/sweets-buffet

در آخر

فستیوال ‌های تابستانی توکیو، در سه ماه ژوئن، جولای و آگوست برگزار می‌شوند. در این جشن‌ها، مراسم رقص و آواز، موسیقی محلی و بین‌المللی با حضور برجسته‌ترین هنرمندان، آتش‌بازی و فشفشه‌بازی و فروش خوراکی‌های رنگارنگ انجام می‌شود. در مقاله بالا به معرفی 13 مورد از فستیوال ‌های تابستانی توکیو پرداختیم. در ادامه نیز آدرس، روز و ساعت برگزاری و وب‌سایت برگزاری جشنواره را به شما معرفی کردیم. شما دوست دارید در کدام‌یک از آن‌ها شرکت کنید؟

کدام فستیوال ‌های تابستانی توکیو در ماه ژوئن برگزار می‌شود؟

جشنواره آکواریوم هنری art aquarium ginza و  Ajisai Matsuri.

کدام فستیوال‌ها در ماه جولای برگزار می‌شود؟

mitama matsuri، Ueno Summer Festival، جشنواره آتش‌بازی Adachi Fireworks، Sumida River Fireworks Festival یا جشنواره آتش‌بازی رودخانه سومیدا، Kiyose Sunflower Festival یا جشنواره گل‌های آفتابگردان و جشنواره غذای Taiwan Festa.

کدام فستیوال ‌های تابستانی توکیو در ماه آگوست برگزار می‌شود؟

جشنواره آتش‌بازی Edogawa Fireworks ، جشنواره رقص Koenji Awa-Odori، جشنواره آب‌بازی fukagawa hachiman festival، جشنواره موسیقی Summer Sonic و جشنواره کیک و شیرینی Hello Kitty in Sweets Gallery.

ژاپنی‌ها تابستان را چگونه جشن می‌گیرند؟

تقریبا بیشتر جشنواره‌ های تابستانه ژاپن، به آیین شینتو و بودایی مربوط است. از همین رو، معمولا جشنواره‌ها، یکی از عناصر این آیین‌ها مانند فانوس شناور، رقص Bon Odori و آتش‌بازی را دارا هستند.

نظرات کاربران