دوحه

تفریحات دوحه؛ در پایتخت قطر چه کارهایی انجام دهیم؟

دوحه

قطر کشوری پر از فرهنگ شگفت‌انگیز است، و با مناظر و معماری قابل توجهی که دارد، جایی است که باید آن را دید تا شگفتی هایش را باور کرد. قطر که از خلیج فارس با عربستان سعودی هم مرز است، یکی از هفت کشور عربی محسوب می شود و از جمله کارهایی که در این کشور می توانید انجام دهید این است که می‌توانید صبح سوار شتر شوید، در یک قصر برانچ بخورید، در برخی از مجلل‌ترین سواحل خلیج آفتاب بگیرید، آثار هنری را از یک گالری معروف بخرید، سپس شب را در مجلل‌ترین مکان‌های آن به پایان برسانید. در ادامه با ما همراه باشید تا با تفریحات دوحه آشنا شوید!

در اطراف سوق واقف قدم بزنید

دوحه

وقتی در خیابان‌های پر جنب و جوش سوق واقف قدم می‌زنید، انگار در زمان سفر می کنید. نام بازار به معنای “بازار ایستاده”  است و معماری فوق العاده ای دارد، سوق واقف مکانی عالی است که در آن می‌توانید طعم و عطر و سنت عربی را از طریق محصولات آن تجربه کنید.دخمه پرپیچ و خم و مغازه های کوچک این بازار طیف گسترده ای از محصولات مختلف از ادویه تا صنایع دستی، پوشاک و بسیاری از سوغاتی ها را به خریداران ارائه می دهد.

هنر سنتی، نمایش‌های فرهنگی و موسیقی فضای این بازار منحصربه‌فرد را که یکی از مراکز اصلی شهر است، تقویت می کند.فضای سوق ترکیبی از طراحی مدرن و سنتی است. می‌توانید در رستوران‌های مجلل آن که همه نوع غذا از جمله غذاهای سنتی و مدرن دارد را سفارش دهید. فراموش نکنید که از تعداد گالری های هنری محلی این مکان نیز دیدن کنید.

قدم زدن در سوق واقف یکی از تفریحات دوحه است که در بین خوش‌خوراک‌ها و همچنین علاقه‌مندان به تاریخ محبوبیت دارد و واقعا ارزش دیدن دارد.

از مروارید قطر دیدن کنید و شگفت زده شوید

مروارید قطر جزیره ای دست ساز است ک در شمال خلیج غربی آن واقع شده که به مظهر تجمل معروف است.این جزیره یکی از مکان هایی است که در دوحه باید از آن دیدن کنید، به خصوص اگر علاقه مند به دیدن نحوه زندگی ثروتمندان قطر هستید.

قایق‌های تفریحی، فروشگاه‌های گران‌قیمت و ویلاهای لوکس بینشی جالب از نحوه زندگی ثروتمندان به شما می‌دهند. با وجود اینکه این جزیره گران‌ است، یک مکان غذاخوری محبوب برای گردشگران محسوب می شود. رستوران‌ها و کافه‌هایی که در کنار آب قرار گرفته‌اند حال هوای جذابی دارند و هر سلیقه‌ای را راضی نگه می دارند.

مروارید قطر با نام مستعار «ریویرای عربی» پذیرای تعداد زیادی از گردشگران است که هر ساله برای لذت بردن از غذاهای تند، سرگرمی‌های لوکس و سبک زندگی ممتاز پذیرای گردشگران هستند.

علاقه مند به خواندن تفریحات دوحه هستید؟

 به ماجراجویی در تپه های شنی بروید

دوحه

شتر سواری و رفتن به سافاری یک از تفریحاتی است که هر کسی باید در زندگی خود یک بار هم که شده آن را تجربه کند. رفتن به تپه های شنی و صحرا یکی از تجربه‌های ماجراجویانه کلاسیک است که به طرز شگفت‌انگیزی می‌توان در دوحه انجام داد.

برای لذت بردن واقعی از طبیعت و تجربه صحرا گردی، به تپه شنی در خارج از شهر بروید.

راه های مختلفی در سراسر تپه های شنی وجود دارد؛ می‌توانید از یک سواری آرام لذت ببرید، یا اگر به هیجان علاقه دارید به رانندگی با سرعت بالا بپردازید.همچنین می توانید در سواحل سفید مرواریدی قدم بزنید و در آب های شفاف خور العدید شیرجه بزنید.

پیشنهاد می کنیم با رفتن به صحراهای دوحه، غروب تماشایی خورشید را بر فراز تپه ها را از دست ندهید.

اتمسفر را در امتداد کورنیش دوحه تجربه کنید

بهترین نقطه برای گرفتن یک عکس خاطره انگیز از سفر این است که در کنار کورنیش دوحه، نزدیک به موزه هنرهای اسلامی قرار بگیرید و از آنجا منظره پانوراما از آسمان خراش ها ثبت کنید. این منطقه قلب پایتخت است و شما می توانید هر چیزی را که نیاز داشته باشید در آن جا پیدا کنید. از کافه ها و رستوران ها برای تجربه طعم های عربی تا گشت و گذار گرفته بین فضاهای سبز بزرگ برای استراحت! یک پیشنهاد عالی در میان تفریحات دوحه.

قلعه الزباره را کاوش کنید

دوحه


هیچ سفری به دوحه بدون بازدید از قلعه الزباره که در نزدیکی شهر الرویس قرار دارد، کامل نمی شود. قلعه زوباره یک قلعه بیابانی نمادین در قطر است و نام آن برگرفته از منطقه باستانی شهر الزباره است که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز قرار دارد.این قلعه به طرز بی نقصی حفظ شده است و یکی از بهترین نمونه های سکونتگاه های قرن 18 تا 19 در دوحه به شمار می رود.در گذشته، این شهر به عنوان یکی از مهم ترین مراکز غواصی و تجارت مروارید خلیج فارس که به اقیانوس هند مرتبط بود، محسوب می شد و به عنوان یک شهر تجاری مرفه در نظر گرفته می شد که آن را به یکی از مکان های دیدنی در دوحه تبدیل می کرد.

ساعات کاری این قلعه، همه روزه از ساعت 7:30 صبح تا 5 بعد از ظهر است و امیدواریم از تفریحات دوحه لذت ببرید!

نگاهی به خودروهای قدیمی در موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی بیندازید

هنردوستان ممکن است شگفت زده شوند که در دوحه چنین نمایشگاهی وجود دارد!مجموعه موزه شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی (به اختصار موزه FBQ) پروژه ای بود که از اشتیاق به هنر یک تاجر با نفوذ، شیخ فیصل بن قاسم آل ثانی به وجود آمد.

این موزه به چهار بخش سکه و ارز، وسایل نقلیه، میراث قطر و هنر اسلامی تقسیم شده است. این موزه مجموعه ای چشمگیر است که سال ها طول کشید تا ساخته شود.از دوره ژوراسیک تا تاریخ مدرن می توانید در این موزه آثار هنری را ببینید.

چشمگیرترین بخش موزه، مجموعه ماشین های حیرت انگیز این شیخ است که بیش از ششصد ماشین را در خود جای داده است. این بخش از موزه واقعا شگفت انگیزتان خواهد کرد. برای هر علاقه‌مند به ماشین، این یکی مهم‌ترین نمایشگاها است که می‌توانید ساعت‌ها به بازدید از وسایل نقلیه مختلف از کامیون تا کانورتیبل، ماشین‌های بخار گرفته تا لیموزین بپردازید!

پیشنهاد می کنیم بلیط خود را برای بازدید از این نمایشگاه از قبل رزرو کنید، زیرا اغلب بلیط آن سریع فروخته می شود.

ساعات کاری: دوشنبه تا پنجشنبه (9 صبح تا 4:30 بعد از ظهر)، جمعه (2 بعد از ظهر تا 19 بعد از ظهر)، شنبه (10 صبح تا 6 بعد از ظهر)، یکشنبه (9 صبح تا 4 بعد از ظهر)

یک روز را در موزه هنرهای اسلامی بگذرانید

دوحه

همانطور که متوجه شدهی اید، یکی از تفریحات دوحه موزه گردی است! موزه هنرهای اسلامی به عنوان مهمترین نقطه عطف فرهنگی در قطر در نظر گرفته می شود، زیرا این موزه از که سه قاره تشکیل شده در طول 1400 سال، چیزهای زیادی برای ارائه دارد.

موزه هنر های اسلامی در داخل دیوارهای خود، برخی از قدیمی ترین و ارزشمندترین آثار باستانی از سراسر خاورمیانه را نگهداری می کند.این موزه شامل بخش های جذابی مانند ترکیه، ایران، مصر و بسیاری موارد دیگر که مربوط به شهرهای اسلامی هستند است که همگی از طریق تاریخ مشترک اسلامی‌شان به هم پیوند خورده‌اند.

چند ساعتی را می توانید در این موزه بگذرانید و انواع مختلفی از هنرها، خوشنویسی و سرامیک کاری را ببینید.در داخل موزه نیز می توانید در انواع نمایشگاه های هنری با آثار هنرمندان بین المللی و داخلی شرکت کنید.

دوستداران هنر همیشه این موزه را یکی از بهترین دیدنی های دوحه توصیف می کنند. اگر علاقه مند به بازدید از بهترین موزه های دوحه هستید؛ پیشنهاد می کنیم این فرصت را دست ندهید.

ساعات کاری: دوشنبه تا شنبه از ساعت 9 صبح تا 7 بعد از ظهر به جز شنبه از ساعت 13:30 تا 19

از دهکده فرهنگی کاتارا دیدن کنید

دهکده فرهنگی کاتارا همچنین به عنوان دره فرهنگ ها شناخته می شود و مکان شماره یک برای بازدید همه دوستداران هنر و معماری و همچنین افرادی است که علاقه مند به یادگیری سنت شهرهای دیگر هستند.دره فرهنگ ها قرار است از طریق فضای بزرگی که مجموعه ای از فعالیت های قطری را در خود جای داده پذیرای میهمانان خود باشد .این مجموعه جایی برای فکر کردن در مورد اینکه در دوحه چه باید کرد باقی نمی گذارد!

این دهکده شامل یک سالن اپرا، یک آمفی تئاتر، گالری های هنری، مراکز فرهنگی، امکانات مختلف دانشگاهی و البته کافه ها، فضای سبز، امکانات موزه و یک مرکز اطلاعات است.این فضای بزرگ نه تنها برای بزرگداشت فرهنگ قطر بلکه سایر تمدن ها و آداب و رسوم ساخته شده است.

بنابراین اگر می خواهید از معماری سنتی قطر لذت ببرید، از دهکده فرهنگی کاتارا دیدن کنید و از برنامه های آن جا مانند کنسرت، نمایشگاه و رویدادهای دیگر لذت ببرید.

شما می توانید یک تور فرهنگی 4 ساعته رزرو کنید که در آن علاوه بر دهکده فرهنگی کاتارا، از مسجد مارپیچ، سوق واقف، موزه هنرهای اسلامی، مسجد جامع، فنار و دیگر مکان های دیدنی دوحه نیز دیدن کنید.

تفریحات دوحه از آنچه فکر می کردید؛ جذاب تراست!

پرش از هواپیما بر فراز شهر

دوحه

این تفریح برای کسانی که بیماری هایی از قبیل بیماری قلبی دارند و یا به هیجان علاقه ای ندارند، مناسب نیست، اما اگر عاشق آدرنالین هستید و به هیجان علاقه دارید ممکن است یکی از جذاب ترین تفریحات دوحه باشد! پس همه چیز به شما بر می گردد.

با بیرون پریدن از در هواپیما  می توانید حسی متفاوت بر فراز شهری مدرن و آینده نگر احاطه شده توسط یک بیابان وسیع با مناظر حماسی از خلیج فارس را تجربه کنید و لذت ببرید.

Skydiving قطر ایمنی کاملی دارد و مربیان آن بسیار با تجربه هستند. وقتی کارتان با موزه ها و رستوران ها تمام شد، یک چتر نجات را به پشت خود ببندید و به سمت آسمان بروید!

 به بالای برج Aspire بروید


برج آسپایر که به نام مشعل دوحه نیز شناخته می شود، یک آسمان خراش با ارتفاع 300 متر است و بیشتر به دلیل نماد پانزدهمین دوره بازی های آسیایی به میزبانی قطر در سال 2006 شناخته می شود.این برج بلندترین سازه و ساختمان قطر است و بدون شک ارزش دیدن را دارد.

برج Aspire یک جواهر با معماری و فضای داخلی مدرن، استخر شنای پانوراما در طبقه 19، و یک رستوران 360 درجه چرخشی شگفت انگیز است که در بالای آن قرار دارد تا بتوانید از منظره زیبای شهر لذت ببرید.اگر به دنبال تفریحات دوحه هستید، غذا خوردن در رستوران چرخشی این برج یک پیشنهاد بسیار عالی است!

در بازار فالکون درباره شاهین بیاموزید

در قطر داشتن شاهین یک نماد است. در حال حاضر، این کشور ثروتمندترین کشور در سرانه جهان است و بازدید از این شهر شما را با اتومبیل های اسپرت گران قیمت و آسمان خراش های درجه یک جهانی آشنا می کند.در پشت همه این تجملات، جمعیتی از افراد ثروتمند وجود دارند که شاهین ها مطعلق به آن هاست.

تلاش های مستمر برای حفظ شاهین در قطر به این دلیل است که بخشی حیاتی از تاریخ و فرهنگ آنهاست. شاهین حتی در فهرست میراث فرهنگی یونسکو برای فرهنگ خاورمیانه نیز ثبت شده است.به منظور حفظ این سنت دیرینه، دولت در بازار شاهین سرمایه‌گذاری زیادی کرده است.در Falcon Souq، ده ها مغازه وجود دارد که در زمینه شاهین تخصص دارند. اگر خوش شانس باشید می توانید شاهد حراج ماهانه آنها باشید که در آن آنها توانایی های فیزیکی شاهین ها را بررسی می کنند، که کاملا دیدنی است.

ساعات کاری: همه روزه به جز شنبه از ساعت 7 الی 18

برج های بارزان را از دست ندهید

دوحه

برج های بارزان در اواخر دهه 1800 ساخته شدند که در سال 1910 بازسازی شده و در گذشته از آنها به عنوان برج مراقبت بر فراز خلیج فارس برای جلوگیری از حمله عثمانی استفاده می شده است.اگرچه ارتش محلی سال‌ها قبل عثمانی‌ها را شکست داده بود، اما ژنرال‌ها هنوز دلایلی برای دلهره داشتند، به همین دلیل تصمیم به ساخت این برج ها گرفتند.

در طول سال‌ها، برج‌ها برای خدمات دیگری مورد استفاده قرار گرفته‌اند، مانند بررسی رویت حلال ماه نو در ماه مبارک رمضان.برج های بارزان یک بنای تاریخی هستند که بسیار خوب نگهداری شده اند، این برج ها با تاریخی غنی و جالبی که دارند، قطعا یکی از بهترین جاذبه های گردشگری و تفریحات دوحه هستند.می توانید وارد برج ها شوید و از پله های داخلی بالا بروید تا به سطح بالایی آن برسید و از مناظر خیره کننده اطراف خود شگفت زده شوید.

ساعات کاری: 24 ساعته در هفت روز هفته، زمان توصیه شده برای بازدید از 2 بعد از ظهر تا 7 بعد از ظهر

به خرید در مرکز خرید Villaggio بروید

مرکز خرید Villagio در مقایسه با سایر مراکز خرید دوحه به وضوح مرکزی منحصر به فرد است و با معماری خیره کننده، برندهای لوکس و طیف هیجان انگیزی از خرید، غذاخوری و همچنین سرگرمی هایی که دارد، یکی از چشمگیرترین شاهکارهای معماری در قطر است.این مرکز خرید فوق‌العاده با محیطی خلاقانه طراحی شده است که به شما این حس را می دهد که جایی در ونیز هستید.

مرکز خرید Villaggio Mall به قدری بزرگ است که چند ساعت طول می کشد تا همه مغازه های آن را که بگردید. این مرکز خرید مکان مناسبی برای خانواده‌ها است، زیرا کودکان می توانند فعالیت‌های متفاوتی مانند اسکیت روی یخ، بولینگ و حتی ترن هوایی را انجام دهند.

ساعات کاری: دوشنبه (9 صبح تا 12 صبح)، سه شنبه تا چهارشنبه (9 صبح تا 10 بعد از ظهر)، پنجشنبه و شنبه (9 صبح تا 11 بعد از ظهر)، جمعه (9 صبح تا 11 صبح، 12:30 بعد از ظهر تا 11 شب)

وقت آن رسیده که بلیط هواپیما آنلاین را به سه کلیک رزرو کنید!

نظرات کاربران