پاریس

10 تا از بهترین جاهای تاریخی پاریس برای عاشقان تاریخ!

با غوطه ور شدن در جاهای تاریخی پاریس می توان در زمان سفر کرد و به عقب بازگشت!

Tour europe

پاریس به دلیل مناظر شهری خاص خود که دارای نمادین ترین مکان های دیدنی جهان مانند برج ایفل و کلیسای جامع نوتردام مشهور است، به محض اینکه قدم در شهر عشق بگذارید، این شهر زیبا با تاریخ شگفت انگیز خود از شما استقبال می کند. مهم نیست که اقامت شما در پاریس چقدر کوتاه یا طولانی باشد، این شهر شما را با آثار تاریخی خود احاطه خواهد کرد. بسیاری از ساختمان‌های معاصر و تاریخی منظر شهری پاریس را زینت می‌دهند، مانند La Seine Musicale و تئاتر تخم‌مرغی‌شکل آن که با پنل‌های خورشیدی پوشیده شده است یا ساختمان Louis Vuitton که تماماً با صفحات شیشه‌ای پوشانده شده است، پاریس عمیقاً در میراث غنی خود ریشه دارد.

اگر در حال برنامه ریزی برای تعطیلات اروپایی رویایی خود هستید و برای برنامه تور پاریس خود به کمک نیاز دارید، به خواندن این مطلب ادامه دهید! فهرست ما ۱۰ تا از جاهای تاریخی پاریس را شامل میشود که زیبایی این شهر را به بهترین شکل نشان می‌دهند.

1. موزه لوور؛ یکی از معروف ترین جاهای تاریخی پاریس

جاهای تاریخی پاریس را از نزدیک ببینید

هرم شیشه‌ای موزه در حیاط، همراه با نمای تزئینی ساختمان، منظره‌ای آشنا برای مسافران خواهد بود، به هر حال موزه لوور یکی از شناخته‌شده‌ترین جاهای تاریخی پاریس است و قطعاً عکس‌هایی از آن را دیده‌اید. اگرچه نمای بیرونی موزه به خودی خود شگفت‌انگیز است، اما وقتی وارد آن می‌شوید چیزهای بیشتری برای کشف و تجربه وجود دارد.

موزه لوور که قبلا یک مکان نظامی و یک اقامتگاه سلطنتی بود قبل از اینکه سرانجام در سال 1793 به موزه ملی تبدیل شود، هزاران اثر هنری از سراسر جهان را در خود جای داده است. در آن جا می توانید به راحتی از زمان خود لذت ببرید و در سالن ها و گالری های مختلف آن وقت گذرانید و از یک شاهکار به شاهکاری دیگر سر بزنید. از آنجایی که این موزه خانه ی طیف گسترده ای ازآثار تاریخی است از تمدن های باستانی گرفته تا آثار هنری غربی و قرون وسطی، مطمئناً اثار مورد علاقه ی خود را پیدا خواهید کرد! برخی از محبوب‌ترین مجموعه‌ها و قطعات موجود در این موزه عبارتند از تابلو مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی، که ممکن است معروف‌ترین نقاشی جهان باشد، و آثار باستانی مختلف مصر، مانند تابوت‌ها، مجسمه‌های سنگی پیچیده و حتی جواهرات متعلق به رامسس دوم.

رزرو تور اروپا

جدا از مجموعه‌های دائمی، موزه لوور میزبان رویدادها و نمایشگاه‌های موقتی است که موضوعات تخصصی دیگر را نشان می‌دهد. توصیه می‌کنیم قبل از بازدید، وب‌سایت رسمی لوور را بررسی کنید تا ببینید در آنجا چه خبر است، اگر چیز جالبی پیدا کردید، حتماً از قبل بلیط‌هایتان را رزرو کنید، زیرا بلیط‌هاخیلی سریع به فروش میرسند!

برای استفاده حداکثری از بازدیدتان، سعی کنید با راهنما به موزه لوور بروید تا بتوانید از مجموعه‌های داخل آن با لذت بیشتری بازدید کنید.

2. سنت شاپل

کلیسای سنت شاپل که توسط لویی نهم برای نگهداری مجموعه گرانبها از بقاع مقدس خود (از جمله تاج خارکه یکی از مهمترین اقلام ذنیای مسیحیت است) سفارش داده شده است.این بنا شاهکار معماری گوتیک و از مهمترین جاهای تاریخی پاریس است. سنت شاپل به خاطر پنجره‌های شیشه‌ای رنگارنگ و خیره‌کننده‌اش شناخته می‌شود که در روزهای آفتابی وقتی نور خورشید به شیشه می‌تابد و کلیسا را ​​با طیف رنگ‌های دیدنی و جذابی درخشان می‌کند، بهترین حالت خود را دارد.

پاسپورت دومینیکا

منظره شیشه های رنگی به خودی خود جذاب است، اما تاریخچه آن شاید حتی بیشتر از این هم شنیدنی باشد. 1113 صحنه تاریخی جداگانه در شیشه به تصویر کشیده شده است که می توانید آن ها را از چپ به راست، پایین به بالا بخوانید. حدود 70 درصد از مساحت یعنی 640 متر مربع با شیشه های رنگی پوشانده شده است، بنابراین پس از رسیدن به آنجا واقعاً به دل مهم ترین اتفاقات تاریخی گذشته سفر خواهید کرد!

برای درک بهتر داستان های به تصویر کشیده شده در شیشه های رنگی، می توانید برنامه “Sainte-Chapelle windows” را در تلفن خود دانلود ، یا راهنمای صوتی ارائه شده در کلیسا را ​​اجاره کنید. هزینه راهنمای صوتی حدود 3.00 یورو است و تکمیل آن تقریباً 30 دقیقه طول می کشد که در محل در ورودی بنای یادبود می توانید هزینه را پرداخت کنید.

از آن جایی که Sainte-Chapelle در کاخ دادگستری قرار دارد، امنیت در آن بسیار زیاد است. برای اینکه بازدید شما از نظر امنیتی مشکلی به وجود نیاورد، به یاد داشته باشید که وسایل تیز مانند قیچی، چاقوو بطری‌های شیشه‌ای، وسایل بزرگ مانند کیف‌های بزرگ، چمدان، کالسکه‌های غیرقابل جمع شدن و هر چیز دیگری مانند کلاه ایمنی موتورسیکلت، اسپری‌های آئروسل و اسکیت‌برد به همراه نداشته باشید.

اگر در طول روز وقت بیشتری دارید، می‌توانید به Conciergerie که تنها 100 متر از سنت شاپل فاصله دارد، بروید. این کاخ که قبلاً یک کاخ سلطنتی و یک زندان بود، اکنون به عنوان موزه ملی مورد استفاده قرار می گیرد که در آن نمایشگاه های مختلفی به اجراگذاشته می شود.

3. Arc de Triomphe

Arc de Triomphe

طاق پیروزی که در سال 1836 برای بزرگداشت پیروزی ناپلئون در نبرد آسترلیتز ساخته شد، یکی از جاهای تاریخی پاریس محسوب می‌شود. با موقعیت مناسب آن در شانزلیزه، بهانه ای وجود ندارد که حداقل یک بار در طول اقامت خود از آن دیدن نکنید!

در پایه آن، چهار مجسمه حکاکی‌شده با ظرافت خواهید دید که رویدادهای کلیدی تاریخ فرانسه را به تصویر می‌کشند، مانند ورود ناپلئون، خروج سربازان داوطلبان از پاریس، فتح اسکندریه و نبرد آسترلیتز. مقبره که به یادبود سربازان گمنام ساخته شده را نیز می توانید در نزدیکی آن ببینید.

طی کردن 284 پله برای رسیدن به بالای طاق ممکن است دشوار باشد، اما شما با یکی از بهترین مناظر شهر از خیابان های اطراف مواجه خواهید شد. همان طور که به از پله ها سمت بالا می روید، میتوانید در کنار اتاق زیر شیروانی توقف کنید تا تاج های گل برنزی روی دیوارها و سپرهایی که نام بزرگترین نبردهای فرانسه روی آن حک شده است را مشاهده کنید.

از Arc de Triomphe در بعد از ظهر و قبل از غروب آفتاب دیدن کنید. در این مدت، می‌توانید با شگفتی آن را تماشا کنید که غروب خورشید آسمان‌ را به رنگ بسیار زیبا و درخشانی در می آورد، همچنین می‌توانید نورهای درخشان شهر را که به محض فرا رسیدن شب زنده می‌کنند ببینید. اگر در ماه مه یا آگوست به این شهر سفر می کنید، حتی ممکن است بتوانید خورشید در حال غروب را دقیقاً در مرکز طاق پیروزی تماشا کنید، که تصویر شگفت انگیزی را ایجاد می کند! اگر در این زمان در پاریس باشید، می‌توانید این پدیده را از شانزه لیزه، درست قبل از رسیدن به طاق پیروزی، به بهترین شکل مشاهده کنید.

4. کاخ گارنیه

با سفر به کاخ گارنیه، یک سالن اپرای باشکوه و سلطنتی در قلب پاریس، به دنیای رقص و اپرا و یکی از مهم ترین جاهای تاریخی پاریس پای میگذارید. کاخ گارنیه دارای حکاکی‌ها و مجسمه‌های خیره‌کننده در ورودی است که توسط گروه بزرگی از نقاشان، هنرمندان کاشی سازی و مجسمه‌سازان کار شده‌اند. اگر در بعد از ظهر از آن جا بازدید می کنید یا در هنگام عصر از آن جا عبور می کنید، می توانید به وضوح نورهای دلپذیری که ورودی را روشن می کند و ویژگی های منحصر به فرد آن را برجسته می کند را مشاهده کنید.

چارلز گارنیر، در زمان ساخت این کاخ که پس از یک سری مسابقات به عنوان معمار آن انتخاب شد، نسبتا ناشناخته بود، بسیاری از مردم قادر به درک دیدگاه او برای کاخ گارنیر نبودند. و حتی با وجود شکست های زیادی در طول ساخت آن وجود داشت، چارلز گارنیر توانست از پس آن برآید و چنین بنای فوق العاده ای را از خود بر جای بگذارد.

در ورودی، کاخ گارنیه با پلکان دوتایی بزرگ به طول 30 متر، که توسط دو مجسمه برنزی در پایین احاطه شده است، از شما استقبال می شود. پلکان بزرگ این کاخ شما را به طبقات مختلف از جمله تئاتر منتهی می کند، سالنی طلاکاری شده با یک لوستر عظیم برنزی که تا 8 تن وزن دارد. تمام صندلی‌های تئاتر با مخمل قرمز پوشانده شده‌اند، و وقتی به بالا نگاه می‌کنید، نقاشی‌های دیواری درخشان و رنگارنگی را نیز خواهید دید که توسط مارک شاگال کشیده شده است، که تمام کردن آن یک سال طول کشیده.

Bibliothèque-Musée de l’Opéra National de Paris، نمایشگاهی دائمی است که سه قرن از تاریخ ساختمان را بازگو می کند، نقاشی ها و مدل های آن ارزش دیدن را دارد. Galerie de l’Orchestre همچنین بازگویی صوتی و تصویری مسحورکننده ای از تاریخ کاخ گارنیه ارائه می دهد.

فراموش نکنید که درهنگام خروج از فروشگاه هدیه دیدن کنید، اگر خوش شانس باشید، ممکن است عسل تازه تولید شده توسط زنبورهایی را که روی پشت بام نگهداری می شوند را خریداری کنید!

5. Hôtel National des Invalides

Hôtel National des Invalides

Hôtel National des Invalides که در سال 1670 توسط لوئی شانزدهم پادشاه سایق فرانسه ساخته شده است، بیش از 300 سال قدمت دارد که می توانید در طول بازدید خود آن را کاوش کنید. Hôtel National des Invalides، که معمولاً به Les Invalides خلاصه می‌شود، مجموعه‌ای است که برای اسکان 4000 جانباز سالخورده و مجروح جنگ استفاده می‌شده است. اگرچه مجموعه اولیه قبلاً بسیار بزرگ بود، اما پس از تکمیل آن، چندین بخش دیگر به آن اضافه شد، از جمله گنبد طلایی آن که در نگاه اول قابل تشخیص است.

در طول سال ها، بسیاری از رویدادهای مهم در تاریخ فرانسه در Les Invalides رخ داد: در سال 1789، شورشیان انقلاب فرانسه به Les Invalides هجوم بردند تا حدود 32000 تفنگ ذخیره شده در آن جا را ببرند که در همان روز از آن ها برای تصرف باستیل استفاده کردند. سپس در سال 1840، ناپلئون در Église du Dôme دفن شد، آرامگاه او در مرکز گنبد قرار گرفت. کهنه سربازان همچنان در Les Invalides اقامت داشتند تا اینکه در اوایل قرن بیستم به مجتمع های کوچکتر منتقل شدند.

امروزه از Les Invalides به عنوان موزه ی جنگ با 50000 گونه وسایل نظامی از قرن 13 تا 17 استفاده می شود. همچنین نمایشگاه های موقت مختلفی در این مکان برگزار می شود. شما همچنین می توانید از مقبره ناپلئون در Église du Dôme دیدن کنید و با نزدیک شدن به مناظر شگفت انگیزی مانند گنبد طلایی کلیسای سلطنتی را تحسین کنید. اگر آب و هوا اجازه دهد، می توانید مدتی را به قدم زدن در باغ ها و چمن های مختلف آن بگذرانید تا از یکی از جاهای تاریخی پاریس به خوبی بازدید کرده باشید.

6. میدان کنکورد

با موقعیت مرکزی و چشم‌اندازهای دیدنی اطرافش مانند برج ایفل و شانزه‌لیزه، جای تعجب ندارد که میدان کنکورد یکی از محبوب‌ترین جاهای تاریخی پاریس برای پاتوق کردن باشد.مغازه های این میدان عموما در تمام ساعات روز باز است، اگر می خواهید یک استراحت به یادماندنی پس از گشت و گذار در شهر داشته باشید و کمی بنشینید، کنکورد یک مقصد ایده آل است. این میدان نسبت به موقعیت مکانی ایده آل و مناظر خوبی که ارائه می دهد، دارای تاریخ غنی است که بیشتر آن به دلیل اتفاقاتی که در آنجا رخ داده است دیگر قابل مشاهده نیست.

هنگامی که این میدان برای اولین بار به دستور لویی پانزدهم ساخته شد، محل قرارگیری مجسمه خود پادشاه بود. با این حال، در طول انقلاب کبیر، مجسمه پایین کشیده شد، بعد ها به جای آن مجسمه از چهره‌های برجسته‌ای مانند لویی شانزدهم، ماری آنتوانت، و ماکسیمیلیان روبسپیر و دیگران استفاده می‌شد.

فکر می کنید در زمانی که بلیط هواپیما پاریس را رزرو کنید؛ اولین انتخاب شما کجا خواهد بود؟

7. پانتئون

 یکی از بهترین جاهای تاریخی پاریس pantheon

پانتئون شاهکاری از معماری نئوکلاسیک در میان جاهای تاریخی پاریس است. این بنا با نمای چشمگیرش دارای ستون‌های دراماتیک با مجسمه‌ها و گنبد ستون‌دار پشت آن است. حتی از دور هم می‌توانید آن‌ها را ببینید، تماشای نمای بیرونی باشکوه پانتئون به خودی خود تجربه‌ای فراموش‌نشدنی است!

پانتئون در اصل توسط لویی پانزدهم در سال 1750 برای گرامیداشت سنت ژنو، قدیس حامی پاریس و بهبودی او از یک بیماری ساخته شد. با این حال، ساخت و ساز آن برای مدت طولانی به دلیل مشکلات مالی به تعویق افتاد و تا سال 1789 طول کشید. اندکی بعد، در سال 1791، پانتئون از یک صومعه به مقبره بسیاری از موفق ترین شهروندان فرانسه تبدیل شد.

هنگامی که وارد ساختمان آن شوید، با نقاشی های دیواری رنگارنگی مواجه می شوید که زندگی سنت ژنویو را به تصویر می کشد، که با نور طبیعی که از گنبد و پنجره های پانتئون عبور می کند، روشن می شود.

برای ادامه بازدید خود، می توانید در اطراف پانتئون قدم بزنید و در مورد شخصیت های برجسته ای که در آنجا دفن شده اند، از جمله متفکرانی مانند ولتر و ژان ژاک روسو، دانشمندان ماری و پیر کوری، معمار خود پانتئون، ژاک ژرمن، بازدید کنید.

فراموش نکنید اگر در ماه‌های آوریل تا اکتبر به این شهر سفر می‌کنید، می‌توانید با پرداخت 3.00 یورو مازاد بر هزینه ی ورودیه به سکوی تماشای بالای گنبد دسترسی داشته باشید که مناظر پانورامای خیره‌کننده ای از شهر در آنجا منتظر شماست. توجه داشته باشید که برای بالا رفتن 206 پله وجود دارد و هیچ آسانسوری در دسترس نیست، بنابراین باید کفش راحتی به همراه داشته باشید.

8. Hôtel de Ville

این مکان خاص از سال 1357 مقر شورای شهر پاریس بوده است، در طول سال ها، بسیاری از وقایع تاریخی در هتل دو ویل رخ داد، در طول انقلاب فرانسه به عنوان محل اعدام مورد استفاده قرار گرفت و سال ها بعد، در جریان قیام پاریس در سال 1871 مصادره و سوزانده شد.

پس از سوختن آن در سال 1871، به مدت 20 سال به طور دقیق بازسازی شد. در طول بازسازی آن، دو معمار با نام های تئودور بالو و ادوارد دیپرتز به نمای بیرونی آن طرحی نئو رنسانس دادند و همچنین فضای داخلی را به طور قابل توجهی تغییر دادند و به همت این دو این مکان امروزه به یکی از زیباترین جاهای تاریخی پاریس تبدیل شده. در جریان آزادی پاریس در سال 1944، رئیس جمهور سابق شارل دوگل در بالکن Hôtel de Ville برای جمعیتی که در پایین ساختمان جشن می گرفتند سخنرانی کرد.

امروزه، Hôtel de Ville همچنان مرکز دولت و جامعه پاریس است،همچنین مقر دولت محلی، از جمله شهردار است و گردشگران و مردم محلی در آن رفت و آمد می کنند. در طول روز، به خصوص در حوالی ظهر، افراد زیادی را خواهید دید که از غذا خوردن، خواندن کتاب و صرف وقت گذرانی در میدان روبروی شهرداری لذت می برند. با توجه به موقعیت مکانی و نمای زیبای آن، تصور این که چرا از همه مکان‌ها اینجا را برای وقت گذراندن انتخاب می‌کنند، سخت نیست!

هنگام بازدید، می توانید 108 مجسمه روبروی هتل دو ویل را که نمایانگر پاریسی های معروف هستند و همچنین 30 مجسمه دیگر که نماینده شهرهای سراسر کشور هستند، بررسی کنید. ساعت برج مرکزی نیز دارای مجسمه های خیره کننده ای است که ارزش دیدن را دارد.

در طول سال ها، Hôtel de Ville میزبان انواع رویدادهای هیجان انگیز است، مانند اسکیت روی یخ در زمستان، والیبال ساحلی در تابستان، و حتی برخی از نمایشگاه های موقت، همه و همه در این مکان برگزار می شوند.

9. منطقه مونمارتر

 یکی از جاهای تاریخی پاریس pantheon

اگر به دنبال امتحان کردن کارهای منحصربه‌فرد در پاریس هستید، از مون‌مارتر، یک منطقه جذاب پاریسی که مملو از هنرهای محلی و سینماست لذت خواهید برد. این خیابان که فضای روستایی دارد از خیابان‌های سنگ‌فرش شده، باغ‌های زیاد و حتی یک تاکستان محلی تشکیل شده است، باورش سخت است که چنین مکانی را در قلب شهر پیدا کنید!

مونمارتر در ابتدا شهرت امروزی را نداشت، حتی بسیاری از پاریسی ها به دلیل شهرت بدی که در آن زمان داشت از رفتن به آنجا اجتناب می کردند. با این حال، پس از شروع زندگی هنرمندان مشهوری مانند ادگار دگا، هانری ماتیس و پیر آگوست رنوار، تصویر منطقه مون‌مارتر در ذهن مردم ترمیم شد و به یک مرکز محلی برای افرادی که تمایل به پرداختن به هنر داشتند یا از دیدن جاهای تاریخی پاریس لذت میبرند تبدیل شد.

شگفتی‌های بی‌پایانی در مونت‌مارتر در انتظار شماست، جایی که می‌توانید با پرسه زدن در پیچ و خم خیابان‌ها و کوچه‌های باریک آن، با هنرمندانی که تقریباً در هر گوشه‌ای منتظر هستند، لذت ببرید. صحنه‌های هنری محلی را از دست ندهید، مون‌مارتر تعداد زیادی موزه و گالری دارد که نباید آنها را از دست بدهید، در این خیابان حتما سری به موزه های مون‌مارتر، دالی پاریس و هال سن‌پیر بزنید، هر کدام از آن ها قطعات متفاوتی را به تمشاچیان ارائه می‌کنند.

در آن جا می توانید در حین قدم زدن در میدان دو ترتر در پشت باسیلیکا، مناظر وسیعی از پاریس را تماشا کنید، جایی که می توانید با سفارش دادن پرتره ی خود به یک هنرمند محلی یادگاری خوبی را با خود به خانه ببرید!

قبل از رفتن، در کنار رستوران‌ها و کافه‌ها توقف کنید و بعد از صعود به تپه های شیب دار اطراف کمی استراحت کنید. بسیاری از کافه ها دارای تراس‌هایی هستند که می‌توانید هنگام صرف غذا، از دیدن مناظر زیبای آنجا لذت ببرید.

10. Jardin du Palais Royal

این مکان در ابتدا توسط کاردینال ریشلیو در سال 1629 سفارش داده شد، مالکیت کاخ رویال از زمان ساخته شدن بارها تغییر کرده است، ابتدا به لویی سیزدهم منتقل شد و آن را به یک اقامتگاه سلطنتی تبدیل کرد و سپس بعد از لویی چهاردهم به مقر خانواده اورلئان تبدیل شد. چند سال پس از وقوع انقلاب فرانسه در Galerie de Montpensier در سراسر کاخ رویال، مالکیت برای آخرین بار به دولت منتقل شد.

شما می توانید مدتی را صرف کاوش در پارک کنید و علاوه بر استراحت در جلوی چشمه زیبای آنجا می توانید در سه پاساژی که در همان حوالی وجود دارد خرید کنید.

Jardin du Palais Royal مکان مناسبی برای پیک نیک است، زیرا بسیاری از آن ها به Jardin des Tuileries نزدیک هستند. اگر نمی‌توانید از قبل برنامه‌ریزی کنید، می توانید برای قدم زدن به این مکان زیبا بروید و در کافه کیتسون که یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید در آن به استراحت بپردازید و از مجموعه‌ای نوشیدنی‌های گرم و سرد، همچنین شیرینی‌های خوشمزه، کیک، و طعم‌های بستنی متعدد آن لذت ببرید و بعد به انتخاب از میان جاهای تاریخی پاریس که در آن روز از آن ها قصد دیدار کردن دارید به سمت آن حرکت کنید.

در این مقاله سعی کردیم مکان های تاریخی و دیدنی پاریس را به شما معرفی کنیم تا هنگام رفتن به این شهر برنامه ریزی های دقیق سفرتان را انجام دهید و از زمان خود نهایت استفاده را ببرید. برای مشاهده قیمت بلیط هواپیما تهران پاریس همین حالا اقدام کنید!

نظرات کاربران