23 مرداد 1400
راهنمای سفر

بهترین و بدترین خطوط هواپیمایی جهان از نظر ایمنی پرواز کدام‌اند؟

همانطور که قبل از سفرهای زمینی و ماشینی لازم است ماشین خود را چک کنیم، برای داشتن سفری هوایی ایمن نیز بهتر است که در رابطه با بهترین و بدترین خطوط هواپیمایی تحقیقات کاملی انجام دهیم و ایمنی خود را تضمین کنیم. سپس اقدام به خرید بلیط هواپیما کنیم.

لذت پرواز

ملاک‌ بدترین و بهترین خطوط هواپیمایی

قطعا می‌دانید که برخی از مزیت‌ها سبب می‌شود که عنوان بهترین به یک شرکت هواپیمایی تعلق گیرد. از طرفی دیگر برخی معایب نیز سبب کسب مقام بدترین برای آن‌ها می‌شوند. در خدماتی نظیر حمل و نقل نیز مسئله‌ای که گفته شد ملاکی برای بهترین و بدترین وجود دارد.

با توضیحی که داده شد در خطوط هوایی، شرکتی عنوان «بهترین» را کسب می‌کند که در وهله اول امن‌ترین سفر را داشته باشد. در سفرهای هوایی مهم‌ترین مسئله، ایمنی بالا است. از دیگر ویژگی‌هایی که در رتبه‌بندی بین بدترین و بهترین لحاظ می‌شود، می‌توان به سابقه سوانح و تلفات، سن هواپیما و آموزش خلبان اشاره کرد. یکی دیگر از معیارهای قابل توجه چگونگی برخورد خدمه هواپیما است.

بدترین خطوط هواپیمایی نیز نا امن‌ترین آن هستند و به جز مسئله ناامنی خدمات ضعیف‌تری را عرضه می‌کنند. این شرکت‌های هوایی معمولا نمی‌توانند مخاطرات و امنیت مسافران را مدیریت کنند. علاوه‌بر این با مشکل جدی تاخیر و یا لغو پرواز درگیر هستند. از دیگر ویژگی‌های بدترین ها می‌توان خدمات ضعیف، خدمه بدرفتار، گم شدن چمدان و یا آسیب به آن‌ها را نام برد.

خطوط خطوط هواپیمایی در دنیا

انتخاب بهترین خطوط هواپیمایی تضمینی برای امنیت در حین پرواز و سلامتی مسافران است. در میان خیل عظیم شرکت ها برخی از این خطوط به عنوان ایمن‌ترین و بهترین شناخته شده‌اند.

شرکت هواپیمایی کانتاس استرالیا

کانتاس از بهترین خطوط هوایی

کانتاس سومین ایرلاین قدیمی در دنیاست و در این سال‌های طولانی فعالیت کمترین میزان سانحه‌‌ی هوایی که منجر به مرگ شود را دارد. بنابراین در بین ایمن‌ترین و بهترین خط هواپیمایی در سراسر دنیا، کانتاس استرالیا شناخته می‌شود. استرالیا بین 400 شرکت در صدر جدول بوده است و از سال 2014 تا 2017 لقب امن‌ترین خطوط پروازی را دارد. در سال 2018 نیز این عنوان از او گرفته شد اما مجدد در سال 2019 لقب امن‌ترین خطوط هواپیمایی از آن استرالیا شد.

خطوط هواپیمایی نیوزلند

شرکت هواپیمایی نیوزلند از بهترین خطوط هوایی

دومین مقام در لیست ایمن‌ترین پرواز را هواپیمایی نیوزلند دارد. این شرکت در سال 2020 به عنوان یکی از بهترین شناخته شده است. این شرکت تنها 56 هواپیما دارد اما با وجود کوچکی شرکت، دومین خطوط امن هوایی در جهان می‌باشد.

خطوط هواپیمایی تایوان

یکی‌ دیگر از بهترین ها در دنیا نیز تایوان است. ایرلاین تایوان در سال 2017 جایزه‌ای به عنوان بهترین سیستم هواپیمایی در دنیا را دارد. این خطوط هوایی جزء کم‌حادثه‌ترین پروازها در جهان است.

خطوط هواپیمایی آلاسکا آمریکا

هواپیمایی آلاسکا از بهترین خطوط هوایی  ایمن

خطوط هوایی آلاسکا بیش از 10 سال سابقه شرکت تحقیقاتی دارد. این خط هواپیمایی امن‌ترین پروازها را دارد و رضایت مسافران را به برای خود به ارمغان آورده است.

خطوط هواپیمایی هاوایی

شرکت هواپیمایی هاوایی از کم سانحه ترین خطوط هوایی

یکی دیگر از شرکت‌های هوایی با کم‌ترین حادثه شرکت هاوایی است. شرکت هوایی هاوایی در مسیر سواحل آمریکا، استرالیا، آسیا و نیوزلند پرواز می‌کند. این شرکت با وجود دوره‌ی کوتاه ورشکستی توانسته است به خوبی فعالیت خود را از سر گیرد.

برای تکمیل لیستی از بهترین خطوط هواپیمایی در ادامه دیگر خطوط امن هوایی را نام می‌بریم.

هواپیمایی اتحا از دیگر خطوط هوایی ایمن جهان
  • شرکت هواپیمایی امارت
  • شرکت هواپیمایی ایزی جت
  • شرکت هواپیمایی آل نپتون
  • شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز
  • شرکت هواپیمایی الاتحاد
  • شرکت هواپیمایی رایان ایر
  • شرکت هواپیمایی قطر ایرویز
  • شرکت هواپیمایی ایر برلین
  • شرکت هواپیمایی ایر اروپا
  • شرکت هواپیمایی ایر ترن ایرویز

بدترین خطوط هواپیمایی در دنیا

اما همانطور که لیستی از بهترین خطوط هواپیمایی داریم، نقطه مقابل آن نیز وجود دارد. یعنی لیستی از بدترین ها در دنیا که متاسفانه منجر به بیشتر حوادث مرگ‌ومیر شده‌اند. برخی از این ایرلاین‌ها آنقدر دچار حادثه شده‌اند که نامشان در این لیست جای گرفته است. برای اطلاع از بدترین ها تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

خطوط هواپیمایی اندونزی

شرکت هواپیمایی اندونزی از بدترین خطوط هوایی

ایرلاین اندوزی پر حادثه‌ترین و بدترین خطوط هواپیمایی در سراسر دنیا است. این خط هوایی به قدری حادثه‌آفرین بوده است و منجر به تلفات انسانی زیادی شده است. کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواهان ممنوعیت پرواز این شرکت هستند.

شرکت هواپیمایی سورینام

از دیگر بدترین خطوط هوایی شرکت سورینام

این شرکت در سال 1955 در پاراماریبو واقع در سورینام تاسیس شده است. سورینام به 9 مقصد پرواز دارد و متاسفانه جزء بدترین خطوط است.

خطوط هواپیمایی نپال

نپال هم جزء بدترین خطوط هوایی می باشد

شرکت هواپیمایی نپال نیز در سال 1958 آغاز به کار کرده است و در شهر کاتماندو واقع در نپال فعالیت دارد. این شرکت هوایی نیز تقریبا به 30 نقطه پرواز می‌کند. شرکت هوایی نپال نیز از پر مخاطره‌ترین شرکت‌های هوایی است.

خطوط هواپیمایی ملی کلمبیا

شرکت هواپیمایی کلمبیا هم جز بدترین خطوط هوایی می باشد.

باید بگوییم که شرکت هوایی کلمبیا نیز به دلیل تلفات انسانی و مرگ‌ومیری که در پروازهای خود به جای گذاشته است، جزئی از بدترین های دنیا شناخته شده. پروازهای این شرکت نیز از ناامن‌ترین پروازهای دنیا است.

هواپیمایی چین

یکی از ناامن‌ترین خطوط هواپیمایی متعلق به کشور چین است. در واقع پس از راه افتادن این هواپیما دچار مشکل می‌شود. موتور هواپیماهای ایرلاین چین بسیار ضعیف است به همین دلیل منجر به تصادفات هوایی زیادی می‌شود.

شرکت هواپیمایی چین نیز جز بدترین خطوط هوایی می باشد

برای کاملا کردن لیست بدترین خطوط هواپیمایی در دنیا در ادامه برخی دیگر ازشرکت های نا امن هوایی را می‌آوریم.

  • شرکت کره شمالی
  • شرکت عراق
  • شرکت ونزوئلا
  • شرکت زیمباوه
  • شرکت قرقیزستان
  • شرکت افغانستان
  • شرکت ه لیبی
  • شرکت ه سودان
  • شرکت جمهوری کنگو
  • شرکت جیبوتی

جمع بندی

بررسی بهترین و بدترین شرکت ها در کیفیت سفر اثر بسیار زیسادی خواهد داشت. به همین دلیل بهتر است قبل از سفراین موضوع را در نظر بگیریم. همچنین می‌توانید تجربیات‌تان در سفر باشرکت های هواپیمایی که تا الان داشته اید را با ما در میان بگذارید.

نظرات کاربران