کیپ تاون به چی معروفه؟ جایی که دریا و کوه یکدیگر را در آغوش می گیرند!

کیپ‌تاون به‌دلیل برخی از خیره‌کننده‌ترین شگفتی‌های طبیعی جهان و سواحل عالی و زیبایش مشهور است. همچنین این شهر به‌خاطر تاریخ، تنوع فرهنگی و گذشته‌اش نیز به خوبی شناخته شده‌است. ترکیب زیبایی‌های طبیعی و میراث غنی کیپ تاون، پایتخت آفریقای جنوبی، حتی سخت‌گیرترین گردشگران را نیز به سوی خود جذب می‌کند. پس کیپ تاون به چی معروفه؟ بیایید تا در این مقاله در کنار هم بررسی کنیم که چه چیزی باعث می‌شود شهر مادر به مقصدی بی‌سابقه تبدیل شود که مانند هیچ جای دیگر نیست.

رزرو تور آفریقا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

1. کیپ تاون به چی معروفه؟ به کوه تیبل

 کیپ تاون به چی معروفه؟ به کوه تیبل

کوه تیبل یکی از مهم‌ترین پاسخ‌های سوال کیپ تاون به چی معروفه است. تیبل کوهی است با یک فلات مسطح 3 کیلومتری که از بالای آن تقریباً هر نقطه از شهر منظره‌ای چشمگیر ایجاد می‌کند. شکل منحصربه‌فرد این کوه نتیجه وزش بادهای تند و جاری شدن سیلاب‌ها است که فرسایش ایجاد کرده و کوه را این‌گونه تراش داده‌است. 

اگر در زمان وزش باد جنوب شرقی در کیپ‌تاون هستید، ممکن است به اندازه کافی خوش‌شانس باشید که یک پدیده هواشناسی منحصربه‌فرد در آنجا تماشا کنید. در این پدیده، لایه‌های نازک ابر در کنار کوه پدیدار می‌شود، درحالی که بقیه قسمت‌های آسمان صاف است!

2. ساحل بولدرز

از هر کسی، جوان یا پیر بپرسید که بیشتر دوست دارد در کیپ‌تاون چه کاری انجام دهد، احتمالاً  پاسخ یکسانی خواهید گرفت و این پاسخ چیزی نیست جز یکی از دلایل کیپ تاون به چی معروفه، یعنی ساحل بولدرز. در این ساحل می‌توانید پنگوئن‌ها را تماشا کنید. کیپ‌تاون به‌خاطر کلونی پنگوئن‌های آفریقایی‌اش که در ساحل بولدرز زندگی می‌کند، معروف است. 

پاسپورت دومینیکا

پنگوئن ها در اوایل دهه 1980 راه خود را به آنجا پیدا کردند و به دلیل فراوانی غذای موجود تصمیم گرفتند در ساحل بمانند. متأسفانه آب‌وهوا به‌طور قابل توجهی از آن زمان تغییر کرده است؛ به این معنی که تهیه مواد غذایی توسط آن‌ها درحال حاضر بسیار محدودتر شده‌است. درحالی که اکنون حدود 2000 پنگوئن در ساحل بولدرز وجود دارد، اما در آستانه انقراض هستند. یک راه عالی برای گذراندن روز در کیپ‌تاون این است که در پیاده‌روی چوبی این ساحل قدم بزنید و از تماشای شادی و زندگی پنگوئن‌ها در آنجا لذت ببرید.

3. کیپ تاون به چی معروفه؟ به محله بوکاپ

کیپ تاون به چی معروفه؟ به محله بوکاپ

Bo-Kaap، که به زبان آفریکانس به معنای «بالای کیپ» است، محله‌ای است که در دامنه تپه سیگنال، بالاتر از بقیه شهر قرار دارد.  Bo-Kaapبه‌خاطر خانه‌های رنگارنگ نمادینی که در خیابان‌هایش قرار گرفته‌، معروف است. مشهورترین این ساختمان‌ها احتمالاً مسجد سبز آوال است که اولین مسجدی بود که در آفریقای جنوبی تأسیس شد. این بنا توسط یک برده مسلمان سیاه‌پوست آزادشده ساخته شده‌ و نشان‌دهنده مبارزه مسلمانان کیپ برای آزادی عبادتشان است. امروزه عمدتاً کیپ‌مالایی‌ها  در این منطقه سکونت دارند. برای خوردن کاری می‌توانید به این منطقه بروید. 

4. کوه Lion’s Head

 Lion’s Head در ارتفاع 669 متری از سطح دریا، قله‌ای صخره‌ای است که از کوه تیبل دور نیست. این کوه محبوب‌ترین مقصد پیاده‌روی در کیپ‌تاون و بهترین مکان برای دیدن منظره پانوراما از شهر است. بخشی از محبوبیت Lion’s Head بدون شک به‌دلیل اندازه آن است. این کوه کوچک‌تر از کوه تیبل است و بنابراین صعود به آن زمان کمتری می‌برد. اما اجازه ندهید که ارتفاع آن شما را از بازدی باز دارد. در سراشیبی کوه، طبیعت با درختان نقره‌ای و خوش‌بوته‌زارها به شما پاداش خواهدداد. این کوه یکی از دلایل کیپ تاون به چی معروفه به‌شمار می‌رود.

5. جزیره روبن

جزیره روبن

کیپ تاون به چی معروفه؟ این شهر به‌خاطر جزیره روبن، که مسلما یکی از مهم‌ترین مقاصد تاریخی در آفریقا است، شناخته شده. جزیره روبن در 6 مایلی ساحل شهر، جزیره‌ای است که در طول تاریخ به‌عنوان زندان و پایگاه نظامی مورداستفاده قرار می‌گرفته‌است.

این جزیره در دوران آپارتاید، بازداشتگاه فعالان سیاسی بود. مهم‌تر از همه، نلسون ماندلا به مدت 18 سال در آنجا نگه داشته شد. جزیره روبن به‌دلیل شرایط سخت و رفتار وحشیانه با زندانیان بدنام بود.

امروزه این مکان در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد که به‌عنوان نمادی از پیروزی روح انسان بر ناملایمات عمل می‌کند. این یک یادآوری است که علیرغم گذشته پردردسر و دردناک این کشور، نشان می‌دهد که آفریقای جنوبی می‌تواند پایداری کند و به‌عنوان یک ملت متحد زندگی کند.

6. کیپ تاون به چی معروفه؟ به باغ گیاه‌شناسی ملی  Kirstenbosch

یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های کیپ تاون و از دلایل کیپ تاون به چی معروفه، Kirstenbosch  است. بیش از 28هکتار در دامنه کوه تیبل پراکنده شده و بیش از 7000گونه گیاهی را در خود جای داده است. همه این‌ها در انواع مختلف باغ‌های موضوعی Kirstenbosch، که شامل باغ‌های معطر و دارویی است، پخش شده‌.

با این حال، ستاره نمایش در Kirstenbosch احتمالا Boomslang است؛ یک پیاده‌روی 130متری صدساله. از آنجا می‌توانید تمام این شگفتی طبیعی که بخشی از منطقه کیپ‌فلوریستیک و یک سایت میراث جهانی یونسکو است را ببینید. اگر در تابستان، یعنی نوامبر تا مارس به کیپ تاون می‌روید، حتماً برنامه کنسرت کرستنبوش را بررسی کنید. آمفی‌تئاتر آن یکی از تماشایی‌ترین مکان‌های موسیقی زنده در جهان است!

7. کیپ تاون به چی معروفه؟ به V & A Waterfront

کیپ تاون به چی معروفه؟ به V & A Waterfront

V & A Waterfront یک منطقه خرده‌فروشی، غذاخوری، و سرگرمی درست در کنار بندر کاری کیپ‌تاون است. این منطقه با بیش از ۸۰ غذاخوری، از رستوران‌های مجلل گرفته تا کافه‌های مدروز و اغذیه‌فروشی‌ها، همیشه شلوغ است و مور علاقه بازدیدکنندگان خارجی و مردم محلی است. گزینه‌های زیادی برای انجام کارهای سرگرم کننده در V & A وجود دارد.

این منطقه نه‌تنها دارای مرکز خرید عظیم ویکتوریا ورف است، بلکه دارای آکواریوم، پارک اسکیت، آمفی‌تئاتر برای اجرای زنده، موزه هنر مدرن و کیپ ویل نمادین است. این چرخ‌وفلک غول‌پیکر در مرکز ساحل واقع شده‌است و به دلیل داشتن 360 منظره از شهر، مورد علاقه گردشگران است. حالا متوجه شدید چرا این منطقه در فهرست دلایل کیپ تاون به چی معروفه وجود دارد؟

8. منطقه اعیانی کمپس بی

کمپس بی، منطقه لوکس کیپ‌تاون است که به‌خاطر زرق‌وبرقش معروف است. خلیج کمپس که در پای رشته‌کوه دوازده حواری قرار دارد، جایی است که هم کوه تیبل و هم کوه Lion’s Head به آن مشرف است. بلوار اصلی حومه شهر، یعنی جاده ویکتوریا، مملو از درختان نخل بلند است. با قدم زدن در امتداد آن در سمت چپ خود، ساحل نمادین کمپس با ماسه‌های سفید و در سمت راستتان، مجموعه‌ای از رستوران‌ها و کافه‌بارهای مجلل که افراد مشهور و خرج‌کننده‌های بزرگ به آنجا رفت‌و‎آمد می‌کنند را مشاهده می‌کنید. این منطقه، ارزان نیست اما یکی از دلایل کیپ تاون به چی معروفه به‌شمار می‌رود.

9. کیپ تاون به چی معروفه؟ به خلیج False

کیپ تاون به چی معروفه؟ به خلیج False

یکی دیگر از خلیج‌های معروف کیپ‌تاون، خلیج فالس است. اگرچه حال‌وهوای آن از کمپس بی متفاوت نیست، اما شایستگی‌های خاص خود را دارد و یکی از دلایل کیپ تاون به چی معروفه را برای ما توجیه می‌کند.

خلیج False نام خود را از این واقعیت گرفته است که کشف آن اساساً یک اشتباه بوده‌است. کاوشگران آن را با خلیج تیبل اشتباه گرفتند؛ خلیجی که امروزه بندر شهر را تشکیل می‌دهد. اشتباهی که به راحتی انجام شد، اما اکنون بزرگ‌ترین خلیج آفریقای جنوبی است!

امروزه خط ساحلی خلیج فالس از مجموعه‌ای از دهکده‌های ماهیگیری عجیب، سواحل موج‌سواری شگفت‌انگیز و مکان‌های تماشایی برای تماشای نهنگ‌ها تشکیل شده‌است. به‌نظر می‌رسد که حال‌وهوای شهرک‌های کوچک و سنگی منطقه ساحلی همیشه بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند.

10. مویزنبرگ

مویزنبرگ یکی از ستاره‌های خلیج فالس و از علل کیپ تاون به چی معروفه است. این شهر ساحلی به‌عنوان بهترین مکان برای یادگیری موج‌سواری در کیپ تاون شهرت دارد. تازه! یکی از قدیمی‌ترین مدارس موج سواری در کشور، مدرسه موج سواری گری نیز در آنجا یافت می‌شود.

اگر برای موج‌سواری به آنجا می‌روید، باید از هشدارهای کوسه آگاه باشید. زمانی که کوسه‌ای دیده می‌شود، آن‌ها اعلام می‌کنند تا مردم را از آب دور نگه دارند. خوشبختانه فعالیت‌های خارج از آب نیز در آنجا وجود دارد. مویزنبرگ دارای نقاط دیدنی عالی مانند موزه‌های Het Posthuys و Rhodes Cottage است.

11. کیپ تاون به چی معروفه؟ به آسیاب بیسکویت قدیمی

کیپ تاون به چی معروفه؟ به آسیاب بیسکویت قدیمی

کارخانه بیسکویت قدیمی همان‌طور که از نامش پیدا است، یک آسیاب قدیمی است که به‌عنوان بازار تغییر کاربری داده. اگر در روزهای هفته به این محیط صنعتی خنک در منطقه وودستاک کیپ‌تاون بروید، بوتیک‌های زیبا و فروشگاه‌های صنایع دستی هنری را خواهیددید. با این حال، روزهای شنبه، کارخانه بیسکویت قدیمی، بازار Neighbourgoods را در خود جای می‌دهد. این یکی از جذاب‌ترین رویدادهای شهر است. با غرفه‌هایی که غذاها و نوشیدنی‌‌هایی از سرتاسر جهان می‌فروشند، می‌توانید ساعت‌ها در آنجا سپری کنید و در میزهای مشترک بازار از غذاهای خوشمزه لذت ببرید. فقط به یاد داشته باشید که با شکم خالی به آنجا بروید! آسیاب بیسکوئیت قدیمی نیز یکی از دلایل کیپ تاون به چی معروفه است.

12. موزه هنر Zeitz MOCAA

Zeitz MOCAA موزه هنر معاصر آفریقا مدت زیادی است که در کیپ‌تاون موردتوجه قرار نگرفته‌است. این موزه در سال 2017 افتتاح شد. با این حال، از آن زمان توانسته‌است به یکی از برترین نقاط برای بازدید در شهر و دلایل کیپ تاون به چی معروفه تبدیل شود.

Zeitz  اولین موزه در آفریقا است که به هنر معاصر آفریقا و دیاسپورای آن اختصاص دارد. علاوه بر داشتن یک مجموعه دائمی، همچنین میزبان نمایشگاه‌های متنوعی از جمله اینستالیشن، مجسمه‌سازی، عکاسی و نقاشی است. حتی اگر طرفدار هنر نیستید، Zeitz به‌تنهایی ارزش دیدن دارد. این مکان در یک مرکز ذخیره غلات، تغییر کاربری داده شده‌ و فضای داخلی آن به‌طرز هنرمندانه‌ای با نیازهای موزه تطبیق داده‌شده و دیدنی است.

13. کیپ تاون به چی معروفه؟ به لانگ استریت

همان‌طور که احتمالاً از نامش می‌توانید حدس بزنید، لانگ‌استریت، خیابانی بسیار طولانی در کیپ‌تاون است. این خیابان به دلایل مختلف به‌عنوان قلب شهر در نظر گرفته می‌شود. اولا، موقعیت آن در بخش سیتی بول کیپ تاون بسیار مرکزی است. ثانیاً همانطور که از بسیاری از ساختمان‌های ویکتوریایی آن مشخص است، یکی از قدیمی‌ترین خیابان‌های شهر است. ثالثاً جای شلوغی است که اتفاقات زیادی در آن جریان دارد. هنگام روز، این خیابان جایی است که می‌توانید در آن به کتابفروشی‌های جالب، کافه‌های امروزی و خرید کردن بروید. همه این‌ها خیلی خوب است، اما دقیقا  هنگام شب است که این مکان واقعاً زنده می‌شود. لانگ استریت، مرکز تفریحات شبانه شهر و یک خیابان مهمانی مطلق است. پس به این نتیجه می‌رسیم که لانگ‌استریت نیز یکی از دلایل جذاب کیپ تاون به چی معروفه به‌شمار می‌رود.

14. کیپ تاون به چی معروفه؟ به دره Constantia

کیپ تاون به چی معروفه؟ به دره Constantia که قدمتش به سال 1685 باز می‌گردد. حتی جین آستن و چارلز دیکنز در موردش نوشته‌اند. بازدیدکنندگان این دره می‌توانند از تورهای پیاده‌روی در امتداد خیابان‌های پوشیده از درختان بلوط و ساختمان‌های تاریخی بزرگ که به خوبی حفظ شده‌است، لذت ببرند و همه چیز را در مورد میراث غنی آن بدانند. یک ایده عالی برای گذراندن روز در کنستانتیا این است که پیک نیک خود را بیاورید، روی چمن بنشینید و از فضای باشکوه دره لذت ببرید. فقط حواستان به بابون‌ها باشد که به دزدیدن غذای بدون مراقبت معروف هستند!

15. دماغه امید نیک

دماغه امید نیک یک دماغه صخره‌ای است که بیش‌تر به‌دلیل قرارگرفتن در جنوبی‌ترن قسمت نوک شبه‌جزیره کیپ آفریقای جنوبی شناخته شده‌است. این دماغه در سال 1488 توسط پرتغالی‌ها کشف شد و در ابتدا به‌عنوان یک مرکز تجاری و نقطه توقف برای سفر اروپایی‌ها به خاور دور مورداستفاده قرار گرفت. بعدها،پس از استعمار آفریقای جنوبی توسط بریتانیا، به مرکز تجارت برده تبدیل شد.

علی‌رغم این تاریخچه شطرنجی، دماغه امید نیک امروزه بیشتر به‌خاطر قبرستان کشتی‌ها به یاد می‌آید. بیش از 1000 کشتی غرق‌شده در اطراف دماغه امید نیک وجود دارد؛ چراکه دریاهای بسیار مواج و آب‌وهوایش طوفانی است. امروزه به‌دلیل زیبایی طبیعی ناهموارش، مکان محبوبی برای غواصی و کاوش در کشتی‌های غرق‌شده و همچنین پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری و سایر فعالیت‌های فضای باز است و در فهرست دلایل کیپ تاون به چی معروفه قرار می‌گیرد.

16. کیپ تاون به چی معروفه؟ به رصدخانه

رصدخانه ممکن است اولین چیزی نباشد که هنگام بحث در مورد سوال کیپ تاون به چی معروفه به ذهن خطور ‌می‌کند، اما باید در این لیست گنجانده شود. این رصدخانه که مردم محلی به آن Obs  می‌گویند، یکی از بهترین بخش‌های کیپ تاون است. آنجا یک بهشت هنری و غیرعادی است که برخی از بهترین تئاترها، گالری‌ها و کافه‌های کیپ تاون را دارد.

کلام پایانی

کیپ‌تاون یکی از دیدنی‌ترین شهرهای جهان است و بهترین بخش در مورد آن این است که با وجود اینکه چیزهای زیادی درشهر وجود دارد، اما باز هم به روش‌های مثبتی در حال توسعه است تا به مقصدی حتی بهتر از آنچه که هست تبدیل شود. حالا که در این مقاله به دلایل کیپ تاون به چی معروفه اشاره کردیم، شما کدام یک را پسندیدید و برای بازدید انتخاب می‌کنید؟ در قسمت نظرات مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران