سواحل آفریقای جنوبی؛ 10 انتخاب برتر برای ملاقات با آفتاب و آب

آفریقای جنوبی به‌طور گسترده به‌عنوان یک مقصد ساحلی برای آفتاب‌گرفتن شناخته نمی‌شود، با این حال این کشور آفریقایی مدت‌ها است که خانه‌ بسیاری از مکان‌های موج‌سواری با شهرهای ساحلی سردسیر بوده‌است. از مناطق ساحلی عجیب‌وغریب مملو از مغازه‌ و رستوران‌های ساحلی خنک گرفته تا بخش‌های عظیم سواحل شنی شهر، کشور رنگین‌کمان و سواحل آن چیزهای زیادی برای ارائه به گردشگران دارد. بنابراین، بیایید شیرجه بزنیم و بهترین سواحل آفریقای جنوبی را کشف کنیم تا بتوانید برای ماجراجویی ساحلی بعدی خود آماده شوید.

رزرو تور آفریقا

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

10. ساحل پاترنوستر

ساحل پاترنوستر

ساحل  Paternoster طولی از ماسه‌های سفید زیبا است که با صخره‌های ناهموار و خانه‌های عجیب‌وغریب و سفید پوشیده شده‌است. این شهر که به‌عنوان یکی از اولین دهکده‌های ماهیگیری در امتداد ساحل غربی آفریقای جنوبی شناخته می‌شود، در طول سال‌ها توسعه یافته و به یک مقصد جذاب برای تعطیلات تبدیل شده‌است.

چشم‌انداز جذاب ساحل، آن را به مکانی ایده‌آل برای پیاده‌روی‌های طولانی در امتداد شن‌های نرم تبدیل می‌کند؛ جایی که اگر در فصل مناسب از آن بازدید کنید، می‌توانید نگاهی اجمالی به نهنگ‌ها و دلفین‌های باورنکردنی که از کنارش عبور می‌کنند و گاهی پنگوئن‌ها بیندازید.

در اوایل صبح در آنجا ماهیگیران محلی را می‌بینید که با قایق‌های رنگارنگ خود برای صید خرچنگ به بیرون می‌روند. می‌توانید خرچنگ‌های تازه را از کلبه‌های کنار ساحل خریداری کنید. این ساحل که یکی از بهترین سواحل آفریقای جنوبی است، با آب‌و‌هوای مشابه کشورهای مدیترانه‌ای و بادهای فراساحلی شدید، شرایط خوبی را برای ورزش‌های آبی مانند کایاک‌سواری و کایت‌سواری ایجاد می‌کند. ساحل پاترنوستر مکانی دلپذیر است که گل‌های وحشی زیبا که ساحل غربی به آن مشهور است، در آنجا شکوفا می‌شود.

پاسپورت دومینیکا

9. ساحل هرمانوس؛ از سواحل زیبای آفریقای جنوبی

این ساحل چشمگیر بین بازدیدکنندگانی بسیار محبوب است. با مناظر دیدنی از کوه‌هایی که در کنار ساحل قرار گرفته و طبیعت وحشی توسط شن‌های پودری، یکی از سواحل جذاب آفریقای جنوبی به‌شمار می‌رود.

این ساحل 18کیلومتر امتداد دارد. نجات‌غریق‌ها از مناطق محبوب ساحل در فصل پربازدید مراقبت می‌کنند. ساحل هرمانوس همچنین یک مکان عالی برای کوهنوردان و دوندگان مشتاق، هنگام تابستان است. خانواده‌ها و کسانی که سگ دارند، به این ساحل می‌آیند تا  در آنجا کمپ بزنند و از تعطیلات کنار دریا لذت ببرند.

این ساحل برخی از بهترین مناظر تماشای نهنگ در جهان را ارائه می‌دهد و مکانی پر جنب‌وجوش است که پر از بازار و کافه‌های تراس است. با غروب خورشید در کافه ساحلی از نوشیدنی در کنار منظره‌ای رویایی لذت ببرید.

8. بالیتو؛ ساحل دلفین

بالیتو؛ ساحل دلفین

ساحل بالیتو در 40 کیلومتری شمال دوربان در امتداد ساحل دلفین، یکی از سواحل آفریقای جنوبی است. این ساحل که از  دلفین‌های بینی بطری زیادی که در آب مشاهده می‌شوند نامگذاری شده،‌ برای مشاهده دلفین‌هایی که در اقیانوس هند مشغول بازی هستند، عالی است.

بالیتو در سال 1954 تأسیس شد. ساحل بالیتو که در ابتدا به‌عنوان یک شهر تعطیلات یاد می‌شد، هنوز هم خانواده‌هایی را به خود جذب می ‌ند که از تعطیلات در آنجا لذت می‌برند.

این ساحل دارای دو استخر جزومدی است که در هنگام جزومد پر می‌شود و مکانی عالی برای آب‌بازی کودکان است. دریای بالیتو برای موج‌سواری درجه یک است و میزبان مسابقه بزرگ موج‌سواری است که هر ماه جولای برگزار می‌شود.

7. ساحل مویزنبرگ؛ از سواحل آفریقای جنوبی

این ساحل که در سواحل جنوبی کیپ تاون واقع شده و یکی از سواحل آفریقای جنوبی است، توسط مردم محلی به عنوان “Muizies”شناخته می‌شود. این شهر ساحلی محبوب حتی در ماه‌های زمستان نیز شلوغ است؛ زمانی که آب پر از موج‌سوارانی می‌شود که لباس‌های مخصوص پوشیده‌اند تا درمقابل سرما محافظت شوند. آب‌های گرم اقیانوس هند در تابستان این نقطه را برای شنا و موج‌سواری، سرگرم‌کننده می‌کند. گروه‌هایی از موج‌سواران و خانواده‌ها دوست دارند تابستان‌ها را در این شهر بگذرانند، موج‌سواری را یاد بگیرند و از فضای دلپذیرش لذت ببرند.

این شهر مملو از کتابفروشی‌ها، رستوران‌ها، و کافه‌هایی است که حال‌وهوای زنده‌ای به آن می‌بخشد. عصرها امواجی آرام در ساحل ایجاد می‌شود و قدم زدن در لبه آب طیفی از رنگ‌ها را نشان می‌دهد که با غروب خورشید در سراسر امواج منعکس می‌شود.

6. ساحل سانتوس؛ یکی از بهترین سواحل آفریقای جنوبی

ساحل سانتوس؛ یکی از بهترین سواحل آفریقای جنوبی

ساحل سانتوس در خلیج موسل مکانی عالی برای گذراندن زمان است. این ساحل که به‌ تازگی به‌عنوان ساحلی با پرچم آبی شناخته شده‌است، دارای شن و ماسه‌هایی کم‌شیب و امواجی کوچک است که برای خانواده‌هایی که کودک خردسال دارند، عالی است. در ماه‌های تابستان، خانواده‌ها روی شن‌ها می‌نشینند و از پیک‌نیک و کباب لذت می‌برند.

این ساحل که یکی از بهترین سواحل آفریقای جنوبی است، نوعی مکان زیبا برای ثبت خاطرات شاد با مغازه‌های کوچک بستنی‌فروشی نوشیدنی‌های سرد است. خود شهر خلیج موسل نیز چندین رستوران و کافه و باشگاه گلف عالی دارد. یکی از بهترین فعالیت‌هایی که در این شهر باید امتحان کنید، سفر به جزیره سیل برای دیدن فوک‌هایی است که در آنجا زندگی می‌کنند. همچنین می‌توانید در امتداد مسیرهای ساحلی زیبا و خیره‌کننده پیاده‌روی کنید.

5. ساحل اوملانگا

درست در شمال دوربان، حدود بیست دقیقه با ماشین، این منطقه مسکونی مرفه که بزرگ‌ترین مرکز خرید در نیمکره جنوبی است، قرار دارد. به دور از توسعه تجاری و شهری، این ساحل طولانی و شنی که یکی از سواحل آفریقای جنوبی است، مکان ایده‌آلی برای گذراندن چند روز استراحت است. دور از استرس زندگی شهری، شهر اوملانگا فضایی برای لذت بردن از گرمای اقیانوس هند است. دما ی آب در این ساحل به‌طور متوسط در ماه‌های تابستان 25 درجه است. مردم از پیاده‌روی روی شن‌ها در امتداد صخره‌های علفزار لذت می‌برند. اگر خوش‌شانس باشید، ممکن است یک یا دو دلفین را در آنجا ببینید.

4. ساحل دلفین، خلیج جفریس؛ یکی از سواحل زیبای آفریقای جنوبی

ساحل دلفین، خلیج جفریس؛ یکی از سواحل زیبای آفریقای جنوبی

ساحل دلفین خلیج جفریس، مملو از اوقات خوش و مفرح، یک مقصد موج‌سواری درجه‌یک با امواج فوق‌العاده و فضایی خنک است. در امتداد کیپ شرقی، شهری آرام قرار دارد که علاقه‌مندان به ورزش‌های آبی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

این ساحل همچنین گردشگرانی را مجذوب خود می‌کند که در تعطیلات خانوادگی از ساحل دیدن می‌کنند. این ساحل که یکی از سواحل زیبای آفریقای جنوبی است، در ماه‌های تابستان، زمانی که نهنگ ها را م‌ توان در حال بازی روی امواج دید، شلوغ می‌شود؛ البته دلفین‌ها را می‌توان در تمام طول سال در این ساحل مشاهده کرد.

ساحل دلفین همچنین محل برگزاری مسابقات موج‌سواری حرفه‌ای و همچنین مکان موردعلاقه برای کایت ‌رد و شنا است. خود شهر نیز با غذاخوری‌ها و مغازه‌ها و همچنین بسیاری دیگر از مراکز تفریحی، شلوغ است.

3. ساحل هوبی، پورت الیزابت

ساحل هوبی مکانی معروف برای شنا، آفتاب گرفتن و بازی‌های ساحلی است. ساحل هوبی که در بندر الیزابت قرار دارد، در امتداد خط ساحلی‌ای که لبه غربی ساحل آفتاب را در بر می‌گیرد، پناهگاهی آرام برای کارگران شهری است که در اوقات فراغت خود به آنجا می‌آیند.

خود ساحل، محل اسکله‌ای صخره‌ای است که از اقیانوس بیرون می‌آید. هوبی یک نوار خارق‌العاده شنی را برای آفتاب‌دوستان ایجاد می‌‌کند تا روزهای تعطیل خود را در آنجا سپری کنند. آفتاب گرفتن و بازی والیبال ساحلی از فعالیت‌های این ساحل، یکی از سواحل زیبای آفریقای جنوبی است.

برخی از استخرهای صخره‌ای در ساحل هوبی وجود دارد که مکان جالبی برای کودکان برای یادگیری زندگی دریایی است؛ از جمله ستاره‌های دریایی و اختاپوس که در هنگام جزرومد در استخرها یافت می‌شوند. کافه‌ها و امکانات رفاهی زیادی برای سرگرم‌کردن کودکان خردسال وجود دارد و ناجیان غریق در فصول بالا مشغول خدمت هستند.

2. دورباین گلدن مایل؛ از بهترین سواحل آفریقای جنوبی

دورباین گلدن مایل؛ از بهترین سواحل آفریقای جنوبی

شهر ساحلی دوربان گلدن مایل طول معروفی از شن‌های درخشان را دارد که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کند. این ساحل که یک مقصد ساحلی شیک است، در ماه‌های تابستان با هزاران گردشگر داخلی شلوغ می‌شود.

ساحل عریض و تفرجگاه مجاور آن که توسط اسکله‌ها تقسیم شده‌است، توسط بلوک‌های آپارتمانی و خوابگاه‌ها، رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه که شور و نشاطی را در این منطقه ایجاد می‌کند، احاطه شده‌. ساحل جنوبی به بهشت موج‌سواران معروف شده است و بین جوانانی که در حال معاشرت و یادگیری موج‌سواری هستند، محبوب است. درحالی که مرداب آبی در دهانه رودخانه Umgeni مکانی فوق‌العاده برای پیک‌نیک و ماهیگیری است.

تمام سواحلی که در امتداد این مایل طلایی درخشان قرار دارد، توسط تورهای کوسه محافظت می‌شود؛ بنابراین شنا کردن در گرمای اقیانوس هند در طول سال در این ساحل که یکی از بهترین سواحل آفریقای جنوبی به‌شمار می‌رود، امن و سرگرم‌کننده است.

1. ساحل کمپس‌بی، کیپ تاون

این ساحل که یکی از بهترین سواحل آفریقای جنوبی است، تنها ده دقیقه با ماشین از مرکز کیپ تاون فاصله دارد. این منطقه مدروز، منطقه‌ای پویا است که یک جامعه ساحلی پر رونق با فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و کلوپ‌های شبانه را در خود جای داده.

خود ساحل از ماسه‌های سفید ریز تشکیل شده‌است که در پس‌زمینه‌ای از تپه‌های منحنی‌شکل قرار گرفته‌است. آنجا یک پاتوق عالی برای موج‌سواران مشتاقی است که عاشق امواج بزرگ هستند. همچنین پیاده‌روهایی دارد که دارای مناظری چشم‌گیر برای قدم زدن و لذت بردن است. شنا در این ساحل فقط برای افراد سختکوش است. دمای آب این ساحل معمولا سرد است.

این منطقه جذاب و شن‌های سفید آن مکان ایده‌آلی برای لذت بردن و فرار از زندگی شهری است. عصرها، مردم برای صرف شام در کنار ساحل در رستوران‌های ساحلی جمع می شوند؛ جایی که نوشیدنی محلی می‌نوشند، از ماهی تازه صیدشده لذت می‌برند و رنگ‌های خیره‌کننده غروب خورشید را تماشا می‌کنند.

کلام پایانی

در این مقاله به معرفی سواحل آفریقای جنوبی پرداختیم. همانطور که خواندیم، هرکدام از آن‌ها دارای مناظری زیبا و چشمگیر و همچنین امکانات تفریحی و رفاهی فراوانی است که خاطره سفری رویایی و خاطره‌انگیز برای گردشگران می‌سازد. شما کدام ساحل را بیش‌تر دوست داشتید؟ در قسمت نظرات مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران