رستوران های ارزان پراگ

ارزان ترین رستوران های پراگ، به همراه سرو اردک سوخاری!

پراگ یکی از مناطق اروپا است که سالانه از گردشگران زیادی در سراسر دنیا میزبانی می‌کند. رستوران‌های پراگ، جزو رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت محسوب می‌شوند؛ اما اگر به دنبال مدیریت هزینه‌های سفر خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم از ارزان ترین رستوران های پراگ که در نقاط مختلف شهر واقع شده‌اند، دیدن کنید. این رستوران‌ها غذاهای باکیفیتی را در اختیار شما قرار می‌دهند. بعضی از آن‌ها، فضای کوچک‌تری نسبت به رستوران‌های لوکس پراگ برای پذیرایی دارند. اکثر گردشگران در سفرهای خود، ترجیح می‌دهند غذاهای محلی یک شهر را امتحان کنند. در ادامه لیستی از ارزان ترین و بهترین رستوران های پراگ را برای شما آورده‌ایم تا اگر قصد سفر به پراگ را دارید، با خیال راحت رستوران‌ موردنظر خودتان را پیدا کنید، غذای محلی چک و پراگ را بخورید و از سفرتان لذت ببرید.

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

ارزان ترین رستوان های پراگ برای گردشگران؛ غذاهای محلی جمهوری چک را امتحان کنید.

 (U MEDVÍDKU)؛ یکی از ارزان ترین رستوران های پراگ

ارزان ترین رستوران های پراگ

تاسیس این رستوران به سال 1466 برمی‌گردد. این رستوران ابتدا یک کارخانه کوچک بوده‌است. بعد از معروفیت فراوان این کارخانه، صاحبان آن تصمیم می‌گیرند تا رستوران و هتلش را نیز تاسیس کنند. رستوران و هتل این مجموعه هم مثل کارخانه‌اش موردتوجه گردشگران قرار گرفت و به موفقیت رسید. این رستوران علاوه بر سرو غذای اصیل و محلی چک، یکی از ارزان ترین رستوران های پراگ نیز به‌شمار می‌رود. در این رستوران انواع غذاهای مختلف چک سرو می‌شود. می‌توانید به عنوان دسر بستنی آبجو را امتحان کنید؛ زیرا معروف‌ترین دسر این رستوران است. 

رستوران آسیاب ( MLEJNICE) 

این رستوران یکی از قدیمی‌ترین و ارزان ترین رستوران های پراگ است. رستوران آسیاب در نزدیکی میدان شهر قدیمی در سال 1999 افتتاح شده‌است. آسیاب به دلیل فضای شیک و غذاهای اصیل و دیوانه‌کننده خوش‌طعم‌اش، یکی از پرطرفدارترین رستوران‌های این منطقه بین گرشگران و مردمان محلی است. فضای داخلی رستوران با چوب و آجرتیره طراحی شده‌است که در حین غذاخوردن حال‌وهوای تاریخی دنیای قدیم را به شما می‌بخشد. این رستوران یکی از رستوران‌های چک با بالاترین امتیاز در پراگ است. نان سیر، یک نوع سالاد با عدس، چغندر، کاهو، خردل، فتا و ریحان و یک نوار گوشت خوک با سیر و سس پنیر آب‌شده غذاهایی در این رستوران است که بیشتر مورد توجه گردشگران قرار گرفته. 

PIVNICE HLÁVKUR DVUR

PIVNICE HLÁVKUR DVUR

این رستوران که در یک کوچه مخفی در قلب پراگ قرار دارد، مکان مناسبی برای خوردن غذای سنتی چک به دور از شلوغی شهر است. آنجا یک تراس در فضای باز دارد که در ماه‌های تابستان مکان مناسبی برای غذاخوردن است. البته که این رستوران، یکی از ارزان ترین رستوران های پراگ است و غذای بسیار لذیذ و خوبی را به شما ارائه می‌دهد.

U Bulīnü

اگر به‌دنبال غذاهای خوشمزه و اصیل چک در ارزان ترین رستوران های پراگ هستید، بولین بهترین انتخاب برای شما است. بولین یک رستوران خانوادگی است. این رستوران، یک فضای معمولی و خانگی دارد. غذای معروف این رستوران اردک سوخاری است؛ اردکی که در دهان شما آب می‌شود. آنجا یک رستوران تمام‌عیاراست. منوی شگفت‌انگیز، کارکنان گرم و صمیمی و دکوری که شما را به قلب تاریخ پراگ می‌برد. البته این رستوران، غذاهای دیگری به جز اردک سوخاری دارد که شما را غافل‌گیر خواهدکرد. پس برای خوردن یک غذای خوش‌طعم و ارزان در پراگ حتما به بولین سر بزنید. 

فلکو(U Fleků)

ارزان ترین رستوران های پراگ

 فلکو درواقع کارخانه ساخت نوشیدنی است که 500 سال است فعالیت می‌کند. شما علاوه بر بازدید از کار‌خانه، می‌توانید در رستوران فلکو غذایی خوش‌طعم و مقرون‌به‌صرفه را بخورید. آشپز مدرن فلکو با ارائه غذاهای سنتی بوهمیایی، خواسته‌ی خوش‌سلیقه‌ترین مشتریان را هم برآورده می‌کنند و غذایی باب میلتان برای شما سرو می‌کنند. فضای این رستوران شما را به یاد دورهمی‌های سریال‌ بازی‌تاج‌وتخت خواهد‌ انداخت. رستوران بسیار بزرگ، پر از میزهای چوبی بلند و لوسترهای آهنی است. غذاهای مورد علاقه گردشگران، یک غذای خوشمزه چکی شامل سوپ خانگی داغ، گولش گوشت گاو دلچسب، کوفته های سیب زمینی کرکی و اشترودل سیب شیرین است که بسیار طرفدار دارد. اگر می‌خواهید هنگام تفریح در ارزان ترین رستوران پراگ غذا بخورید فلکو مناسب شماست.  

پارلمان وینورادسکی

یکی دیگر از رستوران‌های فوق‌العاده برای تست غذاهای چک، پارلمان وینورادسکی است. این رستوران خارج از شهر پراگ قرار دارد؛ اما مطمئن باشید ارزش رفتن را دارد. آنجا با منوی پر از پیراشکی سیب‌زمینی، غذای سنتی را به سبک مدرن تبدیل می‌کند. این رستوران یکی از ارزان ترین رستوران های خارج از پراگ است. شما می‌توانید غذاهای اصیل چک را با قیمت مقرون‌به‌صرفه در این رستوران تست کنید. 

کافه چلو

کافه چلو پراگ

قبل از یک فنجان قهوه، نظرتان به دیزاین خیلی زیبای این کافه جلب می‌شود. کافه چلو، قبل از این که ارزان ترین رستوران ها یا کافه‌های پراگ باشد، زیباترین کافه برای عکاسی و لذت بردن از محیط است. اگر دوست ‌دارید فنجان قهوه خود را با یک مکان مناسب برای عکاسی تلفیق کنید، کافه چلو مخصوص شما است. این کافه دقیقا شبیه عکس‌های اینستاگرامی است؛ تابلوهای زیبا، دیواری که با گل‌رز صورتی پر شده‌است و لاته صورتی. آنجا رستورانی با غذای اصیل چک نیست؛ اما قهوه و دسرهای خوش‌طعمی را سرو می‌کند. البته این کافه انقدر زیبا است که نمی‌توانید از دیدن آن شانه خالی کنید.

پوک هاوس

اگر از غذاهای گوشتی و کوفته سیب‌زمینی خسته شده‌اید، به پوگ هاوس بروید. این رستوران همان خانه سوشی خودمان است. فضای این رستوران کوچک است، اما محیطی گرم و صمیمی‌ دارد. در این رستوران می‌توانید تجربه بودن در ارزان ترین رستوران های سوشی پراگ داشته‌باشید. در آنجا سوشی بسیار خوشمزه و به‌صرفه است. پس اگر لذت خوردن گوشت خوک از سرتان افتاد و به غذای متفاوتی نیاز داشتید، پوک هاوس منتظر شما است.

ارزان‌ ترین رستوران های ایرانی پراگ

ارزان ترین رستوران های پراگ

رستوران سلطان یک، رستوران ایرانی بود که در پراگ فعالیت می‌کرد؛ اما این رستوران تعطیل شد و شما دیگر هیچ رستوران ایرانی‌ای در پراگ پیدا‌ نخواهید‌کرد. البته این رستوران هنوز غذا برای دلیوری و غذای بیرون‌بر دارد. پس به عبارتی این رستوران ارزان‌ترین و تنها رستوران ایرانی پراگ شمرده می‌شود. درست است در پراگ رستوران ایرانی نداریم، اما در رستوران‌های مدیترانه‌ای مانند منگال و سمرقند می‌توانید غذاهای ایرانی هم پیدا کنید.

ارصلان کباب؛ از  ارزان ترین رستوران های ترکی پراگ

در شهر پراگ کبابی‌های زیادی دارد. با این حال اگر از مردمان محلی پراگ بپرسید، می‌گویند که از بین تمام کبابی‌ها، رستوران ارصلان کباب چیز دیگری است .ارصلان کباب از رستوران های ارزان پراگ و رستورانی ترکی است که به دونر کباب‌های خوشمزه‌اش شهرت دارد.

رستوران گیاه‌خواری داباها ؛ از ارزان ترین رستوران های گیاهخواری پراگ

این رستوران مخصوص گیاهخواران است. داباها از دیگر رستوران های ارزان پراگ است که در گوشه‌ای از پراگ قایم شده‌است و باید از محلی‌ها بپرسید تا بتوانید آن را پیدا کنید. بشقاب کلم، اسپرینگ رول، پیاز، سیب‌زمینی، کلم بروکلی و ذرت کاری انتخابی فوق‌العاده در این رستوران است. البته در این رستوران غذا با کمی تاخیر به دستتان می‌رسد؛ با این حال مطمئن باشید ارزش صبرکردن را دارد. یک نکته جالب دیگر که باید درمورد رستورانداباها بدانید این است که اگر یک ساعت مانده به بسته‌شدن رستوران به آن‌جا بروید، 30درصد تخفیف خواهیدگرفت. 

در ارزان ترین رستوران های پراگ چه بخوریم؟

ارزان ترین رستوران های پراگ

بعد از این که بهترین و ارزان ترین رستوران های پراگ را به شما معرفی کردیم، وقت آن رسیده‌است که بدانید بهترین، مشهورترین غذاها و خوشمزه‌ترین خوراکی‌های پراگ چیست و باید در پراگ چه بخورید. پس در ادامه با ما همراه باشید تا خوشمزه‌ترین و معروف‌ترین خوراکی‌های پراگ را به شما معرفی کنیم تا در ارزان‌ ترین رستوران های پراگ این غذاها را سفارش دهید. 

کیک دودکشی یا چیمنی مجارستانی (AKA TRDELNÍK)

برخلاف آنچه بسیاری از گردشگران معتقدند، کیک دودکشی درواقع از مجارستان سرچشمه گرفته‌است. با این حال، اکثر مردم این را نمی‌دانند. پراگ پر از مغازه‌هایی است که این خوراکی‌های خوشمزه را می‌فروشد.  این نان شیرینی به‌طور سنتی به شکل استوانه‌ای توخالی است که با روکشی از شکر و دارچین پوشانده می‌شود. خمیر را به شکل نوارهای بلند درمی‌آورند، سپس دور یک میله‌ چوبی می‌پیچند، بعد آن را در اجاق یا روی شعله زغال می‌پزند. در مرحله‌ بعد، آن را با کره ذوب شده می‌پوشانند و سپس داخل آن را با مواد مختلف و بستنی پر می‌کنند.  اگر به دنبال خوردن چیمنی خوشمزه هستید، به این مکان سر بزنید؛ چراکه آن‌جا ارزان‌ترین رستوران یا کافه‌ای است که کیک دودکشی می‌فروشد. البته اگر واقعاً می‌خواهید در فرهنگ اروپای شرقی غوطه‌ور شوید، سعی کنید آن‌ها را با نام چکی خود، تردلنیک صدا بزنید.

هالوسکی

ارزان ترین رستوران های پراگ

در میان فروشندگان خیابانی در میدان شهر قدیمی، کمتر غرفه‌ای را می‌بینید که هالوسکی نداشته‌باشد. هالوسکی درچک بسیار محبوب است و هنگام بازدید از پراگ باید آن را امتحان کنید. در میان ارزان ترین رستوران های پراگ، سری هم به غرفه‌های خیابانی بزنید تا بتوانید قسمت مهمی از فرهنگ غذایی جمهوری چک را امتحان کنید. 

کوفته سیب‌زمینی؛ ارزان ترین خوراکی در ارزان ترین رستوران های پراگ

نمی‌توانید تصمیم بگیرید نان یا سیب‌زمینی سفارش دهید؟ چرا هر دو نه؟ پیراشکی سیب‌زمینی که معمولاً همراه با گوشت خوک، گاو یا اردک سرو می‌شود، یکی از غذاهای مورد‌علاقه گردشگران در چک است. تقریباً در هر وعده‌غذایی چکی، کوفته سیب‌زمینی به عنوان غذای جانبی سرو می‌شود. خوشبختانه، آن‌ها در تمام رستوران‌ها و فروشگاه‌های جمهوری چک، از پراگ گرفته تا سسکی کروملوف یافت می‌شوند.

کلام پایانی 

سفر به پراگ بدون خوردن خوراکی‌های خوشمزه، خاطره‌انگیز نمی‌شود؛ پس چه بهتر که غذاهای خوشمزه‌ای که می‌خورید، متعلق به ارزان ترین رستوران های پراگ باشد. ما در این مقاله، بهترین و ارزان ترین رستوران های پراگ و خوراکی‌های معروف پراگ را به شما معرفی کردیم. اگر شما به پراگ سفر کرده‌اید و رستوران جدیدی پیشنهاد می‌دهید، در قسمت نظرات این مقاله برایمان بنویسید. 

نظرات کاربران