بهترین زمان سفر به تایلند

بهترین زمان سفر به تایلند؛ یافتن زمان ایده‌آل برای سفر

تایلند کشوری زیبا و مقصدی عالی برای گردشگری است، مخصوصا اگر بدانید که بازدید از آن در چه ماهی بهتر است. اگرچه در بعضی از ماه‌ها تایلند بارندگی بیشتری دارد، ولی از نظر برگزاری جشنواره‌های خارق‌العاده یا سایر تفریحات مخصوص در آن ماه‌ها، سفر به تایلند در آن بازه‌های زمانی هم تجربه‌ای خاطره‌انگیز خواهد بود؛ البته باید توجه کنید که در ماه‌های کم‌باران نیز سفر به این کشور دیدنی لطف خاص خودش را دارد. پس در ادامه با ما همراه باشید تا در مورد بهترین زمان سفر به تایلند، اطلاعات کافی پیدا کنید.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

آب‌وهوای تایلند و ماه‌های شلوغ آن

بهترین زمان سفر به تایلند

حتما این دو نکته مهم را در مورد سفر به تایلند در نظر داشته باشید. اگر شما زمانی به تایلند سفر کنید که بادهای گرمی می‌وزد و هوا خشک است، این گرما از لذت سفر شما کم خواهد کرد و اگر در زمانی به تایلند بروید که هوا بسیار سرد است و باران شدید می‌بارد، از شنا، غواصی و بسیاری دیگر از تفریحات، محروم خواهید شد. علاوه‌بر این، شلوغی و سرازیر شدن گردشگران به تایلند هم در کیفیت سفر شما و هزینه‌های‌تان تاثیر به‌سزایی دارد. اگر در ماه‌های خلوت‌تر به تایلند بروید، از آرامش بیشتری برخوردار می‌شوید و هم‌چنین هزینه کم‌تری برای بلیط هواپیما و اقامت در هتل‌ها خواهید پرداخت. 

سفر به تایلند در ماه ژانویه (دی و بهمن)

در زمستان تایلند، دمای هوا در پایتخت به 14 درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد و چندان سرد نیست، اما متاسفانه آلودگی هوا در این ماه در اکثر شهرهای تایلند، شدید است. 

تایلند در ماه نوامبر؛ معادل آبان و آذر

در این ماه گردشگران اروپایی و استرالیایی هنوز سفرهای توریستی خود را آغاز نکرده‌اند، بنابراین تایلندی آرام و خلوت در نوامبر، منتظر شماست. از نظر آب و هوا، بارندگی‌ها تقریبا پایان یافته است و هوا کمی گرم است و امکان بسیاری از تفریحات خاص در تایلند در این ماه، برای‌تان فراهم است. 

ماه آوریل برای سفر به تایلند (فروردین و اردیبهشت)

بهترین زمان سفر به تایلند

دو نکته قابل توجه در این مورد وجود دارد؛ اول این‌که مسافران بزرگسال، معمولا هفته دوم ماه آوریل در تایلند که در آن جشنواره سالانه سونگ کران برگزار می‌شود را دوست ندارند؛ زیرا در این جشنواره بچه‌ها با تفنگ‌های آبی تفریح می‌کنند و هیچ کس دوست ندارد این تفنگ‌ها، او را نشانه بگیرند. نکته دوم این‌که قیمت هتل‌ها در این بازه زمانی به دلیل برگزاری جشنواره سونگ کران و شلوغی ناشی از آن، افزایش پیدا می‌کند. 

ماه مه؛ معادل با اردیبهشت و خرداد

این ماه برای سفر به تایلند بهترین زمان ممکن نیست؛ اما اگر بتوانید برنامه‌ریزی خوبی برای سفرتان داشته باشید، می‌توانید سفری خوب را در این ماه در تایلند تجربه کنید. در اوایل ماه مه بارندگی در کشور وجود ندارد و حتی ممکن است در این زمان هوا گرم هم باشد. اما مزیت سفر به تایلند در ماه می این است که بسیاری از گردشگران منتظر ماه ژوئن می‌مانند تا در ژوئن به تایلند سفر کنند؛ بنابراین ازدحام جمعیت بسیار کم است و می‌توانید سفری پر از آرامش را در تایلندی خلوت تجربه کنید. 

ماه اکتبر برای سفر به تایلند (مهر و آبان)

در این ماه هوا به اندازه ماه آوریل و می گرم نیست، قیمت‌ها نسبتا مناسب است و شهرها شلوغ نیستند؛ درنتیجه ماه اکتبر یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به تایلند است.

کی به تایلند نریم؟ 

کی به تایلند نریم؟ 

ماه فوریه به دلیل آلودگی شدید هوا در بانکوک زمان مناسبی برای بازدید از این کشور زیبا نیست و ماه آوریل را هم در زمانی که جشنواره سونگ کران برگزار می‌شود، برای سفر به تایلند توصیه نمی‌کنیم. ماه جولای هم به تایلند نروید و آگوست و سپتامبر را هم به دلیل این‌که پرباران‌ترین ماه‌های سال در تایلند هستند، برای این سفر پیشنهاد نمی‌کنیم.  

سخن پایانی سه کلیک درباره بهترین زمان سفر به تایلند

در این مقاله راجع‌به بهترین زمان سفر به تایلند صحبت کردیم، اما یک نکته مهم وجود دارد؛ اگر از قبل سفری را رزرو کرده‌اید که در فصل بارانی تایلند انجام می‌شود، احساس بدی نداشته باشید؛ واقعیت این است که باران‌های موسمی تایلند آن‌قدرها شدید و بی‌وقفه نیست و شلوغی جمعیت هم در همه نقاط تایلند، به یک اندازه نیست. تنها چیزی که برای سفری عالی به تایلند نیاز دارید، یک برنامه‌ریزی دقیق و منظم است. 

نظر شما چیست؟ دوست دارید در چه زمانی به تایلند سفر کنید؟ برای ما بنویسید.  

نظرات کاربران