بهترین زمان سفر به پوکت چه موقع است؟

تایلند یکی از دیدنی‌ترین کشورهای شرق آسیا است. این کشور به واسطه موقعیت جغرافیایی طبیعتی فوق‌العاده دیدنی و چشم‌نواز دارد و هر ساله گردشگران بسیاری برای گردش و تماشای این دیدنی‌ها به تایلند سفر می‌کند. پوکت یکی از جزیره‌های تایلند است که به عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگری این کشور شناخته می‌شود. بهترین زمان سفر به پوکت بین ماه‌های نوامبر تا فوریه است. در این ماه‌ها می‌توانید از زیبایی‌های شگفت‌انگیز این شهر لذت ببرید و فعالیت‌های متنوع و هیجان‌انگیزی که در آن برگزار می‌شود را امتحان کنید. با سفر به پوکت ترکیبی فوق‌العاده جادویی از دمای ملایم، نسیم دریایی و آسمان لاجوردی را می‌بینید که برای همیشه در حافظه‌تان ثبت خواهد شد. بازدید از سواحل بکر، بازارهای محلی پر جنب‌وجوش و چشیدن طعم‌ها متفاوت تنها بخشی از تجربه‌هایی است که در این سفر به دست خواهید آورد. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات خوبی درباره بهترین زمان سفر به پوکت در اختیار شما قرار دهیم.

رزرو تور تایلند با سه کلیک خوبه !

بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت از اواسط ماه دسامبر تا اواسط ژانویه است. پوکت در این زمان در زیباترین حالت خود قرار دارد. آسمان و دریا به رنگ‌ آبی تند و زنده دیده می‌شوند و این زیباترین پس‌زمینه برای عکس‌های دفتر خاطرات شما است. اگر دوست دارید ماهیت واقعی پوکت را ببینید سفر خود را بین ماه‌های نوامبر تا فوریه برنامه‌ریزی کنید. علاوه‌براین در این زمان می‌توانید حال‌وهوای کریسمسی این شهر را از نزدیک ببینید.

ارزان ترین زمان سفر به پوکت

اگر طرفدار سفرهای ارزان و ساده هستید از ماه می تا اکتبر ارزان ترین زمان سفر به پوکت است. در این ماه‌ها بارش باران‌های موسمی در پوکت شروع می‌شود. با وجود بارش‌های مکرر و گاهی سنگین تعداد گردشگران به شدت کم می‌شود و به همین نسبت قیمت هتل‌ها نیز به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. مناظر به دلیل بارش باران به رنگ سبز تند دیده می‌شوند و باران‌های گاه و بیگاه جذابیت طراوت‌بخشی به محیط اطراف می‌بخشد. از آنجا که هزینه‌ها به شدت کم می‌شود از فرصت استفاده کنید و جای‌جای این جزیره را بدون اینکه درگیر شلوغی جمعیت گردشگران شوید بگردید. اگر به دنبال سفری مقرون‌به‌صرفه هستید فصل بارش باران‌های موسمی بهترین زمان سفر به پوکت برای شما است.

یک سفر فوق العاده با رزرو بلیط هواپیما سه کلیک

بهترین زمان بازدید از پوکت برای فرار از شلوغی

بهترین زمان بازدید از پوکت به دور از شلوغی از روزهای پایانی ماه آوریل تا ژوئن و از ماه سپتامبر تا اکتبر است. این ماه‌ها دقیقا قبل و بعد از فصل باران‌های موسمی هستند. در این فصل‌ها آب‌وهوای پوکت به شدت معتدل است و گردشگران کمتری را نسبت به فصل‌های دیگر در جزیره می‌بینید. با خیال راحت در سواحل خلوت و آرام بگردید و بدون نیاز به استادن در صف‌های طولانی از جاذبه‌های گردشگری پوکت دیدن کنید. 

بهترین زمان سفر به پوکت از نظر آب‌وهوا

بهترین زمان سفر به پوکت از نظر آب‌وهوا

بهترین فصل برای سفر به پوکت از نظر آب‌وهوایی از ماه نوامبر تا فوریه است. در این فصل شرایط آب‌وهوایی جزیره مطلوب، خشک و خنک است و دمای هوای بین 24 تا 32 درجه سانتیگراد تغییر می‌کند. آسمان صاف و بدون ابر است و خورشید به شدت خودنمایی می‌کند و نسیمی ملایم و خنک فضا را دلپذیر می‌کند. این فصل بهترین زمان برای آفتاب گرفتن و انجام ورزش‌های آبی است. در آب‌های شفاف و تمیز اطراف جزیره شیرجه بزنید و کمی زیر آفتاب استوایی استراحت کنید.

بهترین زمان سفر به پوکت برای ماه عسل

بهترین زمان سفر به پوکت برای داشتن یک ماه عسل رویایی و به یادماندن از ماه دسامبر تا مارس است. در این فصل آب‌وهوا به شدت دلپذیر و ایده‌آل است و آسمان صاف و نسیم ملایم و گرمای متعادل بین 24 تا 32 درجه سانتیگراد شرایط را برای ساختن خاطراتی فوق‌العاده و رمانتیک فراهم می‌کند. فصل باران‌های موسمی به تازگی به پایان رسیده و دمای متعادل هوا بهترین زمان برای یک پیاده‌روی در سواحل بکر با پس‌زمینه‌ای از غروب سرخ رنگ خورشید است. اقامت در یک استراحتگاه دنج استوایی و غذاهای محلی و مناظر دلربای جزیره می‌تواند خاطره‌ای فوق‌العاده از ماه عسل در پوکت باشد.

بهترین زمان سفر به پوکت به همراه خانواده

بهترین زمان بازدید از پوکت به همراه خانواده از ماه نوامبر تا فوریه است. این فصل ترکیبی دلپذیر از آفتاب لذت‌بخش، دمای ملایم بین 24 تا 32 درجه سانتیگراد و بارندگی‌های گاه‌به‌گاه است. آب‌وهوای این روزها بهترین زمان برای گردش در پوکت به همراه خانواده و انجام فعالیت‌های آبی و بازدید از جاذبه‌های گردشگری و فرهنگی بسیار مناسب است. این فصل تقریبا با تعطیلات مدارس هماهنگ است و همین آن را به بهترین زمان سفر به پوکت به همراه خانواده تبدیل می‌کند.

بهترین فصل برای بازدید از پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت

ماه‌های نوامبر تا فوریه دوران اوج زیبایی‌های پوکت است و بسیاری از گردشگران این زمان را بهترین فصل برای بازدید از پوکت می‌دانند. در این فصل جزیره بهترین شرایط آب‌وهوایی را دارد و آسمان لاجوردی رنگ و شفاف، نسیم‌های ملایم و دمای متعادل بهترین فرصت برای گردش در جزیره و پیاده‌روی در مسیرهای ساحلی است. در این فصل که بهترین زمان سفر به پوکت است می‌توانید با خیال راحت و بدون تحمل بارش‌های سنگین موسمی در جزیره کاوش کنید و از تماشای جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی آن لذت ببرید. 

بهترین زمان سفر به پوکت در فصل بهار

مارس، بهترین زمان برای گردش در پوکت

برای علاقمندان به ورزش‌های آبی هیجان‌انگیز ماه مارس بهترین زمان سفر به پوکت است. در ماه مارس می‌توانید با اطمینان از آرامش آب‌های اطراف جزیره به غواصی در آب‌های زلال و کریستالی بروید و از تماشای موجودات دریایی لذت ببرید. علاوه‌براین جواهرات فرهنگی و تاریخی جزیره منتظر شما هستند تا گوشه‌ای از فرهنگ و تاریخ مردم پوکت را به شما نشان دهند. شهر تاریخی پوکت و معبد وات چالونگ از جمله جاذبه‌هایی هستند که می‌توانید در سفر به پوکت در ماه مارس از آن دیدن کنید. حمام آفتاب زیر نور ملایم خورشید می‌تواند یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی باشد که در این سفر انجام می‌دهید. یکی دیگر از دلایلی که ماه مارس را به عنوان بهترین زمان گردش در پوکت معرفی می‌کنیم برگزاری فستیوال‌های مشهوری مثل تائو تپ کاساتری و تائو سی سانتون است. در این جشن‌های پر جنب‌وجوش که بخشی از میراث فرهنگی مردم جزیره به شمار می‌رود رژه‌ها و نمایش‌های سنتی برگزار می‌شود و بوی غذاهای لذیذ محلی از گوشه و کنار به مشام می‌رسد. در این فستیوال می‌توانید غذاهای دریایی تازه و غذاهای اصیل تایلندی را امتحان کنید. سفر به پوکت در ماه مارس پر است از ماجراجویی، زیبایی‌های فرهنگی و طبیعی که خاطره‌ای به یادماندنی برای شما خواهد بود.

آوریل، بهترین زمان سفر به پوکت

آوریل، بهترین زمان سفر به پوکت

در سفر به پوکت در ماه آوریل باید آماده دیدن مناظر پر جنب‌وجوشی از جشن‌های فرهنگی و شکوه مناطق استوایی باشید. یکی از دیدنی‌ترین فستیوال‌هایی که در ماه آوریل در پوکت برگزار می‌شود فستیوال سانگکران یا سال نوی تایلندی است. در این فستیوال به عنوان نمادی از پاکی و پاکسازی مبارزات آبی بین مردم برگزار می‌شود. در این ماه که بهترین زمان برای گردش در پوکت است راهپیمایی‌های رنگارنگ بسیاری برگزار می‌شود و گروه‌هایی از مردم محلی رقص‌های سنتی و شاد برگزار می‌کنند و شادی مثل ویروسی در هوا پخش می‌شود و لبخند بر لب مردم و گردشگران می‌آورد. آوریل بهترین زمان برای گردش در سواحل خیره‌کننده و شیرجه زدن در آب‌های شفاف است. این هوای مطبوع و دریای آرام بهترین فرصت برای ورزش‌های آبی و غواصی در آب‌های شفاف جزیره است. از گردش در طبیعت که فارق شدید سری هم به دیدنی‌های تاریخی بزنید. معبد وات چالونگ یکی از دیدنی‌ترین معابد جزیره است و ماهیت معنوی تایلندی را به زیبایی به نمایش می‌گذارد. آوریل آغاز فصل کم مسافر پوکت است و قیمت اقامتگاه‌ها به مراتب کاهش پیدا می‌کند و به همین دلیل آن را به عنوان ارزان ترین زمان سفر به پوکت معرفی می‌کنیم.

پوکت در ماه می

جمعیت گردشگران در ماه می به شدت کاهش پیدا می‌کند و از این جهت این ماه بهترین زمان سفر به پوکت برای فرار از شلواغی است. فضای سرسبز و رگبارهای بارانی حال‌وهوایی طراوت‌بخش به مناظر زیبای جزیره می‌بخشد. در این حال‌وهوای دلنشین فرصت یک پیاده‌روی عصرگاهی در سواحل نم‌زده را از دست ندهید. در این زمان خلوت سری هم به سواحلی که کمتر معروف هستند بزنید از جمله این سواحل می‌توان به ساحل فریدام یا پارادایس اشاره کرد. ماه می بهترین زمان سفر به پوکت برای عاشقان غواصی است و می‌توانید در آب‌های زلال و آرام دریای آندامان چند ساعتی به غواصی بپردازید. با از راه رسیدن غروب کمی از ساحل فاصله بگیرید و به پیاده‌روی در خیابان‌های پرجنب‌وجوش شهر قدیمی پوکت بپردازید و در میراث فرهنگی جزیره کاوش کنید. در بازارهای محلی بگردید یا در رستوران‌های ساحلی از طعم لذیذ غذاهای تایلندی لذت ببرید. در ماه می قیمت اقامتگاه‌ها در این جزیره کاهش پیدا می‌کند و از این جهت بهترین زمان سفر به پوکت به شمار می‌رود. 

سفر به پوکت در فصل تابستان

بهترین زمان سفر به پوکت

پوکت در ماه ژوئن

پوکت در ماه ژوئن تبدیل به بهشتی سرسبز و گرمسیری می‌شود و جذابیت‌های طبیعی آن نظر گردشگران را به خود جلب می‌کند. تمام این ویژگی‌ها باعث شده ژوئن بهترین زمان برای گردش در پوکت باشد. پوکت در این ماه آماده پذیرایی از افرادی است که روحیه ماجراجو دارند. رگبارهای بارانی مناظر دلنشینی به وجود می‌آورد و طراوت هوا آدم را به بیرون از هتل و اقامتگاه می‌کشاند. برای تجربه‌ ورزش‌های آبی و غواصی در آب‌های زلال آندامان شیرجه بزنید. در این میان سری هم به آبشار بنگ په بزنید. این آبشار باشکوه یکی از جاذبه‌های پنهان و دیدنی جزیره به شمار می‌رود. بازار زیبا و پرجنب‌وجوش بانزان یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی جزیره است، در این بازار زیبا بگردید و از عطر و بوی سبزیجات تازه و ادویه‌های متنوع و غذاهای خیابانی لذت ببرید. فستیوال سالانه لابستر پوکت در ماه ژوئن برگزار می‌شود. در این فستیوال هیجان‌انگیز غذاهای دریایی بسیار خوش‌طعمی با لابستر پخته می‌شود و بهترین فرصت برای علاقمندان به غذاهای دریایی است.

جولای، بهترین زمان بازدید از پوکت

ماه جولای نیز به واسطه قرار گرفتن در فصل بارش‌های موسمی یکی از جذاب‌ترین ماه‌ها برای سفر به پوکت است. اگر با بارش باران‌های گاه‌به‌گاه مشکلی ندارید این ماه بهترین زمان سفر به پوکت برای شماست. پوکت در ماه جولای به واسطه باران‌های مکرر یکسره سبز می‌شود و مناظر فوق‌العاده خود را به نمایش می‌گذارد. از طرفی به دلیل همین باران‌های موسمی تعداد گردشگران به شدت کمتر از ماه‌های دیگر می‌شود و قیمت اقامتگاه‌ها و هتل‌ها کاهش پیدا می‌کند و از این جهت ارزان ترین زمان سفر به پوکت نیز به شمار می‌رود. در این ماه دمای آب دریای آندامان گرمتر می‌شود و بهترین فرصت برای غواصی و موج‌سواری است. پیشنهاد می‌کنیم در این ماه که بهترین زمان برای بازدید از پوکت است سری به پروژه توانبخشی گیبون بزنید. در پروژه توانبخشی گیبون، گیبون‌هایی که به صورت غیرقانونی شکار و اسیر شده‌ بوده‌اند نگهداری می‌شوند تا ضمن بازیابی سلامت جسمی برای بازگشتن به طبیعت آماده شوند. اگر به گشتن به طبیعت علاقه دارید کوله‌ای کوچک و کمی خوراکی بردارید و به پیاده‌روی در جنگل‌های سرسبز و بارانی بپردازید. از دیگر فعالیت‌هایی که در سفر به پوکت در ماه جولای انتظار شما را می‌کشد فستیوال شناور قایق چائو له است. در این فستیوال رژه‌های پرجنب‌وجوش و نمایش‌های فرهنگی جذابی برگزار می‌شوند. از دیگر دیدنی‌های پوکت در این فصل فستیوال غذاهای دریایی است. در این فستیوال غذاهای دریایی با صیدهای تازه طبخ می‌شوند و یکی از خوشمزه‌ترین فستیوال‌های پوکت به شمار می‌رود.

سفر به پوکت در ماه آگوست

سفر به پوکت در ماه آگوست

در ماه آگوست نیز به دلیل بارش باران‌های موسمی میزان سفر به پوکت کاهش پیدا می‌کند. اگر دوست دارید در فضایی آرام و خلوت از مناظر و زیبایی‌های جزیره لذت ببرید ماه آگوست بهترین زمان سفر به پوکت برای شما است. غواصی در میان صخره‌های مرجانی و تماشای موجودات دیدنی دریایی و موج‌سواری در سواحل دریای آندامان از جمله فعالیت‌های هیجان‌انگیز پوکت در ماه آگوست هستند. برای امتحان کردن طعم لذیذ غذاهای تایلندی سری به بازار محلی بانزان بزنید و از غرق شدن در زندگی روزمره مردم محلی لذت ببرید. در سفر به پوکت در ماه آگوست بازدید از معبد وات چالونگ و قدم زدن در شهر قدیمی پوکت را فراموش نکنید. شعر قدیمی پوکت یکی از زیباترین جاذبه‌های گردشگری این جزیره است و معماری رنگارنگ چینی و پرتغالی این شهر روحیه هر بیننده‌ای را به‌ وجد می‌آورد. فستیوال ارواح گرسنه پور تور در ماه آگوست در پوکت برگزار می‌شود. رویدادی دیدنی و مسحورکننده که در آن مردم محلی با برگزاری مراسم و آیین‌های مفصل و راهپیمایی‌های طولانی به اجداد خود ادای احترام می‌کنند. 

پاییز، بهترین فصل برای بازدید از پوکت

سفر به پوکت در سپتامبر

ماه سپتامبر به دلیل فضای آرام و تعداد کمتر گردشگران بهترین زمان بازدید از پوکت به شمار می‌رود. در این ماه میزان بارش باران‌های موسمی اندکی کمتر می‌شود، اما همان نم‌نم‌های گاه‌به‌گاه باران فضایی لطیف و باطراوت به جزیره می‌بخشد. برای یک گردش ساحلی عصرگاهی به ساحل فریدام یا آوسان بروید. دمای متعادل آب بهترین فرصت برای آب‌تنی و ورزش‌های آبی است. فرصت غواصی در آب‌های زلال و دیدنی دریای آندامان را از دست ندهید. در این فصل خلوت بدون نگرانی برای شلوغی به جاذبه‌های فرهنگی مثل وات فرا تانگ و بیگ بودا بروید و در آرامش این اماکن دیدنی را بگردید. فستیوال پور تور نیز که از فستیوال‌های دیدنی پوکت به شمار می‌رود در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. در این فستیوال رنگارنگ نمایش‌های سنتی و بازارهای محلی پرجنب‌وجوش برگزار می‌شوند. گردشگران خوش‌ذوقی که به دنبال آشنایی بیشتر با فرهنگ مردم محلی هستند در این فستیوال شرکت می‌کنند و از تماشای فعالیت‌های دیدنی آن شگفت‌زده می‌شوند. ماه سپتامبر بهترین زمان سفر به پوکت برای داشتن تجربه‌ای آرام و به‌یادماندنی در جزیره است.

اکتبر، بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت

با رسیدن به نیمه پاییز و ماه اکتبر کم‌کم فصل باران‌های موسمی به پایان می‌رسد و بهترین زمان بازدید از پوکت است. برای گردش در ساحل پیشنهاد می‌کنیم سری به ساحل نای یانگ یا مای خائو بزنید. این سواحل نسبت به دیگر سواحل پوکت در این فصل خلوت‌تر هستند. آب‌های آرام این سواحل بهترین فرصت برای شنا و غواصی هستند. از دیگر دیدنی‌های سفر به پوکت در ماه اکتبر می‌توان به فستیوال وجتریان اشاره کرد. در این جشن فرهنگی رژه‌ها و نمایش‌های خیابانی جذابی برگزار می‌شود. فرصت امتحان کردن غذاهای محلی و دریایی تازه را در این فستیوال از دست ندهید. ماه اکتبر با وجود زیبایی‌های طبیعی، جشن‌های فرهنگی و فستیوال‌های خوشمزه بهترین زمان سفر به پوکت به حساب می‌آید.

پوکت در ماه نوامبر

آب‌وهوای دلپذیر، وزش نسیم ملایم، آسمان صاف و شفاف و مناظر سرسبز تنها بخشی از زیبایی‌های پوکت در ماه نوامبر هستند. این ماه بهترین زمان سفر به پوکت برای یک حمام آفتاب دلپذیر و گردش در سواحل بکر و دیدنی است. شرایط آب‌وهوایی برای لذت بردن از ورزش‌های آبی مثل غواصی و شنا فراهم است. پوکت در این ماه فستیوال لوی کراتونگ را میزبانی می‌کند. در این فستیوال دیدنی که از جذاب‌ترین فعالیت‌ها در سفر به پوکت در فصل پاییز است مردم محلی فانوس‌های شناور و زیبایی را بر روی آب رها می‌کنند و منظره‌ای فوق‌العاده به وجود می‌آورند. کارناوال پاتونگ از دیگر فستیوال‌های دیدنی جزیره در ماه نوامبر است. اجراهای خیره‌کننده موسیقی و نمایش‌های خیابانی تنها بخشی از جاذبه‌های این جشنواره هستند. برای چشیدن غذاهای لذیذ تایلندی سری به رستوران‌های ساحلی بزنید و قدم زدن در شهر قدیمی پوکت را فراموش نکنید. ماه نوامبر به دلیل آرامش کم‌نظیر، فستیوال‌های رنگارنگ و طبیعت دیدنی بهترین زمان برای گردش در پوکت به حساب می‌آید.

بهترین زمان سفر به پوکت در زمستان

بهترین زمان سفر به پوکت در زمستان

سفر به پوکت در دسامبر

با شروع فصل زمستان آب‌وهوای پوکت گرم می‌شود و از این نظر ماه‌های این فصل بهترین زمان سفر به پوکت هستند. جزیره پوکت در ماه دسامبر تبدیل به یک سرزمین عجایب در مناطق استوایی می‌شود و روزهای گرم و آفتابی آن مردم را از خانه بیرون می‌کشد. سواحل پس از گذر از فصل باران‌های موسمی حال‌وهوایی زنده و شاداب به خود می‌گیرند و در هر نقطه‌ای می‌توان مردمی را دید که برای آفتاب گرفتن و گردش در سواحل بیرون آمده‌اند. ساحل پاتونگ یکی از محبوب‌ترین سواحل پوکت در این ماه است و ورزش‌های آبی و تفریحات شبانه بسیاری در این ساحل برگزار می‌شود. هرگاه از گردش در سواحل گرم و آفتابی خسته شدید سری به شهر قدیمی پوکت بزنید و از تماشای چراغانی‌های دیدنی و ساختمان‌های قدیمی لذت ببرید. در سفر به پوکت در ماه دسامبر بازدید از بودای بزرگ و معبد وات چالونگ را نیز در برنامه خود قرار دهید. در ماه دسامبر چند نمایش‌ غذایی محلی و بین‌المللی در این جزیره برگزار می‌شود از این جهت دسامبر را به عنوان بهترین زمان برای گردش در پوکت می‌شناسند. ضیافت آشپزی کینگز کاپ پوکت بهترین فرصت برای امتحان کردن غذاهای لذیذ تایلندی است. با نزدیک شدن به پایان سال مهمانی‌های ساحلی به همراه آتش‌بازی‌های خیره‌کننده در سواحل پوکت برگزار می‌شود. اگر دوست دارید سال نو را متفاوت و در نقطه‌ای گرمسیری جشن بگیرید ماه دسامبر بهترین زمان سفر به پوکت برای شما است.

پوکت در ژانویه

تصاویر فوق‌العاده و مناظر کارت‌پستالی و آب‌وهوای کم‌نظیر از ویژگی‌های خاص پوکت در ماه ژانویه هستند. آسمان براق و نیلگون و نسیم ملایم زمینه‌ساز یک گردش ساحلی طولانی و به یادماندنی هستند. در روزهای ایده‌آل ماه ژانویه که بهترین زمان سفر به پوکت است در سواحل آفتابی استراحت کنید و در آب‌های شفاف جزیره شیرجه بزنید. پس از تماشای غروب دل‌انگیز کنار دریا به سمت شهر برگردید و بازارهای شلوغ و سرزنده بگردید. گردش در این بازارها بهترین فرصت برای امتحان کردن غذاهای خیابانی و محلی پوکت است. همزمان با جشن سال نوی چینی خیابان‌ها پر می‌شود از فانوس‌های رنگارنگ و جشن‌ها و نمایش‌های خیابانی. می‌توانید برای تماشای جزایر کوچک اطراف قایق اجاره کنید و در این جزایر بگردید. ماه ژانویه در پوکت ترکیبی تماشایی از زیبایی‌های طبیعی، جشن‌های فرهنگی و فعالیت‌های هیجان‌انگیز است.

فوریه، بهترین زمان سفر به پوکت

بهترین زمان سفر به پوکت

با آغاز ماه فوریه پوکت حال‌وهوایی تماشایی به خود می‌گیرد. در این ماه که بهترین زمان سفر به پوکت به حساب می‌آید آب‌های نیلگون و آرام جان می‌دهد برای یک آب‌تنی لذت‌بخش یا چند ساعت غواصی میان صخره‌های مرجانی و موجودات دریایی. جشنواره سالانه شهر قدیمی پوکت در ماه فوریه برگزار می‌شود. در این جشنواره نمایش‌های خیابانی و رژه‌های دیدنی برگزار می‌شود و مردم و گردشگران می‌توانند غذاهای لذیذ و متفاوت تایلندی را در این جشنواره امتحان کنند. جشن‌هایی که به مناسبت سال نوی چینی برگزار می‌شوند از جمله زیبایی‌های پوکت در ماه فوریه هستند. نمایش‌ رقص اژدها و آتش‌بازی‌های بزرگ در این جشن‌ها نگاه گردشگران را خیره می‌کند. ترکیب گرمای هوا با نسیم ملایمی که از سمت دریا می‌وزد زمینه یک پیاده‌روی شبانه را فراهم می‌کند. یک بطری آب همراه خود ببرید و ضمن قدم زدن در شهر قدیمی پوکت مردمی که به بهانه جشن سال نو تا پاسی از شب بیرون از خانه مانده‌اند را تماشا کنید. هوای عالی این ماه بهترین زمان برای گردش در پوکت و بازدید از جاذبه‌های گردشگری این جزیره استوایی است. 

کلام پایانی

جزیره پوکت در میان آب‌های شفاف دریای آندامان به زیبایی می‌درخشد. وزش نسیم ملایم در بین درختان استوایی و آسمان لاجوردی فضایی رویایی در این جزیره به وجود می‌آورد. زیبایی‌های طبیعی این جزیره هر ساله گردشگران بسیاری را به تایلند می‌کشاند. پوکت در تمام ماه‌های سال زیبایی‌ها و جذابیت مخصوص به خود را دارد همین موضوع انتخاب بهترین زمان سفر به پوکت را سخت می‌کند. از نظر بسیاری از گردشگران بهتر است برای دیدن اوج زیبایی‌های این جزیره سفر خود را برای ماه‌های نوامبر تا فوریه برنامه‌ریزی کنید. در این زمان آب‌وهوای پوکت گرم و معتدل است و بدون تحمل بارش‌های شدید یا گرمای طاقت‌فرسا می‌توان از زیبایی‌های آن لذت برد. امیدواریم با استفاده از این راهنمای کوتاه سفر فوق‌العاده‌ای برای خود رقم بزنید.

نظرات کاربران