بهترین زمان سفر به کرابی، راهنمایی برای تجربه‌ای ایده‌آل در این جزیره جادویی 

بهترین زمان سفر به کرابی؛ چه زمانی به این جزیره جادویی سفر کنیم؟

جزیره کوچک کرابی در غرب کشور تایلند قرار دارد و یکی از زیباترین مقاصد گردشگری در این کشور به حساب می‌آید. این جزیره هر سال گردشگران بسیاری را از همه جای دنیا میزبانی می‌کند. کرابی سه فصل دارد: فصل گرم، فصل بارانی و فصل سرد. هر سه فصل زیبایی‌های خاص خود را دارند و همین ویژگی انتخاب بهترین زمان سفر به کرابی را کمی سخت می‌کند. دسامبر خنک‌ترین ماه در کرابی است و دمای هوا بین 23 تا 31 درجه سانتیگراد متغیر است البته این دما برای بسیاری از کشورهای نقاط سردسیر گرم به حساب می‌آید. خشک‌ترین و کم‌بارش‌ترین ماه سال فوریه است و تقریبا هیچ بارندگی در آن اتفاق نمی‌افتد. عنوان گرم‌ترین ماه سال هم به آوریل می‌رسد. دمای هوا در این ماه بین 24 تا 34 درجه سانتیگراد تغییر می‌کند. پربارش‌ترین ماه سال نیز ماه اکتبر است. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم بهترین زمان سفر به کرابی چه موقع از سال است.

رزرو بلیط هواپیما با سه کلیک خوبه!

بهترین زمان سفر به کرابی از نظر آب‌وهوا

بهترین زمان سفر به کرابی

بهترین زمان سفر به کرابی از نظر آب‌وهوا از ماه دسامبر تا فوریه است. در این فاصله زمانی بعدازظهرها هوا کمی گرم می‌شود اما با از راه رسیدن غروب خورشید نسیم ملایمی از سمت دریا می‌وزد و دمای هوا تا حدی کاهش پیدا می‌کند. از دلایلی که دسامبر تا فوریه را به عنوان بهترین زمان بازدید از کرابی معرفی می‌کنیم هوای آفتابی و خشک است. این آب‌وهوای خشک و آفتابی شرایط مناسب را برای بسیاری از فعالیت‌ها و ورزش‌های هیجان‌انگیز آبی فراهم می‌کند. اگر به غواصی و کاوش در دنیای زیر آب علاقه دارید بهترین زمان بازدید از کرابی برای شما ماه مارس و آوریل است. در این ماه‌ها دریا معمولا آرام و دمای آب گرم است. اگر به دنبال سفری مقرون‌به‌صرفه هستید بین ماه‌های آگوست تا اکتبر ارزان ترین زمان سفر به کرابی به شمار می‌رود.

بدترین زمان سفر به کرابی

کرابی به دلیل بارش‌های فراوان و رطوبت بالا تبدیل به دریایی از گِل می‌شود. قطعا قدم زدن در جاده‌ها و زمین‌های گل‌آلود می‌تواند سخت و البته خطرناک باشد. به همین دلیل ماه می بدترین زمان سفر به کرابی است. اگر هوای بارانی را دوست ندارید سفر به کرابی را در ماه‌های آگوست، سپتامبر و اکتبر نیز پیشنهاد نمی‌کنیم. به خصوص ماه اکتبر از نظر آب‌وهوایی بدترین زمان سفر به کرابی است. اما خب، با وجود این شرایط نامطلوب آب‌وهوایی گردشگران بسیاری این ماه‌ها را برای سفر به کرابی انتخاب می‌کنند. می‌پرسید چرا؟ دلیلش قیمت‌های پایین اقامتگاه‌ها و فعالیت‌های تفریحی است. در این ماه‌ها به دلیل کاهش قابل‌ توجه تعداد مسافران بسیاری از اقامتگاه‌ها قیمت‌های خود را کاهش می‌دهند. گردشگرانی که به دنبال یک سفر مقرون‌به‌صرفه هستند این زمان را بهترین زمان بازدید از کرابی می‌دانند. گرچه با یک برنامه‌ریزی مناسب و توجه به اخبار آب‌وهوا می‌توانید کاری کنید سفرتان به خاطر باران یا دمای بالا خراب نشود. 

شلوغ ترین زمان بازدید از کرابی

بهترین زمان سفر به کرابی

نوامبر

با از راه رسیدن ماه نوامبر فصل بارش نیز به پایان می‌رسد و دمای هوا تا حد قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. دما به طور میانگین بین 23 تا 31 درجه سانتیگراد متغیر است. میزان مسافر در این ماه بیشتر از قبل می‌شود و از این جهت بدترین زمان سفر به کرابی است. در نیمه اول ماه اکتبر به دلیل وزش بادهای موسمی بارش‌های پراکنده‌ای اتفاق می‌افتد اما تاثیر چندانی بر روند سفر شما نخواهد گذاشت. نوامبر از نظر متعادل بودن آب‌وهوا و بارش‌های کمتر بهترین زمان سفر به کرابی است.

دسامبر، سردترین ماه برای سفر به کرابی

میانگین دمای هوا در ماه دسامبر بین 23 تا 31 درجه سانتیگراد است و کرابی در این ماه سردترین آب‌وهوا را دارد. گرچه این دما باز هم متعادل به حساب می‌آید و با وجود آسمان صاف و آبی، آفتاب گرم و نسیم ملایم می‌توان این ماه را بهترین زمان سفر به کرابی دانست. البته در این ماه به دلیل آغاز تعطیلات کریسمس تعداد مسافران بیشتر از همیشه می‌شود و از این لحاظ شلوغ ترین زمان بازدید از کرابی به حساب می‌آید. آب‌وهوای فوق‌العاده و مناظر طبیعی خیره‌کننده خیلی‌ها را برای تعطیلات کریسمس به کرابی می‌کشاند.

ژانویه گرم و آفتابی، بهترین زمان سفر به کرابی

بهترین زمان سفر به کرابی

ژانویه نیز از نظر آب‌وهوایی بهترین زمان سفر به کرابی است. کرابی در این ماه آب‌وهوای متعادلی دارد و دمای‌ها بین 22 تا 32 درجه سانتیگراد تغییر می‌کند. در بازدید از کرابی در این ماه روزهای روشن و آفتابی را تجربه می‌کنید. علاوه‌براین آب دریای آندامان گرم است و چی بهتر از شنا در آب‌های نیلگون و گرم جزیره؟ به هرکدام از ورزش‌های غواصی، صخره‌نوردی یا کایاک‌سواری علاقه دارید ژانویه بهترین زمان سفر به کرابی برای شما است. دقت کنید که ژانویه نیز مانند دسامبر شلوغ ترین زمان بازدید از کرابی است.

فوریه شلوغ ترین زمان بازدید از کرابی

جزیره زیبای کرابی در ماه فوریه بیشترین روزهای آفتابی را دارد. دمای هوا در این ماه بین 22 تا 34 درجه سانتیگراد تغییر می‌کند. این ماه به عنوان خشک‌ترین ماه سال نیز شناخته می‌شود. اگر از باران فراری و طرفدار آب‌وهوای آفتابی و گرم هستید فوریه برای شما بهترین زمان سفر به کرابی است. گرچه شاید روزها گرمای زیادی را تحمل کنید اما شب‌ها هوا خنک‌تر می‌شود. فوریه بهترین زمان برای گشت‌وگذار در طبیعت زیبای جزیره و لذت بردن از فعالیت‌های هیجان‌انگیز در فضای باز است.

مارس تا جولای، بهترین زمان سفر به کرابی

بهترین زمان سفر به کرابی

مارس، بهترین زمان بازدید از کرابی

مارس نیز یکی از گرم‌ترین ماه‌‌ها در کرابی است. دمای هوا در این ماه بین 23 تا 34 درجه سانتیگراد تغییر می‌کند. ماه مارس، به خصوص در نیمه اول ماه، بهترین زمان بازدید از کرابی است. در این ماه هوا رو به گرمی می‌رود و جزیره دیگر به اندازه ماه  فوریه شلوغ نیست. اگر دوست دارید جزیره را در آرامش و به دور از شلوغی ببینید مارس بهترین زمان سفر به کرابی برای شما است. در این ماه سواحل آرام و گرم هستند و می‌توانید با آسودگی خاطر در آنها بگردید.

آوریل گرم‌ترین ماه سال

آوریل را نیز به عنوان یکی از گرم‌ترین ماه‌های سال برای سفر به کرابی می‌شناسند. دمای هوا در ماه آوریل بین 24 تا 34 درجه سانتیگراد تغییر می‌کند. آفتاب در اواسط روز بسیار تند و هوا گرم است. اگر به روزهای آفتابی علاقه دارید آورین بهترین زمان سفر به کرابی برای شما است اما مواظب باشید هنگام بازدید از سواحل آفتاب‌سوخته نشوید و حتما از کرم ضد آفتاب و کلاه‌های بزرگ حصیری استفاده کنید. یکی از محبوب‌ترین جشنواره‌های کرابی در ماه آوریل برگزار می‌شود. در این جشنواره که به نام سونگکران شناخته می‌شود مردم آب‌بازی می‌کنند و با تفنگ‌های آب‌پاش با هم مبارزه می‌کنند. قطعا آب‌بازی بهترین راه فرار از گرما است در صورتی که سفر به کرابی را برای ماه آوریل برنامه‌ریزی کردید حتما در این جشنواره دیدنی شرکت کنید.

می، بهترین زمان بازدید از کرابی

بهترین زمان سفر به کرابی

ماه می نیز یکی از ماه‌های بارانی در کرابی به شمار می‌رود. علاوه بر بارش باران‌های موسمی دمای هوا نیز در این ماه کمی متعادل است و بین 24 تا 33 درجه سانتیگراد تغییر می‌کند. در این ماه هوا بیشتر ابری و نیمه ابری است و احتمالا روزهای بارانی زیادی را در سفر به کرابی تجربه خواهید کرد. پیشنهاد می‌کنیم در روزهای بارانی به استخر هتل بروید یا در یکی از مراکز اسپا و ماساژ در کرابی از یک ماساژ تایلندی فوق‌العاده لذت ببرید. شب‌ها هم می‌توانید به بازارهای شبانه بروید و در بین مردم بگردید.

ژوئن، بهترین زمان سفر به کرابی

دمای هوای کرابی در ماه ژوئن بین 24 تا 32 درجه سانتیگراد است و از میزان گل‌آلودی زمین تا حد زیادی کاسته می‌شود. اگر به آب‌وهوای بارانی علاقه دارید و در عین حال نمی‌خواهید شدت بارش بر سفر شما تاثیر بگذارد ژوئن بهترین زمان سفر به کرابی برای شما است. در این ماه میزان بارش نسبت به دیگر ماه‌های بارانی کمتر است و با وجود هوای ابری باز هم می‌توانید از بسیاری از جاذبه‌های گردشگری بازدید کنید.

جولای

جولای نیز از ماه‌های گرم کرابی به شمار می‌رود. دمای هوا معمولا بین 24 تا 31 درجه سانتیگراد است. در سفر به کرابی در ماه جولای بارش‌های گاه‌به‌گاه و هوای گرم را تجربه می‌کنید. با وجود بارش‌های پراکنده هنوز هم می‌توانید از بسیاری از جاذبه‌های گردشگری مثل پارک ملی کرابی یا معابد بودایی دیدن کنید. در بعضی از سواحل می‌توانید غواصی کنید اما به دلیل نوسان جریان‌های دریایی دید کافی برای این کار نخواهید داشت.

بهترین زمان سفر به کرابی برای فرار از شلوغی

بهترین زمان سفر به کرابی

آگوست

آگوست را به عنوان بهترین زمان سفر به کرابی برای فرار از شلوغی معرفی می‌کنیم. در این ماه دمای هوا بین 24 تا 31 درجه سانتیگراد است اما شدت وزش بادهای موسمی افزایش پیدا می‌کند و بارش‌ها نیز طولانی‌تر و شدیدتر هستند. از دلایلی که این ماه را به عنوان بهترین زمان بازدید از کرابی معرفی می‌کنیم تعداد کمتر گردشگران و خلوت بودن جزیره است. در این ماه به دور از شلوغی و ازدحام جمعیت می‌توانید در جزیره بگردید.

سپتامبر، بهترین زمان سفر به کرابی

سپتامبر دومین ماه پربارش کرابی است. دمای هوای کرابی در سپتامبر بین 24 تا 31 درجه سانتیگراد است و شدت بارش‌ بیشتر از قبل می‌شود. اما همین طوفان‌ها و رگبارها باعث سرسبزی و طراوت جزیره می‌شوند. اگر با بارش‌های شدید مشکلی ندارید و از طرفی می‌خواهید سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشید سپتامبر برای شما بهترین زمان بازدید از کرابی است. در روزهای بارانی به مراکز ماساژ و اسپا بروید با یک ماساژ تایلندی فوق‌العاده خستگی را از تن بیرون کنید.

اکتبر

ماه اکتبر مرطوب‌ترین ماه سال در کرابی است. در این ماه دمای هوا کمتر می‌شود و بین 23 تا 31 درجه سانتیگراد است اما میزان بارش‌ها به اوج خود می‌رسد. این بارش‌های مکرر باعث می‌شود هوا خنک‌تر به نظر برسد. اکتبر را از این جهت به عنوان بهترین زمان سفر به کرابی معرفی می‌کنیم که در آن میزان گردشگران به شکل قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. در ماه اکتبر فرصت این را دارید که قبل از شروع اوج شلوغی از آرامش جزیره لذت ببرید.

کلام پایانی

کرابی به عنوان یکی از پربازدیدترین مقاصد گردشگری تایلند شناخته می‌شود و هر سال گردشگران بسیاری برای استراحت و تعطیلات به آن سفر می‌کنند. این جزیره کوچک طبیعت فوق‌العاده زیبایی دارد و باید بهترین زمان را برای لذت بردن از این زیبایی‌ها انتخاب کرد. از آنجا که کرابی تنوع آب‌وهوایی زیادی ندارد دمای هوای آن با یکی دو درجه اختلاف در تمام ماه‌های سال تقریبا یکسان است. تنها چیزی که باعث تفاوت می‌شود و بر انتخاب بهترین زمان سفر به کرابی تاثیر می‌گذارد باران‌های موسمی است. در مقاله کوتاهی که خواندید سعی کردیم شما را در انتخاب بهترین زمان برای بازدید از کرابی راهنمایی کنیم. امیدواریم سفری به یادماندنی به این جزیره زیبا و دیدنی داشته باشید.

نظرات کاربران