بهترین غذاهای خیابانی در پراگ

بهترین غذاهای خیابانی در پراگ را کجا می‌توان پیدا کرد؟

پراگ یکی از شهرهای اروپایی و پایتخت جمهوری چک است. در این شهر زیبا که لقب عروس اروپا را به خود گرفته‌است، آثار هنری مدرن و جاذبه‌های گردشگری بسیاری را می‌توان مشاهده کرد. گنبدها و کلیساهای تاریخی با شکوه، برج‌های قدیمی بسیار بلند و مناظر پل‌های آن،‌ بسیار حیرت‌انگیز است. باید بدانید که زیبایی این شهر به مناظر زیبا و ساختمان‌های دلفریبش ختم نمی‌شود؛ چیزهایی فراتر از آن‌ در این شهر وجود دارد که یکی از آن‌ها، غذاهای لذیذ و متفاوت است. بدون شک در ده‌ها رستوران مدرن، می‌توان بهترین غذاهای محبوب در پراگ را سفارش داد و امتحان کرد اما قطعا غذاهای خیابانی در پراگ یک چیز دیگر است و طرفداران مخصوص به خود را دارد. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم بهترین غذاهای خیابانی در پراگ و نشانی فروشندگان آن را به شما معرفی کنیم. اگر قصد رفتن به این شهر زیبا را دارید، پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مقاله را از دست ندهید. 

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

بهترین غذاهای خیابانی در پراگ 

بهترین غذاهای خیابانی در پراگ

در میدان قدیمی شهر پراگ، گاری‌ها و چرخ‌دستی‌های زیادی را پیدا می‌کنید که انواع ساندویچ‌های متنوع، پیتزا سبزیجات تازه و نوشیدنی‌های فراوانی می‌فروشند. در ادامه چند غذای اصیل و دلچسب پراگ را به شما معرفی می‌کنیم 

هالوسکی در میدان قدیمی شهر

این غذا یکی از بهترین غذاهای خیابانی پراگ است که در میدان قدیمی شهر به فروش می‌رسد. فروشندگان خیابانی به دلیل پخت غذاهای لذیذ محلی مانند ژامبون و هالوسکی معروف شده‌اند. هالوسکی از کوفته‌های سیب‌زمینی، کلم ترش و ژامبون تهیه می‌شود. این غذا را در میدان شهر سرو می‌کنند و محال است که با گذر از حوالی میدان، ناخودآگاه عطر و بوی ژامبون پخته شده، شما را به سمت خود نکشاند. هالوسکی با ترکیب نان چاودار (نوعی نان است که آرد آن از غله چاودار تهیه می‌شود) و سس خردل طعم بی‌نظیری دارد و می‌تواند به غذای مورد علاقه شما در اروپا تبدیل شود. در این میدان، بهترین غذاهای محلی پراگ را هم سرو می‌کنند و اگر از آن‌جا عبور کردید، یک سوسیس یا یک ساندویچ پنیر سرخ‌شده می‌تواند لذت شما از پیاده‌روی و گردش را کامل کند.

Banh-mi-ba؛ از بهترین غذاهای خیابانی در پراگ

Banh-mi-ba؛ از بهترین غذاهای خیابانی در پراگ

Banh-mi-ba به دلیل اینکه بسیار فشرده و قابل حمل است، یکی از غذاهای خیابانی عالی در پراگ  محسوب می‌شود. در این ساندویچ، مرغ زنجبیلی یا استیک خوشمزه در یک نان باگت فرانسوی انباشته می‌شود و با سبزیجات سرو می‌شود تا طعم ترد و لذیذتری داشته باشد. بهترین آشپزها در نزدیکی ایستگاه اتوبوس فلورنس، مشغول طبخ و ارائه این غذای فوق‌العاده و خوشمزه هستند. شما حتی اگر وقت بیشتری دارید، می‌توانید در یک روز سرد زمستانی، در اتاقک‌های کوچک آن‌جا بنشینید و از یک کاسه بخارآلود آبگوشت و یک ساندویچ دلچسب لذت ببرید.

تردلنیک و قهوه

این دسر یکی از بهترین غذاهای خیابانی معروف در پراگ است و می‌توانید آن را به آسانی در دکه‌های خیابانی پیدا کنید. حتی تماشای تهیه و پخت این شیرینی هم دلفریب و چشم‌نواز است. این خوراک لذیذ با پیچیدن خمیر شیرینی دور یک میله چوبی یا فلزی تهیه می‌شود. تردلنیک یا کیک دودکش یک شیرینی رول‌شده سنتی است و معمولا گرم سرو می‌شود. داخل این شیرینی با شکر و آجیل یا دارچین پر شده و در کنار یک فنجان قهوه، انتخابی عالی برای روزهای سرد زمستان است. 

اشترودل؛ از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی در پراگ

یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی پیشنهادی ما به شما در سفر به پراگ، خوردن اشترودل سیب است. البته اشترودل آلو و دانه خشخاش هم طعم منحصربه‌فرد خود را دارد. این دسر، شیرینی لایه لایه‌ای است که معمولا داخل آن، سیب، دارچین و کشمکش قرار می‌گیرد و بعد از پخت، با خامه فرم‌گرفته خانگی و کاستارد وانیل سرو می‌شود. اگر به بازار هاول می‌روید، در غرفه‌های شیرینی‌فروشی می‌توانید این دسر لذیذ را سفارش بدهید. مطمئن باشید که از طعم بی‌نظیر این شیرینی سیر نمی‌شوید. 

پیتزا Johnny

بهترین غذاهای خیابانی در پراگ

همه ما طعم پپیتزاهای گوناگون را امتحان کرده‌ایم، اما اگر به دنبال طعم بی‌نظیر و جدیدی در پیتزا می‌گردید، یک برش پیتزا Johnny را در نزدیکی ایستگاه شهاب و دانشگاه پراگ امتحان کنید. در این اسلایس‌فروشی که از بهترین غذاهای خیابانی ارزان در پراگ است، طعم‌های بی‌نظیر و جذاب را امتحان کنید و از خوردن غذا لذت ببرید. 

Liberské lahůdky

در این اغذیه‌فروشی می‌توانید بهترین غذاهای معروف در پراگ را پیدا کنید. این فروشگاه خرده‌فروشی که در نزدیکی موزه ملی واقع شده‌است، غذاهایی مانند ساندویچ روباز یا نان‌های محلی را بالاترین کیفیت به مشتری عرضه می‌کند. گزینه دیگری برای خوردن یک ساندویچ شگفت‌انگیز که فاصله زیادی با این مکان ندارد، اغذیه‌فروشی خواهران است که در آنجا ساندویچ‌های متنوع و بهترین غذاهای خیابانی معروف در پراگ نظیر ژامبون و سالاد سیب‌زمینی سرو می‌شود. 

دونر کباب؛ از غذاهای خیابانی ترکی در پراگ

دونر کباب یا همان کباب ترکی از برش دادن گوشت به دور آتش تهیه می‌شود. اکثر مردم محل تولد دونر کباب را ترکیه می‌دانند که از آن‌جا به اروپا و سراسر جهان گسترش پیدا کرده‌است. در پراگ هم این غذا محبوبیت زیادی دارد و یکی از بهترین غذاهای خیابانی در پراگ به شمار می‌آید. یکی ازدلایل پرطرفدار بودن این غذا، طبخ سریع و طعم بسیار مطبوع آن است که نظر خیلی از مشتری‌ها را به خود جلب کرده‌است. در پراگ، دونر کباب را در نان پیچیده و به همراه ماست و سس گوجه‌فرنگی سرو می‌کنند. اگر به پراگ می‌روید، دونر کباب را حتما امتحان کنید.

Nase Maso

Nase Maso

این قصابی، بهشت عاشقان گوشت است. آنجا نه‌تنها طیف گسترده‌ای از سوسیس‌ها را ارائه می‌دهد، بلکه یکی از بهترین برگرهای پراگ را نیز عرضه می‌کند. در این قصابی می‌توانید یک ساندویچ استیک با سس تارتار و نان چاودار امتحان کنید.

بهترین غذاهای خیابانی در پراگ را کجا می‌توان پیدا کرد؟

پراگ شهری با محله‌های جذاب و دیدنی است که چند محله برای یافتن غذاهای خیابانی در خود دارد. بسیاری از محله‌ها دارای بلوارها و تقاطع‌هایی است که محل مناسبی برای ارائه این غذاهای لذیذ است. توصیه می‌کنیم هنگام سفر به پراگ حتما به این محله‌ها سری بزنید.

میدان شهر قدیمی

این مرکز معماری با نام محلی میدان شهر قدیمی، ساختمان‌ها و کلیساهای تاریخی زیادی دارد. به گردشگران توصیه می‌شود که در هنگام سفر به پراگ از این اماکن تاریخی دیدن کنند. میدان قدیمی شهر را می‌توان پایتخت غذاهای خیابانی در پراگ دانست. در این میدان می‌توانید غذاهایی نظیر کالباس، ژامبون و هالوسکی را پیدا کنید. اگر در سفر به پراگ گذرتان به میدان قدیمی افتاد، حتما کلوباسی یا همان سوسیس سرخ‌شده را امتحان کنید که علاوه بر خوشمزگی، با قیمتی مناسب به‌ فروش می‌رسد. 

بازار هاول؛ یکی از عرضه‌کنندگان غذاهای خیابانی در پراگ

بهترین غذاهای خیابانی در پراگ

بازار هاول یکی از بهترین بازارهای کشاورزان در پراگ است. این بازار با فضای باز و جذاب، نزدیک متروی پل و میدان ونسسلاس قرار دارد. بازار هاول از چند غرفه تشکیل شده‌است که در یک کوچه قرار گرفته‌اند. ساختمان‌های نمادین، این خیابان دنج را احاطه کرده‌اند و زیبایی فراوانی به آن‌جا بخشیده‌اند. خریداران نه تنها می‌توانند از پیاده‌روی در آن‌جا و دیدن مناظر لذت ببرند، بلکه می‌توانند بهترین غذاهای خیابانی ارزان در پراگ را تهیه کنند. اگر شما هم به شیرینی علاقه‌مندید، اشترودل سنتی را در پراگ و این بازار جذاب از دست ندهید. 

SAPA Praha

 SAPA Praha را محله ویتنام کوچک می‌نامند. این محله، ارزش سوار شدن به مترو از ایستگاه اصلی راه‌آهن را دارد. در این بازار و مرکز خرید، کالاهای مصرفی زیادی وجود دارد که از ویتنام وارد شده یا توسط تولیدکنندگان محلی ایجاد شده‌است. مانند بسیاری از مراکز خرید و بازارهای آسیایی، فودکورت (سرای غذا) در SAPA Praha از جایگاه بالایی برخوردار است. در این محله، بهترین غذاهای خیابانی محلی در پراگ مانند ساندویچ، سبزیجات بخارپز و کوفته وجود دارد که گزینه‌هایی عالی برای وعده ناهاراست. اگر شما هم گیاه‌خواری را ترجیح می‌دهید یا از گوشت خسته شده‌اید، می‌توانید انواع غذاهای خوشمزه و کم کالری با سبزیجات را در این محله پیدا کنید.

میدان ونسسلاس؛ میدانی برای یافتن غذاهای خیابانی رایج در پراگ

میدان ونسسلاس در نزدیکی موزه ملی واقع شده‌است. در این بلوار با شکوه، رایج‌ترین نوع سوسیس و کالباس در منوی فروشندگان خیابانی را پیدا خواهید کرد. در این میدان، بهترین غذاهای خیابانی ارزان در پراگ، نظیر کالباس، سوسیس‌های سفید آلمانی و سوسیس‌های تند لهستانی ارائه می‌شود. کافی است روی آن مقداری پیاز یا کلم ترشی یا خردل بریزید و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید. میدان ونسسلاس یکی از معتبرترین غذاهای خیابانی  درپراگ را دارد و پیشنهاد ما به شما است. 

جشنواره غذاهای خیابانی در پراگ 

جشنواره غذاهای خیابانی در پراگ 

این جشنواره هر بهار و پاییز در محله هولسویس برگزار می‌شود. در این جشنواره غذا، رستوران‌های محلی و بهترین غذاهای خیابانی معروف در پراگ را به نمایش می‌گذارند. اهالی پراگ جشنواره را راهی برای دورهمی و جمع شدن دوستان و آشنایان محلی خود می‌دانند. آن‌ها در این جشنواره منو متفاوت و غذاهای متنوعی را ارائه می‌دهند. همه چیز از چوروی مکزیکی گرفته تا بانه می ویتنامی و مینی کاسه‌های رامن در جشنواره عرضه می‌شود. فهرست رستوران‌ها هر سال تغییر می‌کند، اما معمولا رستوران‌های معروف که به‌دنبال ارائه غذاهای خود در محیطی معمولی و با قیمتی ارزان هستند، در جشنواره شرکت می‌کنند.

بازار کریسمس

در تعطیلات، میدان شهر قدیمی به بازار کریسمس تبدیل می‌شود. در این میدان، کلبه‌های موقت در اطراف یک درخت کریسمس بزرگ ساخته می‌شود. در این بازار جذاب، زیورآلات، اسباب‌بازی‌های چوبی، شمع و سایر کالاهای دست‌ساز را مشاهده می‌کنید. ناگفته نماند که بخش هیجان‌انگیز دهکده، فروشندگانی هستند که بهترین غذاهای خیابانی در پراگ را می‌فروشند. در چرخ‌دستی‌های آن‌ها می‌توانید ژامبون‌های گریل‌شده روی آتش، کالباس‌های کباب‌شده و کوفته‌های گوشت دودی را مشاهده کنید. همه این مناظر و عطر و بوی غذاها، شما را وادار می‌کند که خود را به یک غذای دلچسب میهمان کنید و در فضای جذاب و رویایی، مقابل درخت کریسمس از خودتان پذیرایی کنید. 

ناپلاوکا؛ از بهترین بازارهای غذاهای خیابانی در پراگ

بهترین غذاهای خیابانی در پراگ

اگر در امتداد رودخانه ولتاوا قدم بزنید، ممکن است با بازار کشاورز ناپلاوکا روبه‌رو شوید. ناپلاوکا یکی از بهترین بازارهای موادغذایی در شهر است و مناظر بکر و زیبایی دارد. می‌توانید در این بازار، موادغذایی سالم، محصولات محلی و بهترین غذاهای خیابانی لذیذ در پراگ را تهیه کنید. قطعا تجربه  قایق‌سواری در رودخانه و خوردن یک نوشیدنی، تجربه‌ای دلچسب و فراموش‌نشدنی برای شما می‌شود.

جمع‌بندی

همانطور که گفتیم، غذاهای خیابانی در پراگ طرفداران مخصوص به خود را دارد و همیشه گزینه‌ای عالی برای شکم‌گردی حین گشت‌وگزار در شهر محسوب می‌شود. از هالوسکی تا اشترودل، دونر کباب و…گزینه‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند سفر شما را خوشمزه و به‌یادماندنی کند. اگر این غذاهای خیابانی را امتحان کرده‌اید، در قسمت نظرات مقاله با ما درمیان بگذارید.

نظرات کاربران