Cafe Restaurant Puff

بهترین رستوران های سن پترزبورگ؛ طعم و عطرهای امپراتوری!

سن پترزبورگ، شهری که نه تنها به خاطر زیبایی معماری و تاریخ آن بلکه به خاطر طعم های لذت بخش رستوران هایش نیز مشهور است. از رستوران های مدرن پر زرق و برق گرفته تا رستوران های سنتی که حس امپراتوری قدیم را برایتان به ارمغان میآورند، برای طعم های روسی کلاسیک از پلو گرفته تا پلوشکی و غذاهای دریایی.برای شامی شاعرانه با ردیف غذاها و شراب های منحصر به فرد، رستوران های سن پترزبورگ گزینه ایده آلی هستند.

سن پترزبورگ جذاب‌ترین شهر روسیه است. این شهر در سال 1703 تاسیس شد. موسس این شهر رویایی کسی نیست جز پتر کبیر، همان پادشاه مشهور و تندخوی روسیه که اصلاحات زیادی در سطح کشور انجام داد. 9 سال بعد از تاسیس، سن پترزبورگ به عنوان پایتخت روسیه انتخاب شد. این شهر حالا در نظر گردشگران یکی ایده‌آل‌ترین شهرها برای گردش است. در این شهر آدم‌های خلاق و خوش برخورد زیادی را خواهید دید که آشپزهای خوبی هم هستند. روس‌ها برای کسانی که دوستشان دارند آشپزی می‌کنند و این را نوعی احترام می‌دانند. پس جای تعجب نیست در سن پترزبورگ رستوران‌های خوب زیادی پیدا شود. 

رزرو تور لوکس روسیه فقط با سه کلیک خوبه!

بهترین غذاهای روسیه که باید امتحان کنید

طعم و مزه غذاهای روسی ارتباط تنگاتنگی با مزه غذاهای اروپایی، آسیایی و خاورمیانه دارد و به همین دلیل ممکن است طعم غذاهای روسی را بپسندید. غذاهای روسی به علت تاریخ پرفرازونشیب این کشور و حضور مهاجران کشورهایی اروپایی و آسیایی ترکیبی از بهترین گزینه‌هاست. اما کدام غذاهای روسی را باید حتما در سفرتان به سن پترزبورگ امتحان کنید؟ 

ششلیک روسی

Russian shashlik

فقط ما ایرانی‌ها نیستیم که عاشق کبابیم. مردم سرتاسر دنیا به روش‌های مختلف کباب تهیه می‌کنند. ششلیک روسی هم یک کباب مخصوص است که روس‌ها برای مهمان‌های عزیزکرده‌شان تهیه می‌کنند. ششلیک را در بهترین رستوران های سن پترزبورگ هم پیدا خواهید کرد. تاریخچه ششلیک در روسیه به ورود قفقازها به این کشور برمی‌گردد. این کباب با گوشت مکعبی و نوعی طعم‌دهنده مخصوص طبخ می‌شود که مخصوص روس‌هاست. 

بیف استروگانوف

یکی از شناخته‌شده‌ترین غذاهای روسی بیف استروگانوف است. داستان ورود بیف استروگانوف به روسیه ساده و جذاب است. خانواده‌های طبقه ثروتمند روسیه در خانه سرآشپز داشتند. یکی از این خانواده‌ها از غذاهای فرانسوی خوششان می‌آمد. پس یک سرآشپز فرانسوی استخدام کردند. سرآشپز فرانسوی برای آن‌ها غذاهای فرانسوی از جمله بیف استروگانوف تهیه می‌کرد. این سرآشپز فراخوان یک مسابقه‌ آشپزی را دریافت می‌کند و تصمیم می‌گیرد همان غذای فرانسوی که رئیسش دوست دارد را برای مسابقه بپزد. بعد از معرفی بیف استروگانوف در این مسابقه افراد بیشتری به این غذا علاقه نشان دادند و این‌طور بود که بیف استروگانوف وارد فرهنگ غذایی روسیه شد. بیف استروگانوف شامل تکه‌های گوشت سرخ شده است که در سس خامه خوابانده می‌شود.  

پلمنی

Russian pelmeni

نمی‌توانید به سن پترزبورگ سفر کنید و پلمنی نخورده برگردید. پلمنی نوعی پیراشکی یا کوفته سنتی است که وقتی ردپای آن را در تاریخ روسیه دنبال می‌کنید به کشور چین می‌رسید. بعضی از مردم روسیه معتقدند پلمنی از چین وارد روسیه شده است. برای خانواده‌های روسی درست کردن پلمنی حکم یک کار گروهی و خانوادگی دارد. اعضای خانواده با هم کوفته‌های پلمنی را با گوشت گاو یا بره پُر می‌کنند. پلمنی با خامه ترش سرو می‌شود. 

اوخا

اگر به امتحان کردن غذاهای دریایی جدید علاقه داشته باشید اوخا را در سفرتان به سن پترزبورگ از دست ندهید. اوخا چیزی شبیه به سوپ سبزیجات خودمان است با این تفاوت که با گوشت ماهی ولز، ماهی سیب و یا ماهی روفه تهیه می‌شود. 

خاویار روی نان کره‌ای

Caviar on Korean bread

در زبان روسی به خاویار آیکرا می‌گویند. معمولا روس‌ها خاویار را روی نان کره‌ای می‌گذارند و می‌خورند. آیکرا محبوب دل روس‌هاست. آیکرا را در منوی لوکس ترین و بهترین رستوران های سن پترزبورگ پیدا خواهید کرد.

اوکروشکا و سولیانکا

اگر بخواهید در رستوران های سن پترزبورگ یک وعده سبک بخورید اوکروشکا و سولیانکا انتخاب‌های خوبی هستند. مردم روسیه سوپ‌های زیادی تهیه می‌کنند اما اوکروشکا و سولیانکا پرطرفدارترین‌ها هستند. اوکروشکا سرد سرو می‌شود، سفید رنگ است و ترکیبی لذیذ از سبزیجات خام، سیب‌زمینی آب‌پز، تخم‌مرغ و گوشت پخته، سوسیس یا ژامبون با کواس است. کواس یک نوشیدنی غیرالکلی است که از نوعی نان گرفته می‌شود و به نوشابه روسی شهرت دارد. سولیانکا اما سرخ‌رنگ است و در تهیه آن از کلم، هویج، پیاز، سیب‌زمینی، ژامبون و سوسیس استفاده می‌شود و با خیارشور خرد شده و برش لیمو تزیین می‌شود. 

بلینی و سیرنیکی

Bellini and Cyrniki

در واقع بلینی یک نوع شیرینی است، مشابه پنکیک اما به سبک روسی. در روزگار بت‌پرستی مردم روسیه کلوچه‌هایی می‌پختند که شبیه به خورشید بود. یادتان باشد پنکیک‌های روسی یا همان بلینی خیلی شیرین نیست و با توت و عسل تزئین می‌شود. البته می‌توانید سیرنیکی هم سفارش بدهید. سیرنیکی یک نوع دیگر از پنکیک‌های روسی می‌باشد که شیرین‌تر و تردتر از بلینی است.

بهترین رستوران های سن پترزبورگ

نمی‌توانید سفر به روسیه را تصور کنید اما آرزوی سفر به شهر سن پترزبورگ را نداشته باشید. سن پترزبورگ روزگاری پایتخت روسیه و مهم‌ترین شهر این کشور بوده است. غذاهای خوشمزه‌ای دارد و گردشگران زیادی سالانه راهی این شهر می‌شوند. حالا اگر راهی سن پترزبورگ شدیم در کدام رستوران، غذاهای محبوب روسی را امتحان کنیم؟ بیایید با بهترین رستوران های سن پترزبورگ آشنا شویم. 

رستوران کاتیوشا

Katyusha restaurant

کاتیوشا را با عنوان یکی از بهترین رستوران های سن پترزبورگ می‌شناسند که برای امتحان کردن غذاهای روسی گزینه ایده‌آلی است. پیشخدمت‌هایی با لباس‌های گل‌گلی و دوست‌داشتنی که با مهربانی با شما رفتار می‌کنند. شعار خدمه کاتیوشا این است: ما برای شما غذایی خوشمزه سرو می‌کنیم. کاتیوشا رستورانی با دکوراسیون ساده اما رنگارنگ و دلپذیر است. 

این رستوران چند سالن غذاخوری متفاوت و یک تراس تابستانی دارد که در آن نمایش‌های موزیکال خاص برگرفته از فرهنگ روسیه اجرا می‌شود. این نمایش‌های شام از ساعت 19:30 عصر شروع می‌شود. سالن‌های این رستوران عبارت است از؛ سالن سفید، سالن سبز و تالار مخصوص است. منوی رستوران کاتیوشا نیز شامل منویی تابستانی، منوی شام، منوی چای و نوشیدنی و منوی کودکان است. از منوی اصلی می‌توانید انواع غذاهای سنتی روسیه را سفارش بدهید. 

آدرس: سن پترزبورگ، روبروی کلیسای جامع کازان. 

شماره تلفن: 79219536390

ساعت کاری: دوشنبه تا یکشنبه 12 صبح تا 1 بامداد

سایت: www.ginza.ru

اینستاگرام: katyusha_rest@

رستوران اریوان

اگر دوست دارید یک رستوران خاص را در سفر به سن پترزبورگ تجربه کنید مستقیم به رستوران اریوان بروید. رستوران اریوان رستوران خوبی برای چشیدن غذاهای سنتی روسیه است، به ویژه غذاهایی که از ارمنستان وارد روسیه شده است. سوپ کلم یا شچی یکی از این غذاهاست. البته یادتان باشد که غذاهای گوشتی، ماهی، بلدرچین و نوشیدنی‌های محلی این رستوران را امتحان کنید. 

فضای داخلی رستوران کاملا به سبک ارمنی است، از مبلمان بلوط سنتی تا دستمال سفره‌های و شیشه‌های رنگی همه صنایع دستی ارمنستان است. این رستوران که یکی از بهترین رستوران های سن پترزبورگ است، سه سالن مجزا دارد. سالن کوچک‌تر با صنایع دستی ارمنستان تزئین شده است و کاملا سنتی است. سالن بزرگ‌تر به سبک اروپایی است. اما سالن VIP  خیلی خاص‌تر است. این سالن کوچک و خصوصی با کتابخانه، شومینه و مبلمان قرن نوزدهمی تزئین شده است. این سالن خصوصی برای رزرو ویژه و دورهمی‌های کوچک خانوادگی تا 12 نفر مناسب است.

آدرس: سن پترزبورگ، حاشیه رودخانه فونتاکا، پلاک 51

شماره تلفن: 78123105153 – 79219340539  

ساعت کاری: هر روز 12 ظهر تا 12 شب

سایت: www.erivan.ru

اینستاگرام: erivanrestaurant@

رستوران پالکین 

Palkin restaurant

رستوران پالکین در سال 1785 تاسیس شد و تا الان توانسته در لیست بهترین رستوران های سن پترزبورگ باقی بماند. یک رستوران با فضایی آرام و شیک که از یک رستوران روسی انتظار دارید. بنیان‌گذار رستوران پالکین یک تاجر روسی بود که اولین رستوران را در سن پترزبورگ تاسیس کرد. بنابراین این رستوران یکی از قدیمی ترین رستوران های سن پترزبورگ است. 

فضای داخلی رستوران بسیار شیک است. چند سالن مجزا وجود دارد که هر کدام ویژگی منحصربه‌فرد خودش را دارد. پالکین جزیره‌ای از آرامش برای خوش‌خوراک‌هاست. منوی رستوران پالکین شامل انواع مزه‌های سرد، پیش‌غذاهای گرم، سوپ‌ها، غذاهای دریایی، غذاهایی که با انواع گوشت پرنده تهیه می‌شود، غذاهای گوشتی، بستنی و دسر است.

آدرس: سن پترزبورگ، خیابان نوسکی، پلاک 47.

شماره تلفن: 78127035371

ساعت کاری: دوشنبه تا یکشنبه 12 تا 23

سایت: www. palkin.ru

کافه رستوران پاف

کافه رستوران پاف (puff) یکی از بهترین کافه رستوران های سن پترزبورگ است که در سفرتان به این شهر می‌توانید امتحان کنید. این کافه رستوران شبیه به رستوران‌های کوچک دوره جماهیر شوروی است. رستورانی خودمانی با فضایی صمیمی که با فرهنگ مردم سن پترزبورگ همخوانی دارد. این رستوران آخر هفته‌ها شلوغ است و ممکن است میز خالی وجود نداشته باشد ولی می‌توانید سرپا بایستید و غذا مورد علاقه‌تان را سفارش بدهید.

آدرس: سن پترزبورگ، خیابان نِواِسکای، پلاک 51.

رستوران تپه قرمز (Red Mesa Cantina)

Red Mesa Cantina

رستوران تپه قرمز رستورانی مکزیکی با حیاطی بزرگ و یک سالن غذاخوری مجزا است که سبک دکوراسیون خاص خودش را دارد. یکی از ویژگی‌های مثبت رستوران تپه قرمز قرارگیری آن در مرکز شهر سن پترزبورگ است. روسیه همیشه میزبان غذاهای ملل دیگر بوده است، پس طبیعی است اگر رستوران مکزیکی تپه قرمز در قلب سن پترزبورگ واقع شده باشد. منوی این رستوران ترکیبی از غذاهای روسی و مکزیکی است. این رستوران یکی از محبوب ترین رستوران های سن پترزبورگ است و توسط مردم محلی به عنوان یکی از بهترین رستوران های سن پترزبورگ انتخاب شده است. 

آدرس: سن پترزبورگ، خیابان سوم، پلاک 128. 

شماره تلفن: 7278968226

ساعت کاری: دوشنبه تا پنج‌شنبه 11 صبح تا 10 شب

جمعه و شنبه 11 صبح تا 11 شب

یکشنبه 11 صبح تا 9 شب

سایت: www.redmesacantina.com

اینستاگرام: redmesacantina@

رستوران هندی تندوری

تندوری یک رستوران هندی در قلب سن پترزبورگ است. یکی از بهترین رستوران های سن پترزبورگ رستوران تندوری است که غذاهای تند هندی تهیه می‌کند. شاید عجیب باشد اما این رستوران هندی در یکی از مهم‌ترین شهرهای روسیه توانسته مردم را به غذاهای هندی علاقه‌مند کند. کشور روسیه از گذشته تا امروز میزبان طعم‌های آسیایی بوده است. قدمت این رستوران بیش از 15 سال است و تا به امروز چندین بار توسط مشتریان به عنوان یکی از بهترین رستوران های سن پترزبورگ انتخاب شده است. تمام کارکنان این رستوران اهل هند هستند، از سرآشپز تا خدمه. غذاهای این رستوران با دستور سنتی هندی تهیه می‌شود و با دقت توسط خدمه هندی بر روی میز شما سرو می‌شود.  

غذاهای رستوران تندوری که یکی از بهترین رستوران های سن پترزبورگ است، شامل غذاهای آسیایی و هندی است که برای گیاهخواران و افراد حساس به گلوتن هم مناسب است. موسیقی زنده و اجرا نقش حنا روی دست مشتریان از برنامه‌های ویژه رستوران تندوری در سن پترزبورگ است. 

آدرس: سن پترزبورگ، خیابان ادمیرالتی اسکای، پلاک 10. 

سایت: www.mytandoor.ru

رستوران لئو گریل

Leo Grill Restaurant

لئو گریل رستورانی عالی برای خوردن غذاهای ایتالیایی، پیتزا و گریل در سن پترزبورگ است. یک رستوران دو طبقه زیبا با یک بالکن دنج که محیطی دوستانه و صمیمی دارد. پیتزاهای لئو گریل واقعا ایتالیایی است، پیتزایی با خمیری نازک که ترد و برشته است. عطر یک پیتزای تازه از تنور در آمده را تصور کنید که با ریحان تزئین است. علاوه بر این در رستوران لئو گریل که یکی از بهترین رستوران های سن پترزبورگ است، کباب، غذاهای گیاهخواری و بدون گلوتن نیز تهیه می‌شود. برای وعده‌های صبحانه، ناهار، میان‌وعده، عصرانه و شام می‌توانید سراغ این رستوران بروید. 

آدرس: سن پترزبورگ، پوشکین، خیابان موسکوسکایا، پلاک 25.

ساعت کاری: 11 صبح تا 11 شب

سایت: www.leogrillpizza.ru

شما کدام یکی از رستوران های سن پترزبورگ را امتحان می‌کنید؟

بهترین رستوران های سن پترزبورگ را به همراه خاص‌ترین ویژگی‌های آن‌ها معرفی کردیم. امیدواریم مطالعه این فهرست به شما کمک کند تا بتوانید یکی از بهترین رستوران‌ها را در سفر به سن پترزبورگ انتخاب کنید. اما اگر شما قبلا به سن پترزبورگ سفر کرده‌اید و خاطره‌ای شنیدنی از رستوران‌گردی در سن پترزبورگ دارید برای ما و کسانی که اولین بار به این شهر سفر می‌کنند بنویسید.

سوالات متداول

بهترین غذاهای روسیه کدامند؟

ششلیک، بیف استروگانوف، پلمنی، اوخا، اوکروشکا، بلینی و سولیانکا بهترین غذاهای روسی‌اند.

بهترین رستوران های سن پترزبورگ برای خوردن غذای سنتی روسی کدامند؟ 

رستوران کاتیوشا، رستوران اریوان و رستوران پالکین بهترین رستوران های سن پترزبورگ برای خوردن غذاهای روسی است. 

آیا رستوران هندی در سن پترزبورگ وجود دارد؟ 

رستوران هندی تندوری یکی از بهترین رستوران های سن پترزبورگ است که غذاهای هندی تهیه می‌کند.

برای خوردن غذاهای ایتالیایی به کدام یکی از رستوران های سن پترزبورگ برویم؟ 

رستوران لئو گریل یکی از رستوران های ایتالیایی در سن پترزبورگ است. 

نظرات کاربران