بهترین رستوران های پراگ

بهترین رستوران های پراگ؛ برای سرو خوشمزه ترین ها

پراگ، پایتخت و بزرگ‌ترین کشور چک، یکی از زیباترین کشورهای اروپایی مملو از تاریخ و فرهنگ است. این شهر جاذبه‌های گردشگری بسیار زیبایی مانند پل چارلز، قلعه پراگ و ساعت نجومی دارد که می‌تواند بازدیدکنندگان با هر گروه سنی را به خود جذب کند.  در گذشته بیشتر رستوران‌های پراگ غذاهایی با الهام از غذاهای آلمانی سرو می‌کردند، اما آن روزها به پایان رسیده‌است. امروزه در رستوران‌های پراگ علاوه بر غذاهای سنتی چک، اغلب غذاهای بین‌المللی نیز سرو می‌شود. بیشتر رستوران‌های این شهر لوکس و مجلل است‌ و غذاهایشان روزبه‌روز بهتر و متنوع‌تر می‌شود. در این مقاله 19 تا از بهترین رستوران های پراگ که تنوع غذایی زیادی دارند را به شما عزیزان معرفی کرده‌ایم تا با هر ذائقه‌ای که دارید، به‌سادگی بتوانید رستوران مناسب خود را پیدا کنید.

برای رزرو تور اروپا، با سه کلیک همراه باشین!

 بهترین رستوران های پراگ کدام‌ است؟

بهترین رستوران های پراگ

پراگ در حال حاضر غذاهای خاص و جدیدی در رستوران‌هایش سرو می‌کند. اغلب این غذاهای خاص در رستوران‌های مرکز شهر و محله‌هایی که گردشگر کمتری دارد، مانند کارلین و هولشوویسه سرو می‌شود. اکثر رستوران‌های پراگ گران است، اما رستوران‌های ارزان نیز در آنجا یافت می‌شود. در پراگ رستوران ایرانی وجود ندارد، اما می‌توانید از غذاهای معطر و لذیذ آن لذت ببرید. در این بخش علاوه بر بهترین رستوران ‌های تاریخی پراگ، بهترین رستوران‌ های ارزان پراگ و کافه‌های آن را نیز معرفی کرده‌ایم.

Kantýna؛ یکی از بهترین رستوران های پراگ برای کسانی که عاشق گوشت هستند

کانتینا یکی از بهترین رستوران های پراگ است که در دل خود قصابی نیز دارد و قصابی آنجا برخی از بهترین محصولات شهر را می‌فروشد. اگر عاشق گوشت هستید، کانتینا می‌تواند برای شما یک پیشنهاد عالی باشد. وقتی وارد این رستوران در داخل کاخ تاریخی رینگ هافر می‌شوید، نمی‌توانید پیشخوان قصابی نفیس آن را از دست بدهید. مکان اصلی آنجا فضایی دلپذیر با صندلی‌هایی وسیع دارد. در قصابی می‌توانید برش‌های خود را انتخاب کنید تا در آشپزخانه بزرگشان برایتان بپزند. کانتینا یکی از بهترین رستوران‌ های زیبای پراگ است که فضایی قرن نوزدهمی با نقاشی‌های دیواری و مجسمه‌های فیگوراتیو دارد. این رستوران ادغامی از قصابی و رستوران است. شما در آنجا می‌توانید غذاهایی مانند خورشت گوشت گاو، تارتار و برگر نوش‌جان کنید.

Field؛ یک رستوران ستاره دار میشلین

Field؛ یک رستوران ستاره دار میشلین

فیلد یکی از بهترین رستوران ‌های پراگ است که در مرکز شهر قرار دارد. این رستوران، فضایی مینیمالیستی دارد که با گاو‌آهن‌ و وسایل خاطره‌انگیز تزئین شده‌است و نشان می‌‌دهد پراگ چگونه به‌عنوان یک مقصد غذایی، تا‌به‌حال پیشرفت کرده‌است. پراگ باید قدر رستورانی به این ارزشمندی را بداند. در فیلد حتما سوپی که با گوجه‌فرنگی شیرین درست می‌شود و اومامی که روی آن ماست و پودر ریحان قرار دارد را امتحان کنید؛ طعم شیرین سرکه روی لابه بالاییِ ماست خامه‌ای و کف‌آلودش بی‌نظیر است. کرم مارچوبهamuse bouche  آن نیز که با یک ویفر مارچوبه سرو می‌شود، طمعی فوق‌العاده دارد. غذاهای دیگری مانند ماهیان خاویاری، فوی گراس و فیله گوشت گوساله در منوی تجملاتی آن به چشم می‌خورد. منوی کوتاه فیلد با شش غذا می‌تواند گزینه مناسبی برای ناهارتان باشد. اگر زمان، پول و فضای خالی در معده‌تان برای منوی کامل 10 غذای فیلد را دارید، پیشنهاد می‌‌کنیم حتما آن را امتحان کنید. از طرف دیگر، این رستوران یک گزینه مقرون‌به‌صرفه درمنوی ناهارش ارائه می‌دهد. فیلد همیشه به غذاهای محلی پایبند نیست و گاهی اوقات نیز میوه‌های عجیب یا ماهی‌های دریایی به منوی خود اضافه می‌کند. در این رستوران غذاهای اقتصادی نیز می‌توانید پیدا کنید.

Café Imperial؛ گرند کافه و یکی از بهترین رستوران‌های تاریخی پراگ

سالن غذاخوری امپریال دارای فضای تاریخی خیره‌کننده‌ای است که در سال ۱۹۱۴ افتتاح شد. کاشی‌های سفید کرمی مستطیلی با نقش برجسته هندسی فضای آن را پر کرده‌است. غذاخوردن در مکانی که هنرمندان و افراد سرشناس چک مانند فرانتس کافکا زمانی در آن رفت‌وآمد داشتند، حسی فوق‌العاده‌ در شما ایجاد می‌کند. منوی امپریال را غذاهای چکی تشکیل داده‌است. سرآشپز امپریال از سال ۲۰۰۷، زدنک پولریش است که آشنایی کامل با غذاهای چکی دارد. در همه جای پراگ می توانید شنیسل بخورید، اما شنیسل پولریش کمی بهتر است. همین امر در مورد کولاجدا کافه نیز صدق می‌کند؛ یک سوپ قارچ خامه‌ای با مقداری شوید. حتی می‌توانید در کافه امپریال کباب غاز بخورید که طعمی بسیار لذیذ دارد. اگر در ماه نوامبر در پراگ هستید، حتما به این رستوران سر بزنید. رستوران هتل امپریال، از بهترین رستوران‌های تاریخی پراگ محسوب می‌شود که سقفی بلند، دیوارها و ستون‌های موزاییکی رنگارنگ دارد.

 Stangl؛ رستورانی با غذاهای خاص

بهترین رستوران های پراگ

رستوران استانگل جایگاه ویژه‌ای در پراگ دارد. سرآشپز‌ آن غذاهای متفاوت و خاصی را در طبقه بالای آن سرو می‌کند. یکی از غذاهای محبوب آنجا خورشت کف‌آلود مدرن است که با سیب‌زمینی، ماهی‌دودی، کفیر، شوید و زرده تخم‌مرغ درست می‌شود. تارتار گوشت گاو را با مواد فرانسوی‌ مانند کپر و پیاز در استانگل پیدا نخواهیدکرد. این رستوران، تارتار را بر روی نان پخته‌شده در نانوایی با سرویس کامل در طبقه همکف سرو می‌کند. در طبقه پایین استانگل، کافه اسکا قرار می‌گیرد که قهوه‌های بی‌نظیری دارد. در استانگل شاید ظاهر غذاها ساده باشد، اما طرز تهیه آن‌ها پیچیده است. در آشپزخانه کوچک اسکا یک برانچ کامل با کرپ، سوسیس و برخی از غذاهای پخته‌شده آشپزخانه مانند بوچتی و کولاچه سرو می‌شود. اگرذائقه‌ای منحصربه‌فرد دارید، این رستوران بهترین گزینه برای شما است.

Naše Maso؛ قصابی و رستورانی کوچک 

ناسه ماسو در سال ۲۰۱۴ افتتاح شد و دارای فضایی کوچک با پیشخوانی دو شاخه است. گوشت‌های خام، مانند استیک، دنده‌ و چرخ‌کرده‌ها در سمت چپ و گوشت‌های پخته مانند سوسیس، ژامبون، بیکن و سالامی در سمت راست پیشخوان آن قرارد دارد. این قصابی دارای گوشت گاو از گاو فلکویه چک و سوسیس و گوشت دودی تهیه‌شده از دستور پخت‌های مربوط به جمهوری اول چکسلواکی است. همه گوشت‌ها در ناسه ماسو، به طور انحصاری و محلی از آماسو در نزدیکی جنچ  تهیه می‌شود. جالب است که آن‌ها اطمینان حاصل می‌کنند که حیوانات قبل از کشتارشان زندگی شادی داشته‌باشند. این مغازه به معنای واقعی کلمه رویای یک گوشتخوار را محقق می‌کند. ناسه ماسو علاوه بر قصابی، یک آشپزخانه کوچک نیز دارد که در آن ناهار و شام طبخ می‌شود. منوی آن دارای یک برگر فوق‌العاده و برخی از بهترین سوسیس‌های کبابی در جمهوری چک است. 

Kuchyn؛ یکی از بهترین رستوران های زیبای پراگ

Kuchyn؛ یکی از بهترین رستوران های زیبای پراگ

اگر به بازدید از قلعه پراگ رفتید، به سمت چپ گالری پراگ بروید تا در کوچین، یکی از بهترین رستوران های زیبای پراگ، غذاهای خوشمزه نوش جان کنید. منوی این رستوران خوش منظره را بیشتر غذاهای سنتی تشکیل داده‌است. از غذاهای محبوب آنجا می‌توان به اردک همراه با کوفته‌های سنتی چک و شنیسل سالاد سیب‌زمینی اشاره کرد. شما می‌توانید از منوی کوچک آن که دارای غذاهای مختلف از پنیر گاوی تازه با سبزیجات ترشی است، تا پای اردک با کوفته‌های نان روستایی و کلم قرمز سفارش دهید. اگرچه بیشتر غذاهای اصلی کوچین گوشتی است، اما همیشه حداقل یک گزینه گیاهی در منوی آن وجود دارد. این رستوران فضای داخلی کاملاً دوست‌داشتنی دارد؛ گلدان‌های مسی، کاشی‌های آکوامارین و میزهای چوبی کاج و  تراس با چشم‌اندازه خیره‌کننده‌اش، می‌تواند بهترین مکان برای صرف غذا باشد. اگر دوست دارید در یک فضای مسحورکننده غذا بخورید، کوچین مناسب‌ترین گزینه برای شما است.  

U Zlatého Tygra؛ یکی از معروف‌ترین رستوران‌های پراگ

اگر می‌خواهید از غذاهای محلی چک بچشید، رستوران U Zlatého Tygra می‌تواند یگی از بهترین گزینه‌ها برای شما باشد. قدمت ساختمان این رستوران به ۳۰۰ سال پیش می‌رسد که هنوز جذابیت‌های تاریخی خود را حفظ کرده‌است. فضای آن با ردیف‌هایی از میزهای بلند، زیر سقفی قوس‌دار است. همه‌ غذاهای اصلی پراگ در آنجا یافت می‌شود. یک بشقاب شنیسل آن که برای دو نفر به اندازه کافی است. سوسیس کبابی و نان چاودار تکه‌شده این رستوران که یادآور چاودار نیویورکی است هم می‌تواند برای شما انتخاب خوبی باشد. منوی این رستوران دارای چند شگفتی مانند pikantní masová směs (ترکیب تند گوشت) است که با ترکیبی از طعم های ترش و شیرین تهیه شد‌ است. میان‌وعده‌های سرد کلاسیک نیز در این رستوران یافت می‌شود.

Lokál؛ از بهترین رستوران های پراگ با غذای محلی

بهترین رستوران های پراگ

لوکال، رستورانی شیک است که در سال ۲۰۰۹ افتتاح شد و محبوبیت زیادی بین ساکنان و گردشگران پراگ کسب کرد. این رستوران با استفاده از مواد اولیه محلی، غذاهای سنتی چک را طبخ می‌کند. منوی آن دارای تمام غذاهای سنتی چک است. اگر به لوکال رفتید، حتما پنکک سیب‌زمینی آن که بر روی آن گوشت دودی و پنیر سرخ‌شده با سس تارتار است را حتما امتحان کنید. پنیر سرخ شده‌ (smažený sýr) آن در چک فقط یک غذای سنتی نیست، بلکه یک غذای خاص Ambiente است. لوکال چند شعبه دارد و یکی از بهترین رستوران های پراگ محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید از غذاهای سنتی چک بچشید، لوکال بهترین گزینه برای شما است.

Pho Vietnam Tuan & Lan؛ تجربه خوردن غذای ویتنامی در یکی از بهترین رستوران های پراگ

اگر به غذاهای اروپایی به خصوص ویتنامی علاقه دارید، حتما به این رستوران سر بزنید. از غذاهای محبوب آنجا می‌توان به Bún Bò Nam Bộ و اسپرینگ رول‌های سرخ‌نشده به همراه میگو و تخم‌مرغ اشاره کرد. این رستوران دارای فضایی ساده است. Pho Vietnam Tuan & Lan یکی از بهترین رستوران‌های ارزان پراگ محسوب می‌شود.

Sisters Bistro ؛ رستوران روباز

سیستر بیسترو، یکی بهترین رستوران‌های روباز و کوچک پراگ، با فضایی ساده و دنج است. منوی گسترده این رستوران، غذاهای محلی، اروپایی، غذاهای مخصوص گیاه‌خواران، غذاهای بدون گلوتن و قهوه را شامل می‌شود. غذاهایی مانند ماهی آزاد دودی، تخم‌مرغ آب‌پز، دانه خردل ترشی قرمز، سالامی مجارستانی، چغندر و پنیر بز، آووکادو با پروشوتو و دانه‌های انار، سوپ، سالاد و  لیموناد در آن سرو می‌شود. محبوب‌ترین ساندویچ سیستر بیسترو، ژانبون و سالاد سیب‌زمینی است. 

Pizza Nuova؛ پیتزا ناپل ایتالیایی

Pizza Nuova؛ پیتزا ناپل ایتالیایی

پیتزا یکی از محبوب‌ترین غذاهای جهان است. اگر شما نیز عاشق پیتزا هستید، حتما به پیتزا نووا سر بزنید. پیتزا نووا گوشت خود را از آماسو، همان قصابی عالی که توسط ناسه ماسو و کانتینا استفاده می‌شود، تامین می‌کند. سایر موادی که در آنجا برای پخت پیتزا استفاده می‌شود نیز از کیفیت زیادی برخوردار است. پیتزا نووا با استفاده از بهترین گوجه فرنگی سن مارزانو و پیانولو، موزارلای بوفالو و روغن زیتون، پیتزاهای ناپل ایتالیایی بی‌نظیری طبخ می‌کند. پیتزای  Daryl’s Salsiccia e Friariell با تکه‌های بزرگ سوسیس و سبزیجات تازه تلخ و پیتزای Diavola Mind’s پپرونی آن را حتما امتحان کنید. اگر می‌خواهید پیتزایی خوش‌مزه با مواد اولیه بسیار باکیفیت نوش جان کنید، پیتزا نووا بهترین گزینه برای شما است.

Mr. HotDog ؛ یکی از بهترین رستوران‌های ارزان پراگ

مستر هات‌‌داگ دارای فضایی بسیار ساده است، اما به خاطر هات‌داگ‌های خوش‌مزه‌اش همیشه شلوغ است و مشتریان بین‌المللی زیادی دارد. سالاد و انواع هات‌داگ در مستر هات‌داگ سرو می‌شود. اگر به‌دنبال جایی می‌گردید که هات‌داگ‌های بسیار خوش‌مزه‌ پراگ را با قیمتی ارزان و اقتصادی میل کنید، مستر هات‌داگ بهترین گزینه برای شما است. 

Etapa 

بهترین رستوران های پراگ

ایتاپا یکی بهترین کافی‌شاپ‌های پراگ است که هنگام تعطیلات آخر هفته بسیار شلوغ می‌شود. این کافی‌شاپ توسط وبلاگ‌نویس‌های مواد غذایی در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد. ایتاپا غذاهای سالمی را سرو می‌کند. در آن‌جا از غذاهای محلی با تخم‌مرغ، سبزیجات، نان خمیر ترش و پنیر تازه می‌توانید لذت فراوانی ببرید. این کافه علاوه بر نان‌ها و شیرینی‌های خمیر ترش، ترشی‌ نیز درست می‌کند. ایتاپا بیشتر یک کافه برانچ است که قهوه‌های مخصوص سرو می‌کند. 

Manifesto Market ؛ سالن غذا در فضای باز

 اگر به غذاخوردن در فضاهای باز علاقمندید، بازار پرهیاهو و شلوغ مانیفست بهترین گزینه برای شما است. در این بازار طیف وسیعی از غذاهای بین‌المللی مانند غذاهای برزیلی، یونانی، ایتالیایی و کره‌ای وجود دارد. شما هر ذائقه‌ای که داشته باشید، می‌توانید در بازار مانیفست غذای مناسب خود را پیدا کنید و از آن لذت ببرید.

Bokovka ؛ یکی از بهترین رستوران های زیبای پراگ 

بوکووکا، فضایی بسیار خاص و زیبا مانند فیلم‌های هالیوودی دارد. شما برای غذا خوردن در آنجا می‌توانید فضای داخل یا بیرون بوکووکا را انتخاب کنید و از زیبایی‌اش لذت ببرید. در این رستوران گوشت پخته‌شده، پنیر، ساردین، ذرت بوداده، ترافل و ترشی سبزیجات سرو می‌شود.

Cukrarna Myšák ؛ قصر شیرینی پراگ

Cukrarna Myšák ؛ قصر شیرینی پراگ

Cukrarna Myšák قصر شیرینی پراگ است. این شیرینی‌فروشی زیبا در سال ۱۹۱۱ افتتاح، و ساختمانش در سال ۲۰۰۷ تخریب شد. اکنون فقط نما و طبقه همکف آن دست‌نخورده باقی مانده‌است. شیرینی‌های آن علاوه طمع بی‌نظیر، ظاهری بسیار زیبا نیز دارد. کارمندان کوکرارنامیشاک نوشیدنی‌های قهوه را با دانه‌های تک منشا درست می‌کنند که بسیار خوش‌مزه است. اگر به شیرینی علاقمند هستید، کوکرارنا میشاک را از دست ندهید. کیک و شیرینی‌های خوش‌مزه و فوق‌العاده آن را در هیچ جای پراگ نمی‌توانید پیدا کنید. 

Kolacherie ؛ یکی از بهترین کولوچه‌‌فروشی‌های خوشمزه پراگ

کولاچریه در سال ۲۰۲۲ افتتاح شده‌ و محصول اصلی آن، کولوچه، شیرینی سنتی چک است که قرن‌ها پیش برای اولین بار در موراویا پخته شد، اما در تگزاس نیز محبوبیت پیدا کرد. مهاجران چک در آغاز قرن نوزدهم کولوچه را به تگزاس آوردند و محبوبیت این شیرینی از آن زمان تاکنون افزایش یافته‌است. شیرینی‌های این شیرینی‌فروشی در طول زمان دچار تغییر و تحول شد و در برخی از کولوچه‌ها نیز به جای میوه، گوشت و فلفل تند اضافه شد. کولاچریه هم کولوچه سنتی با مواد کاملاً طبیعی محلی و هم با سوسیس و فلفل هالاپینو می‌پزد. محبوب‌ترین شیرینی‌های آن با دانه خشخاش، پنیر خامه‌ای و آلو پوشانده می‌شود. 

Crème De La Crème ؛ فروشگاه ژلاتوی باکیفیت در شهر قدیمی پراگ

هونزا هوخشتایگر، هنر ساختن ژلاتو را در دانشگاه Carpigiani Gelato در بولونیا  یادگرفت و قبل از بازگذشت به پراگ مهارت‌های خود را در تورنتو تقویت کرد. سپس در سال 2015 این فروشگاه را افتتاح کرد. در آن‌جا، ژلاتویی با شیر بوهمی جنوبی، به همراه طیف وسیعی از طعم‌های سنتی ایتالیایی مانند پسته و استراچیاتلا و با ترکیب‌های خلاقانه‌‌ای مانند بادام‌زمینی‌نمکی و شکلات تلخ همراه با گیلاس درست می‌کنند. همچنین این فروشگاه، شربت میوه، ژلاتوی گیاهی و ژلاتوی بدون شکر نیز سرو می‌کند.

Super Tramp Coffee؛ کافی‌شاپی مدرن

بهترین رستوران های پراگ

Super Tramp Coffee  یکی از بهترین کافی‌شاپ‌های مدرن پراگ محسوب می‌شود. این کافه در نزدیکی ساعت نجومی پراگ قرار دارد. نوشیدنی‌های این کافی‌شاپ منحصربه‌فرد است. یکی از نوشیدنی‌های آن پینک برو نام دارد که ترکیبی از دم‌نوش سرد با آب گریپ‌فروت و شربت ساده است که طعمی ترش و شیرین دارد. سوپر ترامپ مکانی عالی برای علاقه‌مندان قهوه و نوشیدنی‌های سفید است. اگر به قهوه علاقمندید حتما به سوپر ترامپ سر بزنید.

جمع‌بندی

در سفر به پراگ، اگر می‌خواهید غذایی ارزان و باکیفیت بخورید، به مستر هات داگ بروید. اگر علاقه‌مندید در یک فضای تاریخی غذایتان را میل کنید، کافه امپریال برای شما مناسبترین گزینه است. اگر علاقه زیادی به غذاهای گوشتی دارید، ناسه ماسو و کنتانیا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. امیدواریم رستوران مورد ظر خود را در این مقاله پیدا کرده‌باشید. لطفا نظراتتان درباره این مطالب و تجربه‌های خود را از بهترین رستوران‌ های پراگ با ما به اشتراک بگذارید.

نظرات کاربران